Minden, ami navigációs eszközökkel, és azokra telepített jogtiszta navigációs szoftverekkel kapcsolatos.
A warezolásnak, nem jogtiszta szoftverekre vonatkozó hozzászólásoknak ebben a topikban tiltás a következménye.
Én is csak megerősíteni tudom a többiek hozzászólását a Vista ügyében. Tényleg nagyon zabálja az elemeket nekem max 10óra, de ha pl. autóban este akarod használni és a világítást rajta hagyod úgy kb. felére csökken ez az idő. Ha lesz pénzem az első egy autós adapter lesz, he végre már lesz lóvém kicseréltetni a kijelzőt. A barométer meg a magasságmérő inkább csak játszadozásra jó bár ha adapteren van a géped és sokáig van bekacsolva legalább 5-6 óra akkor már értelmesen kirajzolja a nyomásváltozást az adott idő alatt és ebből valamelyest lehet következtetni az időjárásra ezt én hegyekbe szoktam használni ha nem különösen nagy magasságkülönbség amit megteszel és persze van nálad vagy két garnitúra elem! A 24 Mb ha nem is bőven de szerintem mindenképpen elegendő (én ezért döntöttem a Vista mellett mert ha már nem bővithető akkor tényleg legyen elég memóriája) persze a 8 Mb.-ra nem mondom hogy kevés csak ésszerűen kell feltölteni a cd-ről. A másik hogy a kijelző szerintem teljesen korrekt a háttérvilágítás szerintem pedig sok mobilt is megszégyenít nekem nagyon bejön. A "beépített" térkép szerinte elég pontatlan én már többször jöttem Kecskemétig az M5-ön és ez nem vicc de legálább 5 km.-es eltérés volt a térképen jelölt úttól, de volt ahól szerintem még 10 km.-t is jobban meghaladó volt az eltérés. Elösször azt hittem hogy túl sok volt a zavar de már többször is mértem és mindig ugyanaz a nyugati irányú eltérés volt az autópályától az 50-es úton valamivel jobb volt a helyzet ott "csak" max 2-3 km. körüli volt az eltérés és volt ahol elég pontosan jelölte az utat.
A legfontosabb tapasztalatokról ennyit ja és ami fontos hogy már van magyarnyelvű a Vistához (gondolom a Legend-hez is kb egyszerre készült)
KÉRDÉS!!!!
A VISTÁRA FELTÖLTHETŐ AZ A TÉRKÉP AMIT A PETRA "REKLÁMOZOTT? (BP. meg egyéb) mert ha igen és ingyenes akkor mindenképpen ki szeretném próbálni!
>Mosonmagyaróváron és még néhány faluban a környéken a postai tornyokból jövő rádiójelek "leültetik" a vevőjét.
A következő a helyzet: a városban beállok egy négyemeletes paneltömb alá, ami takarja ezt a bizonyos tornyot(árnyékol)semmi gond, a GPS tökéletesen működik. Amint ebből az "árnyékból" kilépek, egy műhold jelét sem tudom venni.
Tehát a gyanú ezért alapos.
Az új Mo. térkép, szerintem igen jó, ha nem is hibátlan. Le a kalappal a készítők előtt!!!
Az ár/tudás hányadosa vresenyképes a nyugati országokéval. Ráadásul kedves a kiszolgálás is.
:-)
Üdv: DCI Imre
Mosonmagyaróvár és a zavar: egyszer olvastam egy cikket a Neten, amit most sajnos nem bírok megtalálni, ami azt részletezte, hogy hol, merre zavarnak ezek a bizonyos tornyok és miért. Ha megtalálom, szólok.
Kedden voltam frissíteni a Street Pilot Color Gps-en Mo-t. A Budapest, Kecskemét, Soltvadkert, Kiskunhalas, Mélykút, Bácsalmás útvonalon autóztam haza. A térkép sokat javult, Mélykútig pontos volt, Bácsalmáson gondolom a kisebb települések lesznek legkésőbb pontosítva- már jelentősebb csúszások voltak.
Sui!
