Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

XsaraMan Creative Commons License 2002.01.02 0 0 95
Én Pesten a Citromnál vettem a Xsara 2-met és csak jókat tudok mondani róluk, legalább is ami a kiszolgálást illeti.
A szerviz kiszolgálással sem volt gond, nagyon kedvesek voltak, igaz, hogy még vissza kell mennem.
Én is megcsináltattam az olajcserét 8000km körül, bár nem tudom, hogy a valóságban van-e jelentősége (mert ugye nem kötelező, tehát elvileg az autó nem károsodhat ennek hiányában).

Az egyik problémám, hogy a külső hőmérsékletmérő indításkor még reális hőmérsékletet mutat, de ahogy melegedik az autó úgy folymatosan megy feljebb a hőmérséklet kb. 4-5 fokot.
A szervizben a tükörfűtésre gyanakodtak, de mondtam nekik, hogy független a jelenség, de nem sikerült megcsinálniuk.
Nálatok nincs ilyen gond?

A másik gondom is a board computerrel kapcsolatos, az átlagfogyasztás mostanában nem reális értéket mutat. Mikor megvettem az autót -0.2l-es pontossággal működött, most legutóbb ez az érték +0.8-ra nőt, azaz 1.2l-es eltérés van a 2 érték között. A pillanatnyi értékek is lehet, hogy nem reálisak, de azt nem tudom ellenőrizni.

Én a Citromot csak ajánlani tudom, ha Citroent vennék csak náluk vennék (ez itt nem a reklám helye, csupán egy elégedett vevő véleménye), remélem a szervize is beválik.

Előzmény: fefefe (94)
fefefe Creative Commons License 2002.01.02 0 0 94
hatso zorges: probald meg a kovetkezot:
hajtsd le azt az ulestamlat, amelyik oldalrol a zorges jon. a femgyurut, amibe a tamla zarszerkezete kapcsolodik, tekerd korbe egy-ket reteg szigszalaggal.
nekem bejott.
(elotte letesztelheted a dolgot: ha lehatod a tamlat, es nem zorog, akkor ez a baj)

nekem 1.6-os 16v van, november elejen vettem at, essig 8ezer km van benne.
hetfon viszem szervizbe, mert van egy-ket
aprosag, felek, hogy el akarnak majd hajtani:

a bal elso meg a jobb elso ablakuveg felol mar apro razos uton is kis zorgesek hallatszodnak. olyan, mint mikor az uveg lotyog a helyen, de hiaba fogom le, nem szunik, tehat talan valami mas kozogtatja az ajtoban.

a futoventillatort kicsit hangosnak erzem, neha ciripel, de ezek csak a csendes autoban hallatszanak, ha megy a radio, barmilyen halkan is, mar nem.

egyesbe idonkent nagyon nehez berakni a valtot. ilyenkor a kuplungolas sem segit. van, hogy sokaig nem csinalja, aztan egyszer csak igen. noncs osszefugges, hogy ment-e elotte a kocsi vagy nem. 6-7ezer korul kertem egy olajcseret, akkor allitolag allitottak rajta, azota ritkabban csinalja. a legtobb helyen azt mondjak, meg bejaratos, majd 20ezer korul megszunik.

motorvedo lemez: vettem ra ujonnan, az olajcserenel derult ki a kovetkezo: van a lemez aljan egy valagnyi lyuk, allitolag a leereszto csavarok helyen. logikus, igy nem kell minden olyajcserenel leszedni a lemezt. persze ennek a motornak a leeresztojenel nincs lyuk a lemezen. atvertek, es maset szereltek fel, vagy egyszeruen a citroen ilyen bena?

ha valaki tapasztalt mar HOZZAERTO szervizelest valahol, az arulja mar el a cimet. eddig nem voltak tul meggyozoek, kutyauto banda mind.
bp-i citromot ismeri valaki? ok a kovetkezo aldozatom.

