Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2001.02.05 0 0 22
Erröl jut eszembe: Alesi volt az elsö F3000 bajnok, akinek F1 gyözelem is jutott. Persze azóta nyert Panis koma is...
Előzmény: ezsolt (20)
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.05 0 0 21
Nem, Brawn csak 97 elején ment át a Ferrarihoz. A 96-os Benetton egy kísérlet volt: uj torziós felfüggesztés, 7 sebességées váltó - most csak ennyi jut hirtelen eszembe. Sajna nem jött be, pedig nagyon szurkoltam Alesinek. Bergert viszont sohasem csíptem.
Előzmény: gstyle (18)
ezsolt Creative Commons License 2001.02.03 0 0 20

Egy jól kezdődő site, nézzétek meg, hátha nektek letöltődik! :-)))

http://www.geocities.com/jeanalesicyprusfanclub/

1988 Jerez, Alesi vezet a March-Cosworthban:

----------------------------------------------------------

1989 Pau: Eddie Jordan csapatában, a Reynarddal

------------------------------------------------------------

A csata Sennával:

Előzmény: ezsolt (19)
ezsolt Creative Commons License 2001.02.03 0 0 19

Kicsit másképp látom a dolgot 96 kapcsán, a Ferrari felszállóága csak statisztikus volt, mert a többiek, pl. a Jordan vagy a McLaren felszállóága még jobban grafikonra vihető volt.
A Benettonnál azt hitték, hogy ők lesznek a világbajnokok. Ez a szezonkezdeti hírekből kiderül.
Szó sem volt arról, hogy bezzeg milyen jó lesz Schumachernek a Ferrarival.
Most figyeljetek:
Berger mondta, hogy Schumacher után talán ő a második leggyorsabb.
Bergertől rögtön megkérdezték, akkor miért nem maradt a Ferrarinál, hogy Schumacherrel egy kocsiban ülve megmutassa az igazát?
Berger frappáns válasza: "Éppen most, most lehet majd összehasonlítani bennünket, mert én vezetem az ő remek Benettonját, és ő csak az én Ferrarimat!"
Mondhatok egy hoppá ridikült?
Előzmény: gstyle (18)
gstyle Creative Commons License 2001.02.02 0 0 18
A Benetton sikertelenségének oka az is hogy Ross Brawn MiSchuval egyetemben a Ferrarihoz szerződött. Nem volt igazi keménykezű emberke Brawn helyett.
Alesi és Berger hiába törte magát egy leszálló ágban lévö gépben. Meg Briatore is talán már a jövőre nézett, és nem igazán foglalkozott a jelennel.
Előzmény: Levike (17)
Levike Creative Commons License 2001.02.02 0 0 17
Es azt sem tudom elfogadni, amikor azzal peldaloznak, hogy Alesi es Berger beleultek a vilagbajnok Benettonba, es sehol sem voltak azzal az autoval, amivel Schumi szarnyalt. Es lam, Schuamcher csodakat tett a Ferrarival.
Ferraris reszrol leirtam mit gondolok, Benetton reszrol pedig az a helyzet, hogy nem volt az olyan nagyon vilagbajnok auto 95ben, mint a Williams, csak Hill inkonzisztens teljesitmenyenek tudhato be Schumi sikere. Nem mondom, klasszisul ment Schumacher, hisz klasszis pilota, de csodat o sem tudott tenni. Lathatoan lassabb volt egesz evben, mint a Williamsek...me g tudta ragadni a kinalkozo alkalmakat, es egesz evben egyenletesen ment, de ennyi.
Raadasul ment vele a fel Benetton a Ferrarihoz...tehat Alesiek beleultek egy amugy sem tul jo autoba, amit tovabbfejleszteni a szetesett kapkodo Benetton team gyakorlatilag nem volt kepes, de meg a megszokott szinvonalon mukodtetni es beallitani sem. Alairom, Alesi nem egy teszpilotakiraly, es emiatt valoszinuleg sohasem lenne olyan sikeres, de ketlem, hogy azonos autobna lassabb lenne, mint Schumacher...ugyanakkor a vezetesi stilusuk eg es fold. Alesiet imadom....amikor az ember autoversenyzesrol almodik, mindig olyan kepek lebegnek a szeme elott, mint amiket Alesi produkal, amikor osszejonnek a dolgok....Schumacher ellenben teljesen hidegen hagy, es kozel sem olyan muvesz, mint Alesi...szogletesen, darabosan, arrogansan vezet, az elozeseiben nincs semmi kecsesseg, semmi baj, semmi verlazitoan szemtelen...csak nyers agresszivitas, mindenkin keresztulgazolo tortetes, es darabossag...megkockaztatom, eleteben nem elozott meg olyat, mint Hakkinen Spa-ban....

udv
Levi

Előzmény: gstyle (16)
gstyle Creative Commons License 2001.02.02 0 0 16
Na Levike ebben 100%-osan egyet értek veled.

