Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

RCM-HUN Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66915

5-6 évvel ezelötti számokat tudok mondani biztosra mert konkrétan már akkor magyar Rendőr Lada gyártásra kért egy magyar nagyker árakat:

Új forma min-5-6000db

Egyedi szín és doboz min 3000db

meglévő termék tamponozása kérésre min 1-2000db.

Ezek a Hongwell számai voltak.A német Schuco és az Abrex is velük gyártat,tehát jó referenciákkal bíró cég.

Ezért lett a magyar rendőr autó Merci, a tűzoltó M class és Vw transporter a magyar mentő!

Ezeket az akkor nagyfönök mutatta meg nekem mert elég jóban voltunk!

Lehet ,hogy a válság lejebb vite a minimum kvótát,de sokkal nem hiszem.

Flakvierling Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66914

A pénzt előkeríteni hozzá nehéz. Legyártatni nehéz. Forgalomba hozni nehéz. Eladni nehéz. Egyöntetű elégedettséget kiváltani nehéz. :) De elvileg talán nem lehetetlen.

Előzmény: jocccsa (66910)
Flakvierling Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66913

Ez teljesen így van, ezt az utat is megvizsgáltam. Tudni kell, hogy Kínában nagyon sok városban és még több cégnél folyik autómodellek gyártása, ami egyenesen a forma megtervezésétől is kérhető. A gond csak az, hogy semmiféle garancia nincs arra, hogy amit Te megrendelsz, esetleg amire dokumentációt, 3D-ben megtervezett öntőformát, vagy modellt küldesz, azt csak Te fogod tudni értékesíteni. A Classicbus PAZ buszának (az a kis sárga) példája is ilyen volt. Legyártatták az egyik kínai céggel, aztán ahogy készen lettek a példányok, a kínai cég is elkezdte árulni, kb. 6-7000 ft/db áron (persze rendelni csak 200 db fölött lehet). De a lényeg, hogy a sok tervezőmunka, stb. semmibe veszett, hiszen konkurrenciát teremtettek maguknak ezzel. A többi busz azóta már nem kapható a kínaiaknál, azóta biztos találtak másik olyan gyártót, amelyik tisztességesebb vagy egyszerűen jogi úton sakkban tartható. De még ha sikeresen el is készül egy széria és nem ők készítik a 3d modellt, a szerszámot akkor is ők csinálják (egy millió fölött van bőven) és ezen felül meg kell rendelni egy kötelező darabszámot ami a minimum (ez új formánál 1000 fölött van, ami átlag 7000-es modell+csomagolás-árral szorozva 7 millió ft). Tehát eddig olyan 8,5 milliót költöttünk, de még nincs benne az a lehetőség, hogy esetleg torz modellt kapunk. Ezért érdemes, lehet kérni mintadarabokat, aminek az ára egységesen kb. 3-4-szer drágább, mint a sorozatgyártott példány, és ebből is legalább 5-10 db-ot kötlező kérni. Tehát plusz 200 000 mondjuk. És erre jön a szállítás. Hiába vesz az ember 1000 db modellt, ez ipari méretekben még minig viszonylag elenyésző darabszám és az egész nem több mint "pár raklap". A szállítást viszont úgy intézik, hogy a cég a város saját kikötője, vagy "szerződött kikötője" által egy konténerbe gyűjti a kész termékeket aszerint, hová kell eljutniuk. Tehát amíg pl. Kelet-Európába nem gyűlik össze elegendő áru az XYZ kínai város termékei közül, addig várnod kell. Ez jó esetben pár hónap, rossz esetben akár egy év is lehet (gyanítom, hogy a Classicbus késéseinek is ez lehet az oka). Van olyan ismerősöm, aki távkapcsolókat gyártat Kínában és egy ilyen szállítmányra kb. 4 hónapot vár. De volt már olyan, ami meg sem érkezett, csak a pénzt kérték el érte. Szóval nagyon kockázatos, ráaádsul elég nagy mennyiségű pénzt igényel. Nem véletlenül nincsenek saját magyar modellek, mert ha ez olyan egyszerű lenne, boldog-boldogtalan Kínában gyártatná a különféle magyar gáprájművek modelleit. :) Ezért okoskodtunk úgy, hogy inkább Magyarországon próbáljuk meg a gyártást, ami végül össze is jött volna, kb. olyan, vagy még alacsonyabb árban, mint a kínai gyártás, de nekünk még minig drágán, vagy pedig munka és időigényesen.  Tehát megéri itthon gyártatni, csak amíg odáig eljut az ember, hogy mindenre van szakember és megoldás, több év, mire pedig összehozza a modellt, újabb 2-3 év. A "nagyüzemi" modellgyártás nem a kisemberek játéka, nagy pénzek vannak benne. :) És a megtérülés is kérdéses, nem véletlen, hogy a nagy modellgyártók is meggondolják, mit és mennyit gyártanak, pedig azoknak kialakult vevőkörük van és pénzük-technológiájuk is van bőven, ezereszer több, mint amiről egy magánszemély valaha is álmodhat. Igazából a kisszériás gyártás egyetlen lehetséges és anyagilag még tűrhető anyaga a műgyanta. Ennek persze vannak nyilvánvaló hátrányai, de ez egy kompromisszum, ami nélkül nem létezhetne sok hiánypótló modell. Sajna csak az a gond, hogy Ikarust betyárnehéz lenne gyártani belőle 1:43-ban úgy, hogy elfogadható legyen, a technológia korlátai miatt (a Vector próbálgatja, de így sem közelíti meg a fém modellek színvonalát, habár elég szépek a modelleik).

