Rajzok nincsenek, a népes valószínűleg ALUTERV gyártmány, hossza megfelel kb. 2 darab csillének (kasban jöttek ki), kézi működtetésű dobfékes. Valószínűleg mind a négy kerék fékezett. Az árak meg: horror (1 db. csillekerékpár 10ezer Ft). Ez csak egy kerékpár. Egy csillét 30ezer forintra saccolok, a népes lehet olyan 50ezer és 100ezer között/darab, erre jön még a megfelelő méretű teherautó fuvardíja. Csilléből háromféle van: 800 literes dorogi, 1000 literes és hasonló, mint a dorogi, illetve mecseki uránbányától vásárolt. Vannak még vás vasúti járművek, ezek nehézgép szállító pőrekocsik és különböző tartálynak, szerszámosszekrénynek átalakított bödönös csillék. A népesek foglaltak, egy cseh vasút kérte őket, de még nem fizettek. Bizonytalan, hogy adnak-e másnak belőlük. Talpi csillét tudtommal eddig csak ócskavaskereskedők vittek. A kötélpálya anyag sokkal olcsóbb volt. Még a telefonos dolgok is (nagy részük már Oroszlányban van).
Nemcsak kiállított darab lehet ez a felújított vágathajtó gép! Lehet, hogy eladták vagy eladásra kínálják egy másik bányának. Amúgy hiányos: nincsenek a karján a tüskés marófejek.
Sajnos. talán múzeumi célokra van még esély, kiállított csillét lehetett látni. A tornyok közül a pirosat mindenképpen lebontják, az már olyan állapotban van. A sárga még egész jól bírja, igaz nincs még teljesen eltömve. Hát reménykedjünk...
Perecesnek még van egy (kis?) esélye a megmaradáshoz, de pletykaszinten azt hallottam, hogy valószínűleg megeszik a lángvágók. Pedig az az akna teljesen még egyben van (május végi hiteles infó, volt rá szemtanú!). Holnap az oroszlányi bányamúzeumban (Majk XX-as akna) leszek, reggel a Népligetből 8.30-kor induló busszal megyek. Ha valakinek van kedve, jöhet. Időjárás nem hátrány. Az Éden presszó megállóig kell menni, onnan kb. 30 perc gyalog. Sajnos a múzeumhoz nincs közvetlen busz, csak autóval vagy gyalog lehet eljutni hozzá. Látványos, érdekes és nagyon szép a gyűjteményük, apránként még bővülni is szokott (nemcsak helyi anyaggal).
A bánya bontása lassan halad. Az udvaron sok az ócskavasnak való, többekközt csillék, gépalkatrészek, berendezések, és egyéb kisvasúti járművek. A két aknatorony közül Skip-akna (piros) már nem húzza sokáig. A személyszállító-akna (sárga) még jó állapotban van, nincs teljesen betömve. A felszíni kisvasút sínjei még többé-kevésbé megvannak. Az udvaron található 6 db kéttengelyes népeskocsi, rosszabb-jobb (inkább rosszabb) állapotban, áruk úgy 50000-80000 Ft körül mozoghat. Érdemes lenne legalább kettőt megmenteni belőlük.
Csütörtökön megyek Lyukóra a már megvásárolt drótvasúti csilléimhez pályaalkatrészeket venni, egész baráti áruk van (1 tételben, összeadva). Plussssz amit találok még.
Üdv a 100 tagú, barna faházas telefonközpont és kiegészítőinek ÜorDeuGe
Valóban csak 12 fő jöhet,nem az én döntésem hanem a bányáé.Már megvan az a 12,többségüknek évekkel ezelőtt ígértem,eddig nem lehetett lemenni.Türelem,türelem!