Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

koch Creative Commons License 2002.04.09 0 0 142
Sziasztok!

Vegigolvastam a topikot az elejetol. Viszont nem talaltam semmit arrol, hg mit gondoltok mennyit megy el egy Xsara.Marmint mennyi km-t lesznek kepesek lefutni.

Azert kerdezem, mert lenne egy elado Xsara I majd´ 100.000 km-rel, de mivel tudom, hogy akie az auto, az Svajcbol jart vele haza, nem tartom veszesnek. Eddig egy autom volt amelyik szinten ilyen sokat futott. VW Passat 1991-es 2.0L, azt az autot 112km-rel adtam, de 1 deci olajat evett meg ket olajcsere kozott (15.000). Az auto garantaltan balesetmentes.

Mit gondoltok?

PS: jelenleg egy ZX-et hajtok, de szivesen atulnek egy Xsaraba. ( elegedett vagyok a ZX-el is.)

Udv. koch

fefefe Creative Commons License 2002.04.09 0 0 141
en magam meg nem csereltem, de ugy tudom, a kesztyutarto alatti karpitreszt kell lebontani, es az alatt van.
Előzmény: montblanc (139)
fekvőrendőr Creative Commons License 2002.04.09 0 0 140
A kocsi átvételekor mikor kigördültem a kereskedőtől, az elektromos tolókapu kissé magas sínrendszerén átmenve leütött a segge, úgy, hogy a sárfogó azonnal leszakadt. Már ekkor megrendelték hozzá az új torziós rudat. Meg is mutatták, hogy egy másik kocsi mellé állítva az enyém láthatóan 2-3 centivel alacsonyabb volt. Szerintem mérd hozzá egy másik Xsarához.
Előzmény: znemeth (138)
montblanc Creative Commons License 2002.04.08 0 0 139
Tudod esetleg, hogy hogyan lehet hozzáférni a pollenszürőhöz? Mert fogalmam sincs és nem akarok semmit sem feleslegsen lebontani. Egyébként lehet, hogy kiszurtak velem, mert a 40 ezres szervizre én vittem a szürőt és nem kértem dupla áron a gyárit.
Előzmény: tcaoe (136)
znemeth Creative Commons License 2002.04.08 0 0 138
>"Zörög valami a jobb hátsó ajtóban, vagy az ülésben."
>A hátsó ajtó beállításával ezt nekem 10 perc alatt megoldották.

Nálam is, egy hónapig nem zörgött. Aztán újra.

>Ezt a hibát garanciában, torziós rúd cserével nálam már az átvétel utáni második héten orvosolták. Ne hagyd békén a szervízt!

És mit mondjak nekik? Mekkorának kell lennie terhelve a hasmagasságnak? Szerintem négy személlyel és csomagokkal nagyon lennt van az autó. De ez szubjektiv. Milyen objektiv mérés van ennek a kimutatására?

Előzmény: fekvőrendőr (137)
fekvőrendőr Creative Commons License 2002.04.08 0 0 137
"Zörög valami a jobb hátsó ajtóban, vagy az ülésben."
A hátsó ajtó beállításával ezt nekem 10 perc alatt megoldották.

"Megterhelve a csomagtartót nagyon közel lesz a földhöz a sárvédő gumi, illetve nem is gumi, hanem műanyag. Földúton óvatosan autózva le is ért, és el is hagytam."
Ezt a hibát garanciában, torziós rúd cserével nálam már az átvétel utáni második héten orvosolták. Ne hagyd békén a szervízt!

