A festékhibákat holnap tudom szemügyre venni, mert most már setét van :(. A szellőztető ventillátornak úgylátszik csak be kell járódnia, ma már sokkal halkabb volt. Tegnap, mikor elhoztam, sajna esett az eső, így máris tiszta kosz a szerencsétlen, ráadásul a fehéren még jobban is látszik, de ez a szín tetszett a legjobban, és még most is...:)) Ma szembesültem a problémával, miszerint elég keskeny a csomagtaró nyílása... Megvettük a fél Tescót, és minden befért!!! Tényleg bazi nagy a csomagtartó, de eléggé be kell mászni, ha belülre is jut csomag. Nektek is tanácsolta a kereskedő, hogy 6-7000 Km után olaj + szűrőcsere? Mondjuk ezt magamtól is megtettem volna, noha az első szervíz 30000 Km-re van kiírva. Ha magam végzem el a cserét, akkor oda a garancia? Hogy is van ez az assistance kártya igénylés? A válaszokat előre is köszönöm! Sziasztok!
U.i.: a névváltoztatás hamarosan be fog következni! :) (thalia14-re)
Én csak csatlakozni tudok a sok-sok gratulálóhoz, nagyon fogod élvezni a kocsit.
Valaki meg tudja mondani neke, hogy miért üzemelnek ezek a kocsik ilyen "magas fordulaton"? Az ezerhatos is 3000 pörög száznál ötösben, hasonló volt az 1.4-es is. Érezhetően nyomatékosabb és hosszabbak az egyes fokozatok, egyértelműen érződik a nagyob motor, nem értem, hogy a fordulatszámtartományok miért nem térnek el ennek megfelelően. Vagy csak rosszul emlékszem az 1.4-esre?
Hát én is gratulálok neked "lanos15".
Tényleg ezután megmarad a neved? :-)
Nem leszel "thalia14" ?
Továbbra is figyelem a topicot , és ha van kérdésem , akkor segitetek ugye?
Hmmmm.... érdekes ez a kalaptartó alulról. Nekem ott nincs felhólyagzás, mert nemigen van mi felhólyagozzon. Éppen hogy csak érintette a festékszóró széle a területet, ezért festék alig-alig van, inkább csak alapozó. Az ülés hátsó része mögötti lemez viszont okés.
A dízeles tapasztalatokra nagyon kíváncsi vagyok, ha lecserélem (majd X év múlva) akkor talán nekem is olyan lesz. Erősen szemezek a gázolajossal, de anno még nem volt.
Érdekes dolgokat írtatok az előbb. Ha átveszem az autót mindenképpen megnézem az ominózus helyen a fényezést. Szerintetek ha fennáll a hiba mit lehet tenni? Fényeztessem ott helyben űjra??? (az egy csomó idő, addig belehalok a várakozásba) Kérjek árengedményt? 8-(((((((
Gratulálok lanos15!
Jó érzés igaz!:)))
Már én is szeretném tudni, hogy milyen egy új Renault illata! Sajna az én kis öngyújtósom (dci)csak július közepén jön meg:(
Iszonyú lassan vánszorog az idő!
Egy kérdés: nem tapasztaltál a csomagtartóban a kalaptartó alsó fémlemezén és a hátsó ülések lemezének felső részén festék felhóhyagzást?
Kérdezem ezt azért, mert amikor megrendeltem a kicsikét, a bemutató kocsin vettem észre ezt a problémát. Megnéztük a többi kocsit is (kb. 10 db)és azok is olyanok voltak.
Voltam több kereskedésben, ott is ez a hiba jelentkezett. A kereskedők is értetlenül néztek ki a fejükből, ők sem tapasztaltak még ilyet. Ezzel kapcsolatban írtam a Renault Hungáriának egy levelet, várom a válaszukat.
Remélem, a te kis autód már nem ilyen! Sok boldogságot és balesetmentes kilométert kívánok hozzá! harrypoti
JÓ UTAT!! Maradjon sokáig vigyor az arcodon :-))
(Nem kellene lassan "magyarosítani" thalia15-re?) :)
Az enyém jobb első sárvédőjét ma reggelre valami baromállat összevissza karistolta, de jó mélyen, még szerencse, hogy műanyag, így nem tud rozsdásodni. :((
Legközelebb fehéret veszek, azon talán nem annyira feltűnő.... vagy elköltözöm messzire, ahol még becsülik egymást (és egymás értékeit) az emberek.
MEGVAN!!!El sem hiszem, végre nálam van a kocsi. Amióta kezembevettem a kulcsokat, folyamatosan vigyorgok, gondolom azért ez hamarosan elmúlik... :)))
Az első benyomások: szuper, hú, azta, dejó, nahát...
