Végül is azt látsz bele, amit szeretnél, elég szomrú, hogy neked ez jött le. Én mások hozzászólásaiért nem vagyok felelős, de azt tartom, hogy ide senki nem azzal a céllal írt be az Ikarus projekttel kapcsolatban, mert ellenzi vagy fujjolja azt. Én biztos nem írtam semmi ilyet. Valójában te köpködöd le durván a többiek hozzászólását, csak észre sem veszed.
Ismét igazolódott az a feltevésem, hogy tapasztalatot, tanácsot megosztani nyilvános fórumon nem lehet, mert mindig lesz aki megtámad miatta, mondván, hogy ellene vagyok bárminek is. Jobb lett volna, ha személyesen írom meg a kollégánknak, mit is érdemes fontolóra vennie, mielőtt tényleg komolyan belekezd és napokat, heteket és százezreket áldoz olyasmire, ami esetleg végül nem úgy sül el ahogy első látásra kinéz a dolog.
((Az pedig, hogy én miért akartam félbehagyni a modellezést fél éve, legyen az én dolgom, de röviden csak annyit róla, hogy azóta nem vállaltam semmit. És nem is fogok, mert abba fogom hagyni. De ez legyen az én dolgom.))
Az a baj,hogy lövésed sincs a modell "gyártásról" csak muszály megint írni valamit!
Ha egy picit figyeltél volna akkor látnád, hogy nem ellene vagyunk a dolognak csak próbáltuk ezt a "legyen olcsó Ikarusz" álmot egy picit a realitás talajára terelni!
Tudom ,hogy jóban vagy Gennel és Te mindenáron azt akartad ebből kiolvasni ,hogy Ő nem csinálja jól vagy átvert bárkit is!Ez nem így van,ha leveszed a napellenzőt és mégegyszer végig olvasod a kommenteket akkor rájösz magadtól is!
Gen megkeresett engem is az elején csak én nemet mondtam mert legalább 10 sebből vérzett a dolog.Akkor megkért ,hogy segítsek neki abban ,hogy a buktatókat és azokat a gyártási hibákat amiket szerintem nem kellene bebukni írjam össze.
Megtettem bár szerintem ezt itthon egy modell gyártó sem tette volna meg (nem divat segíteni).A mai napig még egy köszönömöt sem kaptam érte!
Úgyhogy hagyjuk ezeket a kirohanásokat mert tudom mit beszélek.
Ja...csak,hogy tudd.Én is benne vagyok dolgokba....gyártásba...tervezésbe...marketingbe,stb.Csak egy kicsit más termékben.Szóval képpbe vagyok a kinai,taiwan stb. gyártókkal.És a mi termékünket is csak a magyar felhasználó fikázza,szarozza,köpködi!!!!!Európában meg istenítik,imádják.Európában,nem itt.
...hát látom Te sem a lényeget vetted ki a szöszenetemből!!!!!!!!Bár lehet,h.nem tudok olyan szépen írni mint Te!:-)
1.Nem szóltam le az Ikarusz projectet.Sőt!!!!Én segítettem/nem felhánytorgatásképp/ Gyurinak bejutni a Bkv garázyba,h.nyugottan méricskéljen,fénképezgessen.Alkatrészeket gyüjtsön,stb.!
3.Olvasgasd vissza a hozzászólásokat/megint nem akarok senkit megbántani/Atlassal/szar méretek,arányok,szín/,Retróautókkal/nem volt nálunk,szín,forma,stb./,Tűzverdák/méret,kidolgozásstb./,fényképminőség,átalakítás/festés,forma,stb./ és a többi dologgal kapcsolatban.
4.Te voltál nem olyan nagyon rég aki az én álltalam leírt vélemény alkotó/k miatt akartad abba hagyni a "szakmát"!?!?
