Keresés

Részletes keresés

ktaxxyxx Creative Commons License 2002.08.26 0 0 1826
A kezdeményezés jó, de szerintem tovább kellene bontani a 27 egységen belül. Külön kellenének a hosszabb, leírásszerű hozzászólások, és külön a rövid, de tartalmas információk (itt elsősorban a bélyegzők pontos helyére, állapotára, a jelzéshiányos vagy rosszul jelzett pontokra, és egyéb "pontszerű" információkra gondolok) Lehetne az is, hogy az információhalmazt bélyegzőhely-közönként tárolná a fórum.
Előzmény: larzen (1824)
Güsziológus Creative Commons License 2002.08.26 0 0 1825
Üdv. Mindenkinek!

Bekukkantottam ide is, én is csatlakozom azokhoz, akik jó ötletnek tartják Larzen kezdeményezését.

Ha úgy adódik én is hozzászólok, bár most más ösvényeket taposok. Felkészülésként, az esős időszak után beindultam egy kis laza DDP szakasszal (Szekszárd - Mőcsény) és azt hiszem, nem is hagyom abba. Csodás útvonal, kiváló jelzések. Szálka község maga a "paradicsom".

Kellemes környezetben, az SK által is becserkészett csárdában elfogyasztottam egy babgulyást két sör társaságában. Még jó, hogy innen lefelé vezetett az út, így sikerült elérni a vonatot Mőcsényben. Meleg is volt!

Ha belefér a topicba, akkor rendszeresen beszámolok a bélyegzőhelyek állapotáról és az esetleges problémákról.

Szekszárdon nem probléma bélyegezni, a vasútállomás és a buszvégállomás egymás mellett van.
Szekszárd csodás.
Szálkáig nincs probléma, a DDP - RP-DDK kereszteződés, ha nehezen is, de becserkészhető. A jelzés megbújik a fák között, de van.
Ettől a ponttól Szálkáig lejtős, erősen agyagos az út. Ráadásul vizes is. Még délben is harmatos volt a fű.
Szálkán a Horog csárdában van a jó állapotú körbélyegző. A füzetben Tói vendéglő van, de hogy miért nem lehet nevén nevezni azt, ami a térképen is fel van tünteteve, az talány. (Az Ófalu rubrikában ott van a presszó neve!) Érdemes betervezni egy kis megállást.
Szálka után aszfalt, de a völgy és a tó csodás.
Mőcsény kedves kis falu és DDP-s bélyegző is van a vasútállomáson. Sajnos a Kálváriát ki kellett hagynom, mert a helybéliek elirányítottak egy susnyásba. Mire megközelíthettem volna a másik irányból, már indulni kellett, mert a vonat nem vár.
Szekszárdon 300-ért mérik a vöröset az állomáson.

larzen Creative Commons License 2002.08.26 0 0 1824
Beszámolóknál nem chatra, hanem kizárólag az adott szakaszhoz tartozó túraleírást képzeltem el. A fecsegés ki lesz onnan gyepálva. Az nagyon jó lenne, ha ennek a topiknak a hatalmas élményanyagát át lehetne oda tölteni, de erre nem teszek ígéretet. :) Legalábbis arra, hogy én megcsinálom. :)

asciimo. sztm 27 index topikot elég nehézkes a kedvencek között kezelni.
megcsinálom, megnézitek, aztán kiderül.

én azt szeretném, ha lenne 1 azaz egy olyan URL, amit kéktúrázás előtt beírok a böngészőmbe és mindent egy helyen látok: bélyegzők helyét, szálláshelyeket, látnivalókat, útleírásokat.

ja, ha ez meglesz, akkor lesz még egy dobás, amit nem árulok el előre, de szerintem élvezni fogjátok. :))

Na, és most megyek Kőszegre. :)

