Nyár eleje óta tervezem az Alföldi Kéktúrát, most végre minden összejött. Vannak még logisztikai problémáim, de beindultam.
Összefoglalnám a legfontosabbakat.
Kell Magyarország térkép a felvonulás megtervezéséhez.
Kell ELVIRA és VOLÁN menetrend (gyalogosoknak).
Nem árt, ha van megyetérkép, hisz a menekülő utakat is meg kell tervezni!
Az Igazoló füzetben elég jó térképszelvények vannak.
Az első két megye (B.A.Z. és Sz.Sz.B) útvonaláról van részletes leírás.
Érdemes tanulmányozni kvte beszámolóit.
Vannak hasznos információk a neten.
Szállás szempontjából nem a legrózsásabb a helyzet, de nem reménytelen. A részletekről később.
Kell továbbá hatalmas elszánás, idő és pénz.
Ennyi előzmény után belevágtam tehát, készül a részletes beszámoló.
Elnézést, de hosszú "üzemszünet" volt a fórumon, én meg összekevertem. Fentiekkel terveztem kezdeni:o)
A 6:05-ös vonattal indultam, 9:54-kor érkeztem Sátoraljaújhelyre. Érdemes felkeresni a Hősök terét és onnan indulni. A közelben van tourinform iroda, adtak ingyenes várostérképet és szép prospektusokat.
Sátoraljaújhely Alsóberecki
A jelzések tökéletesek, minden úgy van, ahogy a leírásban vagyon. A térképen tévesen van bejelölve a Papok-útja, a jelzett út a nyílegyenes árok mentén halad, ez a Papok-útja. A Bodrog hídjáig tehát nem problémás eljutni.
Alsóberecki Karos
Az országútról balra kell kanyarodni, nagyon gyenge, nagyon régi jelek vannak, de a leírás alapján nem lehet eltévedni. Üzemel a söröző is. Bélyegezni nem kell. A temetőt követően még van két jel, melyek a térképen távolabb feltüntetett Móka-domb irányába haladó szekérútra invitálnak. Erre kell menni a leírás szerint is. Az egyetlen bökkenő az, hogy a jegenyék elfogyása után elfogy az út is, beszántották. Erről kvte is megemlékezik. De azért lehet menni, csak a friss szántás ilyenkor ősszel kissé ragadós, a bokrok meg szúrnak. Jelzés nincs. Van egy keresztező árok, szerencsére száraz volt. Egy helybéli (még a faluban) igyekezett lebeszélni, de nem hagytam magam. Nem bántam meg.
Mielőtt elfelejteném, a térkép az országutat jelöli, de a kék nem azon halad.
Mikor elérjük az erdősávot, látszólag elfogy az út, de nem reménytelen a továbbhaladás. Jelek is vannak. Kicsit macerás a haladás, de nem tart sokáig. Hamarosan kijutunk egy hatalmas, bekerített legelőre, ennek a szélén kell menni. Jobbra major. A következő erdőnél az út jobbra kanyarodik, jelzés is van. Beérve e faluba, megtaláljuk az oszlopot, rajta a gólyafészek.
Az úton leintettem egy Suzukit, mert jeleket nem találtam. Az egyik srác nagyon megörült, hogy kék túrázóval találkozott. Érdeklődött, hogy ismerek-e egy Hadházi nevű urat. Sajnos nem ismerek. Hosszú aszfalt a falun belül!!!
Karos Karcsa
Országút, sáros dűlőutak, majd falu. Érdemes a postán pecsételni. A néni nagyon kedves volt, a csicsás pecsétet nyomta a füzetbe. Nyitva volt a kocsma is, lehet ott is bélyegezni. A templom szép, a plébános járta az OKT-t, de az AK-val kapcsolatban nem tud arról, hogy valaki felkereste volna. Pedig a templomkertben ideális helye lenne egy kis dobozkának, benne nyalókával. A Sátoraljaújhelyen kapott prospektusban benne van a templom fényképe. Igazán szép. A valóság azért szebb!!!
