Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kárász00 Creative Commons License 2016.11.23 0 0 64290

Így van megoldva. Bemész a legközelebbi márkaszervizbe és pár száz forintért kapsz megfelelő réz gyűrűt. Ha az átfolyó csavarban van fémszita szűrő, akkor azt ki kell tisztítani. Vagy cserélni a csavart.

Az elfolyó cső meg bilincsekkel van rögzítve, de gondolom azt láttad. Meg annak a csonkjánál is van egy réz gyűrű.

Előzmény: hupisom1 (64288)
toji76 Creative Commons License 2016.11.23 0 1 64289

A turbo alján lévő vissza vezető csöved folyik szerintem.

 

Előzmény: hupisom1 (64288)
hupisom1 Creative Commons License 2016.11.23 0 0 64288

Sziasztok! xsara 1.4 hdi -nél a következő problémám van , a turbó alatt a földre folyik az olaj , nem nagy mennyiség de folyik , a cső ami taplálja olajal a turbót valószinű az lesz ott olajos .

A kérdésem vennem kell egy komplett csövet ha igen hol? vagy a cső végein lévő csatlakozót / tömitést (nem tudom) azt is ki tudom cserélni , ha igen hol találok hozzá alkatrészt , esetleg valami alternatív megoldás ? köszönöm a segitséget :)

peti.olah Creative Commons License 2016.11.22 0 0 64287

Kösz, hétvégén megpróbálom.

Előzmény: Kárász00 (64286)
Kárász00 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 64286

Az talp részen van 3 kinövés amelyek 4-4 körömmel kapaszkodnak lyukakba. Szedd le a hamutartó fölötti kis burkolatot(a felső részén kell meghúzni kétoldalt). Az ott keletkező résen be tudsz nyúlni és össze tudod nyomni a körmöket.

 

Előzmény: peti.olah (64281)
toji76 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 64285

nem igaz.....az enyémben is azok vannak és nem nyikorog.

Előzmény: francecoupe (64284)
francecoupe Creative Commons License 2016.11.22 0 0 64284

Ferodo betétek nyikorognak. 

Előzmény: joco81 (64274)
Kárász00 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 64283

Ott van a leírás végén hogy ki kell relézni.

 

Előzmény: szaki871 (64282)
szaki871 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 64282

Ezer köszönet a leírásért.

Ma vissza is jeleztek nekem, hogy működik az autó, újra kellett programozni/indítani a BSI-t. Elvileg szakértő kezek végzik majd a bekötést is. Ezzel nem nagyon tudok mit kezdeni, hogy csak gyári citroen kábel köteget lehet használni, akkor kb. az összes más forrásból származó kábelköteg kuka ilyen esetben?

 

Attila

Előzmény: tökfejű (64279)
peti.olah Creative Commons License 2016.11.21 0 0 64281

Uraim! 

A két ülés közt lévő tárolórekesz fedelét hogy lehet leszedni, hogy utána vissza is lehessen rakni? Valakinek nincs róla közeli kép, hogy ne törjem el? Mert 9 ezret nem szeretnék kifizetni eg újért.

toji76 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 64280

Ezt a kis könyvecskét nem tudnád valahova felrakni hogy le lehessen tölteni mint a kézikönyveket?

 

Előzmény: tökfejű (64279)
tökfejű Creative Commons License 2016.11.21 0 2 64279

 

 

 

A még gyártásban lévő Bi VAN/CAN rendszerű járművek BSI vezérlőegység néhány teljesítmény kimenet szoftveres túláram védelmének aktiválása.

MEGÁLLAPÍTÁS / ÉRINTETT TÍPUSOK:

Ez az Info, csak a még gyártásban lévő, és a világ bármely előállított, Bi VAN-CAN elektromos rendszerű Citroën gyártmányokra vonatkozik.

 

MEGOLDÁS:

Kövesse e feljegyzésben leírt műveleteket és magyarázatokat.

FIGYELEM:

Ez a funkció a BSI szoftverének egyszerű frissítésével aktiválható.

Ezek a - maximum 9-szer visszakapcsolható - túláramkapcsolók, látják el a BSI 10 teljesítmény kimenetének elektronikus védelmét.

A leoldás következményeként a kimenet kétszintű letiltás fordulhat elő.

