Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2022.08.04 -1 1 56010

A párommal beszélgettünk erről vasárnap is meg ma is.

Háborogtam neki, hogy nem igaz, hogy valaki nem találja fel magát amikor már 2 órája áll a sorban és még mindíg 7 km a határ.

 

Miért nem veszi elő a térképet?

Miért nem nyit meg egy alkalmazást az okostelefonján, vagy a laptopján.

 

Azt válaszolta, mert nem készül fel, mert jobban fél attól, hogy eltéved, mint a várakozástól.

 

Eljön Görögországból az autópályán Kishegyesig vagy Topolyáig de a 800-1100 km alatt nem jut eszébe, hogy megkérje a feleségét, gyermekét ugyan vegye már elő az oldalzsebből a térképet és keressen alternatív útvonalt ha Horgos-Röszke bedugulna.

 

Végig beszélgetik az utat (nehogy apu vezetés közben elaludjon) de nem készülnek fel a mi van ha -ra.

 

Inkább beáll a dugóba, és áll 8-11 órát.

Amikor vasárnap este a szomszéd elmondta, hogy 14 órát állt Horgos-Röszkénél, visszakérdeztem mert nem hittem el neki.

De tényleg.

 

Baszki legalább annyit állt ott egy helyben mint amennyit Görögországból/tól odáig vezetett.

Abba már bele gondolni is rossz, hogy mire maga mögött hagyta Röszkénél a magyar határt és neki indult az M5-nek Budapest felé, már huszonsok órája volt talpon/ébren.

 

Milyen állapotban vezethette le a magyar oldalon azt az utolsó 180-200 km-t Rákospalotáig ?

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Tamas(Ottawa) (56008)
trizs77 Creative Commons License 2022.08.04 0 0 56009

Ha Röszke bedugul, akkor Tompa és Hercegszántó is.

 

De Tiszaszigetet alig ismerik.

Amikor pár hónapja ott kiléptem (Gyálára)*** én voltam a második autó.

Visszafelé meg az egyetlen.

 

Ha Tiszasziget is elesne, akkor inkább át Szerbiából Romániába majd onnan Magyarországra.

Lehet, hogy 2 óra kerülő de akkor sem állnék 10-14 órát a dugóban Horgosnál, arra várva, hogy mikorra tudok átaraszolni Röszkéig.

 

*** = Ez a  Gyála egy szerb falu Tiszaszigettel szemben a szerb oldalon.

Nem keverendő össze Gyálaréttel, ami meg Szeged város egyik kerülete.

 

 

 

 

Előzmény: Tamas(Ottawa) (56008)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.08.04 0 0 56008

Bácsalmás? Esetleg, Hercegszántó? Vagy talán Kiskőszegnél át a Dunán a horvátokhoz, és Udvartól az M6-oson...

Előzmény: trizs77 (56007)
trizs77 Creative Commons License 2022.08.04 0 1 56007

https://index.hu/belfold/2022/08/04/roszke-hatarallomas-varakozas-sorallas/

 

Röszke megint elesett: óriási sorok a fullasztó kánikulában

 

Akár egy fél napot is igénybe vehet, hogy valaki átjusson a röszkei határon – írtuk a hétvégén az Indexen. Akkor úgy tapasztaltuk, hogy bár a rendőrség tájékoztatója szerint mindössze négy óra a várakozás, de olvasóink arról számoltak be, hogy fél napra is elnyúlhat a határátlépés.

 

-------------------------------------------------------

 

Így van.

Így igaz.

Ne higgyenek a rendőrségi tájékoztatásnak.

 

Szomszéd vasárnap (31-én) jött haza Görögországból.

Szerbiából Magyarországra való átlépés Horgosnál 14 órát vett igénybe.

Leírom még egyszer = 14 órát.

 

Másik ismerősünk okosabb volt.

Már Szerbiában Zentánál átment a Tiszán, keletre.

Gyála és Tiszasziget között jött át a határon kb. 20 perc alatt.

