Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

XsaraMan Creative Commons License 2002.01.13 0 0 115
A legutóbb átlagfogyasztásom mérve: 7.84, a kocsi Board computere szerint 8.4
Hőmérő teszt folyamatban, mindenesetre, furcsa, hogy a külső tükörbe tett érzékelőre hogyan lehet hatással akár a motor akár a belső hőmérséklet.

Az alufelni csavarját, ha kúpos kiképzésű, akkor szeritetek lehet hagyni lemezfelnihez vagy tényleg ki kell fizetni azt a tizenezer forintot?

Ha tud valaki Xsara 2-höz sport tetőcsomagtartót (vagy keresztrúdnak hívják?) lszi írjon. Akár használt akár olcsóbb új érdekel.
Van 1 eladó univerzális zárható olasz tetőcsomagtartóm, Xsara 1-re jó, de a 2-re sajnos nem. Csak tavaly használtam síeléskor.

fefefe Creative Commons License 2002.01.11 0 0 114
hat megprobalom nem keresni...
de megnyugtattal, hogy nem egyedi, feltem kicsit, hogy - a szakszervizben tortent - riasztoszereles soran esetleg at/elkotottek valamit.
Előzmény: fekvőrendőr (113)
fekvőrendőr Creative Commons License 2002.01.11 0 0 113
Az ismertetett jelenség nálam is jelen van, de nem zavaró a dolog. Ne keresd a logikát...
Előzmény: fefefe (112)
fefefe Creative Commons License 2002.01.10 0 0 112
az economy - ha nem tevedek - a gyujtas levetele utan (vagy a kulcs kivetele utan) kb fel oraval mindent kikapcsol (pl ha hallgatod a radiot/magnot/cd-t) es utana csak ugy hasznalhato barmi, ha elinditod a motort. nem eleg a gyujtast raadni, mert arra csak kiirja, hogy economy mode.
van egy masik dolog (amirol en irtam), hogy ha leveszem a gyujtast, akkor utana meg kb 30 masodpercig bizonyos elektromos dolgok hasznalhatoak, pl fel lehet huzni a lentmaradt ablakokat. amig ezt meg lehet tenni, addig az adott funkvio kapcsoloja vilagit, ha letelt az ido, kialszik, ezzel is jelezve, hogy mar nem hasznalhato.
ha allok, nincs gyujtas, es a helyzetjelzo be van kapcsolva, akkor is megszunik 30mp utan ezen funkciok hasznalhatosaga, kapcsolok nem vilagitanak, de a hatso ablakfutes pl vilagitos marad (azert is fura, mert ha nincs gyujtas, ablakok meg tekerhetok, az a kapcsolo sotet, csak akkor gyullad ki, ha a helyzetjelzot felkapcsolom.)
Előzmény: fekvőrendőr (111)
fekvőrendőr Creative Commons License 2002.01.10 0 0 111
Nekem hátul tekerős az ablak :-( de az elektromos rendszernek van egy economy funkciója, ezt a szalonban írta ki a fedélzeti computer, mikor beleültem a kiállított kocsikba. A használati utasítás is említi ezt, de eléggé homályos megfogalmazásban. Hazafelé megnézem, hogy nálam ez hogy meg,+a kezelésit.
Előzmény: fefefe (109)
DeRosa Creative Commons License 2002.01.10 0 0 110
En egyutt vettem a teli acelfelni+gumi garniturat
a kocsival juliusban, es persze senkinek se
jutott eszebe, hogy kellhet hozza masfajta csavar.

Igy elso korben a konnyufem felni csavarjaival
rogzitettem (ez a csavar is rendelkezik kupos resszel a megfelelo helyen), aztan a legkozelebbi
alkalomas pillanatig mentem vele ezerparszaz kmt,
maxtempo 170km/h es semmi kifogas nem volt
ellene, csak hihetetlenul hulyen nezett ki a
fekete felnin 4 vilagos, es furcsan kiallo, rezgo
alatetu csavar. Igy en kicsereltem, bar nagyon
szivtam a fogamat. (A kereskedo szerint illett
cserelni, de o eladni akart szerintem.)