Előzmény: Törölt nick (87)
Pugfan Creative Commons License 2002.01.01 0 0 93
aamen!
Szvsz picit inkább drága, mint olcsó (3.8 körül volt újonnan az alapár), de amire tudom a választ:
Superchips! (ez volt a válasz - és most jöjjön a kérdés: milyen chiptuning alkalmazható úgy, hogy a gyári garancia megmaradjon?)
A töltőlevegő-hűtő az tényleg jót tesz, de:

1. garancia elvész (motorba beavatkozás - Superchips-nél csak a programot töltik be; egy márkaszervíz megmérte nekem utána és minden érték a gyári tűréseken belül volt, tehát meg nem mondják, hogy történt valami)

2. érdemes intercooler ÉS chiptuning, DE kell még kuplung erősítés is, ui. nekem (intercooler nélkül!) ilyen jól hűtött levegőn (+10 fok alatt) padlógáznál csúszik a kuplung (nyomaték olyan 300Nm körül van a gyári 205Nm helyett; tapasztalat alapján olyan 270Nm-t bír a kuplung).

Pugfan (306XT HDi+Superchips (a LAD tuningtól, beszerelve a Peugeot Klinik Grósz által ;-))

Előzmény: aamen (67)
XsaraMan Creative Commons License 2001.12.31 0 0 91
Meddig huzatod ki a sebességeket?
Próbáld meg, hogy minden sebességfokozatot 3000-ig pörgetsz, ha ebben az esetben is tapasztalod a megtorpanást, addig ne hagyd élni a szervizt, amíg meg nem csinálják.
Előzmény: Törölt nick (90)
Porter Creative Commons License 2001.12.30 0 0 89
En azert kotottem meg a plussz garanciat, mert sokat jartam hosszu utra az autoval. Es tudod nem szorakoztato ejszaka az osztrak autopalyan ejszakazni azert, mert eltort valami filleres alkatresz. Igy utolag visszatekintve nem erte meg, mivel az elmult majdnem 2 evben semmi garancialis meghibasodas, de meg csak a tervezetten kivuli szervizlatogatas sem volt - csak nehany filleres aprosag javitasa a kotelezo szerviznel. (szoval a return on investment valahol 1 es 2 szazalek kozott mozog - de hat ez az a befektetes, amin csak nyer az ember)

Xsara hatso zajok: nekem a hatulja csendben van, csak a hajtaszajokkal vannak problemaim. A jovo heti kotelezo szervizrol addig nem tagitok, amig ki nem talalnak valamit erre. (lehet hogy a szerviz utan mar jobb lesz a 2 ev plusszgarancia ROI-ja...)

Előzmény: XsaraMan (88)
XsaraMan Creative Commons License 2001.12.30 0 0 88
Az én Xsara 2-m, nagyon dinamikus (pedig csak 75LE), az előző autóm egy Daewoo Lanos 1.5 16V (100LE)-s autó volt, de ennek sokkal jobbak a nyomatékviszonyai, 2000-es fordulaton is fordulatszám-visszaesés nélkül felvisz az emelkedőre, jobban gyorsul, sokkal jobban szeretem ezt vezetni.
A Daewoo csinált olyat, hogy kövér gáznál nem akart (csak megtorpanás után) megindulni az autó, az nagyon idegesített. A Xsara nem csinál ilyet, max. akkor, ha nagyon alacsony fordulatszámnál nyomsz egy kövéret, de ez nem hiba, mivel a motor alulpörgetéséről van szó.
Szerintem beállítási problémáról lehet szó, a szervizben meg kellene tudniuk oldani.

A garancia kérdés engem is érdekel, eddig semmi bajom nem volt az autóval (néha kicsit zörög, de nem kritikus), így nem tudom, hogy van-e értelme kb. 150eFt-t kifizetni érte.
Bár az is igaz, hogy minél több benne az elektronika (extra) annál nagyobb a meghibásodás valószínűsége.

