Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413430

"A vezér úrnak kijáró tisztelettel: a biomassza (alias kedves utas)  :-)))"

Igen, jól látod, olyan is van (mármint kedves utas), csak azok nem akarják megmagyarázni, hogyan kellene működnie a vasútnak, hova és milyen tartalmú matricákat kell felragasztani meg hova. Szóval azok ide nem járnak, így a megtisztelő megszólítás sem jár nekik :-)

 

Előzmény: schlumbergerrrr (413429)
schlumbergerrrr Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413429

Mi a bánatos rossebet kellene még vele csinálni? Szerinted is a vonatok álló és ülőhely kapacitását feltüntető matricák az utasok legfontosabb igényei közé tartoznak? 

 

Jóvanna! El kell vinnie biztonságosan, ennyi a feladat. Abszolút nem érdekes a matrica, az ülőhelyeket meg tudja számolni, ha akarja a kedves utas (alias biomassza) is. Állóhelyek meg? Na, én a hetvenes évek elején voltam főiskolás, és utaztam Nyíregyházáról Bpestre vasárnap este a ,,fekete vonaton" nemegyszer féllábon állva, ha hiszed, ha nem. Annál biztosan kevesebb a hivatalos állóhely, mégis túléltük mindannyian.

Béke!

A vezér úrnak kijáró tisztelettel: a biomassza (alias kedves utas)  :-)))

Előzmény: Törölt nick (413417)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413428

"Ez a tipikus vasutas hozzáállás: mindenki vegyen helyjegyet, mert sokan lesznek...."

Igen. Vagy ne vegye meg és aztán majd vagy felfér vagy nem :-) Érdekes, a repülök kapcsán senki sem hőbörög, hogy miért nem lehet állva utazni rajtuk...

 

"Ha mindenki vesz helyjegyet, akkor megnő a vonat kapacitása?"

 

Nem, akkor megoldott technikailag, hogy csak annyi jegyet adjanak ki mint amennyi hely van. Lásd, repülés.

Előzmény: DJ. Bakter (413427)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413427

"A túlzsúffolt vonatokról leszállnak azok, akik meg akartak spórolni 3 eurót."

"Ő váltsa meg a helyjegyét, ha meg nem váltja meg, ne csodálkozzon, ha lemarad."

 

Ez a tipikus vasutas hozzáállás: mindenki vegyen helyjegyet, mert sokan lesznek....

 

Ha mindenki vesz helyjegyet, akkor megnő a vonat kapacitása?

 

Nem nő meg, legfeljebb a szolgáltató tudja, hogy sokan lesznek. Most is tudta, mégsem történt semmi, tehát ebből a szempontból irreleváns.

 

Persze a helyjegynek olyan előnye is van, hogy az  utas rájön, hogy a választott vonatra már nem fér fel.

A jobbik esetben a következőre felfér, csakhogy itt ebben az esetben a 7:10, 9:10 és gyanúm szerint a 11:10 is tele volt. A 13:10-essel meg már (főleg egy napra) nem érdemes kimenni Bécsbe.

 

A rosszabbik esetben pedig eljön az, hogy nem volt lehetőség a kívánt időben a kívánt helyre utazni vonattal. Tehát mi a megoldás: elmenni autóval.

 

Mert ugye lehet, hogy csorgatjuk a nyálunkat a sörre, meg drága a matrica és a parkolás, de ha egyszer a vasút nem visz el, és én el akarok menni, akkor más lehetőség nincs.

Vagyis van: előre veszek helyjegyet. Ekkor pedig egy másik ember fog úgy járni, mert neki nem jut.

X ember lehet okos és vehet 3 eur-os helyjegyet, de mivel a vonat kisebb mint az utazni akarók létszáma, mindig lesz Y ember, aki nem fér fel.

 

Ezen hogyan is segít az a bizonyos 3 eur-os helyjegy megváltása?

Előzmény: cs1014 (413419)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413426

Almát körtével....

A vasúti személyszállítás egy közszolgáltatás. Mint ilyen, akkora a színvonal, amennyi pénz van rá. Igen, mivel nincs rá pénz, nem megoldott, hogy mindenhova vezessen sín és minden utasnak saját fülkéje legyen és tíz perces követéssel járjanak a vonatok. Azt viszont meg kellene tudni oldani, hogy a meglevő lehetőségeket az utazási igényekhez igazítsák. Többször kérdeztem már; Mikor derült ki a Start számára hogy idén is lesz október 23-a? Mikor rendeltek erősítést az ÖBB-töl? Miután az ÖBB kikosarazta őket, mit léptek a probléma megoldására? Hogy felengedtek egy csomó embert egy vonatra? 