Udv,
deRosa

Előzmény: fekvőrendőr (104)
fefefe Creative Commons License 2002.01.09 0 0 109
kerdes:
allo motornal, gyujtas nelkul, ha a helyzetjelzo fel van kapcsolva, vilagit-e nektek a hatso ablakfutes kapcsoloja (es a hatso elektromos ablakok lezaro-kapcsoloja, akinel hatul elektronyos az ablak)?
nalam igen, azutan is, hogy az ablakemeles mar nem megy, mert letelt a 30 (vagy hany) masodperces "turelmi ido", es az ablakemelok kapcsoloi kihunytak.
persze a ket kapcsolo funkcioja nem mukodik, csak fura, hogy minek vilagit. (ugyanakkor ugye vilagitanak meg a magno gombjai, a muszerfal, meg a szivargyujto.)
fekvőrendőr Creative Commons License 2002.01.09 0 0 108
Úgy látszik én univerzális csavart kaptam, mert a menet felé eső része kúpos, ami átmegy hengeres felületbe, és alátét is van rajta. A kerékőr iránt is érdeklődtem a szervízben, 9600 forintos árat mondtak, de köszönöm a jó tanácsot ezzel kapcsolatosan, még mielőtt visszateszem az alufelnit beszerzek egy garnitúrát.
Előzmény: Pugfan (105)
fefefe Creative Commons License 2002.01.09 0 0 107
ma reggel indulaskor -6 volt a kijelzon, mire beertem a pozsonyi utra (kb 20 km) -2.

kerdes: a kocsi inditasakor nalatok is felkerreg a futoventillator jobb oldalt?
altalaban amig vilagit a motordiagnosztika-"lampa", (2-3 mp) a ventillator kerrego hangot hallat, neha meg kattog is utana egy kicsit. (bzzz-tak-tak-tak-tak :)) aztan csendes lesz, es minden mukodik rendesen.
kicsit hangosnak talaltam a ventit (lasd alabb) citromek megneztek, allitolag a pollenszuro el volt csuszva, es valami levelek kerultek a rendszerbe, azok zizegtek. (hogy igaz vagy nem, ki tudja, fo a bizalom) mindenesetre tul sok kulonbseget nem erzek.
az oldalzorgest megszuntettek, az ajtozarakat fujtak be sprayvel.
a valton allitottak, majd kiderul, egyelore szinten nem sok a kulonbseg, lehet hogy ez ilyen.
a motorvedo lemezbol meg allitolag ez az egy letezik, es mindenkepp meg kell lazitani az olajcserehez. fura, de hat egyutt lehet elni vele.

fogyasztas: a tank meg felig van, talan hetvegen vagy jovo het elejen toltom tele, akkor tudok beszamolni az eredmenyrol.

Előzmény: XsaraMan (102)
RodrigeZZ Creative Commons License 2002.01.08 0 0 106
Amikor én vettem az alufelnit, automatice adták hozzá a csavart. Ha sarkosan akarok fogalmazni, a menet méretén kívül köszönő viszonyban sincs egymásal a 2fajta sróf. Én pl. nem is tudom rögzíteni a lemezfelnit a másikhoz való csavarral, mert annak a fej felőli részén 2-2,5cm vastagabb, mint a lyuk a lemezfelnin.

1000 péz/csavar, elég húzós azért nem?

Előzmény: fekvőrendőr (104)
Pugfan Creative Commons License 2002.01.08 0 0 105
Attól függ, hogy milyen csavart adtak az alufelnihez!
Ui. ált. az a különbség (a krómozáson kívül), hogy a lemezfelninél a csavarfej alja (ahol a menet kezdődik) kúpos kialakítású; az alufelnihez való csavaroknál ez ált. lapos és (ami fontos) van alátét is (ui. alufelni anyaga puha, szeret egybegyógyulni a jól meghúzott csavarral - na azt szép meló utána kitekerni!).
Ált. az alufelnihez való csavar megfogja a lemezfelnit is (bár nem véletlenül kúpos kialakítású: pontatlanabb a lemezfelni) de alufelnihez mindenképp érdemes ahhoz faló csavart venni!

