Keresés

Részletes keresés

Zete Creative Commons License 2002.11.18 0 0 2238
A Damassa-szakadékot tényleg nem érinti az OKT, ezért is jó, hogy a filmben legalább bemutatták, mert a térképet nézve egyáltalán nem tűnik fel, hogy ilyen érdekes terep.

Az Őserdő lezárása témában volt egy alapos diskurzus anno. Ha jól emlékszem, az a vége sztorinak, hogy totálisan ki vannak zárva onnan a turisták, az OKT jelzést meg elvezették mellette egy másik ösvényen. Persze élelmes honfitársaink már megoldották a bejutás kérdését...
Én még épp a lezárás előtt pár hónappal mentem arra, igy még (utoljára?) élvezhettem a terepet.
Kiváncsi vagyok, meddig marad igy?

/Abban azért erősen bizom, hogyha majd jópár év múlva a kislányommal járom újra az OKT-t akkor talán ismét szabadon bejárható lesz :)/

Előzmény: Lud (2237)
Lud Creative Commons License 2002.11.18 0 0 2237
Nem is tudtam, h lezárták az Őserdőt, ez volt a Bükk túra egyik fénypontja. Most akkor kerülni kell? A hétvégén a Vértesben is volt egy 150m-es jelzett kerülő körbekerítés miatt, de az mégsem az Őserdő.
A Damassa szakadékban egyszer sötétben botorkáltam egyedül lámpa nélkül, de nem ez emlékeim szerint nem része a kéktúrának, viszont valóban kötelező darab.
Előzmény: Zete (2235)
larzen Creative Commons License 2002.11.18 0 0 2236
Azt a részt én is láttam! Bár sajnos az elejéről lemaradtam, kb. a Fátyol-vízesésnél kapcsolódtam be. (Hol van ott kéktúra??? :)
Az a kilátó, amit mutattak Szilvásvárad felett van, és fizetős!!! Micsoda hülyeség egy bakancsos turista számára: fizetni a Bükkben egy kilátásért??? Persze olyan helyen van, ahova autóval még fel lehet menni. (_Lehet_, de nem tudom, szabad-e...)
Kérdeztem is a családot, hogy van-e kedvük eljönni oda egyszer, mert nekem ugye a legtöbb hely ismerősként köszönt vissza. A Három-kő kilátása nagyon tetszett nekik.
Előzmény: Zete (2235)
Zete Creative Commons License 2002.11.18 0 0 2235
Nézitek az új Kéktúra filmet?
Most tartanak a Bükknél, és tök jól bemutatták a Damasa-szakadékot meg a környékét, nem is gondoltam, hogy olyan kiváló helyek vannak a Bükknek azon a részén is. Mutattak egy olyan kilátóhelyet, ami már önmagában megérné elvergődni oda, de igy a szakadékkal együtt meg végképp!
Na meg az Őserdőt is jó volt látni, akkor még nem volt lezárva, bár ők biztos kaptak volna engedélyt a bejutáshoz.
Güsziológus Creative Commons License 2002.11.18 0 0 2234
Szia asciimo!

Mivel "közérdekű" kérdést feszegetsz (minden topicos túrázó ezt kérdezi, ha összejövünk) közhírré tétetik:o)

Nem vagyok vasutas, de van félárú igazolványom. Igaz, hogy a nyírségi távolságoknál már a félár is meglehetősen borsos. Ezért min. két naposak a túráim. 1500 Ft-os szállás esetén már megéri.

Sokan tudják, nem titok, "kirepült" mindhárom gyermekem (az egyik azt híreszteli, hogy kidobtam, de ez nem igaz), minek következtében csökkentek rendszeres kiadásaim.

Végül a lényeg. Közel 30 év munkaviszony után 35 nap szabadságom van. Idén még +10 a szakvizsga miatt.

Ja, és makacs természetű vagyok. Ha valamit a fejembe veszek, azt előbb-utóbb megcsinálom.

Végül, de nem utolsó sorban imádom felfedezni az általam eleddig ismeretlen vidékeket. Írtam már, hogy nekem az Alföld a kedvenc vidékem. (Gyermekkoromban minden nyarat Békés megyében töltöttem.)

A beszámolókat nem azért írom, hogy dicsekedjek, nem is azért, hogy mások irigykedjenek. Egyszerű szolgálatnak tekintem az információk átadását. Ha nekem megadatott, hogy utazhatok és felfedezhetem a vidéket, akkor szeretném, ha másnak nem kéne annyit vesződni azzal, hogy felkészül, összeszedi az információkat, stb.

Baromi gazdag egyébként csak lélekben vagyok, mert mióta túrázom, nincsenek fizikális problémáim, még a csigolyameszesedés állítólag visszafordíthatatlan folyamata is megállt. Nem zsibbadnak a kezeim, nem járok a reumára. És mint tudjuk, ép testben ép lélek:o)

Előzmény: asciimo (2229)
Múzsla Creative Commons License 2002.11.18 0 0 2233
Így van!
Ha lesz füzetem és elegendő szabadidőm, akkor írom is a logisztikát.
Előzmény: Váci (2225)
kvte Creative Commons License 2002.11.15 0 0 2232
Güsziológus válasz erre | adatok | e-mail 2002.11.15 11:01 (2214)

Beköszöntő

Nyár eleje óta tervezem az Alföldi Kéktúrát, most végre minden összejött. Vannak még logisztikai problémáim, de beindultam.