Zete Creative Commons License 2002.08.26 0 0 1823
Ez igy jól hangzik, amit irtál. Leginkább a párhuzamosság elkerülésére kéne törekedni, mivel itt a topicban minden benne van, de az nem menne szerintem, hogy egy újabb társalgós fórum működőkését is elkezdenénk egy új helyen. Ezért gondoltam arra, hogy elég volna csak kiemelni a komplett leirásokat egy helyre. Ebben nagyon szivesen segitek, bárki is csinálja. Úgyis megvan az összes beszámolóm doc-ban, át tudom adni egyenként.
Persze az új beszámolók felkerülnének ide továbbra is, csak közben szépen gyarapodna a gzűjtemény is.
Előzmény: stewes (1822)
stewes Creative Commons License 2002.08.26 0 0 1822
Volt nálunk egy tesztoldal, amit esetleg be lehetne rendesen izzítani.
Arról van szó, hogy a honlap szerkesztésébe be lehetne vonni külsô embereket, akár Titeket is, oly módon, hogy a cikkek írásához akár egy Word is elegendô. Tehát, vegyük ezt a legegyserübb példát: X megírja a cikket a szövegszerkesztôben, szépen megszerkeszti, majd a mentésnél szépen felnyomja ftp-n. A mô azonnal megjelenik a TM megfelelô honlapján. Úgy mint egy fórum hozzászólása is, azzal a külöbséggel, hogy a többiek csak olvasni tudják, hozzászolni az adott oldalon nem lehet. (Viszont ott a fórum!) A rendszer működésének egy fontos feltétele van: mivel az így szerkesztett anyag feltöltés után azonnal a honlapon van, így esetleg nem kivánatos tartalom is megjelenhet. Természetesen mi törölni tudunk, de esetleg csak több órával késôbb. Ezért csak azoknak álna nyitva ez a lehetôség, akikben megbízhatunk. És természetesen minden írónak egyéni jelszava van.
Nos, így akár egy komoly kéktúra anyag is össze tudna jönni. Azt ami az igazoló füzetekben, térképen, könyvekben van elôbb-utóbb elkészül egy összeállítás, de sokkal izgalmasabb lenne egy gyakorlatias adásbázis.
Mi a véleményetek errôl? Aki szeretne többé kevésbé rendszeresen anyagot küldeni, azt kérem, hogy dobjon egy mélt a turistamagazin@timp.hu, vagy az arvai@enternet.hu címre.
asciimo Creative Commons License 2002.08.26 0 0 1821
Igen, forum, de nem olyan mint ez, hanem
minden kektura szakaszhoz (1-27) van egy topik. Azon belul pedig ugyanaz menne mint itten. Legalabbis ahogy en elkepzelem.

De Larzen! Nem lenne egyszerubb itt az indexen csinalni 27 topikot "OrszagosKektura_x" neven (x=1..27 )?
Vagy csak egyszeruen gyakorlaskeppen akartal irni egy forumot, es nem akartad cel nelkul csinalni?

asciimo

Előzmény: Zete (1820)
Zete Creative Commons License 2002.08.26 0 0 1820
forum?
Ugy emlekszem, korabban arrol volt szo, hogy nem egy ujabb forumot, hanem cikk, illetve beszamolo gyujtemeny adatbazist kellene csinalni, ahol tematikusan, pl. szakaszonkent lennenek gyujtve a leirasok.
Igy a mar itt megjelent beszamolok is egyszeruen atlathato formaban lennenek oda is felteve, hogy barki elolvashassa hosszu visszakeresgeles nelkul. Egy ujabb hozzaszolasos topic helyett a tenyleges beszamolok kellenenek csak, szerintem. A megvitatas helye inkabb itt a topicban van.

De lehet, hogy nem jol ertem, amit irsz, ez esetben sorry az okvetetlenkedesert.

Előzmény: larzen (1816)
stewes Creative Commons License 2002.08.26 0 0 1819
A Turista Magazinban már év eleje óta működik egy fórum, benne kéktúra topic is, egy ideig chat is volt. A látogatottságuk minimális. Nem tudom miért. Van egy kéktúra rovat is. Igaz ott még minimális anyag van, de pont a túrák során tapasztalt új információkkal kiegészítve bôvítgetném a meglévôket.
Előzmény: Törölt nick (1818)
Törölt nick Creative Commons License 2002.08.23 0 0 1818
Larzen ! Ez nagyon kiraly! Mar alig varjuk!!
Előzmény: larzen (1816)
Levcso Creative Commons License 2002.08.23 0 0 1817
... és övendezének vala neki!!!
:O) (csak bele ne kéküljünk)
Előzmény: larzen (1816)
larzen Creative Commons License 2002.08.23 0 0 1816
Majdnem elkészültem egy fórummal, amit szándékaim szerint a TTT honlapra fogok feltenni. A fórum azért készül, hogy a kéktúrával kapcsolatos adatok könnyen megtalálhatóak legyenek. Többször felmerült, hogy most már milyen nehézkes ebből a (szerencsére nagyon jól működő) topikból az érdemi információkat kivadászni egy-egy szakaszra, vagy bélyegzőhelyre vonatkozóan.

