Keresés

Részletes keresés

zöldbanán Creative Commons License 2005.02.13 0 0 180

Részlet a Malkév Rt honlapjáról:

 

egészségi alkalmasság (5/2001. sz. KöViM és 14/2002  KöViM/EüM rendelet szerint)
Általánosan jó fizikai állapot szükséges.
Valószínűleg minden olyan jelentkező megfelelhet az itt szükséges követelményeknek, aki a mindennapi élet - esetleg sportolás - során a szív- és érrendszert, a légzőszerveket, az izom- és csontrendszert, az emésztőszerveket tekintve nincsenek panaszai, jó az általános közérzete.
A szemet illetően az első orvosi vizsgálaton a lehetséges maximális fénytörési hiba ą3 dioptria, asztigmia esetén maximum 2 dioptria, a két szem közötti maximális refrakciós hiba 2 dioptria. Kettős látás, beszűkült látótér, látóélességet javító műtét, színtévesztés kizáró okot jelentenek.
Halláskárosult vagy hallókészüléket használó személy nem alkalmas. A beszéd- és hangképző szervek, az orrlégzés jelentős zavara (súlyos orrsövényferdülés) is kizáró tényező, akárcsak a kezelésre szoruló cukorbetegség. Nem lehet súlyos funkciózavar a szájüreg, a fogak, a gége működésében.

 

Azt hiszem, ezek nem olyan rettenetes elvárások. Ha ebből kilóg valaki, akkor annak érdemes elgondolkodni a pályaválasztás további esélyeiről.

 

Senkinek nem javaslom, hogy a repüléshez úgy közelítsen már az elején, hogy bármit is megvehet kilóra, mert sanszos, hogy bele fog dögleni.

 

A repülőorvosi vizsgálattal kapcsolatos sanda utalásaid szvsz nem felelnek meg a valóságnak, és több, általunk ismert és elismert repülőegészségügyi szakemberre tesznek foltot. Nem tetszik.

 

További szép tervezgetést!

Előzmény: thanatos19 (179)
thanatos19 Creative Commons License 2005.02.13 0 0 179
arról nem is beszélve hogy mint minden okiratot ilyet is lehet kapni megfelelő helyeken bárminemű vizsgálat szükségessége nélkül :)
Előzmény: thanatos19 (178)
thanatos19 Creative Commons License 2005.02.13 0 0 178
úgy hogy ha valakinek nem oylan baja van hogy hiányzik a fél lába , nyaktol lefele béna és 250 a vérnyomása akkor megfelelő vastagságú fehér boriték az orvosok zsebébe és máris meg fog felelni bábrmilyen orvosi vizsgálaton :)
na persze ez nem tul szerencsés olyan dolognál ami tényleg veszélyt okozhat de ha pl szemüvegnél tezsem azt a -1.5 a max és neked -1.6 van akkor pl simán belefér a vastag boriték kiséretében :)
Előzmény: ha-lo (177)
ha-lo Creative Commons License 2005.02.13 0 0 177
Megfelelően konspirálva, közreadhatnád ,hogy hogyan is működik ez a dolog?
Előzmény: thanatos19 (171)
ha-lo Creative Commons License 2005.02.13 0 0 176

Szvsz

 

Nem igazán értem amit mondani akarsz ezzel:

" Az oktatói szakszó önmagában a hülyeség ellen nem véd."

 

Az oktatót nem védi a növendék hülyeségével szemben, vagy a növendéket az oktatók hülyeségével szemben? Vagy valami másra gondolsz?

 

" A tekintélytisztelet az ostobák erénye."

 

Nem hiszem,hogy valaki erényesen ostoba amikor tiszteli az oktatóját.

