Ne már..., jó kuplungoshoz. Rákerestem, nem volt találat erre :)
Még az sem kizárható, hogy az új kuplung is hibás, (törött membránrugó..) érdemes alaposan átnézni egy jó lámpával.
Nehéz konkrétumokat mondani, de általában a szerkezet és a lendkerék síkja közötti hézag lehúzás előtt 3-5mm. 1-2mm biztos kevés, 5mm-nél több általában sok.
Lehúzás közben a membránrugó a kirugózott állapotból előfeszített lesz, majdnem "beáll síkba".
Ha kicsi az előfeszítés az egyértelmű, nincs elég összeszorító erő. Ha nagy akkor az előfeszítés abban a szakaszában van,mikor a membránrugó "szervo" hatása érvényesül, azaz újra csökken a tárcsát összeszorító erő.
Sajnos szét kell szedni újra és tényleg, a satupadon összerakni a lendkerék, tárcsa, szerkezet triót.
Aztán egy nagy dugófejjel, ami illik a szerkezetre, mint egy kinyomó csapágy és egy zártszelvénnyel, egykarú emelőként használva lehet nézegetni mi van. Kell némi tapasztalat, meg ráérzés, hogy milyen erők dolgoznak ott.
Persze ez így nem túl tudományos, de a hiba olyan nyilvánvaló, hogy talán ennyi is elég, hogy lásd mi az oka.
Így a kuplungszerkezet "szervo" hatása is nagyon jól érződik, határozottan pattan át egy ponton, ahol már könnyebb tartani, vagy visszafelé hirtelen megnövekszik a visszarugó erő.
Hello segítséget szeretnék kérni abban hogy van egy Opel Astra F-em 1994 1.6 16v x16xel amelyet ha lemosok vagy esőben használom akár pocsolyába hajtok akkor fölmegy az alapjárat nem tudom pontosan mennyire mert nincs fordszám mérőm néha rak be hibakódot miszerimt a kopogasertekelő nincs jel (ezt villogta ki) merre fele keressem a hibát lehet hogy tenyleg a kopogas értékelő a problema ? Vagy az ECU-nál van valami gubanc ? Előre is köszönöm a válaszokat :)
Hello segítséget szeretnék kérni abban hogy van egy Opel Astra F-em amelyet ha lemosok vagy esőben használom akár pocsolyába hajtok akkor fölmegy az alapjárat nem tudom pontosan mennyire mert nincs fordszám mérőm néha rak be hibakódot miszerimt a kopogasertekelő nincs jel (ezt villogta ki) merre fele keressem a hibát lehet hogy tenyleg a kopogas értékelő a problema ? Vagy az ECU-nál van valami gubanc ? Előre is köszönöm a válaszokat :)
megprobalnam nyitott legtelenitovel, hatha csak a hidro kor tamaszt ki.
ha ez nem jon be, erdemes lenne merni egy fellazitott szerkezet, es lendkerek kozti hezagot is, hatha kiderul, hogy csak elofeszitese nincs a nyomolapnak.
tanyerkereket kizarnam, mert bar elofordul/t/ puntokon, ez az egyseg a nyomatekvalto vegen van,, tehat ha megakar csuszni.. akkor azt inkabb az alsobb fokozatokban tenne.. (mikor nagyobb a raeso nyomatek )
a beindult motornál 6-8 bar-t mért, de ugrált is a mutató nem tartotta meg a levegőt, leállás vége felé (mikor már nem robbantott) 10-12-re felugrott.""
mert jaro motornal zart a fojtoszelep, igy nincs megfelelo henger toltes.
Természetesen azt a felületet is leszedtük ahol a szerkezet felfekszik.A gazda szerint még sértetlen volt a kuplungja a kocsinak!Sajnos már nem tudom hogy mihez nyúljunk.Egyszer már fiatnál találkoztam egy olyan váltóval,amiben tányérkerék megfordult a difin és ezáltal nem volt hajtás,már erre is gondoltam,hogy ennél is nem-e ez csinálja a galibát!!Az a baj hogy használt ledkereket nem találtam sehol.az új pedig közel 100ropi. Ennyit meg nem szivesen kockáztatnék meg!!!!
Egy óriási nagy gonddal fordulok hozzátok! Adott egy Fiat Panda 1,3 d kuplung csúszása.Csak röviden" kuplung csúszik 4-5 be,kuplung szett csere,kivétel lendkerék,összerakva az új szettel 'valeó' még rosszabb mint volt,szétszed lendkerék le,felszabályoz és 1mm-el lejeb szed és a végkifejlett állapot az,hogy már minden sebbe csúszik a kuplung!!Szerintetek mi lehet a bibi??????
ma az aldi parkolóban megnéztem egy ugyanilyent, ki is derült hogy pl az enyimen a szelepfedél bal felén van egy cső (gondolom kartergáz-visszavezetés, vagy ilyesmi), ami csak úgy lóg le a generátor mellé a semmibe, amit meg most néztem, azon meg vissza van kanyarítva valahova az injektorház alá hátulról. Tehát ott nekem valszeg egy nyitott luk van.
Mértem ma a kompressziót/sűrítési végnyomást. Első 12,5-13, a többi meg 12 Bar (2.,3.,4.,). Hidegen mért adat. (4 gyertya kint, kicsit gyenge akksi, de hiteles.) Ez mennyire jó adat?
Tegnap melegen mikor csak egy gyertya volt kivéve és indítottam a beindult motornál 6-8 bar-t mért, de ugrált is a mutató nem tartotta meg a levegőt, leállás vége felé (mikor már nem robbantott) 10-12-re felugrott. Gyorsan le is állítottam, a mérő (barkács) szelepének se tesz/tett jót. Aztán nem tudom, hogy félremérés vagy tényleg ilyen kevés lenne üzem közben is, mert az nem jó.
az aftermarket alkatrészei minősége fél-egy év alatt botrányosra romlott, van referencia műhely ami szakosodott, és katasztrófa az eredménye a garanciális priblémáknak, az ok hogy jóváírják az alkatrészt de a munkadíj almás Az hogy gyári beszállító az sem jelent semmit, a valeo is az még is 80ezer km ig mentek el a kuplungjai némely hdi motorokban, első tulajos autókban, és nem egyedi eset volt,
egyik kedvenc ügyfelem most vett egy C4 coupe-t, ha annyit mondok hogy képes volt felrobbantani egy dw10ated RHS motort mert versenyben volt, na neki kellene kuplung a c4.be, mondtam neki lehet kapásból Kiskőrösön kellene a Martinéknál kopogtatnia, mert úgy sem lesz elég egy sima kuplungszerkezet meg "kevlár"
national kuplungal van valakinek tapasztalata , a luk kuplungok botrányos minősége miatt valami mást kellene kipróbálni az egyébként is kuplung gyenge 136lovas HDi motorokon, pl 307, még ez tűnne vállalhatónak de én még nem használtam
Gyújtás környéke, kábeleket szakadásra meg kéne nézned, elosztóban van szén?Rotor nem húz le a tengelyvégre, ellenállás?
Gy.elosztó környékén a vezetékek nem dörzsöltek/szakadtak, nézd meg a főköteget is, ott megy el a levszűrő ház mögött, nem-e kidörzsölt/törött, bef.szelep csatija ép?
Map szenzort műszerre kéne dugni, a zöld vezetéken alapjárat 0,8-0,9V, teljes nyitáson(légköri nyomás)4,8-4,9V-ot kéne mérned, de álló motornál, a vákuumcsövét szívogatva is láthatod, hogy nagyjából él-e.