A topikok helyett egy-egy ellenőrzőhelyhez illetve szakaszhoz lehet megjegyzéseket, hozzászólásokat írni, s ezek fordított időrendben jelennek meg. Nincs szükség karbantartásra, regisztráció után bárki írhat oda. A felhasználó megadhatja, hogy mikor járta be az adott szakaszt (látogatta meg a helyet), esetleg milyen irányban és hogy mit tapasztalt.

A program olyan készültségi állapotban van, hogy most már be merem jelenteni, hogy lesz ilyen. :) Viszont még nincs olyan állapotban, hogy akár tesztelésre is felrakjam. Főleg azért, mert most elmegyek egy hét szabadságra (nem fogjátok kitalálni, hogy hova :)), s nem hiszem, hogy a felmerülő hibákat lesz módom gyorsan orvosolni.

Vaskalap kartárs Creative Commons License 2002.08.22 0 0 1815
Mindszentpusztán 1999 őszén jártam. Én is a fémbélyegzőt használtam, de a kulcsosház gondnoka (mert autóval kivitte nekünk a kulcsot, amit másnap adtunk le Kőhányáspusztán) jó kis gumibélyegzőt is adott. Ezt is beütöttem a füzetbe.
Előzmény: asciimo (1812)
Törölt nick Creative Commons License 2002.08.21 0 0 1814
irok mailt
Előzmény: larzen (1813)
larzen Creative Commons License 2002.08.21 0 0 1813
Augusztus utolsó hetében megyek szabadságra, és egy jó kis kéktúrát terveztem ebben az időszakban.
Mivel a keleti részt szinte már teljesen bejártam, ezért egy hosszabb nyugati szakaszra gondoltam.
Ha egyedül mennék, akkor Kőszegtől indulnék keleti irányban mivel az Írott-kő - Kőszeg szakasz megvan, utána meg egy nagy üresség. Egy tájfutó barátomtól kaptam egy nagyon jó kis térképet a Velemi-erdőről (Szent Vid káplna környéke), amit ő csinált. Egy napnak pont jó lenne a Velem - Szent-Vid - Írott-kő - Hétforrás - Kőszeg szakasz. Kőszegtől egészen Zircig csak egy rövid badacsonyi szakasz van meg, úgyhogy biztosan találunk közös 'fehér foltot'.

Rcs neked a hétköznap mennyire jó időpont? Hány napra tudnál jönni? Azért kérdem, mert arra a napra jó tömegközlekedésű helyeket kellene találni...

asciimo Creative Commons License 2002.08.19 0 0 1812
Mult het penteken sikerult elszabadulnom kekturazni. A Volanbusz jol szervezett atszallasai miatt 2 es fel oraba telt a Bp-Bodajk tavolsag lekuzdese....
Bodajkrol fel Csokakore, a kocsmaban nem volt ott a topikban emlegetett nagyon csinos lany, de amugy is siettem. Aztan Larzen mintajara kocogos stilusban Gantra, ahol a hazak rendezettsegebol rogton rajottem, hogy svab faluban vagyok. Aztan Mindszentpuszta, ahol a kut vizebol minden tiltas ellenere ittam, semmi bajom. Innen tovabb Kohanyaspusztara, ami lassan ment, aztan atkozodtam, hogy ez el van merve, nem lehet hogy 5 km masfel oraig tartson. Aztan rajottem, hogy rosszul olvastam, az OKT fuzetben 6,9 km szerepel.
Kohanyaspusztanal pedig rohadt mazlim volt,
ahogy beerkeztem, latom hogy egy no all a buszmegalloban! Rohanok belyegezni, aztan a megalloba, 2 perc mulva jott a busz. A tabla szerint naponta 3 busz megy el ott.