• Ideiglenes letiltás: A testzárlat észlelésekor (átmeneti vagy állandó jellegű hiba), a meghibásodott kimenet, leold (letiltott kimenet) és ezzel párhuzamosan a BSI állandó jelleggel eltárolja a hibakódot. A meghibásodott kimenet visszakapcsolására (manuális visszakapcsolás), kövesse a "MEGOLDÁS / Egy vagy több kimenet visszakapcsolásának folyamata" fejezetet. Ez a visszakapcsolás csak akkor lehetséges, ha a kiment letiltása nem végleges.!

• A végleges letiltás:

A túláramkapcsoló 9 visszakapcsolása után (ideiglenes letiltás), ugyanazon a kimeneten jelentkező következő zárlat (hibakód memorizálása), véglegesen letiltja ezt a kimenetet és az érintett kimenettel vagy kimentekkel kapcsolatos "BSI belső hiba: a kimenet használaton kívül" hibát tárolja el a BSI vezérlőegység.

 

A BSI normális működésének visszaállítására, kövesse a "MEGOLDÁS / Egy vagy több kimenet visszakapcsolásának folyamata" fejezetben leírt műveleteket.

MEGJEGYZÉS:

A visszakapcsolás számláló a LEXIA/PROXIA diagnosztikai műszerekkel lekérdezhető (lásd e dokumentum "Műszer menük" fejezetét).

 

 

A VONATKOZÓ HIBÁK FELSOROLÁSA Elnevezés

A megjelenés feltételei és a hozzátartozó csökkentett üzemmódok

Ellenőrizendő elemek

BSI belső hiba: a kimenet használaton kívül

9 manuális visszakapcsolás valamelyik kimenet testzárlatának észlelését követően. (hibakód eltárolása)

A kapcsolódó funkció többé nem áll rendelkezésre. A BSI-t ebben az estben sajnos ki kell cserélni!

 

 

Ez a hiba, kötelezően társul az alábbi hibákhoz, vagy a hibák valamelyikéhez.

Lásd a társított hibakódokat.

Csomagtartó-világításának hibája - Veszély: Testzárlat

A tesztzárlat észlelése és a csomagtartó-világítása nem működik

- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók.

- Égőtartó(k).

Az első mennyezet-világításának hibája - Veszély: Testzárlat

A tesztzárlat észlelése és az első mennyezet-világítás nem működik

A hátsó szélvédő nyitásvezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat

A tesztzárlat észlelése és a és a hátsó szélvédő kinyitása nem lehetséges.

- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók.

- A hátsó szélvédő nyitásának beavatkozói..

A csomagtartófedél nyitásvezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat

A tesztzárlat észlelése és a csomagtartófedél kinyitása nem lehetséges.

- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók.

- A csomagtartófedél nyitásának beavatkozói..

A légkondicionáló kompresszor vezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat

A tesztzárlat észlelése és a légkondicionáló kompresszor nem kapcsol be és nincs hidegtermelés.

- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók.

- Légkondicionáló kompresszor

Jobb első és hátsó helyzetjelző lámpa hiba - Veszély: Testzárlat

A tesztzárlat észlelése és a jobb első helyzetjelző lámpa nem működik.

- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók (Jármű és utánfutó vezetékköteg)

- Égőtartó(k) (Jármű és utánfutó).

FIGYELEM: Újabb fogyasztó bekötése ebbe a körbe, hibatárolást eredményezhet. !

 

Bal első és hátsó helyzetjelző lámpa hiba - Veszély: Testzárlat

A tesztzárlat észlelése és a bal első helyzetjelző lámpa nem működik.

A hátsó ködlámpák hibája - Veszély: Testzárlat

A tesztzárlat észlelése és a hátsó ködlámpák nem működnek.

Bal oldali irányjelző hiba - Veszély: Testzárlat.

A tesztzárlat észlelése és a bal oldali irányjelző nem működik.

- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók (Jármű és utánfutó vezetékköteg)

- Égőtartó(k) (Jármű és utánfutó).

Jobb oldali irányjelző hiba - Veszély: Testzárlat.

A tesztzárlat észlelése és a jobb oldali irányjelző nem működik.

 

 

MEGOLDÁS

Egy vagy több kimenet visszakapcsolása:

FIGYELEM:

- Ezt a műveletsort, csak a zárlat vagy zárlatok megjelenése után kell elvégezni (maximum 9 visszakapcsolási lehetőség a BSI vezérlőegység kötelező cseréje előtt).

