Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.08.03 0 0 236

Teljesen igaz, hogy nehéz gazdasági helyzetben nem szabadna felelőtlenül költeni. De egyrészt gondolom az EU támogatás miatt X évig mindenképpen működtetni kell a hajójáratokat. Másrészt viszont a deficit eltörpül egy nagyobb "Közgépes" pályázat felára mellett és legalább sok embernek örömet okoz. Igaz az is, hogy sokmindenre nincs pénz, de ez önmagában nem ok arra, hogy a jó dolgokat elrontsuk. Lenne Esztergomban tömegközlekedés, ha nem lenne Pesten hajó? Ugye hogy nem?

 

Előzmény: kpj (233)
mopet46 Creative Commons License 2012.08.03 0 0 235

Sajnos ez az akarat megvan benne, herdálva az adóforintokat, és EU támogatást.

Előzmény: Törölt nick (232)
mopet46 Creative Commons License 2012.08.03 0 0 234

kétség kívül sikeres

Főleg így, ha az adóforintjaik rovására egyharmad árért szolgáltat.

A produktív személyzet két fő, a többi az inproduktív (jegyárus, biztonsági őr, ellenőr, szóvivő, projektmenedzser, parkolóőr stb.). Ez is a BKK projekt része. :-(

A magyar betegség nem vonatkozhat azokra a hajósokra akik munkához jutnak, mégha a kizsákmányolásuk a tűrőképességük határán is van.

Előzmény: Törölt nick (229)
kpj Creative Commons License 2012.08.03 0 0 233

"A projekt a maga módján kétség kívül sikeres, hiszen ha 80-120%-os a kihasználtság hét közben, akkor abból egyértelműen következik, hogy van rá igény." Igény van rá kétség kívül - ezen nincs vita. A gond azzal van hogy az utasok túlnyomó többsége bérlettel vagy ingyen utazik, így bár utas rengeteg van effektive bevétel kevés. Mint előőleg is leírtam, a kikötők és hajók fenntartási költségei messze magasabbak mint az azonos befogadóképességű autóbuszjárat fenntarási költségei.
A BKK honlapját böngészve találtam rá a következő két számra: a tervezett bevétel 89 millió forint (azzal együtt számítva, hogy szerintük azért is vesznek bérletet hogy  hajóval utazzanak - én személy szerint ezt kétlem) a fenntartási költséeg évi 200 millió.

 

Nekem ezzel van bajom, nem az igényekkel és nem is azzal, hogy munkába vagy kiránduló jelleggel használják, hanem hogy az éves tervezett hiány több mint 100 millió forint. Mindezt egy olyan cégnél ami áprilisban csődhelyzetetjelentett, és abból csak állami segítségnyújtással kecmergett ki - és jelzem még most sincs teljesen túl rajta, állami pénzek nélkül sehogysem életképes és egy olyan országos gazdasági helyzetben, hogy van olyan megyeszékhely ahol megszűnt, van több ahol dec 31-én megszűnhet a tömegközlekedés. Nekem ez szúrja a szememet. 100 millió forintból egy kisváros több évig tudja finnanszírozni a teljes közlekedési hálózatát!

Előzmény: Törölt nick (229)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.03 0 0 232

Bérelni/venni jó hajókat: ha az akarat meg lenne hozzá Vitézy úrban, akkor nyilván keresztül tudná vinni. Az előbb valaki jól leírta, hogy minden döntéshozói akarat kérdése, aztán a tálalást majd megoldják az ezzel megbízottak.

A BKK/BKV költségvetéséhez képest ez elhanyagolható költség lenne.

Előzmény: mopet46 (231)
mopet46 Creative Commons License 2012.08.03 0 0 231

városi közlekedés szerves része a hajózás

Ez így igaz a vízzel megáldott városokban. De figyelembe kell venni, hogy vannak nyereséggel és veszteséggel dolgozó üzemágak, ennek kordinálása a művészet, hogy kiegészítsék egymást. Nálunk nincsenek művészek. :-( Amikor a hajózásnál (MHRT) szétválasztották az egymást kiegészítő üzemágakat, tönkrement az egész. Ugyanígy a MÁV-nál, MALÉV-nél stb.