Ja, és ha kerékőrt veszel és 120km/h-nál többel is akarsz menni a kormánymű, futómű szétrázása nélkül, akkor ugyanakkora súlyú legyen a kerékőr is, mint a helyettesített csavar! (azaz egyszerűen a gyárilag _pontosan_ a típushoz adott kerékőrt érdemes beszerezni).

Pugfan

Előzmény: fekvőrendőr (104)
fekvőrendőr Creative Commons License 2002.01.08 0 0 104
A lemezfelnire szerelt téli gumikat azzal a kerékcsavarral tettem fe,l amivel a könnyűfém felni volt szerelve. A gumis azt mondta, hugy rendesen rögzíti. Most beszéltem egy ismerősömmel, aki azt mondta, hogy valamelyik Citroen szervízben rábeszélték, hogy vegyen a lemezfelnihez való csavarokat (kb. 12 ezer Ft.). A C.Pásztor alkatrészese telefonon nem foglalt egyértelműen állást ez ügyben. Kinek van tapasztalata ezzel kapcsolatosan? Nem szeretném leaomortizálni a felniket.
noriba Creative Commons License 2002.01.07 0 0 103
A jobboldali tükorben, az alján van egy felöntés, abban.

noriba

Előzmény: XsaraMan (102)
XsaraMan Creative Commons License 2002.01.07 0 0 102
Most már csak azt kellene kideríteni, hogy ez a motor belső hőmérsékletétől vagy az utastér hőmérsékletétől függ. Korrekt mérést nehéz végezni, mert a külső hőmérséklet nem csak a különböző helyek miatt változik, de erős forgalomban az autók kibocsátott melege is növeli az útfelszín felett a hőmérsékletet.
Pénteken hazafele szinte senki nem volt az úton, direkt nem fűtöttem, a hőmérséklet nem növekedett sőt időnként 1C -t csökkent. Mikor a motor már egy jó ideje üzemin volt (kb. 10km), bekapcsoltam a fűtést. A hőmérőn a hőmérséklet picit nőtt, de nem stabilan és korántsem annyira, mint vártam.
Nem sikerült kideríteni, hogy belső vagy külső hőmérséklet van hatással a hőmérő változására.
Nem tudja valaki, hogy hol van a hőmérő érzékelője?
Előzmény: fekvőrendőr (100)
DeRosa Creative Commons License 2002.01.07 0 0 101
Hello,

Picasso(m)ban a homero eddig egesz pontosnak
bizonyult, */- 1-2 fok elteressel foleg a sebesseg
fuggvenyeben igy telen (allva kicsit melegebbnek
tunik neki a taj, mint 150nel)...

Amugy a Picasso 1.8as egesz jol szerepel immar
16eKm utan meg mindig semmi gubanc vele (bar jobb
elol valami zorog az elso 500 ota),
atlagfogyasztas 7.9-8.9 kozott a tempo
fuggvenyeben.

2 napja egy 3.5 km hosszu, 8%-os emelkedon (2 egyenes szakasz egy gyenge kanyarral):
az aljan 80km/h volt (tabla miatt),
a kozepen a kanyarban kicsit visszafogott 120,
utana beallt 140re. (meg volt benne egy kicsi,
de jott a vege-kanyar, ami mar huzos, ujabb 80as
tabla...) Persze a fogyasztas 22-25liternel
nezett ki.

Udv,
deRosa

fekvőrendőr Creative Commons License 2002.01.04 0 0 100
Tegnap kipróbáltam a hőmérőmet. Este hatkor indultam a belvárosból Káposztásmegyerre, de folyamatosan csökkenő hőmérsékletet mutatott, úgy hogy ez a hiba nálam nem jelentkezik.
Előzmény: XsaraMan (99)
XsaraMan Creative Commons License 2002.01.04 0 0 99
Ma reggel -13C -t mutatott, 20km után, mikor megálltam -3C lett belöle. Ez nem normális.
fefefe Creative Commons License 2002.01.03 0 0 98
a -7 nalam is stimmelt reggel :-)
a varosba erve most nem figyeltem.

asszem ma teletankolok, es nullazom a computert.

