Ha nem barom módra gyógyítod bele a gyertyát, simán kijön villáskulccsal is. A metróba meg nem kocsikáztam x kilométert se mivel mellette lakom muhahhahha.
Nem szoktam kuncsorogni, amikor ingyen adnak valamit akkor is megkérdezem mivel tartozom és nyújtom a lóvét ha elteszi ha nem. A szerelő is mellettünk lakik egy utcába amúgy meg egy kókler volt mert annó a műszakin vagy fél órát taposták a féket mire nagy nehezen átment... Fizetni szoktam a szerszámért is még ha magam csinálom meg akkor is.
Gumis már 3 perce veri a kerékcsavarokat légkulccsal lefelé egy focus 2-ről. Beleszólni nem akartam, de azért közelebb álltam, amíg vártam a soromat.
-Papa, elég betegek ezek a tőcsavarok.
-Igen, már tavaly is mondták.
-Cserélni kellene őket.
-Itt tudják? Nem, mi csak kerékkel, gumival foglalkozunk. Vigye el szerelőhöz.
-Jó, majd valamikor elviszem. Most csak rakják össze.
-Ne sokat menjen vele, mert nem jók így ezek a csavarok.
-ok. Mennyibe kerülhet egy ilyen csavar? Az összeset kell cserélni? A cseréhez le kell venni megint a kereket? ...megint fizethetek a kerék leszereléséért?
-??? - innentől a gumis csendben kinlódott tovább a szanaszét nyalt csavarokkal.
Kösz a segítséget, szerszám még lenne is hozzá, de nem hiányzik a nyűg.
Javítást nem vállaltam, csak egy hibafeltárást, igazad lehet nyom nélkül azért itt is be tud szivárogni a hűtőfolyadék.
Gondoltam sikerül belepumpálnom 1-2 L hűtőfolyadékot a karterbe pár nap alatt, de nem :)
A jól skierült kerékleszedős művelet tényleg valami francia volt, de nem védőkupak, hanem lemezfelnire pattintott dísztárcsa, ami megtévesztéig hasonlított egy könnyűfém felnire.
Miután kiszakadt belőle egy féltenyérnyi darab, belenéztem a lukba, hogy mi történt?
Hát volt alatta még egy anya, ami tényleg a kereket tartotta :)
Ami itten ilyen motor vízfogyásos volt, annak mind a vízpumpája engedte. Jobb esetben a kifolyócsövön, rosszabb esetben a motorba. Ja, nem egyszerű kivenni, pláne a hozzávaló szerszám nélkül. :/
Persze a nyomás elszökött, nem is ezt néztem, hanem a folyadékszintet túlnyomás nélkül.
Kb. mindig ugyan oda tért vissza.
Járattam úgy, hogy közben nyomtam bele a levegőt, a sapka nyitási nyomásáig, de pár óra múlva a pokolba kivánt mindenki a kerregéstől, meg az elviselhetetlen bűztől :)
Na és én is az egészet, nem keresek kihívásokat :)
Fogy a hűtőfolyadék, de sehol semmi nyoma. Száraz műhelyben volt 1 hétig, óránként pumpáltam fel a hűtőrendszert a sapka nyitási nyomásáig. Így láthatóan nem tűnt el belőle, csak pár deci, de az mérési hiba is lehet.
Menet közben viszont 1-300km-enként 1 liter oda lesz.
Hőcserélő kikötve, gőz nincs, jól indul, nem folyik a hengerbe, legalábbis indításkor minden henger azonnal megy. Olajszint nem változik, a vízpumpát kizárnám első körben, az olajsapka és a kartercső sem emulziós.
Arra gondolok, hogy menet közben valahogy mégis megeszi, bejut a hengertérbe.
2L PD Alhambrával hasonlóan szívtunk, az blokkrepedt volt.
Hosszabb próbautakra persze se időm, se munkaerőm nincs.
Hátva van ötletetek, típushiba vagy valami ismert hiba...
Mai sz**ás: Cserélném a gyújtókábeleket meg a gyertyákat. 21-es villáskulcs nem fér oda. Na go to Metro, gyertyakulcs megvesz. Hát valami barom úgy belehúzta a blokkba a gyertyákat, hogy egyik se mozdul, ráadásul a szerszám is eltörött. Elmegyek a régi szerelőmhöz, aki 2006-ban a Regatámat fékezte műszakira. Adom elő a problémámat, mondom neki hogy csak valami bika 21-es csőkulcs kéne, majd félbeszakít: Már nyugdíjba mentem. Mára ennyi :D
Némi várakozás(1-2s) után simán lehet 30-nál egyest húzni, nekem sikerült már 80-nál kettest is kapcsolnom nagyobb sírdogálás nélkül.
Rémlik valami emlék a múltból, amikor egy ismerős a zweitakt wartburgot 70-nél 3 helyett 1-be rakta vissza, (kikapcsolt szabadonfutóval), és sikerült ráengednie a kuplungot is, nagy baj nem lett, csak a generátor ventillátorlapátja nyílt ki, mint a rózsa:-)
Dugózd le magát a főféket, légtelenítsd ki külön csak a főféket.....úgy betonkeménynek kell lennie, sőt az egész pedálúton mindkét kör megszadizható külön, finoman elengedve valamenyikből a folyadékot, miközben valaki tartja a pedált, visszazárva megint kőkeménynek kell lennie, bárhol vagy a pedálúton.
Még mindig Octavia 2 bxe 2006. Ma megint legtelenitettük a féket. De nem 100 as. Ha lassan nyomom bemegy tövig. Illetve ha rapumpalok 3 át kemény lesz de ha rajta tartom a lábam puhul.
elsősorban főfékmunkahengerre gyanaxunk. Hogy a friss olaj meg hogy kínozva lett megadta magát vmik tömités.
Sajnos ate van benne. Csak csere lehetséges de 33 pénzért elég drága. Persze ha kell kell csak esetleg más tipp amit előtte le lehetne csekkolni ?
Üdv .:Nekem az lenne a problémám hogy van egy 1994 es opel astra F caraván és az a baj vele hogy hidegen nagyon nehezen indul de melegen meg pöccre indul.Cserélve lettek üzemanyag szűrő,gyújtáskábelek, gyertyák.Várom a válaszotokat.Köszönöm
Unfortunately I haven't knowledge from mercedes services (garage).
I can help you only that one link, this is the Pappas auto which one of hungarian Mercedes authorized dealer. I am sure that they able to repair your car in good quality.
And in other hand if I not mistaken you travel to Budapest frequently. Maybe the best option if you ask your hungarian partner to look a correct garage for you.
"Bocs, rosszul írtam. Láncszemek száma osztva a főtengely fogaskerèk
fogszámával, szorozva a láncszemek számával.
Ennyi főtengelyfordulat ès oda kerül, ahol volt :)"
Láncszemek száma osztva a főtengely fogaskerèk fogszámával, szorozva a láncszemek számával = a főtengely fogaskerék száma. Nem megy neked a matek késő éjjel :)
Arról nincs táblázatod, hogy a 2S6U-EA és 2S6U-FC TB csereszabatos-e? Lehet, hogy ezt szívtam meg, a legtöbb webshop szerint az, de most már vannak kétségeim....
Leszedő házilag: Igazi bőr derékszíj, békebeli, pl régi katonai derékszíj, és partvisnyél.
Egyébként egy csomó motorról evvel sem jön le a szűrő, olyankor elkezd összeroppanni, de forogni azt nem.
Mielőtt ottmarad egy csonk és cseszhetem, ilynekor átütöm csavarhúzóval.( nagyon vigyázva, a tuloldalt mibe szalad a hegye...)
A teljes testet felnyársalt erőkar kalapácsal hirtelen megütve már azért megindítja.
Nulladikra meg tényleg kesztyű vagy csiszolóvászon, csomó motorról röhögöve lejön minden nélkül.
Általában langyosan a legkönnyebb, meg úgy nem is égeted magad összes a forró olajjal, mert a csavarhúzós malacolő mutatványnál folyik égbe világba minden.
A bolti olcsó (párezer ft) leszedők mind egy kiló xar, egyszerhasználatos, és amit leszed, azt lekapom kézzel is, de ha nem, szíjjal biztosan.
Meghúzásra csak a csiszolóvásznat használd maximum, de a legtöbb motoron elég kézzel, erősen.(igazábol mindenhol elég volna, de a gyárak küszködnek némi kihívással tömítés ügyileg, a 25éven át porszáraz mortorok, az már sosem jön vissza)
Ha valamit olajügyben vissza kell sírni, az nem a zsiguli, hanem a bmw papírszőrős rendszere, ahol le sem kell hajolni, fent a szűrőfedél kiteker egy darab villáskulccsal, szűrő ki egy rongyra, új betét be, fedél vissza, érzéssel meghúz.