 

Jó-jó került vagy 70-90 km-t, de nem állt akkor se tizensok órát a dugóban.

 

 

 

 

rm40 Creative Commons License 2022.08.03 0 0 56006
Előzmény: hegyaljai4 (56004)
rm40 Creative Commons License 2022.08.03 0 1 56005
hegyaljai4 Creative Commons License 2022.08.03 0 0 56004

Nem kell az M85-A3 autópálya kapcsolat? Egyébként az az EU alapjogait sérti (áruk és emberek szabad mozgása) 

Előzmény: rm40 (56003)
rm40 Creative Commons License 2022.08.03 0 0 56003
trizs77 Creative Commons License 2022.08.02 0 0 56002

Vasárnap mentem a 150-es vasúti fővonal Délegyházi átjáróján.

Az állomás déli végén.

 4 vágány van ott.

 

Mivel a vonalat épp átépítik, fényjelző és félsorompó leszerelve, egy andráskereszt van helyette.

 

itt :

 

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.08.02 0 0 56001

Remélem, az andráskereszt letakarását is beleértetted arra az időre, amíg nem jöhet vonat.

Előzmény: toto92 (55984)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.08.02 0 0 56000

B terv: jelzőőr általi biztosításra váltás, de ez nyilván csak a nagy forgalmú átjárókra jön szóba.

Előzmény: toto92 (55988)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.08.02 -1 0 55999

Akármi miatt javítják, a javítás végeredménye a működő vonal lesz, és akkorra a jelzőrendszernek is működnie kell.

Másrészt, a fénysorompó elsötétülése nemcsak javítás miatt fordulhat elő, hanem -- és ez a több eset -- meghibásodás miatt is, az pedig mindig mihamarább kijavítandó.

(Ha van egy hibafajta, akkor annak az összes lehetséges változatát célszerű átnézni, mert a gyakorlatban mindegyik fajta hiba megeshet.)

Előzmény: toto92 (55997)
trizs77 Creative Commons License 2022.08.02 0 0 55998

Az, hogy ha jön vonat és sötét a fénysorompó és STOP táblának tekintik, az csak addig engedhető meg amíg a hibát ki nem javítják, nem tovább!

 

--------------------------------------------------------------

 

Jó.

A hibát majd kijavítjuk 40-80 nap múlva.

Így már jó ?

toto92 Creative Commons License 2022.08.02 0 3 55997

Baszki, a beszélgetés onnan indult hogy áramszünet van a vonalon felújítás miatt, én erre reagáltam, az nem érdekel hogy neked nem megy a szövegértés és össze-vissza ugrálsz a témák közt.

Előzmény: Hírfigyelő (55996)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.08.02 -1 0 55996

Igen... De én mit írtam??? Nem ezt!!!!

 

Azt írtam: "Az, hogy ha jön vonat és sötét a fénysorompó és STOP táblának tekintik, az csak addig engedhető meg amíg a hibát ki nem javítják, nem tovább!! Az csak a vész-szabály vagy tartalék szabály a hiba esetére! Azt nem szabad úgy hagyni!!!"

 

Azt írtam tehát, ha jön a vonat... ilyen esetben pedig már újra működő vonalról beszélünk! És ott működnie kell a jelzőberendezésnek, és ha ilyenkor meghibásodik a fénysorompós jelzőrendszer és / vagy a rúdsorompó, akkor azt azonnal ki kell javítani, mert balesetveszélyes!!!

Előzmény: toto92 (55986)
ghosty9 Creative Commons License 2022.08.02 0 0 55995

Azt mi spec. helikopter-leszállónak hívjuk.

 

És hát, nyilván föltűnt, Szeged előtt hány szintbéli körforgalom van, és az mégsem járja, hogy Lázár-földre menet is ilyenekbe fusson az ember.

 

(Aztán az elkerülőn mégis csupa szintbeli körforgalom van.)