Bérelni gyorsabb hajókat? honnan? kitől? építeni? mivel? miből? hol? Ami volt elvitte a válság :-), a pénzt felélték, külföldre vitték, a működő tőke meg hülye lenne ide jönni.

Előzmény: Törölt nick (227)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.03 0 0 230

A hajós személyzet nagy számáról mindig eszembe jut, hogy Bécsben vagy Genfben egy hasonló viszonylaton közlekedő hajó 2 fős személyzettel működne/működik vélhetően nagyobb Ügyfél elégedettséggel: 1 kapitány és 1 matróz/büfés/jegyárus.

Törölt nick Creative Commons License 2012.08.03 0 0 229

Kiránduló/városnéző hajóból most is van jócskán alternatíva: tehát nem lett sokkal nehezebben megoldható a minőségi dunai hajózás annak, aki arra vágyik.

 

A projekt a maga módján kétség kívül sikeres, hiszen ha 80-120%-os a kihasználtság hét közben, akkor abból egyértelműen következik, hogy van rá igény. Az útjaim kb. felében fordult elő nap közben, hogy többen akartak felszállni, mint ahány felszállót a hajó kapacitása megengedett volna.

A budapesti közlekedési rendszer sajátosságai miatt nem mérhető, hogy a napijegyet, bérletet vásárló utasok közül hány olyan van, aki a hajózási lehetőség miatt vette azt meg, tehát objektíven nem állapítható meg egy-egy viszonylat nyereségessége. Az idősek ingyenes utazási lehetősége is egy olyan dolog, ami -állami kompenzáció nélkül- minden érintett viszonylatot deficitessé tesz. Ebből következően nyilván deficites, de ez elmondható minden más BKV-s viszonylatról is.

A költségek nyilván csökkenthetők lennének, ha sikerülne kikerülni az ilyenkor szokásos mutyikat illetve a hajónként 2 fős ajtónálló/jegyárus munkáját átvenné a matróz vagy a büfés, hiszen 2 megálló között bőven van idő erre.

 

A bérletrendszer jelenlegi formája illetve ezen általános utazási kedvezmények szükségessége szerintem nem ehhez a topichoz tartozik, ezért ezt nem minősíteném.

 

Az, hogy az utasok elégedetlenek érthető, hiszen itthon az emberek többsége alapjáraton az. A BKV utasok körében vélhetően felülreprezentált ez a kör. Viszont a hajókon -első ránézésre- arányaiban jóval kevesebben elégedetlenek, mint a metrón.

 

Tipikus magyar betegség, hogy sokan azért fúrnak egy sikeres dologot, mert az -a maga módján- népszerű lett és sokan örülnek neki.

 

 

Előzmény: kpj (226)
mopet46 Creative Commons License 2012.08.03 0 0 228

Utolsó mondatoddal kezdek. Sikerült "tömegközlekedni".:-)))   :-(((((

De azt is csak akkor, amikor a Duna hűsítő hatása vonzza az embereket.

A pénznyelőt is sikerült létrehozni, egy-két kis cég rovására. :-(

Annak idején a BKV Hajózási Üzemegység 1-4-s dotációval el volt, szemben az Autóbusz Üzemegység 1-6-s támogatásával szemben. Igaz a jármű beszerzés nem volt tétel, mert azt adminisztratív úton megkapta. Most egy kicsit más a költségszámítás is, mert, ha az én utcámba megy, fizessen nekem környezetszennyezési díjat, úthasználatot , meg egyéb marhaságokat. De mindezek nem is igazán számítanak, ha egy góré (vagy annak kinevezett valaki) kitalál valamit. :-(

Előzmény: kpj (226)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.03 0 0 227

Valóban utópiának tűnik, de sok városban a városi közlekedés szerves része a hajózás, itt is lehetne. Az eddigi lépések jó irányba mutatnak.