Ha kérhetem a következő javításban próbáljátok a Sugovicát ( Baja ) feltenni. A Gps-t sokat használtam a Dunán. Tudom, hogy ez elsősorban autóstérkép, de vízi használatra is alkalmas volt. A Sugovica jelentős, túrázásra alkalmas, kikötőkkel rendelkezik. Ha valamiben tudok természetesen segítek, hogy a következő frissítés után már Baja belvárosában köthessek ki.
Nagyon köszönöm az infokat és a tanácsokat.
A munkahelyi eTrexet (Summit) én is próbáltam Opelban, jó vétel volt, nem szakadt meg a kapcsolat a műholdakkal.
Kb. fél éve van egy Legendem, nagyjából egészében meg vagyok elégedve vele természetesen a magyar alaptérkép köztudott "pontossága" mellett...:)
Mivel a nyár is erősen közbejátszott, így hát volt alkalmam külföldön is használni természetesen már a profi mapsource-szel, melyek közül a legrészletgazdagabb Olaszország vmint Svájc volt.
A többiek, mint pl. Ausztria, Franciaország (Corsica) pontosak, viszont kevésbé részletesek.
8MB: szerintem elég, ha megfontolva töltöd rá az akár több országon is átmenő útvonalat és környezetét...
Autó: Opel, Skoda Fabia OK, ajánlom a gyári autós szettet, és ha elég jó a szemed a kijelző mérete is megfelelő, bár 150 felett érdemes inkább az utat nézni...
Enyergija: ha nem akarod a környezeted elemtemetővé tenni, úgy érdemes beruházni 1600mAh
NiMH aksikra, mondjuk rögtön minimum négyre...
Ha neaggyúristen nagy autós vagy, akkor hosszú távon megéri a szivargyuszkó.
Szóval kb. hirtelen ennyi, és ha úgy döntesz, hogy a Jézuskával megajándékoztatod magad talán már kapásból magadévá teheted az új Mo. térképet is...
Örülök én is, ha már a rádióban nem hallak, legalább itt összefutunk..:-)
>Mosonmagyaróváron és még néhány faluban a környéken a postai tornyokból jövő rádiójelek "leültetik" a vevőjét.
A következőt jelenti: amint az említett tornyok 500-300m-es körzetébe érek (rálátok a toronyra)
megszűnik a kapcsolat a műholdakkal.
Ez a jelenség lejátszódik Mosonmagyaróváron, Kimlén és Héderváron is.
Az a gyanúm, ezekből a tornyokból jöhet valamilyen rádiójel, vagy annak a felharmónikusa, ami lehetetlenné teszi a vételt. Sajnos egy egyszerű vevőm van, amivel 108-999MHz-ig tudok csak venni, de ebben a tartományban annyi "zaj" van, amiből nemtudom pontosan kiszűrni a zavar okát.
Kiváncsi lennék, másnak is vannak-e hasonló tapasztalatai?
A leírtakból én úgy látom, hogy nem feltétlenül kellene Vista-t venned, lehet, hogy jobban járnál a Legend-el vagy a DCI által ajánlott eMap-el. Az elektronikus kompasz és a barometrikus magasságmérő kicsit tényleg megnyomják a Vista árát és ha ezekre nincs szükséged, akkor az előző kettő is megteszi. Bár a 24 mega memória az nem elhanyagolható... :)
Tápügyben:
ha kocsiba kell (12-voltról 3 vagy 5 volt) akkor javallok egy valami integrált kapcsolóüzemü tápot
(1 IC + néhány kölönc)
Én csináltam egy ilyet (5 voltra) egész jól supera.
Ha valakit érdekel tudom küldeni a kapcsolási rajzot (alkatrészek RET-nél beszerezhetők. Sajna legalább 2 garnuiturára valót meg kell venni mert 1000 Ft alá jön ki egy, a RET meg csak 2000 Ft-tól küld postán cuccokat...)
>Mosonmagyaróváron és még néhány faluban a környéken a postai tornyokból jövő rádiójelek "leültetik" a vevőjét.
- Ezt, hogy erted?? mert itthon amatorradio hasznalat melett is tokeletes, sot gepkocsiban 20W (APRS) folyamatos uzem mellett is tokeletes a muholdvetel. Ott valami mas lehet.
>Az elemek (pedig jó drágák) 6 órát bírtak.