Előzmény: znemeth (135)
tcaoe Creative Commons License 2002.04.08 0 0 136
Pedig ez pollenszuro lesz, egyreszt nem biztos, hogy kicsereltek, masreszt meg eltomodhetett azota is.
Előzmény: montblanc (130)
znemeth Creative Commons License 2002.04.08 0 0 135
Válasz a Xsara típus hibák kérdésre:
- 13.000km után (2001.07. autó)
- Zörög valami a jobb hátsó ajtóban, vagy az ülésben.
- Könnyen karcolódnak a műanyag kárpit alkatrészek, múltkor csak egy hosszú fenyőlécet tettem be az ajtó és az ülés közzé, de ott van a nyoma az ajtón.
- bosszantó, hogy az ablak puculóba vizet tölteni, csak egy nagy műanyag takarólemez eltávolításával lehet. A patentok nem fognak sokáig tartani, ráadásul majd minden alkalommal eltünnek.
- Megterhelve a csomagtartót nagyon közel lesz a földhöz a sárvédő gumi, illetve nem is gumi, hanem műanyag. Földúton óvatosan autózva le is ért, és el is hagytam.
- Furcsa az úttartás, nem dől be az autó a kanyarba (hátsó keréktáv szélesebb, mint az első, ráadásul valami önszabályzó van hátul). Ettől az ember nagyon bátran bemegy a kanyarba, aztán egyszer csak elkezd emelkedni két kerék, vagy csúszik négy keréken.
- Túl szervozottnak tűnik minden, minden fékezés egy-egy bólintás, nehéz megszokni, aztán visszaülsz bármely autóba és hátulról belerohansz. Az összes szervo (kormány, fék) olyan, hogy egy nő fájós lábával, körömcipőben odalép, akkor is megáll. Nekem ez a 43 cipőmmel bosszantónak tűnik.

Amúgy tök jó autó.

fefefe Creative Commons License 2002.04.02 0 0 134
en eleg sokat megyek vele 1-2ezer km-t egyfolytaban, a nehany perces pihenoket nem szamitva. idonkent a derekam kisse faj (van derektamasz), de azt inkabb annak tudom be, hogy hajlamos vagyok lefele csuszni az ulesen. nekem ugy a legkenyelmesebb, ha jol kinyomom a derektamaszt és jo meredekre allitom az ulest.
80-110 km/h-s sebessegnel alig eszik (5 l), folotte szepen emelkedni kezd, 180-200 korul 10 l koruli a fogyasztas. (sebessegek ora szerint ertendok, mielott valaki belekot)
fekvőrendőr Creative Commons License 2002.04.02 0 0 133
November óta 6000 kilómétert mentem az általad kinézett típussal, nagyon meg vagyok elégedve vele. Nagyon jó dinamikus ez a motor, a belseje kényelmes, bár 300 km-nél többet egyhuzamban nem vezettem még. A kézifék probléma úgy látszik típushiba, mert nekem is állítani kellett rajta, de nekem teljesen a tetejéig fel kellett húznom a kart, hogy lejtőn rögzítse a kocsit. A szervízben 10 perc alatt megcsinálták.
Szerintem nem fogsz csalódni, ha megveszed.
Előzmény: jumi1 (131)
fefefe Creative Commons License 2002.04.02 0 0 132
az allitolag "megszokott" francia nyavajajatol (aprobb zorgesek) eltekintve egyelore nem talalkoztam komolyabb hibaval. (november kozepe ota van meg, most ertem el a 20ezer km-t).
egyszer "kilazult" a kezifek, azon allitottak, azota jo. akkor is fogott hibatlanul, csak a kar leengedett allapotaban volt egy kb 5-8 cm-es holtjateka. (ez "csak" 3 honap utan jelentkezett, elotte jo volt).
en picit hangosnak talalom a szellozoventillatort, de az ilyen, megneztem masikat is.
Előzmény: jumi1 (131)
jumi1 Creative Commons License 2002.04.01 0 0 131
Sziasztok! Egy új Xsara-t (1,6 16V) szeretnék venni tudtok mondani valamit, hogy milyen? Van valami típus hibája? Köszi
montblanc Creative Commons License 2002.03.25 0 0 130
2,5 féléves Xsara I-emen alig jön be a levegő. A ventilátor erölködik, fokozattól függően egyre hangosabb , de alig fúj levegőt. Ugyanezt játssza el légkondival is. Segítsetek, látattok már ilyen problémát. Lehet, hogy eltümödött a pollenszürő? Bár azt féléve cseréltem, szervízben. Ahhoz hogy lehet hozzáférni? Belső keringetésnél is fenáll a probléma.
znemeth Creative Commons License 2002.03.20 0 0 129
Ha nem tartja a combodat, akkor emeld fel vagy told hátra az ülésedet. A háttámlát meg olyan szögbe állítsd, hogy a kezed elérje a volánt.
Szerintem túl közel vagy a volánhoz, és a támlát "kényelmesen" megdöntötted.
A Xsara rossz tulajdonsága, hogy magas férfiméretnél (180cm-190cm), már a támlát szinte függőlegesbe állítani, mert hátul van ülés. Előnye ennek a tartásnak, hogy nem fog fájni a hátad.
Előzmény: zfazek (128)
zfazek Creative Commons License 2002.03.19 0 0 128
Én nem vagyok megelégedve a Xsara II vezetőülésével. A lap túl rövid és nem lehet dönteni így nem tartja a combomat. Ki lehet cserélni valami komolyabbra? Egyáltalán a különböző gyártók ülései kompatibilesek egymással?
SzakEmber Creative Commons License 2002.02.15 0 0 127
Hello,
Ezt akkor szokta csinalni, ha valamelyik ajtot nem erzi becsukva. Ez lehet a csomagtarto is amiben egy idiota suLykapcsolo van. (A csomagtarto ajtajaban az ablaktorlo motor alatt)
Előzmény: fekvőrendőr (126)
fekvőrendőr Creative Commons License 2002.02.15 0 0 126
Ma reggel a Xsara 2-m központi zárja a bezárás után azonnal kinyitott, akár kulccsal, akár a távvezérlővel zártam. Szerintem aki látott a kocsi körül szaladgálni, és különböző kombinációkban az ajtókat és a csomagtérajtót nyitni-zárni /kb. 10 perc/ az hülyének nézett a parkolóban. Van valami ötletetek, arról, hogy mi a baj, mert nics időm hétfő előtt bevinni a szervízbe, és nem szeretném ezt újra végigjátszani.
MaRTiNuS Creative Commons License 2002.02.12 0 0 125
Tényleg nincs benne a fórumban mivel ez még a régi Citroen honlapos fórumban volt, de írjál csak a Citroenes fórumba bbks-nek egy hozzászólást, hogy mi is volt azt. Én arra amléxek azt mondta elől, hogy a futóműnél valami csavarok belevályódtak az anyagba, tehát tudnak lötyögni.
Előzmény: znemeth (124)
znemeth Creative Commons License 2002.02.10 0 0 124
>Az a zörgés elárulom az, hogy a futóműbe
>belevájódott a csavar ez egyes daraboknál
>szériahiba BBKS-nél volt ilye na sima Citroen
>topicban megtalálod ő megcsináltatta 1200km-nél.

