"A vezér úrnak kijáró tisztelettel: a biomassza (alias kedves utas) :-)))"
Igen, jól látod, olyan is van (mármint kedves utas), csak azok nem akarják megmagyarázni, hogyan kellene működnie a vasútnak, hova és milyen tartalmú matricákat kell felragasztani meg hova. Szóval azok ide nem járnak, így a megtisztelő megszólítás sem jár nekik :-)
Mi a bánatos rossebet kellene még vele csinálni? Szerinted is a vonatok álló és ülőhely kapacitását feltüntető matricák az utasok legfontosabb igényei közé tartoznak?
Jóvanna! El kell vinnie biztonságosan, ennyi a feladat. Abszolút nem érdekes a matrica, az ülőhelyeket meg tudja számolni, ha akarja a kedves utas (alias biomassza) is. Állóhelyek meg? Na, én a hetvenes évek elején voltam főiskolás, és utaztam Nyíregyházáról Bpestre vasárnap este a ,,fekete vonaton" nemegyszer féllábon állva, ha hiszed, ha nem. Annál biztosan kevesebb a hivatalos állóhely, mégis túléltük mindannyian.
Béke!
A vezér úrnak kijáró tisztelettel: a biomassza (alias kedves utas) :-)))
"Ez a tipikus vasutas hozzáállás: mindenki vegyen helyjegyet, mert sokan lesznek...."
Igen. Vagy ne vegye meg és aztán majd vagy felfér vagy nem :-) Érdekes, a repülök kapcsán senki sem hőbörög, hogy miért nem lehet állva utazni rajtuk...
"Ha mindenki vesz helyjegyet, akkor megnő a vonat kapacitása?"
Nem, akkor megoldott technikailag, hogy csak annyi jegyet adjanak ki mint amennyi hely van. Lásd, repülés.
"A túlzsúffolt vonatokról leszállnak azok, akik meg akartak spórolni 3 eurót."
"Ő váltsa meg a helyjegyét, ha meg nem váltja meg, ne csodálkozzon, ha lemarad."
Ez a tipikus vasutas hozzáállás: mindenki vegyen helyjegyet, mert sokan lesznek....
Ha mindenki vesz helyjegyet, akkor megnő a vonat kapacitása?
Nem nő meg, legfeljebb a szolgáltató tudja, hogy sokan lesznek. Most is tudta, mégsem történt semmi, tehát ebből a szempontból irreleváns.
Persze a helyjegynek olyan előnye is van, hogy az utas rájön, hogy a választott vonatra már nem fér fel.
A jobbik esetben a következőre felfér, csakhogy itt ebben az esetben a 7:10, 9:10 és gyanúm szerint a 11:10 is tele volt. A 13:10-essel meg már (főleg egy napra) nem érdemes kimenni Bécsbe.
A rosszabbik esetben pedig eljön az, hogy nem volt lehetőség a kívánt időben a kívánt helyre utazni vonattal. Tehát mi a megoldás: elmenni autóval.
Mert ugye lehet, hogy csorgatjuk a nyálunkat a sörre, meg drága a matrica és a parkolás, de ha egyszer a vasút nem visz el, és én el akarok menni, akkor más lehetőség nincs.
Vagyis van: előre veszek helyjegyet. Ekkor pedig egy másik ember fog úgy járni, mert neki nem jut.
X ember lehet okos és vehet 3 eur-os helyjegyet, de mivel a vonat kisebb mint az utazni akarók létszáma, mindig lesz Y ember, aki nem fér fel.
Ezen hogyan is segít az a bizonyos 3 eur-os helyjegy megváltása?
A vasúti személyszállítás egy közszolgáltatás. Mint ilyen, akkora a színvonal, amennyi pénz van rá. Igen, mivel nincs rá pénz, nem megoldott, hogy mindenhova vezessen sín és minden utasnak saját fülkéje legyen és tíz perces követéssel járjanak a vonatok. Azt viszont meg kellene tudni oldani, hogy a meglevő lehetőségeket az utazási igényekhez igazítsák. Többször kérdeztem már; Mikor derült ki a Start számára hogy idén is lesz október 23-a? Mikor rendeltek erősítést az ÖBB-töl? Miután az ÖBB kikosarazta őket, mit léptek a probléma megoldására? Hogy felengedtek egy csomó embert egy vonatra?