Előzmény: Törölt nick (87)
XsaraMan Creative Commons License 2001.12.29 0 0 86
Sziasztok!

Nekem Xsara 2-m van, a MAX akcióban vettem, 75 lovas és tök meg vagyok vele elégedve.
Nem tudom, hányan vagyun itt ilyen autóval, de nagyon jó lenne, ha meg tudnánk osztani egymással hasznos infóinkat.

Üdv.: XsaraMan

PS: mit szóltok a nickemhez?

Porter Creative Commons License 2001.12.27 0 0 85
Egy 1.6-os 90 pacis Xsara I-em van, amit most viszek 80 ezres szervizre. Megkotottem a 3 eves garanciat a gepre, most fog majd lejarni, ezert meg akarok nezetni rajta mindent, ami tonkremehet a kozeljovoben. Tud valaki tippeket adni, hogy mire erdemes odafigyelni?

A masik, hogy a kocsi az utobbi idoben 120 felett eleg hangosnak tunik. A hangok a hajtasbol szarmaznak, amikor kinyomom a kuplungot es a gazt ugyanazon a fordulaton tartom, a zajszint kb. a negyedere esik vissza.
Persze sosem volt tul halk a gep nagy tempoknal, de ez mostanaban nagyon idegesito, mert sokat megyek autopalyan. Normalis jelenseg ez mas Xsara-knal is?

RodrigeZZ Creative Commons License 2001.10.17 0 0 84
Szerény véleményem szerint keverednek a dolgok.
Van a ténylegesfogyasztás,(amit mi mérünk) és van a fajlagos fogyasztás (amit a laborban mérnek mérnökék)
A fajlagos fogyasztást ált. a teljesítmény, nyomaték görbével egy ábrán szokták ábrázolni, és általában _teljes terhelésnél_ a minimuma valahol a nyomaték max. és a telj max között van. Fontos, hogy teljes terhelés! Ez azt jelenti, amikor full gázon is csak 1000rpm van (a telj csökkenésével nől a fordszám, ekkor mérik a leadott teljesítmény, nyomatékot, meg a fogyasztást). Benzin motoroknál van még az az érdekesség, hogy részterhelésnél(nem padlógáznál), a fajlagos fogyasztás nől, míg dieselnél kb 75%-os részterhelésig csökken, majd onnan ott is nől. _De_ez_egy_elméleti_érték!
Az a fogyasztás, amit én mérek, hogy mennyit eszik a kocsi 100-on, az egy másik dolog. Nyilvánvaló, hogy valamekkora energia kell ahhoz, hogy a vasat mozgassuk. Ha a belső és külső surlódásokat konstansra vesszük, marad a légellenállás, ami (szélcsendben:-)) 0 mikor áll az autó, majd hatványozottan növekszik a sebeséggel. Ezen ellenállást kell leküzdenie a motor teljesítményének, és ha nől az energiaszükséglet, akkor nől a fogyasztás. Magyarul egészen nyugodtan kijelenthetjük, hogy a gép minél kisebb sebességgel haladunk - adott sebességfokozatban - annál kevesebbet fogyaszt. Természetesen a kis motorfordulat miatt ezt egy határ alá nem lehet vinni, de ha én 100km-t 60km/h sebességgel teszek meg 5.fokozatban, kb 2 literrel kevesebbet fogyaszok, mint ugyanott 140-nel.

ui. A fajlagos fogyasztásra vonatkozó infóim kb25 évesek, azóta fejlődtek valamicskét a dolgok, de szvsz. csak a részterheléses fajl.fogy-ban lehet(?) eltérés. Gondolok itt a változó szelepvezérlésre, és társaira, amiről akkor még csak álmodoztak.

Előzmény: hosszu (83)
hosszu Creative Commons License 2001.10.17 0 0 83
Hali!