Busz vagy villamos megállóban várakozni sem feltétlenül jobb.

Nyilván azoknak alternatíva, akik két, amúgy csak átszállással elérhető pont között közlekednek. Most ilyen viszonylat pl. a Római-belváros, Újpest/Árpád híd-Batthyány/A38. A hajók véges kapacitása miatt, ez pont így szerencsés. Stabil, betartott menetrenddel és sűrűbb követési idővel már most is alkalmas lenne rendszeres közlekedők (munkába járók) kiszolgálására, de nem ártana gyorsabb hajókat bérelni. Munka után a többség nem fog egy 25-35 perces rendszerességgel közlekedő járműre várni.

Jelenleg csak folyásirányban lenne használható napi szinten, a másik irányban nagyon lassú.

 

WIFI -a meghirdetés ellenére- még mindig nincs a hajókon. Pedig egy-egy mobil hotspot nem nagy dolog a mai világban.

 

Előzmény: mopet46 (225)
kpj Creative Commons License 2012.08.03 0 0 226

Abszolut egyetértek, munkába járásra alkalmatlan.

Aminek még érdemes utánagondolni, hogyha a költségeket összeszámoljuk akkor kb. egy kötöttpályás jármű vonalának fenntartási költségeivel vethetjük össze, míg utaskmben az egyik leggyengébben teljesítő BKV üzletág lett.

Én személy szerint sajnálom, és meg is voltam döbbenve, hogy egy nyereséges - vagy legalábbis könnyen nyereségessé tehető üzletágból, ezt a budapesti költségvetés számára egész biztosan úlyos tíz, ha nem százmilliókat jelentő pénznyelőt sikerült kialakítani. (Ha kicsit utánaszámolunk, még egy teljesen azonos útvonalon a hidakon össze vissza kanyargó autóbusz üzemeltetési költsége is a hajójárat fenntartási költségei alatt maradna)

 

 

A korábbi vonaljáraton szép számmal jöttek pestiek is (akkor még 700 majd 900 Ft-os jeggyel), és élvezték a dunai hajóutat, le tudtak ülni, beszélgetni egy pohár bor, üdítő stb. mellett és kiszakadni a város forgatagából.
Múlt héten visszalátogatva a vonaljáratra a következőket tapasztaltam - mindenki elégedetlen, hol melege van hol miért nem érünk már oda, hol a miért állunk meg itt is. Mivel a hajók 80-120% os kihasználtsággal járnak, így roppantul nem kényelmesek - vagyis sikerült elvenni a város lakóitól a kellemes, nyugodt dunai hajózás élményét, és tényleg azt adni helyette amit egy 200-as ikarus adhat...

 

Előzmény: mopet46 (225)
mopet46 Creative Commons License 2012.08.03 0 0 225

Igazad van. Soha nem lesz a munkába járás eszköze. Utópia az egész gondolat. Majd megnézzük, hogy ki fog várakozni novemberben a szeles, esős Duna-parton, akár öt percet is. Egyáltalán ki gyalogol le odáig. De ez már kiderül szeptember közepén is. Az egész vonalon három kikötő van, amely megfelel a tömegközlekedés elvárásainak.

A kikötésre meg nincs gyorsabb megoldás. Amit a BKK kitalált az is csak sci-fi.

Előzmény: Törölt nick (223)
mopet46 Creative Commons License 2012.08.03 0 0 224

A tulajdonos a BKV, de mindegyiket "maszek" cég bérli és üzemelteti.