>in the second case it's worth a try: https://www.facebook.com/szereldmagad.hu/ >but i'm afraid the guy is looking for a proper service that can repair all the mechanic and body issues plus painting.
But I look for the first case, but not one "proper service" that does all, just a service for mechanic, and a body shop, they will point me to their painter anyway.
ülő èrzi-e, mikor pattan a szar bakelit láncvezető?"
Hááát, a visszaforgás üzemszerű eset. Nagy baj van ott, ha ettől eltörik a láncvezető. Visszaforgattam már néhány százat, de még egy sem törött el ettől. Inkább az a baj, hogy az utóbbi tizenév láncos vezérlései hihetetlenül bután vannak megkonstruálva. Egy láncnak semmilyen körülmények között sem volna szabad átugrania, még kinyúlt állapotban sem.
mitsubishi 4g63t motoron találkoztam olyannal, hogy a balansztengely csapágyazása nem bírta a fordulatot.
a _fordulatot_ ha érted, ahogy mondom.
:))))
aztán az lett, hogy a csapágyat elfordítva toltam be, tengely meg benne maradt, sose többet nem köpte ki az olajat, a tengely szíját meg nem tettem vissza, csókolom.
itt nem lehet kiherélni? nem mintha akarnék ilyennel vacakolni, csak érdeklődés.
legalább ebben is rugós fogaskerekek vannak, mint abban a csodálatos renault motorban, ahol van egy kiskosárnyi fogaskerék plusz egy baszomvastag szíj is?
:)))
azt mondjuk sose értettem.
látható módon kúrvasokat szarakodtak vele, oké, haszongépjármű, menjen már el sokat, legyen fogaskerekes, erre beletesznek egy szíjat is, hogy mégse menjen el sokat.
és akkor a tetejébe még fogja és beleteszi a vízpumpát is a fogaskerekek közé, hogy igazán szép legyen a konstrukció, meg esetleg még be is tudjon folyni a víz az olajba.
Vannak ingyenes olajcsere helyek ha ott veszed az olajat.Igaz 2000ft-al drágább az 5L-es flakon mint az árgépen.Cserébe nem kell aláfeküdni és utána kimosakodni.
Kérdésem: Hol lehetne megbontani az üzemanyag rendszert, abból a célból, hogy a kocsi üzemanyag szivattyújával a tankból leengedjek vagy 20 l. üzemanyagot?
A miért most nem érdekes.
Sajna a tankolónyílásnál nem lehet, akármilyen vékony csővel próbálkozok, nem sikerül leszívni belőle.
Abba a bosszantó problémába futottam bele, hogy cserélném az olajat az autómban és az a hülye verziójú szűrő van benne amihez szűrő leszedő szerszám kell. Most komolyan ennek mi értelme? Magam megcsinálnám de egy ilyen hülyeségen elakadok, mert mindent túlbonyolítanak. Már hányszor visszasírtam a jó öreg Lada korszakot, amikor az elveszett alapjárati csavart cigi füstszűrővel pótoltam és elgurultam vele a bontóig a 100 forintos csavarért.
Szóval.. Lehet valami más módszerrel is ezt levenni, vagy meg kell vennem mindenképp ezt a szerszámot és az elkövetkező 15.000 kilométer alatt gyönyörködni benne? Mert kölcsön biztos nem ad itt Szombathely környékén senki.
Lehet mondani hogy sóher vagyok, de minek fizessek ilyenért pl autószerelőnek? Ha valaki rendes úgyis adok neki pluszt... Pl eredetvizsgán kértem a szerelőtől egy 24-es villáskulcsot meg némi aknahasználatot és a vizsga végén magamtól adtam neki egy ezrest de kevés már a jóindulatú ember.
Bocs hogy kifakadtam, de kiakaszt már ez a mai trend. Tempra 1.4 (1994)
" ... gyártottak azóta autót teljesen szinkronizálatlan váltóval is. ... "
Persze hogy gyártottak a kis Polski után is ilyen autókat (pontosabban váltókat amelyeket minden bizonnyal be is építettek valamilyen autóba) de hogy ezeket mennyit használják közúton az már egy más kérdés.
Mindenesetre holnap kipróbálom, és kíváncsi leszek. Merthogy nem arról van szó, az eredeti kérdező szerint, hogy harmincnál vált kettesbe, hanem fordítva.
Azaz nem nullára (vagy majdnem nullára) fékez, hanem olyan 20-30 körül megpróbálja egyesbe rakni a corsát és csodálkozik, hogy recseg. (vagy legalábbis szerinte kuplunghiba)
Egye fene egy kisebb tesztet nekem is megér, de fogadásom van rá, hogy úgy fog szólni mint az istennyila.
Ezt az oldalt láttam, de nekem az a gyanús, hogy a vadi új fojtószeleppel meg sem mukkan rögtön hibát dob és limp mode, a régivel működik egy ideig mielőtt karácsonyfát játszik a műszerfal és elmegy az erő.
Ezért azt hittem valahogy meg kell mondani a vezérlőnek, hogy új TB van rajta.
Mindig reménykedek, hogy típushiba és nem kell a hidegben az udvaron túl sok időt tölteni vele...aztán mégis csak neki kell állni megcsinálni :-)
Azért nem szereti a "visszaegybe" váltást sok váltó, mert itt pöröghet fel legnagyobb fordulatszámra az előttéttengely, és a kuplungtárcsa. Az áttétel miatt nagyobb fordulatszámkülönbségek alakulhatnak ki, mint magasabb fokozatoknál.
Pontosan ugyan olyan szinkronizált, mint a többi. Méretileg is általában azonosak az alkatrészei.
Ami lehetséges, hogy 5-ből 4-be talán könnyebb öszefékezni a két különböző sebességgel forgó egységet, mint 2-ből 1-be, még akkor is, ha "normálisan" váltunk vissza.
Nem gondoltam utána, de egy kis agytornát megérhet :)
Ti is arról beszéltek, hogy az egyes fokozat ugyanúgy szinkronizált mint a kettes, hármas, stb - azaz a fölötte levő fokozatból visszakapcsolható a normál fordulatszámtartományában, mert a szinkrongyűrű be fogja forgatni a fogaskereket a helyére?
Mert tudtommal ezt jelenti a teljesen szinkronizált fokozat. És arra azért kíváncsi lennék, amikor 25-30 km/h-nál visszarakod egyesbe reccsenés nélkül. (természetesen a dupla kuplungot meg egyéb gázpedállal való játékot most hagyjuk ki a pakliból - arról volt szó, hogy pontosan ugyanúgy mint mondjuk négyesből hármasba)
Ha az ember kicseréli a fojtószelepet, kell valamit mókolni vele vagy megtanulja magától? Tettem bele egy újat, magam bontottam ki a dobozából és folyamatosan EAC FAIL hibaüzenet villog, nem kezd vele semmit, már a gyújtás ráadásakor hibát dob el sem kell indítani. A régivel elindul hibaüzenet nélkül, de az első gázadásra dobja az EAC FAIL-t.
szedd ki az összes szelepet és "pörgesd" meg, képes nyakban úgy meghajlani ilyenkor hogy zár a fészekben. + az összes szeleptőkéből emeld ki a korongot (emlékeim szerint ez még nem hidrós) és nézd meg hányban van csillagtörés a korong alatt
én csak egy motorról tudok ami nem üti a szelepet szíjszakadáskor az is benzines, a régi opel 1,6 ott mélyebb az égőtér mint a szelepnyitás mélysége
Ismeritek az alábbi oldalt? Csalás vagy sem? Ha beírjuk az adott autó alvázszámát, akkor kiírja, hogy van 1 rögzített káresemény, de többet nem árulnak el ingyen. ~2500-ért megmondja, hogy mi történt konkrétan. Legalábbis ezt ígérik. Nem találtam se rosszat se jót erről az oldalról eddig. Remélem valaki hallott már erről.
Többször is láttam olyat (bár benzines) 8V Golf motornál, hogy nem hajlik el a szelep, de megsérül, a szelepék magasságában. Pár száz km. múlva majd innen fog leszakadni, beesik a hengerbe, aztán el is rendez végleg mindent.
Nagy felületek érintkeznek, merőlegesek a vektorok, sokszor semmi látható nyoma nincs annak, hogy nagy erővel összecsattantak. Mindenképp cserélném a 8 szelepet, de a dugattyút és a hajtórudat is indokolt lehet ellenőrizni.
