hat ha ez a kategoriaban mexokott..
egy devu lajost akarok lecserelni egy sarara, de ha ez a zorges normalis..
a lajos legalabb nem csorog-zorog. csak lenne belole normalisan felszerelt, meg dizel.
arhoz kepest nagyon korrekt. nekem volt xsara 1 is, ocsem osszetorte, lett xsara 2. a motor alapjaban veve rendben van, bar a klima nagyon zabalja. parasztsag, h kisporoltak belole a hatso 2 hangfalt. es a belseje telleg csorog-zorog, de ez ebben a kategoriaban sajna megszokott.
Az ára helyett először nézd meg az alapfelszereltséget: 4 légzsák, ABS, automata légkondi, plusz egy csomó elektromos bigyó. És persze egy modern motor. Szerintem a felszereltségéhez határozottan jó az ára.
Edesanyam rendelt egy Xsara 1.6 16v-t, elvileg holnap megjon. A felszereltseget nem tudom de a 3,5mill nem sok erte??? Esetleg van valakinek jo vagy rossz tapasztalata a kocsival? (remelem csak jo lesz:))
Xsara 2 1.6 16V kombit jelenleg szinte lehetetlen
kapni, elkapkodtak. Ha ma rendel valaki,
szeptemberi gyartasra veszik fel, oszre lesz
auto. Tegnap szerettem volna +rendelni... :-(
Viszont elgondolkodtattak a Picasso-n, mint
alternativan, holott eltokeltem Break-re faj(t)
a fogam. Van valakinek erre vonatkozo jo/rossz
tapasztalata?
Talán igazad van, DE az 1.4-s 75LE-s motor 1 p*csköszörű, az öregeknek, megfontolt kényelmes utazáshoz való. Nekem is van xsara I, ami 1.6-os még a "régi" motorral, 1 éves. Szerintem jól megy láthatsz korábbról hozzászólást hogyan. A fogyasztása 4 személy, tele csomagtartó, klíma 130-140-s tempó - sztrádán 300-km-n át - 6,4 liter. Azt hiszem ez jó. A kivitellel, a műanyagokkal lehet hogy vannak ghondok, de az ár-értéket vesszük figyelembe akkor az jó. Gondold át, a 16V motor már tuti jó hidd el . Ha tudod próbáld ki, változni fog a véleményed. Látogasd a "sima" Citroën és a PSA topicot sok mindent meg tudsz onnan is.
Nekem Xsara-I 1.4-em volt, tavaly cseréltem le. 45e km-t mentem vele, ennek jó kétharmadát városban.
A kocsi 75Le motorja irgalmatlanul gyenge volt, viszont rendesen fogyasztott.
A kocsi formára nagyon tetszett, nagyon jól kézre esett minden, a kényelemmel sem volt gond. Fék és futómü ehhez a motorhoz bőven jó volt.
Gondot okozott viszont (és végül ezért adtam el) az utastér csapnivaló minősége. Zörgött, zizegett, nyekergett minden. Ez ellen az autórádióval igyekeztem védekezni, de azután besokalltam.
Másik gond a terhelhetőség volt. Ez alatt azt értem, hogy ha már hátul is ült egy felnőtt, a csomagtartóban meg volt két szimpla sporttáska, akkor a kocsi háta rendesen leült, a hátsó sárvédők meg össze-vissza verték magukat a döccenőkön. Végül leszedtem őket. A kocsi motorja 3 felnőttnél már teljesen kifulladt.
A Xsara II-t nem vezettem, csak ültem benne a szalonban, mert 1.6 16V motorral papíron jónak tünt. Amikor azonban ugyanazokkal a béna műanyagokkal találtam szemben magamat, mint a sajátomban, akkor otthagytam az egészet.
Egyébként összességében az autó minősége a kedvező árral arányos volt, továbbá igazi meghibásodást, leállást egyet sem produkált, így azért lebeszélni sem akarok róla senkit.
2001. június 23.-án kerül megrendezésre a VIII. Citroën Márkatalálkozó Szakályban (Tolna Megye). Egész napos,változatos, kellemes szórakozást igér az egész családnak (gyerekeknek is).
