Keresés

Részletes keresés

Zete Creative Commons License 2003.04.07 0 0 3006
Off
Güszi!
Elment a levél ismét. Remélem, most már megkapod.
Előzmény: Güsziológus (3002)
HEV Creative Commons License 2003.04.07 0 0 3005
DDP információk Észak Somogy

A Siófok alatti pecsételő helyeket vegigszaladtuk egy kis tavaszi ellenőrzés céljőból illetve itt ott belepiszkáltunk tehát a legfrossebbek:

Siófok , barhol pecsételtethetsz

Ali-rét , nyalókás doboz a garázs ajtón valószinüleg tartós lesz mert az ott lakó erdész vigyáz rá és szól ha üres

Bábonymegyer, nyalóka a múzeum keritésén mert csak kérésre nyitnak ki. / szerintem a doboz sem lesz hosszú életű/

TAB Galária, TKM pecsét van

Zala Zichy múzeum TKM pecsét van

Kapoly , kocsmai pecsét van

Andocs plébánián pecsét van / TKM is/

Zics Kocsmai pecsét van

Szorosad, a foci pálya mellett kocsmai pecsét van

Somogydöröcske, postai, vagy polgármesteri hivatal, vagy templomi pecsét van , a kocsma bezárt.

MINDEN pecsételő helyet tábla jelez, a fenti helyeken ahol fotó is készithető, amig le nem lopják.

HEV

HEV Creative Commons License 2003.04.07 0 0 3004
Kaposgyarmat, Cseppköves mésztufa hasadék

Ha valaki a Zselicben jarja az RPDDK-t javaslom, hogy tegyen egy kis kitérőt a fenti geologiai képződmény megszemlélésére. A szomszédos Gálosfa nevű községben lassitva a fanatikusok a templom és faluház JOBB oldalán menjenek fel a szőlőhegyre majd ezutén egyenesen Északnak be az erdőbe - Jelzés nincs - , igaz ut sincs , de a hasadékot képező szakadékot meg fogjátok találni.
Gyengébbeknek javasolt a templom BAL oldalán átmenni Kaposgyarmatra a Zöld sávon és közvetlenűl a falu elott de a nagy fehér istállo után a szántáson át jobbra be az erdőbe , utána a fák szélénél szintén jobbra D-re fordulva addig amig egy kis patakot nem találtok, utána lehet a vizet kovetni egy kis ösvényen , majd a patak elágazik itt a jobb oldali ér jön a fenti hasadékból. Mehettek a szakadék alján a patak mederben ekkor alulrol szemlélhetitek a dolgokat vagy a hasadék BAL peremén ekkor föntről lehet megnézni. A végponton tulajdonképpen le és fel lehet mászni de nem egyszerű mert vagy sáros vagy poros az avar és akkor szinte járhatatlan a meredek oldala.
Mielőtt reklamálnátok, hogy miért nincs jelzés , elmondanám , hogy azért nincs és nem is lesz , hogy a "hétvégi autós piknikezők" nehogy ide szokjanak, mert hátha ugy járunk vele mint a másik szépségünkkel a Csepegőkővel.

Ha valaki nagyon nem találna ide akkor Kaposgyarmaton a buszmegállóval szembeni házban lakik két aranyos leányzó ők mint ideiglenes idegenvezetők nagyon szivesen elkisérnek benneteket. Célszerű egy kis csokival megköszönni az utbaigazitást.:-))

Azt ugyebár felesleges mondanom, hogy a terület védett /DDNP/ semmit ne vigyetek be és semmit ne hozzatok el.
HEV

HEV Creative Commons License 2003.04.07 0 0 3003
A sárga sáv megvan, bár én még nem jártam rajta, de többen látták itt ott.

HEV

Előzmény: kvte (2996)
Güsziológus Creative Commons License 2003.04.07 0 0 3002
Küldtem ide is.

A helyzet, az, hogy a levelezőm nem igazán kompatibilis az origo levelezőjével. Olyanok voltak egy levélben, hogy DDP, meg Larzen. Ennyi szövegrészletet tudtam azonosítani, a többi élvezhetetlen. Azt hittem, hogy cserlaci, de nem ő volt. Az itteni címedre (gytolnai) küldtem a saját hivatalimról (ez tuti, hogy működik), innen elment.

Larzen tudja a hivatalit. Elnézést az olvasóktól, de ez nem publikus. Egyszer adtam meg egy ttúrán és egy csomó spam-ot kaptam. Napokig irtottam.

Folytatssuk!

Előzmény: Zete (3001)
Zete Creative Commons License 2003.04.07 0 0 3001
Itt a freemailes cimem van megadva. Van még a zete@nexus.hu, bár ez mostanában totálisan lehalt. Nem igazán értem... Levél még nem érkezett.

Előzmény: Güsziológus (3000)
Güsziológus Creative Commons License 2003.04.07 0 0 3000
Zete!

Én is küldtem itteni címedre, a freemail-es ui. nem igazán nyerő.
Próbáljuk meg összehozni a kommunikációt!

Előzmény: Zete (2999)
Zete Creative Commons License 2003.04.07 0 0 2999
Komoly szitu van kibontakozóban a máj. 1.-ei Kohász viszonylatában, attól függ a többi túrám előtte. Most még nem tudom, remélem a héten tisztázódnak a dolgok, akkor majd eldől. Neked milyen időpont lenne OK?