Ha 3-as fokozatból 1 esbe visszatenném,de közben köszörüli a váltót,az kuplunghiba? V agy lehet más is? Azt tudom,hogy az autók nagy része nem szeretik a magasabb fokozatból egyesbe történő visszatételt,de köszörülni szerintem mégse kellene.
Illet e 150- 200 ezer felett mi az amire figyelni kell? Mi mehet ki leghamarabb egy kis dizelből?
Ott lehet az igazság, hogy egy idő múlva már a rutin, meg az évek szopatják be az embert még ha fordítva is lenne ildomos. Aki az első tízet csinálja az sasol még mint állat és minden apróságra figyel. Valószínűleg. :) Vagy sem :D
Nagy szívás tud lenni egy ilyen egyszerűnek tűnő dolog is.
Nem lehet, hogy csak a vákuumpumpa kis szállítása szivat?
Dízelnél simán ki lehet pumpálni a vákuumot, és ahogy a szivattyú termel úgy "megy be" a pedál, nő a rásegítés.
Sokszor segít kiszűrni a hibát, ha patentfogóval és két kis falappal elszorítod a gumi fékcsöveket.
Bár ez inkább akkor jó, ha valamelyik féknyereg, munkahenger "lélegzik".
Megpróbálhatod egy 50-100ml-es fecskendővel alulról visszafelé tolni a fékfolyadékot, ha csak lehet én így is cserélem le.
Legutóbb órákat szívtam egy hátsó fékkel, mindig levegősnek tűnt, de nem jött belőle. Egyzser csak leesett, hogy a légtelenítő csavar nem felül van, hanem alul. Persze az átépített fék volt. Leszerelve, és felfelé tartva 2 perc alatt levegő mentes lett.
Loctite 515 vagy mi szöszt szoktunk acéltömítéshez, az nem jó?
amúgy hamar (?) elengedem a kezét rágja a rozsda az anyját is, kellenek elsőtrapézok hűtőcsövek csupa rozsda (lehet ott veszti a vizet)? a váltótartó konzol is kakis. az mondjuk bosszant hogy több a postája mint az ára:(
mondjuk en ezt egy tizennegy dugos fekrendszernel szoptam be, kb ket es fel liter motul rbf-et kellett rakuldeni, mire levegomentes maradt, nem dicsertek meg.
Akkor én ezt félreértettem. Gondolom ha azt a részt külön fejtettétek le amikortól tiszta jött, az visszatölthető, vagy csak plusz fél literrel elég játszani - akár többször is körbeküldeni a rendszeren.
Mivel nekem nincs rendes légtelenítő berendezésem én ezt tenném, vagy mondjuk elgondolkodnék 5 méter mipoláncső beszerzésén :) (állateledel bolt)
Egyértelműen igazad van. De egyértelmű állítás hangzott el, hogy semmi egyéb nem történt a falsz szíváson kívül.
Mondjuk egy hülye kérdés, amivel megcáfolom saját magam: hogyan szívhatott falsot ha semmi egyéb nem történt? Legalább 5000 kilométer óta pilácsolnia kellett volna a szintvisszajelzőnek - vagy valahol szivárog.....
Amúgy a bubi egy érdekes jelenség. Ha egyszer hagytad szint alá fogyni a főfékhenger levegőt szívott, és ki kell kergetni, akkor elég sok fékfolyadékot fel tud zabálni amíg végigér a rendszeren. Láttam olyan autót amiben fél liter a feltöltési mennyiség és két liter DOT4+ ment körbe mire egybubisból bubimentes lett.
Ilyen esetben néha egyszerűbb egy féklégtelenítő berendezéssel a másik irányba -felfelé- kizavarni.
Nem volt semmi más munka váltófolyadek és fékfolyadék csere volt.
Előszőr hagyományosan csináltuk ahogy leírtad majd levegős lett és az autocom leírása szerint diaggal is végigmentünk 3szor mind a 4 kereken. De ugyan az...fekfolyadék nem levegős viszont a pedál be esik.
Igen, már látom, mindkettő másodikban a kérdő szórendet is elkeféltem :) Tipikus hibám, általában utasítani szoktam ezen a nyelven és nem tűrök ellenkezést :)
Az én kézikönyvem pl előírja, hogy milyen sorrendben kell végigmenni a munkahengereken, és ha még mindig nem jó akkor előír egy másik sorrendet majd újra az eredetit.
jó, de attól még a kuplungkör nem ürül le, csak a ráfolyó kerül szárazra, de azzal a feltöltést leszámítva nincs különösebb teendő, utána működik problémamentesen, ha máshol nem volt megbontva a rendszer.
nem hanem ha hidrós akkor úgy van kialakitva a kuplung olajelvétele hogy ha leürül a tartály először az nem kap olajat. kvázi figyelmeztetőként. plusz jelzés is van a műszerfalon
talán nem úgy kéne cserélni hogy leengedjük üresre a rendszert és újratöltjük, hanem tartály kiürit, friss olaj bele és a kerekeknél addig engedni (mindig utántöltve) míg a friss cucc jön
in the second case it's worth a try: https://www.facebook.com/szereldmagad.hu/ but i'm afraid the guy is looking for a proper service that can repair all the mechanic and body issues plus painting.
The basic problem: We do not understand what you want? You want to find a car service (garage) where the workers will repair your car? (welding, change absorbers and other wrong parts, and painting)
Or you want look a good place with tools where you can do it?
First case you can search any service on the internet - keyword: "autószerviz Budapest" "mercedes szerviz Budapest".
Second case - the national regulations are not favorable for these type services so I think you will not find.
Azért kíváncsiskodok ennyit, mert korábban volt a családban egy ugyanilyen 1.5dCi 106LE Scenic II és ugyanilyen baja volt, csak hangosabban. Ott a váltó le lett szedve és elküldve, de nem találtak semmit... Nem voltam ott.. De azért bíztam annyira a szerelőben, hogy hittem neki.
Ezért egy fölösleges váltó leszedést és pénzkidobást szeretnék elkerülni, viszont nagyon zavar engem így viszont "költenék" rá.
Azóta egyébként ez picit erősödött, de eléggé konstans.
Tavasszal csináltam egy ilyent, 120e km. volt benne, látszólag hibátlan volt mindene, mégis átugrott a vezérlése, összekócolta a szelepeket, ha jól emlékszem ráadásul ehhez a motorhoz nincs is gyári csereperiódus utasítás...
A rutin megvan így a kiszereléshez. Ha megint megáll, akkor 10 perc alatt kint van. Aztán vagy bontó, vagy megnézetem egy szerelővel a motort, hátha lehet vele valamit kezdeni. De gyorsabb és egyszerűbb lesz a bontós változat.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! Opel Corsa C 1.0 típusú 2004-es évjáratú gépkocsinál az alábbi hiba jelentkezik néhány hónapja: Hosszabb táv megtétele után, ha megállok vele, nem indul újra azonnal, indítózásnál teker, de nem indul be csak kb 1- 1,5 óra „kényszerpihenő” után. A hiba soha nem jön elő reggeli indításkor, és rövid táv megtétele után sem, csak ha hosszabb utat megyek vele. Akkumulátor, gyertyák, benzinszűrő cserélve lett, de semmi változás. Ma kigyulladt a töltésjelző lámpa és leállt a motor menet közben, vontatni kellett, de azóta már újra be tudtam indítani. Mi lehet a gond? Köszönöm, ha segítetek!
FOCOM programmal diagolom,beavatkozó diagban csak önteszt van nem tudom mit csinál....De amikor elindítottam, 10-15s- után beírta az alacsony hőfokot és megállt a teszt(nem tudja végigfuttatni a vezérlő a tesztet). Lehet rosszul van beírva a kód-szöveg párosítás?
Na ezt se tudtam,hogy ilyen van benne..Akkor ezért irja,hogy túl alacsony a hőmérséklet regenerálás közben. Nagyon Köszi!!! Van valami tesztelési lehetősége,hogy működik e?
P244C-00 Exhaust temperature too low for particulate filter regeneration (bank 1)
Nem sok Ford jár nálunk,mik az általános gondok ezeknél? Próbáltam regenerálni de 10 perc elteltével a P244C hibakódot dobja...A nyomáskülönbséget feszültségben mutatja (alapjárat 1,5V) a hőmérséklet érzékelők nem mutatnak fals adatot.Turbónyomás,légtömeg megvan menet közben. Kösz a segítséget előre is.
