Régebbi újdonság (kb. 2éves), de eddig fénykép hiányában nem publikáltam. Van egy új orosz "teherautó gyártó" cég is. Neve Yarovit. Kisszériás gyártásra rendezkedtek be és összkerekes 3, 4, 5 tengelyes teherautókat gyártanak (összeszerelnek). Yarovit Gloros Jellemzők: Motor KHD, váltó ZF, fülke műanyag, Sisu hídak 6x6, 8x8, 10x8 változatban elérhető.
Újragondolták az Uralaz-nál is a teherautógyártás és a régi Iveco Turbostar fülkét felhasználva építettek egy új csörös teherautót. Uralaz 6464 -es tipusnak 4x2 és 6x4-es változata van. Motor Yamz 7511 V8-as 400LE-s EURO2-es. Össztömeg max. 62,5t.
Na akkkor hírek a Gasolin Presstől.
Forgalomba helyezték europában az első VW Constellation nyergesvontatót (ami braziliában készül) februárban.
A VW helyezte forgalomba saját magának és egyenlőre prezentációs célokat szolgál. A VW továbbra is állítja, hogy a jármű forgalmazása egyenlőre nincs napirenden.
Gondolom a forgalomba helyezéssel titkoltan tesztelni akarják a vásárlókat, hogy lenne-e igény a járműre. A jármű a viszonylag gyenge motorok miatt elsősorban terítő fuvarozásra lenne alkalmas.
Kiengedték az előzetes fogvatartásből Thomas Betz-t, aki a Willi Betz cég ügyvezetője.
2005 szeptember óta volt előzetes fogvatartásban a 47 éves vezető többek közt okírat hamisítás és adócsalás gyanúja miatt. (az adócsalás elsősorban a kelet-európai /bolgár/ illegálisan foglakoztatott sőförök miatt merült fel).
Bolgár hatóságok azonban igazolták, hogy a cégnél az összes EU-ban foglalkoztatott bolgár sofőr után megfizetésre kerültek a járulékok bulgáriában.
Az Iveco-nál SCR (Ad_Blue) technika bevezetése az EURO4 és 5-ös motoroknál némi teljesítmény és nyommatéknövekedést hozott.
A Cursor 10-es motorok ezentúl 420LE és 450LE-s, míg a Cursor 13-as motorok 500LE és 560LE-s változatban lesznek elérhetők. A motornyomaték pedig 1900Nm, 2100Nm, 2300Nm illetve 2500Nm-re növekedett.
Az automatizált Eurotronic váltók pedig ezekútán a kormány alatt lévő karral lesznek üzemeltehetők.
ZF
A piaci bevezetés előtt áll az AS-Tronic (automatizált váltó) közepes méretű teherautóknak szánt (12-18t) változata az AS-Tronic mid. Ez egy új fejlesztésű 12 fokozatú nyomatékváltó 800-1600Nm közti motorokhoz. Ezzel teljessé vált a paletta és 7,5t már minden kategóriában rendelhető automatizált váltó a ZF-től.
A nehéz teherautóknál használt manuális kapcsolású Ecosplit sorozat is megújjult. A korábbi 16 fokozatú váltó ezentúl csak 12 fokozatú lesz (hasonlóan a Volvo és a Scania váltókhoz). Nőtt a maximális bemenő nyomaték is. DD váltózat esetén max. 2800Nm, OD változat esetén max. 3000Nm-es motort tud fogadni.
Egy új fejlesztésű manulás kapcsolású Ecomid váltó is elkészült a közepes kategóriájú (12-18t) teherautókhoz. A váltó változatlanul 9 fokozatú lesz és maximálisan 1300Nm bemenő nyomatékú motort tud fogadni. Ezentúl ehhez is kerhető a Servoshift rásegítés.
Kisebb kategóriában (7,5-12t) használt S5-42 és S6-850 (5 és 6 fokozatú) manuális váltók is lecserélésre kerülnek. Az útód 500-1050Nm-es bemenő nyomatékú motorokat tud fogadni és ezentúl ezekhez a váltókhoz is kerhető lesz a Servoshift rásegítés (ami a nagy Ecosplit váltóknál már kb. 6-7 éve rendelhető).
Cáfolom.Én pl a német példa alapján vezetek. Sőt, ha párhuzamos közlekedésnél a belső sávban megállok a zebra előtt, és közben a külsőben el akarnak menni mellettem(súlyos, de sajnos mindennapi szabálysértés), a gyalogos védelmében még a kocsit is kihúzom jobbra, inkább azt trafálja telibe, mint a babakocsit.
múltkor megállít a rendör a német hármason fent a rhuron tachográfot kér odadom és tök nyugodtan közli velem, hogy ő nem azért szól, hogy neki valami baja lenne velem de nem nagyon kellene 100-110-zel menni. erre én mondom, hogy csak a dombon lefele kicsit megeresztettem. néz néz cuccog párat és azt mondja, hogy ha már a nyolcvanat nem tartom be akkor ne menjek 90-ven fölé. ennyi!!! visza a papír meg az okmányok és el.
