Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

soonó Creative Commons License 2006.04.03 0 0 12352
Előszőr mi is csak hobbiszinten egy kiszuperált laptopot használtunk alapnak, pont a nagy képernyő miatt és csak GPS volt rajta, ezzel tökéletesen kiváltottuk az 5 cm-s GPS kijelzőt.
Ezután amióta nálunk készülnek ezek a szerkentyűk, és profi készüléket kellett produkálnunk úgy "rákényszerültünk" a legjobb minőségű monitorra, feltételek: akármilyen autó műszerfalát ne kelljen szétbarmolni-szinte láthatatlan rögzítés, gyors eltávolítás lopás ellen, ehhez egy vastag vezetékes kábel, strapabíró érintőképernyő, az autó eredeti rádióját ne kelljen kivenni=vezeték nélküli rendszer FM sáv egyik adójára hangolva viszi a gépből az autó rádiójára a GPS,tv, sms felolvasás hangját, stb.

A rossz utakat asszem mi tudjuk a legjobban tesztelni, mivel saját Land Rover Defendereinkben is ezek vannak, na itt van rázkódás és nem ugrik a tű, a zenészek sem kapaszkodnak, az előadás folytonosságából legalábbis eddig erre következtettünk

A laptop kamionban hasznosabb, főleg a nagyobb billentyűzet miatt, de én csak az utcanév beíráshoz, és sms-hez használom a mini billentyűt.
Előzmény: Gasolin (12350)
Gasolin Creative Commons License 2006.04.03 0 0 12351
Ami érdekes, hogy a kötelező szervíz során a szervízben sem végezték el a zsírzást. Így menjen az ember szervízbe.
Az ilyen beszámolókat meg csak bátran, akár feszültség levezetés gyanánt is. Sokan fogékonyak vagyunk az ilyenre. :o)
Előzmény: poiuzf (12349)
Gasolin Creative Commons License 2006.04.03 0 0 12350
Jó dolog.
Én is gondolkodtam hasonlón már, csak én laptopban. (az ára kb. hasonló lenne) Az egy kamionban hasznosabb. Ott annyira nem fontos az, hogy a műszerfalban elférjen. Ott van hely elég, és a nagyobb képernyő az esti szórakozáshoz (TV, DVD nézés)), vagy a hétvégi kamionstopnál nagyon jó ha valaki úton van.
Mennyire bírja a merevlemez a kátyús útakat? Ne megy nagyon hamar tönkre? Nem ver bele az olvasófej egy idő útán a tányérba? (mondjuk erre hamarosan megoldás lehet a Samsung-nak az új merevlemeze, amiben már nincs forgotányér, hanem (talán Flash) memoriával van szerelve.
Előzmény: soonó (12348)
poiuzf Creative Commons License 2006.04.03 0 0 12349
Én is jobban érzem magam hogy így kiírtam magamból.
Lehet hogy ezentúl minden problémámmal így csinálok:)))
Előzmény: Gasolin (12345)
soonó Creative Commons License 2006.04.03 0 0 12348
Kicsit le vannak maradva.

Előzőleg említettétek a magasságjelzős gps-t. Szóval mi készítünk CarPC - t ami alapban egy számítógép, de nem az a gagyi PDA, amit cerkával kell böködni. Hanem 7"-os monitorral működik, bármilyen , főleg mivel autóban van, ezért autós funkciók vannak rá telepítve. GPS, hifi, telefon, az épület mellé állva, az irodából mindenféle adat vezetéknélkül pl. motordiagnosztika, zene, térkép töltögethető.

És természetesen elől hátul, vagy bárhol felszerelt 3 !!! cm-s kamerák, amik az eseményeket rögzítik a számítógépen.

A PDA és egyéb miniatűr GPS eket egy százas körül árulják, a mi komplett rendszerünk 350 000 Ft. Mindenki döntse el mi a drága, pl. megspórolni egy ügyvédet, mivel van film az esetről.