Beszéltem a szerelővel, aki ma tudott beszélni a váltóssal és mondta, hogy már találkozott ennél a típusnál egy-két ilyen esettel és a nyelestengely csapágy volt rossz. És az elmondás, valamint a szerelő meghallgatta, elmondta neki ö is külön és abból leszűrve is azt mondta valószínű oknak. Úgyhogy hamarosan viszem az autót, kb 60 ezer Ft. Köszi még egyszer a tippeket.
MEgéghetett az egyik tekercs is a motorban, vagy egy kommutátorszelet, közelről kellene ezt látni, így hogy "mi lehetett" senki nem tudja megmondani.
Télen a szellőzőmotor nehezen ég le, mert hűti a beszivárgó hideg menetszél, ha megakadva erőlködik percekig, rohadt büdös lesz, de simán túl tudja élni.
Pl egy részlegesen menetzárlatosra égett tekercstől a motor ha már forog, vidáman működik.
még a hangról sincs beazonosítható képe így az embernek, de már azt is szeretnéd kétségkívűl megtudni hogy mi adja. az hogy difi neked egyolyan szó aminek nem ismered az összetevőit működését. maga a "diffi" igazából bolygómű, nem fog fütyülni, sírni. a rajta lévő homlokfogaskerék vagy a csapágyai már esetleg.
az sem mindegy hogy menetsebességhez vagy motorfordulathoz kapcsolható, stb
meg kellene azzal elégedned hogy valószínűsíthető a váltó hibája, a szétszedésekor fog kiderülni mi a kuka benne
A motort nem mertem bontani. Azt hittem a műanyag ház az állórész, így nem akartam feszegetni. De volt négy kipattintható valami a műanyag csésze oldalán. Amikor megfeszítettem, elmozdult kifelé, de nem húztam ki végül.
Történt némi elörelépés bmw ügyben...(e46 320i coupe 2003 fekete).
1: Fagyálló vesztés : A motor elején található (természetesen) müanyag fedél (amibe két vastag vízcsö csatlakozik) alól szivárog. Ma már látható mértékben.. Lehet ezt jó minöségü utángyártottban kapni vagy marad a gyári??
2: Kulcs téma ... Az egyik szét lett vágva. Az elemben 3.1v van.. Németül már van egy papírom,hogy hogyan lehetne újratanítani,de nem nagyon hiszem,hogy ezek után müködne... Tapasztalat ez ügyben ??
Na kivettem a motort. Nézegettem, majd visszaraktam, és működni kezdett. Ma egész nap jártam vele, a hiba nem jelentkezett. Valami kontakt hiba lett volna? Kapott a csati egy kis WD40-et, kompreszorral meg kifújtam.
De akkor mitől lehetett az az égett szag?
Az előtét ellenállás motor házában volt. A motort ki lehetne venni vajon ebből a műanyagházból?
Annyit fűznék még hozzá, hogy a sebessegváltó karon érzek nagyon finom zizegést és szerintem az a zizegés a búgó hang forrásából vezetődik tovább a sebváltóra. Hátha ennek van jelentősége..
A következőben kérnék segítséget: van egy Megane II Grandtour 1.5dCi 106LE (6 sebességes) autóm, 245 ezer km-rel és valaminek búgó, síró hangja van.
Ha kettőben mondjuk 2300-as fordulatig huzatom, majd visszaengedem lassulni, síró, feszülő hangja van valaminek. (Nyilván ez nem életszerű, ezt csak kitapasztaltam, de ez akkor lényeges mondjuk, amikor egy körforgalomba kettőbe visszaváltva hajtok be, vagy egy nagy kanyart kettőben veszek be.)
Ezen kívül ezt a hangot mérsékeltebben minden sebességfokozatban hallom, általában kis gázzal tartott egyenletes tempóban haladáskor, vagy lejtőn lefelé motorfékkel.
De például 4-ben 70-80kmh között kifejezetten erősen lehet hallani sík terepen, mert itt a nyomaték miatt is kicsi gázzal tudom tartani a sebességet és a motorzaj se nyomja el. És négyben kb 60-ról történő erősebb gyorsításkor is lehet hallani.
Nem hangos (még), de ugye enyém az autó, én vezetem mindig, ezért nagyon ismerem és éppen ezért nagyon zavar is. Általában a motor zaja vagy egyéb környezeti hangok miatt nem olyan feltűnő (másnak), de szeretném megjavíttatni.
Egyébként még azt vettem észre, hogy napi első elinduláskor hangosabb, amikor gondolom még minden hideg, a Mecseken 4-ben, 5-ben gurulva lefelé elég durván hallatszik.
Gázadásra és -elvételre reagál a hang kis kihagyásokkal "ikarus buszosan". Egyébként röviden úgy is tudnám leírni a hangot, hogy olyan "ikarus buszos", a régebbi ikarusokra gondolok.
Differenciálmű lehet? Üresben nem hallatszik.
Esetleg kuplung? Vagy mi?
Váltóolaj cserélve lett, részben emiatt is, de semmi változás. A váltó előtte és utána is tökéletes, precíz, könnyű.
Már szedtem ki a kesztyűtartót, mert a levegő útját elzáró zsanért mozgató motor is vacak.
Szar hozzáférni, de muszáj leszek. A feleségem kapcsolta, és ahogy mondta volt egy égett szag, a venti meg nem indult. Bár amikor én beültem egyszer mintha pár másodpercig működött volna nagyon lassú fordulattal. Valami ilyen hangot hallottam. De 4-es fokozat sincs.
Sajna nem megy egyik fokozatban sem. Akkor ha oda megy az áram, elképzelhető hogy a motor adta meg magát. Az egyik helyi bontóban van ilyen motor, viszont nincs már meg az ellenállás.
Na majd holnap meglesem.
Reggel adta meg magát - nézem az órát így úgy helyes tegnap reggel - én meg 24-ben melózok. Reggel szerelgetés.
Nisssan almerám (1.4. 1997-es n15) váratlanul leállt. Azt szeretném kérdezni tőletek hogy az üzemanyagpumpa produkálhat-e ilyen váratlan,előjel nélküli hibát?Mindig jól indult a gép eddig. 270 000 van benne.Tank ütögetésére még reagálnia kellene ismerős véleménye szerint Egyébként búg ,mikor a gyujtást ráadom,de egyértelmű üzemanyag hiány van mert kis benzin beöntésével a légszűrőre, elindul 2 mp-re.
"Azt hittem, hogy az indításgátló, de miután kiüttettem és újraprogramoztattam a motorvezérlőt, nem oldódott meg a probléma."
Na, ha ez előtt kérdezed, hogy ez segítene-e, akkor tudtunk volna segíteni, elmondtuk volna, hogy az immo nem a gyújtást veszi el.......
A mostani kérdésedre, az elmondottak után, szerintem senki sem tudna választ adni mérések nélkül. Sok ismeretlenes a helyzet, pláne úgy, hogy a kifejezett kérésünk ellenére sem árulod el, hogy melyik motorról van szó. !!! Remek, hogy ez után még Te dobod be a durcát. :/
2004-es Meriva A -ban meghalt a fűtés. Pontosabban a fűtés motor. Pár éve szarakodott, akkor fújtam bele egy WD40-et :) jobb nem lett, csak kicsit szaga lett akkor. Utána működött rendben. Párszor megcsinálta azt, hogy 3 fokozatban a szellőztető motor nem pörgött fel, csak nagyon lassú fokozatban működött. Egy idő után ez is megjavult.
Ma reggel bekapcsoláskor adott egy hülye szagot, és utána már nem indult. Bár egyszer a 4-es fokozatban mintha hallani lehetett volna pár másodpercig a venti hangját halkan. Azóta semmi.
Merre kezdjem keresgélni a hiba okát? Fűtés motor? Kapcsoló?
Adott egy bmw e-46 320i coupe 2003-as, fekete. Nem régen lett véve,viszont elötte nagyon sokat állt.. A kulcsok csak mechanikusan nyitják/indítják az autót.. Úgy rémlik ,hogy ha használva van az autó akkor a gyújtáskapcsoló is tölti. Na ez lassan egy hét használat után is halott..
Egy kollégám hasonlóan járt...Szétszedte a kulcsot,telepet cserélt de így sem müködik... Mi lehet a megoldás?? Mondták már azt is,hogy a márkaszervizben tudják életre lehelni újra (tanítani??)