Előzmény: XsaraMan (97)
XsaraMan Creative Commons License 2002.01.03 0 0 97
Az átlagfogyival én is így voltam. Elöször megmértem, és mivel az eltérés 0.2l volt, elkönyveltem, hogy megbízható.
A legutóbbi mérést december elején egy hosszabb út után végeztem, az autó 680 km alatt 50l-t fogyasztott, azaz 7.35l-es fogyasztás jött ki, a kijelzőn pedig 8.1 volt, ez így már nem megbízható szerintem.

Ma reggel direkt figyeltem a hőmérsékletmérőt. Pesten kivülről indultam, induláskor -7C.
Mire 20km után megérkeztem a Blaha környékére 0C-ra emelkedett. A belvárosban a +3C emelkedés még reális lehet, de szerintem melegen minimum 3-4 fokkal többet mutat a reálisnál.
Akkor nem zavarna, ha statikusan mutatna 1-2 fokkal többet vagy kevesebbet, de ezzel a jelenséggel az országúton nem tudom, hogy fagy-e vagy tényleg plusz van.

Előzmény: fefefe (96)
fefefe Creative Commons License 2002.01.03 0 0 96
a homerseklet szerintem nalam sem hajszalpontos, de en ezt nem hibanak tudtam be. lehet, hogy az erzekelo van kicsit bena helyre rakva, es azon a reszen melegszik korulotte a levego. (hol lehet?)

atlagfogyihoz szinten nem tudok erdemben szolni, mert en az elso 3 tankolasnal szamoltam, es amikor lattam, hogy igen kicsi az elteres a computerhez kepest, akkor attol fogva arra hagyatkoztam. a kovetkezonel kontrollalom, aztan beszamolok. mindig ugyanott tankolsz egyebkent? a kutak is csalhatnak, ugye...

hetfon megyek citromekhoz, bizakodova tettel.

Előzmény: XsaraMan (95)
XsaraMan Creative Commons License 2002.01.02 0 0 95
Én Pesten a Citromnál vettem a Xsara 2-met és csak jókat tudok mondani róluk, legalább is ami a kiszolgálást illeti.
A szerviz kiszolgálással sem volt gond, nagyon kedvesek voltak, igaz, hogy még vissza kell mennem.
Én is megcsináltattam az olajcserét 8000km körül, bár nem tudom, hogy a valóságban van-e jelentősége (mert ugye nem kötelező, tehát elvileg az autó nem károsodhat ennek hiányában).

Az egyik problémám, hogy a külső hőmérsékletmérő indításkor még reális hőmérsékletet mutat, de ahogy melegedik az autó úgy folymatosan megy feljebb a hőmérséklet kb. 4-5 fokot.
A szervizben a tükörfűtésre gyanakodtak, de mondtam nekik, hogy független a jelenség, de nem sikerült megcsinálniuk.
Nálatok nincs ilyen gond?

A másik gondom is a board computerrel kapcsolatos, az átlagfogyasztás mostanában nem reális értéket mutat. Mikor megvettem az autót -0.2l-es pontossággal működött, most legutóbb ez az érték +0.8-ra nőt, azaz 1.2l-es eltérés van a 2 érték között. A pillanatnyi értékek is lehet, hogy nem reálisak, de azt nem tudom ellenőrizni.

Én a Citromot csak ajánlani tudom, ha Citroent vennék csak náluk vennék (ez itt nem a reklám helye, csupán egy elégedett vevő véleménye), remélem a szervize is beválik.