A 16v motorrol nem tudok nyilatkozni, csak probara vezettem. A 16v lelki vilagat nem ismerem, eddigi tapasztalatom, hogy alacsonyabb tartomanyban mindegyik altalam vezetett auto jobban es egyenletesebben huzott. Hogy ez konstrukcio eredmenye (egyszeruen a nagyobb szelepfelulet miatt hatekonyabb gazcsere) vagy valamilyen primitivebb valtozo szelepvezerlese, azt nem tudom.

A magasabb sebessegnel jobb fogyasztasi atlag elmelete az lehet, hogy a sebesseggel hatvanyozottan no a legellenallas, ami egyre nagyobb terhelest jelent a motornak. Ez persze nem 50-es temponal erdekes, de 120 felett 5-ben mar egyertelmuen erezheto - nem egy auto csak 4-ben kepes a vegsebessegere, mivel 5-ben az attetelezes miatt mar elfogy a szandek. Igy lehet, hogy mivel nem vizszintes a motor nyomatekgorbeje, a magasabb fordulatszamhoz tartozo nagyobb nyomatek eseten kevesebb erolkodessel es kisebb fogyasztassal elvan az auto, mig alacsonyabb fordulatnal egy kicsit tobb anyagot kell adagolnia az elektronikanak.

Egy kis tablazat, nehany fokozat-sebesseg-fordulatszam ertek (a fordszammero 250-es skalazasu):
-Nem linearis oraszakasz
5- 90-kb.2400
5-100-kb.2700
-Nagyjabol linearis oraszakasz
5-110-3000
5-120-3250
5-130-3500
5-140-3750
-Nagyjabol linearis oraszakasz
5-150-kb.4000
5-160-kb.4300
5-170-kb.4600
-Egy plusz adat:4-170-kb.5800 (piros 6000 felett)

Esetemben elozeskor 4-ben kb.3000-tol erzi jol magat a motor. Tekintve, hogy 4 es 5 kozott 170-nel tobb, mint 1000 rpm van, ez a "kenyelmes" pont 5-ben elcsuszhat egy 500-assal feljebb.

Mas tapasztalat, ellenvelemeny?

Előzmény: MaRTiNuS (82)
MaRTiNuS Creative Commons License 2001.10.06 0 0 82
Nem igazán értettem, most akkor mekkora fordulaton fogyaszt legjobban a 16V-es autó?
Előzmény: hosszu (81)
hosszu Creative Commons License 2001.10.05 0 0 81
Szasztok!

Kb. 9 hónapja hajtok egy Xsara I. 1.6i 8v-t. 4800 Km volt benne, en eddig kb. 13eKm-t tettem bele. Hosszu ideju fogyasztasi atlagom 6,68L. Tankolasok kozti atlagaim 6,2L-tol 7,5L-ig terjedo skalan mozognak, fokent Budapest es 6-os ut, neha palya. Amig dieselhez voltam szokva nem hittem el az ehhez hasonlo adatokat, ezt a tablazatom mutatja, ez van. Erdekes, hogy 7L feletti fogyit egy kicsit oregurasan is sikerult kihozni, a legjobb 6,2-est pedig a legallatabb 800 Km alatt hoztam ossze (6-os ut 160-ak, kigyorsitos elozesek, varosi dugo, stb.), a tank is majdnem kiurult. Nem csalas, nem amitas, valoszinuleg nem 3000-es fordulaton fogyaszt optimalisan a motor.
Ezek alapjan az emlitett kis Pug nem eszik, hanem zabal. Lehet, hogy a vezetojet kellene megtanitani mas vezetesi stilusra (bocs, nem szenya akar lenni), azt a kis kasztnit repitenie kellene ugyanennyi benzinbol.