A másik gondom,hogy 300-400 km-re után kellett tölteni már 1 liter fagyállót... -Akárhogy keresem nem találom,hogy hová lesz... A hétvégén cseréltem lapos szíjat rajta,ekkor nagyon alaposan átnéztem,a vízpumpától kezdve a vízcsövekig..a sok szar müanyag csatlakozást...bent a szönyeget...Fagyálló szag nincs,az ablak sem párásodik...
A nyomás normális a rendszerben.Nincs víz az olajban,olaj sem a vízben...
Hogyan lehetne kiszürni ha esetleg maga a motor enné meg a vizet.. ?? (Eddig fehér füstöt nem láttam...)
Az autóban orig. 113-ezer km van... (Az asszony autója,akit nem lehet eltántorítani a bmw-töl...én meg csak szívok vele.. egy lexus IS mennyivel jobb választás lett volna...)
Egy kis kiegészítés és friss infó az alábbi hibához:
- a kocsi szervizben állt 2-3 hetet, mert a karosszériát javítottak: csomagtér ajtó, lökhárító, színre fújás meg egy kis kihúzás,
- amikor elhoztam a szervizes jelezte, hogy nehezen indult az autó amikor átálltak vele ide-oda, de az akksira rátöltés segített, azt is jelezte, hogy gyengén megy az autó (előtte nem volt ilyen probléma, közel 200e km van már benne, 150e-nél nagynyomású rendszer felújítva stb...),
- azóta nem tudtam elmozdulni az autóval, mert amikor beindítom kb. 2 mp múlva leáll,
- Fiat Multi Ecuscan programmal P0601 (Control unit faulty (EEPROM) hibát dob, törölve és újra indítva a hiba visszatér és jelen van. Ez a hiba a tényleges hibára utalhat vagy valaminek a kihatása?
A kérdéseim:
- mi az amit még ki tudok olvasni és érdemes is a programmal? Pár élőadatot rögzítettünk az indítási kísérletek során, de nem tudom értelmezni a görbéket. Esetleg a releváns adatokat be tudom másolni.
- ha mindenképp szerviz akkor tudtok ajánlani egy megbízható és megfizethető szerelőt a 11. kerület környékén?
Sziasztok. Van egy 1999-es Fiat Ulysse autóm 2000-res benzines motorral, és nem indul. nincs gyújtószikra és nem értem, hogy miért. Azt hittem, hogy az indításgátló, de miután kiüttettem és újraprogramoztattam a motorvezérlőt, nem oldódott meg a probléma.
kicseréltem a gyújtótrafót, de semmi, megpróbáltam új felsőholtponti érzékelővel, de még mindig semmi. Nem tudom, hogy mi van.
Sziasztok! Most talaltam erre a jo kis forumra es szeretnek egy kis segitseget kerni toletek es elore is koszonom.
A pillango szelep elott egy levego cso egy villamos kapcsolo rendszer segitsegevel osszekotodik a szivotorokkal. Egyszoval megkeruli a pillangoszelepet. Nem tudom a helyes megnevezest es azt hogy az elektronika mikor mukodteti es mire szolgal ez a rendszer pontosan. Megjegyeznem hogy egy 1.3 vw hengerenkenti befecskendezos benzines motorrol lenne itt szo.
Pont a fűtőradiátorokat szokja tönkretenni. Ezek úgy működnek, hogy ahol levegőt érnek ott kikeményednek. Lerakódik mindenhol. Ne sajnálj egy radiátorcserét, ha újan drága akkor bontóba nézz körül. A hűtőtömítő folyadékokat amúgy is arra találták ki hogy hazaérj párszáz kilométerről, semmi esetre se végleges módszer. Ideiglenes és rizikós megoldás szerintem.
Nem a műszerfalon van a hibajelzés, hanem ki kell olvas(tat)ni célgéppel a tárolt hibákat a diagnosztikai csatlakozón keresztül.
Amit a kollega javasol, az sem hülyeség, egyik tipushibája ennek a motornak, hogy ez a kartergázszelep telimegy mocsokkal, megakad, és falsot szív miatta, illetve át is szakad néha, de az már a végső stádium.
Hello, ezek az adatok: M43B19, 1875 cm3 a motor, 118LE 1999 modell, manuális váltó. Nincsen semmilyen hibajelzés a műszerfalon, abból nem tudok dolgozni. Csak azt tapasztalom, hogy hidegben nem tetszik neki a menet. Nyáron, jó időben minden flottul megy, illetve ha meleg gép szintén.
Ezek a folyékony hûtõ tömítõk érnek valamit, vagy kamu, esetleg kárt is okozhatnak pl dugulast? A fûtõ radiatorom folyt, ezert ki lett iktatva, at lett kotve a ki es bemeno csovek. Gondoltam h megprobalok egy ilyen csodaszert, persze ugy tennem, h vmi kis szivattyuval csak a radiban jaratnam a löttyöt, a motor hûtõkörébe én nem merném direktbe beonteni nehogy eldugitson vmit. A problem az, h tûzfalig kellene bontani belulrõl az egeszet, muszerfal ki, stb... Ket napos melytorkos szopas amihez nincs kedvem. Halott ötlet? Jeep grand csirke 2.7 merci diesel
Nekem VW GOLF 4-s volt ilyen problémám mire rá jöttem hogy mi okozta. Roppant idegesítő volt ! Lehet hogy neked is ö okozza. A lengőkar gömbfeje volt kopott hossz irány -ban.Ha lehet cserélni külön akkor jó lesz.
Ven nekem egy 1994 es suzuki swift 1,3 autom. az alábbi probélma van vele:
Rossz uton a z auto elejéröl kopogast hallok, ha megnyomom az auto elejet állo helyzetben akkor is hallani a koppanast.
Végigtapogatva a z autot a legerősebben a kormany összekötö pálcan erzem a hangot(ami cserélve volt csukloval együtt 1 honapja) nem a kerék felül hanem a kormanymű felöl. A kormanyzas pontos nem huz el.Vajon mi lehet a baj?
A masik a jobboldali féltengely gyorsitaskor kopog, érdekesseg ha nem ül senki az anyosülésen akkor hallani csak.Szerintetek mennyire lehet kopott.
1 honapja az alábbi alkatreszek voltak cserelve: 2dbElső lengescsillapito,2db kormany gömbfej,2db kormany pálca, feltengely gumiharang + zeger gyürű.
... motorkód, löktérfogat, teljesítmény,... valami még kellene.
A végén a sor4 318 már majdnem kétliteres is volt, csak 318-nak hívták.
Megkülönböztetendő pl a sor6 320tól.
Mindenek előtt hibakódokat kellene olvasni, ez nem pug., hogy a check engine világít midnen szarra, akármi lehet, ami hidegben jön elő. Szépen meglesz a logokban a ráutaló dolog, ha nincs semmi, még mindig lehet másfelé kereskedni.
Szóval nulladikra az autóval és nem a szerelővel kellene "beszélgetni", az majd csak ezután jön.
Olyan szerelőhöz, akinek "nincs hozzá gépe", meg blablabla ne vidd!
Nem mondom ,hogy a bmw-t mekkroa specialistához kell hordani egyszerű szervizekre, mert nem, de olyanhoz igen, aki látott már ilyet, jobban is jársz vele.
Esetleg automata? A sebességbetevésre ez meg az-ból gondolom, ott kerül rá ilyenkor hirtelen terhelés..
Sziasztok! Mielőtt szervizbe megyek szeretek tájékozódni, hogy amikor szaki előtt állok, legalább minimálisan képben legyek. Egy éve vettem használtan egy 1.8-as 318i E46-ot. Belement lassan 17 ezer kilométer, a kötelező törődést megkapta, garázsban áll unalmas perceiben, hálás is. Méretéhez képest korrektül fogyaszt, szeretjük, ő viszont a hideget nem szereti. Télen-nyáron tekerés nélkül azonnal indul, viszont amikor kezd hűlni a levegő, sebességbe rakás után néha bedadog a járgány. Mindegy mennyi a gáz, minden mindegy neki. Amikor üzem meleg a motor szépen indul egyesben is.
Sziasztok Tanácsot és ötletet szeretnék kérni... Elcsesztem az autómat. VW Passat 1.9 tdi afn. Izzítógyertyákat akartam volna kicserélni. 2 darabot sikerült kicserélni, könnyedén megindultak. Aztán jött az a kurva 3. gyertya, nah az nem akart megindulni... aztán most az van, hogy csak megindult... forog a gyertya... de nem jön ki, mintha megszakadt volna a menet vagy fogalmam sincs. Öntöttem oda egy kicsi olajat és félve beindítottam az autót. Nem fúj ki, nem habzik fel körülötte az olaj. Hát mondom most már mindegy, kicserélem a negyedik gyertyát is, azt sikerült kicserélni. De ezzel a harmadikkal mi legyen? Hagyjam úgy? Ráteszem a dugókulcsot és kisebb erőhatásra elforog.
