VW szalont megjárta a gépjármű, generátor ok szal elvileg tényleg az akksi a ludas és jöhet a cseréje. Ezután kiderül műxik-e majd rendeltetésszerűen minden komfort közte az állófűtés is.
Bosch AGM-et vettem végül 67k.
Most rakják bele a kocsiba, aztán jöhet a kompjuterrel...
Ma megint letöröltem, nem volt olyan durva, de kormos volt!Biztos hogy az állófűtéstől van.Tél van, nincs por. De érdekes, hogy a pollenszűrő nem fogja meg.Senki más nem tapasztalt ilyet?Töröljétek át a szélvédőt egy papírtörlővel!Mondjuk nekem bekapcsol a belső ventilátor 1-es fokozaton!
AGM-et a BMW is saját maga vezérelt töltéssel kezeli. Akksi cserekor tanítani kell az ECU-t. Szóval ha a VW is így jár el, akkor rá tud nézni Diaggal, de inkább fel tudja tanítani az akksit.
Kérdésem lenne, ma letakarítottam az első szélvédőt és rettenetes fekete piszkot, kormot töröltem le róla.
Webasto ketyeg a kocsiban, teszi a dolgát, nem füstöl, a kályhán van egy kipufogó és azon egy cső, ami elér egészen a kocsi aljáig, valahol a váltó mellett ér véget.Valakinek hasonló tapasztalat, esetleg megoldás?
Hogy milyen felhasználási körülményeknek megfelelően kell AGM akksi egy verdába nem én fogom megválaszolni, mivel lila gőzöm sincs róla. Úgy fest az Audinál azt gondolták, hogy ez kell bele és ez is van benne gyárilag.
Eddig minden akkumulátort értékesítő hely, akikkel beszéltem az AGM akksit javasolta a start-stop rendszer, állófűtés
kiszolgálására. Hogy ebben csak az üzlet és a drágább akksi értékesítése lebegett a szemük előtt? Lehet, nem tudom. Ezért szeretnék a végére járni:)
Az is lehet hogy igazuk van és az akksi még más extrákkal szerelt kocsit elhajtana évekig, de a kocsim akku felügyelő rendszere tiltja le szépen sorban az extrákat.
Ami még kérdésként felmerült, hogy miért van speckó akksi benne?! A benne lévő 92Ah-s 5xx indítóárammal, míg a piacon kapható nem gyári AGM akksik 95Ah-sak 850-es indítóárammal.
Őőőő, elnézést ha azt írtam, nem más töltési módot igényel, hanem más a az ólomsavas, agm, gel akkumulátorok töltési jelleggörbéje.
Természetesen, attól, ha egyiket a másik töltőjével töltjük, benne lesz a villany, csak nem feltétlen biztos, hogy kiszolgálja a gyártó által megadott ciklusok számát.
Mostanság már vannak olyan mókás autógyárak, akik a fölös terhelés elkerülése végett fékezéskor kényszerítik a generátort töltésre, vagy folyamatos nagy áram kivételekor.
Köszi! Megint okosabb lettem egy fokkal! Energia gazdálkodást gondolom tudnak kompjuterrel ellenőrizni, de ha tévedek javítsatok ki. Mert pl szeretném kizárni, hogy generátor nem tölt vissza esetleg. Bár az is gyanús, mert azt gondolnám hogy írná befelé a hiba kódokat ha rossz lenne...
A verdában még a gyári AGM akksi van (4-5 éves akksi), elgondolkoztatott hogy lehet újra tölteni szal lehet azzal fogom először próbálni. Hagyományos akksi töltő jó hozzá vagy amiket árulnak AGM töltőt azzal próbáljam? A két töltő között van egyáltalán különbség vagy szemfényvesztés?
"fosvágen szerviz és ott majd kompjuterrel nézzenek rá..."
Az akkura,,...hááát, az nem valószínű.
Az AGM akku gyakorlatilag ugyanolyan savas akku, mint bármelyik hagyományos, csak az elektrolit fel van benne itatva egy üvegszövet tasakba. Tölteni ugyanúgy lehet/kell mint a hagyományosakat. Viszont nagyon nem szereti, ha 50% alá merítik (állófűtés), ez jelentősen csökkenti az élettartamát. A teljes lemerülés meg drasztikusan, akár harmadára.
Normál sarus! Az, hogy túlárazott-e gőzöm sincs, nem a szakterületem:) Ránéztünk gépben és a kocsihoz ezt az egy fajta akksit hozta, egy db kiváltót sem.