Ha kint van mondjuk a 80-as tábla akkor ott mindenki 80-al megy.
Nálunk meg ami kifér a csövön.
Autópályán megvárják míg a teherautó befejezi az előzést.
Nálunk még 1km-re van,de már villog a bírkája.
Múltkor már annyira idegesített,hogy villognak mögöttem,(pedig 110-el mentem)gondolkodtam,hogy mikor a kamion fülkéjénél tartok nyomok egy satut (de komolyan) aztán elgondolkodhatott volna a delikvens,hogy berohan a kamion alá vagy engem ver tele,esetleg a szallagkorlátot választja!!!
Jópár éve gyalogosan közlekedtem németországban. Odaértem a zebrához nézem jön-e autó, mire az autó lassít és megáll a zebra előtt. Várja, hogy átmenjek. Ja ott a Kresz ezt elírja.
Nálunk meg lelépsz a zebrán és sokszor kénytelen vagy megállni az út közepén mert különben elütnek az autósok. Nálunk csak akkor kapod meg az elsőbbséget a zebránál gyalogosként, míg tanulóvezetővel van dolgod.
Sok TV műsorban láttam, hogy a német rendőrök közúti vétségért nem szabnak ki olyan magas bűntetést. Egy komolyabb gyorshajtást is sokszor csak 50-60 Euro-s bűntetéssel jutalmaznak. Ennyit nálunk is elkér a rendőr és ez az összeg az itteni fizetésekhez képest lényegesen nagyobb anyagi megterhelést jelent. (Nekem 4 éve minden szívfájdalom nélkül ráírtak a csekkre 10eFt-ot azért mert P-s rendszámmal vittem 5t sódert egy billencsel.) Valahogy az az érzésem, hogy nem arra mennek rá, hogy kopasszuk meg mindenféleképpen a bezetőt. Inkább az a cél, hogyjelezzék: tudjuk mit csináltál és figyelmeztetünk, hogy ennek nem lesz jó vége ha így folytatod. A pénzbűntetés mellé mindig jár a pont (2-3), ami ott sokkal komolyabb figyelmeztetés mint a pénzbűntetés. Több rendőr van az útakon és több az ellenőrzés ezért hamarabb összejön a 18 pont ami a jogosítvány bevonásával jár (vagy ponteltörlés ha elvégzik a tanfolyamot)
DAS: Tényleg nem rossz dolog és én eddig csak is pozitiv tapasztalatokat hallottam róluk.Ha meglesz a kocsim az első dolgom lesz egy szerződés kötés náluk :o)))))
Úgy látom van igény a Gasolin Press híreire ezért folytatom tovább a hírek szerkesztését. Van néhány új hír, talán holnap be tudom szerkeszteni.
Ha korábban tudtam volna erről a Volvo tesztvezetésről megprobáltam volna rá időt szakítani. Most szegényebb lettem ennyivel. :o(
DAS
Pár hete én is néztem a honlapjukat, csak árat nem találtam. Első ránézésre nem egy rosz dolog.
megvagyok, csak mostanaban atmentem csendes megfigyelobe :)...van 1 storym, azt meselnem el...nemet 6osaggal tortent...elozmenyrol annyit, hogy fent voltam svedben, eleg fent, nem talaltunk magyarba fuvart, karlsruhe-ba lett fa...igazi inyenc fuvar, 25555,- kg...athajoztam hazafele lengyelbe, ott kompolunk, Frankfurt Oder-nal at nemetbe, letelik a 4 es fel oram, mondom hunyok vagy 2-t, aztan go...az tortent, hogy vmi rejtelyes okbol kifolyolag 4 ora mulva ebredtem fel...:)...kiraly, gondoltam, akkor most mar kiveszem a pihit...kozben eszembe jutott, hogy a lapot ki kellett volna cserelni, persze mar jol osszehuzta...masfel orat...teszek be ujat, de nem toltottem ki, azt se tudtam felalomban, hogy hol vagyok, tenyleg gozom se volt, gondoltam majd ha elindulok...letelik a pihi, lapot kitoltom amit kivettem, a bentit elfelejtem...nurnberg, este fel 7...nemet kamion kb 75-tel...20 perc utan megelozom, eskuszom nem lattam az elozni tilost, rendor utanam, kerem kovessen felirat pirosan vilagit nekem...kimegyunk a hof-ba, megegyeztunk a tarsalgasi nyelvbe, hogy angol...papirokat, utlevelet, jogsit, tachografot kert es mondta elozni tilos volt...adtam vagy 7 lapot, kiveszem ami az oraban volt, nezi, nezi...ures volt...AAAAAAA, akkor jutott eszembe...soha