Némi tapasztalatot sejtek a hozzászólásod mögött :D
Az elakadásjelző kapcsolója a kormány tetején van. Ha kicsit felhúzom, nincs index. Ideiglenesen megtámasztottam a szélét egy szál gyufával, most nem rosszalkodik aztán ha lesz kedvem szétberhelem és benézek oda mi a helyzet azzal a kapcsolóval.
Lottót remélem adtál fel :D Ugyanis ez teli találat volt, köszönöm!
Előfordulr velem is, nem figyeltem, hama hama gyorsan gyorsan, 5-6 literre rányomtam 20 L benyát, de időben kapcsoltam, kutfej visszaakaszt fizet, félretol, leszív, visszatol, dízelt tankol......
irányjelző kart használva egyik irányban sincs index, de ha benyomom az elakadásjelzőt, majd ki, utána van.
Érintkezési hibás az elakadásjelző kapcsolód.
Ventillátorhangra nem tudok mit mondani(mivel nem tudom, milyen volt előtte), ha nem ér hozzá a lapát semmihez, és jófelé is forog, tehát befele fúj, akkor használhatod így.
Fiat Tempra 1.4. Túl vagyok a hűtő beszerelésen, tökéletes lett (már amennyire elsőre tökéletes lehet), tettem az aktusról egy jó hosszú bejegyzést a Tempra topikba. Viszont két kérdésem lenne.
Valaki legyen szíves és hallgassa meg ott a ventillátoromat, HSZ alján a videó, nekem ez teljesen furán hangzik, lehet-e ilyen hangja attól, hogy nincs eltömődve a hűtő? Mert teljesen mély suhogó hangos hangja volt azelőtt.
Másik kérdés: Mi okozhatja azt, hogy néha az irányjelző kart használva egyik irányban sincs index, de ha benyomom az elakadásjelzőt, majd ki, utána van.
Köszönök minden hasznos tanácsot és észrevételt előre is. A linkelt hosszú hozzászólást pedig azért írtam, hátha valakinek még hasznára válik, hiszen ez egy fórum :)
Kösz mindenkinek a segítséget, valószínüleg még nincs vége, de a tulajnak el kellett menni vidékre, majd biztos jelentkezik :) Beszámolok a fejleményekről.
Az előző Suzuki autópályás vízforralás sem oldódott meg a termosztát cseréjével, ahogy sejtettem, bár a tulaj szerint azóta csak egyszer csinálta, hogy felmegy a vízhőfok, azóta nem. Megállt,mielőtt kiforralta volna.
Szóval szerinte kicsit jobb lett, de "megnyugtattam" hogy ez vagy jó lesz vagy nem, a kicsit jobb az annyit jelent, hogy maradt a hiba.
Már csak arra tudok gondolni, hogy gáz jut a hűtöközegbe, de ezt valahogy nem tudom "elképzelni".
A 2006-os Fiat Grande Puntóm (1.3 JTD, 90Le, 200e km) a mai napon a következőket produkálta, miután 2-3 hetet állt.
Nehézkesen indult és miután elindult nehezen pörgött fel 2500-ig. Utána úgy ahogy visszatért az ereje, de a gázreakció elég silány maradt. Megtettem 70 km-t, majd párszor még beindult, de néha már Check Engine-t dobott (meg még egy-két hibaüzenetet, amit nem tudtam elolvasni) és elég csúnyán is járt a motor. Végül odáig fajult a helyzet, hogy gázra alig reagált, majd lefulladt.
Egy kis támpontot/segítséget szeretnék kérni, hátha valaki jártas a témában. Adott egy Chevrolet Kalos 2005ös 1.4es autó. Ha fékezek kis sebességgel, tehát kuplunggal együtt pl: piros lámpa, akkor most már egyre gyakrabban előfordul hogy blokkol az ABS, tehát "bedarál" pedig semmi nem indokolja. Száraz út 5-10-15 kb a sebesség, szuper út, tehát tuti valami hiba. Eddig az érzékelőre gyanakszom, szerelőm nem lát bele, nem autóvillamosság a szakterülete. Ötlet mi okozhatja? Esetleg jó, nem lehúzós abs szerviz ötlet tapasztalatból?
Valoszinuleg offtopic is, de hatha tudtok segiteni.
Lehet Budapesten olyan autofenyezot talalni, aki nem pusztan szinkodbol dolgozik es kepes eltalalni az oregedessel jaro szinvaltozast is? (Es nem lesz narancsboros a vegeredmeny se.) Van par viszonylag apro de bosszanto fenyezesi hibam es egyszeruen nem merek belevagni a javitasukba mert annyi borzaszto munkat lattam mar. Raadasul ez meg nem vizbazisu festek, mostanaban pedig mindenhol azzal dolgoznak.
Sziasztok! Van egy 2001-es swift 1.3-as néha elgyengülő motorral és világító check engine lámpával. Nem köthető semmihez, amikor kedve van akkor csinálja. Tudtok ajánlani észak-BP-n vagy környékén olyan szervízt ahol 6 után vagy hétvégén tudják olvasni a hibakódját? Nem tudom pontosan melyik csatlakozója van, de nem az amit a legtöbb szervíz tud olvasni:S
Jo reggelt. A mai beteg egy Audi B3 1.6 benzin, 8 szelepes, gazuzemu, 2004-bol. Frissen hoztak be, 4 henger nem ment, osszes gyertyat kormozta. Fel lett ujitva a hengerfej, kompresszio nagyon fasza, megis ugyanugy mukodik mint elotte, nehezen is indul. Benzinen es gazon is ugyanaz a helyzet. Gyujtasalkatreszeket cserelgettek, de hiaba. Diagcsati nincs, hogyan lehet kivillogtatni? A check ego persze kezdettol fogva nem mukodik, lehet elvagtak a vezeteket eladas elott, de ez megoldhato. Fotengely jeladora vagy koronara gyanakszom.
Megtudná vki mondani az alábbi alkatrész nevét, ami talán a töltőlevegő nyomóoldali csatlakozás amatör megnevezése lehet ...és itt helyezkedik el. Köszönöm.
Fura dolog ez (nekem laikusnak). Az előző Imprezámnak vásrláskor szintén egészen bent fogott a kuplungja, a padlónál, aztán mentem még vele 30 ezer kilométert (normálisan kiemelt, teljesen használható volt), akkor cseréltettem csak ki, amikor már annyira morgott a kinyomócsapágya, hogy nem mertem vele tovább járni. Az új kuplung beszerelése után a fogáspont pontosan ugyanott maradt, ahol előtte volt, bent a padlónál. Meg még most is ott van, további 30 ezer km után.
A mostani ugyanilyen autómat egyértelműen szarrá kopott kuplunggal vettem, autópályás emelkedőn padlógázra meg is csúszik, időnként szabotálja a hátramenetet, ennek a fogáspontja a nagykönyv szerinti kopott kuplungénak megfelelő, egészen fent van.
Régebbi Golf I. esetében kopáskor inkább fent fogott és felkeményedett."
Lehet. Ahogy kopik, úgy fordul egyre meredekebbre a tányérrugó és így egyre hosszabb pedálút kell a kiemeléshez. De volt már olyan is, hogy a hidraulikusból kifogyott a folyadék.....
Mert a vezérlőbe az van írva, ha x°-nál többet eltér a két tengely szinkronja, akkor ne induljon, mert az lehet átugrott vezérlés is. Azt is mondhatjuk, hogy önvédelem. Van ilyen VW-ben is.
Üdv! Nissan Primera 1,8 85 kW, 2006 évjárat, fehér .
Kuplung csak egészen lent emel már ki, néha zavaró, szőnyeg nincs alászorulva. 186 ezer van a gépbe, kezdettől nálam van. Pedálon lehet-e állítani, vagy önbeállós rendszerű. Kopásnak is lehet ez a tünete?
Régebbi Golf I. esetében kopáskor inkább fent fogott és felkeményedett.
Az alsó. aA nagy lemez való a belső szíjhoz, a vízpumpára kell feltenni. A kicsi a külső szíjhoz való. Az a nagy kifli nem tudom mire jó, de eddig nem is kellett.
