Erről a busz gyártásról annyit,hogy Flak szépen összeszedte a lényeget!
Kisszériás gyanta verziót nem lehet 25-30000.-Ft alatt kihozni!
Fémből elkezdeni gyártani pedig nem éri meg!
Itt 10-20 milliókról beszélünk!
A legegyszerűbb megoldás ha valakinek ennyi pénze van Ikarus gyártásra:
Meg kell keresni a CB-t és becsatlakozni egy termékükbe.
1000-2000 db-ot saját dobozban és színben átvenni tőlük.Ennél olcsóbb és egyszerűbb megoldás nincs.
Ez őket is előre lendíti mert mégis eladott fix x ezer darab.
Ennél kisebb számban fém modell esetén felesleges gondolkodni! Nem térül meg még a saját gyártás sem. Sőt az csak ennél sokkal nagyobb mennyiség esetén.
Hamár Ikarus: Engem meglepett, hogy Lengyel fórumon többször szóba került, hogy az ottani Retroautók sorozat különszámaként jó lenne, ha kiadnának Ikarust is.
Ha én Ikarust szeretnék gyártani, biztos, hogy nem magyar szerszámgyártó cégtől kérnék ajánlatot, hanem kinaitól. És ehez nem kell Kinába menni. Ők már itt vannak. Ma már majdnem mindeki ott gyártat. Aki nem az csődbe megy (lásd Agat és Kompanyon). Eladásnál sem gondolkoznék csak Magyarországban. A volt szocialista országokban biztos lenne rá kereslet és itt főleg modell boltokra gondolok. Két fő szempont van. Először is olyam modelleket kell kiengedni, amelyek eddig nem jelentek meg és nincsenek betevezve más gyártóknál. A másik dolog a darabbszám. Ha sokat gyártunk olcsóbban adhatjuk, ha limitált szériás ára a csillagos ég. Ezt kell belőni. Ehez kell egy komoly piackutatás. Ja és ha már modell akkor legyen fémből.
Nem a buszt leszólva,de egy Atlas minőségű Ikarus 10-12-öt megérne 1:43-ba,felette nehéz eladni,a minőséget a teher sorra érteném,azok nekem eddig mind hibátlan volt.
Kb két órája, a legnagyobb hőségben el is sétáltam beváltani.
Óriási mázlim volt, mert kaptam féláron frissen hamisított zloty-t egy szimpatikus szőke arab lengyel pénzváltótól, így nagyon olcsón fogom tudni adni a lengyel modelleket, vagy ha lebukom és haza sem jövök, akkor még olcsóbban (sehogy)...
Én vasúttal probálkozom ugyanígy.Sajnos a magyar piac kicsi még Ikarus került külföldre bőven azért vonattal nem álltunk ilyen jól.Nekem anno egy H0-ás mozdonyhoz való fröccsöntő szerszámra is sok milliós költséget mondtak éa akkor még csak a test van meg kerekek meg egyebek sehol.Nálunk az a baj,hogy mindenki hangember persze tisztelet a kevés kivételnek.Persze veszek meg hozzad,azt amikor kész nincs piac és bukta.Vasútba most csak olyan dolgokat tervezek sorozatba amiket a fizetős piacok is felvesznek,de lehetőleg legyen hazai vonatkozása,mert egy ekte magyar mozdony biztos eladhatatlan mondjuk tőlünk nyugatra és keletre sem sok került itthon meg nincs rá kereslet,már a H0 áraktól is padlót fog a nép.
Ja, erről jut eszembe és itt ragadom meg az alkalmat, hogy közöljem, mindenkitől minden utalás megérkezett, amiket megbeszéltünk, csak nem tudtam mindenkinek visszajelezni.
(Kivéve a gyevi bírót, mert "Dr. Gabi" szokásához híven további hónapokkal meghosszabbította a tartozását és a csendbe burkolózását.)
Ajánlották a járulék fizetés csökkentése érdekében hogy mint kiadvány jelenjen meg és a modell a ráadás melléklet így 27%-ról az áfa 5-re csökken. De így meg rájön a nyomdai, szerkesztési, tördelési munkadíj és egyébb kiadás. Van hozzá egy két oldalas szines újságnak nevezett lap így több helyen lehetne értékesiteni "de nem ekkora modelleket" és "összetörik mint a többi hasonló kiadványt". Gondolkodtam összerakós több részből álló kiadványon is.