Karcsa Pácin
A köves út minősége fokozatosan romlik, a végén már el van gazosodva. Az elágazásnál egy gyenge jel mutatja az irányt. A valamikor köves út ettől a ponttól egyébként járhatatlan. Az akácerdőben futó úton sem lehet haladni, a szántások miatt nem volt könnyű az első pár száz méter.
A panoráma (Nagykövesd) enyhe gyógyír volt.
Szerencsére a Szlovákia felőli szántás hamar véget ért és a legelő szélén futó füves úton jó tempóban lehetett haladni. A leírásban lévő fasor öt fából áll. A kőhíd még megvan, de omladozik. A temető előtt van egy kis kavarás, de nehéz eltévedni. A temető után csodás erdőben halad az út. A kastély sajnos bezárt, mire odaértem.
A távolság 26 km volt, mikor Pácinba értem, már égtek a lámpák. Viszonylag jó a közlekedés Pácin és Sátoraljaújhely között.
Pácinban töltöttem az éjszakát, még a nyár végén sikerült megállapodni a tulajjal, hogy az apartmant a szezon végén kiadja jutányos áron. Három szobás, konyhás, fürdőszobás kis házikó, de jó meleg volt, igaz, hogy csak egy szobában. A zuhanyozás után kapkodni kellett a lábam, hogy beérjek a fűtött helységbe!!! 1.500 pénzben állapodtunk meg. Egyetlen szépséghiba, hogy a falu másik végén van a ház.
Tegnap elbúcsúztam Kaposvártól. Nem részleteztem a beszámolóban, de az az igazság, hogy a szakasz bejárásakor az idő szűkössége miatt rövidítenem kellett (csaltam), ezt a hiányosságot pótoltam tegnap. Az már csak hab a tortán, hogy jót beszélgettünk és átvettem a kitűzőt.
Annyi kiegészítésem lenne a Kaposvár vá. utáni szakasszal kapcsolatban, hogy a valóság itt is kicsit más, mint ami a térképen van. Az elkerülő út építése miatt ui. levágták az utolsó kunkort. A jelzett út ennek következtében a bicikli útba torkollik, előbb, mint a térképen jelzett szekérút. Gyanús is volt, mikor a bicikli úton haladva egyszer csak piros jeleket láttam, de nem tulajdonítottam jelentőséget neki. Most már minden világos, a szakasz szabályosan is be van járva. (Szépen mondva.)
Szépre sikeredett a búcsú a vidéktől, még a nap is kisütött. Hangulatos volt az őszi erdő. Kár, hogy a kunkort levágták, megnéztem volna a tavat a másik oldalról is. Majd legközelebb.
És hogy teljes legyen a kép, kaptam Somogy turistája igazoló lapot is. Nem szakadok tehát el a megyétől.
A piros útnak egyelőre tehát vége. Remélem, lesz Észak-Dunántúli Piros is.
Szevasztok
Ezúton értesitek minden kedves olvasót, hogy a DDP-teljesitésnél a mai naptól már csak két számjegyű sorszámot lehet kapni.10 óra 02 perckor Güsziológus Sporttárs személyesen átvette a 9-es sorszámú teljesitésért járó jelvényt mely tanusitja, hogy az elméletileg 318.5 Km-t sikeresen teljesitette. A közel három órás beszélgetésünk során a somogyi szakasz ügyes bajos dolgait is átbeszéltük és nagyon sok segitőkész információhoz jutottam. Köszönöm!
HEV
Mikor pontosítási adatot küldtem, nekem is azt írta Felazso, hogy a könyv megjelenése után már nem folytatja.
A könyv szerint 2001. dec. 31-ével bezárólag 3678. az utcsó sorszám, természetesen az 1961-től újraindult számozás szerint. Az 1952-61 közötti VTSZ-es időkben teljesített sporttársakról csak töredék van, Laci bácsi (sorszám nélkül) évenkénti bontásban felsorolja Őket 1957-ig, utána már nincs semmi adata, mert bizonyos okokból "örökre" el lett tiltva mindenféle sportvezetőségtől, így nem tudta közvetlenül figyelni az eseményeket, és a korabeli sportsajtóban sem talált semmi ide vonatkozó adatot.