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55993)
Fenyőfatalp Creative Commons License 2022.08.02 0 1 55994

Igen, és Zalában - legalábbis egy időben, úgy 10 éve kb. - divat volt miniatűr táblákat kitenni. Tehát nem csak az elhelyezés volt messze az ideálistól, hanem a méret is alig észre vehető :)

Előzmény: trizs77 (55903)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.08.02 0 0 55993

Akartam kérdezni: miért volt szükség arra a glóriára a Vásárhely előtt? Nem maradhatott volna a Földön a tervező? Kb. Ez zavar hatott meg ami a tótkomlósi kaland hoz vezetett…

Előzmény: ghosty9 (55991)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.08.02 0 0 55992

"A gps aztán elterelt Tótkomlós felé Vásárhely után."

 

Annál rosszabb úton amúgy mostanában nem jártam (ha sehová sem vezető mellékutakat nem számolok). Mókás amúgy, hogy kb. km-enként változik, van szaksaz, ahol tökéletes.

 

Erről szándékosan nem szóltam, nem jár ott csak a helyismerettel rendelkező, vagy pocsékul beállított GPS-es. Ahogy mondod, külsős fejjel azt hittem, hogy Csongrádnak kevesebb pénz jut útkarbantartásra, mert A Békés táblától kiváló az út. Aztán ahogy romlottak az időjárási viszonyok (komoly vihar), úgy változott az út is. Több szeplőt eltakart az utat betakaró vízfelület: lehetett sakkozni vajon hol van igazi kátyú… de megúsztuk. Ténfergett pár megzavarodott őz is az úton, dehát sebességről ilyen körülmények között szó sem lehetett, ezért mindenki épségben mehetett haza.

Előzmény: ghosty9 (55991)
ghosty9 Creative Commons License 2022.08.02 0 0 55991

"Szóval, az 55-ös továbbra is jó állapotban van, de a 47-esen a Tisza hídat, Algyő után, eddig sem sikerült megduplázni. Ez baj."

 

Ettől eltekintve amúgy a 47-es is jó állapotban van (kb. egyszerre csinálták meg az 55-össel), Szeged-Békécsaba között vagy hogy. Csaba-Debrecen relációban borzalom.

 

(Illetve a kivágott fasorok pótlását nem nagyon igyekeznek befejezni, ami szintén nagy gáz. Meg a bicikliutat sem biztos, hogy mindig az út mellett kell vezetni, időnként egyenesen a bukótérben...)

 

"A gps aztán elterelt Tótkomlós felé Vásárhely után."

 

Annál rosszabb úton amúgy mostanában nem jártam (ha sehová sem vezető mellékutakat nem számolok). Mókás amúgy, hogy kb. km-enként változik, van szaksaz, ahol tökéletes.

 

"sorompó nyitva, lámpa nem ég!"

 

Én Röszke és Mórahalom között (kb. a kertek alatt) olyanba is belefutottam, hogy az átkelő előtt kerestem a vonatot jobbra-balra-jobbra-balra, nincs, de tudat alatt csak zavart valami.

 

Frissen föl volt szedve a sín...

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55979)
ghosty9 Creative Commons License 2022.08.02 0 0 55990

"Eredetileg minden nagyváros melletti autópálya szakasz ingyenes maradt, hogy segítse a várost elkerülő forgalmat."

 

Ez ebben a formában amúgy nem igaz. Itt Szegeden az M5-ös város melletti szakasza ingyenes volt, és az is maradt az elkerülő út megépülése után is(!). Viszont az M43-as fizetős volt mindig is (az M5-47-es út relációban is), pedig ott nincs és nem is volt alternatíva.

 

Aztán jött a megyei matrica a maga szokásos kapkodós módján, és minden visszafizetősödött.