 

Előzmény: vrobee (413423)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413425

Nem, nincs minden rendben. De a feltételek nyilvánosak, a helyfoglalás elérhető, tehát aki fizet érte, az nyilván elvár némi kényelmet a felárért. És a másik oldalra vonatkozó példádra válaszolva: igen, ahol elérhető az előre időpont-foglalás, ott használom. Egy hónapja a jogosítványom miatt kellett körzeti orvoshoz mennem. Telefonon kértem időpontot, szépen bemasíroztam a jelzett időben az ajtón, és nem érdekelt, milyen csúnyán néznek rám a régóta ott várakozók.

Előzmény: vrobee (413423)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413424

Miért nem intézkedtek előre, a felszálláskor?

Erről vajmi keveset tehetett az a Vonatvezető, aki biztonsági és kényelmi okok miatt lefölözte a felesleget a vonatról...

Előzmény: vrobee (413421)
vrobee Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413423

Kíváncsi vagyok, hogy akik szerint mindez rendben van, mit szólnak, amikor az áruzházban/postán/bankban viselkednek velük így. Mondjuk amikor húznak egy sorszámot, várnak három órát, majd zárás előtt elzavarják őket, hogy bocs, de sokan vannak. Ja, és tetszettek volna a fizetős privátbankingot használni, meg olyankor jönni, amikor kevesebben vannak.

Előzmény: Rollende Landstrasse (413420)
mcg Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413422

az, igen.

Előzmény: schlumbergerrrr (413414)
vrobee Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413421

Gyönyörűen demonstrálod a vasutas hozzáállást...

 

A helyfoglalás lehetősége _extra_ szolgáltatás.

Nem kötelező.

Az alapszolgáltatás az, hogy a vasút elviszi az utast A-ból B-be a meghirdetett menetrend szerint.

Ez a kiindulási alap. Ha ez esetleg valamiért nem megy (előfordulhat), akkor illik _előre_ intézkedni. Legkésőbb felszálláskor.

Nem pedig az út 3/4-énél kib*szni az utast, hogy ja, most jutott eszünkbe, hogy nem biztonságos.

Előzmény: cs1014 (413419)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413420

Csodálod, hogy ifjú kollégánk elveszíti a türelmét? Az általános vélemény szerint minden vonat akkor ideális, ha üléspáronként egy utas van szigorúan ülésen tárolható táskával. Minden ettől eltérő állapot kiváltja a minekmegyazüresvonat/túlzsúfoltavonat panaszáradatot. Főleg ezen a fórumon. 

Előzmény: cs1014 (413419)
cs1014 Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413419

Minden tiszteletem melett megjegyezném, hogy a reakciót mindig akció előzi meg.

 

Az eset, amin itt a csámcsogás megy, nem ér ennyit.

A túlzsúdfolt vonatokról leszállnak azok, akik meg akartak spórolni 3 eurót. Ez Salzburgban is így működik, nemcsak Hegyesben. És lássuk be, aki kifizette a helyét, az nem szívesen viseli, ha egy pitlákos ül az ülése karfájánn, vagy meg fél óra dzsungelharrc kimenni a klóra.

Másrészt a vonat alagutazik, azaz a komfort melett a biztonság szempontjából sem mellékes, hogy kezelhető méretű marad-e az élőáru.

 

Szvsz a massza először a saját utazásához szükséges dolgokkal legyen tisztában, aztán ha az már megy, akkor érdeklődjön az adott jármű műszaki és egyéb paraméterei után.

Mert ahogy azt türelmetlen kollégám is leírta, a szállítható személyek száma nem tartozik a vendégre jobban, mint a kocsi kerékátmérője középkopott állapotban. Számára ez haszontalan info. Ő váltsa meg a helyjegyét, ha meg nem váltja meg, ne csodálkozzon, ha lemarad.

 

Enyi az egész.

 

 

Előzmény: trizs77 (413406)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413418

Nem hát. Sokkal jobb autóban szorongani a dugókban :-)

Meg venni Bécsig autópálya matricát, meg kifizetni arra a napra a parkolási díjakat, meg csorgatni a nyálunkat ebéd közben hogy de jól is esne a Schnitzel mellé egy vagy két sör....