Igazi szopatás! :) Ami még segíthet ha vizpumpa tárcsa csavarokból 1db marad bent és a tárcsa el tud fordulni excentrikusan ezálltal hosszabítva a szíj vonalát
Sziasztok! Ford Focus 1.6 16V 01'-10' sztreccses szíjat hogy lehet egyszerűen felszerelni ? Dupla a főtengelyen a hosszanti bordás szíjtárcsa,a külső rész hajtja a klimát a belső a generátort és a vízpumpát.A külső szíjjal nincs gond a belsővel annál inkább.A felszerelő szerszámmal sem bírtuk felszerelni.Végül 3 ember kellett hozzá, 1 forgatja a főtengelyt 2 meg pajszerrel vezeti a szíjat le ne ugorjon....
Igen, rendben. A márka szervizben három dolgot cseréltettek, ill. javíttattak ki, akkumulátor, üzemanyag szűrő, és indító motor. Hát nem változott semmi.
Ford Mondeó 2.0 TDCi 85 Kw 2006-os évjárat nehezen indul, majd 5-8 s után elkapja a teljes fordulatot, és onnantól kezdve hibátlanul működik. Menet tulajdonságai jók, van benne erő, jó a fogyasztása, mi lehet a probléma? Hiba üzenet nincs.
Nissan Micra K12. 1.2-es 2003-as. Elképzelhető hogy nyúlott lánc miatt nincs szikra rajta. Főtengely és vezérműtengely jeladók jók. Oszcilloszkóp nincs sajnos :-(
A többieknek is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat, gondoltam a fórum arra való, hogy megosszuk a tapasztalatokat, illetve kérdéseket tegyünk fel, hátha valaki találkozott már az adott problémával és tud segíteni a másiknak, hogy ne menjen felkészületlenül a szerelőhöz, akik tisztelet a kivételnek 85%-ban kóklerek és csak a pénzere hajtanak...
Ki milyen milyen szerviz adminisztrációs szoftvert használ? Arra gondolok ami munkalapot,számlát csinál,elektronikusat. Most még egyenlőre kézzel írjuk,de jó lenne most már váltani gépire. Néztem néhányat:Autonet féle ASM,ez lenne talán a legolcsóbb,Modul pro -3szs kft-től(annak idején amikor zöldkártyáztunk ők adták a progit), Auto szoft nak is van ,ez nagyon drága (300 a program+ havi 19ezer a karbantartási díja). Melyiket egyszerű használni?,válaszokat előre is köszönöm.
Rönyó. Egyik 280e-nél van, másik 91e-nél. Mindkettő kapott rendesen olajat, és eddig hátrányos következményét nem tapasztaltam. (nem rábeszélés, csak a tapasztalat leírása!)
Rengeteg ilyen-olyan 2t olajat bele locsoltam a dci tankjába. Ment bele a maradék 4t is, ami olajcserekor maradt. 280e km. Köszöni, jól van. Mondjuk dpf nincs benne.
Alapjáraton és 1600-as fordulat felett teljesen szép a hangja. 200. 000 km van benne és gyári kuplung. Kettős tömegű lendkerékre gondolok, de az az érdekes, hogy mindenféle átmenet nélkül kezdte el csinálni.
Amikor el kezd kattogni, akkor már teljesen fel van engedve a kuplung és épp kigyorsítok. kb 1100-tól 1600-as fordulatig kerepel, aztán megint szép a motor hangja. Épp előtte rakattam bele váltózárat és motortérzárat, de nem rögtön utána kezdte és eleve nem hiszem, hogy köze lehet hozzá.
Ha valakinek van tippje, megköszönöm ha megosztja!
Mindenkinek nagyon köszönöm a segítséget Tempra hűtő ügyben, reggel lefotózom még a kiegyenlítő tartály környékét is, hátha jobb támpont. De valóban jó ötletnek tartom a megemelt orral való lassú betöltést. Szombaton szerelünk, akkor meglátjuk hogy sikerül. Postán rendeltem a hűtőt, csütörtökre ideér elvileg.
A pillangószelep házba megy be, onnan pedig a termosztátház felső pontjára. Elvileg valóban önlégtelenítő, mindezek ellenére van egy légtelenítő pont a hűtőben. (Én még azt sosem használtam.)
Viszont azt kell mondanom, hogy a tulajdonosi tapasztalatok azt mutatják, hogy a kiegyenlítő tartály valamiféle hibája is okozhat ilyen jelenséget. Én sem tudtam még megfejteni, hogy miért, de pl nálam is előjött. Tartály csere után tökéletesen kilégtelenítette magát előtte meg kínszenvedés.
Üdvözletem! Egy kérdésem lenne. Van egy 2011 Ford Galaxy Powershift váltóval és váltó olajat szeretnék cseréltetni.Ehhez keresnék jó szakembert Budapesten.
Lehet, hogy téma volt már (akkor én átaludtam), mi itt a vélemény a gázolajba 2T olaj úgyről?
Ha volt már, akkor linkeljetek oda, ha nem, akkor érdekelnek a vélemények, mert mindkét oldalnak vannak érvei, én meg döntésképtelen vagyok. (kell, mert csak így van rendes kenése a szivattyúnak, porlasztónak-vs. - nem kell, mert lerakódik, meg árt a dpf-nek)
Ha teljesen leveszed a csőcsonkot, kijön a víz, a helyére levegő megy.Lehet próbálni szivárogtatni, meg bohóckodni, de kb felesleges.
Valószinű elég az az egy légtelenítő a hűtő tetején, ha az a legmagasabb pont és a viz számára egy zárt közlekedőedény a kocsi, fizikai csodák nincsenek, a levegő feljön felülre.
A titok, a nyitott légtelenítővel való türelmes lassú óvatos feltöltés, ha nem zúdítják bele, mint állat, nem keletkezik légdugó.
A motorleengedőt én azt tanácsolom, hagyd ki.
Elég az alsó hűtőcsövet levenni. Ha az átmosáshoz ragaszkodsz (átalában felesleges) akkor cserélj vizet többször a rendszerben, egyben a légtelenítést is "gyakorolhatod".
A bentmaradt sok levegőtől max. indokolatlanul kemények a csövek és melegszik a víz, de a hűtőt (pláne egy újat) azért nem nyomja szét.
Sok autó "magát is légteleníti" baj nélkül, pláne az ilyen kicsi egyszerűek, ha nem sikerül tökéletesre picit csobog meg szörcsög a radiátor az utastérben (levegősség jele) , aztán végül csak simán kijön a minimális beszorult levegő felülre a tartályba, tehát csak rá kell tölteni és jó.
A fűtéskapcsolót azért küldeti a maxra, mert lehet van fűtéscsap és azt meg kell nyitni. A folyadék szempontjábol mindegy, a levegő áramlik-e a radiátoron vagy nem.
Szokták a szerelők ettől még max ventivel járatni, kevésbé forr meg ha baj lenne, és érezni is, jó-e a légtelenítés, amig a fűtőradiátorban levegő van és nem víz, érthetően nem fúj elég meleget.
Nem tempra, de szintén vívok egy fiattal. Egyrészt ezt szeretik variálni hol van a légtelenítócsavar, az enyémen se ott van ahol kéne. Nézd végig alaposan a csövet, lehet egy egész pici csavart keresel.
Másrészt idősebb autónál már nem egyszer megszívtam azt is, hogy valami utángyártott cuccot raktak rá amin egyszerűen nem volt és kész. Szóval lehet nincs és kész.:)
De pánik nincs egyik esetben sem, a nagy légbuborék tuti nem teszi tönkre a hűtőt. Csak szívás van, mert még ha meg is leled a csavart is jelentős esélye van, hogy sík úton állva nem tudod légteleníteni. Az enyémet se lehetett, a totalcarosok is szívtak a rulettkerekes mareajukkal... Döntögetni kell az egész autót, hogy tényleg legefelül legyen a légtelenítő, aztán még pár bemelegedésig nézegetni víszszintet és rá-ráönteni.
A helyedben ha nincs csavar állj fel valami rettenetes emelkedőre (pl mélygarázs kijárat) nyilván orral felfelé, és úgy öntsd fel.
Valami oknál fogva nem találom az első képen (nem az én autóm) szereplő pirossal bekarikázott légtelenítő csavart a fűtés csövön. Az utolsó 2 képen láthatók ezek a csövek az én autómon. Nos a hűtőm kilukadt, csere lesz, egy új hűtőradiátort szereztem be.
Tempra 1.4-ről van szó.