GÜSZI!
E-mail ment Neked.

Előzmény: larzen (2998)
larzen Creative Commons License 2003.04.07 0 0 2998
Zete!
Lassan kilábalok a melóból.
Sárvár - Sümeg április vége fele?
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2003.04.04 0 0 2997
Jó, hogy mondod! Kell vennem atlaszt! :-))) Tavaly megvásároltam az összes térképet, fölösleges volt...
Előzmény: kvte (2996)
kvte Creative Commons License 2003.04.04 0 0 2996
Tényleg, ha valaki a RPDDK-n jár Mesztegnyő környékén, akkor írja már be lszi, hogy az új Atlaszban jelzett sárga sáv és sárga + jelzések tényleg fellelhetők-e, mert erősen piszkálják a csőrömet. Egy későbbi bejárást tervezek arra, persze csak ha a jelek is ott vannak...

Hova vezet az atlasz térképéből kifutó sárga sáv, és milyen településeket érint?

kvte

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2003.04.04 0 0 2995
Hát, volna dolgom délen is, csak mikor jutok el oda... Talán pár hét múlva rá tudok szánni három napot. Ha nem is a Mecsekbe: Újvárfalva környékével van egy kis elszámolnivalóm. :-)
Előzmény: kvte (2994)
kvte Creative Commons License 2003.04.04 0 0 2994
Kis kiegészítés: a Csongrád és Bács-Kiskun megyék határán lévő Dobó tanya/Petróczi iskola/Öttömösi elágazás a térképpel ellentétben nem a világvége, mert a (Pécs)-Baja-Szeged közt gyakran közlekedő buszok legtöbbje megáll, a Volán szerint a megálló neve:

Öttömös, Dobó-tanya

Érdemes ide is túrákat szervezni, az Ásotthalmi erdő szép!

Off
Az elmúlt 10 napom az ismerd meg hazádat mozgalom keretében telt, céges meló miatt:
Bp-Nyíregy-Miskolc
Miskolc-Nyíregy-Debrecen-Bp
Bp-Debrecen-Bcsaba
Bcsaba-Szeged-Bp
Bp-Miskolc-Bp
Bp-Baja-Pécs
Pécs-Bp
Bp-Győr-Szombathely
Szhely-Bp

Még hátra van:

Bp-Szeged
Szeged-Bcsaba-Gyula-Bp
On

Ami ide tartozik, a Mecsek. Ha már Pécsen kellett lennem, túráztam egy kicsit a Dömörkapu-Misina - Tubesek - Dömörkapu útvonalon. Gyerekek: GYÖNYÖRŰ A MECSEK!!!! Virágok mindenütt, nem csak egy két folton. A turistautak szenzációsan jelezve, kilátás ötcsillagos, mi kell még? Felejtsétek el az unalomig ismert hegyeket, irány délre!

kvte

Előzmény: Güsziológus (2992)
asciimo Creative Commons License 2003.04.04 0 0 2993
Egyik kedvenc hegysegemben, a Zemplenben jartam. Vegyes szajizzel tertem haza.

0.nap. 2003.03.26.
Szerda este jottem ra, hogy minden szuksegeset elhoztam Nemetorszagbol, amire
turazasnal szuksegem lehet, egyet kiveve, a hatizsakot. 2 napos turat terveztem,
fenykepezogeppel a belyegzok esetleges hianya miatt, meg sapkaval, hatha hideg lesz,
mert hat a ttura fotokon lattam, hogy otthon bizony van meg ho. Hatizsak nelkul meg
ugy eleg nehez, igy rogton azon tortem a fejem, hogyan lehetne 2x1 napos turat csinalni,
de az orszag tavolabbi csucskei hianyoznak, igy aztan 2 napos tura mellett dontottem.
Sikerult a padlasrol elokeriteni egy mini-valltaskat, amiben elfert az esokabatom, egy
4 decis joghurtosflakon,meg a kekturafuzet. Ehhez volt meg egy ovtaskam, amiben elfert a
fenykepezo, pecsetparna,2 szelet csoki, szolocukor, penz, valtas zokni+also. Ennyi cuccal
vagtam neki a 2 napos turanak. Amolyan tulelotura jelleggel.