Ez lehet, hogy reklám, ezért bocs, viszont jó információ a sötétben tapogatódzáshoz www.necsaknezd.hu
Előzmény: Gasolin (12347)
Gasolin Creative Commons License 2006.04.03 0 0 12347
Egy újabb érdekes közlekedési találmány egy hazánk fiától.
Lehet valaki még emlékszik rá, írtam róla ide. Kb. 1 éve láttam a M1 TV-ben egy kamerát, amit a szélvédő mögé kell szerelni, és baleset esetén rögzíti az eseményeket amit a szélvédő mögül lehet látni. Na akkor én is csak a műsor végét kaptam el és nem volt infom ki gyártja stb. Na most hozzájutottam az információhoz.
A lényeg, hogy van benne egy gyorsulásérzékelő (hossz és keresztirányű is) és a baleset előtti 15mp illetve utáni 5mp-et rögzíti video formájában. Igazságügyi szakértők is elfogadják és biztosító társaság vagy biróság előtt nagyon egyszerű bizonyítani a vétlenséget (vagy vétkességet). Az ára sem vészes.
További részletek itt. E-tanu
Szerintem ha valaki sokat van úton egy hasznos társ lehet.
Eddig ismereteim szerint kb. 100db került beszerelésre.
Roadtrain Creative Commons License 2006.04.03 0 0 12346
Tele a tár :o))
Ezt dobta a gép....
De veled kedves vagyok,tudod :o))))
Előzmény: cicó (12344)
Gasolin Creative Commons License 2006.04.03 0 0 12345
Köszi a 2 beszámolót.
Előzmény: poiuzf (12342)
cicó Creative Commons License 2006.04.03 0 0 12344
Nagyon rá vagy kattanva erre a lövöldözés témára mostanában! Esetleg egy jó kis lövészklub? Vagy orosz rulett?:)))))
Előzmény: Roadtrain (12343)
Roadtrain Creative Commons License 2006.04.03 0 0 12343
Csípem az ilyet mikor olyan emberek osztják az észt akiknek lövésük nincs a dolgokhoz.
Azt az embert aki ilyen módon elhanyagolja a kocsiát,fejbe is lőném.
Előzmény: poiuzf (12342)
poiuzf Creative Commons License 2006.04.02 0 0 12342
Lehet ám hogy csak 250ezer:))
Egyéb karbantartási és szerelési hibákra is fény derült ám.
Ugyanis a visszarakón Svédországban (laza 1000km üresen) nem tudtam rámpára állni, mivel az autó nem indult, mintha nem lenne üzemanyag olyan hangokat hallatott. Az ötletek itt is jöttek, adagolóról szereljek le ezt-azt, vagy ami még jobban tetszett hátha nem kap áramot a generátorról vigyem át egy dróttal a 24v-ot. Ha értenék az autószereléshez sütne a nap igérnének valami pénzt kapnék munkaruhát/kesztyűt lehet hogy meg is próbálnám. Aztán egyszer csak beindult az autó, a szakértők szerint valami kapcsoló túlmelegedhetett, relé beakadhatott (ja leállítani is sokszor csak úgy lehetett ha a hozzá való relét megmozgattad, ezt meg bírtam javítani 10perc alatt el tudjátok képzelni ez egy hozzáértőnek mennyi idejébe tellett volna, az autó elég régen így ment). De azért szétszedették volna velem az egész autót, telefonon keresztül. Amikor beindult az autó nem az volt az első hogy irány haza amig működik hanem hogy várjunk még valami fuvart. Másnap megint nem indult aztán igen el a szervizbe, de mivel Svédország nem a DAF hazája a szerelőnek semmi műszere nem volt hogy kimérje a hibát, el akart küldeni egy kb100kmre hazairányba fekvő másikba. Nem lehet hátha innen lesz fuvar.
Délután 4kor telefon, holnap reggel 8ra legyek Neubrandenburgban laza 6+2 óra vezetés meg egy kompolás, hát nem értem oda.
Majd a végére még egy hiba: A számítógép menet közben jelezte hogy az egyik fékkörben a nyomás 0ra esett. A hiba hihetetlennek tünt a másik körben oké volt és termelni is tudott bele, meg a fékezésekkor sem fogyott gyorsabban és fékezni is ugyanúgy lehetett. Telefon, kiderült hogy a számítógépet is buherálták ugyanis mindenféle hibákat írt ki amik nem is voltak. Magyar megoldás: csináljuk meg hogy ne jelezzen, még véletlenül se keressük meg a hiba okát. Ja és okosan megállapították mi a baj: túl sok víz van a tartályban (ahaaha).
Hát azthiszem ennyi.
Norvégia és Svédország szép csak inkább júliusban kéne menni.
Előzmény: MALWIN (12339)
Roadtrain Creative Commons License 2006.04.02 0 0 12341
Jelen helyzetben nem tudok sajnos,pedig szivesen segítenék neki.
Előzmény: cicó (12340)
cicó Creative Commons License 2006.04.02 0 0 12340
OK. Akkor tessék valami okosabbat mondani:)
Előzmény: Roadtrain (12338)
MALWIN Creative Commons License 2006.04.02 0 0 12339
Azért ez durva...
300k km alatt nem lát zsírzót a függőcsapszeg?
Kivenni, a műszaki vezető torkán az egyiket, a tulajén a másikat lenyomni.minimum.
Előzmény: poiuzf (12332)
Roadtrain Creative Commons License 2006.04.02 0 0 12338
Ha emlékeim nem csalnak ,drágám akkor azt sem adnak!!
Csak ha szerződésed van.
Előzmény: cicó (12337)
cicó Creative Commons License 2006.04.02 0 0 12337
De lehet, hogy tanácsot azért adnak neki...
Előzmény: Roadtrain (12336)
Roadtrain Creative Commons License 2006.04.02 0 0 12336
Erről már lekésett,de azért aranyos vagy :o))))
A DAS csak a szerződés megkötése napjától érvényes.
Ha már megtörtént a baj és utánna odaszaladsz hozzájuk,hogy JUJJJ gyorsan kössünk és csináljuk a dolgokat,na ilyen nincs náluk.
Előzmény: cicó (12334)
soonó Creative Commons License 2006.04.02 0 0 12335
Hátha ide illik www.v8power.nl sok Scania egy kupacban.
cicó Creative Commons License 2006.04.02 0 0 12334