Ugye van egy légtelenítő csavar magán a hűtőn, meg ott kéne legyen egy ahol nekem nincs. Hűtő feltöltésénél hogy tudnám légteleníteni teljesen a rendszert? elég ha azt a cső csonkot a bilinccsel lecsavarom és mikor jön a lötty, visszanyomom? Nem értem mi ez, a kézikönyv szerint is ott kéne lenni ennek a légtelenítő csavarnak.
Valamint át akarom öblíteni a hűtőrendszert még amíg a régi hűtő fent van mert rozsdalé jött le a hűtőből.
Tehát a hűtő feltöltés menete a könyv szerint:
Autó fűtés kapcsoló maxra (nem írja hogy járjon-e a ventillátor az utastérben) Motorblokk leeresztőcsavar ki, hűtő alsó csöve ki, leenged majd be. hűtőn légtelenítőcsavar kicsavar, feltölt, megjelenik a folyadék, bezár. Nem létező kettes légtelenítőcsavarnál a folyadék megjelenik, majd bezár. Ez után járatni kell termosztát nyitásig a motort és ha kell, utána öntünk.
Jól értelmezem? Mert ha igen, akkor még mindig nem értem, hogy a nem létező csavartól a fűtőradiátorig lévő részen lévő levegő hogyan távozik a rendszerből? Nem szeretném, ha az új hűtőt szétbarmolná valami óriás levegőbuborék :(
1999 v40 1.9di 70kw D4192t2 motor (renault f8q) A fűtés hibából adódó radiátor átmosás után bizonytalan lettem, átmosom az egész rendszert. Eddig Mannol AG11 volt benne, de nem zárom ki, hogy olcsó húsnak... tehát ezért nem volt fűtésem. Milyen hűtőfolyadékot rakjak bele? Preferált márka?
Ahogy már írták is, egy 100Ah környéki munkaakksi, és ehhez egy okos töltésvezérlő lenne a megoldás. Ilyeneket használnak felénk legalábbis a vadászok. Meg néhány kamionos ismerős is. Amikor megy a motor, és van elég felesleges kraft, akkor tölti a munkaakksit. Illetve otthon mindig feltöltik a munkaakksit egy hosszabb műszak előtt. Sajnos így be kell egy kicsit fektetni, mert egy jó munkaakksi olyan 30-40e Ft, plusz hozzá a töltőáramkör, de sokkal kényelmesebb, és biztonságosabb, mint az indító akksit fogyasztgatni.
Ennyi erővel berakhantál egy darab százast (95ah) is, átkábelezve hátra.
Egyébként az is lemerülne, indítóakksi az egyszer ad le nagyáramot, tartós kisáramra az élettartama meg a névleges kapacitása igen hézagos, ha párszor így megmerítik, attól rohamosan egyre rosszabb és rosszabb lesz.
Erre un- munkaakkumulátort szokás használni, tök más tészta. Ott viszont gondoskodni kellene arról ,hogy a generátor csak járó motornál, megfelelő rendszerfeszültség után automatikusan töltse, és a hobbi fogyasztók arról és csak arról menjenek.
Így nem kellene életveszélyes hegesztőkábel gány, mert a töltés nem 50-100amperek, lehetne (kellene!) biztosítékokat tenni...és ha lemerült a munkaaksija, még mindig be tudja indítani vagy akár eljönni onnan, mert az elsődleges (indító) aksinak kutyabaja, nem ragadna az erdő közepén lemerült akkuval.
Ráadásul az autó már kb 8 voltnál nem indul, a 8 voltra merült munkaaksi még mindig képes halványabban ellátni a lámpát, a telefontöltőt, a stb(nem alakulhat ki vészhelyzet) , és bármikor rá lehet tölteni a motort beindítva.
Buszban erre olyat is láttam, hogy két db generátor van, és tök külön kör az indító-járműelektromos és a "kényelmi" rendszer.
Tanácsra, ötletre lenne szükségem. Adott a papám és az ő autója... Egy suzuki samurai, horgászat és vadászatra átalakítva. Az öreg tavaly télen is 1-2 alkalommal eljátszotta, hogy álló motornál nagyobb áram fogyasztókat használ és leszívja az akksit, kapott új 75 ah-ás akksit az autó de többször volt példa, hogy azt is lemerítette. Amik lemerítik: rádió, külső lámpák, laptop töltő, fejlámpák töltése, télen erre még rájön a 80 wattos fűthető ülés huzat és a kaja/pia melegentartó ami szintén 40-50 watt. Most azon gondolkodom, hogy mivel a 75 ah-ás akksi nem igazán fér be a helyére, viszont a 45 ah-ás akksi ugye stimmel méretre a gyári helyre ezért azt csinálnám, hogy a 75 ah-ás akksinak a hátsó üllés helyén egy arra kialakított részben találnék helyet (kivehető legyen az akksi) és fasza hegesztő kábelekkel párhuzamba kötném a kettő akksit így a generátor tudná mind a kettő akksit tölteni. Ezt működőképes ötlet vagy bezavarna az autó működésében/elektromos lelkivilágába? Ha életképes az ötlet akkor a plusz akksi kábeleit, hogy kössem párhuzamba a másik akksival? Tudom mit jelent a párhuzamba illetve sorbakötés, csak arra lennék kíváncsi, hogy csináljak kettő Y kábelt 2-2 saruvéggel vagy lehet úgy, hogy saruszorítóról a másik saruszorítóra húzok kábelt ? Egyéb ötlet?
Csap nincs benne. Légterelő van csak a fűtőboxban, ami tereli a hideg-meleg levegőt. Ha nem kering a radiátorban rendesen a víz, akkor az a radiátor dugulása miatt lehet inkább. Viszont ekkor a bemenő csőnek szerintem melegnek kéne lenni, nem csak langyosnak.
Nincs, üres ott is. Valami ellipszis "folt" látszik, hogy valamit -talán- valaha bélyegeztek oda, de olyan feketéről indultunk, az sem látszott, egyáltalán hol a cimke. NAGYON óvatos tisztítás volt, de hiába...:(
Köszönet azért Neked is, reméltem hozzászólsz, amit nem vágsz fejből,az eléggé a reménytelen kategória :)
A szíjtárcsa csapágya megfordul a nyakán, az igazából mit okoz? Félrevezeti a szíjat, vagy pont így szétakad a belében a hajtás? Látszólag minden a helyén fut, de semmi tekerésre nincs se sziszegés, se minimális ellenállás sem.
Egy telefon tárcsa ujjkarikáját nehezebb tekerni, mint most a tengelyt, ez semmiképp nem normális, tuti nem mozog a bele.
Már a dugattyúkat amikor a vezérlőtárcsa megindítja, az azt a finom holtjátékot-klattyanást érzem egy tök üres kiszerelt kompin is, ez meg semmi, mintha csak a tengelyt tekerném és kész.
Azzal itt sok kétkezi melós elégedett lenne, hidd el.Csak annyihoz már vérhabosat kell sz@pni a melóhelyen, és az nem nagyon kellemes, főleg ha családod is van(de ha nincs, se).
Beszélj a Tibivel, a feléért felvesz, lehet 3 hetet is kibírsz nála:-DD
De akinek ott el is hiszem amit mond, már leírta itt a tényállást. :) Amúgy nem követésre gondoltam, hanem talán tudják, hogy melyik motorhoz melyik típusú cuccukat szerelték egy adott időszakban.
Bár kétlem, hogy ők követik, milyen kompit -ami kimegy a gyárkapun-, mibe tettek, de meglátjuk.
Mintha lett volna autóklimás topik is valaha, de vagy teljesen elsűllyedt, vagy már nincs.
Már kibontottam volna az egészet belőle, csak akkor nincs ami vezesse a szíjat és használhatatlan az autó, se töltés se szervo, pont ezen fordul vissza a hosszbordás alul, se rövidítés sem semmi trükk nem segít.
A klimás persze avval kezdett, jajhát mindent cserélni kell, műszerfal ki, stb...mert telement mocsokkal a kompreszor halál(?) miatt arendszer, én meg kicsit -nagyon- kételkedek ebben.
A címke szélén, keresztben van még egy négyjegyű szám, abból is beazonosítható.
Kb. 2,5 bar nyomásnál még a nyomásszenzor engedné a kompresszor indulását, de ekkor már nem nagyon lehet érezni sűrítést. Könnyen előfordulhat, hogy a hűtőközeg hiányos állapot miatt szétkopott a belseje. Egyszer találkoztam talán széttört belsejű ilyen kompresszorral, szétkopottal többel is, bár ez minden kompresszornál előfordul. A leggyakoribb hibája az, hogy a szíjtárcsa csapágyának belső gyűrűje megfordul a kompresszor nyakán.