Akit érdekel mailen küldöm a programot, mert kicsit hosszú ide beírni!
Én tulajdonosa vagyok 1 xsara 1.6i 8V, 1 éves autónak.Olvastam többféle véleményt, de csatlakozom azokhoz, akik meg vannak elégedve vele. Jó a fogyasztása 140-150-s tempónál teljes terhelés (sztrádán némezországig) mellett, klímával 6,4 lit.,városba 8 fölé még nem ment, télen sem. ABS is van benne, de a 20.000-km-s szerviznél tökélestes volt, mint az új.
Nyitottunk egy citroëneseknek topicot, mert a PSA nagyon vegyes és főleg CX tulajdonosok vannak. Nézzétek meg,gyertek oda. Csak ennyi, hogy Citroën. Szervezünk találkozó június végére aki tud jöjjön, többet ott már leírtam, vagy a citroen.hu honlap fórumában.
Beültem egy Xsara-ba, amelynek a kormány magassága és az ülésmagassága is állítható volt, de a 190 cm feletti magasságomhoz nem sikerült úgy beállítani, hogy a kormány ne akadályozza a térdem. Igaz, menni nem tudtam vele, mert úgy lehet, hogy nem zavar volna annyira a kormány.
Sziasztok XSARA-sok!
-Adott egy 10 hónapos, mindossze 7500 km-t futott Xsara 1,4i. Látszolag minden
rendben van de az aktualis szervizre figyelmezteto jelecske
(csavarkulcs szimbolum) egy idő óta 0-t mutatgat es egy "F" hibakod
(?) is megjelenik rövid idore. Mit jelenthet ez, hatha ismeri valaki a HIBAKÓDOKAT? Ez szerintem más Xsarat hajtót is érdekelne, különben meg
nem szeretnem, ha a szervizben jol megszivatnanak!
-A 10ezres szervízről van vaklakinek tapasztalata (CPásztor)
-Az automata klímát sikerült valakinek télen hűtésre állítva bekapcsolnia? - A gyári automata klima előttem egy rejtély, hogy mikor mit csinál és talán elég gyengécske is - vagy csak nálam?
udv.KT
Nekem is furcsa volt eleinte a 30 ezres olajcsereintervallum, de végül is az autósújságok manapság a 20 ezres intervallumvallumra azt írják, hogy átlagos. Miért ne lehetne a Pug valamiben jobb az átlagnál? Másban úgysem jobb:))
Tényleg klassz ez a 30e. vagy 2 éves olajcsere intervallum, csak sajnos egyetlen olaj sem tudja ezt, még egy Pug-ban vagy Xsara-ban sem.
Ennek a nagyvonalúságnak meg leginkább a motor látja kárát.
Ma megijesztett Xsarank!! Miután leállítottam a motort és kivettem a kulcsot, nem aludt el a fedélzeti computer világítása. Semmi nem volt rajta csak világított. Visszatettem a kulcsot, gyújtást adtam rá, aztán megint kivettem, és elaludt a fény. Gondolom semmi komoly, de 1 kicsit idegesít. Csinált már ilyet másnak is?
Ez a fogyasztás-dolog érdekes az 1.6 8v -nél, mert nekem 1500 km alatt (tél, hideg, 90 % autópálya átlag 160 km/h -val) a fogyasztás 8,3 volt. Azért az nem olyan rossz, nem ?
Elég ellentmondásos a Pug-nál ez az olajcsere dolog. A Frédi- Béni, ahol vette, azt mondta, hogy nem árt 15 ezrenként/vagy 1 évenként olajat cserélni benne. Nemrég volt a 6 ezres első olajcserén a Pug Fábiánnál, ott azzal köszöntek el, hogy 2 év múlva, vagy 30 ezer km-nél hozzuk újra. A kocsi digitális számlálója szintén 30 ezerre jelzi a szervízt, egy csavarkulcs ikonnal. De, hogy ez olajcserét jelent-e, vagy mást is, azt nem tudom. Arra sajnos nem emlékszem, hogy a használati utasítás mennyit írt.
De levonva a következtetést, ha nem hajtja szét az ember a kocsit, elég 30 ezrenként olajat cserélni benne, de mivel ez nem fog 2 év alatt összejönni neki, így a 2 év lesz az irányadó.
