Keresés

Részletes keresés

m63001 Creative Commons License 2001.07.11 0 0 114
mdbz Creative Commons License 2001.07.11 0 0 113
Tudja valaki milyen festése volt eredetileg a 275-ösnek? Főleg a diszítések érdekelnének!

mdbz

424nurmi Creative Commons License 2001.07.10 0 0 112
satan Creative Commons License 2001.07.10 0 0 111
Lehet, hogy mégse az enyém a jobb lista.
Az adat forrása a Pályaőr 1999. januári száma. 2,5 év alatt ugye sokminden történhet......
Nos eszerint a leánykori nevén 324,1545 1985. 11. óta 324-02 néven Kiskunhalason fűtőgép.
Persze azóta eltűnhetett, mint a Füzesabonyi gépek....:(
Előzmény: rm40 (108)
424nurmi Creative Commons License 2001.07.09 0 0 110
Játék
Mi a 375,562 beceneve?
A: Csokonay Vitéz Mihály
B: Arany János
C: Színyeí Merse Pál
424nurmi Creative Commons License 2001.07.09 0 0 109
Mi a most felújított 375-ös és 376-os pályaszáma?
rm40 Creative Commons License 2001.07.09 0 0 108
Úgy láccik jobb listád van, mint nekem, erről a gépről nem is tudtam:-)))

Hol van ez és milyen állapotban leledzik?
(Esetleg akkor beírhatnád mindet, pálya- és gyári számmal:-) )

(Én csak a 324,1518-ról tudtam, amely szintén 1910-es, de 2519 a gyári száma)

Előzmény: satan (105)
satan Creative Commons License 2001.07.09 0 0 107
Előzmény: rm40 (101)
satan Creative Commons License 2001.07.09 0 0 106
242
Nem tudom milyen volt az eredeti 1936-os kivitele, de itt nincsenek ágyúcsövek, harmadik meg pláne nincs.
Plebejus egyik képe az 1960-as évekből.
Plebejus másik képe.
Előzmény: rm40 (94)
satan Creative Commons License 2001.07.09 0 0 105
Én is találgathatok?

Gyári szám (2471) alapján a 324,1545 készült 1910-ben.

Nyert?

Előzmény: rm40 (86)
COWFITZ Creative Commons License 2001.07.09 0 0 104
Sziasztok!
Keresek három eltűnt gőzöst; hátha valamelyikőtök tud segíteni:
- 424,005 (utoljára Tapolcán fényképeztem 1999. tavaszán)
- F424,25 (Füzesabonyból tűnt el tavaly)
- 375,xxx (ugyanonnan "kelt lába", sajnos "S 1997.12.31" felirattal az oldalán). Ki tud róluk???
rm40 Creative Commons License 2001.07.08 0 0 103
Az elülső oldalablara gondolsz? Itt beüvegezéskor talán rendbe fog állni a méret: a '88-as Vasúthistória Évkönyben van két fotó a gyártás alatt lévő mozdonyról és ott is kicsit nagyobbnak tűnik a még be nem üvegezett első oldalablak. Itt még bizakodhatunk:-)
Előzmény: Törölt nick (102)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.08 0 0 102
Na, ezt jol elirtam :-))) Az ablakrol mi a velemenyed? Nekem nagynak tunik.
Előzmény: rm40 (101)
rm40 Creative Commons License 2001.07.08 0 0 101
A harmadik fényszórót asszem valamikor az 50-es és 60-as évek fordulóján kezdték el alkalmazni (pl. az öttengelyeseken és az első Bobókon még nem volt, 1961-ben a protó-M46 viszot már el volt látva vele)

Nem ajtó-t, hanem alsót írtam, az alsó fényszórókra gondoltam:-) Nevezetesen hogy az eredetieken nem ugrott ki ennyire előre a homlokfal síkjából.

(Még jó, hogy vörös zárfényt nem akanak rá tenni...)

Előzmény: Törölt nick (100)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.08 0 0 100
Biztos, hogy nem volt 3-ik fenyszoro rajta? Mintha valamelyik kepen lattam volna az egyiken.... (BTW, ha mukodni fog, felolem lehet majd 100 fenyszoroja is...csak menjen.) Ha mar az ajtot tul nagynak talalod, nekem az elso ablakrol jutott eszembe ugyanez.
Előzmény: rm40 (94)
rm40 Creative Commons License 2001.07.08 0 0 99
Még egy kis segítség: nem biztos hogy a legalacsonyabb pályaszámú a megoldás!
Előzmény: 424nurmi (97)
rm40 Creative Commons License 2001.07.08 0 0 98
Nem nyert:-)
(De próbáld meg újra)
Előzmény: 424nurmi (97)
424nurmi Creative Commons License 2001.07.08 0 0 97
Ő az? Azaz MÁV 324 799 és Budapest Ferencváros állomáson van kiállítva?
Előzmény: rm40 (89)
424nurmi Creative Commons License 2001.07.08 0 0 96
Találtam néhány képet a FÜSTIRŐL. Itt vannak.
424nurmi Creative Commons License 2001.07.08 0 0 95
Tegnapi nosztalgiát 424,247 vitte.
Sok külföldi vasútbarát volt rajta.
rm40 Creative Commons License 2001.07.08 0 0 94
Ez a harmadik fényszóró ugye csak vicc akar lenni?
Sajnos rossz vicc:-(

Az alsók pedig kicsit hosszúnak tűnnek.