Az 1.6i 16v hatarozottan jobban es egyenletesebben huz, de ez sem rossz ha az ember laba raal a dologra. Hetvege utan egy kicsit padlozosan inditok, de lehet lenduletesen is menni vele. 4000-4500 fole nem erdemes huzatni, elozni 3000 koruli fordulatrol erdemes. Eleg egyszeru konstrukcio ez az 1.6i 8v, szerintem meg a BX blokkra epul egy kis hengerfej-tupirozassal. Nem rossz, de megerett a cserere.
Nem szeretem mindenhol kihozni belole a maximumot, 130-cal szoktam utazni, de 170-ig nincs problema 5-ben sem (kb. 4500 rpm). Utana kezdi elfelejteni, mit is akart. A vege nekem 5-ben egy proba 195 volt, sajna nem volt idom a fordulatszamot is meglesni hozza. Volt egy esos elozesem, ahol a vissza-4 utani gazadasra a bal elso kerek lediferalt 110-nel ;-)) Vannak itt tartalekok...

A futomuvet meg kell szokni es ki kell tudni hasznalni az elonyeit. Lehet vele nagy sebesseggel "sinautokent" kanyart bevenni, ahol a nemet autok "nem sportos" soforei mar visszavesznek a gazbol (spiralrugoval a csuszashatar kozeleben). Egy pelda: Florian ter felol az ember donget delnek 5-ben 80-nal, az Amfiteatrumnal a belso savban egyetlen kormanymozdulat a kanyarban (letekert ablaknal hallani, ahogy mind a 4 gumi csikorog ;-P) es 80-nal tovabb. Semmi motorfek vagy labfek, csak a futomu. Nem allitom, hogy mas futomu nem tudja ugyanezt, de nem szoktak utanam csinalni es 15-20 meter kulonbseget eredmenyez helybol.
Amator viszont ne probalkozzon, mert az a halal, amikor egy ilyen kanyarbol hasonlo eros ellenkezo ivre kell azonnal attenni a kocsit pl. kihajto auto miatt. Ilyenkor a futomu igazodik, atterhelodik a suly a masik oldalra es az ember hirtelen nem tudja, hogy az uton van-e meg az auto hatulja (ott van, csak a bizonytalan erzet a vezetot is azza teheti). Raadasul konnyu is a hatulja, igy meg is lehet reptetni, szep nagyot billen vagy esetleg megcsuszik. Szoval eszen kell lenni, ki kell tapasztalni es nyugisan elore menekulni az ilyen helyzetekben.
Ja meg valami. Hegyi szurdikban sikerult 2 kerekre tennem. Kozepen a vaju a lefolyo viznek, balra hatra betolatasnal bal elso kerek levegoben, jobb hatso szinten, kezifek csak csuszik, de nem fogja meg. Volt egy para, mit ne mondjak, beton szegely mindenhol. Sajnos rovid a lengescsillapito utja lefele, mas kocsival meg soha nem szivtam meg igy.

Hamarosan megyek a 20eKm-es szervizre, ahol termeszetesen megbutykolhetik a legzsak vezetekcsatlakozojat az elso ules alatt. Kabare, hogy ez a hiba a Xsara II-ben is elojon parszaz kilometer utan. Miert nem lehet ujrakotni atadas elott a vezetekeket??? A muanyagok az osszel elkezdtek hangoskodni, ennek roppant mod orulok. Ezen kivul mas bajom nincs vele.

Az olajcsere-periodust ennel a szerianal emeltek fel 15K-rol 20K-ra, a 30K-t en sokallom. Meg kell nezni az olajat es ha kormos (nem latni at rajta), akkor csere. Olcsobb, mint a gyuruzes lesz.
A fekeket 15K-nal neztem, ujszeru allapotban voltak (igyekszem motorfekezni, ha lehet).

Ez jo hosszu lett...

Kulon udvozlet a tolna megyei szekcionak, latom Apati ur rendesen dolgozik.