Esetleg

 

www.das.hu

 

 

Előzmény: adapter (12333)
adapter Creative Commons License 2006.04.02 0 0 12333
sziasztok!

Szeretném a segitségeteket kérni.Egy ismerösöm Irországban dolgozik,és nemrég franciaországban megfogta a rendör túlvezetés miatt,a helyszinen 4290,EU-ra büntette amit a fönöke elküldött és kifizette a rendörnek, a rendör erröl egy kézzel irott nyugtát adott.
Most haza érkezett,és otthon levél várta,hogy fizessen 3000.
eu-ot azért a szabálysértésért,amiért a helyszinen fizetett már,persze a levélben arrol nem esik szó.
A bonyodalom az,hogy a fellebezési idö napokon belül lejár,az irat Franciául irodott,gondolom ezen a nyelven is kell megválaszolni,A nyugta Irországban van a fönökénél.
A Francia szabálysértési eljárást nem ismerjük,valami hozzértő ember kellene.


Üdvözlettel: Karlos
poiuzf Creative Commons License 2006.04.02 0 0 12332
Nahát szóval..
Múlt hét kedden indultam de az ablakmosó hibája miatt Esztergomból még haza kellett jönnöm egy kis szervizelésre (természetesen lett volna idő a javításra de hát nem szabad elsietni), így aztán este fél 6-kor tudtam csak elindulni (az utasítás: péntek délutánra minden körülmények között felérni a norvég Skodjéba hahaha:)).
Amikor Trelleborgban leszálltam a komphajóról éreztem hogy mintha kicsit nehéz lenne tekerni a kormányt, értesítettem az otthoniakat megnyugtattak ha van elég olaj a szervóban baj nem lehet. Gőteborg felett (péntek 10 óra) közöltem hogy így nem lehet tovább menni okoskodjanak ki valamit.
Csodálatos ötletek jöttek kifejezetten teherautó-szerelőktől:
1, elszakadt az ékszíj
2, nincs elég olaj a szervóban
3, elromlott a szervómotor
Megoldások:
1, nem ékszíj hajtja hanem a kompresszorról van a hajtás, tehát ha van levegő van szervo
2, van elég megnéztem
3, ezzel én nem tudok mit kezdeni

