igen láttam, nos elég vékonyak voltak...:(
azt modták a szervízben, hogy az ABS miatt meg mert szinte csak városban használom az autót ez nem meglepo.
Az igaz, hogy lendületesen megyek, de azért nem digitális üzemmódban ( padlógáz, padlófék )
Nekem 60 000-nel kellett kicsérelni az első fékbetéteket. A tárcsa még nem kopott el, még jó az eredeti.
Ez persze múlhat a fékezési szokásokon ill. a szervizen is...(láttad a betéteket?).
Nem tudja vki, tenap mit alkotott a Xsara T4 és kicsiny csapata Korzika Rallyn?
Pénteken láttam az Euerosprton az összefoglalót, de tegnap a válogatott meccs miatt lemaradtam róla... Szóvala pénteki gyorsaságik után dagadt a mellem, vagy a kis Xsarank kipfozott bátyója nemcsak hogy helytállt, de vezetett is az 1. nap után... :-)))
Tegnap vittem el a XsaraI-t húszezres szervízre.
Ki kellett cserélni az elso fékbetéteket mert igencsak el voltak kopva.
A szerelok megnyugtattak, hogy ez természetes és a negyvenezres szervíznél még a tárcsákat is ki kell majd cserélnem a következo betétgarnitúrával együtt...
Ez nem túl rentábilis...
Lehet, hogy hülyének fogsz nézni, de csak most jut eszembe, hogy a Xsara II az egy kombi volt. Igy viszont már természetesen számomra is másképp néz ki a dolog.
Hát, nem tom. Mondom, én vezetgettem mind2t egy pár hónapon át, de nekem a II sokkal szimpatikusabb. Vagy lehet, hogy az I-ben kétféle 1.6os mtor volt? Mert akkor nem ugyanarról beszélünk... :-)
Mindenestre én jobban élvezem a 2t, szerintem az I nem volt túl dinamkus, ez viszont már harap. Csak vmit kéne kezdeni a sebességleszabályozó-automatikával, mert 200nál tovább nem engedi az autót, pedig akkor még csak 5500-at fordul, tehát még van benne vagy egy 10es.
ez a rádió-dolog elszomorít, mert nekem kellene fedélzeti számítógép, de a HiFi nem gyári lenne benne ;-) !
Ez a menetteljesítmény azt jelenti, hogy én hajtottam egy Xsara II -öt (1.6 16v 110 Le) pár tíz kilométert városon belül, és a gyorsulása - érzésre ! de ez fontos amikor mész ;-) - ugyanolyan volt, mint a késöbb használt I -esé (1.6 8v 90 Le).
SPS: a fedélzeti száítógépet csak rádióval lehet rendelni, és fordítva.
Ja, és hogyhogy ugyanolyan az új és a régi 1.6-os menetteljesítménye??? Pl. gyorsulás: I:14mp, II:9,5mp!!! Az tény, hogy a II 8 körül fogyaszt (klímával ez lehet 9 is), de sokkal(!) jobban megy.
Ha az I tetszett, a II-t imádnád...
Berzol: nekünk az utóbbi időben volt egy Xsara I-ünk, most van egy Xsara II-nk (hiába, anyám, teljesen belezúgott), de egyikkel sem volt semmi probléma. Pedig Xsara I már futott 45 e km-t. (Persze a nagyobb költségek mindig késább jönnek ki.)
ZP: a fentiekből kiderül hogy énmár vezettem mind2t, és szerintem a II-es tényleg stabilabb lett. És azt már nem is ecsetelgetem, hogy mekkora a különbség pl a két 1.6-os motor között...
Én is érdeklődöm a Xsara Break iránt. Mint sok más emberben, bennem is előítéletek vannak a francia kocsik iránt. A Xsara esetében a futóművet emlegetik legtöbbször, de nem világos, hogy akik panaszkodnak rá, azok milyen vezetési stílus mellett érezték a hátrányait. Egy kombit, főleg családi célokra használva nem szokás sportos igénybevételeknek kitenni.
Mi a helyzet a megbízhatósággal? Mindig azt mondják, hogy mostmár jók a Citroenek (francia autók). Ezt mondták 10 éve is, és azt mondják minden új modellnél, hogy mostmár tényleg jó.
