Köszönöm a tippet, megnézem hogy hátha az csinálja ezt a hangot. Csak nekem az a furcsa, hogy miután bemelegszik a motor, elmúlik ez a traktorhang. Olyan mintha csak addig lenne, amíg az automata szívató megy, utána megszűnik. Csak azt nem tudom hogy ha a csavar van eltörve, akkor hogy szűnik meg a hang a meleg motornál.
Valaki találkozott már azzal, hogy a Grande Punto-t 2009-es 1.2 benzines, indítás után egy darabig mély hangot ad, ami aztán megszűnik. (olyan mintha lyukas lenne a kipufogója, de persze nem az) Valahol mintha olvastam volna arról, hogy műanyag kartergáz visszavezetője van, ami meg tud repedni.
Egy 2009-es 1.3 Multijet (75 ló, dízel) Grande Punto tulaja vagyok, friss jogsi, első autó, szóval még csak kóstolgatom a tulajdonosi létet.
Többször láttam itt, hogy a hasonló autók tulaja hibaként írta fel, ha teljesen hidegen, gyújtás után picit ingadozik az alapjárat.
Nálam is ez a helyzet. Ha egy napig nem hajtom a kocsit, akkor gyújtás után az alapjárat nem teljesen egyenletes, a mutató egy picit ingadozik 900-1000 fordulat között (láthatóan mocorog). Ilyenkor egy picit hangosabban is dolgozik az autó. Pár perc járás után is teljesen megszűnik a dolog, és csak akkor jön újra elő ha legalább fél napig nem hajtom (ergo ténylegesen totálisan lehűl). Nem vettem észre abnormális füstölést, sem szagokat, nem világít a motorhiba jelzés sem, az autó teljesen normálisan dolgozik, szerintem rendesen húz is (bár nem ültem másikban, szóval a fene tudja), minden teljesen rendben van rajta. Már belehajtottam 10.000 km-t, most lett az olaj, szűrök, stb cserélve, azonban ez továbbra is fennáll.
Ez valóban hiba lenne? Ha igen, mit érdemes megnézni?
Ami érdekesség a kocsival kapcsolatban, hogy ha kizárólag a motorkódot nézzük, akkor ez a nem DPF-es EURO4-es motor, 199A2000. Alvázszám alapján viszont ez egy különleges, továbbra is EURO4-es DPF-es kiadás, 199BXC1A05C. A motorvezérlőre ragasztott feliratozáson is fel van tüntetve, hogy DPF-es, diagnosztikával kiolvastattam, hogy tényleg benne van az egység, és rendben dolgozik, észre is szoktam venni, ha regenerál, és olyankor kicsit meghajtom.
ezeket en is neztem. a motortarto bak kikepzese olyan (felfele hajlik a pereme es kozelebb van) hogy oda a motortarto bak eltavolitasa nelkul semmi nem fer be.
Urak! Kellett már valakinek kúpgörgős csapágyak cseréje után hézagolni a difit? Az ok, hogy szerezni kell különböző hézagoló lemezeket, de a szimering ház meghúzása után, mi a korrekt állapot, mennyire szorulhat? Köszönöm, ha tudsz segíteni!
Ez is felmerült bennem, emiatt a gondolat miatt sem voltam boldog, mert generátor csere volt már 1x :( Remélem csak ilyen banális dolog lesz. Amúgy már néztem a kébeleket, sok helyen a 'bandázs' lefoszlott róluk.
Sajna Sopron nincs ellátva túl sok hozzáértő villamosságissal, de egy jó tuti van, aki legózta már 2x a kocsit. Most a műszaki megvan. Beszéltem volt helyi fiatos szerelővel, ez a kormánydolog típushiba, és necces is. Gyári komplett kormányoszlop 3 kiló, felújítás 120-130e, jó egy hét, vagy csere csak az alkatrész, az kevesebb lehet, de erre azt mondta, azt vkinek ki is kell cserélni... :D Szóval nem olajcsere szintű! Uh elindulok egy alap villamos teljes átnézéssel, aztán meglátjuk, de vastag összeg lesz ez :(
Egy kérdésem lenne a T-Jet tulajokhoz: valahol olvastam, h érdemes az olajszivattyút cserélni, mert annak dugulása, lerakódások keletkezése a szűrőben problémát okozhat a turbó kenésében, cserélt vki ilyet, vagy ez mennyire valós probléma?
Úgy fest, nem a féklámpa kapcsoló a ludas (árak: 5-8e igen az utángyártott, de a "gyári" 37e, a Corsa D, ami elvileg jó bele, 20e).
Stabpálca: köszi a tippet! Megnézzük ezt is, tuti van benne, T-Jet Sport. Az is biztos, hogy azon az oldalon a toronycsapágy/szilent cserés, mert hétvégén egy púpon fordultam le keresztbe, szólt rendesen, nem csak a korábbi nyöszörgés/klattyogás.
Hibakód: kormányszög jeladó és nyomatékérzékelő. Közben a szervó is elmegyegetett, hibakód is jött a kormányra. Ez ahogy nézem, egyben van, cca. 60-70e-ből ki is cserélődik, hurrá! Sajnos eljött az az idő a kocsinál, amikor megmakkan minden, ami korábban még nem (15 év, 190e km). Ki lett törölve a hiba, meg újra lett "tanítva" (jelentsen ez bármit), aztán kiderül, előjön-e. Műszakin át kéne mennie, aztán rendbe teszünk mindent szép sorban.
Tavaly (15 ekm - t ment azóta) fojtószelep tisztítva. Hiba jelenség: 10 indításból egyszer alapjáraton lefullad. Újra indítva és gázt adva tökéletes. De minden indítás után komoly benzinszag van a garázsban utána. Fogyasztása normális..
Létezik, hogy megint fojtószelepet kellene tiszítani?