A Ferrari ez a húzást már eljátszotta '88 körül mikor is Alboretot, Mansell miatt Barnard unszolására kipakolták. A Ferrari meg ugyanolyan tré maradt utánna is.

Előzmény: Levike (15)
Levike Creative Commons License 2001.02.02 0 0 15
Aha, es pont 95ben volt, hogy mar tudta, mennie kell Schuamcher miatt....azon a hungaroringi edzesen mindent beleadott, es jol emlekszem, a vegefele volt egy kor, amikor vegig a hihetetlen pole-timet futotta...es az utolso kanyarban csapta oda a gepet....eskuszom amikor ment, majdnem elelveztem. En egyebkent is igazsagtalannak tartom, hogy Alesit kiraktak, es most minden jot Schumachernek tulajdonitanak.
Az auto 95ben osszehasonlithatatlanul jobb volt, mint a korabbi evekben, Alesinek, es Bergernek is volt Pole-ja ha jol emlekszem, es igencsak kezdtek villantani. Lehet, hogy Schuamchernek koszonheti a Ferrari, hogy ott tart, ahol, de csuful kibantat Bergerrel, es Alesi-val...meggyozodesem, hogy a mostani autot ok is megkozelitoleg hasonlo sikerre vinnek, mint Schumacher...es meghozza Alesi reszerol milyen latvanyosan !! :)))

Levi

Előzmény: ezsolt (14)
ezsolt Creative Commons License 2001.02.02 0 0 14
Igen, biztos, hogy 95-ben készült a kép,
már rájöttem, mert a sisak tetejének mintázata
még 94-ben sem létezett, csak 95-ben.

Ismerős az eset, hogyne.
1995...
AMi azt illeti én kitettem egy lepedőt a kerítésre a sikán lelátója elé, ALESI felirattal,
ami látható is volt a versenyen, megörökítették a történelem számára: amikor Schumacher kiesett, és a sikán mellett leállította a kocsiját, és mögötte látszott a kerítésen!!!
Wow

De még az edzésen volt, hogy elesett Alesi,
és belezúgott a kirakott gumikba, akkorra pont átmentem a másik lelátóra, úgyhogy tőlem 50 méterre történt a dolog. Amikor belezúgott azt mondtam, amit a Csillagok háborújában az egyik robot: "szivesen felajánlom bármelyik alkatrészem, csak rendbejöjjön"...

Bár száraz volt az idő, a kirakott gumik tele voltak esővízzel, úgyhogy amikor a Ferrari nekifutott még a ....... is sáros és vizes lett, de nagyon élveztem.

Az volt a buli, hogy előtte egy órával a szimulátorban voltunk, ahol - hogy-hogy nem, ALESI 1991 belgiumi edzőkörét élhettük át nagy
élvezettel. Úgy ment mint a barom :-))
Állati jó volt.

Előzmény: ezsolt (13)
ezsolt Creative Commons License 2001.02.02 0 0 13

Skelter!

Ez egy kép, ami a lentiekhez illik, a folytatás is lehetne, ugyanott készült a sikánnál, de nem biztos hogy ez is 95-ben történt.
Lehet, hogy 93-ban.
A képnek az a címe, hogy 93hun-alesi - de lehet hogy ez csak tévedés, és ez is 95-ös.
Mert a szitu nagyon hasonló!

Előzmény: Helter Skelter (12)
Helter Skelter Creative Commons License 2001.02.01 0 0 12

Igen elég jellegzetes a technikája. A nagyoknak (Schumacher, Senna, Mansell és persze Alesi is) igencsak eltéro és jól megkülönböztetheto vezetési "stílusuk" volt/van. Talán egyforma festetlen kocsiban is meg lehetne oket különböztetni. (Szegény Palika).