A második: még mindíg tetszik, nem múlt el a varázs... :)) A pedálokat még szokni kell... A fék az nagyon tuti, és a váltó is finomabb, mint a próbaautóban volt. Apró kellemetlenség, hogy a levegő keringtető 1-es fokozatban mintha kerregne, de csak ott... Próbálom az elején kímélni az autót, de nem tudtam megállni, hogy a piros lámpánál ne mérjek egy fiat Bravaval.. GYŐZTÜNK!!! Most rohanok még egy kicsit szeretgetni az új családtagot! Sziasztok! :))
GRATULA!!! Ma van a nagy nap :-))
Nálunk kb. 200 méterre van a legközelebbi kút a kereskedőhöz, de dugó volt, nem voltam biztos, hogy elérek odáig, a mutató nem mozdult, a lámpa világított, de elértük. Ha nem sikerült volna akkor tutira ott hagyom a kocsit a dugó közepén és visszamentem volna ütni a kereskedő fejét.
Holnap megyek az autóért!!! :))) Hatott a tegnapi ordibálás a kereskedővel, megígérte, hogy mindent megmozgat, amit tud, és lőn... Mennyi benzinre számítsak a kocsiban, 5 km-t kibír, vagy mindjárt vigyem a tartalékkannát?
Nekem Autolok2000
A kereskedő rakott volna bele váltózárat, de nekem már törték föl kocsimat és miután többszöri próbálkozásra sem tudták elvinni, kipucolták a belsejét és otthagyták, én meg vehettem üléseket, gyújtáskapcsolót, kormányborítást, stbket. Azóta úgy vagyok vele, hogy amíg van cascom, akkor ha tudják, inkább vigyék el, de ne hagyjanak ott valami szétbarmolt romot amit egy rakás pénzbe és időbe kerül újra mobilissá tenni.
Ez kívülről is látszik, ha valaki elég felkészült akkor viheti, ha meg nem, akkor bízom benne, hogy nem is próbálkozik.
Ha elmúlik a casco, azért lehet, hogy egy váltózár még bejátszik mellé....
*Tényleg igaz, hogy a használt Tháliáknál a müanyag részek nyikorognak, zörögnek (alapjáraton is)! *
Ha ez kérdés, akkor válaszom az, hogy 3500 km óta zörgést csak a kesztyűtartóban levő kazettatok produkált, valamint az első ajtóra általam felrakott légterelő, de azt odaragasztottam.
Egy komoly ergonómiai hiba van a régiben szerintem - eltörném a kezét a mérnöknek aki a váltókar elé rakta az elektromos ablak kapcsolóit. Szerencsére az újban már az ajtóra került.
Üdv,
Korábban elég sokat hajtottam egy Uno-t, az akkor tapasztaltak ellenére barátkozgattam a Bravo/Brava páros háromajtós tagjával meg az Astra Classic Caravan-nal főleg, de úgy döntöttem mégis, hogy Thalia (na jó, először Clio II Tech Run, de azt megszüntették addigra). Amúgy 178 magas vagyok és kb 70-72 kg. Elöl nekem kényelmes, hátra meg nem ülök, mert onnan nem érem el a kormányt :))
"hiába 510 L a csomagtér, ha 1 mosógépet nem tudsz hátra tenni, 8 börönddel + nem nagyon szoktunk rohangálni" - Hát mosógépet nem hordok magamnál állandóan :), de ez tényleg gond, hogy nagyobb darabok nem mindig férnek be. Az előző autóm csomagtartója pl. gond nélkül befogadott egy komplett P21-es Pannónia motorkerékpárt, ahhoz foghatót hol látsz ma? Azt 1969-ben rakták össze és személyautó létére mindenhol rengeteg hely volt benne. A mai autók közül egy egyszerű bicikli sem fér be sokszor még egy kombiba sem. Ilyenekre marad a tetőcsomagtartó vagy a tehertaxi. Az viszont számít, hogy pl. egy Fabia vagy Suzuki csomagtartójába ha berakom a megpakolt hátizsákomat akkor az tele van. Ide befér mégegy, mégkettő...
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a Fiat rossz/rosszabb lenne, de speciel az én igényeimnek és pénztárcámnak (meg sok másénak is) a Thalia felel meg leginkább (figyelembe véve még a fenntartási ktgeket, mint adó, kgfb, szerviz intervallum stb. is).
simine!