Szia,
Kifejtenéd bővebben ezt?
Lamer vagyok,nem találtam a Citroen topicban :-)
Mit jelent az, hogy a csavar széria hibaként belevájodik a futóműbe?.

Köszi

Előzmény: MaRTiNuS (123)
MaRTiNuS Creative Commons License 2002.02.09 0 0 123
DeRosa:

Az a zörgés elárulom az, hogy a futóműbe belevájódott a csavar ez egyes daraboknál szériahiba BBKS-nél volt ilye na sima Citroen topicban megtalálod ő megcsináltatta 1200km-nél.

Mienk hátul zörög jobb és bal oldalt a kárpit alatt.

Előzmény: fefefe (122)
fefefe Creative Commons License 2002.01.31 0 0 122
en figyelem azota is, a fogyasztasban 0,1-0,3 l kozt van mindig az elteres. (mol-nal ill. shellnel szoktam tankolni)

apropo tankolas: a konyv 95-98 -as benzint ir. ti milyet hasznaltok? en legutobb probaltam 98-cal (mol), de nem igazan ereztem kulonbseget sem a mol 95-hoz, sem a shell vpowerhez kepest. fogyasztasban a vpower eddig a legjobb, de az ara kompenzalja a kulonbseget.

a homerseklet valtozatlan: indulas utan lassan 1-2-3 fokkal no (kb 20 km-es tavon), aztan stagnal, bar az utobbi meleg napokban keso delutan/estefele mindig fokozatosan csokken par fokot.

kedden megyek kezifeket "szereltetni". kiengedett allapotban van kp 5-7 cm holtjateka a karnak, de olyan laza lotyogos. azt mondtak, 10ezer km-en tul nem ez az elso eset, de nem egy nagy durranas. a kezifek persze hibatlanul mukodik.

az elso ajtok kornyeken, vagy inkabb a b oszlop felol megint apro, uvegkocogtatos hang hallatszik razos uton. talan a biztonsagi ov rogzitocuccai.
hetvegen megprobalom kinyomozni, talan befujom a zarakat wd40-nel, hatha csak az utobbi gyorsszerviz hatasa mult el (lasd 107. hozzaszolas)

