Rómaifürdőnél vagy annak környékén épp mérgelődtem, igy "nem volt időm eltévedni". Azért mérgelődtem, mert az erdő közepén, a gyönyörű völgyek aljában, a szalonnasütő helyen egy "újgazdag", középkorú pár tartózkodott, mellettük a vadonatúj terepjárójuk. Azóta se tudom, hogy tudtak oda lejutni. Esetleg átgázoltak erdőn-mezőn?
Zircen szerencsém volt. A múltkor, mikor Bakonybélről jöttem, én is csak ZIRC bélyegzőt kaptam, és nekem is szó szerint azt mondták, hogy "ez van". Erre készültem most is, viszont a vasutas készségesen megkérdezte, hogy milyen bélyegzőt kérek, dátumosat vagy sem, sőt, még azt is megkérdezte, hogy jó-e a mai dátummal, mert szivesen átállitja.
1997 nyaran TMT nicknevu baratommal festegettunk jelzest arrafele. Elotte ott jartunk,
Bakonynana->Zirc iranyban, es total elkevertunk, vegul Olaszfaluban kotottunk ki. Es elhataroztuk, hogy nyaron visszamegyunk festeni. Meszegetoknel aludtunk, csinaltunk a Romai furdonel egy kis hidat fabol, (amit annak rendje es modja szerint szetbarmoltak a szalonnasutogetok), es Zirc fele haladva egy ket helyen festettunk fel jeleket.
Akkoriban a problema ott volt, hogy a bukkos erdoben haladva a Csigahegy labahoz erve be kell fordulni balra(Nana felol jove) az embermagassagu csalanosba, es ott a keritesoszlopokon volt neha jelzes. Na ezt a fordulot jeloltuk ki egy bukkfan hatalmas nyillal, es iden jartam arrafele, egy-ket altalunk festett jel meg megvan. Talan ez is.
Mindenesetre ugy latszik kicsit hiaba faradoztunk, bar lehet hogy alaposabban korbe kene nezni.
Bakonynána közelében, a Római-fürdő környékén nem volt gond a jelzésekkel? Tavaly én ott kavartam vagy egy órát, teljesen kaotikus volt a terep. Végül egy találomra kiválasztott dűlőút bizonyult jónak nagy szerencsére. Emiatt egy hatalmas futás kellett Zircen az utolsó bp-i busz eléréséhez. Ráadásul Zircen a vá-on is volt egy kisebb probléma, mert csak egy "ZIRC" feliratú bélyegzőt adtak, és nem voltak hajlandók a normális dátumos körbélyegzőt elővenni, azzal, hogy: "Ez van!".
Idei tapasztalat: Keszthelytől Nagyvázsonyig csináltuk meg a kéket, össze-vissza, szakaszokban, de mindig úgy jött ki a lépés, hogy a leírással ellentétes irányba mentünk... Néha visszaolvastunk, amikor elkavartunk, és vissza-visszanéztünk, és hej de sok helyen bénaság volt!!!
Levontuk a konzekvenciát: csak és kizárólag térkép és jelzés alapján szabad menni... Ahol már az sem segít, oda kell a női intuíció.. :)))
(komolyan, legalább háromszor azért nem tévedtünk el, mert totálisan ok nélkül jó alaposan körbenéztem, és tényleg akkor volt valami kavarás a jelzéssel...)
Talán azzal a különbséggel, hogy most a jelzés kitűnő, és a térkép is jó. Én viszont - ez az én hibám - az atlaszban olvastam, hogy "dzsungelharc a rét végéig", ezért ezt vettem célba.
Nem hiába: most már az embernek három felé kell figyelnie: jelzés, térkép, atlasz.
Negyedikként esetleg a természetre, tájra. :-)
Ha megnézed a "Másfél millió lépés"-t, Rockenbauerék is Veimpuszta magasságában agyalnak-vakaróznak erősen a térkép fölött. Én kb. 10 éve voltam arra, és a vége az volt, hogy "saccra ott van Nagyesztergár, no gyerünk".