nem csinaltam meg ilyet, hogy uresen rakom be...altalaban elozni se nagyon elozok...:)...mar tilosban :)...2 fiatal srac volt, mondja fel kell hivni a fonoket, hogy mit csinaljanak velem...gondolatban tobb szaz euronal jartam, vmi hasonloval is biztattak...egyik telefonalt, masik korbejarta a kocsit, megnezte a rakomanyt, nem talalt kivetnivalot, ami eleg ritka a tapasztalatokat figyelembe veve...elorebocsajtottam a rendornek, hogy 50 eurom van kulonbozo okok miatt...kp-sek vagyunk es altalaban mindig magyar az import vegcelja, igy mar tudjuk hogy mennyi lovet kell magunkkal vinni...de ez a nemet kerulo nem volt kalkulalva...majd az 1ik furgonunk hozott lovet Karlsruheba, o ott rakodik a kozelben es igy tudtam hazajonni...szoval 50 eurom van, mondtam...keveseltek, de marhara...:)...megint beszeltek a fonokukkel, hogy mi van...aztan az lett a vege, hogy a tachografos esettol eltekintettek es a elozesert behajtotak 60 eurot rajtam...10 eurot szo szerint aprokbol szedtem ossze a vesztartalekbol...megirtak a papirokat, kerdeztek talaltam-e vmi kifogasolnivalot az intezkedesben es jo utat kivantak...en meg csak neztem ki a fejembol, hogy ennyibol megusztam volna?...hat ja, "megusztam"...ez tortent...
mas...
lennenek kerdeseim, amit talan Ti jobban tudtok, mert ahogy elneztem jobban ilyen "elmeleti" kamionozas van itt a forumban :)...persze ezt nem sertesnek szantam...szoval az ember mindig hall vmi okossagot, okos kamionosoktol a cb-n...aztan 1 dolog elgondolkoztatott engem is...az 1ik azt mondta, hogy ha saros vagy, mar tachografilag, akkor nem vagy koteles odaadni a lapot a rendornek, mert hogy magad ellen szolgaltatsz terhelo bizonyitekot, ezaltal szabalysertesi eljaras indulhat ellened, de mivel van 1 olyan jogszabaly, hogy magad ellen nem vagy koteles terhelo bizonyitekot kiadni vagy atadni, igy a 2 dolog uti egymast...ezzel kapcsolatba tudtok vagy hallotatok vmit?...vagy egyaltalan letezik ilyen?...szoval ez volt az, amin elmerengtem...
masik dolog...szinten radion hallott...:))...ismeritek azt a szervezetet, hogy DAS??...alitolag vmi jogi dolgokban jartas tarsasag, aki segitseget nyujt a kamionosoknak, ha vmi serelem eri kulfoldi rendorsegi intezkedes kozben...
es meg 1...:)...arrol mit tudtok, hogy 1kulfoldi orszag hatosaga megbuntethet-e azert, mert elkeri a lapot toled es mondjuk 1 masik orszagban folyamatosan gyorshajtottal...mondjuk huzamosabb ideig mentel 95-tel...
haat, igy hirtelen ennyi lenne...:)...remelem nem voltam tul megterhelo es bocsi, ha tul hosszura sikerult az "elmenybeszamolo"...:))
szep hetveget mindenkinek,jo gurit es hatosag es balesetmenteset...
A Gasolin Press értesülése szerint a Volvo AB (Volvo teherautó gyártó részlege) lett a Nissan Diesel (Nissan teherautó gyártó részlege) többségi tulajdonosa, miután 1,5Mrd koronáért (195millió Dollár), megvásárolta a 4. legnagyobb japán teherautógyártó 13%-os pakettjét a Nissan Motor Co.-tól.
Az eddigi fő részvényes Nissan Motor mindössze a piaci ár 14%-át kérte a részvényekért.
A kedvezményes vételár a Nissan Diesel problémái mellett (a cég 1999-ben még a csőd szélén állt) azzal is magyarázható, hogy az ügylet "családon belül" kötettett meg. (a Renault a Nissan Motor 44%-os tulajdonosa, míg a Volvo-ban 20%-os részesedéssel rendelkezik.)
A Volvo árfolyama a bejelentés után 1,3%-al emelkedett aminek oka, hogy a befektetők nagy reményeket fűznek ázsiai piachoz, mindenekelőtt Kínában ahol a Nissan Diesel a Dongfeng Motor Corp.működik együtt.
Még nem kérdeztem de most megteszem.
Kellenek ide a fórumba a Gasolin Press hírei, vagy szűntesem be a hírek publikálását?