1.nap
Reggel a Rakoczi gyorssal irany Encs. Aszodon felszallt a helyi javito-nevelointezet
Tökölt megjart növendeke, aki azon gondolkodott, hogy az 5 napos eltavot hogyan lehetne
kihasznalni, es Spanyolorszagba szokni. Mivel a neveloi eleg szigoruan fogjak, es engem
30 evesnek nezett, vegig magazott, es nem hitte el, hogy csak ugy gyalogolni megyek.
Mondtam merre tervezem az utat, erre annyit kerdezett:
-az erdoben? es nem lesz saros a cipoje?
Ezen jot nevettem.
A srac tajekozottsagarol csak annyit, hogy Encs mellett lakik 3 faluval(Vilmanyban)
, de Miskolcon en
hivtam vissza a peronrol, hogy ne keressen masik vonatot, mert ez megy Encsre..
Encsen belyegeztem, hogy legkozelebb ne kelljen Gibartig menni, aztan start. Bologkoig
vegig sutott a nap, jo meleg volt. Ekkor sok volt a pulover+melleny, de masnap jol jott.
Hernadcecen megkerestem a belyegzot. Egy idos hazasparnal van, ahol a bacsin nem engedte
a neninek, hogy kihozza a belyegzot, mert szemelyes felelossegenek erzi a belyegzo kezeleset.
A bacsin nem sokat lat/hall, igy aztan nem vette eszre hogy a belyegzo sz@rt se er, annyira
kopott. De nem akartam a bacsi kedvet elvenni, igy aztan belyegeztem, es tovabb, majd a
Boldogkoi vasuton belyegeztem, ahol a Hernadcecei belyegzo is rendelkezesre all.
Meg jo, hogy a vasutas bacsi figyelmeztetett, hogy mindket helyre belyegezzek, mert
elfelejtettem volna. Boldogkorol tovabb az Arka patak partjan, Arkaig minden rendben volt,
de aztan jott a feketeleves. Az atlaszban csak ugy emlegetik, hogy itt atkelunk a patakon,
ott meg vissza, valoszinuleg ez nyaron problemamentes, most nem az volt. Szerencsere az elso
atkeles soran szakadt ossze alattam egy farönk, (es lettem csurom vizes terdig) nem pedig az
utolsonal, igy aztan a tobbi atkelesnel nem kellett ovatoskodnom. Mogyoroskaig
patakatkelesekkel tököltem el az idöt, de igy is delutan 4 fele mar Mogyoroskan voltam.
A helyi kocsmarosne szerint Regecen nem lehet megszallni mar, az Atlaszban szereplo
szallasok nem leteznek, a panzio mar 7 eve megszunt, most epul masik. Ajanlottak a Napkelte
panziot Mogyoroskan, de ugy dontottem elmegyek Regecig, es ha tenyleg nincs semmi, viszajonni
meg mindig tudok. A regeci varbol gyonyorkodtem egy sort, aztan le Regecre, be a kocsmaba,
es mint kiderult eppen ott sorozgetett Kovacs Laszlo, aki a mult heten fejezte be a
munkalatokat a "kis-hazban", ahol szobakiadassal szeretne foglalkozni. Igy aztan lett
Regecen szallas, en voltam a vendegkonyvben az elso vendeg. (1500Ft/ej)
Itt a kocsmaban belyegeztem, es egy helyi megkerdezte mit csinalok. Elmondtam,
majd hozzatettem, hogy szeretek az erdoben maszkalni. Erre a faszi rogton ravagta, maszkalj,
mert nemsokara kivagjuk! Sajnos nem viccnek szanta.
kimostam a cipomet, ejjelre be a futott szobaba, hogy masnapra okes legyen

2.nap
Reggel Regecrol egybol neki a rengetegnek. Igyekeznem kellett, mert SAUjhelyrol 16:25-kor
indul az utolso vonat Pestre. Egyre feljebb egyre tobb hofoltot talaltam, aztan
egyszercsak nem tudtam tovabb a hofoltokat kerulgetni, mert mar nem volt tobb szaraz resz.
Olvadt minden, a 10-20 centi vastag jeg alatt folydogalt a viz. Itt is "szerencsem" volt,
viszonylag rogton az elejen beszakadt a jeg, es a labam ismet csurom vizes lett. A tovabbiakban
nem kellett egyensulyozgatnom. Kicsit lehangolt, hogy
1,tudtam hogy este 8-ig a vizes cipoben leszek
2,rengeteg tarvagast lattam
3,a tarvagasok miatt sokat kevertem, egy helyen +2 kilometert tettem ra a tavra.
Ezek miatt ugy gondoltam, hogy nem fog menni a terv, hogy SAujhelyig menjek, es
Makkoshotykan abbahagyom.
Aztan Istvan-kuttol futottam Eszkalaig, majd a Zsido-retig, ahol a tablan ez allt:
"Makkoshotyka -> 5,9 km 2 ora"
Talan felfele mertek, mert en kb. 40 perc alatt lekocogtam a faluig.
A faluban viszajott az onbizalmam, es deli1-kor indultam tovabb, tudvan, hogy 3 ora 25
percem van a 15 kilometerre. Futottam, mint a nyul Cirkalo-tanyaig, majd mar csak a
gyaloglaas ment. Elerve a Banyi-nyerget, megneztem mikor megy busz, mert mar csak
1 oram volt. Ahogy neztem a buszmegalloban a kiirast, egy oreg bacsi az autojaval
rogton megallt, es elvitt SAujhelyre. Mint kiderult, O az uzemeltetoje a vagashutai
vendeghaznak, ami mar szinten nem mukodik, de az Atlaszban meg benne van.
SAujhelyen elertem a kozvetlen Pesti vonatot, es ez rohadt jo volt.