Nyugodtan választhatod a dieselt, mert elég dinamikus kis gépezet. Az 1200-eshez képest meg főleg! Persze csak akkor, ha nyugodt vezető vagy és viszonylag sokat mész /min 15.000 km/év/, mert akkor aránylag gyorsan ledolgozza az árkülömbözetet. Másik érv még a diesel mellet az, hogy értékállóbb mint a benzines /szakemberek szerint/. Én már vettem is a bátorságot: rendeltem egyet! Július közepén jön meg.(remélem)
rajnai!
Sokat hezitáltam a Punto-Fábia-Thália vonalon, de csak a Tháliánál maradtam, pedig a Fábia tetszett a legjobban. Miért? Több cikket olvastam ezekről a kocsikról, de igazán a www.joautok.hu és az autótípushibák A-Z-ig lapok volatak azok, amelyek miatt mégis a Tháliánál maradtam. Az első lapon a tulajdonosok írnak autóikról, és itt sok problámát említettek a Fábiánál és a Puntonál. (Nézzétek meg!)
A Fábia még most sem VW! Pár hónapos autóknál, váltó, injektor cserék, alapjárati problámák, furcsa csörgések a motorból, és 4-5 ezer km-es autóknál 9 l-es városi fogyasztás.
Mindenkinek!
Tényleg igaz, hogy a használt Tháliáknál a müanyag részek nyikorognak, zörögnek (alapjáraton is)!
Én a próbaúton nem tapasztaltam ilyesmit! Szerintem csak igen rossz minőségű úton zörög, de ott zörög pl. az Astra és a Focus is.
Ezt a www.A5.hu-n olvastam, meg még sok mást is:
-kicsi a hely hátul
-100km/h felett magas a szélzaj,
-a váltókar nagyokat ugrik a pedálkezelésnél,
-erős alulkormányzottság,
-pontatlan kormány és egyenesfutás, (??)
-120km/h felett bizonytalan a kormányszervó,
-kisebb-nagyobb minőségi és ergonómiai hibák.
Én igen alaposan tanulmányoztam a fiat autóit, Puntótol a Stilóig. Legutóbb a Stiló 5 ajtós változatát próbáltam ki. Mit ne mondjak, alig fértem bele, noha az ülés tök le volt engedve, és koppig hátratolva.( 180 cm vagyok ) A Thaliában ha tövig lenyomom az ülést, valamint hátra már egy kicsit nyújtózkodni is kell. A hátsó fejrész valóban kicsi, de álltalában elöl ülök, hátul a gyerekek elférnek. ( ez nem egy középkategóriás autó, ahhoz képest van hely bőven )
Ami a minőséget illeti. Kipróbáltam egy vadi új Mareát, erre már beadta a kulcsot a kilóméteróra, valamint meg kell nézni az udvaron álldogáló pár éves fiatokat, olyan vidáman rozsdásodik a padlólemez, hogy azt öröm nézni.
kukucs33
igazad volt fogyasztasnal, mivel a 60 telet latott őse vezeti 95%-ban a verdat, cegeset hajtja nagyreszt.
Thaliat: ha 175 cm alatt vagy es karacsonyfadísz /értsd:<100 kg/ akkor neked találták ki! ezek rám nem illenek, át is mentünk a Fiathoz, persze ott sem ingyen adják, de aki még nem látta, érdemes belülről is +nézni 1 puntót, aztán dicsérjétek a tháliátokat
tháliában fejem kopogott a teton hátul, ha elolre ultem, hátam mögé legfeljebba a macska ülhet.
Alizé persze még mindíg igen jó vétel, annak aki bele tudja erőltetni magát. -100 eFt klíma stb...
nem kell elmenni másik kereskedőhez, már az első ajándékba adja a metált vagy az üzembehelyezést, + 10 L benzint, Kresz csomag vagy táska nincs benne alapba. mást nem hajlandó engedni ahol én voltam, de már máshová nem is megyek a fentiek miatt.
Simine
ABs-hez sok szerencsét, nem hiszem hogy sikerülni fog, továbbá nézd + rönó creditet, ha 80%-át benyomod indulónak, 1 év múlva kell csak kifizetned a maradék 20%-t kamat nélkül /persze lehet hogy csak annál a kereskedőnél volt ahol én voltam, de már nem nézek utána/.
ISO semmit sem jelent, pattinsd ki a tanksapkát takarót karosszéria lemezkét aztán 1-2 cm-t vígan húzhatod le-fel. török minőség.
hiába 510 L a csomagtér, ha 1 mosógépet nem tudsz hátra tenni, 8 börönddel + nem nagyon szoktunk rohangálni
belső térben: + 20 cm szélességben + 20-25 cm hosszában és már elfogadható lenne.
