Vegigolvastam a topikot az elejetol. Viszont nem talaltam semmit arrol, hg mit gondoltok mennyit megy el egy Xsara.Marmint mennyi km-t lesznek kepesek lefutni.
Azert kerdezem, mert lenne egy elado Xsara I majd´ 100.000 km-rel, de mivel tudom, hogy akie az auto, az Svajcbol jart vele haza, nem tartom veszesnek. Eddig egy autom volt amelyik szinten ilyen sokat futott. VW Passat 1991-es 2.0L, azt az autot 112km-rel adtam, de 1 deci olajat evett meg ket olajcsere kozott (15.000). Az auto garantaltan balesetmentes.
Mit gondoltok?
PS: jelenleg egy ZX-et hajtok, de szivesen atulnek egy Xsaraba. ( elegedett vagyok a ZX-el is.)
A kocsi átvételekor mikor kigördültem a kereskedőtől, az elektromos tolókapu kissé magas sínrendszerén átmenve leütött a segge, úgy, hogy a sárfogó azonnal leszakadt. Már ekkor megrendelték hozzá az új torziós rudat. Meg is mutatták, hogy egy másik kocsi mellé állítva az enyém láthatóan 2-3 centivel alacsonyabb volt. Szerintem mérd hozzá egy másik Xsarához.
Tudod esetleg, hogy hogyan lehet hozzáférni a pollenszürőhöz? Mert fogalmam sincs és nem akarok semmit sem feleslegsen lebontani. Egyébként lehet, hogy kiszurtak velem, mert a 40 ezres szervizre én vittem a szürőt és nem kértem dupla áron a gyárit.
>"Zörög valami a jobb hátsó ajtóban, vagy az ülésben."
>A hátsó ajtó beállításával ezt nekem 10 perc alatt megoldották.
Nálam is, egy hónapig nem zörgött. Aztán újra.
>Ezt a hibát garanciában, torziós rúd cserével nálam már az átvétel utáni második héten orvosolták. Ne hagyd békén a szervízt!
És mit mondjak nekik? Mekkorának kell lennie terhelve a hasmagasságnak? Szerintem négy személlyel és csomagokkal nagyon lennt van az autó. De ez szubjektiv. Milyen objektiv mérés van ennek a kimutatására?
"Zörög valami a jobb hátsó ajtóban, vagy az ülésben."
A hátsó ajtó beállításával ezt nekem 10 perc alatt megoldották.
"Megterhelve a csomagtartót nagyon közel lesz a földhöz a sárvédő gumi, illetve nem is gumi, hanem műanyag. Földúton óvatosan autózva le is ért, és el is hagytam."
Ezt a hibát garanciában, torziós rúd cserével nálam már az átvétel utáni második héten orvosolták. Ne hagyd békén a szervízt!
Válasz a Xsara típus hibák kérdésre:
- 13.000km után (2001.07. autó)
- Zörög valami a jobb hátsó ajtóban, vagy az ülésben.
- Könnyen karcolódnak a műanyag kárpit alkatrészek, múltkor csak egy hosszú fenyőlécet tettem be az ajtó és az ülés közzé, de ott van a nyoma az ajtón.
- bosszantó, hogy az ablak puculóba vizet tölteni, csak egy nagy műanyag takarólemez eltávolításával lehet. A patentok nem fognak sokáig tartani, ráadásul majd minden alkalommal eltünnek.
- Megterhelve a csomagtartót nagyon közel lesz a földhöz a sárvédő gumi, illetve nem is gumi, hanem műanyag. Földúton óvatosan autózva le is ért, és el is hagytam.
- Furcsa az úttartás, nem dől be az autó a kanyarba (hátsó keréktáv szélesebb, mint az első, ráadásul valami önszabályzó van hátul). Ettől az ember nagyon bátran bemegy a kanyarba, aztán egyszer csak elkezd emelkedni két kerék, vagy csúszik négy keréken.
- Túl szervozottnak tűnik minden, minden fékezés egy-egy bólintás, nehéz megszokni, aztán visszaülsz bármely autóba és hátulról belerohansz. Az összes szervo (kormány, fék) olyan, hogy egy nő fájós lábával, körömcipőben odalép, akkor is megáll. Nekem ez a 43 cipőmmel bosszantónak tűnik.
en eleg sokat megyek vele 1-2ezer km-t egyfolytaban, a nehany perces pihenoket nem szamitva. idonkent a derekam kisse faj (van derektamasz), de azt inkabb annak tudom be, hogy hajlamos vagyok lefele csuszni az ulesen. nekem ugy a legkenyelmesebb, ha jol kinyomom a derektamaszt és jo meredekre allitom az ulest.