No, ez az, ami kibogozhatatlan. A Sailor kft. által vissza adott hajókat az Armada Budapest Hajózási Kft. saját hajóként tünteti fel. A tulajdonos kiléte kideríthetetlen. De a projektben résztvevő többi cég tulajdon-viszonyai is "titkosak". :-( A fene se ismeri ki magát benne. A BKK megrendelte (utasította) a BKV-t a "közösségi közlekedés" beindítására. Hajóit, kölcsönbe, bérbe, üzemeltetésre adva megbízza a pályázat nyertesét a megvalósításra. Innen a sztori követhetetlen. :-(

Most néztem a Ship Finder-t, a HÓFEHÉRKE, aki biztos BKV tulajdon, Ő meg sétajáratot jár valamelyik cégnek. :-)

Előzmény: kpj (220)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.03 0 0 223

Akkor lehetne valós alternatíva a RENDSZERES munkába járáshoz, ha javítanának a menetidőn illetve 10-15 perces lenne a követési idő. A kikötésre is kell lennie gyorsabb megoldásnak.

 

Jelenleg lassú, kiránduló hajók üzemelnek és hétköznap az utasok 90-95%-ára ráillik a nyugdíjas/kirándul a gyermekkel, unokával/turista jelző.

Előzmény: mopet46 (222)
mopet46 Creative Commons License 2012.08.03 0 0 222

BKK projekt. A BKV-t bevonni a tömegközlekedésbe. Ezzel próbálkoznak most az adófizetők pénzén.

A MHRT soha nem üzemeltetett ilyen hajókat. Az ötvenes évek végén volt kísérlete a "vízibuszokkal" közösségi közlekedésre, de már akkor sem sikerült.

BKV-s hajójárat 1968 óta van, mióta megkapta a PKHV állományát. Én 1970-ben már jártam a "belvárosi" és a "rómaiparti" vonalat. Eleinte külön jeggyel, majd később két buszjeggyel működött. Komolyan betartott menetrend volt, de a tömegközlekedés részévé nem vált.

Előzmény: Törölt nick (219)
mopet46 Creative Commons License 2012.08.03 0 0 221

Semmiféle szándékom nem volt, hogy bárminek is beállítsalak. Ha így érződött akkor elnézést kérek.:-) A hajó neveket, csak a könnyen összekeverhetőségük miatt említettem.

Előzmény: Törölt nick (218)
kpj Creative Commons License 2012.08.03 0 0 220

Igaz, korábban is volt vonaljárat a BKV színeiben. Boráros tér - Rómaifürdő, később Pünkösdfürdő útvonalon. Általában a LÁGYMÁNYOS, VÁRHEGY, HUNGÁRIA hajók jártak rajta. De ahogy azt se ezt a mostanit se maga a BKV üzemelteti, a korábbit az a cég üzemeltette akit a Jászais túráztatós "maszek" néven emlegetsz, most pedig több Kft különböző hajóin ülhetsz BKV hajójárat címen. A tulajdonos a BKV, de mindegyiket "maszek" cég bérli és üzemelteti.
A maszekolás azért se nagyon érthető, mert gyakorlatilag állami vállalat (amelyik nem maszek) talán egyátalán nincs is a dunai hajózásban. Olyan hogy MAHART már nem létezik, ha tovább olvasod a nevét az is egy Kft. amire gondolsz.

Előzmény: Törölt nick (219)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.03 0 0 219

Most néztem meg a képeket. Köszönöm.

Most úgy néz ki, mint a 2005-ös képeken.

 

Apropó. Most mindenki azt kommunikálja, hogy idén indult be a BKV-s hajójárat. De én korábban is utaztam ilyen hajókkal a Petőfi tértől Pünkösdfürdőig. Igaz, akkor nem volt jó rá a BKV bérlet, úgy rémlik, 1000 Ft volt a jegy. Vagy azt nem a BKV hanem a MAHART üzemeltette?

Előzmény: mopet46 (217)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.03 0 0 218

A két kikötő (Jászai és Petőfi tér) "keverése" csupán azért történhetett meg, mert ez a kettő az, ahol rendszeresen akkor túrbóztatják a motorokat, amikor kiköt egy BKK-s hajó.

Nem hiszem, hogy bármelyik megsértődhetne. Az üzemeltető KFT nevéről derült ki számomra másnap, hogy akkor épp a másik volt, mert arra emlékeztem, csak nem akartam ide írni a nevüket. De ezért is írtam eleve feltételes módban a kikötő nevéről. A Batthyány-t pl. nyilván nem is írhattam volna, hisz ott nem a seggüket fordítják a maszek hajók a BKK kikötő felé, hanem az orrukat.