Továbbra is azt mondom,h./mostmár ideírom,h. nehogy meg bántódás legyen bellőle/,tisztelettel a kivételnek,h.itt,ebben az országban tök mindegy milyen téren.Soha semmi sem lesz jó.Mindig valamit köpködni fognak az emberek....
Akkor hadd gratuláljak, te vagy az első aki épp csak a lényeget nem értette meg. Itt senki sem károg, mert azt olyanok szokták, akiknek halvány lila segédfogalmuk nincs az egészhez. Én, amint mondtam 2 évet szántam erre és elég jól belemélyedtem a dologba, de ha nekem nem hiszel, hidd el a többieknek, akik most is gyártanak modellt és sok-sok év, netán évtized tapasztalatuk van a témában. Inkább csak a lehetséges buktatókat írtam-írtuk le, mint tanácsot olyan embernek, aki most kezd neki. Nem feltétlenül kell így az 1-2 éves kínlódást végigvinni, amiben nekem is részem volt. Ez nem azt jelenti, hogy ellene vagyunk, szerintem itt mindenki szeretné, ha lenne olcsó Ikarus, Csepelek, stb. (Szerinted most miért nincs? Nyilván mert mégsem olyan egyszerű és olcsó, mint hinnéd.) Persze lehetne. De ehhez egy kisebbfajta csoda kell, vagy nagyobbfajta vagyon. Csak a lehetőségeket vázoltuk fel, ami nem hinném, hogy mesés, de ahogy oda is íram, járjon szerencsével. Hibátlan modell ráadásul soha nem lesz én nem is lehet, illetve más munkáját leszóló emberek mindig is lesznek. Ezek megint olyan emberek jellemzően akik semmit vagy csak nagyon keveset tettek le az asztalra, és ezt kompenzálják az állandó beszólogatással, a mindent jobbantudással. Ilyen minden téren létezik, és én a lehető legnagyobb távolságot tartom az ilyen emberektől (veteránautós téren is létezik ilyen, sajna tapasztalatból tudom). Szerintem aki alkot valamit és ide feltölti, vagy esetleg eladásra kínálja, mind tisztában van azzal, hogy lesznek ilyen beszólogatások és túlteszi magát ezen. Akinek ez jelenti a gátat, hogy bármit is letegyen az asztalra, azt őszintén sajnálom. Szóval csak hogy értsd: nem szól senki az Ikarus-projekt ellen (inkább maguk a makacs tények vannak ellene, de megfelelő anyagi háttérrel le lehet küzdeni ezt is), ha készen lesz valaha is egy, biztos lesznek beszólások, de ez nem jelenti azt, hogy attól még rossz. Mint ahogy a retróautók sorozat sem rossz, csak mindig vannak örök fanyalgók.
Ha valaki azt ígérné, hogy Ikarusokat fog csinálni, az valószínűleg nem Setrákat, vagy Van Hoolokat nyomna a sorozatban...
Ehhez képest mit kapunk az Atlas-sorban: Garant, S4000, Horch (mondjuk ez utóbbival nekem nincs semmi bajom), de szóval ezek nem is igazán retró teherautók, inkább valami retrókor előtti valamik.
Én ehez a "gyártós" bulihot szeretnék hozzászólni.
Jómúltkorában beszélgettünk erről Gyurival.Igazaából most mindenki Ikaruszt szeretne/szépet.jót,olcsót/.Eddig mindenki teherautót akart/szépet,jót.olcsót/.Megjött az Atlas a maga kis teherautóival...és mi lett a vége????Hát ez nem is olyan,nem is szép,nem is jó,drága,stb.
A Retróautók sorozattal szintén ugyanez van.Ennyi pénzért ajándék szerintem.
Valaki/k hozzáfogtak/nak csinálni/tatni Ikaruszokat.Még igazából a tervek sincsenek meg,de már vannak "Varjak".
Ha itt lenne/lesz "olcsóért"akkor mi lesz a nagy modellezőkből rögtön?Véresszájú,fikázó,szarozó.