Előzmény: Dobyycha (157)
sevenfourdrajver Creative Commons License 2005.02.09 0 0 175
anytajm...
Előzmény: idw (174)
idw Creative Commons License 2005.02.09 0 0 174
Köszönöm!!!
Előzmény: sevenfourdrajver (173)
sevenfourdrajver Creative Commons License 2005.02.09 0 0 173
Ha ragaszkodsz bizonyos kriteriumokhoz, pl h Mo-on akarsz maradni, vagy x osszeget akarsz min keresni, csak jet gepen akarsz repulni, joval kisebb az esely. Minel kevesbe valogatos az ember annal valoszinubb a siker. Ha csak kis hazankban gondolkodsz, a kapcsolatok epitese a kezdetektol alapveto, mert nagyon kicsi a piac. Ha hajlando vagy elmenni vilagtalankodni mashova, a kapcsolatok sokkal kevesbe fontosak, mint az h mennyire tudsz repulni es mekkora gyakorlatod van. A repules olyan, mint a tozsde, nagyok a fluktuaciok a munkaero keresletben de hosszutavon felfele mutat a trend. Szoval egyre tobb pilcsi kell de olyan iskolat nem talalsz ahol garancialevelet adnak arra, h lesz is munkad amikor elvegezted. Lenyeg, h ha nincs is melo a vegen, nem szabad csuggedni, eletben kell tartani a szakszokat es aggressziven keresni a lehetosegeket.
Előzmény: idw (166)
sevenfourdrajver Creative Commons License 2005.02.09 0 0 172

Tenyleg gaz, ha igy mondta. A fix bejoveteli sebesseg a finalen alapveto a jo leszallasokhoz. Magassagival tartod a sebit, gazkarral a variot. Pont forditva, mint utazorepulesben.

 

Vizszintes atmenetet ugy tanitjak akik mar lattak ilyet, h pitch-power-trim (atvezetni a horizontra, gazkart az utazosebi eleres utan utazora, csak utana trimmelni). Utana a magassagmerovel ellenorizd magad, h nem kolbaszoltal-e el a target altitude-tol.

Előzmény: aviator_eto (154)
thanatos19 Creative Commons License 2005.02.07 0 0 171
ha van elég soksok lé akkor orvosit is me glehet oldani szvsz :P
Előzmény: ha-lo (170)
ha-lo Creative Commons License 2005.02.07 0 0 170
Ja.- Meg jó orvosi,- meg sok-sok lé,- meg az elmélet. Kb. ez a sorrend.
Előzmény: idw (166)
ha-lo Creative Commons License 2005.02.07 0 0 169
Kaphat "állást",ha keres és rendesen hátszele van. Utána meg lehet arra várnia,hogy repüljön is.
Előzmény: idw (166)
KBJ Creative Commons License 2005.02.06 0 0 168
Üdv... Még az MHSz-es időszak utolsó évében sikerült eljutnom a B vizsgáig, bár akkor is a motor repülés tetszett igazán. Aztán egyetem alatt valahogy inkább enni volt kedvem... :o( Mostanában az jár a fejemben, hogy talán most megvalósíthatnám álmomat, legalább 1 PPL erejéig. Abban kérném a tanácsotokat: hol/hogyan érdemes tanfolyamot csinálni? Árban elég nagy a szórás 1-2M, és nem hiszem, hogy csak az ár mérné a minőséget. Nekem inkább úgy tűnik, a gép típusa (gépóradíja)a meghatározó. Én így laikusként úgy gondolom olyan helyet keresek, ahol: -C150 kategoriajú gépen lehet repülni a tanfolyam alatt -Van többfajta (movit-UL-C172) kategóriájú gépük a szakszó és típusvizsga/átképzés után bérelni -Ha az embernek kedve/lehetősége van pár év múlva a hivatásos irányba is el lehessen menni. Kíváncsi vagyok egyéb szempontokra és a személyes tapasztalataitokra! Köszi.
aviator_eto Creative Commons License 2005.02.02 0 0 167
A valaszra en is kivancsi vagyok. En ugyan nem tervezem hogy legitarsasagnal probalok majd elhelyezkedni, de szerintem igenis megfontolando hogy az ember belefektet-e 5-6 milliot egy CPL-be + IR + ME vagy nem. (Az en celom PPL)
Előzmény: idw (166)
idw Creative Commons License 2005.02.02 0 0 166

1.) Szeretek repülni. 1989-ben kezdtem vitorlázóval majd UL-tal folytattam. Gondolom mindenkinek több órája van a fórumon mint nekem ezért nem is merem leirni. Köszönöm a szónoklatokat, igy most már nagyjából tudom miről van szó.