 

Hajóneveket viszont sosem kevertem. Biztos vagyok benne, hogy Kék Duna és nem Vén Duna indult tegnap 19.40-kor a Kopaszi gátról.

A Várhegyet sosem említettem, így kicsit durva, hogy hülyének állítasz be, aki ezt is a Várkerttel keveri. Persze, nyilván "jószándékkal" a mundér becsülete védelmében. :-(

Előzmény: mopet46 (217)
mopet46 Creative Commons License 2012.08.03 0 0 217

én meg gyártom az összeesküvés elméleteket.

Valóban azt teszed. Tudomásul kell venni, hogy a hajók is Diesel-motorok által hajtottak, nem vitorlával közlekednek. :-)

Nem tudom, mit értesz azon, hogy maszek hajók, maszek programok. A BKK projektben több cég (kft, bt, nevezheted maszeknak is) vesz részt. A szerződésben szereplő menetrenden kívül más tevékenységet is folytathatnak.

A KÉK DUNA eddig nem vett rész ebben a projektben, de hát ez is változhat. Minden esetre kérlek ne keverd össze a kikötőket ("Jászai"-"Petőfi"), hajókat VÉN DUNA, KÉK DUNA, VÁRHEGY, VÁRKERT, mert ez kellemetlenséget okozhat a hajósoknak. Pozitív hozzáállással, még a durva szót is meg lehet bocsájtani, ne az egész hajóstársadalmat büntesd.

Látom kedveled a hajókázást, ismerkedj vele, készíts Te is képes beszámolót az otthon ülőknek! :-)

Kedvencedről itt találsz képeket.

Előzmény: Törölt nick (216)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.03 0 0 216

Ma este 8-kor a Borárosnál kötöttünk ki épp, mikor a Szent Kristóf elment mellettünk. Hangos zene, tánc az emeleten, igazolódott, amit eddig is sejtettünk. Azért fejezik be a BKK-s hajók koraeste a működésüket, hogy utána maszek programokat tartsanak rajtuk jó pénzért. De szerencsénk volt, mert fél 9-kor felgyulladtak a fények, s a kivilágított Margit híd alatt mehettünk át a Jászai téri végállomásra, talán, hogy a Kék Duna is beállhasson a bulihajók közé.

 

Tegnap bizonytalan voltam, hol is füstölnek az orrunk alá a maszek hajók.  Ma rájöttem, hogy tegnap nem a Petőfi, hanem a Jászai tér volt, de ma kétszer mentem át a Petőfi térnél, s mindkétszer túráztatták a szélső Delfint. Persze nyilván mindig épp akkor készülnek indulni véletlenül, én meg gyártom az összeesküvés elméleteket.

 

Ja, és a kedvencem a Lánchíd! :-)

Róla kérek fényképeket! :-)

 

v-nyuszi Creative Commons License 2012.08.02 0 0 215

Engedély megadva, a többire is vadászunk tovább. :-)

Előzmény: mopet46 (213)
mopet46 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 214

PEST-BUDA, TABÁN, HUNGÁRIA motorosok még hiányoznak a sorból. :-( Valaki pótolhatná, de olyan képpel, ahol látszik, hogy BKK projektben tömegközlekedik.

mopet46 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 213

Végül még kettő, "v-nyuszi" utólagos engedelmével. ;-) :-)

 

                   

mopet46 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 212

 

 

                 

 

                                  

mopet46 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 211

Köszönjük a szép, éles képeket!:-) Örömmel fogadnánk kedveskedésed a többi BKK-s hajóról is.;-)

Előzmény: Törölt nick (207)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.02 0 0 210

Nos, valóban, már azt sem lehet mondani, hogy ez a típus 12-es, az meg 11-es. A Kopaszi gátig 12-esként megy, visszafelé 11-esként vagy fordítva. Ez persze nem baj, csak megviccelheti az utast, pl. engem, aki Újpestre akartam menni, a Boráros téren felszálltam dél felé egy 11-esre, addig se ácsorogjak, amíg visszaér alapon, a végállomáson nem szállítottak le, s visszafelé a Meder utca után bemondták, hogy akkor a végállomás következik, a Római.