Csak az a baj tíz helyre mész ötben falakba ütközöl a fennmaradó ötből meg egy ad részleges választ....
Többször és nyomatékosan ki volt itt nyílvánítva a "társad" részéről, hogy ő a szellemi vezér, te csak a "szancsópanca" vagy, elhanyagolható tényező mellette.....
Inkább az előző hozzászólásomat olvasd, az vonatkozik RÁD!!
Kb mint a benzin ára + adó és egyéb terhek rajta, úgy jönne ki ennek is a végösszege...
De az előzőhöz visszatérve, én a helyedben nem hagynám abba az Ikarus-projectet, mert mégiscsak te voltál a szíve-lelke satöbbije a dolgognak, amit te meg tudtál csinálni az ügyben, az volt elvégezve, tehát nem másoktól kellene várni a többit.
"Meg tudod csinálni!!!!!"
(Azok alapján is, amit leírtál, és azok alapján, ahogy megismertünk, talán te vagy az egyetlen, de minimum benne vagy az első 3-ban...)
Nem akarom hogy ez vitákat szüljön. Mint irtam ez még tervnek is gyenge. Gyártásra szóban megállapodtam ami azt jelenti "hozzad a szerszámot és mehet a gyártás" . Még a megkeresett két szerszámgyártó sem válaszolt. Tudom sokan még a teher sorért sem tudják kiadni az 5000ft-ot/db... Meg ezek a modell lenézések nem értem amig nincs valami addig hűűű meg aaaaa jéééé ez kell ha meg van akkor tréj, drága , gyenge, stb... én ezektől a dolgoktól félek a legjobban. "és a megtérülés"...
Ja és a 10-12 000 ft az a költség, amibe az aktuális modell elkészítése kerül sok saját munkával, a befektetés milliós költségei a haszonból kell, hogy idővel megtérüljenek. :)
1:43-as classicbus szintű buszok gyártása itthon kb. 12-15 ezer forintos önköltséggel lehetséges. erre jön a haszon, ill. az adó. Talád ki, mennyi lehetne a végeredmény. :)
Én több mint 2 éven át dolgoztam a probléma megoldásán. Több szálon egészen odáig eljutottam genezissel együtt, hogy már "csak" a pénz kellett a gyártáshoz (2 félkész modellt is elkészítettem és több tucat céggel "tárgyaltam" is). Elvileg ő még mindig tervezi a modelleket számítógépen, de nekem nem jelzett vissza már vagy egy éve. Mindenesetre azt el kell hogy mondjam, egy a képen látható faros ikarus modell gyártása is több százezres tétel (csak a feltételek megtermetése), és mire ez megtérül, mindennel együtt, több ezer darabot kell belőle értékesíteni. arról nem beszélve, hogy csak a gyűjtők körében lehet némi esélyed erre, mivel játéknak így is túl drága. Egy ennél részletesebb játék (még mindig csak játék) eleve nagyon minimum 10-12 részből áll, ehhez az öntőformák tervezési, kivitelezési költsége nagyon magas, és akkor még csak műanyagból gyártatsz. Egy olyan modell, mint amilyen a nyitható ajtós 260-as, mindennel együtt kb. 700-800 ezer forintból jönne össze, mármint mire ténylegesen ott van nálad olyan mennyiség, amit értékesíteni tudsz. A kérdés, hogy el tudsz-e belőle sózni elég példányt. És egy Classicbus szintű busznál ezek a költségek rakétára ülnek és meg sem állnak olyan 2-2,5 millió forintos elő széria kikerülési költségig. Arról nem is beszélve, mennyi idő kell mindehhez (nekem egész jó kapcsolatokkal is 2 évbe telt mire mindenre gyártót és megoldást találtam). Nálunk valahol itt akadt el a dolog (pontosabban nem nálam), sajnálom, mert nagyon sok energiát és azért nekem jelentős összegű pénzt is beleöltem a dologba, talán többet, mint kellett volna. Talán még nincs vége, de én már biztosan nem leszek benne, buktam a dolgot. Csak azt bánom, hogy belementem. Én azért több sikert kívánok Neked. :)