Összefoglalas:
Hazafele a vonaton eszembe jutott a forumon mar idezett mondat a Zemplenrol,
amiben az itt lakokrol csupa jokat mondott a szerzo.(A kevert lakossagu falvak tiszta szavu
nepe pedig az orszag egyik utolso erkolcsi tartaleka, Az itt elok a termeszet tisztelete,
az erdoeles tudasa, stb.) Aztan eszembe jutott a Vilmanyi fiu a Tokoli bortonbol, majd a
regeci erdomester, aki vigan mondta el, hogy siessek azzal a setaval az erdoben, mert
mindjart kivagjuk. Aztan eszembe jutott Hernadcece, ahol a munkakepes lakossag 100%-a
munkanelkuli. Szerencsere eszembe jutott az idos bacsi is a Banyi-nyeregnel, aki nagyon
kedves volt, es elfuvarozott SAujhelyre. Ahol aztan a 4 csillagos szalloda elott allo
divat-cica-dzsipek elott kodorgo ciganyokat jo kigyurt legenyek figyeltek.
Mondom, vegyes erzelmekkel jottem haza. Mert a hegyek meg mindig szepek.

A belyegzok listajat megirom a kektura forumra is. Altalaban mindegyik az Atlasz szerinti
helyen van, de belyegzoparnat mindig kell vigyunk.

asciimo

Güsziológus Creative Commons License 2003.04.04 0 0 2992
AK – Csongrád megye

Bevezetésként úgy gondolom, hogy köszönetet kell mondanom Felazso-nak és Kvte-nek. Az általuk elektronizált információk nagymértékben hozzájárultak ahhoz, hogy sikerült teljesíteni a 136 kilométeres túrát.
Remélem, hogy írásaimmal egy kicsit én is hozzájárultam ahhoz, hogy másoknak könnyebb legyen, másoknak is megjöjjön a kedve.

Az útvonal tehát 136 kilométer hosszú, Öttömöstől Gádorosig, egészen pontosan Gádoros határáig. Öttömöshöz tartozik az a tanyaközpont, mely a menetrendben Dobó tanya, a leírásokban pedig Petróczi iskola. Lehet, hogy Petróczy. A tanyasi iskola helyén ma üzlet és kocsma van.

Az érintett települések, zárójelben azok, melyek „szomszédosak”.
(Öttömös)
(Ásotthalom)
Ruzsa
Zákányszék
Bordány
Zsombó
Szatymaz
Sándorfalva
(Ópusztaszer)
Mindszent
Tompahát
Nagymágocs
Árpádhalom
(Gádoros)

Mindszenten kétszer kell bélyegezni, a kompon és a vasútállomáson.

Mindszent és Tompahát között, Mindszenttől 10 kilométerre van a Ludas-halom. Itt vendéglátó-ipari egység működik. Vannak tanyák útközben, de biztosan csak a településeken számíthatunk ivóvízre. A leghosszabb távolság 21 km (Öttömös – Ruzsa), de szükség esetén Ásotthalomra be lehet menni.

Az útvonal egészére jellemző, hogy a jelzések jók, helyenként kiválóak. Kicsit gyengébb Bordány és Zsombó között, Nagymágocs és Árpádhalom között. Az igazoló füzet térképein jelzett úttól csak Mindszent és Tompahát között van eltérés. A részleteket most nem ismételném.

Az útvonal megtörik a Tiszánál, komppal lehet átkelni. Napkeltétől napnyugtáig üzemel, az átkelés ingyenes.

Viszonylag sok az aszfaltos szakasz, a Tiszáig homok, onnan kötöttebb talaj. Az út mentén vannak erdők, kimondottan erdei szakasznak csak az első 12 kilométert nevezném. Részben erdőben halad az út Sándorfalva és Ópusztaszer között. A síkvidéki jelleg miatt a templomok tornyai és a víztornyok segítenek a tájékozódásban. Mivel mezőgazdasági területek mellett haladunk, a nehéz munkagépek kiadósabb eső után szétverhetik a talajt, megnehezítve a gyaloglást és a kerékpározást. A száraz homokra érdemes felkészülni, igénybe veszi a futóművet. Árnyékra ne számítson senki, bár vannak szegélyező fasorok. A Kéktói erdő hangulatos tisztásain meg lehet pihenni. Sok a kutya.

Aki nekiindulna, annak azt javaslom, hogy szerezze be a megyei füzetet (500 pénz) és hasznos, ha beszerzi a tájékoztató füzetet is (200 pénz). Én banki átutalással fizettem, küldték postán a két füzetet.

Azt nem tudom, hogy az AK teljesítése egyúttal feljogosít-e a megyei szakasz jelvényére. Én nem bélyegeztem a megyei füzetbe.

Fontos lehet a szállás, én a következő helyeket fedeztem fel:
Ruzsa
Szatymaz (kemping)
Ópusztaszer (kemping)
Mindszent
Nagymágocs

Elérhetőségek részben vannak, akit érdekel, megküldöm mail-ben (nem publikus mobil számok). A kempingek csak szezonban üzemelnek. Mindszent városának van honlapja is.

Néhány szó a közlekedésről.
Vasút Szatymaznál, jó buszcsatlakozással Ópusztaszernél, Mindszentnél és Gádorosnál. Végső soron a kiinduló pont is elérhető vasúttal, Kelebia és Öttömös között van viszonylag tűrhető csatlakozással busz. Kisszállás sincs messze Öttömöstől, a vonat ott is megáll, de kicsit sokat kell gyalogolni a buszmegállóig.
Buszok Szegedről a településekig (Öttömöstöl Ópusztaszerig) viszonylag sűrűn járnak, Szentes és Nagymágocs között is jó az összeköttetés. Nagymágocs megközelíthető Orosházáról is. Tompahát és Árpádhalom zsákfalu, van busz, de nem sűrűn.