Nem, nincs minden rendben. De a feltételek nyilvánosak, a helyfoglalás elérhető, tehát aki fizet érte, az nyilván elvár némi kényelmet a felárért. És a másik oldalra vonatkozó példádra válaszolva: igen, ahol elérhető az előre időpont-foglalás, ott használom. Egy hónapja a jogosítványom miatt kellett körzeti orvoshoz mennem. Telefonon kértem időpontot, szépen bemasíroztam a jelzett időben az ajtón, és nem érdekelt, milyen csúnyán néznek rám a régóta ott várakozók.
Kíváncsi vagyok, hogy akik szerint mindez rendben van, mit szólnak, amikor az áruzházban/postán/bankban viselkednek velük így. Mondjuk amikor húznak egy sorszámot, várnak három órát, majd zárás előtt elzavarják őket, hogy bocs, de sokan vannak. Ja, és tetszettek volna a fizetős privátbankingot használni, meg olyankor jönni, amikor kevesebben vannak.
Csodálod, hogy ifjú kollégánk elveszíti a türelmét? Az általános vélemény szerint minden vonat akkor ideális, ha üléspáronként egy utas van szigorúan ülésen tárolható táskával. Minden ettől eltérő állapot kiváltja a minekmegyazüresvonat/túlzsúfoltavonat panaszáradatot. Főleg ezen a fórumon.
Minden tiszteletem melett megjegyezném, hogy a reakciót mindig akció előzi meg.
Az eset, amin itt a csámcsogás megy, nem ér ennyit.
A túlzsúdfolt vonatokról leszállnak azok, akik meg akartak spórolni 3 eurót. Ez Salzburgban is így működik, nemcsak Hegyesben. És lássuk be, aki kifizette a helyét, az nem szívesen viseli, ha egy pitlákos ül az ülése karfájánn, vagy meg fél óra dzsungelharrc kimenni a klóra.
Másrészt a vonat alagutazik, azaz a komfort melett a biztonság szempontjából sem mellékes, hogy kezelhető méretű marad-e az élőáru.
Szvsz a massza először a saját utazásához szükséges dolgokkal legyen tisztában, aztán ha az már megy, akkor érdeklődjön az adott jármű műszaki és egyéb paraméterei után.
Mert ahogy azt türelmetlen kollégám is leírta, a szállítható személyek száma nem tartozik a vendégre jobban, mint a kocsi kerékátmérője középkopott állapotban. Számára ez haszontalan info. Ő váltsa meg a helyjegyét, ha meg nem váltja meg, ne csodálkozzon, ha lemarad.
Nem hát. Sokkal jobb autóban szorongani a dugókban :-)
Meg venni Bécsig autópálya matricát, meg kifizetni arra a napra a parkolási díjakat, meg csorgatni a nyálunkat ebéd közben hogy de jól is esne a Schnitzel mellé egy vagy két sör....
" A vasutas is csak A-ból B-be szállít 127 darab 80 kg-os biomasszát. "
Mi a bánatos rossebet kellene még vele csinálni? Szerinted is a vonatok álló és ülőhely kapacitását feltüntető matricák az utasok legfontosabb igényei közé tartoznak? Megáll az ész...
Te tényleg ilyen vagy, vagy szórakozol a társasággal?
"Ki látja a jármű leírást ?" -Akinek dolga van vele, pl a Vonatszemélyzet
"Utas látja ?" -Mi köze hozzá?
"Jegyvizsgáló látja ?" -Kiragasztva nem, mert nincs rá szüksége. A munkaadója megbízik benn, hogy jól felkészült és jól el tudja látni a feladatát...
"Pénztáros látja ?" -Ezt nem tudom, de amennyiben az a dolga, hogy tudja, akkor tudja is.
"Miért titkos ez ?" -Szerintem nem titkos, akit nagyon érdekel, biztosan utána tud járni. De alapvetően senkinek semmi köze hozzá és sokra nem is megy az információval. Te mint utas, végig akarod számolni egy RJ -ben az álló és ülő utasok számát? Vagy mi a f.sznak kell neked ezt tudni???