Akkor is öntsek bele olajat így az otthoniak. Öntöttem a benzinkútnál kapható hidraulika olajból tökig lett így továbbra sem működött. Akkor (és figyeljétek a logikát) levegős lett mert öntöttem bele olajat. Megoldás: emeljem fel az első tengelyt és forgassam sokszor jobbra-balra a kormányt. Ennél a pontnál küldtem el mindenkit mindenhová hogy mit kivel és hol emelgessen.
Nagylelküen(?!) megengedték hogy visszamenjek a DAF szervizbe. Visszaértem délután fél 4re és a legnagyobb meglepetésemre egy magyar nyelven kiválóan kommunikáló szerelővel találkoztam. Segített az intézkedésben (itthonról kellett küldeni a Hungarotruckon keresztül egy fizetési garanciát vállaló faxot, addig a hibát sem állapítják meg). Fax nagy nehezen megérkezik addigra a főnök és a többi szerelő hazamegy csak honfitársunk marad jólelküségből. Fülkét felnyitja de még elötte közli: 2 eset lehetséges vagy szervómotor vagy csapszeg (ilyen egy jó szerelő). Szervómotorról 3 másodperc alatt megállapítja hogy jó tovvábbi 12 másodperc múlva közli a csapszegek kb 300000km óta nem voltak zsírozva így aztán nem tudtak mit tenni berágódtak szép lassan. Ezt hívják a karbantartás hanyag elmulasztásának ilyenért Svédországban pert lehet indítani a sofőrnek a cég ellen ugyanis ez így életveszélyes.
Ez után ugyancsak két lehetőség állt elöttünk:
1, rosszabb: csere leghamarabb hétfői alkatrész rendeléssel kedden megérkezik szerdán beszerelik
2, jobb: melegítéssel kijön a régi zsír aztán most rendesen megzsírozni
Ez a második lett szerencsére este 8ra meg is csinálta közben én kávét gyümölcsöt miegymást fogyaszthattam. Ha nincs ez az ember még mindig Skandináviában bolyonganék és hát kicsit többe is került volna a cégnek.
Autó kész mehetek tovább, de már csak hétfői a lerakodás.
Norvégiában még tél van egyes helyeken nappal is csak minusz 3 éjszaka 10-15. A tengerparti részeken már sokkal jobb idő van 9-10/0. Az utakon jégbordák néhol hóátfúvások. Csomó automata trafipax van ahol kilométerenként.
Ez volt az első rész a megpróbáltatások ugyanis még nem értek véget
Előzmény: poiuzf (12328)
Gasolin Creative Commons License 2006.04.01 0 0 12331
Igen.
Őszintén ki az aki pár évente kezébe veszi a Kresz könyvet, hogy egyszer átolvassa.
Az emberek 95% őnszántából nem, legfeljebb akkor ha újra vizsgáznak.
Előzmény: Roadtrain (12330)
Roadtrain Creative Commons License 2006.04.01 0 0 12330
Én kicsit durvának tartom,de ha jobban bele gondolunk értelme is van.
Előzmény: Gasolin (12326)
Roadtrain Creative Commons License 2006.04.01 0 0 12329
Várjuk szeretettel az élménybeszámolót :o)))
Előzmény: poiuzf (12328)
poiuzf Creative Commons License 2006.04.01 0 0 12328
Most jöttem meg Norvégiából. Az út egy kicsit viszontagságos volt, ha észhez térek kicsit elmesélem
Gasolin Creative Commons License 2006.04.01 0 0 12327
A honlapjukon van róla info. Az induló ár 449Euro (netto).
Egyszer olvastam róla egy tesztet. Van még javítani való rajta (előfordult, hogy benavigálta a vezetőt a teherautók számára tiltott utcákba), de elég jól használható.
Előzmény: KODI (12323)
Gasolin Creative Commons License 2006.04.01 0 0 12326
A Gasolin Press értesülései szerint elképzelhető, hogy a jövőben a jogosítványunk nem az életünk végéig lesz érvényes (megfelelő orvosi alkalmasság esetén), hanem korlátozott ideig.
Az Europai Parlamentben felmerült, hogy a jogosítványok érvényességét időkorláthoz kellene vezetni. Az előzetes elképzelések szerint az úrvezetői jogosítvány 10-15 évig lenne érvényes (az egyes tagországok maguk döntenének, hogy meddig lenne nálunk érvényes), míg haszongépjárművek esetén 5 évben korlátoznák.
Igazából most nem tudom, hogy örüljek ennek a hírnek vagy sem. Egyfelől ha folyamatosan újra kellene vizsgázni, akkor némileg korlátozva érezném magam hiszen a korábban megszerzett jogomat elvennék, másfelől így elkerülhető lenne, hogy valaki aki 20-25 éve vizsgázott és azóta a kezébe sem vette a Kresz könyvet, folyamatosan frissen tartsa tudását és így az útakon jobban felkészült vezetők közlekedjenek. A rendeletalkotásnak legalábbis ez lenne a célja.
Persze, hogy ez az újravizsgázás milyen módon történne még kérdéses (szerintem valamilyen tesztlap kitöltése lenne meghatározott évenként).