Előzmény: trizs77 (55976)
eMPet Creative Commons License 2022.08.02 0 0 55989

"akkor azt arra az időre írják ki egy-két külön táblán az autósoknak"

 

Ilyet már láttam, pl. a 150-es felújtásánál valahol, hogy a fénysorompó nem üzemelt (lehet, hogy le is volt már szerelve), viszont egy kiegészítő táblát helyeztek el a vasúti átjáróra figyelmeztető tébla alá, hogy "a vasúti átjáró biztosítása megváltozott". Autós oldalról nézve ez lenne a normális.

Tehát biztosítatlan és automatikusan stop a közútnak. Az meg nem szabályozási kérdés, hogy szinte senki sem tartotta be...

Előzmény: Hírfigyelő (55983)
toto92 Creative Commons License 2022.08.01 0 2 55988

A földi halandónak semmi köze hozzá. Neki egy dolog fontos: jöhet ott vonat vagy nem. Innentől kezdve go to 55984. Ha maximum csak a PFT-sek jönnek a kis sárga TVG-jükkel vmax=40-el, akkor mehet a fólia a fénysorompóra, maximum megállnak az átjáró előtt és az egyikük jelzőbottal fedezi az átjárót amíg átgurulnak rajta. Ha jöhet Szergej is 20 darab rakott teherkocsival (mint anyagvonat a felújítás miatt), akkor meg maradjon a fekete fénysorompó, mert az nem fog megállni az átjáró előtt.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55987)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.08.01 0 0 55987

Az rendben van, de földi halandó ezt honnan tudja meg?

Előzmény: toto92 (55986)
toto92 Creative Commons License 2022.08.01 0 1 55986

Lehet tévedek (javítson ki egy vasutas ebben az esetben), de ha a felújítás miatt ki van kapcsolva a vasúton a biztosítóberendezés, akkor a fénysorompó se fog menni.

Előzmény: Hírfigyelő (55985)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.08.01 -2 0 55985

A fóliával egyetértek. Viszont ha jöhet vonat, akkor a fénysorompós és/vagy a lezárható sorompórudas rendszernek működnie kell (felváltva villogó piros jelzés, ill. rudas lezárás).

 

Az, hogy ha jön vonat és sötét a fénysorompó és STOP táblának tekintik, az csak addig engedhető meg amíg a hibát ki nem javítják, nem tovább!! Az csak a vész-szabály vagy tartalék szabály a hiba esetére! Azt nem szabad úgy hagyni!!!

Előzmény: toto92 (55984)
toto92 Creative Commons License 2022.07.31 0 1 55984

Ha teljességgel kizárható hogy ott rendes vonat jön, akkor le kell fóliázni a fénysorompót és kész. Ha jöhet vonat, akkor meg maradjon így sötéten.

Előzmény: Hírfigyelő (55983)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.07.31 -1 0 55983

Ez egy jól belátható átjáró.

Csak mégis fenntartom azt, hogyha szünetel a vonatforgalom, akkor azt arra az időre írják ki egy-két külön táblán az autósoknak, hogy ne érje őket váratlan meglepetésként a nem működő, jelzést nem adó sorompó, mert ez mégis olyasmi, ami a megszokott forgalmi rendtől eltér, a már említett STOP-táblaként értelmezés és a hirtelen lefékezés lehetősége miatt. (És ilyenkor az ideiglenes kitáblázásnak előjelző jellegűnek kell lennie kb. 150-200 m-ről.)

 

[!] A vasúti átjáróknál egyébként olyan kiugróan magas a súlyos balesetek aránya, hogy az ide vonatkozó szabályokat is meg az átjárót lezáró sorompórendszerek korszerűsítésén is komolyan el kellene már egyszer gondolkozniuk az útügyi mérnököknek. Múlt hónapban ilyen baleseti hírek sűrűbben szerepeltek a TV-híradókban. Valamit tenni kellene... !

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55981)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.07.31 0 0 55982

Ijedtségről szó sem volt, elővigyázatosság, inkább. Meg, ugye, felmerült ez a téma itt a napokban…

Előzmény: Hírfigyelő (55980)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.07.31 0 0 55981

Előzmény: Hírfigyelő (55980)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!