Fontosabb országutak:
55-ös
Kiskunhalas (Üllés) – Szeged közötti forgalmas országút
5-ös (Szatymaz és Sándorfalva között keresztezzük)
Csongrád – Szeged közötti forgalmas országút
45-ös (Szentes – Hódmezővásárhely közötti szakasz)
Szentes – Orosháza közötti országút

Fontosabb vasút vonalak:

Budapest – Kelebia
Budapest (Kiskunfélegyháza) – Szeged
Kiskunfélegyháza – Szentes
Szentes – Orosháza
Szentes – Hódmezővásárhely
Szeged – Békéscsaba

Van közvetlen vasúti összeköttetés Budapest és Mindszent között.

Végül egy ajánlott túraterv:
Öttömös – Ruzsa (szállás helyben)
Ruzsa – Szatymaz (szállás kempingben, útba esik)
Szatymaz – Ópusztaszer (szállás kempingben, útba esik)
Emlékpark látogatása + Ópusztaszer – Mindszent (szállás helyben)
Mindszent – Nagymágocs (szállás a kastélyban)
Nagymágocs – Gádoros

A látnivalók benne vannak a tájékoztató füzetben, de figyelemfelhívó van az igazoló füzetben is.

Ha elkészül, közzéteszem a hozzászólások azonosító számát. Az utolsó a 2985-ös.
Én öt szakaszban jártam végig:
Gádoros – Nagymágocs
Nagymágocs – Mindszent
Mindszent – Ópusztaszer
Ópusztaszer – Bordány
Bordány – Öttömös

Az íróasztalommal szemben van egy Magyarország térkép. Nem sok ez a 136 kilométer, ha a KÖR-höz viszonyítom. De megtervezni és végigjárni nem volt könnyű.

Köszönet a Csongrád megyei természetbarátoknak, hogy gondozzák a túrát, festik a jeleket. Kívánom, hogy sokan járják ezt a szakaszt!

Váci Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2991
Pedig én elhatároztam, hogy ha lejár az előfizetésem, nem hosszabbitom meg. Sőt, még azon is gondolkodtam, hogy a még hátralévő számokat visszaküldöm. De lehet, hogy ezt azért mégsem fogom tenni. Annyit nem ér az egész. Már az is épp elég, hogy ezt is most összeszorult gyomorral irom.
Előzmény: www.arvai.hu (2990)
www.arvai.hu Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2990
Köszönöm szépen, igyekszem (Fur mód a látogatók elsôsorban az trainsimulator rovatot nézegetik, de ott még nincs semmi.)
A közeljövôben várható feltöltések: túrafotók és beszámoló a tavalyi Ulm-Regensburg kerékpártúrámról, fotók a véget érni nem akaró tél gyalogos túráiról. A közeljövôben minden hétvégén fogok túrázni így fotók is mindig lesznek.
Ha valakit érdekel a Microsoft Trainsiulator, annak elmondom hogyan szabtam át a program küllemét a saját fotóimmal illetve épülô fantáziapályámról is lesznek screenshot-ok
A változások okairól, mikéntjérôl talán nyomdász barátom (tényleg az, nem csak úgy írom) tud többet mondani. Én csak külsô munkatárs voltam, így nem érzem magam illetékesnek a dologban. Talán már így is többet mondtam, mint amennyit illô lenne.
Valaki emlegette a politikát. Kétségtelenül van ilyesmi is a háttérben. De óva intenék bárkit is, hogy akár melyik felett kiálltsa ki bűnbaknak.
Nem arról van szó, hogy az egyik ilyen, a másik meg amolyan. Énnél összetettebb a dolog.
Turista minôségemben mondom: ôszintén remélem, a váltás a mi javunkra fog válni, a magazin szebb, jobb tartalmasabb lesz.
(Azért nem mondom, hogy nem fáj)

Keressétek továbbra is minden hónap elején a Turista Magazint!

Előzmény: Zete (2986)
lükepék Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2989
hmm, pedig úgy emlékeztem, a kírásban benne van.. na majd jobban átolvasom..
Előzmény: (budai-)H.G. (2973)
Güsziológus Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2988
14. szakasz
Bordány – Petróczi iskola

Bevezetésként néhány adat.
Ébresztő 2.00-kor, a vonat a Nyugatiból 3:25-kor indult. Gyalog mentem Kőbánya alsó – ig (ez tűnt optimálisnak). A táv 3 km. Kiskundorozsmáig személyvonat (minden állomáson és megállóhelyen megáll), itt fél óra várakozás. Begyalogoltam a központba (2 km), menetrend szerint jött a busz. Bordányban kávé és bélyegzés, 8:10 – kor indultam.
A táv 41 km, ebből 10-12 km aszfalt, a többi homok. Száraz homok. 16:00 – kor érkeztem a célba. 16:30-kor jött a busz, Kisszállásig elvitt, nem tett le a vasúti kereszteződésben. Vissza a forgalmas 55-ös úton jó 500 métert és ugyanennyi az állomásig. Épp elértem a 17:03-as nemzetközi személyvonatot. 20:00-ra értem haza. 18 órás távollét, 350 km utazás vonaton, 30 km autóbusszal. Közel 8 óra menet, mintegy 30 perc pihenés (kétszer bélyegzés). Nem számoltam, de 3-5 kilométerenként homok ürítés, kétszer zokni csere.
A túra végig kiválóan jelzett úton halad, sűrű, tiszta jelzések mindenhol. Egy kivétel van, erről kicsit később.