Szintén a tervek szerint nagymotorkerékpárra jogosítványt (35KW) csak 24 évet betöltő személy kaphatna és elözőleg igazolni kellene 2 év gyakorlatot, melyet 35KW alatti teljesítményű motorral szerzett.
deps Creative Commons License 2006.04.01 0 0 12325

bréékóó kodi!

 

ez a kis szösszenet egész jóóóó! azért nem kis találó szövege van a tv-csatornának, nem???? N24.... naturlich 24 tonna :D

 

nem értek németül, pedig állítólag kéne, szóval ezzel csak az a bajom, hogy oké, hogy kiváltja a truckmaps-t, de ha dieter vagy herztberger kitesz egy másik táblát mondjuk egy kereszteződésbe, vagy kitesznek egy magaságkorlátozó táblát, akkor azt rögtön tudják a szoftverfejlszetők?????? a frissités ingyenes, vagy két három apróságért is fizetni kell???????

 

ilyenkor mondaná egy öreg sofőr, hogy elboldogultunk a széthajtható térképen, még egyel több elektromos-okos, amit a rövidkezűek el tudnak tulajdonítani....

 

kíváncsian várnám értékét! :)

 

cisszzzzzz

Előzmény: KODI (12323)
deps Creative Commons License 2006.04.01 0 0 12324

deps-news

 

Hogyan lehet Magyarország logisztikai központ?
Becslések szerint a logisztikai és szállítási tevékenység ma a GDP mintegy 6 százalékát adja. Ez az arány a második nemzeti fejlesztési tervben meghatározott célok teljesítésével közel a duplájára emelkedhet, ám ehhez az üzleti szférának és az önkormányzatoknak is hozzá kell járulniuk.
A második nemzeti fejlesztési terv (NFT2) egyik kiemelt programjának célja, hogy Magyarország kelet-közép-európa logisztikai központjává váljon. A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) becslései szerint a logisztikai és szállítási tevékenység ma a GDP mintegy 6 százalékát adja, és az arány közel a duplájára, 10-11 százalékra emelhető a program segítségével, de annak megvalósításához az uniós és a kormányzati források nem elegendőek, az üzleti szféra és a helyi önkormányzatok befektetéseire is szükség van.

KODI Creative Commons License 2006.04.01 0 0 12323

a profi GPS??

 

tud róla valaki valamit?

 

http://www.mapandguide.de/DE/i/business/trucknavigator/N24_trucknavigator.wmv

 

 

Kodi

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!