Keresés

Részletes keresés

bárány Creative Commons License 2014.11.19 0 0 414427

Ha nem mutatja, hogy nem jön vonat, át lehet menni,

 

Az elsőt nem mutatja, a másodikat mutatja.

Előzmény: rezgaras (414420)
trizs77 Creative Commons License 2014.11.19 0 0 414426

Na de akkor mi a búbánatos fészkes francot mutat a fehér villogó?

 

------------------

 

Azt mutatja, hogy a berendezés üzemel.

 

 

Előzmény: rezgaras (414420)
sosiforda Creative Commons License 2014.11.19 0 0 414425

A MÁV-Start honlapon előugró ablakban is reklámozzák az adventi bécsi utazási lehetőségeket a tavalyi menetrenddel!

Az Advent EC ugyanis 2013-ban közlekedett december 21-én, idén - 2014-ben - 3 (másik) közlekedési napja van (XI.29.,XII.6.,XII.13.), de nem december 21.:

 

http://www.mav-start.hu/ajanlatok/utazasi_ajanlat.php?mid=15465eaec11552

 

"A railjet vonatok mellett december 21-én Advent EuroCity néven plusz járat is közlekedik Bécsbe, amely 1. osztályú és étkezőkocsit is tartalmaz. A vonatra valamennyi, a vonalán érvényes normál menetjegy, bérlet és kirándulójegy felhasználható, továbbá a nemzetközi forgalomban díjmentes helyfoglalás is lehetséges."

 

Mivel a közlemény tavalyi, így szót sem ejt az új Hortobágy EC-ről, amivel pedig december 14-től szintén el lehet jutni reggel Bécsbe.

trizs77 Creative Commons License 2014.11.19 0 0 414424
cs1014 Creative Commons License 2014.11.19 0 0 414423

Mert egy mozdonyvezető SMS-t írt és elfelejtett egy vörös jelzőt, és nagyon sokan meghaltak, az állam azt mondta minden magánvasútnak: bevezetitek a PTC-t (ETCS-szerű biztbert).  "De hát kurva drága!!"  "Kuss! Kérdeztem?? Bevezetitek, végeztem!" Épp vezetik.

 

Ott nem vicc a közlekedés biztonsága.

 

A f.szt nem vicc.

Sehol nincsenek az az európai vonatbefolyásolók kiépítettségéhez képest. Legalábbis kullognak Európa után.

'86-ban még csak holtemberes éberségijük volt! Azon elpihent az uzsonnásdoboz Friscotól NY-ig, aztán lehetett horpasztani.

 

Tudod Európában a legtöbb vonalon, ha sms-t ír a masiniszta, max leold neki a VB. Anyázik egyet, felold, és továbbmegy. Az amcsik meg mentek tízen egy vonattal, se vb, se éb, majd valaki csak ébren lesz. Aztán jöttek a balesetek, ahol aludt az egész banda, 723458273654 tonna RID cucc meg benézett a faluba, vagy felrobbant, vagy ezek együtt.

 

Ne fényezd már annyira az Újvilágot, az se jobb, csak máshogy szar!

 

Személy szerint anno azért váltottam 2 héttel korábban ki az útlevelem, hogy ne kelljen már a csak nekik kötelező biometrikus szarokat is a könyvben tudni.

 

Előzmény: manhattani (414383)
cs1014 Creative Commons License 2014.11.19 0 0 414422

Na de akkor mi a búbánatos fészkes francot mutat a fehér villogó?

 

Én is megszüntetném.

Elég lenne a sötét/piros, ahogy annyi sok helyen.

 

Igen közel 100%-os berendezés kell! Ez nem álom!

 

De igen, álom. Pénzügyi álom, csakúgy, mint nekem egy Rolls-Royce. Létezik, megvásárolható, csak nem nekünk.

Amennyiben a jelenlegi rendszerek is ennyibe kerülnek, nincs értelme erre költeni.

Más sem költ rá. Mindenütt kb. a jelenlegi, itthon is üzemeltetett biztonsági szint szerinti berendezések üzemelnek.

 

Megint nem tudok mást mondani, az autós nézzen körül itt is, ahogy máshol is.

A közúti balesetek legnagyobb, meghatározó arányban vasútmentesen valósulnak meg.

Elébb ott legyen rend, aztán ráérünk a maradékon csámcsogni.

 

Másrészt ha rajtam múlna, vagy orosz módi szerinti útblokád kerülne az átjárókba, vagy stoptábla.

 

A köztes megoldások értelmetlenek, csak arra valók, hogy az autós le se szarja, vagy meg letörje a félsorompót, és úgy menjen neki a vonatnak, amit - ki tudja miért? - szintén nem lát.

Meg arra, hogy merőben elméletileg polemizáljunk arról, hogy a vasútnak hogyan kéne még vak, idióta, és figyelmetlen Darwin-díj aspiránsokra vigyáznia.

Előzmény: rezgaras (414420)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.19 0 0 414421

Ezt az úton levők 80%-a nem tudja. (Optimista becslés.)