Belyegzok:
Csokako - kocsma MTSZ-gumi
Gant - turistahaz gondnoka a fagyizoval szemben lakik a 21. szam alatt, vagy a fagyizo/kocsma-ban diszes Gant feliratu turistabelyegzo - eleg erdekes.
Mindszentpuszta- jo fembelyegzo.
kohanyas - jo gumi a volt bufe mellett (a bufe bezarva, viszont van mukodo nyomos kut)

Udv nektek.
asciimo

larzen Creative Commons License 2002.08.16 0 0 1811
A módosított túraterv: szombat 8.30-kor, az Árpád-hídtóé (8.37 Flórián) indul egy busz Komáromba, erről leszállunk Dorogon vagy Tokodon. (Majd megnézem a térképen, hogy mit jelent a
"Tokod, üveggyár" megálló.) Innen a kéken vissza Piliscsabára.
larzen Creative Commons License 2002.08.16 0 0 1810
Ízlés dolga. :)
Előzmény: pavarotti (1809)
pavarotti Creative Commons License 2002.08.16 0 0 1809
Mármint Nagybörzsöny felé v. a kocsma felé?:))
Előzmény: larzen (1808)
larzen Creative Commons License 2002.08.16 0 0 1808
Nagybörzsönyben a kocsmában is - ha esetleg valaki arra túrázik.
Előzmény: pavarotti (1806)
pavarotti Creative Commons License 2002.08.16 0 0 1807
Ára:490Ft - nem visz csődbe:)
Előzmény: pavarotti (1806)
pavarotti Creative Commons License 2002.08.16 0 0 1806
Szereztem Börzsöny Várai (v. mi..) füzetet, tök jó, lehet kapni a NHH és Magas-Taxi th.-kban is!!!
pavarotti Creative Commons License 2002.08.16 0 0 1805
A "régi vasút" gyakran sok 10 éve, gyakran már talpfáig felszedett vonalat jelent, gyakran olyan, amilyennek leírtad:) //ld. Zemplénben Nagybózsva-Füzér között - ez ugyan (még) járható, de körülötte ott is embermagasságú a gaz//
Előzmény: Váci (1799)
larzen Creative Commons License 2002.08.16 0 0 1804
Jó lenne, köszönöm.
Csak most már késő, mehetek vissza... :-(
Nem mintha csúnya hely lenne, de ott a környéken már nincs 'fehér folt' máshol pedig van.
Esetleg a Kisgyóni Nyolcason lehetne valami alternatív útvonallal trükközni. :)
Előzmény: ktaxxyxx (1803)
ktaxxyxx Creative Commons License 2002.08.16 0 0 1803
(Bakonykúti bélyegző)
Márpedig vandalizmus ilyen kis faluban is lehetséges. Azon kívül a falu központjában értelmi fogyatékos gyerekek szoktak táborozni, és - bár nem tehetnek róla szegények, de - előfordulhat, hogy "Jé, mi ez?" alapon megtetszhet nekik a bélyegző. Talán ezért van úgy elrejtve.
A pontos okra, ha eszembe jut, rákérdezek az illertékeseknél!
Előzmény: larzen (1801)
Váci Creative Commons License 2002.08.16 0 0 1802
Majdnem elfelejtettem...

Múlt héten voltam Szentbékkála-Nagyvázsonyban. Mindent úgy találtam, ahogy az atlaszban le van irva. Jelzések majdnem végig kitűnőek, viszont Nagyvázsony előtt könnyű eltévedni, nekem sikerült is. Igy a falu másik végén (kerülővel) érkeztem be.

larzen Creative Commons License 2002.08.16 0 0 1801
[bakonykúti bélyegző]
Hát, ezt én sem találtam meg. Köszönöm az elhelyező leleményességét. Nem hinném, hogy egy ennyire nyugis helyen miért kell rejtegeni a bélyegzőt. Ráadásul amikor ott jártam, éppen nem volt nyitve semmi...

[bakonykúti után]
Szerencsére a másik irányból (Bodajk felől) nincs tájékozódási probléma.

