Keresés

Részletes keresés

M63,008 Creative Commons License 2021.05.08 0 0 37141

Lehet ezzel kellett volna kezdeni anno az egészet.

Ahogy az előzményben is írták, nem Keszthely lenne a Déli partiak végállomása, hanem Tapolca.

Előzmény: 380007 (37136)
r1232 Creative Commons License 2021.05.08 0 0 37140

Egy ilyen lépésnek ugye tudod mi lenne a vége? A 29-es Balatonfüred-Tapolca szakaszának elsorvasztása. Így Tapolcára a déliparton keresztül a mostaninál is gyorsabb lenne az eljutás. Füred és Tapolca között a sok kis célpont maradna csak..

Előzmény: V43 - 1157 (37139)
V43 - 1157 Creative Commons License 2021.05.08 -1 1 37139

Ott fel se kéne újítani a pályát, max Szentgyörgy - és Szentgyörgy elágazás között. De a keszthelyi végállomást én is át raknám Tapolcára. 

Előzmény: 380007 (37136)
dave_dömper Creative Commons License 2021.05.08 0 5 37138

Arra kéne gondolni, hogy a Szabadbattyán - Balatonfüred vonalszakasz villamosítása sem akármilyen értelmes, logikus megfontolás alapján került (most már írható így, múlt időben) villamosításra, hanem valami egészen más szempont alapján és csak egy előre megfontolt, teljesen pótlólagos kamu érv volt

az "elővárosi jelleg" felemlegetése. És ha ez így elfogadható (volt) akkoriban), ugyan miért is ne lenne elfogadható érv a Keszthely - Tapolca - Ukk és emellett, a későbbi Balatonfüred - Tapolca vonalszakasz pótlólagos villamosítási projektje megvalósításához, teljesen hasonló tényleges szándékok mentén. És

még azzal is megtámogatható lenne, hogy így a komplett villamosítási projekt lezárása is lenne egyben

(habár utólag még akár erre is fel lehetne fűzni egy (Hajmáskér - Csajág - Lepsény pálya/vonal)felújítást vasútvillamosítással megspékelve - "ha már homár, legyen kövér - miért ne" alapon). Végül is, ehhez is

éppenúgy találhat, aki nagyon akar, támogatást, érveket.

superconductor Creative Commons License 2021.05.08 0 0 37137

Akkor már tényleg nem lenne értelme Tp-Füred közötti "szigetüzemet" fenntartani.

De most az új IR vonatok miatt eléggé kérdőjeles, hogy a Keszthely-Tapolcával mi lesz, mert most erre a viszonylatra a Dezső tökéletes. Viszont akkor vagy drót alatt járna (akkor meg mi értelme?), vagy nem Dezső lenne.

Mondjuk a hibrid nem lenne elvetélt gondolat, ha nem fújták volna le.

Előzmény: 380007 (37136)
380007 Creative Commons License 2021.05.08 0 1 37136

Van egy olyan érzésem, hogy ebből az egészből csak a Keszthely-Tapolca szakasz villamosítása és pályafelújítása fog megvalósulni, Elképzelhető, hogy így elkerülhető egy új alállomás építése?

dave_dömper Creative Commons License 2021.05.08 -1 1 37135

Lest majd "Szombathely és Zalaegerszeg együttes-közös elővárosa" rizsa. Nincs lehetetlen, csak tehetetlen és ráadásul merjünk is nagyot álmodni. "A pénz a legkevesebb (ráadásul meg nem számít)."

Májusi Dusán Creative Commons License 2021.05.08 -1 8 37134

Az elsőnél meg úgy tettünk, mintha nem hinnénk el, hogy valaha is el fog készülni. Sajnos nem jött be a trükk.

 

Egyébként a másodiknál is el lehet majd sütni az elővárosi kamut? Vagy arra másik mese van?

Előzmény: Adamis Gusztáv (37133)
Adamis Gusztáv Creative Commons License 2021.05.08 -4 3 37133

Ugy tesztek, mintha valaki komolyan is elhitte volna, h a masodik utem valaha is el fog keszulni...

lazlooow Creative Commons License 2021.05.08 0 3 37132

Az alállomás az nagyot tud ám drágítani. Ahogy mondjuk egy állomási biztber csere is (Tapolca). Meg a vállalkozó fékezhetetlen étvágya. 

Előzmény: V43 - 1157 (37130)
király2644 Creative Commons License 2021.05.08 0 2 37131

Tervben van, még mindig, de ez volt az első (illetve az elsők között), amit a villamosítási projektből kihúztak. 

Most bekerült a második fázisba, de szintén csak terv. Hogy mikor fog konkrétan kiépülni, arra nem fogadnék....

Előzmény: erdeklodo234 (37127)
V43 - 1157 Creative Commons License 2021.05.08 -1 2 37130

Keszthelyig tartó szakaszról beszélünk, és jelentős drágulás mellett. Emellé mostmár az alállomás sem lehagyható, ahogyan az első ütemben történt...

Előzmény: zjakabfi (37129)
zjakabfi Creative Commons License 2021.05.08 0 3 37129

Hogy a fenébe lehet egy kb.ugyanolya, de inkább rövidebb szakasz 4× annyiba? Abban nem lehet benne a 26-os is? Füredig 25 milliárd, ugyebár.

Előzmény: V43 - 1157 (37122)
General Specific Creative Commons License 2021.05.07 -3 7 37128

Ebből hová sikerül (ha sikerül...) majd lefaragni?

 

Elsőként javaslom, hogy csak BTördemic-Sz.-ig húzzák a drótot, úgyis csak odáig tart a Balaton, ott körül lehet járni.

