Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Jó gép,tetszik nekem is nagyon.De őszintén:azért az a kurva stihl nagyon verhetetlennek tűnik igaz?Szerintem Te sem vennél mást ha akciósan nem 215 lenne hanem mondjuk 160!Az idióták saját maguk alatt vágják a fát....
Viszont nagyon tetszik a fém rezgésmentesítő, a rozsdamentesből készült szár. Jó kis gép. Azért apróságok már vannak, amin lehetne javítani. Bivalyerős a rugó, ami a gázkarban van, egy idő után strapás nagyon nyomni. Időnként újra kell húzni a műa burkolat csavarjait, mert hajlamosak kipörögni .
Húúúú az nagyon állat!!!Én is nézegettem meg a 355 rx-et is.És milyen?Mennyivel erősebb a 450-nél?És mennyivel rövidebb?Kényelmes vele dogozni?Csak mert hogy tisztító fűrész és nem tudom nem-e túl rövid a klasszikus kaszákhoz képest?
Elhiszem,de azt mondd meg,hogy miért kell 12 ezret forgatni hogyha 7-8 ezren 30 centis damillal is simán viszi mert mondjuk nem ritkán van kaszálva?Mert ha durva a terület akkor én is tolom neki mint a disznó de ha nem muszáj akkor minek?Ha kisebb a fordulat a motor sem melegszik annyira és megvan a kellő hűtése is nem? De különben ezt már megfigyeltem,hogy minden kaszás tolja mintha muszáj lenne....ha kell ha nem...
Valahogy úgy érzem,hogy fogsz Te még mastert venni nem is túl sokára:-))) Na azt megvárom,kíváncsi leszek a tapasztalatokra.Mondjuk 140-ért tényleg jó.
Nem bántom az oleót,sőt a múltkor egy kis helyi gazdaboltban kézbe vehettem egy bc 420-at és el kell mondanom nagyon kidolgozott ízig-vérig profi gép benyomását keltette.Pontos illesztések,semmi sorja,kényelmes markolatok,frankó nagy damilfej,szóval nagyon egyben volt.De ettől még az ilyen dolgok nem tesznek jót egyik gyártó hírnevének sem,és ahogy olvasgatom ez az ember kellő körültekintéssel és hozzáértéssel járatta be a gépét,én még a felét se adtam meg anno a gépemnek.Ja és szinte soha nem járatom max gázon,talán valahol fél és háromnegyed között,mert egyszerűen nem hiszem el,hogy a nyakgáz lenne jó egy motornak... kizárt dolog.Még a fűrészt sem nemhogy a kaszát.
Azért ez a füstölés nem ennyire egzakt dolog, mert rakj a benzinbe némi gázolajat, füstölni fog, mint a rohadás, kenése meg nem sok van . Na mindegy, én Prosint olajat még nem használtam, csak "mezei" Dolmar, Husqvarna, Repsol, stb olajakat. Mindegyikkel füstöl hidegen, utána meg nem . A nyáron, amikor nagyon meleg volt, akkor meg több olajat tettem a benzinbe. Én úgy gondolom, ha erősen melegedett a 755, akkor abba is inkább kicsit TÖBB kellett volna. Különben láttam már megsült Stihlt is, meg Husqvarnát is. És csak halkan jegyzem meg, ott (is) a tulajok sütötték meg. Ettől függetlenül azokat (is) garanciában javították .
A bc420-at nem én hanem egy munkatárs járatta alacsony fordulaton sajnos és ezért lett vele gond, a 755-öst pedig én járattam be prosinttel 1:40-ben és csak a bejáratás után tettem bele extrasintet szoval az első 7 órában prosint volt benne és csak utánna lett beletéve extrasint 1:80-hoz. Amúgy a gép kezdetektől fogva baromira melegedett de az összekopásnak (bejáratásnak) a velejárójaként tudtam le a dolgot de ahogy látszik nem az volt és eddig birta. Amúgy 1:80-as keverékkel is füstöl az extrasint szoval nemhiszem hogy szegény volt a keverék. Ha szegény lenne a keverék akkor a céges kaszám már év elején bekrepált volna mert ott azt használtam egész évben és semmi baja nem lett. Különben még nem szoltak a szervizből.
No, de a leírás szerint pont SZEGÉNY keverékkel ( 1:80), és 80 % gázálláson használta. Ahhoz, hogy az egész belső kormos, trutymós legyen, egy kis benzinnek kell lenni az olajban . Itt egy csomóan benyalták az 1:25 keveréket, mégsem lettek problémák. Söt, már én is voltam enyhén szenilis, és kétszer öntöttem olajat a kannába. Amikor teleraktam benzinnel, és másnap reggel, mert elfelejtettem. Utána számolva, mivel 1:40-et használok, 1:20 lett belőle. Simán mentek a gépek, és a szúnyogirtást is megoldottuk :-)
Ha sűrű a keverék lehet fél vagy akár teljesen szintetikus attól eltekintve hogy az égés során visszamaradt száraz anyag tartalom kevés, de mégis valahová be kell rakódnia... Pl.: Jártunk úgy egy solo 639-es garis fűrésszel hogy nagyon sűrűre keverték a benzint TC-s oregon olajjal és a dugattyú palástra úgy rárakódott a fekete fényes korom hogy üzem közben a motor néhány perc múlva beszorult, de nem károsodott a dugattyú. A korom kitöltötte az illesztési hézagot és persze a lényeg hogy egy újszerű gépről volt szó. Ezt minden egyes alkalommal megcsinálta, periódikusan. A szerviz doktorált mire rájöttek a hibára...ez egy tanulságos példa a szervizünknek, egy dugó tisztítás rendbe hozta a problémát.