Előzmény: Váci (1799)
Váci Creative Commons License 2002.08.16 0 0 1800
Sziasztok Kéktúrások, Kisvasutasok, Vasútmániások!

Az elmúlt hetekben igen sokfelé jártam, ezzel kapcsolatban (vegyesen) néhány kéktúra/kisvasút/vasútmániás élmény:

Rába-túra:
- Szombathelyen az állomás előtt ki van állitva egy régi villamos.
- A Szombathely-Szentgotthárd utat Bz-mellék panoráma-peronján tettem meg. Még sosem jártam arra.
- Körmend. A kenukat át kellett emelni a duzzasztónál, igy több órát töltöttünk ott. A hidon többször is jöttek-mentek a szóló Bz-k (Zalalövő felé).
- Rum. Bejártam a megszüntetett Szombathely-Rum vonal Rum-Vasszécsény szakaszát. Rumon még áll az egykori motorszin (legalább is annak néztem). Rum-kastélyon megvan a megálló-épület, és a köv. faluban is (nem jut eszembe a neve). Itt posta üzemel benne. Vasszécsényben a III. o. HÉV-épületet lakóházként használják.
- Sárvár. Megtettem az OKT Sárvár-Gérce szakaszát. Kicsit "csaltam", mert nem a KÉK-jelzésen mentem, hanem a gyakorlatilag párhuzamosan futó (ugyanolyan hosszú), volt Sárvár-Zalabér-Batyk vasút nyomvonalán.
- Várkesző. Itt ért véget a túra, hazatérni a Rábahid nevű megállóhelyről lehetett. Azért emlitem meg, mert a megállóhelyen semmi, még nyomokban sem volt található a megállóhelytáblán kivül. Igy nemhogy a vonatindulásról, de még arról sem lehetett semmit megtudni, hogy egyáltalán melyik vasútvonal megállóját találtam meg. (Hiszen még a vasútbarát sem ismer minden vonalat). Még szerencse, hogy Vaskalap-barátomat bármikor felhivhatom telefonon... Ja, és a Bz-t ezen a környéken Studenkának hivják.
- Pápa. Az állomáson modern utastájékoztató (olyan, mint egy repülőtéren), csak - közemberek számára - teljesen értelmezhetetlen. Például még én, mint vasútbarát sem tudtam megmondani a Budapestre utazóknak, hogy akkor most mikor-merre induljanak.

Bázakerettye:
- Egy egészen rövid szakaszon, de túráztam a Dél-Dunántúli KÉKen. Bekerült a füzetbe az első pecsét.
- Vonatoztunk is, a Bázakerettye-Kistolmács szakasz kritikán aluli állapotban van. Tudja valaki, miért nem megy a vasút a faluig? Nem is ment soha?

Tisza-túra:
- A kenut Tokajban béreltük, és tetőcsomagtartón szállitottuk, gyakorlatilag végig a kisvasút nyomvonalán. Rengeteg fedezetlen útátjárót érintettünk, a sofőrünk úgy hajtott át rajtuk, mintha ott sem lettek volna. Mikor szóvá tettem, csodálkozva kérdezte, hogy "és ez még jár is?" Aztán láttunk egy vonatot is, természetesen gyakorlatilag üresen.
- Záhony. A vasúti hid kb. 1 órahosszáig volt a látókörünkben. Ezalatt egyetlen egy vonat sem ment. Emlékszem, amikor először jártam itt, 1984-ben, a vonatok egymást érték. (Na jó, egymás térközét.)
- Tiszakanyár. Alföldi kéktúra, Tiszakanyár-Cigánd szakasz. Ebbe a füzetbe is bekerült az első pecsét.
- Balsa. A komp megszünt. A halászcsárda is bezárt. Most már tényleg a semmiben van a kisvasút végállomása. Szerintem nem sokáig fog ide kijárni. (Lehet, hogy már most sem jár, nem tudom, mert a csárda bezárása miatt meg sem álltunk itt, csak a következő kompnál.)