80-110 km/h-s sebessegnel alig eszik (5 l), folotte szepen emelkedni kezd, 180-200 korul 10 l koruli a fogyasztas. (sebessegek ora szerint ertendok, mielott valaki belekot)
November óta 6000 kilómétert mentem az általad kinézett típussal, nagyon meg vagyok elégedve vele. Nagyon jó dinamikus ez a motor, a belseje kényelmes, bár 300 km-nél többet egyhuzamban nem vezettem még. A kézifék probléma úgy látszik típushiba, mert nekem is állítani kellett rajta, de nekem teljesen a tetejéig fel kellett húznom a kart, hogy lejtőn rögzítse a kocsit. A szervízben 10 perc alatt megcsinálták.
Szerintem nem fogsz csalódni, ha megveszed.
az allitolag "megszokott" francia nyavajajatol (aprobb zorgesek) eltekintve egyelore nem talalkoztam komolyabb hibaval. (november kozepe ota van meg, most ertem el a 20ezer km-t).
egyszer "kilazult" a kezifek, azon allitottak, azota jo. akkor is fogott hibatlanul, csak a kar leengedett allapotaban volt egy kb 5-8 cm-es holtjateka. (ez "csak" 3 honap utan jelentkezett, elotte jo volt).
en picit hangosnak talalom a szellozoventillatort, de az ilyen, megneztem masikat is.
2,5 féléves Xsara I-emen alig jön be a levegő. A ventilátor erölködik, fokozattól függően egyre hangosabb , de alig fúj levegőt. Ugyanezt játssza el légkondival is. Segítsetek, látattok már ilyen problémát. Lehet, hogy eltümödött a pollenszürő? Bár azt féléve cseréltem, szervízben. Ahhoz hogy lehet hozzáférni? Belső keringetésnél is fenáll a probléma.
Ha nem tartja a combodat, akkor emeld fel vagy told hátra az ülésedet. A háttámlát meg olyan szögbe állítsd, hogy a kezed elérje a volánt.
Szerintem túl közel vagy a volánhoz, és a támlát "kényelmesen" megdöntötted.
A Xsara rossz tulajdonsága, hogy magas férfiméretnél (180cm-190cm), már a támlát szinte függőlegesbe állítani, mert hátul van ülés. Előnye ennek a tartásnak, hogy nem fog fájni a hátad.
Én nem vagyok megelégedve a Xsara II vezetőülésével. A lap túl rövid és nem lehet dönteni így nem tartja a combomat. Ki lehet cserélni valami komolyabbra? Egyáltalán a különböző gyártók ülései kompatibilesek egymással?
Hello,
Ezt akkor szokta csinalni, ha valamelyik ajtot nem erzi becsukva. Ez lehet a csomagtarto is amiben egy idiota suLykapcsolo van. (A csomagtarto ajtajaban az ablaktorlo motor alatt)
Ma reggel a Xsara 2-m központi zárja a bezárás után azonnal kinyitott, akár kulccsal, akár a távvezérlővel zártam. Szerintem aki látott a kocsi körül szaladgálni, és különböző kombinációkban az ajtókat és a csomagtérajtót nyitni-zárni /kb. 10 perc/ az hülyének nézett a parkolóban. Van valami ötletetek, arról, hogy mi a baj, mert nics időm hétfő előtt bevinni a szervízbe, és nem szeretném ezt újra végigjátszani.
Tényleg nincs benne a fórumban mivel ez még a régi Citroen honlapos fórumban volt, de írjál csak a Citroenes fórumba bbks-nek egy hozzászólást, hogy mi is volt azt. Én arra amléxek azt mondta elől, hogy a futóműnél valami csavarok belevályódtak az anyagba, tehát tudnak lötyögni.
>Az a zörgés elárulom az, hogy a futóműbe
>belevájódott a csavar ez egyes daraboknál
>szériahiba BBKS-nél volt ilye na sima Citroen
>topicban megtalálod ő megcsináltatta 1200km-nél.
