A MÁV-Start honlapon előugró ablakban is reklámozzák az adventi bécsi utazási lehetőségeket a tavalyi menetrenddel!
Az Advent EC ugyanis 2013-ban közlekedett december 21-én, idén - 2014-ben - 3 (másik) közlekedési napja van (XI.29.,XII.6.,XII.13.), de nem december 21.:
"A railjet vonatok mellett december 21-én Advent EuroCity néven plusz járat is közlekedik Bécsbe, amely 1. osztályú és étkezőkocsit is tartalmaz. A vonatra valamennyi, a vonalán érvényes normál menetjegy, bérlet és kirándulójegy felhasználható, továbbá a nemzetközi forgalomban díjmentes helyfoglalás is lehetséges."
Mivel a közlemény tavalyi, így szót sem ejt az új Hortobágy EC-ről, amivel pedig december 14-től szintén el lehet jutni reggel Bécsbe.
Mert egy mozdonyvezető SMS-t írt és elfelejtett egy vörös jelzőt, és nagyon sokan meghaltak, az állam azt mondta minden magánvasútnak: bevezetitek a PTC-t (ETCS-szerű biztbert). "De hát kurva drága!!" "Kuss! Kérdeztem?? Bevezetitek, végeztem!" Épp vezetik.
Ott nem vicc a közlekedés biztonsága.
A f.szt nem vicc.
Sehol nincsenek az az európai vonatbefolyásolók kiépítettségéhez képest. Legalábbis kullognak Európa után.
'86-ban még csak holtemberes éberségijük volt! Azon elpihent az uzsonnásdoboz Friscotól NY-ig, aztán lehetett horpasztani.
Tudod Európában a legtöbb vonalon, ha sms-t ír a masiniszta, max leold neki a VB. Anyázik egyet, felold, és továbbmegy. Az amcsik meg mentek tízen egy vonattal, se vb, se éb, majd valaki csak ébren lesz. Aztán jöttek a balesetek, ahol aludt az egész banda, 723458273654 tonna RID cucc meg benézett a faluba, vagy felrobbant, vagy ezek együtt.
Ne fényezd már annyira az Újvilágot, az se jobb, csak máshogy szar!
Személy szerint anno azért váltottam 2 héttel korábban ki az útlevelem, hogy ne kelljen már a csak nekik kötelező biometrikus szarokat is a könyvben tudni.
Na de akkor mi a búbánatos fészkes francot mutat a fehér villogó?
Én is megszüntetném.
Elég lenne a sötét/piros, ahogy annyi sok helyen.
Igen közel 100%-os berendezés kell! Ez nem álom!
De igen, álom. Pénzügyi álom, csakúgy, mint nekem egy Rolls-Royce. Létezik, megvásárolható, csak nem nekünk.
Amennyiben a jelenlegi rendszerek is ennyibe kerülnek, nincs értelme erre költeni.
Más sem költ rá. Mindenütt kb. a jelenlegi, itthon is üzemeltetett biztonsági szint szerinti berendezések üzemelnek.
Megint nem tudok mást mondani, az autós nézzen körül itt is, ahogy máshol is.
A közúti balesetek legnagyobb, meghatározó arányban vasútmentesen valósulnak meg.
Elébb ott legyen rend, aztán ráérünk a maradékon csámcsogni.
Másrészt ha rajtam múlna, vagy orosz módi szerinti útblokád kerülne az átjárókba, vagy stoptábla.
A köztes megoldások értelmetlenek, csak arra valók, hogy az autós le se szarja, vagy meg letörje a félsorompót, és úgy menjen neki a vonatnak, amit - ki tudja miért? - szintén nem lát.
Meg arra, hogy merőben elméletileg polemizáljunk arról, hogy a vasútnak hogyan kéne még vak, idióta, és figyelmetlen Darwin-díj aspiránsokra vigyáznia.
Na de akkor mi a búbánatos fészkes francot mutat a fehér villogó? Ha nem mutatja, hogy nem jön vonat, át lehet menni, akkor minek van ott? Igen közel 100%-os berendezés kell! Ez nem álom! Különösen nem a 21. században. A repülés sem mehet 90%-os berendezésekkel! Ébresztő!
Egyrészt az előzményt is tessék elolvasni, azaz olvtársunk a jelenlegieknél megbízhatóbb, sokkal megbízhatóbb (közel 100%) berendezésről álmodik, ami szabad jelzésével kvázi garantálja, hogy ott vonat nem jöhet.
Másrészt a költségekről az eggyel utánad szóló már nyilatkozott.
Harmadrészt kevés, illetve arányaiban nem meghatározó az az útátjárót biztosító szisztéma, amely jelzi, hogy "kvázi szabad" az áthaladás.
Ahogy a klasszik teljes sorompónak, úgy igen sok fényjelzős átjáróbiztosításnak is csak kétféle üzemállapota van, a sötét, és a piros (esetleg a piros előtt figyelmeztető jelzés, pl. sárga).
