Még tegnap valamiért nyeregtetőre asszociáltam :-/ De most Szerelo is rámutatott. Stílusában a nyeregtető sem passzolna a házhoz? Nekem is szimatikusabb a ferde tető vagy akár a nyeregtető a könnyebb kivitelezés miatt.
Sátortetőnél ez a fogópáros megoldás szerintem nem a legjobb, de a sima fagerendás sem, mert azon az oldalon, amit nem metsz a gerenda vagy fogópár, ott a szarufát csak a szelemen fogja. Mondjuk a koszorú-szelemencsavar-szelemennek fognia kell, nem egy nagy tetőről van szó.
Nyeregtetőnél, meg ugye fel kellene falazni vagy burkolni a két szomszédos oldalt, ahova nem fut le a tető. Meg talán több fa és cserép is kell hozzá, mint a sátortetőhöz. Ki kéne pontosan számolni mindkét típusra.
A sátortetőnél meg viszonylag sok cserepet kell vágni.
A tetőgerincet vagy a csúcsot ne csak a pont alatta futó fogópárra (ha ezt a fogópáros megoldást választod) vagy födémgerendára támasszad le, hanem ott a fogópárokra vagy a födémgerendákra keresztbe helyezzél és rögzítsd is hozzájuk egy 15*15-ös gerendát. És erre a keresztbefutó gerendára támasszad le. Vagy esetleg ferdén levezetni, de ezt csak most találtam ki, de szerintem nem hülyeség :)
Szóban nehéz elmondani, lerajzolni egyszerűbb lenne. De azért megpróbálom.
Szóval képzeld el a tetőszerkezetet födémgerenda nélkül. És ahova jönne a gerenda, ott tulajdonképpen 1-1 10*20-as fogópár fogná közre a szarufát.
De utálom a Paint-et, át kéne keresztelni Pain-re :D
Na firkantottam hozzá ábrát.
Ez egy axonometrikus ábra, remélem látszani fog. A szögelés mellett ajánlom egy M12-es menetes orsóval összefogatni a fogópárt a szarufához. Jópár tetőnél nem rögzítik kellően a szarufákat, csak beütik 1 azaz egy darab szöggel a szarufát a szelemenbe, a tető meg szétcsúszik a 'csába, mert nincs ami megfogja kellően. Ezért javasoltam ezt a fogópáros megoldást, mert ez tutifixen fogja az egész tetőt. Lényegében a szeglemezes tető is hasonó elven működik (szerintem) csak ott nincs fogópár, hanem egy fa kapcsolódik szeglemezzel a szarufához.
Itt meg egy függőleges nézeti kép. A szarufából biztos ki lesz vágva a talpszelemen sarkánál, hogy alaki kötés is legyen. Szerintem a fogópárral is meg lehet csinálni, ahogy megrajzoltam. Ha mégse akarod elgyöngíteni a fogópárt, akkor rá lehet ültetni a talpszelemenre, de akkor pl. szögvassal vagy direkt ilyen célra kapható fémalkatrésszel össz lehet fogatni becsavarozva vagy szögelve az L-acélt.
Igen, én is gondolkodtam ebben, meg a nyeregtetőben, csak a házhoz akartuk igazítani a formáját, és így ez lett. Tudom, hogy 100-150e-rel több(vagy még többel), de hosszú távra tervezünk, és a házban is úgy alakítottunk mindent, hogy egyszer legyen megcsinálva jól, a mi izlésünkhöz alakítva. Bár ez is tetszik amit te csináltál, csak a házunk meditterán jellegű, ez meg kicsit modern stílusú így vetettem el ezt...
Az ablakokat szeretnem kicserelni a lakason. Szerintetek milyen ablakot erdemes venni? Nem mondom, hogy az ar nem szamit, de inkabb a minosegre mennek ra, mint arra, hogy olcso legyen.
Huh, a fogópárokat hogy gondolod? Ezt kifejtenéd bővebben?(csak fogópárok és ne is legyen födém, ezt így lehet???) A hajlásszög 30° és nem lesz derékszelemen, mert egy csúcsban végződik a tető. Letámasztás az szvsz lenne középen , de a terv erre nem tér ki... A házon is 14*18-as gerendák vannak, abban bíztam itt megfelel a 15*15-ös is, és egy kicsit olcsóbban megúszom :S
Talán lehetnének gerenda helyett alul (is) fogópárok 7,5*15-ös v 7,5*20-as v. 10*15-ös v. 10*20-as (20-asok előnyben) keresztmetszettel a szarufákhoz szögelve és/vagy összecsavarozva. Szerintem masszívabb lenne. Mekkora a tető hajlásszöge? Van-e gerinc, stb. letámasztás? Van-e derékszelemen?