2.) Tfh mérnök vagyok jó állásokban dolgozok 10 éve. Ha lenne is 5-6 millám nem kellene szégyelnem magam, de akár hitelt is vehetnék fel. Vagy 20 négyzetméterrel kisebb lakásba költözhetek stb. 

 

Kérdésem annyi volt, amennyi: Ha valaki csinál CPL-t kap-e vele állást? (ami azért nem úgy van, hogy csak repülgetek örömböl és hoppá: van 1 CPL-em esetleg ME-re)

 

Ha jól érettem arról szól a fórum, hogy miként lehet az ember pilóta, nem pedig "miként repkedhetek a saját kedvemre". De végülis mindegy. Mint jó katolikus örülök ha valaki könnyiteni tudott a lelkén! :o)))

 

 

navati Creative Commons License 2005.02.02 0 0 165

Jazzman!

 

Szívemből szóltál, ehhez csak annyit lehet maximum hozzá tenni, hogy a repülés nem kedvtelés, hanem szerelem.

 

Üdv: Attila

Előzmény: Jazzman (164)
Jazzman Creative Commons License 2005.02.02 0 0 164
Miért, van 6 mila elfekvő lóvéd, vagy csak elméleti volt a kérdés?
Osztom Doby véleményét, ha attól teszed függővé, belevágj-e, hogy megtérül-e, akkor inkább nézz magadnak egy jó kis üzleti főiskolát és légy közgazdász, bankár, vagy marketing menedzser, tökmindegy. És ezt nem rosszindulatból mondom, hanem azért, mert ez egy olyan szakma, ahol még az igazi megszállottak közül is sokan elvéreznek a "hosszú harc alatt", azaz dacára a sok befektetett tanulásnak, erőfeszítésnek, gürcölésnek, feláldozott családi békének, elvert családi örökségnek stb. sokan behúzzák 12-re a plank királyt, aztán nézhetnek, mint borjú Rozi az új mozi kapuját. Mindenesetre egy ilyen mezőnybe csak úgy fél gőzzel beszállni szinte tuti bukás.
Olyan cifra életpályák vannak itt, hogy na, az egyetlen közös bennük talán az, hogy mindenki mindenét rátette erre az egy lapra. Az ilyen emberek, akik mindent feláldoznak a repülésért, nem nagyon nézik jó szemmel azt, aki besétál a pénzével és garanciákat vár cserébe...
Különben is - ahogy valaki már megjegyezte előttem - mire van manapság garancia?
Ha valamire nincs, akkor az éppen a repülés. Annyi, de annyi helyen elbukhatod a befektetésedet!
- Mi van ha a következő orvosin kiderül, hogy belédnőtt valami istenverte betegség?
- Mi van, ha véletlen - ahogy mondani szokás - fakezű vagy, és minden vizsgát csak másfél-kétszeres gyakorlati óraszám szorzóval tudsz teljesíteni? Oda a pénzed félúton.
- Mi van, ha - minden optimista számolgatás ellenére - egyszer mégiscsak elkezd kifogyni a föld kőolajkészlete? A repcsik fognak legelőször eltűnni.
- Mi van, ha iszonyatos tempóra kapcsol a kutatás-fejlesztési szektor és 10 év múlva minden gépet robot fog vezetni?
- Mi van, ha Oszama megint leamortizál néhány gépet, fullra tele utasokkal, alant meg tonnaszám földi áldozatokkal? Még 2 éve is úgy nézett ki a piac, hogy nem áll lábra soha ama borzasztó szeptember 11. után.