Grátisz a Tisza-túra végén: egy nap a Zemplénben
- Megtettem az OKT Füzér-Hollóháza szakaszát, ilyen irányban. Örültem, hogy végül a "civilek" közül senki sem jött velem, mert a Füzér-Nagymilic szakasz igazi kék-túrás szakasz. Igencsak megizzadtam, pedig csak napi kishátival voltam. Viszont nagyon megérte, gyönyörű a táj, és döbbenetes a határkövek mentén gyalogolni. Az a legborzasztóbb, ahogy ez a határ ide került. Mert ha - mondjuk - azért lenne itt a határ, mert a "szomszéd király" hadserege erősebb volt és elfoglalta, akkor azt mondom, OK. Jövőre majd a mi "királyunk" hadserege lesz az erősebb, és visszafoglalja. De nem! Valakik, akik talán sohasem jártak itt, föléhajoltak egy térképnek, és húztak egy vonalat. Tessék! A hegy egyik oldala ez az ország, a másik oldala a másik ország. Ez a fa az egyik ország, a mellette lévő a másik ország. És akkor még az emberekről nem is beszéltünk. De hagyjuk is inkább, elnézést, hogy nem ideillő témáról irtam.
- Füzérben egy ritka jó állapotban lévő tábla ad útmutatást a túrázóknak. A tábla korát csak a rajta lévő tartalom mutatja:
...
Füzérkomlós vá. x km, y óra
Füzérradvány mh. z km, xx óra
...

Sokak szerint teljesen abnormális, hogy igy töltöttem a szabadságom, de azt hiszem, Ti megértitek, hogy nagyon jó nyaram volt.

Váci Creative Commons License 2002.08.15 0 0 1799
Sziasztok!

A sok nyári élmény előtt egy kis soronkivüli gyors-jelentés:
Tegnap voltam OKT Kisgyón-Bakonykúti.
Néhány észrevétel/tanács:
- Kisgyón megközelitése Bakonycsernyéről történhet, de a térképen jelzett KÉK-NÉGYZET jelzést messzire kerüljétek el! Én azon indultam el, annál is inkább, mert a térkép szerint egy "régi vasút" nyomvonalon vezet. (Vasutasok! Tudtok erről valamit?) Szóval: az út járhatatlan, embermagasságú parlagfű-csalán-egyéb gaz. Érdemesebb az aszfaltúton menni.
- Kisgyón: az atlasz szerint bélyegző a turistaház gondnokánál. Csakhogy a gondnok - mivel nem voltak vendégek - Bakonycsernyei otthonában tartózkodott. Nem mentem vissza... Viszont azt mondta a sövényt nyiró ember, hogy a faluban (Bakonycsernyén) a Túra sörözőben is van egy bélyegző.
- Burokvölgy, pontosabban Burokpart: nagyon szép, megéri, hogy a módositott kéktúra erre vezet.
- Bakonykúti: a bélyegző az atlasz szerint a polgármesteri hivatal előtt van kihelyezve. Valóban igy van, de elég ravasz módon, én nem is találtam meg önállóan. A buszmegállóban van egy fából készült tájékoztató tábla, ennek a táblának az oldalán van a fából készült kis doboz a bélyegzővel, minden figyelemfelhivó jelzés nélkül. (Ez egyébként nem is baj, csak a túrázót sem figyelmezteti semmi.)
- Bakonykúti után: nagyon kell figyelni a falu utáni mezőn, én úgy eltévedtem, hogy nem is volt időm Fehérvárcsurgóig elmenni, mert több mint egy órás kerülő után gyakorlatilag visszakerültem a faluhoz.

lükepék Creative Commons License 2002.08.15 0 0 1798
Épp semmittevésemben (akarom mondani a nagy munka közepette) nézegettem az okt-teljesítésemet.. eleddig 20% van meg.. 2 év alatt.. van hova fejlődni.. :) nem baj, majd most!! Balaton-felvidék
ktaxxyxx Creative Commons License 2002.08.12 0 0 1797
A Keszthely - Hévíz közötti bozótharcnak egy szépsége volt (télen jártam arra, amikor belátni a fák közé): a tőzegben a fák sekély gyökeret eresztettek, és amikor egy adott súlyt elértek, szőnyegként hajlították fel a tőzegréteg szélét.
Előzmény: tom-a-hawk (1785)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!