- Haat azert egy jo alkali elemmel kozel a gyari erteket hozza a keszulek, termeszetesen nem kell a vilagitasat folyamatosan hasznalni. Masik en inkabb ajanlom, hogy vegyel 2 par jo minosegu NiMh akkut, legalabb 1600mAh-sak legyenek! En egy par aksival kozel ~5-6 napig elvagyok, ugy hogy reggel meloba meg vissza hasznalom.
- Tud valaki az eMap-ekhez valami olcso tap+rs232 kabelt?? ami lenyeges, hogy full bekotesu legyen, tehat 4 eres, es a vege nem fontos, hogy csatlakozoban vegzodjon, eleg ha csupaszon vannak a kabel erek.
Én meg se próbálom elemmel járatni, csakis NiMH akkumulátorban gondolkozom. 4 db nem nagy összeg, egy jó töltővel együtt is bőven bruttó 10 ezer van. Nekem 1300 mAh-ás GP akkuim vannak (4 db) egy kompakt PowerBank töltővel. Vakuhoz vettem, ott a hirtelen nagy áramleadás miatt még jobb is a NiMH, mint az alkáli elem. Kiváncsi vagyok, hogy a 6-8-10 órás folyamatos üzemet (ha jól számolom, folyamatos 100-200 mA körüli terhelést) meddig bírja majd a Vistával.
Már második napja vagyok boldog tulajdonosa egy Emap-nak.
Első tapasztalatok:
Alig vártam, hogy bekapcsolhassam hazafelé az úton( Bp-Mosonmagyaróvár)
Szenzációs érzés volt, az M1-esen szinte tökéletes pontossággal minden lényeges
dolog a helyén volt.
Mosonmagyaróváron és még néhány faluban a környéken a postai tornyokból jövő
rádiójelek "leültetik" a vevőjét.
A Szigetköz térképe elég jó.
Autóban külső antenna nélkül is tökéltesen megy, persze a műszerfal tetejére érdemes
tenni.
Az elemek (pedig jó drágák) 6 órát bírtak.
Szivargyújtó csatlakozót kell a kocsiba csinálnom (stabil 3 Volt)
Ha egy kicsit jobb idő lesz alaposabban felderítem a környéket.
Udv! En autoban hasznalom a GPSMAP 76-omat, aminek viszonylag nagy a kijelzoje. Sokszor meg az is kicsi nekem vezetes kozben, mert nagyon ra kell koncentralni, ha valamit nezek rolla... Szerintem az etrex-eknek a kijelzoje nem nagyon alkalmas autoban, hacsak nem a midfarrer hasznalja es mondja a kanyarokat ;-)) Autoban szerintem a legjobb megoldas egy olcso laptoppal nezegetni... udv: gyugyu
Kjr-hez hasonló cipőben járok, én is szeretnék egy GPS-be beruházni, hasonló célokra. Szeretném személygépkocsiban is használni még.
Nekem is a Garmin eTrex sorozata tetszett meg. Elsősorban a Legend készülék felé kacsingatok a Vista-nál jobb ára miatt, bár tudásában korlátozottabb.
Ha tudtok segiteni, akkor engem is azok a kérdések érdekelnének, mint Kjr-t. Valamint az, hogy a 8 Mb belső memória nem nagyon kevés-e. Mondjuk most még nem sok mindent lehet rátölteni itthon, de mire lesz elég 1-2 év elteltével?
Használ-e valaki Legendet, Vistát, és mi a személyes véleménye róluk?
GPS-t készülök venni. A gyártók és kereskedők honlapjainak tanulmányzozása és jópár hozzászólás elolvasása után megszületett az elképzelésem:
Garmin eTrex Vista
Tervezett felhasználási területek:
kirándulás, biciklizés, geocaching, útvonal-logolás utólagos elemzésre (mennyire pontos, mennyire van rajta a különböző térképeken, hol/mennyivel mentem), és ha lesz használható Magyarország- és Budapest-térkép, akkor ezek beható tesztelése. Földmérő- és térinformatika szakos hallgatóként nagyon kíváncsi vagyok a beépített térképek használhatóságára, diplomatémát ez ehhez kapcsolódóan igyekszem választani.