Előzmény: Törölt nick (93)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.08 0 0 93
Ha valamit látni szeretnél, csak szólj, OK? ;-) (Nagyobb meretben 242a.jpg)
Előzmény: sansan (92)
sansan Creative Commons License 2001.07.07 0 0 92
Ma sikerült úgy összehoznom a munkámat,hogy egész nap a fővárosban legyek.Elhatároztam,hogy felkutatom a 242-t,mert még élőben nem láttam,hiába kerestem tavaly Püspökladányban.Természetesen Istvántelekre vezetett az utam
A megállóból már látszott,hogy a kerítés mögött gőzmozdonyok bújnak meg.Az álltalam próbált ajtók zárva voltak,így nem tudtam bekéredzkedni,így -kövezzetek meg érte-átlendültem a kerítésen és elindultam felkutatni a 242-t.Annyira akartam már látni,hogy nem bántam volna,ha utána a rendőrök vezetnek el.
Rögtön találkoztam a 424-009-el és a 424-278-al.A 009 tele szerkocsi szénnel.A műhely mellett az álltalam régebben Pakson látott 375-ös állt psz.táblák nélkül.(de azért megismertem)
A nagycsarnokból kopácsolás hallattszott,ezért óvatosan odasettenkedtem a bejárathoz.Meglepődtem a régi gőzösműhely hatalmas méretein.
Odabent négy szaki dolgozott a 242-n.A burkolat lemezei nagyrészt ki voltak már cserélve.Mivel észrevettek barátságosan üdvözöltem őket és mondtam,hogy ha megengedik szétnéznék.A gép vagy nyers lemez színű,vagy barna alapozó színe van.A levegőcsövek modern flexibilis csövekkel vannak helyettesítve,de ez úgy sem látható,ha felkerül a burkolat.Azt mondták a munkások,hogy a vasutasnapra,tehát egy hét múlva bemutatásra készen fog állni-hidegen.Működni is fog,de egy év múlva.
Gyorsan még szétnéztem az óriási csarnokban.424 volt jópár,375,324,szerkocsik,kisebb régebbi gőzösök,melyeket nem nagyon ismerek,M31-2007,AB motorkocsi,néhány régebbi,nagyon lepusztult személykocsi és alkatrészek,TC-k teljes M62 segédüzem melyeket kutyafuttában megfigyeltem.
Jó munkát kivánva eltávoztam a műhelyből,ahol a hétvégéjüket feláldozva készítették fel a 242-t
mdbz Creative Commons License 2001.07.07 0 0 91
Felraktam néhány poros diát a TÁR-ra. Ilyenek is vannak közöttük:


mdbz

rm40 Creative Commons License 2001.07.06 0 0 90
Találtam, néhány magyar vonatkozású képet:
1
2

Ez elsőről azt hiszem felismerhető:-)

rm40 Creative Commons License 2001.07.06 0 0 89
Mindegyik közül:-)

(Amúgy kiállított :-) )

Előzmény: 424nurmi (88)
424nurmi Creative Commons License 2001.07.06 0 0 88
Kiállított vagy müködő?
Előzmény: rm40 (86)
rm40 Creative Commons License 2001.07.06 0 0 87
elnézést: Hz 324
Előzmény: rm40 (86)
rm40 Creative Commons License 2001.07.06 0 0 86
Hz 342

,amely "természetesen" eredetileg MÁV 324,931 pályaszámot viselte és 1916-ban készült. (A 900-as psz. csoport egyébként azt jelentette, hogy a mozdony a Hadi Szállításvezetőség rendelkezésére volt bocsátva, ezért a Monarchia egész területén használható volt, pl. mind lég-, mind légűrfékkel fel volt szerelve). Aztán jött Trianon - és lett jugoszláv tulajdon még 86 társával egyetemben. Viszont legalább megmaradt az utókornak. Ráadásul széntüzeléses most is.

Rejtvény:
Melyik a legidősebb megmaradt 324-es?
(Sajnos nincs túl sok - annak ellenére, hogy a legnépesebb magyar vontatójárműsorozat volt.)

Előzmény: 424nurmi (85)
424nurmi Creative Commons License 2001.07.06 0 0 85
Itt van 2 kép a horvát mozdonyokról amik önnek a Füstibe:Hz 324
Kennedy
A képeket nem én készítettem!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!