- Mi van, ha mindegy mi miatt, de kicsinek bizonyul a hazai piac? (Például becsődöl az évtizedek óta mesterségesen életben tartott Malév, mert valamelyik épp uralmon lévő párt szemet vet a becsődöltetés által ellopható vagyonra? WizzAir amúgy is pénzügyi időzített bomba, azzal akár ne is számolj.) És mondjuk itt már családod van? Mész majd melózni a Cathay Pacifichez, vagy a Türk Hava Yollarihoz, ha történetesen ott van egyedül üresedés?
- Mi van, ha hiába a pénzed, mindig lesz előtted egy-két csókos, akiknek jobb a hátszelük a felvételkor? (Jelzem, ez egyébként korántsem légbőlkapott vészmadárkodás!)
- Mi van, ha menet közben rájössz, hogy tulajdonképpen a közforgalmi pilcsi nem más, mint égi buszvezető, és tulajdonképp téged nem is érdekel a buszvezetés? (Nem viccelek, ismerek srácot, aki belevágott, akkora volt a szája, mint ide Lacháza, aztán Nyíregyen már az első év végén megvágták, aztán már be sem járt órára, linkelt jobbra-balra. De azért papíron foglalta a helyet a többi jelentkező elől, akik bármit megadtak volna, hogy bejussanak...)
- Mi van, ha ...
Lehetne folytatni a sort, de szerintem ennyi is elég.
Ha érzel magadban elég elhivatottságot, hogy megkockáztasd azt az 5-10%-nyi esélyt, amit egy mostani, közepesen elhivatott induló pilótanövendéknek saccolok (ebben benne van az a 10-es szorzó, hogy van suskád dögivel, tehát az nem akadály), akkor csináld, vágj bele. Ha mást nem is, felejthetetlen élményeket mindenképpen kapsz a pénzedért.
Azt viszont ne mondd, hogy nem szóltunk előre: itt a rizikófaktor olyan magas, amitől egy valamirevaló bankár azon nyomban szívinfarktust kapna.
Ha nem tűnik jó befektetésnek, csinálj mást és repülj a sok pénzből hobbi szinten. Vitorlával, sárkánnyal, vagy akár csinálsz egy PPL-t és Zlínnel, Cessnával, PZL-lel, Jakkal, ami csak megtetszik. Ez is alternatíva. Onnan még mindig lehet továbblépni.
Előzmény: idw (161)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.01 0 0 163

Szia!

Ha befeccöltél 6 misit akkor már csak a repült órákat kell gyűjteni. Mert ugye profi urasági soffőrnek se veszik fel az embert friss jogsival. S ha valahol pilótát keresnek, akkor a repült órák száma, a repült típusok száma a besoroló tényező. Biztos több száz órát kell ahhoz lenyomni, hogy labdába rúghass.

Egy ilyen összetett, komoly szakma nem 6 millából áll. Hanem a mögötte lévő tudásból, szakmai gyakorlatból. (Na és persze emberi kapcsolatokból.) Azért, hogy rád bízzanak egy csomó életet, meg pár száz millát egy gép képében. Meg hát mire van ma garancia az üzleti életben? Legjobb esetben is legfeljebb LEHETŐSÉG.

Szóval nyomjad a tanulást és légy jó pilóta. S egyszer majd talán pénzt is tudsz keresni az imádott hobbiddal.