Szia,
Kifejtenéd bővebben ezt?
Lamer vagyok,nem találtam a Citroen topicban :-)
Mit jelent az, hogy a csavar széria hibaként belevájodik a futóműbe?.
Az a zörgés elárulom az, hogy a futóműbe belevájódott a csavar ez egyes daraboknál szériahiba BBKS-nél volt ilye na sima Citroen topicban megtalálod ő megcsináltatta 1200km-nél.
Mienk hátul zörög jobb és bal oldalt a kárpit alatt.
en figyelem azota is, a fogyasztasban 0,1-0,3 l kozt van mindig az elteres. (mol-nal ill. shellnel szoktam tankolni)
apropo tankolas: a konyv 95-98 -as benzint ir. ti milyet hasznaltok? en legutobb probaltam 98-cal (mol), de nem igazan ereztem kulonbseget sem a mol 95-hoz, sem a shell vpowerhez kepest. fogyasztasban a vpower eddig a legjobb, de az ara kompenzalja a kulonbseget.
a homerseklet valtozatlan: indulas utan lassan 1-2-3 fokkal no (kb 20 km-es tavon), aztan stagnal, bar az utobbi meleg napokban keso delutan/estefele mindig fokozatosan csokken par fokot.
kedden megyek kezifeket "szereltetni". kiengedett allapotban van kp 5-7 cm holtjateka a karnak, de olyan laza lotyogos. azt mondtak, 10ezer km-en tul nem ez az elso eset, de nem egy nagy durranas. a kezifek persze hibatlanul mukodik.
az elso ajtok kornyeken, vagy inkabb a b oszlop felol megint apro, uvegkocogtatos hang hallatszik razos uton. talan a biztonsagi ov rogzitocuccai.
hetvegen megprobalom kinyomozni, talan befujom a zarakat wd40-nel, hatha csak az utobbi gyorsszerviz hatasa mult el (lasd 107. hozzaszolas)
Bocsi, nem volt korábban idő, se, meg eredmény se.
A hőmérőt mostanában nem figyeltem, a fogyasztás szerintem nálam nem OK, legközelebbi szerviznél megpróbálom megcsináltatni.
Legultolsó eredmény:
Tényleges: 7.43, Boardcomputer alapján: 8.0/100km.
Ezt 600km alapján mértem. Mióta utóbbi időben mértem mindig több volt a tévedés 0.5l-nél, míg vásárlás utáni méréskor 0.2l volt csak a tévedés, amit jó eredménynek tartottam.
Kedden voltam a C.Pásztornál, mert hátul valami nagyon kopogott, ha egyenetlen úton mentem. A hátsó ajtó zárján állítottak, és a hiba megszűnt. Nagyon gyorsak voltak, a munkafelvétel után 15 perccel már mehettem is el. Rendeltem egy garnitúra kerékőrt is. Az alkatrészes sráctól megkérdeztem a kerékcsavarokat. Azt mondta, hogy rendesen rögzítik a kúpos+alátétes csavarok a lemezfelniket is, bár sokan lecserélik, de hogy miért arra nincs magyarázat.
És érdemes megvenni a gumisnál (kb. 10eFtért) a 4*4db kerékcsavart acélfelnihez, ha az alufelnihez kapott kúpos kiképzésű is normálisan megfogja az acélfelnit is?
A legutóbb átlagfogyasztásom mérve: 7.84, a kocsi Board computere szerint 8.4
Hőmérő teszt folyamatban, mindenesetre, furcsa, hogy a külső tükörbe tett érzékelőre hogyan lehet hatással akár a motor akár a belső hőmérséklet.
Az alufelni csavarját, ha kúpos kiképzésű, akkor szeritetek lehet hagyni lemezfelnihez vagy tényleg ki kell fizetni azt a tizenezer forintot?
Ha tud valaki Xsara 2-höz sport tetőcsomagtartót (vagy keresztrúdnak hívják?) lszi írjon. Akár használt akár olcsóbb új érdekel.
Van 1 eladó univerzális zárható olasz tetőcsomagtartóm, Xsara 1-re jó, de a 2-re sajnos nem. Csak tavaly használtam síeléskor.
hat megprobalom nem keresni...
de megnyugtattal, hogy nem egyedi, feltem kicsit, hogy - a szakszervizben tortent - riasztoszereles soran esetleg at/elkotottek valamit.