Szóval egyáltalán nem újkeletű a probléma.
Tegnap voltam Zirc-Jásd között. Eredetileg Kisgyónig (Bakonycsernyéig) akartam eljutni, de Nagyesztergár és Bakonynána között úgy eltévedtem, hogy nem volt rá időm.
Az eltévedés oka (saját figyelmetlenségemen kivül): az atlasz leirása (!) pontatlan volt. Azt irja (fejből idézem): Veim-puszta (a pontos nevére nem emlékszem) elhagyott épülete után egy embermagasságú gazzal benőtt régi legelőn kell végigmenni. A nehezen járható szakasz végén balra vezet a jelzés az erdőbe, stb.
Nos, a járhatatlan rét már járható, egy kocsinyomnyi részt felszántottak, igy gond nélkül végig lehet menni. Végig is mentem, a végén meg is találtam a jelzést. Úgy megörültem neki, hogy fel sem tűnt, hogy nem balra, hanem jobbra visz az erdőbe. Annyira egyértelmű és sűrű volt a jelzés, hogy csak mentem, mentem. Pár km után egyszercsak szembetaláltam magam az emlitett Veim(?)-puszta jellegzetes romjával. Körülnéztem, és akkor vettem észre, hogy visszafelé jöttem.
Ugyanis: a jelzés nem a (járhatatlan) réten vezet, hanem pár száz méter után a rétről jobbra bemegy az erdőbe (lehet, hogy annak idején a méteres gaztól ez nem látszott), majd az atlasz által jelzett helyen, a rét végén vág át a réten, és folytatódik balra. Utólag tényleg megvolt balra is a folytatás, de a jobb irány sokkal egyértelműbb és szembetűnőbb volt.
Összefoglalva: Veim-puszta után figyelni kell!
Nekem megvan a sajtóanyag a Petáktól. Tegnap, szerda délelőtt volt a sajttáj. Sajnos nem tudtam ott lenni. Háromból csak kettőn sikerült egyszerre. Dél körül majd beírok vagy ide, vagy a (reggeltől kapható) Turista Magazin honlapjára. Most jut eszembe, a lapban már írunk a dologról.
A túraútvonalat 2000-ben járták be a fiúk. Lehet, hogy csak snittek vannak az 1988-as munkaanyagból.
Akinek új füzete van (*), az legyen szíves, nézze meg nekem, hogy mennyi a Jósvafő - Derenk szakasz távolsága és szintkülönbsége!
*: Az új útvonal nem a Ménes-patak völgyében, hanem a P- jelzéstől délre megy. Ez érdekel.
Bocs az illetékesektől, arra gondoltam, de nem tudom fogni a Fimmúzeumot. Szerettem volna videón megnézni, de kölcsönzőben nem tartják legalábbis Siófokon.
larzen!
Ha jól emlékszem, korábban azt irtad, hogy azt szeretnéd, hogy beirsz egy cimet és ott megtalálj minden infót az adott SZAKASZRÓL. Ha viszont bélyegzőhelyenként van a csoportositás, akkor a helyek ugyan ott lesznek egyértelműen, de a leirások? Az ember túrázik egy vagy több napot, bejár egy távot, ir róla egyetlen beszámolót. Akkor azt hová tegye? Szedje szét pontonként a leirást - elég macerás. Talán a 27 szakaszra történő bontás segithetne ezen.
Jó kérdés. :) Egyelőre sehova. Az adatbázis-modellben meg lett tervezve a szakaszhoz fűzött hozzászólások tárolása is, de még nem állt össze a fejemben a kép, hogy ez miként is nézzen ki. Valahogy úgy szeretném, hogy ne kelljen ide-oda navigálni, ha valaki egy bélyegzőhely után a következő szakaszról szeretne írni.