Bordány – Zákányszék (6,2 km)
Végig aszfalt, az út meglehetősen forgalmas. A táj rendezett, sok gyümölcsös kert, viszonylag ép tanyák, még új házat is láttam. A kutyák meg vannak kötve és kerítés is van.
Zákányszék központjától nem messze van a postahivatal. Kaptam bélyegzőt. Állítólag eleddig még senki nem kért. Vettem egy képeslapot is. Mikor kértem, hogy arra is tegyen egyet, hogy tudjam, mikor jártam arra, a hölgy kétségbe esett. Nem értette, hogy magamnak vettem a lapot, nem akarom elküldeni. Rám akart tukmálni egy Zákányszék monográfiát (1400 pénz). Megköszöntem és azzal hárítottam el a vételt, hogy ekkora súlyt nem cipelek. Nem gond, feladjuk postán, szólt a szomszédja. Udvariasan elbúcsúztam.

Zákányszék – Ruzsa-Vágó (7,9 km)
Az elején aszfalt (kb. 2 km), majd ízelítő homokból. Tökéletesen jelzett útvonal. Az utolsó 1 km szerencsére aszfalt, még buszmegálló táblát is láttam. Menetrend nem volt.
Soha nem gondoltam, hogy így fogok örülni az aszfaltnak:o)
Ruzsa-Vágón kocsma. Rövid pihenő. Akkor még úgy gondoltam, hogy szeszmentes lesz a túra, meggylevet ittam, fél liter 175 pénz.

Ruzsa-Vágó – Ruzsa (5,4 km)
A pont után rövid aszfalt, majd adj neki! Végig az erdő mellett, homok és homok, jobbra szántóföld, az erdő tisztásain tanyák. Égett fenyőparcellák. Szándékos, vagy véletlen, nem tudni, de sok-sok üszkös fa a földön. Lehangoló. A puszta közepén csodás paloták. Az aszfalt után a füzet szerint picit balra, majd be az erdőbe. Na, itt nincs jelzés. Mivel nem volt kedvem jelzéseket keresni (kezdtem kicsúszni az időből), irány Ruzsa. Felfedeztem a temetőt. Korszerű ravatalozó lélekharanggal és egy mauzóleum-féle. Sok friss sírhant.
A központban megtaláltam a jelet. Kicsit visszafelé mentem, mert ott volt a műintézmény. Kettő is van, én a távolabbi, borsodi cégérest választottam. Friss, csapolt sör és chips. Kellett.
Felfedeztem a harangtornyot. A fényképet már láttam az ismertetőben, de élőben jobb. Harangoztak, mikor elindultam.

Ruzsa – Ruzsa Sándor fája (9,1 km)
Kezdetben aszfalt, majd egy cikk (jobbra), egy cakk (balra) és még egy cikk. Ez az út egy dagadt negyed ellipszis vonalát követi. Ez a helység Átokháza. Találó név. Közelebbről Csorva, a házakon van házszám is. Félúton ÁFÉSZ bolt, de zárva volt. A megyetérképen ez a Csorvai erdő melletti földút. Inkább homokút. Tanya utca. Az erdő felőli oldalon vannak a tanyák, a másik, nyitott oldalon a szántók. A nap ontja a meleget, árnyék nincs. Végső soron ez is Csongrád megye, nem baj, hogy az út erre megy, érdemes ismerkedni ezzel a vidékkel is. Csak hogy tudjuk, mi fán terem az esélyegyenlőség.
Az 55-ös út másik oldalán folytatódik a mi utunk, de nem sokáig. Egy táblával találkozunk, „Tanulmányi erdő, belépni csak engedéllyel”. A kék szerencsére jobbra kerül. Itt van a fa, mintegy 200 méterre az országúttól. Hatalmas. A füzetünkben nem ártana jelezni a helyet, már csak azért, hogy tudjuk, mennyi van még hátra. A megyei füzetben lévő térképen sincs bejelölve a hely, de a résztávok meg vannak adva. Ez bizony hiányosság. Nem mindenki tud erről a nevezetes helyről, én egy táblát is tennék oda.

Ruzsa Sándor fája – Back kápolna (6,4 km)
Nyílegyenes út kicsit hullámzik. Menni kell! Homok és homok, tarvágások és fiatal ültetvények. Sok fenyő. Madárfüttyöt nem nagyon hallottam és csak két őzikét láttam. Nagyon kevés lombhullató erdő. Inkább folt. Érdekes a sok domborulat. Árokszerűségek, halmok. De leginkább homok. A kápolna nem esik útba, jövet-menet, mikor elérjük az eddigi hosszú utunkkal párhuzamos szekérutat, házat találunk. Nincs messze az országút. A kápolnához K kunkor jel vezet. Döntenem kellett. Kápolna, vagy maradok a kéken. Maradtam. Nem bántam meg. A kápolnát majd autós túra keretében megnézzük.