Előzmény: fefefe (94)
fefefe Creative Commons License 2002.01.02 0 0 94
hatso zorges: probald meg a kovetkezot:
hajtsd le azt az ulestamlat, amelyik oldalrol a zorges jon. a femgyurut, amibe a tamla zarszerkezete kapcsolodik, tekerd korbe egy-ket reteg szigszalaggal.
nekem bejott.
(elotte letesztelheted a dolgot: ha lehatod a tamlat, es nem zorog, akkor ez a baj)

nekem 1.6-os 16v van, november elejen vettem at, essig 8ezer km van benne.
hetfon viszem szervizbe, mert van egy-ket
aprosag, felek, hogy el akarnak majd hajtani:

a bal elso meg a jobb elso ablakuveg felol mar apro razos uton is kis zorgesek hallatszodnak. olyan, mint mikor az uveg lotyog a helyen, de hiaba fogom le, nem szunik, tehat talan valami mas kozogtatja az ajtoban.

a futoventillatort kicsit hangosnak erzem, neha ciripel, de ezek csak a csendes autoban hallatszanak, ha megy a radio, barmilyen halkan is, mar nem.

egyesbe idonkent nagyon nehez berakni a valtot. ilyenkor a kuplungolas sem segit. van, hogy sokaig nem csinalja, aztan egyszer csak igen. noncs osszefugges, hogy ment-e elotte a kocsi vagy nem. 6-7ezer korul kertem egy olajcseret, akkor allitolag allitottak rajta, azota ritkabban csinalja. a legtobb helyen azt mondjak, meg bejaratos, majd 20ezer korul megszunik.

motorvedo lemez: vettem ra ujonnan, az olajcserenel derult ki a kovetkezo: van a lemez aljan egy valagnyi lyuk, allitolag a leereszto csavarok helyen. logikus, igy nem kell minden olyajcserenel leszedni a lemezt. persze ennek a motornak a leeresztojenel nincs lyuk a lemezen. atvertek, es maset szereltek fel, vagy egyszeruen a citroen ilyen bena?

ha valaki tapasztalt mar HOZZAERTO szervizelest valahol, az arulja mar el a cimet. eddig nem voltak tul meggyozoek, kutyauto banda mind.
bp-i citromot ismeri valaki? ok a kovetkezo aldozatom.

Pugfan Creative Commons License 2002.01.01 0 0 93
aamen!
Szvsz picit inkább drága, mint olcsó (3.8 körül volt újonnan az alapár), de amire tudom a választ:
Superchips! (ez volt a válasz - és most jöjjön a kérdés: milyen chiptuning alkalmazható úgy, hogy a gyári garancia megmaradjon?)
A töltőlevegő-hűtő az tényleg jót tesz, de:

1. garancia elvész (motorba beavatkozás - Superchips-nél csak a programot töltik be; egy márkaszervíz megmérte nekem utána és minden érték a gyári tűréseken belül volt, tehát meg nem mondják, hogy történt valami)

2. érdemes intercooler ÉS chiptuning, DE kell még kuplung erősítés is, ui. nekem (intercooler nélkül!) ilyen jól hűtött levegőn (+10 fok alatt) padlógáznál csúszik a kuplung (nyomaték olyan 300Nm körül van a gyári 205Nm helyett; tapasztalat alapján olyan 270Nm-t bír a kuplung).

Pugfan (306XT HDi+Superchips (a LAD tuningtól, beszerelve a Peugeot Klinik Grósz által ;-))

Előzmény: aamen (67)
XsaraMan Creative Commons License 2001.12.31 0 0 91
Meddig huzatod ki a sebességeket?
Próbáld meg, hogy minden sebességfokozatot 3000-ig pörgetsz, ha ebben az esetben is tapasztalod a megtorpanást, addig ne hagyd élni a szervizt, amíg meg nem csinálják.
Előzmény: Törölt nick (90)
Porter Creative Commons License 2001.12.30 0 0 89
En azert kotottem meg a plussz garanciat, mert sokat jartam hosszu utra az autoval. Es tudod nem szorakoztato ejszaka az osztrak autopalyan ejszakazni azert, mert eltort valami filleres alkatresz. Igy utolag visszatekintve nem erte meg, mivel az elmult majdnem 2 evben semmi garancialis meghibasodas, de meg csak a tervezetten kivuli szervizlatogatas sem volt - csak nehany filleres aprosag javitasa a kotelezo szerviznel. (szoval a return on investment valahol 1 es 2 szazalek kozott mozog - de hat ez az a befektetes, amin csak nyer az ember)