Ha egyidőben több memorizált hibakód is található a BSI memóriájában, akkor a visszakapcsolási műveletsor elindítása előtt azokat kötelezően kezelni kell (Lásd "Különleges esetek" fejezetet).

- A kijelzett hibakódok állandó jelleggel memorizálásra kerülnek, még akkor is, ha a zárlat maga csak átmeneti volt. Tehát az áramkör diagnosztikája nem korlátozódhat csak a meglévő hiba megkeresésére.

FONTOS: Az utánfutó vezetékköteggel felszerelt járműveknél, ha az eltárolt hibakód a világítással / jelzésekkel kapcsolatos, ne mulassza el az utánfutó vezetékköteg és nem utolsó sorban a magának az utánfutónak az ellenőrzését sem.

1) A hiba vagy hibák eredetének megtalálása és kijavítása vagy a meghibásodott elem vagy elemek cseréje.

2) Álló járműnél vegye le a gyújtást és csukja be a jármű ajtajait.

3) Nyissa ki a vezető ajtót.

4) Adja rá a gyújtást (a motor beindítása nélkül).

5) A következő egy percben, egyidejűleg kapcsolja be az első szélvédőmosót és a fénykürtöt.

6) Tartsa a kapcsolókat kb. 3 másodpercig, a hangjelző visszaigazoló hangjelzésének megszólalásáig bekapcsolva.

7) Ellenőrizze a korábban hibás kimenet vagy kimenetek működőképességét.

 

Egy vagy több, véglegesen letiltott kimenet visszakapcsolása:

FIGYELEM:

A BSI vezérlőegység kicserélése előtt feltétlenül meg kell javítani a hibás kimenetet vagy kimeneteket.

A megfelelő működés visszaállítására, a műveleteket mindenképpen a következő sorrendben végezz el:

- A testzárlat kijavítása (Keresse meg a meglévő vagy átmeneti hibát).

- Cserélje ki a BSI vezérlőegységet.

MŰSZER MENÜK

Útvonal a BSI vezérlőegység hibaolvasás menüjének eléréséhez (Lexia és Proxia diagnosztikai műszerek):

• Általános teszt

• BSI vezérlőegység

• Hibaolvasás

 

Útvonal a BSI vezérlőegység kimenet visszakapcsolás számláló értékének kiolvasásához (Lexia és Proxia diagnosztikai műszerek):

• Általános teszt

• BSI vezérlőegység

• Paramétermérések

• Tápellátások

• Egyes teljesítmény kimenetek állapota

 

MEGJEGYZÉS:

Az "Egyes teljesítmény kimenetek állapota" menü a CD41 frissítő CD-től lesz elérhető a Berlingo 2 és a Xsara Picasso Bi VAN-CAN, és a CD42 frissítő CD-től a többi járműtípus számára.

 

KÜLÖNLEGES ESETEK

FIGYELEM:

Négy kimenetnek (Lásd az alábbi felsorolást), amelyek működését ugyanaz az elektronikus összetevő felügyeli, működése nagyon speciális.

Ha e négy kimenet valamelyike pozitívzárlatos, akkor az érintett kimenetre vonatkozóan nem lesz eltárolt hiba a BSI vezérlőegységben, de a három másik kimenet - tévesen - testzárlatos kimenetnek lesz nyilvánítva (a 3 hibakód eltárolása és a 3 kimenet letiltása).

Ebben a különleges esetben, ne vegye figyelembe a három eltárolt hibát, viszont keresse meg és javítsa ki a negyedik kimenet pozitívzárlatát (nem szerepel a BSI hibakód felsorolásában).

Az érintett kimenetek hibái:

1) Az első mennyezet-világításának hibája - Veszély: Testzárlat

2) A légkondicionáló kompresszor vezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat

3) Csomagtartó-világításának hibája - Veszély: Testzárlat

4) A csomagtartófedél nyitásvezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat

1. sz. példa: A BSI vezérlőegység által eltárolt hibakódok, 1, 2 és 3 => A csomagtartófedél nyitásvezérlés pozitívzárlatának elsődleges keresése.

2. sz. példa: A BSI vezérlőegység által eltárolt hibakódok, 1, 2 és 4 => A csomagtartó-világítás pozitívzárlatának elsődleges keresése.