Ha a Berger féle ballábas fékezést próbáltad volna eljátszani valszeg még mindig BMV-vel járnál, talán a 850-essel! :-o

Én is elokotortam két viszonylag jó :-) minoségu fotót:

1995. Hungaroring:



SMENA yeah!

Elég sok F1-es futamon kint voltam és nem sok Alesi szimpatizánssal találkoztam, de amikor 1995-ben ott az orrunk elott pördült meg majd pördítette meg a verdát, lefulladt, kiszállt – a közönség orjöngött a paliki "kézifékes" miatt. Alesi megállt a pálya túlsó oldalán lévo kerítés mögött és a nagy ováció miatt visszaintegetett. "Démonisztikus" barátunk ugyanezt az örömet nem szerezte meg nekünk 1999-ben.

Zsolti ismeros az eset???

Előzmény: Törölt nick (9)
ezsolt Creative Commons License 2001.02.01 0 0 11
Na akkor újra...

Előzmény: ezsolt (10)
ezsolt Creative Commons License 2001.02.01 0 0 10
1995 Argentína

-------------------------------------------------------------

1990 Franciaország

-------------------------------------------------------------

1992 Monaco

-------------------------------------------------------------

1993 Olaszország

Előzmény: Törölt nick (9)
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.01 0 0 9
Hát, nekem nagyon megmaradt a '95-ös nürburgringi futam is. Általában az egész 95-ös év. Akkoriban írkáltam egy ujságban cikkeket és a 96-os év esélyesének kiáltottam ki, ha a Benetton képes technikailag továbbfejlödni.
Azt hiszem innen, ahol most van Alesi, már nincs visszaut. Sajnos. Egy nagy bajnokot veszített a F1.

Amikor 1994-ben vezetni tanultam, mindig piszkált az oktatóm, hogy miért "rángatom" a kanyarban az autót, miért nem egy íven megyek? Mire én: Látnád csak Alesit!
Mert Alesi - a fedélzeti kamerák tanusága szerint - állandóan korrigál. Ja és amíg kerek kormányok voltak, addig betartotta a 10 óra 10 perces kormányfogást. :-)

Előzmény: Helter Skelter (7)
ezsolt Creative Commons License 2001.02.01 0 0 8

De Angelis

Alesi azt mondta errol, hogy a Forma-Renaultban versenyzett, amikor De Angelist megölték.
???

Azóta viseli az o sisakszíneit.

Majd elokeresem a pontos nyilatkozatát.

Most két képet mutatok, melyeket 1994-ben a
Hungaringen készítettem.

Előzmény: Helter Skelter (7)
Helter Skelter Creative Commons License 2001.01.31 0 0 7
Nagyon szomorú, hogy ilyen tehetséges versenyzők, mint Alesi "elszürkülhetnek" a mezőnyben. Sajnos ez az F1 nagy hibája.

Sokak szerint a legnagyobb versenyét 1995-ben, Suzukában futotta Schumacher ellen, mégis inkább a 1990-es phoenixi diadal maradt meg jobban az emberekben, aminek én nagyon örülök:


Azt olvastam valahol, hogy Elio De Angelis is a példaképei közé tartozott, az ő tiszteletére a mai napig is Elio sisakmintázatát viseli:


gstyle Creative Commons License 2001.01.31 0 0 6
Ha let szót ejtenék egyetlen gyozelmérol. Reméljük lesz még része benne!

És a nyilatkozatai:
Friday Qualifying:
"Unfortunately I was unable to use my third set of tyres, because as soon as I was on the track on my final run I noticed that the engine was not working properly, because of an electrical problem. A shame, as I am sure I could have done better. Tomorrow I will try and improve and I will work on the car’s set-up which was not as good as I would have wished for today."
Saturday Qualifying:
"I was on the limit and could not have gone quicker, partly because the car felt a bit light at the back; a problem we were unable to eliminate. Starting this far back, it is difficult to be optimistic, but the 412 T2 has a higher potential in race trim than in qualifying, so I am not pessimistic."