Hosszu (founder of PSA topic)
Xsara I. 1.6i

MaRTiNuS Creative Commons License 2001.10.04 0 0 80
Ha garanciális az autó akkor egy q szót se szólhatnak, ha nem akarnak vele úgy igazán foglalkozni kell szólni a Citroen Hungáriának és azok aztán nyomatékosítanak a kereskedőre :) (Én ezt csináltam :)
Előzmény: bvsc (79)
bvsc Creative Commons License 2001.10.04 0 0 79
Sziasztok!
Segítség! - mielőtt aszervízben megkopasztanak! xsara 1,4i összesen ment 11000 km-t. Időnként, most egyre gyakrabban elmegy a kilométeróra (elektronikus változat, nem spirálos!), ilyenkor az LCD napi és összszámláló is áll, a motor pedig hajlamos minden gázelvételnél leállni. Elektromos hibára gyanakszom - talán valamelyik jeladó (?).
Ha már találkozott valaki a problémával segítsen és mindenki okulására írja meg a fórumban!
üdv.Con
Előzmény: MaRTiNuS (78)
MaRTiNuS Creative Commons License 2001.10.03 0 0 78
Neknük is pont ilyen az autónk csak 4 hónapos és 9200km van benne.

-Légkondi tényleg gyengus.
-Jobb oldalt elől valami néha zörög a hangszoró mögött a burkolatba.
-Fogyasztása vegyesben max 7,7 szokott lenni (nem szoktunk száguldani). Országúton megvolt már a híres 5,9 is.
-Hosszútávon hátul kényelmetlen valahogy a lábat nem lehet sehova se tenni a rekesz fölnyitásával már elég kényelmes, de úgy se az igazi.
-Nekünk eddig nem párásodott az ablaküveg.

Előzmény: DeRosa (77)
DeRosa Creative Commons License 2001.09.30 0 0 77
Sziasztok,

Hatha valakit erdekel mik az 'elso' tapasztalatok a 2 honapos, 6500km-t futott Xsara Picasso 1.8-cal kapcsolatban:
+ kellemesen jol megy (utazoban 150-160 legkondival autopalyan)
+ fogyasztasra a kocsi magassagat, es az 1.8as motor kb. 93mas tervezeset is figyelembe veve jo, 7.7 - 8.9 fuggoen a sebessegtol es a varosi szakaszok reszaranyatol, ahol 10et eszik.
+ valoban nagyon jol pakolhato, kenyelmes
+ nagyon eltalaltak a kartamasz - sebessegvalto helyzetet, felettebb kenyelmes
- hosszu uton (1000km) felettebb jo lenne derektamasz legalabb a sofornek
- sajnos jobb elol nyikorog a muszerfal valahol(?)
- ebben az elmult par heti kellemesen huvos-nyirkos idoben kizarolag a szelvedo-paratlanito allasban volt kepes nem parasodni az ablak, barmilyen mas allasban elobb-utobb igen
- nyaron a harmicX fokos melegben kicsit gyenge volt a legkondi hatasfoka
- a kocsi fordulokore kicsit nagy

Udv,
deRosa

aamen Creative Commons License 2001.09.27 0 0 76
elvtarsak,

szerintetek mennyibe kerulhet egy xsaraba 2 futheto sportules? es ki arul ilyet?

hali,

aamen

p0809 Creative Commons License 2001.09.01 0 0 73
Fogadd részvétem. :-(( Szemét egy világban élünk...
Előzmény: znemeth (72)
znemeth Creative Commons License 2001.08.31 0 0 72
Ellopták a Xsara MAX autómról a gumikat. Tudtok olyan helyet, ahol olcsón lehet kapni acél felnit Xsara-hoz?
MaRTiNuS Creative Commons License 2001.08.28 0 0 71
A gyárit könnyű űberelni, de szerintem szebb a kormányon lévő gumbok elhelyezkedése és nincsen sebességfüggő hangerőszabályzásod (igaz egyes típusok ezt is tudják).
Előzmény: Porter (70)
Porter Creative Commons License 2001.08.27 0 0 70
Ahhoz, hogy kormanyrol birizgelheto radiod legyen, nem kell feltetlenul gyari.