FONTOS:

FIGYELEM, ha a jármű utánfutó vezetékköteggel rendelkezik, akkor ez utóbbinak Citroën gyártmányúnak kell lennie! Máskülönben, fennáll néhány BSI vezérlőegység kimenet ideiglenes vagy végleges leoldásának veszélye (BSI üzemen kívül), amikor az utánfutót a járműhöz csatlakoztatja.

Az eredeti utánfutó vezetékköteg, hátsó ködlámpa (Csak a Xsara Picasso) és a jobb és a bal oldali helyzetjelző lámpák kimenete (ezen által érintett valamennyi járműtípus) teljesítmény relével van szerelve, ami biztosítja, hogy a BSI vezérlőegység érintett kimenetei, ne legyen túlterhelve.

 

Előzmény: szaki871 (64277)
vakrepulo2 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 64278

fel a fejjel!  ahogy tusko hopkins mondaná...

 

az enyém 25.000 km-t nyikorgot, de már beállt, szóval neked is van esélyed, csak ki kell várni

(mielőtt megkérdeznéd, nem tudom milyen, még anno egy bcsabai márkaszervízbe rakták be 40ezer km-rel ezelőtt, illetve a hátsó sosem nyikorgott, viszont benne van 40ezer km városi forgalomban, szóval legalább tartós a hanghatássokat ellensúlyozandó)

 

mondjuk még azt vettem észre, hogy különböző vezetsi stílusoknál máshogyan nyikorog, pl ha nagyon finom vagyok vele, akkor jobban, de 5-10 sportosabb fékezés után megjavul egy ideig

 

 

Előzmény: joco81 (64274)
szaki871 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 64277

Sziasztok!

 

Van egy imádott citroen xsara break kocsim (1.4 HDi) 2004-es évjárat. Vonóhorgot szerettem volna tetetni rá, fel is rakták nekem, de lehalt a központi egység. Valaki meg tudja nekem erősíteni, hogy CAN-BUS-os már ez a kocsi? A vonóhoroghoz is a CAN-BUS-os bekötésre van szükségem? Mert bekötötte a szerelőm a sima, egyszerű vonóhorog kábelköteggel és zárlatos lett a BSI-m(ez az első diagnózis autocomputer specialista által...). Az egyszerű BOSAL-AUTOFLEX Vonóhorog elektromos tartozék (VOB00-05) -t használták.

 

 

Köszönöm a válaszotokat. Esetleg tudtok segíteni, hogy milyen elektronika kellene neki?

 

Köszi,

Attila

mediprofil Creative Commons License 2016.11.19 0 0 64276

Sziasztok!
Olyan problémám van már hónapok óta, hogy nagyobb tempónál (80 fölött) erősebb fékezéskor valami dübög elölről mintha ütne a fék. A pedálon nem érezni és a kormány se remeg. Futóműbe cserélve lett minden, szilentek, stab pálca,rúdfej, talpas, toronycsapágy szilenttel, féktárcsa (TRW). Most felraktam a téli gumit lemezfelnin centírozva továbbra is üt valami. Ha ötlete van valakinek megköszönöm. (xsara 2 1.6 16v  2001).

_Twins_ Creative Commons License 2016.11.17 0 0 64275

Ezeknek nem igazán lenne szabadna nyikorogni.. Ellenőrizni kellene a kerékagy felfekvő felületét, a féknyereg állapotát és a betétek helyes beszerelését (rézpaszta alkalmazása?).

 

Előzmény: joco81 (64274)
joco81 Creative Commons License 2016.11.17 0 0 64274

Sziasztok!

 

Milyen tárcsa+betét párost ajánlott használni? (Xsara 1.6 16V, 2002)

Kb. 5000Km után is iszonyatosan nyikorog az első fék.

Jelenleg ez van beépítve

Féktárcsa - FERODO PREMIER DDF1140
Fékbetét - FERODO PREMIER FDB1399

 

Mit cseréljek hogy halkabb legyen?

Hamarosan cserés lesz a hátsó is és tanácstalan vagyok, hogy milyen márkát, típust válasszak.

peti.olah Creative Commons License 2016.11.16 0 1 64273

Kétféle van elvileg, mindkettő a jobbos féltengelyről kapja a hajtást. Tehát "csak" a féltengelyt kell kihúzni.