Sunday Race:
"Winning with Ferrari is special, something you cannot get with any other team. I could not have wished for a better birthday present. The other marvellous present was talking to President Montezemolo after the race. I have shared many difficult days with the President so it was wonderful to be able to share this satisfying moment. The race? It was uneventful. The car helped me well and I was only a little bit frightened towards the end that I might run out of fuel. But the pit reassured me that I had enough in hand."

gstyle Creative Commons License 2001.01.31 0 0 5
Nagyon jó cikk volt Alesirol.
Ez mind igaz is rá.
Alesi rajongó létemre nem igazán tudtam ki a példaképe. Most hogy tudom Jean mégnagyobb lett a szememben. A '90-es évek elso felében csak neki szurkoltam. Ez azután megoszlott közte és Jacques Villeneuve között.
Én '79-ben Gilles Villeneuve-el kezdtem az F-1-et. Ezért örülök neki, hogy az o példaképe Gilles.
E topicot mindenféleképpen megérdemli.
ezsolt Creative Commons License 2001.01.31 0 0 4

1997: Hétköznapok a Benettonnál

Előzmény: ezsolt (3)
ezsolt Creative Commons License 2001.01.31 0 0 3
Jean Alesi - a szentimentális

Az alábbi szöveget a Forix archívumába írtam:

Sokan úgy gondolják, Alesi karrierje akkor futott vakvágányra, amikor 1990-ben lelépve a Tyrrelltol nem a Williamset, hanem a Ferrarit választotta. Tudni kell viszont, hogy akkor ez látszott jó döntésnek. A Ferrari 1990-ben 2. lett a vb-n, - mondhatni majdnem világbajnok - hat futamot nyert, feltörekvoben volt, eredményesebbnek bizonyult mint a Williams. Alesi a Ferrarinál mindvégig hitt abban, hogy futamokat fognak nyerni...

Ez a töretlen, mondhatni naiv hit hajtotta mindvégig, kockáztatott már az edzéseken is, és olyan pozíciókat szerzett, amiket képtelenség volt megtartani a versenyen. Megelozött az övénél erosebb, gyorsabb autókat is az idoméréseken, olyan elszántan vezetett. A versenyeken aztán keményen tartotta magát, kialakult benne a védekezés mesteri mechanizmusa, ezért is tartják nehezen megelozhetonek. Ez a manovergazdag, látványos vezetési stílus vonzotta a baleseteket. A francia - szicíliai származású - pilóta támadószellemu vezetési felfogásáról híresült el. A kormányfogása is más mint vetélytársainak, magasabban fogja a volánt. Az egyetlen nagydíjgyozelmét 1995-ben Kanadában szerezte "a 31. születésnapom alkalmából". - sóhajtotta.

A jelenlegi pilóták közül Jean Alesi a legérzelmesebb. "Sokan orültnek tartottak, mert annak idején a muszaki vagvágányra került Ferrarit választottam. De megvannak a kételyeim. A Ferrarinál eltöltött csodálatos éveim örökre szívembe vésodtek".

Alesi ösztönös pilóta , brilliánsan versenyez, inkább a pálya akrobatája, mint konvencionális versenyzoje. Soha nem sikerült megszereznie azokat az eredményeket, amelyeket megérdemelt. Kétszer állt elso rajtkockán 1994-ben és 1997-ben Monzában, idoközben rengetegszer állt dobogón, halomnyi pontot szerzett. Volt olyan év (pl. 1992) amikor a Ferrari szereplését szinte csak az o eredményei határozták meg. Capellinek nehézséget jelentett azonos körben maradnia Alesivel... A francia versenyzorol azt mondják, szinte extázisban vezet. 1993-ban az imolai edzésen láttam, hogy éles edzokörében felemelte jobb kezét, és úgy intett vissza a zászlóerdot lobogtató tifosiknak, egy kézzel vezette a kocsit miközben a legjobb köridot hajszolta. Ezeket a képeket sosem fogom elfelejteni, akkor szerettem meg Jean Alesit.

Még egy példa arra, hogy ez a csupaszív ember a közönségnek is akar autózni: 1995-ben az argentin futam egyik edzésén olyan nagy felhoszakadás volt, hogy senki nem akart felesleges edzokört futni. Illetve egy versenyzo kiment a pályára, hogy élményt nyújtson a nézoknek: Jean Alesi. Nem látszott rajta, hogy a rajthely szempontjából értéktelen kört fut, nagyon késon fékezett, a saját vízfüggönye átbukott a feje fölött ilyenkor, minden kanyar kijáratánál megfaroltatta kocsiját a gyorsításával, közben lázasan korrigált, a Ferrari meg kacsázott, csúszkált, ki akart törni, megfarolni, de nem engedte ki a kezébol. Ekkor hittem el, hogy komolyan gondolta azt, amikor példaképének Gilles Villeneuve-öt nevezte. ReefBrasil írta nekem, hogy ekkor döbbent rá, hogy ez az elszántság egyszer úgyis nyerni fog.