Ha úgyis a rönónál jártok üljetek bele 1 twingoba előlre, de csak oda, buszpanoráma
DE ajánlom, és inkább nem ismertetem, /már igy hosszu voltam/ AKI + nem ült mielőtt megvenné NÉZZE + a Fiat Puntót. ég és föld a különbség.
Viszlát a Fiat topicon!!!!!!
Köszi a gyors választ! Remélem a jövő héten már egy Thalia boldog tulajdonosa leszel. Ha nem, csapj az asztalra!!! Nekem bútorvásárlásnál (bocs a párhuzamért)voltak ilyen tapasztalataim, ott az asztalracsapás további árengedményhez vezetett.
Hát az előző kocsi kedvező beszámítása nálam nem jött be. Sajnos egy 13 éves, 1.6-os japán autóról van szó, amiről a kereskedők általában hallani sem akarnak. Egyébként a korához képest jó állapotban van és meg fog szakadni a szívem, ha meg kell válnom tőle, de muszáj végre lépnem. A Skodás (Zalai) 50 eFt-tal ajánlott többet, az Opel nevetségesen keveset, a Peugeot pedig azt mondta, hogy néhány hónap múlva érdeklődjünk. (Milyen kereskedő az ilyen?? Ha egyszer elhatároztam, hogy autót veszek, nem várok még hónapokat!)A Suzukinál lenne ismerősöm, ő ugyanannyit kínált a használt autómért mint a Nyitrai, az új autóból viszont kapnék kedvezményt, de kissé elrettent a többi hasonló kategóriájú autóhoz képest a -200 kg.
A Nyitrainál nekem vonóhorgot (a Skodánál szintén)adnának ingyen + a vizsgáztatást az új autóra. (kb. 40-50 eFt)Azt kikötöttem, hogy a régiből viszont mindent kivennék (eü. csomag, háromszög, autórádió, szőnyegek). Elég érdekes, hogy egy közel 3 milliós autónál nem képesek a KRESZ által előírt dolgokat alapfelszereltségként biztosítani. De mindenütt ezzel találkoztam...
Egy kérdés a klimás Thaliával rendelkezőkhöz: mennyire jó ez az ún. manuális klima? Nem volt még klimás kocsim, úgyhogy abszolút tudatlan vagyok!
Egy általános kérdés: van valakinek információja arról, hogy az új autóknál milyen árréssel dolgoznak a kereskedők? Szinte kívétel nélkül mindegyik (jónéhányat végigjártam) kihangsúlyozta, hogy "ezen az autón nagyon alacsony az árrés". Én úgy gondolom, hogy ez eladástechnika és keverik az árrés és a profit fogalmát. Alacsony árréssel rengeteg autót kellene ahhoz eladni, hogy kitermeljék a szalon rezsijét, az alkalmazottak fizetését és a tulajdonos által elvárt profitot.
Valóban pécsi vagyok, és a Nyitrai az ominózus autókereskedés. Semmi különöset nem sikerült kialkudni, csak a szokásost ( tartalék izzó, e.ü. csomag, padlószőnyeg...), ja, meg elég kedvezően számolták be az előző kocsit. Mi is körülnéztünk vásárlás elött, de a renault thalia messze kiemelkedik ár/érték arányával.
Ha jövő héten sem jön meg a kocsi, akkor bemegyek, és rendetrakok!!! A miénk egy expresson 98 lovas lesz, ha lesz már belőle valami, mert eddig csak az ígéretek vannak... :(
A Használtautó Katalógus 2002-ben azt olvastam, hogy a Clio II speciális, gyári sajtolású fém hengerfej tömítése miatt a motor nem szétszedhető és már kisebb hibák esetén is motort kell cserélni.
A Thalia-ban nem ugyan azok a motorok vannak?
Egyébként amíg ezt nem olvastam, csak a kasztnija nem tetszett a kocsinak, de ez ízlés dolga. Most már azonban más szemmel nézem a Clio II-t és a Thalia-t is...
Felmerül a kérdés: mennyi időre terveznek egy autót ma?
lanos15-höz lenne néhány kérdésem. Az egyik hozzászólásból az derült ki számomra, hogy Te is pécsi vagy. A Nyitrai a késlekedő kereskedő? Ha igen, megkérdezhetem, hogy milyen "ajándékokat" sikerült kialkudnod?
Én most állok autóvásárlás előtt és a Thalia (Alizé 98 LE), illetve a Fabia Sedan (Cool vagy Cool Plus) között hezitálok. A Thaliát július közepére, a Fabiat augusztus elejére ígérték, szóval ebben nincs lényeges különbség köztük. A Thalia mellett szól a felszereltsége, a Fabia mellett a VW-csoport.