Sajnos,ha egy eredeti Ikaruszt valami csoda folytán le tudna kicsinyíteni az ember ami müködne meg tökéletes lenne,akkor is jönnének a fentebb említett figurák.
Ezzel nem szeretnék senkit megbántani csak nekem ez a véleményem.
Ennek folyományaképp, amit ragasztani kellene azt csak odanyomják, majd a Van-der-Waals erők megtartják, legfeljebb elvész.
Aminek forrcsonkja van, azt ragasztják, hogy jó vastagon végig lehessen b-ni a modellt ragaccsal, és ne tudd kijavítani a hátsó lámpát, meg a tükröt festékleszakítás nélkül, ha ferdén, meg fejjel lefelé gányolták rá.
Amit festeni kellene, azt matricázzák.
Amit meg csillaggal kellene csavarozni, azt 3szög imbusszal nyomják, gondolom, hogy nehezebben tudd megbontani
a burkolatot a PS3-on, amikor csippeled a modellt, meg elvesszen a gar ugyei, a PS3, meg gondolom egy kallantyúval bontható, mint a HP gépek...
Nem lett volna, mert a kínai hangya típusú ember, katonás nép: ami kerek azt viszik, ami szögletes, azt gurítják, és ügyelnek, hogy a határon ne jöjjön be a logika:I
A ClassicBust illetően igazad van, mert még tavaly írták orosz fórumon az egyik modellről, hogy az eredetileg Szeptember-Októberi megjelenési tervezet azért csúszott Decemberre, mert a kínaiak nem indították útnak a szállítmányt, holott már készen voltak a modellek.
Szerintem se add fel! Kétségtelen, hogy manapság rendkívűl nehéz eladni bármit is, de karikaV43 topiktársunkkal egyetértve szerintem is lenne igény 10-12 ezer Ft körül ilyen hiánypotló (itt főleg az árszegmensre gondolok) modellekre.
Szóval én azt mondom, ha van benned ambíció, láss neki! :-)
Kb. így van, ahogy írtad, a legtöbb gyártó ilyen feltételekkel vállal gyártást. Én sokat keresgéltem és talátam olcsóbbat, ezt írtam példaként. Persze ez a gyártó elég ismeretelen és ezért én nem bíznék benne, ahogy több más "ismeretlen"/komolyabb referencia nélküli cégben sem. Csak még így minimál-költségekkel számolva is elég nagy szám jön ki, ezt akartam érzékeltetni. Normál árakkal és feltételekkel, megbízható gyártótól, már tényleg nagyon komoly tőkét igényel a gyártás elkezdése. És akkor ez csak egy típus, ennek a bevételéből kell kigazdálkodni a következő típus árát, ami szintén igen magas, így a készlet eladásának időtartamára nem lehet újabb modellel számolni, esetleg csak akkor, ha az embernek sokszor annyi pénze van modellgyártásra, mint ami egy széria lefuttatásához szükséges.
A pénzt előkeríteni hozzá nehéz. Legyártatni nehéz. Forgalomba hozni nehéz. Eladni nehéz. Egyöntetű elégedettséget kiváltani nehéz. :) De elvileg talán nem lehetetlen.
