Egy ilyen lépésnek ugye tudod mi lenne a vége? A 29-es Balatonfüred-Tapolca szakaszának elsorvasztása. Így Tapolcára a déliparton keresztül a mostaninál is gyorsabb lenne az eljutás. Füred és Tapolca között a sok kis célpont maradna csak..
Arra kéne gondolni, hogy a Szabadbattyán - Balatonfüred vonalszakasz villamosítása sem akármilyen értelmes, logikus megfontolás alapján került (most már írható így, múlt időben) villamosításra, hanem valami egészen más szempont alapján és csak egy előre megfontolt, teljesen pótlólagos kamu érv volt
az "elővárosi jelleg" felemlegetése. És ha ez így elfogadható (volt) akkoriban), ugyan miért is ne lenne elfogadható érv a Keszthely - Tapolca - Ukk és emellett, a későbbi Balatonfüred - Tapolca vonalszakasz pótlólagos villamosítási projektje megvalósításához, teljesen hasonló tényleges szándékok mentén. És
még azzal is megtámogatható lenne, hogy így a komplett villamosítási projekt lezárása is lenne egyben
(habár utólag még akár erre is fel lehetne fűzni egy (Hajmáskér - Csajág - Lepsény pálya/vonal)felújítást vasútvillamosítással megspékelve - "ha már homár, legyen kövér - miért ne" alapon). Végül is, ehhez is
éppenúgy találhat, aki nagyon akar, támogatást, érveket.
Akkor már tényleg nem lenne értelme Tp-Füred közötti "szigetüzemet" fenntartani.
De most az új IR vonatok miatt eléggé kérdőjeles, hogy a Keszthely-Tapolcával mi lesz, mert most erre a viszonylatra a Dezső tökéletes. Viszont akkor vagy drót alatt járna (akkor meg mi értelme?), vagy nem Dezső lenne.
Mondjuk a hibrid nem lenne elvetélt gondolat, ha nem fújták volna le.
Van egy olyan érzésem, hogy ebből az egészből csak a Keszthely-Tapolca szakasz villamosítása és pályafelújítása fog megvalósulni, Elképzelhető, hogy így elkerülhető egy új alállomás építése?
Lest majd "Szombathely és Zalaegerszeg együttes-közös elővárosa" rizsa. Nincs lehetetlen, csaktehetetlen és ráadásul merjünk is nagyot álmodni. "A pénz a legkevesebb (ráadásul meg nem számít)."
Ebből hová sikerül (ha sikerül...) majd lefaragni?
Elsőként javaslom, hogy csak BTördemic-Sz.-ig húzzák a drótot, úgyis csak odáig tart a Balaton, ott körül lehet járni.
Aztán meg kell nézni, hol vannak jó egyenes, vízszintes állomásközök, amiket ki lehet hagyni. Mint tudjuk, a szerelvények kigurulása elég hosszú tud lenni, tehát az egyik állomás utáni jó kigyorsítással meg lehet a svung a másik állomásig.
Több ötletem hirtelen nincs.
(Csak nehogy az "alkotmányos költségekhez" nyúljanak...)
Sziasztok, a 29-es vonal jelenlegi menetirányításáról keresek infókat, tudtok nekem segíteni? (pl. van-e róla valahol interneten elérhető anyag?) Mindenütt csak azt találom, hogy tervben van a KÖFI kiépítése.
Szia! A közbeszerzési adatbázisban rákeresve a projektre, csak annyit láttam, hogy az ajánlattételi határidőt módosították május 18-ra. Ez akkor arra utalhat, hogy kuka az egész projekt, csak még nem hozták nyilvánosságra?
VEKE Lalika aggódik. A folytatás legalább 100 milliárdba kerülne. Vissza dobták. Mindezt természetesen pályás munkák nélkül, és Tapolca kivételével állomási átépítések se kellenek. Ebből hová sikerül (ha sikerül...) majd lefaragni?
Ha az egyik vonalra kevesebb kell, akkor abból jut a másik vonalra, erről beszéltem. Ha a 29-re kevesebb gép kell, akkor annyival többel gazdálkodhatsz máshol.
Megint összemosod a dolgokat. Nevezetesen a fordában tervezett darabszámot azzal, hogy a meghibásodott járművek pótlására mennyi kellene még. Ez utóbbival azonban csak korlátozott mértékben lehet tervezni. A fordában tervezett darabszám az új IR struktúra előtt és azóta is bőven elegendő lenne még volna 2-3 db tartalék is azon felül. Más kérdés, hogy a délvidék pályaállapotai nem segítik a járművek üzemkészségét, sok a nyomatéktám, légrugó és egyéb mechanikai sérülés. A zártárcsa tartókra is biztonsági lánc kerül felszerelésre, hogy ne hagyják el a járművek a zártárcsákat...
A hétközbeni Katicákhoz szükséges jármű forda szerint most is a 29-sen dolgozik. Annyi a különbség, hogy nem Balatonfüred-Tapolca, hanem Budapest-Balatonfüred között járnának.