Valoszinuleg csak alkalmi vendeg leszek erre, mert nem ertek az autokhoz (ja es no vagyok:))), igy csak kerdezni tudok.
Mi is Thaliat szeretnenk venni, es a kereskedo nagyon ra akar beszelni a 1,5-os dCi-re. Nagyon nem ertunk a dizelekhez. A parom kiprobalt egyet, aztan rogton utana az 1,4-es 98 loeroset es azt mondta, hogy volt am kulonbseg a gyorsulasban. Nekunk nem kell versenyauto, de most egy egy 1200-e ladat hajtunk, es nagyon meg kell nezni mikor fog bele egy elozesbe az ember. Szoval, azert az sem jo, amikor ott kell totyogni minden budos busz utan, mert tudom, hogy nem birom ugy kihuzatni, hogy beleferjen az elozes mire ideer a szembejovo. Va a Thalia 1,5-os dCi azert ennel mar jobb? Tobbet bir? Vagy hogyan is fogalmazzak? Szoval aki a dizelt partolja, mondjon nekem valami velemenyt ilyen szempontbol. Egyebkent minden mas szempontbol tetszik a thalia, es hetfon megyunk egyet megrendelni a Renault Bekesihez Fotra, de meg mindig nem tudjuk dizel vagy benzines legyen.
Alkudozas: Nekunk azt mondta egy haverunk, hogy nyugodtan alkudozzunk, foleg ha keszpenzzel fizetunk. A szalonban azt mondtak nem nagyon lehet naluk alkudozni, az meg vegkepp nem erdekli oket, hogy kp vagy hitel, mert ok igyis ugyis rogton megkapjak a penzt. Azert jo lenne valamit alkudni, csak nem tudom hogyan szokas ezt csinalni.
Alizet szeretnenk +ABS, es jo lenne az ABS-t belealkudni, de attol tartok nem fog menni.
Már megint át ba***ott a kereskedő. Eredetileg múlt hét szerdára igérte a kocsi átvételét. Akkor közölte, hogy ezen a héten szerdán lesz aktuális. Na hívom, erre közli,hogy itt van az autó, de csak jövő hét hétfőn vagy kedden vehető át. Mi ez a huza-vona? Nálatok is ennyit csúszott az átvétel?
???
Az a 2500 km egyesben történt? Akkor esetleg érthető a tíz lityi vagy tényleg valami gáz van a motor beállításával. Akkor viszont irány a szerelő!
Nekem vadiúj korában is 8 - 9 között volt a fogyi totál városi használat mellett, ráadásul ez is 8V.
*A pironkodásotokkal a renó kereskedőket támogatjátok akaratlanul is* - Ezt nem egészen értem, szerintem alkati kérdés hogy valaki élből az asztalra csap vagy nyuszi (+ az átmenetek). Ha az illető Aston Martint vagy Trabantot venne akkor is ugyanúgy viselkedne, nem?
Kresz táskáról még nem hallottam, de a KRESZ tartozékokat (eü. csomag, elakadásjelző3szög, izzókészlet) nekem adták automatikusan, ha nem így lett volna, akkor biztosan rákérdezek miért nincs. Az tény, hogy lehet 5 perces az autó, ha a rendőr ellenőrzi és nincs meg valami akkor megbüntethet. Ha pl. a régi cuccaimat szántam volna a Thaliába akkor vittem volna magammal az átvételhez. Ez viszont a vásárló dolga, hogyan oldja meg, de semmi köze hozzá a kereskedőnek (és nem akarom védeni őket).
Ha a Fiat ingyen adja az autóit akkor tőlük kell venni....
Én is 2500 kmnél járok, RT-vel, s városban. Klímával vagyok kilenc alatt. Ha nincs bekapcsolva, akkor pedig ha lehet, ugratom a verdát, ahogy kell.
:o)
Assistance kártya kapcsán: az utolsó hívásom (persze megint hangpostán...) az volt, hogy két napjuk van az ügyintézésre, visszahívásra, különben ügyintézőt név szerint, időpontokat megjelölve írom meg a Renault vezetésének a felháborító ügyintézésüket. Érdekes módon visszahívtak, másnap már jött is a futár. De miért van erre szükség...?
Akkor nagyon disznó módon vezet - vagy tényleg baja van annak az autónak, végül is láttam már olyat (egyébként Astránál, igaz, az diesel volt). Esetleg kizárólag csak a szomszéd házig használja, és mindig hideg a motor.
Tudja valaki, pontosan milyen olajat raknak a Thaliákba (és milyenre érdemes cserélni, valamint kb. mennyibe kerül)?