14*18-as élére rakva kissé más stabilitást ad, mint a 15*15-ös. ilyen kérdésben mindig a tervezőé a döntés. nálam amikor a kivitelezők szóltak, hogy gond van a méretekkel a tervező újraméretezte, és kijött a 20*20-as (valami 18*22-es volt korábban). ennek sem örültek, de megcsinálták. ezért fizeted őket.
A tervező 14*18-ast írt, de az ácsok 15*15 "szoktak" használni. Hosszban 6,1m fesztáv+a felfekvés a koszorúra. Valaki mondta, hogy 5*(7,5*)20-as padlók is elegek lennének sűrűbben.
B+, olyan legyen, mint amilyet a tervező mond. Ha nem tetszik, akkor menjél vissza hozzá, hogy másmilyet szeretnél.
Mellesleg a tartószerkezet építési engedély köteles alkatrész, az engedélyezési tervben kell meghatároznia a tervezőnek, hogy milyen legyen (hogy ne szakadjon a nyakadba), megváltoztatásához pedig tervmódosítást végezni és engedélyeztetni.
Tudna nekem valaki abban segíteni, hogy a fafödémes garázsom gerendái milyen méretűek legyenek(a garázs 6,6*6,6m-es)? A tervező 14*18-ast írt, de az ácsok 15*15 "szoktak" használni. Hosszban 6,1m fesztáv+a felfekvés a koszorúra. Valaki mondta, hogy 5*(7,5*)20-as padlók is elegek lennének sűrűbben.
Köszi. A Dunakeszi melletti Bauhausban pont most voltam, ott csak sima keverős Grohe/Hansgrohe csapok voltak. Máshol én 30-33e körül láttam csak a csaptelepet, a zuhanyszett hozzá további kb 10e volt. :(
u.i.: Bauhaus katalógusban tényleg benne van.... na majd holnap telefonálok egy jót.
Építkezők figyelem. Aki most kezd építkezni és szüksége van Porotherm 38 N+F téglára, annak figyemébe ajánlom, hogy nekem van 8raklap eredeti csomagolásban raklappal együtt eladó. 60db/raklap, 480db.
nem én fogom csinálni, gipszkartonosok jönnek, csak meg akarok bizonyosodni róla, hogy tényleg nem kell alá semmi külön szigetelés, ahogy ők mondták :)
szerintem nyugodtan rakd rá az uw profilt úgy, hogy ráragasztod az öntapadós szigetelő csíkot az aljára. a parkettát úgysem tudod fölszedni a szoba közepén, mert nagyon ronda lesz visszarakva.
Oké, meggyőztetek! (Mindenesetre kölcsönkérem a fizika könyvet a szigeteléstől. :-) ) Közben beszéltem éítész ismerőssel, ő járófelületnek a deszka helyett az OSB-t javasolta, mert az jobban tűri a párát is, a hőingást is. másrészt ezzel együtt is javasolta a tető hőszigetelést is, hogy a padlásnak, illetve az ott levő faanyagnak ne kelljen akkora hősokkot elviselnie. (-20 oC - +50 oC)
Sziasztok! A szaktopikban is rákérdeztem, de itt nagyobb a pörgés, úgyhogy itt is megpróbálom:
Adott egy szoba, ahova egy gipszkarton falat szeretnénk betetetni. alatta parketta van, ami már túl van a nagyoló csiszoláson, de nincs lelakkozva. Erre közvetlenül mehet a gipszkarton fal? Nem kell alá valami szigetelés?
Nekem van egy jó ajtós címem, tokkal együtt a fenyő ajtó színre pácolva 90/210-es nekem kb. 54 ezer lenne,az 5 db ajtóm beszerelését 33 ezerért vállalnák. Egy ismerősömnek nagyon szépek lettek az innen vett ajtók. Bármilyen méretre csinálnak egyébként. Ha érdekel , priviben megadom az elérhetőségüket, Piliscsabai cég!
Segitsen nekünk valaki rendeltünk 9 m3 mixer betont pont annyi kellett volna az alapba!Hát nem lett tele!kb 1 1,5 hiányzik m3A story a következő 15 h-ra megrendeltük és jött egy telefon hogy defektet kapott de 30 percen belül hozza más az ember másfél óra múlva érkezett meg és ahogy már irtam persze annyi beton nem volt nála amennyi kellett volna!beszéltünk a főnökével aki holnap jön csak ki!mit tudunk tenni járt már valaki igy?