Ebben a 30 ezres olajcserében biztos vagy? Csak mert a ZX-ben ugyanezt a motort 10 ezrenként kell szervízeltetni. Nem lehet, hogy 15 ezrenként olajcsere, 30 ezrenként szervíz?
Szerintem nem érdemes 1,6-os 8V-s Xsarat venni, a motorja elég ósdi. A húgom 206-os Pug-jában ugyanilyen motor van, városban 10 felett, autópályán 8 körül eszik. Kizárt dolog, hogy az új motor ennél ne tudjon jobbat (nem nagy kunszt). És emellett nem egy sprintbajnok. Egy előnye van a 8V-s motornak: a Pug-nál 30000 km vagy 2 év (elvileg) az olajcsereperiódusa, az Autó 2 viszont azt írta, hogy az új 1,6-os Xsara 20 ezrenként szorul olajcserére. Ez valamennyit enyhít a fogyasztás okozta többletköltségen.
Én is erre gondoltam, hogy
"Az ABS miatt fogyhat erősebben a betét, de csak ha egyébként blokkolna a kerék."
De mivel
"Az igaz, hogy lendületesen megyek, de azért nem digitális üzemmódban ( padlógáz, padlófék )"
ezért nem értem. Amúgy ha egy kocsiban ABS van, és emiatt jelentösen nöne a fék elhasználódása, akkor azt valószínüleg úgy is méreteznék. Szerintem. ;-)
A tárcsacsere ideje függhet a betét keménységétöl; ha puha a betét, akkor a tárcsa nem kopik annyira, és fordítva.
Az ABS miatt fogyhat erősebben a betét, de csak ha egyébként blokkolna a kerék. (Ha ABS nélkül blokkol, akkor -mivel nem súrlódik- nem kopik a betét, csak a gumi, de az nagyon :-))
Egyébként az új egyhatosnak gyengébbnek tűnik a motorfékje (ez némiképp logikus is), ez plusz a kellemes menetteljesítmény indokolhatja az erős betétkopást. A tárcsák pedig nem örökéletűek, elvileg minden 2-3. betétcserénél azt is cserélni kell (nem csak a Citroënnél, minden típusnál), csak itthon ezt gyakran "megspórolják".
A Xsara I felszereltsége gyengébb a II-énél, de annyival olcsóbb is volt.
berzol: nem Xsara, de közel 10 éves a ZX-em (május 3-án lesz 8 éves): az elmúlt 2,5 évben előre-nem-tervezett szervízen csak egyszer volt, de az is "csak" fényezés. (Előttem keresztbe fordult egy Volvo és én a korlátot választottam a becsapóds helyett.) A futómű elég gyorsan "kopik", az első 100,000 km-en belül kellett lengéscsillapítókat cserélni és féltengelyeket felújítani, ez részben a lágy rugózás hibája (meg a magyar utaké és a jobb lábamé). A "régi" Xsara valószínűleg ilyen szempontból hasonló lehet, az új rugózása sokkal keményebb, ez itt pozitívum lehet...
igazi hős, akinek még nincs XsaraII 1.6SX kombija, pedg nagyon szeretné :-))))))))
igen láttam, nos elég vékonyak voltak...:(
azt modták a szervízben, hogy az ABS miatt meg mert szinte csak városban használom az autót ez nem meglepo.
Az igaz, hogy lendületesen megyek, de azért nem digitális üzemmódban ( padlógáz, padlófék )
Nekem 60 000-nel kellett kicsérelni az első fékbetéteket. A tárcsa még nem kopott el, még jó az eredeti.
Ez persze múlhat a fékezési szokásokon ill. a szervizen is...(láttad a betéteket?).
Nem tudja vki, tenap mit alkotott a Xsara T4 és kicsiny csapata Korzika Rallyn?
Pénteken láttam az Euerosprton az összefoglalót, de tegnap a válogatott meccs miatt lemaradtam róla... Szóvala pénteki gyorsaságik után dagadt a mellem, vagy a kis Xsarank kipfozott bátyója nemcsak hogy helytállt, de vezetett is az 1. nap után... :-)))