Az en Xsara-mban egy Sony XR-8900 magnosradio van egy 10 lemezes Sony tarral. A radiohoz jart egy kis taviranyito kar, ami gyonyoruen elfert a kormany bal oldalan, az index alatt. Igy minden funkciot el tudok erni a kormanyrol, raadasul tok jol nez ki a ket fekete kar egymas folott.

Igy osszessegeben egy nagyon szep (sima elolapu, nagy kijelzos) es nagyon nagy tudasu szetem van, ami a gyarit siman ubereli, es nem kerult sokkal tobbe.

Előzmény: MaRTiNuS (64)
MaRTiNuS Creative Commons License 2001.08.27 0 0 69
Ha bank van benne akkor lehet ilyen olcsó, mert ők nem foglalkoznak vele mennyit ér, hanem jöjjön vissza a pénzük. Chip tuning esetén meg mindenképpen ugrik a gari. 90Le és 110LE-ös motor között annyi a különbség, hogy a 110Le-üsben nagyobb a turbó és intercooler is van.
Előzmény: aamen (67)
pelcsy Creative Commons License 2001.08.22 0 0 68
Maga a gyari CD-s radio velemenyem szerint igen jol szol. Ellenben a 4 ajtoban levo gyari hangfal ugy ahogy van kuka. Valami AKS a tipusa, sosem hallottam meg rola. Mely hangu bemondonal rezonal, ahogy nagyobb basszusu zenenel is. A muszerfalban levo 2 kisebb hangszoro ellenben meglepoen jol szol. Ezert en pont ma kicsereltettem az ajtokban levoket 2-2 Sony hangszorora (tudom van jobb is), amelyek mar nem rezonalnak es nem recsegnek es ezzel mar a CD is eleg kellemes hangerovel es minosegben szol. Osszevetve elozo kocsimban levo 100e Ft-os Panasonic lejatszoval is igen jo a hangja.

Nekem egyetlen problemam a radio, mivel szinte semmit sem kepes befogni, de kiderult az antennam rossz. Csere hamarosan.

Viszont teny, hogy a gyari radio tipusarol, parametereirol ez eg vilagon sehol semmi informacio meg a kereskedoknel sem.

P.

Előzmény: Epoilacoda (63)
aamen Creative Commons License 2001.08.22 0 0 67
elvtarsak,

ajanlgatnak itt egy feleves otajtos sx xsara90 hdi-t, 3.4 misiert, van benne tizezer kilometer. igazabol, en egy 110-esre gondoltam, es nem feltetlenul xsarara, inkabb 307-esre, de akarhogy is szamolom, a fenti sara ugyanigy felszerelve 1 misivel tobbe kerul, az pedig nagyon sok penz.
mit gondoltok:
- nem gyanusan olcso? (kereskedo arulja, aszondja, hogy a bank elvette az elozo tulajtol, merthogy nem fizette a reszletet)
- chiptuninggal elvileg ki lehet hozni belole 110 lovat. nem lenne-e korrektebb eljaras ratenni a 110-es toltolevegohutojet? esetleg kombinalni... atc-n kivul ki foglalkozik ilyesmivel, a gyari garancia lenne fontos.