Igen is van kopási lépcső, bármennyire is hihetetlen. A járatási fázisról van szó ahol szemmel nem, de mérőműszerrel már mérhető kopásról beszélhetünk, mert a gyártók nem készítenek extra minőségű felületet mert aránytalanul megdrágítaná, sőt eleve hülyeség lenne. Ez jobbára a hengerre vonatkozik... Az pedig köztudott hogy a legnagyobb kopás többnyire a járatási fázisban alakul ki ezt a gyártók kalkulálják anyag és illesztés kiválasztásával. Ne gondolj már vállra...:) Próbálom visszavezetni a leírtakból hogy valójában mi lehetett a hiba oka, és ez nem jelenti azt hogy amit leírtam úgy is történt meg...elsőre ez jutott eszembe. Régi szlogen: Kis fordulaton bejáratott motor általában általában lustább szokott lenni és hajlamos a beragadásra is. (mondjuk ez nem teljesen igaz a mai modern technikára de van benne valami)
Szerintem nagyon nem kéne az oleo-t szarnak kiálltani...
Nekem van 755masterem, lassan 3 éve és semmi gond, most adtam el a második 755-ös gépemet, azt idén vettem, megdolgoztattam és továbbattam...
Ráadásul a 755-ös motorja más gépekben is van, ja és nem tegnapi modell, jó pár éve van már az oleo kínálatában...
A husi xp olajáról csak annyit, hogy nekem van itthon és két flakonon két különböző minősítés szerepel!!! (ez elég nonszensz!) ettől függetlenül használható olaj, nekem sem volt vele gondom.
Ha Te kis fordulaton nem megfelelő keveréssel járattad be a gépet akkor számíthatsz arra hogy a dugattyúgyűrű berakódik, nem tud játszani a gyűrű a hornyokban ezáltal a dugattyú hőátadása lényeges csökken a hengerfal felé. Ebből következhet besülés, a másik pedig az alacsony fordulaton kialakult kopási lépcső a hengerfalon, nagyobb fordulatnál akadályozza a dugattyúgyűrű útját. Ugyan is ha végiggondolod akkor a centrifugális erő hatására egy piciny nyúlás van minden forgattyús mechanizmusnál és ez a kis- és nagy fordulat között mérhető. Természetesen a dugónak is van megfelelő ballisztikája és az optimális fordulaton nem érintkezik a henger falával. A dugattyún anyaghiba lett volna akkor már a járatási fázisban kiadta volna és ez gyakorlatilag mindig így is van. Rádob egy lapáttal az a tény is hogy az Emak motorok döntő többsége 25 ezredre van illesztve és nagyon sokat számít a járatási fázis betartása. Lehet hogy a gyártó ajánlja papíron hogy mehet 1:100-ba, de ezt soha ne vedd kézpénznek, mert amit a kézikönyvében kiadnak azzal célszerű és kell hajtani. Pl.: AM-190-esben ajánlja 1:100-at, de BC-420-nál nincs benne csak 1:50. Én nem tettem volna bele 1:50-nél kevesebbet még ha az olaj 5000forint akkor sem, sőt még az AM190-be sem, főleg hogy ipari gépről van szó és igénybe van véve rendesen. Ez az én véleményem, ne vedd bántásnak nem védem az emakot még mielőtt félreértés esne.
Én meg ezzel így, ahogy leírtad, egyet is értek. Persze azért a Mastert lehúzó részt kivéve. Jó gépek azok. Hogy ez mitől volt ... fene tudja. De nem jellemző.
Részvétem.Azt hiszem én is kicsaptam volna a biztosítékot.Nem akarok itt a fórumon vihart kavarni de éppen egy kicsit kezdtem volna megbarátkozni az oleo termékeivel(a master baráti ára miatt),de azt hiszem ennyi volt a futó barátság,maradok a japánoknál ha drágább is valamivel....Egyébként ez már a második 755 amit két héten belül hallottam,hogy beállt.Nos ezek után nem hiszem hogy bárki is meg tudna győzni a megbízhatóságukról.És én sem hiszek ezekben a csoda 1:100-as olajokban,viszont a husqvarna xp olaja teljesen jó 1:40-be.Évente kb 5-6 litert használok el,ami nem sok de nem is kevés,mindenbe ezt rakom még a simsonba is,és SAJÁT TAPASZTALAT,hogy tökéletes,én mondom a kis felhasználó,nem a bolti eladó.
Azért ne hagyd magad kicsinálni,igenis nyeljék be a javítást mert Te nem tehetsz semmiről...