Én '97-ben fejeztem be az első teljesítésem, de csak '98-ban adtam le, a sorszámomat kívülről fújom, ugyanis megegyezik az egykori úttörőcsapatom számával. :))
(3369.)
A szövetségünk által fenntartott és működtetett Alföldi Kéktúra 848 km-es útvonalát újabb három - békéscsabai - természetjáró gyalogolta végig, így hat főre emelkedett a hivatalos teljesítők száma.
azt tudod, hogy mennyire "alföldi" a terep? mármint amikor épp nem homokban szenvedsz, akkor aszfalton? mert ha mondjuk épp 30 km aszfalt, az nyilván gyorsabban megy, mint 30 km homoks száraz út.
de ha mondjuk április tájékán megyünk, akkor annyira talán már nem vizes, viszont még nem süt a kemence.
Szióka!
Örülök, hogy most már személyesen is ismerlek. :)
Nem hazudtoltad meg a hozzászólásaidat élőben sem.:)
Szóval nekem sincs még igazolófüzetem, de még november folyamán tervezem beszerezni. Annyit tudok, hogy olyan 850km körül van az egész. A szintemelkedés nem vészes és bringával lehet számolni 50-100km/nap távokat. Igazából az útviszonyoktól függ a haladás tempója. Esős idő után ugyanis...
Nagyon nagy élmény egyébként bringával túrázni. Én Szekszárdtól kezdeném.
Akkor kalndra fel!
Egyébként bicajjal is lehet nézgelődni és szerintem az Alföldön jobb is lenne kétkerekűvel.
Én örülök, hogy ezen a kéken drótszamárral is lehet teljesíteni.
Éppen most akarom eladni a bicajomat. Majd küldök róla adatokat mailben.
Most irány a vizsga!
Lehet, hogy találkozunk szombaton.
Üdv
Akartam is reagálni, de kiesett a fejemből.
Az a bökkenő, hogy én gyaloglást terveztem, abból az egyszerű okból kifolyólag, hogy szeretek bámulászni, na és az sem utolsó szempont, hogy nincs bicajom:o)
Felzsonal (www.nexus.hu) van egy listakezdemeny, de Vizkelety Laci bacsi konyve utan mar nem annyira erdekes... Nekem 1996ban a 3260. szam jutott. (latod Guszi? emlekszem ra! Na meg mult heten csekkoltam magam a konyvben..)
Pedig mikor megkaptam, azt hittem, hogy a sorszám nem elfelejthető:o)
Tempora mutandur.
Az MTSZ "szabályzata" értelmében levélben kell értesíteni a szövetséget, ha meghiúsult a pecsételés, két héten belül. Ebben az esetben a szövetség igazolja a teljesítést. Hogy ennyi idő után mi a helyzet, azt nem tudom.
Furcsállom, h amíg csaknem minden öbölátúszás, és félmaraton céllistája fenn figyel a neten, az OKT teljesítőket nem találtam.
Remélem még 4000 előtt befejezem én is.
Kérdés:
Korábbi túráimon van h kimaradt egy-két pecsét, de a komplett túrából kitűnik, h végigjártam. Ilyen esetben mennyire kemény a bírálók szíve?
A szövetségünk által fenntartott és működtetett Alföldi Kéktúra 848 km-es útvonalát újabb három - békéscsabai - természetjáró gyalogolta végig, így hat főre emelkedett a hivatalos teljesítők száma.
Gratulálunk nekik!
Tényleg, az OKT teljesítése hányas sorszámnál tart?
jó volt tegnap a Bakonyban!! (bakonybál-kislőd)
pecsétek szépek, jók, állatokat nem láttunk, biztos aludtak, viszont gyűjtöttem egy jó nagy szeget, az egyik régi kisvasút útvonalon!!
és meggymárkát Városlődön..
itt tök jó volt a kutyafelhozatal: mikrokutyák védik bőszen a háztájit.. roppant vadul ugató frissen nyírt fehér pudli, csak példának okáért.. :))