A lucfenyvest azért kellett tarra vágni, mert a hazai klimatikus viszonyaink között ez a fafaj nem tartható tovább egészséges állományban 70-80 évnél. Az már más kérdés, hogy akkor nem kellene ezeket erőltetni, az meg egy harmadik, hogy a fenyveseket Mo.-n nem nagyon lehet természetes úton felújítani, az pedig a negyedik, hogy amit a Mátrában "természetes felújításként" végeznek, mit is jelent...
Mindszentpusztán találkoztam jóféle gumibélyegzővel is, de ez el van zárva a házba. Vagy a gondnok zsebében volt, aki kinyitotta nekünk a házat. (Mindegy; tőle kaptuk.) Ő egyébként Kőhányáspusztán is gondnok.
A várban _van_, de lehet attól még a faluban is. :)
Tavasszal, ottjártunkkor a vár éppen felújítás, tatarozás alatt állt, zárva volt. Szerencsére a 'várkapitány' Szarvas Matyi ismerőse volt, úgyhogy beengedett minket és kaptunk bélyegzést is.
A hetvegen -szombaton - mennek folytatni a
Kohanyaspusztanal felbemaradt Vertes-turamat.
Vargesztesen hol van pecset? Igazabol a faluban levo pecsetnek orulnek, a varban mar 3 szor jartam, es valoszinuleg kocogosra veszem a tempot.
Hétvégén túráztunk egyet a Vasi-hegyháton.
31-én: Magyarlak-Farkasfa-Lugos-patak-Ispánk-Nagyrákos útvonalon a és a jelzéseken.
1-én: Szentgotthárd-Hársas-tó-Rábagyarmat-Hegyhátszentmárton-Ivánc útvonalon a és a jelzéseken.
Mondhatni ennek a két jelzésnek az elejét jártuk be és határozottan jó benyomásom volt. A jelzések elsőosztályúak! Mindenütt jól láthatók, sűrűk az elágazások értelmes nyíllal jelezve és a puszta részeken jelzőkarókkal. Minden elismerésem a jelzésfestőké.
A Vasi-hegyháton a DDK kivételével még nem túráztam és kellemesen csalódtam is. Szép és nagy kiterjedésű erdők, változatos faállománnyal, jól járható, tisztított utakkal.
A (ami a DDK) jelzéssel egyszer a Lugos-patak (most inkább pangó állóvíz) völgyében találkoztunk, hatalmas öreg tölgyek árnyékában, másszor Hegyhátszentmárton-Ivánc között. Ez is kifogástalan állapotban.
Iváncon gondoltam arra, hogy Kéktúra bélyegzőt teszek a túrajelentésre, de a templommal szemben levő bélyegzőt szimbolizáló táblácska mellett nem volt doboz. Keresgélni a busz indulása miatt nem akartam, így maradt a kocsma.
Iváncon van egyébként OKT bélyegző? Ha van milyen formában (gumi, fém, nyalóka)?
Ja, és valami, amit NEM TUD senki nekem megmagyarázni: A Mátrában a Galyatető és a Nyirjesi eh. közötti szakaszon az egykori gyönyörű, hatalmas, zúgó fenyvest augusztus közepén tarra vágták. Kiméletlenül, tolálisan. Tarra. Több hektáron. Bocs.
Szevasztok, hej a nyári álom után visszatér a topicba még egy vasútmániás. 'Helyi kékek' pl.:Börzsönyi kék, Bükki kék, Balatoni kék, Gödöllei kék (Bag v.m. Gödölle állami telepek v.m. :)) stb.
A nyáron sikerült a Cserhát 500-as csúcsait kettő kivételével felkeresni (hát, nem semmi mozgalom, ha még nem tettétek, próbáljátok ki, igazolólap Csipai Gyurinál rendelhető (CsBT), valamint kéktúrában teljesiteni a Mátraverebély-Mátraháza(-S:Gyöngyös - a Sár-hegy is kegyetlen jó hely !!!), valamint a teljes vértesi (Csókakői elág. -- Szárliget vá.) szakaszt a kéktúrából. Ha ezek közül bárkit bármi érdekel részletesen, szivesen válaszolok!