Ami miatt kétségeim vannak: nem túl kicsi-e a képernyő, nem felesleges-e az elektronikus iránytű és barometrikus magasságmérő, nem lenne-e jobb egy bővíthető memóriájú gépezet (bár ebben is van 24 Mb), nem fog-e hiányozni a külső antennacsatlakozó (pl. autóban), illetve hogy nem túl drága játék-e?
Ha atirnam a COMPUMAP-et akkor tutira nem visual c++-ra irnam, az egyertelmu. En se vagyok microsoft manias, es ahol lehet elkerulom.
Mindenesetre alapvetoen az atirasnal nem technologiai hanem ido es penzbeli gondok vannak:
- nem fizetodik ki sajnos egyszeruen a COMPUMAP tovabbfejlesztese
- mast is kene benne csinalni nem csak atirni mas rendszerre
- a COMPUMAP annak idejen arra keszult hogy minimal konfiguracioju gepen elmenjen (286/1 mega ram, ha nagyon muszaj), mert akkor NEM VOLT JOBB. Es elmegy vele. A mai ahhoz kepesti eromuvekre irva termeszetesen mashogy lenne a program megtervezve, mar csak a grafika kezeles massaga miatt is. Csakhogy erre sem idom se penzem se kedvem.
Ergo ha a COMPUMAP elkeszulne valamilyen ablakozos rendszerre, akar gtk akar qt akar winfos api, akar mfc, mindenkepp ujrairas lenne a dolog es nem atiras. Ez pedig nagy munka.
Majd talan egyszer, ha eleg penzem lesz ahhoz hogy hobbibol is ekkora munkaval szorakozzak.
Amugy van Linux ala is mozgoterkep progi. Ha jol tippelek szinten egy sajat terkepformatummal, ambar most hirtelen ezt meg nem mondom neked :)
GPL-es a butitott verzioja. Ergo arra a piacra nem nagyon lehet betorni.
Egye fene, látom a haszonra hajtasz,adok érte 15200-at.Gyuri gondoltam rád,jó csapat lehettünk volna az év végi GPS chalengen,de a rávaló nem jött össze. Viszont az egyik pont kijelölő én leszek.Tudom a 315 nem nagy szám de nagyon bírja a mostoha körülményeket,és nagyon jó a szeme ,szinte mindig lát elegendő műholdat.Nemrég csináltunk egy Soltvadkert-Óbánya túrát ez aszfalton kb:140km én 170km alatt odavezettem a bandát terepen, a Magellán315 nagyon jól dolgozott.
Akit érdekel a topicon, az készüljön, húsvétkor kétnapos terepjárós buli Soltvadkerten,remélem sátorozni való idő lesz,nem lesz semmi különös csak öszejövünk,hogy jól érezzük egymást.
Régen találkoztunk, de már akkor megmondtam, hogy a te GPS-edbe nem azért nem lehet térképet tenni, mert Magellán, hanem merthogy 315-ös. Ez nem az a kategoria, ugyanugy, mint a Garminnál a a 12-II tartomány, vagy az eTrex. Ez az alsoház. De hogy bosszantsalak, most vettem a Compumap-hoz 15 ezerért egy 486-os monokróm lapos, klavcsi nélküli lapos notebookot, még igy is jobb térkép van rajta, mint akármelyik monokróm GPS-en.:-))
Heló fiúk:Kitartóan olvasom a topicot,de magas nekem mint disznónak a stelázsi.Volna egy kérdésem,tudna e nekem valaki valamilyen Magyarország térképet tölteni Magellán 315-be,és ha igen ez mennyibe fájna nekem?
Szerintem fordítva van, ui. a Garmin rájött. hogy a műszerekkel nem megy semmire, így aztán rénszarvasokat integrált a vevőibe, mert azok mindíg tudják a helyes irányt.
Ge.
Csatlakozom TamiBthez, mármint a fejmérettel kapcsolatban. ;-)
Teccik a sok info, még ha nem is kereshető, de rémlik valami olyan, hogy a földutak esetleg külön lesznek megjelölve... Nem jól emléxem, vagy az csak a véglegesben lesz?
Egyébként látom, sok út ki lett javítva, ahol eddig a szántón repültem, most út került alám.
Ez nagyon jó.