Aztán meg kell nézni, hol vannak jó egyenes, vízszintes állomásközök, amiket ki lehet hagyni. Mint tudjuk, a szerelvények kigurulása elég hosszú tud lenni, tehát az egyik állomás utáni jó kigyorsítással meg lehet a svung a másik állomásig.

 

Több ötletem hirtelen nincs.

 (Csak nehogy az "alkotmányos költségekhez" nyúljanak...)

 

 

Előzmény: V43 - 1157 (37122)
erdeklodo234 Creative Commons License 2021.05.07 0 0 37127

Sziasztok, a 29-es vonal jelenlegi menetirányításáról keresek infókat, tudtok nekem segíteni? (pl. van-e róla valahol interneten elérhető anyag?) Mindenütt csak azt találom, hogy tervben van a KÖFI kiépítése.

 

20-as vonal Creative Commons License 2021.05.07 -1 0 37126

Nem egyedi eset, más projekteknél is volt már határidő módosítás. Pl.  off 83-as főút fejlesztése. Mégis épül. 

Előzmény: 380007 (37124)
380007 Creative Commons License 2021.05.07 0 0 37125

Ha publikus az infó, megírnátok, hogy mikor fog az első villanygép megjelenni a vonalon a feszültség alá helyezés után?

380007 Creative Commons License 2021.05.07 0 1 37124

Szia! A közbeszerzési adatbázisban rákeresve a projektre, csak annyit láttam, hogy az ajánlattételi határidőt módosították május 18-ra. Ez akkor arra utalhat, hogy kuka az egész projekt, csak még nem hozták nyilvánosságra? 

Előzmény: V43 - 1157 (37122)
r1232 Creative Commons License 2021.05.07 -1 1 37123

De nem kell az akkus vonat..

Előzmény: V43 - 1157 (37122)
V43 - 1157 Creative Commons License 2021.05.07 0 2 37122

VEKE Lalika aggódik. A folytatás legalább 100 milliárdba kerülne. Vissza dobták. Mindezt természetesen pályás munkák nélkül, és Tapolca kivételével állomási átépítések se kellenek. Ebből hová sikerül (ha sikerül...) majd lefaragni?

V43 - 1157 Creative Commons License 2021.05.07 0 4 37121

erdeklodo234 Creative Commons License 2021.05.07 0 0 37120

Köszönöm :)

 

Előzmény: superconductor (37068)
M63,008 Creative Commons License 2021.05.07 0 0 37119

Egyelőre semmiből sem lehet gazdálkodni, tehát a 29-es vonali elinduláshoz nincsen gép; nem arról van szó, hogy mi lesz a főszezonban.

Én meg erről beszéltem. UFF :-)

Előzmény: r1232 (37118)
r1232 Creative Commons License 2021.05.07 0 0 37118

Ha az egyik vonalra kevesebb kell, akkor abból jut a másik vonalra, erről beszéltem. Ha a 29-re kevesebb gép kell, akkor annyival többel gazdálkodhatsz máshol.

Előzmény: M63,008 (37116)
M63,008 Creative Commons License 2021.05.07 0 0 37117

Egyrészt.

Másrészt nem a főszezonról meg az előszezonról beszéltem, hanem a jelenlegi állapot és a 05.30. utáni állapot átmenetéről.

Előzmény: M63,008 (37116)
M63,008 Creative Commons License 2021.05.07 0 0 37116

Szerinted; mert megint csak a 29-es vonalat nézed, és abban gondolkodsz...

A főszezonban Sm-ről napi 3 vonatpár lesz, és a 26-oson keresztül beforognak a 29-re.

Előzmény: r1232 (37114)
M63,008 Creative Commons License 2021.05.07 -2 2 37115

Megint magyarázod a bizonyítványt...

Nem mosom össze a dolgokat, ezeket a tervezésnél figyelembe kellene venni (normáliséknál); nevezetesen, hogy van javítási állag is.

Egy 25 db-os üzemképes flottára nem lehet (nem szabad!) pl. 23 napos fordát tervezni.

Előzmény: r1232 (37113)
r1232 Creative Commons License 2021.05.07 0 2 37114

A nyári menetrendhez kevesebb Csörgő kell majd, mint az előszezoni, még dízeles menetrendhez.

Előzmény: M63,008 (37110)
r1232 Creative Commons License 2021.05.07 -1 3 37113

Megint összemosod a dolgokat. Nevezetesen a fordában tervezett darabszámot azzal, hogy a meghibásodott járművek pótlására mennyi kellene még. Ez utóbbival azonban csak korlátozott mértékben lehet tervezni. A fordában tervezett darabszám az új IR struktúra előtt és azóta is bőven elegendő lenne még volna 2-3 db tartalék is azon felül. Más kérdés, hogy a délvidék pályaállapotai nem segítik a járművek üzemkészségét, sok a nyomatéktám, légrugó és egyéb mechanikai sérülés. A zártárcsa tartókra is biztonsági lánc kerül felszerelésre, hogy ne hagyják el a járművek a zártárcsákat...

A hétközbeni Katicákhoz szükséges jármű forda szerint most is a 29-sen dolgozik. Annyi a különbség, hogy nem Balatonfüred-Tapolca, hanem Budapest-Balatonfüred között járnának.

Előzmény: M63,008 (37109)
haha 1970 Creative Commons License 2021.05.07 -2 0 37112

Majd jönnek gépek a 101-es vonalról, mondjuk az állapotukat nem ismerem!

Előzmény: M63,008 (37110)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!