üdv egy amatőrtől:  Tóni

Előzmény: idw (161)
Dobyycha Creative Commons License 2005.02.01 0 0 162
Nem tetszik a hozzáállásod. Ha szeretnél repülni repüljél. Ha be a akarod fektetni a pénzedet akkor találsz jobb megoldást.
Előzmény: idw (161)
idw Creative Commons License 2005.02.01 0 0 161
Sziasztok! Tud-e valaki konkrétan valamit: Ha az ember befeccolja azt a 6 millát, utána van-e tényleg jó esélye állást kapni valamelyik légitársaságnál elsőtisztként (közforgalmi)?
Dobyycha Creative Commons License 2005.02.01 0 0 160
Fel.
Előzmény: aviator_eto (159)
aviator_eto Creative Commons License 2005.02.01 0 0 159
Teged is felvettek legitarsasaghoz? Pusztan kivancsisagbol kerdezem. Egyebkent meg nekem az elozo oktatom leszallasi technikaja valahogy jobban tetszett ( aki a Trans States-nel repul most Embraeren).
Előzmény: Dobyycha (158)
Dobyycha Creative Commons License 2005.02.01 0 0 158
Ha azért tanulsz repülni mert egyszer majd szeretnéd ha felvennének egy légitársasághoz, akkor szerintem azokra halgass akiket már felvettek egy légitársasághoz.
Előzmény: aviator_eto (154)
Dobyycha Creative Commons License 2005.01.31 0 0 157
Igazad van ezerféleképpen is le lehet szálni amikor valaki már nagyon tud leszálni, de itt nem erröl van szó. Leszállni megtanulni egyféleképpen se könnyű elsőre. Kell, hogy legyen valami támpont, egyszerűen azért mert úgy könnyebb igazodni.
Idő és pénz pazarlásnak gondolom, azér repüljön valaki tiz órával többet mert 4 oktató 10 féleképpen akarja megtanítani leszálni, ugyhogy igenis oktassanak egyféleképpen, legalább egy cégen belül. Mert nem a kezdő növendék dolga, hogy kitalálja melyik a legjobb megoldás.


"Mindig azt tedd amit az oktatód mondd!

/biztosan nem akar a földbe kormányozni/"

Az oktatói szakszó önmagában a hülyeseg ellen nem véd. Nem az a cél, hogy ne dögöljünk meg hanem, hogy megtanuljunk repülni.

A tekintélytisztelet az ostobák erénye
Előzmény: ha-lo (156)
ha-lo Creative Commons License 2005.01.31 0 0 156

Mindig azt tedd amit az oktatód mondd!

 

/biztosan nem akar a földbe kormányozni/

 

Többféle sebességgel is le lehet biztonságosan leszállni.De erre Te is rá fogsz jönni.

Minden oktató egy kicsit másképpen oktat. Próbáld meg ellesni tőlük a pengét!

Eljön az idő amikor már nem nézed a sebességmérőt,csak jön magától minden.

Sok jó leszállást!

 

 

Előzmény: aviator_eto (154)
Dobyycha Creative Commons License 2005.01.30 0 0 155
Az igazi horizontra.

A többi meg amit irtál az igaz akkor -:Kérdezd meg mégegyszer, biztos jól értetted?
Ha igen akkor cserélj oktatót.
Ha nem akkor ne menj még el egyedül.
Előzmény: aviator_eto (154)
aviator_eto Creative Commons License 2005.01.30 0 0 154
Sziasztok!

A leszallas mar jol megy (most erre a foldeterest ertem). Megis lenne 2 masik reptechnikai kerdesem (mivel annyira hasznos tanacsokat kaptam a forumon idaig.) Mint mar emlitettem Piper Warrirorral repulok, most pont "solo" (egyedul repules) elott vagyok.

Az elozo oktatom allast kapott egy legitarsasagnal igy uj oktatoval repulok. A regi oktatoval az iskolakort a kovetkezokeppen repultuk. A hosszufal (vagyis downwind) kozepe tajan sebesseg 80 knots, egyes feklapallas, sullyedes 500 ft/sec. Base (2-ik rovidfal) 70 knots, kettes feklapallas, finalon 63 knots, 3-as feklapallas. Egyszoval ragaszkodott az oktato ezekhez a sebessegekhez, mikozben ugye a sullyedest a gazkarral szabalyoztuk.