Mielött valaki félreérti, természetesen a 8 szelepes és a 16 szelepes motor közötti "menetteljesítményben ugyanazt" - ahogy korábban írtam - úgy kell érteni, hogy az elöbbi egy Xsara I -esben van, az utóbbi egy II -esben !
Amúgy tudja-e valaki, hogy lehet-e fedélzeti számítógépet beépített autórádió nélkül szereltetni ?
ehhez tényleg ajánlani tudom a PSA - stb topickot, ott több mint kimerítö válasz(oka)t kaphatsz a kérdéseidre.
pete_sampras,
Igen, láttam én is ilyen kocsikat, de én maximalista vagyok. A klíma legyen höfokszabályozós, másnéven automata; és legyen a kocsiban fedélzeti számítógép is.
SPS,
Multkor kivancsi voltam a hasznaltauto arakra, megvettem az Auto Tradert. Ebben lattam egy 3 ekmt futott 1.6i (nem 16V) regi Xsarat (2000 oktoberi volt) klimaval, ABS-sel meg mindennel ami kell. Az ara 2.69 MFt volt. Nagyon jo ajanlatnak tunt. Ugyhogy keresgelj, biztosan talalsz 1.6 8V motorosat teljes extraval.
Udv.
pete
Az Alfa és a Skoda oldalakról ruccantam át hozzátok .
Nézegetek egy családi kombit, a Xsara Break is ott van a versenyben.
Egy két kérdés:
Mi az aaz önkormányzó hátsó és a pseudo-McPherson első futómű?
Tényleg jobb a 2-es Xsra futóműve? Az 1-esé kritikán aluli, stabil, de mindig azt érzem, hogy a kasztni leszáll a futómű fölül. Állítólag a szélesebb nyomtáv, mag a 142-os kerék javított rajta.
amit én kimazsoláztam, az az, hogy az 1.6 16v 110 LE motor átlag 8.5 körül fogyaszt és menetteljesítményban, stb. ugyanazt tudja, amit a 8 szelepes, de az csak 7.5 körül fogyaszt. Nem egy nagy különbség, de most már csak az újabbat lehet kapni, és ez persze drágább.
Bárki szerint mennyi esélyem van arra, hogy a mostani 1.6 16v SX felszereltséget (höfokszabályzós klíma, szervo, 4 légzsák (ebböl elég lenne kettö is)), + fedélzeti kompjuter ! megkapom egy 1-2 éves, 8 szelepes motorral szerelt Xsarában ?
Én, mint már írtam, egy Xsara I -et nyúztam 1500 kilométert és az is tetszett. Ha a felszereltség meglenne ...
Azér még gyorsan leírnám, hogy kolleganő céges 1-es xaráját vezettem 2x Győrig meg vissza, hát nem volt feledhetetlen élmény... Szerintem kicsit hangos volt de lehet, hogy csak a kevés km. miatt, a fogyija sem volt nagyon kevés, az indexhangtól meg be lehetett dilizni...
Nezz at a PSA topikba, ber mennyire is 'nem komalod'. Az 1.6i 16-rol pl. nemregiben esett szo, raadasul nehany Xsara tulaj is probalja enyhiteni a Citroen CX (es BX/XM) tulsulyt :)
Tudom, hogy van a "nagy" PSA-stb topick, de abban inkább (már amit át tudtam olvasni a rettentö sok információ között) nagyobb Citroenek vannak; és volt már Xsara 2 -es topick is, de az meg elsüllyedt.
ON
Ki mit tud (föleg akinek van) az 1.6 -os, 16 szelepes 110 lóerös motorról ? Mennyit fogyaszt, biztosítás ? Mióta szerelik a Xsarákba ?
Van-e valami tipikus nyügjük ezeknek az autóknak, stb. ?
Ebböl is látszik, hogy nekünk még nincs, de tervezzük, és szeretnék róla több infót.
Mentem egy Xsara I -es, de 90 lóerössel már 1500 kilómétert, kényelmes volt, a fogyasztása is jó volt, de volt egypár apróság (nem elég sebességfüggö szervó, nagyon billegett sávváltáskor, ilyenek) ami nem tetszett.