A leszállítással kapcsolatban: nem is a tényt reklamáltam, hanem az arrogáns stílust. Konkrétan, egy jegykezelő részéről, így nem is volt helyes személyzetet mondanom. Aki egyébként nem karbantartásra, hanem a BKK utasítására hivatkozott, miközben a lapokban erről más jelent meg. Azt meg jól láttuk a várakozóhelyünkről, hogy a kapitány és a matróz elhevertek a vezetői kabinban, vagyis szó sem volt arról, hogy karbantartást végeztek volna.

Mindenesetre azóta a földszintes hajókat, no elsősorban a bűz miatt, elkerültem, és nem is volt semmi negatív élményem. Bűzben persze volt részünk az emeletes hajón is, elsősorban talán  a Petőfi téren, ahol az előttünk álló maszek hajók érdekes módon mindig akkor eregettek füstöt, amikor kikötött egy BKK-s hajó. De erről már tényleg nem a BKK tehet, inkább talán a maszekok kicsinyes bosszúja, amiért a BKK elhappolta előlük az utasokat.

 

 

Előzmény: kpj (209)
kpj Creative Commons License 2012.07.31 0 0 209

Egy két megjegyzést had tegyek:
- a hajókon nem állandó személyzet van, vagyis a személyzet viselkedése nem összeköthető a hajó típusával.

- az utasok leszállítása nem csak a jegyek ellenőrzése miatt indokolt. Az Ön által említett hajótípuson (3011 vízibusz), melyből kettő darab közlekedik jelenleg vonaljáratban, pl. a géptér vagy a személyzeti kabin közvetlenül az utastérből nyílik, több gépészeti rész ellenőrzéséhez esetlegesen a padlólemezek felvétele is szükségessé válhat. A hajó kialakítása miatt tehát több menet közben szükséges ellenőrzési vagy karbantartási munka elvégzése az utasok jelenléte mellett meglehetősen körülményes, akár balesetveszélyes is lehet. A személyzet ilyen okok miatt is leszállíthatja az utasokat a hajóról, ez nem csak bliccelés feltételezése miatt történhet.

Előzmény: Törölt nick (208)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.28 0 0 208

Az első képen szereplő hajók a 12-es vonalon közlekednek, nekem nagyon rossz tapasztalatom van a hajóval és a személyzetével kapcsolatban is. A Meder utcánál szálltam fel szerda délelőtt, a Római part felé utaztam. A Rómain a személyzet elég arrogáns módon mindenkit leszállított (nem, nem a jegyet akartam elbliccelni, bérletem volt), holott a sajtóban előző nap az szerepelt, hogy a BKK gondolkodik rajta, hogy hétvégén leszállítják az utasokat a végállomáson.

Kb. negyedórás várakozás után visszaszállhattunk, de ezután is bosszúság következett. Minden indításnál rendkívül erős bűz áradt be a hajó oldalán lévő kipufogóból az utastérbe. Sajnos ezen a hajótípuson nem lehet felmenni a hajó tetejére sem, így kénytelen voltam elviselni a bűzt, azaz inkább a tervezett állomás előtt le is szálltam.

 

Ellenben a 11-es vonalon nem szállítottak le az Árpád útnál, a jegykezelő jött fel ellenőrizni a visszaútra a jegyeket, és a bűz sem árasztotta el a hajót még a belső térben sem.

Úgyhogy én mindenkinek a 11-est ajánlom, ahol az utazás mindig kellemes, a személyzet pedig kedves.

Előzmény: Törölt nick (207)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.24 0 0 207

Üdv!
Két képpel kedveskednék. 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!