Xsara hatso zajok: nekem a hatulja csendben van, csak a hajtaszajokkal vannak problemaim. A jovo heti kotelezo szervizrol addig nem tagitok, amig ki nem talalnak valamit erre. (lehet hogy a szerviz utan mar jobb lesz a 2 ev plusszgarancia ROI-ja...)

Előzmény: XsaraMan (88)
XsaraMan Creative Commons License 2001.12.30 0 0 88
Az én Xsara 2-m, nagyon dinamikus (pedig csak 75LE), az előző autóm egy Daewoo Lanos 1.5 16V (100LE)-s autó volt, de ennek sokkal jobbak a nyomatékviszonyai, 2000-es fordulaton is fordulatszám-visszaesés nélkül felvisz az emelkedőre, jobban gyorsul, sokkal jobban szeretem ezt vezetni.
A Daewoo csinált olyat, hogy kövér gáznál nem akart (csak megtorpanás után) megindulni az autó, az nagyon idegesített. A Xsara nem csinál ilyet, max. akkor, ha nagyon alacsony fordulatszámnál nyomsz egy kövéret, de ez nem hiba, mivel a motor alulpörgetéséről van szó.
Szerintem beállítási problémáról lehet szó, a szervizben meg kellene tudniuk oldani.

A garancia kérdés engem is érdekel, eddig semmi bajom nem volt az autóval (néha kicsit zörög, de nem kritikus), így nem tudom, hogy van-e értelme kb. 150eFt-t kifizetni érte.
Bár az is igaz, hogy minél több benne az elektronika (extra) annál nagyobb a meghibásodás valószínűsége.

Előzmény: Törölt nick (87)
XsaraMan Creative Commons License 2001.12.29 0 0 86
Sziasztok!

Nekem Xsara 2-m van, a MAX akcióban vettem, 75 lovas és tök meg vagyok vele elégedve.
Nem tudom, hányan vagyun itt ilyen autóval, de nagyon jó lenne, ha meg tudnánk osztani egymással hasznos infóinkat.

Üdv.: XsaraMan

PS: mit szóltok a nickemhez?

Porter Creative Commons License 2001.12.27 0 0 85
Egy 1.6-os 90 pacis Xsara I-em van, amit most viszek 80 ezres szervizre. Megkotottem a 3 eves garanciat a gepre, most fog majd lejarni, ezert meg akarok nezetni rajta mindent, ami tonkremehet a kozeljovoben. Tud valaki tippeket adni, hogy mire erdemes odafigyelni?

A masik, hogy a kocsi az utobbi idoben 120 felett eleg hangosnak tunik. A hangok a hajtasbol szarmaznak, amikor kinyomom a kuplungot es a gazt ugyanazon a fordulaton tartom, a zajszint kb. a negyedere esik vissza.
Persze sosem volt tul halk a gep nagy tempoknal, de ez mostanaban nagyon idegesito, mert sokat megyek autopalyan. Normalis jelenseg ez mas Xsara-knal is?