hali,

aamen

KKCS Creative Commons License 2001.08.16 0 0 66
Hello!
Napra pontosan két évesen 52000 km után adtam el a Citroen Xsara kombim. (1,6 8v)Kímélő vezetés mellet 7,5 l/100km volt a fogyasztása vegyes (főleg városi)használatban, de ugyanennyit evett hosszútávon is 160-180 közt, vagy hegyi úton "égetve". A gyorsulása jónak érződik, pl. az apám Toyota Avensis 1,6 vvti-ének gyorsulása sokkal rosszabnak tűnik. Én is mentem vele 200-al, sőt a Róma - Nápoly autópályán egy kb 20 km-es lejtőn 215-el is. A szervíz költségek alacsonyak, olajcserénként 10000 - 15000 Ft. Ez, ha figyelembe vesszük a 20000 km-enkénti szervíz intervallumot, elenyészően kevés. Viszont most jön a feketeleves. Sorozatos hibák kezdtek előjönni kb 2 hónapja. Folyatta a váltó olajat, elromlott a központi zár (100000) elszállt mindkét hűtőventillátor (ami olyan primiív megoldással volt a Xsara I-en megcsinálva, mint egy Dácsia.) (2 x 70000 a motor + 2 x 13000 a lapát=166000) Tehát kifizettem a 300000 Ft-ot a szervízdíjjal, és úgy gondoltam, ideje búcsút mondani a Xsara-nak. Egyébként nem akarok általánosítani: a barátom berlingójában 240 000 km van, olaj és fékbetét cserén kívül még semmit sem kellet csinálni vele. Csak azért nem vettem Xsara II-őt, mert nem teszik az eleje. Ha valakinek bármi kérdése van, keressen meg a rightwing@freemail.hu
MaRTiNuS Creative Commons License 2001.08.08 0 0 65
1.8 16V-es az már SX Plus felszereltségű!
Előzmény: MaRTiNuS (64)
MaRTiNuS Creative Commons License 2001.08.08 0 0 64
A sima Citroenes topicba elég sok Picassos van bbks már rakott fordulatszámmérőt az övébe asszem 12990+fa a kisker ára.

Gyári hifit meg nem azért vesz az ember, mert jó, hanem, hogy legyen kormányról való vezérlés meg sebességfüggő hangállítás.

Előzmény: Epoilacoda (63)
Epoilacoda Creative Commons License 2001.07.26 0 0 63
:-)
Jovo heten megyek erte, ugyanez, ugyanilyen szinnel - pedig azt mondtak, a tiziano voros nem tul nepszeru!

Csak gyari radiot nem rendeltem bele: a radio-magno nem a mufajom, a CD-re meg azt mondta a kereskedo, hogy cool cucc, hogy a kormanyrol birizgalja az ember, csak eppen szolni nem szol tul jol. Inkabb vegyek 120 helyett 60-ert egy szepen szolot, es hozza egy CD tarat a masik 60-ert - azutan szol fel napig, nem kell birizgalni se a kormanyrol, se mashogy...

ElC.

Előzmény: deRosa (62)
deRosa Creative Commons License 2001.07.20 0 0 62
Udvozlet Mindenkinek,

Tegnap este ota kis csaladunk is belepett a
Citroen Xsara Picasso (1.8 16V SX Tiziano Voros)
taboraba.

Eddig ket erdekes es talan elvegzendo ujitasrol
olvastam a topicban:
- hangszorocserek (rendeltem bele gyari 1CDs
radiot) + zorgesmentesites (bar nalunk meg nem
jelentkezett ugye)
- fordulatszammero

Van valaki, akinek az autojan megtekintheto
valamelyik vagy mindketto?

Udv,
deRosa

Porter Creative Commons License 2001.07.19 0 0 61
Igen, ez tipushiba (nalam is volt).
Nem volt zavaro, egyszer-ketszer bevillant nehany percre a legzsak kijelzoje - a kotelezo szervizlatogatas soran fel ora alatt megoldottak a problemat a szevizben.

A 40.000-es szervizem eleg huzos volt a 20 ezressel osszehasonlitva, majd 50e forintot hagytam ott (mondjuk fekbetet-csere, meg ilyenek). A 60.000-es kb. ugyanott volt.

Ja, es meg egy negativ dolog ugrott be a Xsara-val kapcsolatban: az elso feltengelyem gumiharangja kiszakadt, vagy kiragta valami allat - a potlas meg valami tizenezer forintba kerult - a Xsara-k gumiharangja ugyanis eleg specialis, egy extra femlemez van rajta.

Előzmény: Rolandoo78 (60)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!