Az uj oktatomat viszont ezek a sebessegek nemigen erdeklik, sot neha be sem rakja az ivelolapot 3-ik fokozatba leszallaskor. A bejovetel olyan vitorlas jellegu nala, nagyon lapos es abszolute nem ragaszkodik a 63 knotshoz sem. Az o filozofiaja szerint a gep orranak "lent kell lenni" hogy jol latszodjek a kifutopalya. Figyeltem, nemegyszer 80 knots volt a sebesseg kozvetlenul lebegtetes elott. Ja, s szerinte amikor az ember leveszi a gazt (1500 1/s fordulatszamra) a hosszu falon onnantol kezdve egeszen a lebegtetesig nem kell a gazkarhoz nyulni (ha az ido olyan ugyebar)
Szoval a ketto kozul melyik a jobb modszer szerintetek?


Masik kerdes:

Emelkedes illetve sullyedes utan vizszintesbe vinni a gepet. A kerdesem az hogy amikor kb. 50 feettel a kivant magassag elott vizszintesbe viszem a gepet, akkor a muhorizontot hasznaljam referencianak(mint vizszintes)? Sokszor figyelem a variot ami ft/min-ben mutat es elegge erzekeny ugye. Melyikre jobb tamaszkodni, a variora vagy a muhorizontra? Vagy valami masra?


Elore is koszi.
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.30 0 0 153

Pfizer!

Az alap PPL-A szakszóhoz (jogsihoz) 45 óra repült idő kell, ezt a gyakorlati képzés alatt repülöd le. Az elméleti vizsgához nincs előírt óraszám, csak tudni kell az anyagot. Ha nem álltál bukásra fizikából, nem egy ördöngősség.

Ezt nem árt ha egy repülős iskolában hallgatod meg, mert sok kérdés tud felmerülni. Tananyagot az iskolák adnak a képzési díjjért általában.

Hogy hány óra kell a biztonságos tudáshoz?

Amikor megkapod a szakszót, átlagos normál körülmények közt nagy odafigyeléssel biztonságosan tudsz gépet vezetni. Ahhoz, hogy kicsit nehezebb feltételeket is bevállalhass, sok-sok gyakorlás kell. Van akinek ez már 100-150 óra után flottul megy, más meg ha 500 órát repül, akkor is bénázik.

Ahhoz, hogy A ból B pontba elvidd a barátaidat sétarepülni, ha jó az idő ez alapfeledat.

Egy Cessna végtelenül jóindulatú, könnyen repülhető. Gondolj rá, hogy ezt az amerikai mogyorótermesztő farmer képességeivel is vezetik sok ezren.

üdv  Tóni 

 

Serok Creative Commons License 2005.01.13 0 0 152
Sziasztok!

Többször olvastam a topicban, hogy e gyönyörű hobbi/hivatás első lépcsőjének gátja a pénzkérédés.

Ebben, ha valakinek kell, tudok segíteni: van egy ismerősöm az egyik nagy banknál, aki nálunk repül és a repülés szerelmese. Ha valaki repülni szeretne, de nincs, vagy nem elég a pénze, akkor szó nélkül megoldja a hitelt. Tudom, hogy nem ez a legjobb megoldás, de én pl. hosszú évek nyálcsorgatása és reptérre történő kijárogatás, pálya mellett való vágyakozás után így tudtam csak megfinanszírozni magamnak a képzést. Ma már kb. 300 órán vagyok túl és a CPL szakszóm is megvan. És egyáltalán nem bántam meg a hitelt, pedig nekem a teljes összeget fel kellett vennem. És a repülés lett a szakmám.
Ha valakit bővebben érdekel a dolog, írjon!
éj Creative Commons License 2005.01.07 0 0 151
Köszönöm nagyon a segítségeteket! Még egy kérdés: Nyíregyházára érdemes menni helikopterezni? XANTI! grat a 100. hozzászólásodhoz! :-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!