Back kápolna – Petróczi iskola (6 km)
A kék hamarosan visszafordul egy nagyon szép nyárfás parcella mellett. Hogy minek, azt nem tudom. Járható ugyanis az út kunkor nélkül is. Talán azért, hogy három oldalról csodálhassuk a szép parcellát? A visszatérés után két tanya, az úttól kicsit távolabb egy megkötözött ideges kutya. Előretolt helyőrség.
A tanyák után csoda történt. Megszűnt a homok. Az ösvény bebújik a fák közé, nincsenek keréknyomok, csak puha fű van. Sok-sok toboz és a fenyőfák jellegzetes darabjai. Mint az indiános könyvekben. Sajnos nem tartott soká. Mikor délnek fordulunk, akkor már megint homok. És szembe nap. Csodás élmény. Madarak. Jobbra tanya és szántóföld. Közeledik az erdő vége. Még egy kicsit vissza, majd egy romantikus, füves ösvényen érjük el a természetesen homokos főutcát. Egy ideig a homokkal párhuzamosan keskeny, füves gyalogösvény. Már látszik az országút. Életnek nincs jele. A kocsma be van zárva. Állítólag május 1. után a tulaj „visszaveszi” a bérlőtől. A tulaj felesége pici gyerekkel otthon volt, de bélyegzője nem volt. Adott viszont vizet. Erősen vasas, de víz! Megköszönte, hogy gyereknek néztem. Csinos, mellesleg. Bélyegző helyett buszjegy.

Két darabban kellett volna és könnyű bakancsban. Eső után.
Sokszor gondoltam kvte-re és lelkes csapatára.

Végezetül még egyszer. Csodálatosan jelzett ez a szakasz. Nem régiek a jelek, helyenként nem szabványosak, de vannak. Sokat segítenek a pusztában.
Szörnyű látvány a sívó homokos üres parcella. Szinte hihetetlen, de az őszi búzával bevetett parcellák szép zöldek. Ha lenne egy kis csapadék, talán terem itt valami. Néhány tanyánál locsoltak, két helyen láttam néhány szarvasmarhát.

Nagy élmény volt a túra.

Zete Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2987
A "tág horizont"-ról jutott eszembe: a hegyekben azért küzd az ember, hogy feljusson a lehetőleg minál magasabb hegycsúcsra, és aztán onnan élvezze a széles látóhatárt. Az Alföldön bezzeg: bármerre mehetsz, emelkedő egy szál se, de a látóhatár: az aztán elég széles...
Előzmény: Güsziológus (2984)
Zete Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2986
Jó a weblapod, várjuk az újabb feltöltéseket!

Amit a TM-ről irtál, az alapján úgy tűnik, mintha a kiadóváltással egyidőben felmondtak volna a komplett szerkesztőgárdának is?
Úgy emlékszem, amikor újraindult a lap, akkor az volt a helyzet, hogy az ISM (most már GYISM) két évig finanszirozza a lapot, és ez idő alatt kell megoldani a saját lábra állást. Ezek szerint most telt le a 2 év, és ezzel vége a támogatásnak is?

Előzmény: www.arvai.hu (2969)
cserlaci Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2985
Jó pár érintési pontot ismerhetsz már a DDP miatt: Bükkösd, Kisbőszénfa, Terecseny, Ibafa, Almamellék.
A többi pont: Szigetvár, Merenye, Mozsgó, Almáskeresztúr,Sasrét /Terecseny mellett az Almamelléki kisvasút vége/, Boldogasszonyfa, Mgyarlukafa, Hetvehely.
Előzmény: Güsziológus (2983)
Güsziológus Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2984
Ha már...

"...minimum 2 napos túrákat kell szervezni,..."

Így lesz.

Ilyen lesz:
1. nap
Körösnagyharsány - Biharugra
2. nap
Biharugra - halastavak - Geszt

Hasonlóan tervezem a Debrecen környéki szakaszt, de konkrétumok még nincsenek.

Ilyen lett volna:

1. nap
Bordány - Zákányszék (egyedül az országúton)
Zákányszék - Ruzsa (közösen)
Szállás Ruzsán
2. nap
Ásotthalomig együtt, innen (?)

Nem volt könnyű döntés, de optimalizálni kellett.

Lehet, hogy ellentmondok saját magamnak, de inkább megyek több napra Bozsokra (innen túrák - OKT és RP-DDK - Kőszegtől Szombathelyig), mint az Alföldre. Szegény Alföld!

Tágra nyitottuk a horizontot a topicban!

Előzmény: Zete (2982)
Güsziológus Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2983
Akkor kérem.
A Zselic azért izgat, mert folyamatban van egy több napos túra szervezése (ld. Somogy turistája), lehet, hogy részben ez is beiktatható
Ha ezt lemásolod és Várpalotán lerakod (addig még egyeztetünk, hátha össze is tudunk futni), akkor az nagyon OK.
A többivel kapcsolatban elég, ha akkor szokszorosítod, mielőtt elkezded, mert a Mecsek idén csak RP-DDK vonatkozásában beiktatható. Ez tuti.
Előzmény: cserlaci (2981)
Zete Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2982
"Ha már elkezdtük... "
Akkor folytassuk is:

A megoldás lehet az "autós turizmus" de azért szvsz igy sem valószinű, hogy mindenhová újra elhajt az ember. Inkább azt lehetne csinálni, hogy minimum 2 napos túrákat kell szervezni, ha ilyen távolságra utazik el az ember. Akkor juthat idő megnézni néhány alaposan kiválasztott látványosságot. Ha 1x elkezdem a DDP-t, csak igy tudom elképzelni a bejárást.