 

Előzmény: xsarajb (64272)
xsarajb Creative Commons License 2016.11.16 0 0 64272

Sziasztok!                                                                                                                                                              Régi olvasója vagyok a fórumnak,de olyan hibáról amit az én II-es xarám produkál, még nem olvastam.                  A hiba: a kilométeróra mutató főleg 90 km fölött ablaktörlőnek képzeli magát.Ingadozik 90 -120 között,anélkűl,hogy a sebesség és a fordulat változna.Ilyenkor a tempomat sem működik,elejti,mintha a fékre léptem volna. Autovillamossági szerelő jeladót cserélt a váltóban,de a hiba továbbra is fennáll.Azt mondta,hogy valószínűleg a váltóban lévő meghajtás a hibás,aminek cseréjéhez szét kell szedni a váltót.Találkozott már valaki ezzel a problémával?Tényleg csak a váltó szétszerelése az egyetlen javítási lehetöség?A válaszokat előre is köszönöm!                                                                                                                                  

ferkoczy33 Creative Commons License 2016.11.16 0 0 64271

hello Gyurma85,

 

bocs a kései válaszért...

 

a fő baj valahol a motor környékén keresendő, de nem áldoztam rá, hogy pontos diagnózist állítsanak fel :-(

az biztos, hogy az egyik henger kompressziója nagyon alacsony, vagyis egy generál valószínűleg ráférne.

 

katalizátor is kuka, szét van hullva a belseje, kuplungszettet kellene cserélni, hátsó híd felújítás is aktuális.

 

van egy jó adag apróság is, ami nem létszükséglet, de akkor is idő/költség: kesztyűtartó zárszerkezet, bal hátsó kilincs törött, jobb H7es foglalatot cserélni kell, ilyenek.

 

arra jutottam, ha ezt mind megcsinálom/csináltatom, akkor is egy 15 éves, és ki tudja, mi egyéb jön elő.

 

Előzmény: Gyurma85 (64210)
joco81 Creative Commons License 2016.11.15 0 0 64270

A megoldás engem is érdekel. A jelenség nálam is hasonló, jobb elől fagyasztja a lábat.

Előzmény: Béka44 (64266)
francecoupe Creative Commons License 2016.11.15 0 0 64269

Pollenszűrő és a takaró fedele a helyén van?

Előzmény: Béka44 (64266)
juve1971 Creative Commons License 2016.11.14 0 0 64268
Befogom vizualni. Koszi :-)
Előzmény: Kárász00 (64267)
Kárász00 Creative Commons License 2016.11.14 0 0 64267

A motor hátsó részén van ez az öntvény a gumibakkal.

A gumibak egy U alakú vasdarabbal van összekötve a kasztnival. De az U alakú vasdarab kasztni felőli végében is van egy gumibak.

 

Előzmény: juve1971 (64265)
Béka44 Creative Commons License 2016.11.14 0 0 64266

Üdv! Ömlik be a jéghideg levegő az anyós oldali ülés előtt a kozépkonzolnál legbelülről, ahová (akár) a talpam támasztom. Álló helyben is és akkor is, ha haladok. A klíma, vagy csak símán a bejövő levegő klíma nélkül is tűzforróra állítva, de zúdul be onnan a szó szerint jég hideg. Ha állok egy helyben vele, akkor is eléggé jól érezhető, de most asszonyságnak hátra kellett ülnie, mert megfagyott a lába... A középkonzol, ahol a szűrő van, a váltónál és azon a részen minden mintha fagyna.. Mi a fene baja lehet? Kicsivel halványabb a meleg is, ami kiáramlik a szellőzőkön..

juve1971 Creative Commons License 2016.11.14 0 0 64265
Hogy erted,hogy hatul? Pontosabban? Koszonom.
Előzmény: Kárász00 (64264)
Kárász00 Creative Commons License 2016.11.14 0 0 64264

Hátul két gumibak van. Egy kb. 3cm-es, meg egy kb. 7cm-es.

 

Előzmény: juve1971 (64261)
BXtwelve Creative Commons License 2016.11.14 0 0 64263

Nincsenek.

Én is végigjátszottam, amit ti.

Előzmény: juve1971 (64262)
juve1971 Creative Commons License 2016.11.14 0 0 64262

A bölcsőnek nincsenek szilentjei?   Nem is néztük azt, csak egy kérdés, hátha!

juve1971 Creative Commons License 2016.11.14 0 0 64261

Bölcső csavarok, minden áthúzva, teljesen jó! A hátsó motortart gumibak ami ugye a váltót is fogja szinte uj. Tavaly télen cseréltük.  Ha arra gondoltál eggyáltalán!

Előzmény: Kárász00 (64259)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!