Előzmény: orangutan (413416)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413417

" A vasutas is csak A-ból B-be szállít 127 darab 80 kg-os biomasszát. "

 

Mi a bánatos rossebet kellene még vele csinálni? Szerinted is a vonatok álló és ülőhely kapacitását feltüntető matricák az utasok legfontosabb igényei közé tartoznak? Megáll az ész...

Előzmény: schlumbergerrrr (413415)
orangutan Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413416

A biomassza ne akarjon túl okos lenni...

 

Ha az lenne, nem vonattal utazna :)

 

Ezért van zsúfoltság. Mint a napokban megtudhattuk, akinek van esze, az forgalmasabb idöszakokban inkább nem vonattal utazik.

Előzmény: Törölt nick (413412)
schlumbergerrrr Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413415

A biomassza ne akarjon túl okos lenni...

 

Hát ugye... Az orvosnak is csak munkadarab a kése alá fekvő századik páciens... A vasutas is csak A-ból B-be szállít 127 darab 80 kg-os biomasszát.

Előzmény: Törölt nick (413412)
schlumbergerrrr Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413414

Első/másodosztály ülőhelyei?

Előzmény: schlumbergerrrr (413411)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413413

Nem étkező/büfé.

 

Valamilyen bringás izé lehet.

Előzmény: trizs77 (413410)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413412

Bizony. A biomassza ne akarjon túl okos lenni...

Előzmény: trizs77 (413406)
schlumbergerrrr Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413411

nem ittasellátó kocsi, hanem ABy(ee) 31-55 sorozatú kocsi

Előzmény: trizs77 (413410)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413410

nem tudom.

 

Ez bizonyára valamilyen étkező/büfé kocsi lehet ?

 

 

Előzmény: schlumbergerrrr (413408)
schlumbergerrrr Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413409

Ez a halberstadti kocsi adata  ABy(ee) 31-55 sorozatú kocsik

Előzmény: schlumbergerrrr (413408)
schlumbergerrrr Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413408

Férőhelyként az ülőhelyek számát adják meg.

 

Nem mindeniknél: Férőhely:25/46 fő

Ez azt jelenti, hogy 25 ülő, 46 álló utas?

Előzmény: trizs77 (413407)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413407

Férőhelyként az ülőhelyek számát adják meg.

Ok.

 

Ez igaz ?

A műszaki vizsgán is ezt adják meg ?

 

 

Előzmény: schlumbergerrrr (413405)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413406

Vagy mi a f.sznak kell neked ezt tudni???

 

------------------

 

vasutas stílus, 2014.

 

 

schlumbergerrrr Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413405

http://www.mav-start.hu/mavstart/jarmuveink.php?mid=147c3eeb06874a

 

Itt van némi adat a kocsik befogadóképességéről

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413404

Te tényleg ilyen vagy, vagy szórakozol a társasággal?

 

"Ki látja a jármű leírást ?" -Akinek dolga van vele, pl a Vonatszemélyzet

 "Utas látja ?"                  -Mi köze hozzá?

 "Jegyvizsgáló látja ?"      -Kiragasztva nem, mert nincs rá szüksége. A munkaadója megbízik benn, hogy jól felkészült és jól el tudja látni a feladatát...

 "Pénztáros látja ?"          -Ezt nem tudom, de amennyiben az a dolga, hogy tudja, akkor tudja is.

 "Miért titkos ez ?"          -Szerintem nem titkos, akit nagyon érdekel, biztosan utána tud járni. De alapvetően senkinek semmi köze hozzá és sokra nem is megy az információval. Te mint utas, végig akarod számolni egy RJ -ben az álló és ülő utasok számát? Vagy mi a f.sznak kell neked ezt tudni???

Előzmény: trizs77 (413401)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413403

Előzmény: trizs77 (413399)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413402

Annyira csak nem hülyék, hogy ne tudják fejből, vagy ne tudják elolvasni a telefonjukból, stb.

Előzmény: _Nyuszi (413398)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.27 0 0 413401

Ki látja a jármű leírást ?

 

 - Utas látja ?

 - Jegyvizsgáló látja ?

 - Pénztáros látja ?

 

Miért titkos ez ?

 

 

Előzmény: cs1014 (413400)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!