"Csodás tájak és van egy nagy előnye. "Csak" 300 kilométer. "

Más nagy előnye is lehet: pl. gyakorlatilag turistamentes övezetnek tűnik, igazi "felfedező" jellegű túrákat lehet csinálni - mármint annak, aki ezt kedveli.

Előzmény: Güsziológus (2978)
cserlaci Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2981
Kérheted! Van még: -Baranyai Várak
-Mecsek Turistája
-Mecseki barangolások
háztól-házig
-A Mecsek csúcsai
-Kincses Baranya
Az összekovácsolási, tűzvezetési gyakorlaton
/ Éjszakai Mecsek begyűjtöttem minden mozdíthatót /
Mátrabérc, PVV kimarad idén, a gyereknek meg lett igérve a Tenkes / egy mártir vagyok /
K-Bakony tervezve
Előzmény: Güsziológus (2980)
Güsziológus Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2980
Ha kérhetem?

PVV-re jösz?
Ott biztosan összefutunk.

Ezt követően Keleti Bakony a tuti. Minden más bizonytalan.

Előzmény: cserlaci (2979)
cserlaci Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2979
Csak 300 km meg egy pici.
Van D-Zselic turistája igazoló füzetem. Fénymásoljak Neked is?
Előzmény: Güsziológus (2978)
Güsziológus Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2978
Ha már elkezdtük...

Biztos ismered Forrest Gump történetét. Addig kell futni, amíg késztetés van. Így vagyok én a túrázással. Rohadtam fél évet az íróasztalom előtt, szerződések, feljegyzések, emlékeztetők társaságában. Naponta tucatnyi e-mail, értekezletek szervezése, hét végén szakmai felkészülés, hisz akkori szakterületem nekem új volt. Csak álmodoztam arról, hogy valaha még túrázhatok.
Ennek a korszaknak a visszahatása a jelen állapot. Míg a koalíciós partnerek vitatkoznak és csak abban értenek egyet, hogy az előző időszak szar volt, több a szabadidő. Hogy ez meddig tart, nem tudom, de már azt rebesgetik, jön a következő vezető váltás. Ez a harmadik, 2 éven belül.
Elnézést az offért.

Ami a rohanást illeti.
Nálam a túrázás kicsit speciális. Asszonykám sokszor velem tartana, de a max. 10-12 kilométer ekkora távolságoknál nem gazdaságos. Utazni 400 kilomért és túrázni 10-et!!! Ritka kivétel volt a Mindszent-Ópusztaszer szakasz. Nagyon jól sikerült, de rohadt sokba került. A megoldás az autós turizmus lesz. Hogy a konkrét példánál maradjunk. Beülünk az autóba, felkeressük azokat a helyeket, melyek kimaradtak és helyreáll az egyensúly. Belefér pl. egy kis séta az erdőben, de ezért nem kell 10 kilométeren keresztül rúgni a port. Persze lesz kivétel is. De az előbb már írtam, hogy babonás vagyok. Ha összejön, beszámolok erről is.
A DDP-s megjegyzésednek örülök. Csodás tájak és van egy nagy előnye. "Csak" 300 kilométer. Nagyon sok a 800.

Előzmény: Zete (2977)
Zete Creative Commons License 2003.04.03 0 0 2977
Güszi!
Örülök, hogy ennyi lehetőséged van túrázni! Igazából azt furcsállom csak egy kicsit, hogy a beszámolóid alapján pl. az AK útvonala mentén nagyon kevés időt szánsz arra, hogy az útba eső látnivalókat is megnézd. Persze, tudom, hogy az 1 napos túrák alatt, a 30-35 km lenyomása mellett nem nagyon férhet bele az időbe a nézelődés a falvakban. Ez sajnos olyan szempontból nagy kár, hogy rengeteg helyre valszeg nem megy az ember többet vissza, igy véglegesen kimarad a táj/községek valódi megismerése, ami pedig a túra alapvető célja kellene hogy legyen! Zárójelben: az OKT edig teljesitett 3/4 részét én is ilyen módon csináltam meg - ez az egy dolog, amit fájlalok a teljesités mellett.
Nehéz ügy. Bár még nem számlotam ki sosem (nincs túrnaplóm sem) én évente átlagban kb. minden harmadik hétvégén tudok menni túrázni. És ennyi tul. képpen elég is, hiszen igy bőven marad idő másra is. Ebből 5-6 ttúra ugye, alapos válogatást követően, a maradék nagyrészt OKT, a többi pedig egyéb, pl. börzsönyi várazás. Egy ideje gondolkodom azon, hogyan is tudnám úgy szervezni a túrákat, hogy több idő jusson a "járulékos" dolgokra. Valszeg az lesz, hogy az OKT teljesitése után a következő nagy túramozgalmat majd már ilyen formában csinálom. Hogy ez mi lesz, az persze még kérdéses, bár a beszámolóid alapján a DDP nagyon bejön, de nemrég olvastam a neten egy bizonyos "Bükk forrásai"-ról és az sem akármilyen élményekkel kecsgtet...

Nagyon jó dolog túrázni, de még jobb feltöltődni /a sör mellett:)/ minél többféle élménnyel.

Előzmény: Güsziológus (2974)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!