Előzmény: Vendégsín (414416)
rezgaras Creative Commons License 2014.11.19 0 0 414420

Na de akkor mi a búbánatos fészkes francot mutat a fehér villogó? Ha nem mutatja, hogy nem jön vonat, át lehet menni, akkor minek van ott? Igen közel 100%-os berendezés kell! Ez nem álom! Különösen nem a 21. században. A repülés sem mehet 90%-os berendezésekkel! Ébresztő!

 

Előzmény: cs1014 (414417)
cs1014 Creative Commons License 2014.11.19 0 0 414419

Szerintem ezt elfelejtetted (tudom, volt már róla szó):

 

(3) A vasúti átjáró elõtt a 98., 99., 99/a. vagy 99/b. ábra szerinti jelzésnél, vagy a megállás helyét jelzõ útburkolati jel elõtt meg kell állni, ha

a) bármely irányból vasúti jármû közeledik,

Előzmény: manhattani (414405)
trizs77 Creative Commons License 2014.11.19 0 0 414418
cs1014 Creative Commons License 2014.11.19 0 0 414417

Egyrészt az előzményt is tessék elolvasni, azaz olvtársunk a jelenlegieknél megbízhatóbb, sokkal megbízhatóbb (közel 100%) berendezésről álmodik, ami szabad jelzésével kvázi garantálja, hogy ott vonat nem jöhet.

Másrészt a költségekről az eggyel utánad szóló már nyilatkozott.

Harmadrészt kevés, illetve arányaiban nem meghatározó az az útátjárót biztosító szisztéma, amely jelzi, hogy "kvázi szabad" az áthaladás.

Ahogy a klasszik teljes sorompónak, úgy igen sok fényjelzős átjáróbiztosításnak is csak kétféle üzemállapota van, a sötét, és a piros (esetleg a piros előtt figyelmeztető jelzés, pl. sárga).

Olvtársunk által megálmodott, a közút felé zöld jelzést adó útátjáróbiztosításról nem tudok.

Előzmény: manhattani (414372)
Vendégsín Creative Commons License 2014.11.19 0 0 414416

...ha a vasút fehéren villog, ezzel azt mondja, hogy biztosan nem jön vonat!

 

Ilyet biztosan nem mond. A KRESZ sem.

Előzmény: manhattani (414396)
manhattani Creative Commons License 2014.11.19 0 0 414415

Hogy lenne már jó a vasútnak olyan számozás, ami máshol, pl. a közútnál bevált?

 

Pl. hogy számozzák a buszok, hajók, repüők ülőhelyeit, és hogy a vasúti fülkéét? Nagyjából lóugrás szerint, de nem pontosan :-)

Előzmény: vrobee (414412)
manhattani Creative Commons License 2014.11.19 0 0 414414

Nem mondod, hogy ez azt jelenti, hogy "...csak abban az esetben ... ha fehéren villog ..." és más feltétel: és nem jön a vonat???  :-)  Azért ez még a MÁV-tól is túl durva lenne :-))

 

A butaság ott van, hogy "csak abban az esetben, ha ... fehéren villog...".

Ha a fényjelző teljesen sötét, akkor? Vissza kell fordulni, és a Behring-szoroson át megkerülni azt az útátjárót?

Előzmény: vrobee (414406)
koller andor Creative Commons License 2014.11.19 0 0 414413
Szerintem a Növény utcai aluljáró az M0 bövítés során épült 2013ban.
Előzmény: r1232 (414409)
vrobee Creative Commons License 2014.11.19 0 0 414412

A viszonylatszámozás, amit bevezettek, az a teljes káosz.

Alapvetően a számozás mögé nem kell "logika", a viszonylatjelzés a könnyű azonosíthatóságot szolgálja - az persze segít, ha részben azonos vonalak hasonló számot kapnak. Szóval akár az is teljesen jó lett volna, ha beszámozzák a vonalakat 1-től tizenakárhányig szépen sorban (Extra viszonylatok magasabb, "rímelő" számot kaphatnak). Vagy például a korábbi BKSz-es számozás, ahol simán a vonalszám lett volna, a 0-k elhagyásával (V1=1, V7=70, V71=71). Vagy akármi más, viszonylag egyszerű. De ez a "vedd a vonalszámot, vonj ki belőle hármat, vedd a négyzetét és szorozd meg hattal" jellegű megoldás, aminek semmi, de semmi értelme, csak indokolatlanul bonyolult, sokjegyű, furcsa számok lesznek. Tök fölöslegesen. Sokat elmond az egész kócerájról, hogy egy ilyen javaslat átment...

Előzmény: kihúzóvágány (414411)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.11.19 0 0 414411

Nem káosz az, pláne egy természettudományokban jártas ember számára, bár geometriai érzék kell hozzá:

a Dunántúlon az óramutató járásával ellentétes irányban számozódik 1-től (a 2 és 4 szám kivétel), az Alföldön pedig az óramutató járásával egyező irányban 70-től (és csak kevés átlós vonal a kivétel).