"A Ferrarival futott 81 versenyembol legalább ötvenre tisztán emlékszem! Ezek feledhetetlen élvezetet okoztak számomra. Ezek az örömök kompenzálják az olyan pilótákat, akiket éppúgy mint engem, nem árasztották el a gyozelmek". Önvádaskodás helyett ezt végzetszerunek tartja, és elfogadja, hogy ilyen az élet.

Ezzel ellentétben, amikor a Benettonhoz szerzodött le két évre, sokkal keményebben nyilatkozott: "Briatore csodákat jósolt meg nekem akkor. Hamar kiábrándultam. A Benetton kívülrol olyan, mintha Hollywood lenne, de ez csak látszat. Belül összevisszaság és motivációszegénység jellemezte. A technikusok nem törodtek velünk azután, hogy Schumacher a Ferrarit választotta. Úgy tettek, mintha hallgatnának tanácsainkra, de csak saját ötleteiket valósították meg. Gerhard és én csak robotok voltunk, semmi több. Ezenkívül nem volt jogom arra, hogy bármit is mondjak." Nyilvánvalóvá vált, hogy Alesinek csapatot kell cserélnie, ha vissza akarja nyerni jól ismert, lelkes önmagát.

Elso találkozása 1997 szeptemberében Peter Sauberrel jól sikerült. "Nagyon szívélyesen fogadott, minden ceremónia nélkül, de mégis úgy éreztem, mintha o lenne az apám. Tisztán és precízen adta elo terveit. A Benetton illúziói után ismét a valóság talajára léphettem. Ha azt kérte volna, akkor ott leszerzodtem volna hozzá".

Alesi ezek után többször hangsúlyozta, hogy ritka emberiesség van a Sauber-csapaton belül. Az emberek tartják a szavukat, és mindennek alapja a bizalom.

Alesi karrierjében új motivációként a nemzeti érzésekkel vegyült kihívás jelentkezett: egykori csapattársa és barátja, Alain Prost csapatában - a Peugeot motorjával - minél jobban szerepelni, minél nagyobb feltunést okozni. Ez nem lehet probléma egy ilyen vérbeli "szerencselovagnak", mint o.

Volt aki ráragasztotta ezt a jelzot: " a szicíliai pulykakakas" - ami nagyon találó, mert Alesi könnyen bepörög, visszavág, és nem riad vissza semmitol. Gondoljuk meg, hogy ez a hozzáállás milyen jól mutat egy versenyzonek a bizonyítványában, akkor is, ha még kezdo, és tapasztalatlan. Jean Alesi viszont a mezony legtapasztaltabb versenyzoje, de ez nem látszik meg maximalista vezetési stílusán. Tehát az a "lehiggadás", ami a sportág öreg rókáit, tapasztalt sztárjait éveken át jellemezte, orá nincs hatással. Alesi ugyanaz a vehemens, harcos versenyzo, mint legelso versenyein. Nem tudom ki hogy van vele, de én ennek szívbol örülök.

Érsek Zsolt

Előzmény: Levike (2)
Levike Creative Commons License 2001.01.31 0 0 2
Orulok a topicnak, majd nezek otthon kepeket... :)
Botranyos, hogy szakkepzett kommentatoraink Alesi buveszmutatvanyai lattan csak annyit kepesek kinyogni, hogy igen, neki sokkal durvabb a keze, mint a tobbieknek....HA-HA..dilettantizmus felsofokon.

Levi

Előzmény: ezsolt (1)
ezsolt Creative Commons License 2001.01.31 0 0 1

1991 Imola: hideg gumikkal kicsúszás a kavicságyba

1991 Németország, 3. hely - kerékcsere nélkül :

Előzmény: ezsolt (0)
ezsolt Creative Commons License 2001.01.31 0 0 0

1990, Monaco, Loews-kanyar

Előzmény: ezsolt (-)
ezsolt Creative Commons License 2001.01.31 0 0 topiknyitó
Itt lesznek képek a kormányzsonglor Jean Alesirol a rajongók nagy-örömére!

Szabad beszállni a gyujtésbe!

Íme egy kép kezdetnek a Ferrari számára átkos 91-es szezonból.

A kép címe ez lehetne: Alesi és Dac.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!