RodrigeZZ Creative Commons License 2001.10.17 0 0 84
Szerény véleményem szerint keverednek a dolgok.
Van a ténylegesfogyasztás,(amit mi mérünk) és van a fajlagos fogyasztás (amit a laborban mérnek mérnökék)
A fajlagos fogyasztást ált. a teljesítmény, nyomaték görbével egy ábrán szokták ábrázolni, és általában _teljes terhelésnél_ a minimuma valahol a nyomaték max. és a telj max között van. Fontos, hogy teljes terhelés! Ez azt jelenti, amikor full gázon is csak 1000rpm van (a telj csökkenésével nől a fordszám, ekkor mérik a leadott teljesítmény, nyomatékot, meg a fogyasztást). Benzin motoroknál van még az az érdekesség, hogy részterhelésnél(nem padlógáznál), a fajlagos fogyasztás nől, míg dieselnél kb 75%-os részterhelésig csökken, majd onnan ott is nől. _De_ez_egy_elméleti_érték!
Az a fogyasztás, amit én mérek, hogy mennyit eszik a kocsi 100-on, az egy másik dolog. Nyilvánvaló, hogy valamekkora energia kell ahhoz, hogy a vasat mozgassuk. Ha a belső és külső surlódásokat konstansra vesszük, marad a légellenállás, ami (szélcsendben:-)) 0 mikor áll az autó, majd hatványozottan növekszik a sebeséggel. Ezen ellenállást kell leküzdenie a motor teljesítményének, és ha nől az energiaszükséglet, akkor nől a fogyasztás. Magyarul egészen nyugodtan kijelenthetjük, hogy a gép minél kisebb sebességgel haladunk - adott sebességfokozatban - annál kevesebbet fogyaszt. Természetesen a kis motorfordulat miatt ezt egy határ alá nem lehet vinni, de ha én 100km-t 60km/h sebességgel teszek meg 5.fokozatban, kb 2 literrel kevesebbet fogyaszok, mint ugyanott 140-nel.

ui. A fajlagos fogyasztásra vonatkozó infóim kb25 évesek, azóta fejlődtek valamicskét a dolgok, de szvsz. csak a részterheléses fajl.fogy-ban lehet(?) eltérés. Gondolok itt a változó szelepvezérlésre, és társaira, amiről akkor még csak álmodoztak.

Előzmény: hosszu (83)
hosszu Creative Commons License 2001.10.17 0 0 83
Hali!

A 16v motorrol nem tudok nyilatkozni, csak probara vezettem. A 16v lelki vilagat nem ismerem, eddigi tapasztalatom, hogy alacsonyabb tartomanyban mindegyik altalam vezetett auto jobban es egyenletesebben huzott. Hogy ez konstrukcio eredmenye (egyszeruen a nagyobb szelepfelulet miatt hatekonyabb gazcsere) vagy valamilyen primitivebb valtozo szelepvezerlese, azt nem tudom.

A magasabb sebessegnel jobb fogyasztasi atlag elmelete az lehet, hogy a sebesseggel hatvanyozottan no a legellenallas, ami egyre nagyobb terhelest jelent a motornak. Ez persze nem 50-es temponal erdekes, de 120 felett 5-ben mar egyertelmuen erezheto - nem egy auto csak 4-ben kepes a vegsebessegere, mivel 5-ben az attetelezes miatt mar elfogy a szandek. Igy lehet, hogy mivel nem vizszintes a motor nyomatekgorbeje, a magasabb fordulatszamhoz tartozo nagyobb nyomatek eseten kevesebb erolkodessel es kisebb fogyasztassal elvan az auto, mig alacsonyabb fordulatnal egy kicsit tobb anyagot kell adagolnia az elektronikanak.

Egy kis tablazat, nehany fokozat-sebesseg-fordulatszam ertek (a fordszammero 250-es skalazasu):
-Nem linearis oraszakasz
5- 90-kb.2400
5-100-kb.2700
-Nagyjabol linearis oraszakasz
5-110-3000
5-120-3250
5-130-3500
5-140-3750
-Nagyjabol linearis oraszakasz
5-150-kb.4000
5-160-kb.4300
5-170-kb.4600
-Egy plusz adat:4-170-kb.5800 (piros 6000 felett)

Esetemben elozeskor 4-ben kb.3000-tol erzi jol magat a motor. Tekintve, hogy 4 es 5 kozott 170-nel tobb, mint 1000 rpm van, ez a "kenyelmes" pont 5-ben elcsuszhat egy 500-assal feljebb.

Mas tapasztalat, ellenvelemeny?

Előzmény: MaRTiNuS (82)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!