Előzmény: Ashi Valkoinen (414410)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2014.11.19 0 0 414410

http://www.regionalbahn.hu/2014/11/bp-elovaros-viszonylatszamozas.html

Nem lehetne, úgy, ahogy van, az egész "történelmi számozás"-ként számontartott káoszt megszüntetni, és az utakhoz hasonlóan számozni vasútvonalainkat? Hegyeshalom felé legyen 1, Esztergomba 10, Vác felé 2, Hatvan felé 3, Cegléd felé 4, stb. Akkor esetleg még az is rájönne, melyik vonattal kell mennie, aki soha az életében nem tette a lábát vonatra. Mert hogy a "háromjegyű" számú vonalaknál osztjuk kettővel, de ha ez létező viszonylatszámot adna ki, akkor az utolsó két számjegy felét nézzük... hát. Az meg az ég világon senkit nem érdekel és logika sincs benne, hogy miért van egymás mellett 142 meg 120-as vonal, illetve 1-es és 30-as.

r1232 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 414409

Valamint több mint 3 éve épült, 2008-ban lett átadva.

Előzmény: r1232 (414408)
r1232 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 414408

Az az M6-tal kapcsolatban épült nem a vasút felújításához kötve.

Előzmény: koller andor (414407)
koller andor Creative Commons License 2014.11.18 0 0 414407

Nagytétényben bizony épült, csak nem az állomáson. :-)

Előzmény: r1232 (414403)
vrobee Creative Commons License 2014.11.18 0 0 414406

Ez így logikailag biceg egy kicsit :)

"Csak abban az esetben" = "más esetben nem"

további feltételek lehetnek - és vannak is

Előzmény: manhattani (414405)
manhattani Creative Commons License 2014.11.18 0 0 414405

Ebből a hosszúból ennyi vonatkozik ide:

 

(5) Biztosított vasúti átjáróra jármûvel csak abban az esetben szabad ráhajtani, ha

...

b) a fénysorompó vagy a félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó fehér fényjelzést ad,

 

Ez azt jelenti, hogy ha a MÁV fehéren villog, rá szabad hajtani az átjáróra, tehát nem jöhet vonat (ez korábban másképp volt). Az meg, hogy néha jön, hát... az nem azoknak a mocsok ócska újságíróknak a bűne :-))

 

 

Előzmény: Törölt nick (414402)
hmsoft Creative Commons License 2014.11.18 0 0 414404

>>De annak ellenére, hogy az Sz sorozatba tartoznak nagyon sok eltérés van az eredetitől?
>Ha jól emlékszem, Rakov aránylag sokat foglalkozik az enciklopédiájában az Sz sorozattal

 

Utánanéztem, kicsit hosszú lett, beteszem a gőzmozdonyosba.

 

hm

Előzmény: hmsoft (414363)
r1232 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 414403

A felújításokkal érintett vasútvonalakon a teljesség igénye nélkül a következő helyeken épült különszintű átjáró az elmúlt 3 évben: Törökszentmiklós, Karcagi puszta, Karcag, Püspökladány, Mezőberény, Gyoma, Nagytétény, Velence, Kápolnásnyék, Dinnyés (ez régebbi egy kicsit), Sopron, Szombathely, most: Siófok.

 

Dinnyés sokkal régebbi, nem is értem, hogy került ide. Nagytétényben meg nem épült semmi ilyen.

Előzmény: DJ. Bakter (414385)
r1232 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 414401

Ezt egy forgalmász magyarázta, mikor felvezettem neki, hogy régen le lehetett zárni kézi kezeléssel, most , ne hogy sokáig zárva maradjon, nem ajánlott, kijött nekik valami belső utasítás erről.

 

Nem belső utasítás. Hatósági.

Előzmény: Törölt nick (414382)
vrobee Creative Commons License 2014.11.18 0 0 414400

Ez világos. De azért a telepítési költségek közti közel két nagyságrend eléggé odaver... szóval nem is értem a felvetést, persze, jobb a különszint, ha valaki fizeti.

Előzmény: r1232 (414398)
r1232 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 414399

Nem tud ilyet, meg azt sem tudja, hogy sok sorompó berendezése nem is magyar, hanem külföldi gyártmány (jellemzően nagy nyugat-európai cégek által elkövetett).

Előzmény: a Zsóti (414380)
r1232 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 414398

Ehhez még azért vedd hozzá, hogy az útátjárók a vasúti pálya neuralgikus pontjai mind kiépítés, mint teherbírás, mind fenntartási szempontból. És itt nem a sorompóberendezésre gondolok.

Előzmény: vrobee (414375)
manhattani Creative Commons License 2014.11.18 0 0 414397

>Ha rosszul van kivitelezve akkor, valakinek vállalnia kellene a felelősséget.

 

Meg tervezve.

Bizony kéne. De ez a MÁVnál valahogy nem szokás. Azért sem, hogy mér' lett olyan a fehérvári vonal bizbere. Ez van...

Előzmény: Törölt nick (414395)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!