Előzmény: karikaV43 (66900)
m_and_m Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66912
Előzmény: Pijotr76 (66894)
charlie b Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66911

A németeknél az Avia lesz az ehavi modell.

Előzmény: Lac99 (66785)
jocccsa Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66910

Egy éjszakai nem alvás után arra jutottam hogy azért próbálkozom az érdeklődésért pofon nem vágnak legalábbis remélem.

Szerintem kicsiny országunkban nem csak modellt hanem mást is nehéz eladni.

RCM-HUN Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66909

Ezek kb. 1/50-es buszok nem 1/43 sajnos!2-3 éve én is gondolkodtam Ikaruson és szereztem belőle .Sajnos kicsi.

Előzmény: Törölt nick (66907)
RCM-HUN Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66908

15 éve élek autó és teherautó modellek gyártásából.1/24 és 1/43-as méretben.

Hidd el tudom mit beszélek ,de nem akarom elvenni a kedved hajrá!

Az össze építhető kit elő állítása pedig drágább mint a diecast!

Előzmény: jocccsa (66902)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66907

Ezeknek a szerszámai szerintem megvannak még a POLITOYS-nál, ők gyártották anno. Velük kellene beszélni.

 

Előzmény: jocccsa (66861)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66906

Mindenki ráállt a ZIL-re? :) Első ránézésre az SSM arányosabbnak tűnik, egy összehasonlítást megnéznék róluk. Viszont még akár ők is kiadhatnak Ikarust!

Előzmény: Vlad (Ungvar) (66904)
tomtom-70 Creative Commons License 2012.08.07 0 0 66905

Még szép!!!

Sőt, egyéb csemegékre is fenem a fényképezőgépemet :-)))

Előzmény: Törölt nick (66903)
Vlad (Ungvar) Creative Commons License 2012.08.07 0 0 66904

Hamarosan várható az elsó teherautó model az ULTRA models-tól:

ZIL-130 

 

  


Törölt nick Creative Commons License 2012.08.07 0 0 66903

Ugye fényképezel majd nekem sok-sok kispolskit Lengyelországban? :-)

Előzmény: tomtom-70 (66886)
jocccsa Creative Commons License 2012.08.07 0 0 66902

Szerintem nem kellenek milliók egy modell sorozat gyártásához.

Hazánk elég kicsi szuper modell gyártásának befektetéséhez de mondjuk a CB modellei már több országban kapható lásd ebay és nem a cég kampányolt érte. Lehetne kezdeni egy egyszerü ragaszd magadnak össze modellel is és hátha kinőné magát a cég.

 

karikaV43 Creative Commons License 2012.08.07 0 0 66901

Ilyet én is!

Előzmény: Pijotr76 (66894)
karikaV43 Creative Commons License 2012.08.07 0 0 66900

Vasútban probáltunk kínait találni,itthon semmi.Ami internetről jött ott az ár alig különbözött attól mint ha németben csinálnád.Az volt a nagy diferencia,hogy a kínai szó nélkül el lopja a projekted,a szállítás drága vagy lassú és drága,plusz a minőség nem egyenletes,szóval jó minőségű modellt ne akarj kínaival csináltatni,mert az olyan sci-fi mint amikor a cigány dolgozik.Persze ez 1-es méret,de az egyik legnagyobb gyártó is kivitte a cuccait kínába majdnem duplájába kerül mint eddig és minőség az osztrákhoz képest hát ég és föld,pedig ez H0 ahol azért van darabszám.Én modellt semmi pénzért nem csináltatnék kínaival és szerszámot sem hozzá,mert saját konkurenciád teremted meg vele.