Olvtársunk által megálmodott, a közút felé zöld jelzést adó útátjáróbiztosításról nem tudok.
Nem mondod, hogy ez azt jelenti, hogy "...csak abban az esetben ... ha fehéren villog ..." és más feltétel: és nem jön a vonat??? :-) Azért ez még a MÁV-tól is túl durva lenne :-))
A butaság ott van, hogy "csak abban az esetben, ha ... fehéren villog...".
Ha a fényjelző teljesen sötét, akkor? Vissza kell fordulni, és a Behring-szoroson át megkerülni azt az útátjárót?
A viszonylatszámozás, amit bevezettek, az a teljes káosz.
Alapvetően a számozás mögé nem kell "logika", a viszonylatjelzés a könnyű azonosíthatóságot szolgálja - az persze segít, ha részben azonos vonalak hasonló számot kapnak. Szóval akár az is teljesen jó lett volna, ha beszámozzák a vonalakat 1-től tizenakárhányig szépen sorban (Extra viszonylatok magasabb, "rímelő" számot kaphatnak). Vagy például a korábbi BKSz-es számozás, ahol simán a vonalszám lett volna, a 0-k elhagyásával (V1=1, V7=70, V71=71). Vagy akármi más, viszonylag egyszerű. De ez a "vedd a vonalszámot, vonj ki belőle hármat, vedd a négyzetét és szorozd meg hattal" jellegű megoldás, aminek semmi, de semmi értelme, csak indokolatlanul bonyolult, sokjegyű, furcsa számok lesznek. Tök fölöslegesen. Sokat elmond az egész kócerájról, hogy egy ilyen javaslat átment...
Nem káosz az, pláne egy természettudományokban jártas ember számára, bár geometriai érzék kell hozzá:
a Dunántúlon az óramutató járásával ellentétes irányban számozódik 1-től (a 2 és 4 szám kivétel), az Alföldön pedig az óramutató járásával egyező irányban 70-től (és csak kevés átlós vonal a kivétel).
Nem lehetne, úgy, ahogy van, az egész "történelmi számozás"-ként számontartott káoszt megszüntetni, és az utakhoz hasonlóan számozni vasútvonalainkat? Hegyeshalom felé legyen 1, Esztergomba 10, Vác felé 2, Hatvan felé 3, Cegléd felé 4, stb. Akkor esetleg még az is rájönne, melyik vonattal kell mennie, aki soha az életében nem tette a lábát vonatra. Mert hogy a "háromjegyű" számú vonalaknál osztjuk kettővel, de ha ez létező viszonylatszámot adna ki, akkor az utolsó két számjegy felét nézzük... hát. Az meg az ég világon senkit nem érdekel és logika sincs benne, hogy miért van egymás mellett 142 meg 120-as vonal, illetve 1-es és 30-as.
(5) Biztosított vasúti átjáróra jármûvel csak abban az esetben szabad ráhajtani, ha
...
b) a fénysorompó vagy a félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó fehér fényjelzést ad,
Ez azt jelenti, hogy ha a MÁV fehéren villog, rá szabad hajtani az átjáróra, tehát nem jöhet vonat (ez korábban másképp volt). Az meg, hogy néha jön, hát... az nem azoknak a mocsok ócska újságíróknak a bűne :-))
>>De annak ellenére, hogy az Sz sorozatba tartoznak nagyon sok eltérés van az eredetitől? >Ha jól emlékszem, Rakov aránylag sokat foglalkozik az enciklopédiájában az Sz sorozattal
Utánanéztem, kicsit hosszú lett, beteszem a gőzmozdonyosba.
A felújításokkal érintett vasútvonalakon a teljesség igénye nélkül a következő helyeken épült különszintű átjáró az elmúlt 3 évben: Törökszentmiklós, Karcagi puszta, Karcag, Püspökladány, Mezőberény, Gyoma, Nagytétény, Velence, Kápolnásnyék, Dinnyés (ez régebbi egy kicsit), Sopron, Szombathely, most: Siófok.
Dinnyés sokkal régebbi, nem is értem, hogy került ide. Nagytétényben meg nem épült semmi ilyen.
Ezt egy forgalmász magyarázta, mikor felvezettem neki, hogy régen le lehetett zárni kézi kezeléssel, most , ne hogy sokáig zárva maradjon, nem ajánlott, kijött nekik valami belső utasítás erről.
Ez világos. De azért a telepítési költségek közti közel két nagyságrend eléggé odaver... szóval nem is értem a felvetést, persze, jobb a különszint, ha valaki fizeti.
Nem tud ilyet, meg azt sem tudja, hogy sok sorompó berendezése nem is magyar, hanem külföldi gyártmány (jellemzően nagy nyugat-európai cégek által elkövetett).
Ehhez még azért vedd hozzá, hogy az útátjárók a vasúti pálya neuralgikus pontjai mind kiépítés, mint teherbírás, mind fenntartási szempontból. És itt nem a sorompóberendezésre gondolok.