Ez teljesen így van, ezt az utat is megvizsgáltam. Tudni kell, hogy Kínában nagyon sok városban és még több cégnél folyik autómodellek gyártása, ami egyenesen a forma megtervezésétől is kérhető. A gond csak az, hogy semmiféle garancia nincs arra, hogy amit Te megrendelsz, esetleg amire dokumentációt, 3D-ben megtervezett öntőformát, vagy modellt küldesz, azt csak Te fogod tudni értékesíteni. A Classicbus PAZ buszának (az a kis sárga) példája is ilyen volt. Legyártatták az egyik kínai céggel, aztán ahogy készen lettek a példányok, a kínai cég is elkezdte árulni, kb. 6-7000 ft/db áron (persze rendelni csak 200 db fölött lehet). De a lényeg, hogy a sok tervezőmunka, stb. semmibe veszett, hiszen konkurrenciát teremtettek maguknak ezzel. A többi busz azóta már nem kapható a kínaiaknál, azóta biztos találtak másik olyan gyártót, amelyik tisztességesebb vagy egyszerűen jogi úton sakkban tartható. De még ha sikeresen el is készül egy széria és nem ők készítik a 3d modellt, a szerszámot akkor is ők csinálják (egy millió fölött van bőven) és ezen felül meg kell rendelni egy kötelező darabszámot ami a minimum (ez új formánál 1000 fölött van, ami átlag 7000-es modell+csomagolás-árral szorozva 7 millió ft). Tehát eddig olyan 8,5 milliót költöttünk, de még nincs benne az a lehetőség, hogy esetleg torz modellt kapunk. Ezért érdemes, lehet kérni mintadarabokat, aminek az ára egységesen kb. 3-4-szer drágább, mint a sorozatgyártott példány, és ebből is legalább 5-10 db-ot kötlező kérni. Tehát plusz 200 000 mondjuk. És erre jön a szállítás. Hiába vesz az ember 1000 db modellt, ez ipari méretekben még minig viszonylag elenyésző darabszám és az egész nem több mint "pár raklap". A szállítást viszont úgy intézik, hogy a cég a város saját kikötője, vagy "szerződött kikötője" által egy konténerbe gyűjti a kész termékeket aszerint, hová kell eljutniuk. Tehát amíg pl. Kelet-Európába nem gyűlik össze elegendő áru az XYZ kínai város termékei közül, addig várnod kell. Ez jó esetben pár hónap, rossz esetben akár egy év is lehet (gyanítom, hogy a Classicbus késéseinek is ez lehet az oka). Van olyan ismerősöm, aki távkapcsolókat gyártat Kínában és egy ilyen szállítmányra kb. 4 hónapot vár. De volt már olyan, ami meg sem érkezett, csak a pénzt kérték el érte. Szóval nagyon kockázatos, ráaádsul elég nagy mennyiségű pénzt igényel. Nem véletlenül nincsenek saját magyar modellek, mert ha ez olyan egyszerű lenne, boldog-boldogtalan Kínában gyártatná a különféle magyar gáprájművek modelleit. :) Ezért okoskodtunk úgy, hogy inkább Magyarországon próbáljuk meg a gyártást, ami végül össze is jött volna, kb. olyan, vagy még alacsonyabb árban, mint a kínai gyártás, de nekünk még minig drágán, vagy pedig munka és időigényesen. Tehát megéri itthon gyártatni, csak amíg odáig eljut az ember, hogy mindenre van szakember és megoldás, több év, mire pedig összehozza a modellt, újabb 2-3 év. A "nagyüzemi" modellgyártás nem a kisemberek játéka, nagy pénzek vannak benne. :) És a megtérülés is kérdéses, nem véletlen, hogy a nagy modellgyártók is meggondolják, mit és mennyit gyártanak, pedig azoknak kialakult vevőkörük van és pénzük-technológiájuk is van bőven, ezereszer több, mint amiről egy magánszemély valaha is álmodhat. Igazából a kisszériás gyártás egyetlen lehetséges és anyagilag még tűrhető anyaga a műgyanta. Ennek persze vannak nyilvánvaló hátrányai, de ez egy kompromisszum, ami nélkül nem létezhetne sok hiánypótló modell. Sajna csak az a gond, hogy Ikarust betyárnehéz lenne gyártani belőle 1:43-ban úgy, hogy elfogadható legyen, a technológia korlátai miatt (a Vector próbálgatja, de így sem közelíti meg a fém modellek színvonalát, habár elég szépek a modelleik).
Mindenki ráállt a ZIL-re? :) Első ránézésre az SSM arányosabbnak tűnik, egy összehasonlítást megnéznék róluk. Viszont még akár ők is kiadhatnak Ikarust!