Előzmény: IZS 412 (66890)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.07 0 0 66899
Gondolj bele, még az autógyárak is igyekeznek minnél több univerzális alkatrészt használni különböző autókba. Pedig ott aztán van pénz.
Előzmény: RCM-HUN (66896)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.07 0 0 66898

Ilyen volt nekem anno" :-)))) 

Előzmény: jocccsa (66865)
MasiniDeLegenda Creative Commons License 2012.08.07 0 0 66897

Tessék lássék :) Még néhány darab van.

Előzmény: bontycar (66882)
RCM-HUN Creative Commons License 2012.08.07 0 0 66896

Erről a busz gyártásról annyit,hogy Flak szépen összeszedte a lényeget!

Kisszériás gyanta verziót nem lehet 25-30000.-Ft alatt kihozni!

Fémből elkezdeni gyártani pedig  nem éri meg!

Itt 10-20 milliókról beszélünk!

A legegyszerűbb megoldás ha valakinek ennyi pénze van Ikarus gyártásra:

Meg kell keresni a CB-t és becsatlakozni egy termékükbe.

1000-2000 db-ot saját dobozban és színben átvenni tőlük.Ennél olcsóbb és egyszerűbb megoldás nincs.

Ez őket is előre lendíti mert mégis eladott fix x ezer darab.

Ennél kisebb számban fém modell esetén felesleges gondolkodni! Nem térül meg még  a saját gyártás sem. Sőt az csak ennél sokkal nagyobb mennyiség esetén.

charlie b Creative Commons License 2012.08.07 0 0 66895

Az tényleg szép finálé lenne.

Előzmény: IZS 412 (66892)
Pijotr76 Creative Commons License 2012.08.07 0 0 66894

Ilyet keresek!!!!!!!!!Ki tud ilyet beszerezni??????Fontos!!!!!!

 

Gabrilo Creative Commons License 2012.08.07 0 0 66893

 

Gyártottam lámpát a dákónak.

IZS 412 Creative Commons License 2012.08.07 0 0 66892

Vagy ha az utolsó számként adnák ki, az is szép lezárása lenne a sorozatnak.

Előzmény: charlie b (66891)
charlie b Creative Commons License 2012.08.07 0 0 66891

Hamár Ikarus:   Engem meglepett, hogy Lengyel fórumon többször szóba került, hogy az ottani Retroautók sorozat különszámaként jó lenne, ha kiadnának Ikarust is.

Előzmény: IZS 412 (66890)
IZS 412 Creative Commons License 2012.08.07 0 0 66890

Ha én Ikarust szeretnék gyártani, biztos, hogy nem magyar szerszámgyártó cégtől kérnék ajánlatot, hanem kinaitól. És ehez nem kell Kinába menni. Ők már itt vannak. Ma már majdnem mindeki ott gyártat. Aki nem az csődbe megy (lásd Agat és Kompanyon). Eladásnál sem gondolkoznék csak Magyarországban. A volt szocialista országokban biztos lenne rá kereslet és itt főleg modell boltokra gondolok. Két fő szempont van. Először is olyam modelleket kell kiengedni, amelyek eddig nem jelentek meg és nincsenek betevezve más gyártóknál. A másik dolog a darabbszám. Ha sokat gyártunk olcsóbban adhatjuk, ha limitált szériás ára a csillagos ég. Ezt kell belőni. Ehez kell egy komoly piackutatás. Ja és ha már modell akkor legyen fémből.

tomtom-70 Creative Commons License 2012.08.07 0 0 66889

Máris írok vészmegoldást...

Előzmény: RCM-HUN (66888)
RCM-HUN Creative Commons License 2012.08.07 0 0 66888

Írnám a választ ,de nem lehet!:-)))

Valamiért visszadobálja az e-maijeidet.

Előzmény: tomtom-70 (66886)
karikaV43 Creative Commons License 2012.08.07 0 0 66887

Nem a buszt leszólva,de egy Atlas minőségű Ikarus 10-12-öt megérne 1:43-ba,felette nehéz eladni,a minőséget a teher sorra érteném,azok nekem eddig mind hibátlan volt.

Előzmény: jocccsa (66879)
tomtom-70 Creative Commons License 2012.08.07 0 0 66886

Kb két órája, a legnagyobb hőségben el is sétáltam beváltani.

Óriási mázlim volt, mert kaptam féláron frissen hamisított zloty-t egy szimpatikus szőke arab lengyel pénzváltótól, így nagyon olcsón fogom tudni adni a lengyel modelleket, vagy ha lebukom és haza sem jövök, akkor még olcsóbban (sehogy)...

 

Előzmény: tomtom-70 (66884)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!