Előzmény: XsaraMan (121)
XsaraMan Creative Commons License 2002.01.30 0 0 121
Bocsi, nem volt korábban idő, se, meg eredmény se.
A hőmérőt mostanában nem figyeltem, a fogyasztás szerintem nálam nem OK, legközelebbi szerviznél megpróbálom megcsináltatni.
Legultolsó eredmény:
Tényleges: 7.43, Boardcomputer alapján: 8.0/100km.
Ezt 600km alapján mértem. Mióta utóbbi időben mértem mindig több volt a tévedés 0.5l-nél, míg vásárlás utáni méréskor 0.2l volt csak a tévedés, amit jó eredménynek tartottam.

Üdv: XsaraMan

Előzmény: fefefe (120)
fefefe Creative Commons License 2002.01.21 0 0 120
fogyasztas: computer szerint: 7,2
szamolt: 7,48

homerseklet indulaskor 2 fok, aztan felment menet kozben 6-ig, de mikor megerkeztem, 5-ot jelzett.
(amiota figyelem, most vettem eloszor eszre csokkenest)

nalad mi a helyzet? kideritettel valamit?

Előzmény: XsaraMan (115)
fekvőrendőr Creative Commons License 2002.01.18 0 0 119
Kedden voltam a C.Pásztornál, mert hátul valami nagyon kopogott, ha egyenetlen úton mentem. A hátsó ajtó zárján állítottak, és a hiba megszűnt. Nagyon gyorsak voltak, a munkafelvétel után 15 perccel már mehettem is el. Rendeltem egy garnitúra kerékőrt is. Az alkatrészes sráctól megkérdeztem a kerékcsavarokat. Azt mondta, hogy rendesen rögzítik a kúpos+alátétes csavarok a lemezfelniket is, bár sokan lecserélik, de hogy miért arra nincs magyarázat.
Előzmény: XsaraMan (118)
XsaraMan Creative Commons License 2002.01.18 0 0 118
És érdemes megvenni a gumisnál (kb. 10eFtért) a 4*4db kerékcsavart acélfelnihez, ha az alufelnihez kapott kúpos kiképzésű is normálisan megfogja az acélfelnit is?
Előzmény: Pugfan (116)
fefefe Creative Commons License 2002.01.14 0 0 117
nalam a legutobbi atlagfogyasztas 7,3 , a computer 7,1-et szamolt. szerintem ez belefer, 1-2 liter elteresnel mar ugyanott van.

Előzmény: XsaraMan (115)
Pugfan Creative Commons License 2002.01.14 0 0 116
XsaraMan!
Szvsz csak az alufelnihez érdemes gyári csavart (és kerékőrt) venni, az acélhoz bármelyik gumisnál kapsz csavart!
Előzmény: XsaraMan (115)
XsaraMan Creative Commons License 2002.01.13 0 0 115
A legutóbb átlagfogyasztásom mérve: 7.84, a kocsi Board computere szerint 8.4
Hőmérő teszt folyamatban, mindenesetre, furcsa, hogy a külső tükörbe tett érzékelőre hogyan lehet hatással akár a motor akár a belső hőmérséklet.

Az alufelni csavarját, ha kúpos kiképzésű, akkor szeritetek lehet hagyni lemezfelnihez vagy tényleg ki kell fizetni azt a tizenezer forintot?

Ha tud valaki Xsara 2-höz sport tetőcsomagtartót (vagy keresztrúdnak hívják?) lszi írjon. Akár használt akár olcsóbb új érdekel.
Van 1 eladó univerzális zárható olasz tetőcsomagtartóm, Xsara 1-re jó, de a 2-re sajnos nem. Csak tavaly használtam síeléskor.

fefefe Creative Commons License 2002.01.11 0 0 114
hat megprobalom nem keresni...
de megnyugtattal, hogy nem egyedi, feltem kicsit, hogy - a szakszervizben tortent - riasztoszereles soran esetleg at/elkotottek valamit.
Előzmény: fekvőrendőr (113)
fekvőrendőr Creative Commons License 2002.01.11 0 0 113
Az ismertetett jelenség nálam is jelen van, de nem zavaró a dolog. Ne keresd a logikát...
Előzmény: fefefe (112)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!