Helló Güszi, sok sikert és türelmet az Alföldi Kéktúrához. Ha már megemlítettél engem is mint információforrást, akkor arra kérlek téged és másokat is, hogy a Békés megyéhez tartozó szakaszok bejárásakor gondoljon rám szeretettel, és ha bármilyen részletesebb beszámoló készül, akkor dobjatok meg vele, és engedelmetekkel felnyomnám a saját lapjaimra. Különösen érdekelne, hogy az új (lektorált...) füzet mutatja a pontosabb útvonalverziókat errefelé, vagy az én jópáréves letölthető térképeim és leírásom. Ha kell, akkor javítanám a leírást a jelenlegi állapotok szerint.

kvte

Előzmény: Güsziológus (2217)
Béla én vagyok. Creative Commons License 2002.11.15 0 0 2231
Neked köszönhetően itt egy újabb érv amellett, hogy Kóspallagról induljak el.
Barna Ferivel lehet hogy én is 'elbeszélgetek' majd.
Előzmény: asciimo (2229)
lükepék Creative Commons License 2002.11.15 0 0 2230
én is utáltam azt a lejtőt, pedig csak egyszer merészkedtem fel. igaz, nagy pakkal. állati csúnyákat gondoltam, és mélyen magamba szálltam, hogy na lásd, ha 20 kilót fogsz majd egyszer hízni, így fogod magad minden hegyen vonszolni.. :))
Előzmény: asciimo (2229)
asciimo Creative Commons License 2002.11.15 0 0 2229
Kospallag-Nograd iranyt javaslom. Az elejen tul vagy a nehezen, mig Nograd iranyabol hosszu az emelkedo. A Kospallag- NHH az egyik legkegyetlenebb az egesz kekturan. Eddig 3x csinaltam, es mindig azt gondoltam a felenel, hogy :
"Biztos nem vettem eszre azt a bizonyos Barna Ferenc emlektablat es valojaban mar tul vagyok a 2/3-an..."

Aztan jo par meterrel feljebb megtalaltam az emlektablat, es a fenebe kivantam szegeny Barna Ferit..

Kellemes turat!

Guszi:
en is olvasom a hireket! Hogy a fenebe van ennyi szabadidod? Gondolom vasutas vagy, vagy pedig baromi gazdag vagy, hogy ennyit utazgatsz.
Mondjuk mar egy kicsit mas szemmel nezem a vasutat, es nem talalom olyan draganak, mint masfel eve. de ez itt off..

Előzmény: Béla én vagyok. (2226)
Béla én vagyok. Creative Commons License 2002.11.15 0 0 2228
Köszi a segítséged.
Elvileg én is úgy terveztem, hogy az igazolófüzetben szereplő irányt veszem célba, aztán eszembe jutott, hogy milyen sz.r lesz egy órát várakozni a Kisinóci th. előtt (mivel a busz 9-re ér fel, de a th. csak 10-kor nyit).
Még gombolkozom a dolgon.
A nógrádi várat majd akkor szemlélem meg, ha a Nógrád-Katalinpuszta részt járom be. Már láttam róla képeket, meg szépeket hallottam róla, de most nem fog beleférni az időmbe.
Előzmény: Lud (2227)
Lud Creative Commons License 2002.11.15 0 0 2227
Kóspallag kb. 260m Nógrád kb. 220m
Ha szabad javasolnom az előbbiből menj az utóbbiba, és ha van egy kis időd, látogasd meg a várat, amelyet folyamatosan újítanak.
Emlékszem ápr. 1-én mentünk még 96-ban, és frankón esett a hó fenn.

Szombat a Csókakő-Kőhányáspuszta útvonalon fordulok elő, ha esetleg arra vetődik egy topiklakó.

Előzmény: Béla én vagyok. (2226)
Béla én vagyok. Creative Commons License 2002.11.15 0 0 2226
Sziasztok,
Van egy hülye kérdésem. Mivel a térképeim otthon figyelnek, ill. a Csóványoson, meg a Nagyhideghegyen sosem jártam, a következő kérdés merült fel bennem.
Vasárnapra Kóspallag-Nógrád vagy Nógrád-Kóspallag bejárást tervezek. A kérdésem a következő: melyik irányban szintesebb vajon az út?
Váci Creative Commons License 2002.11.15 0 0 2225
Méghogy' lehet???

Már megvan a Vekeri Pihenőközpont-Nyiracsád szakasz! Azon kivül van egy Tiszakanyári pecsét is :-) Ja, és pár napja "jelentkeztem" itt a Szekszárdtól induló bringa-csapatba is.

Előzmény: Güsziológus (2224)
Güsziológus Creative Commons License 2002.11.15 0 0 2224
A falu a forgalmas Sárospatak - Kisvárda útvonal és a Tisza között van. A forgalom tehát elkerüli, de azt tapasztaltam, hogy megpróbál profitálni helyzetéből (pl. bicikliút épül).
Erre céloztam, amikor úgy fogalmaztam, hogy nem a hídra van szüksége a falunak.

Talán a témához is kapcsolódik, hogy épül a második vágány Szerencs és Sátoraljaújhely között. Trianon előtt Sátoraljaújhely és Csop között országon belüli vasúti összeköttetés volt. Ez a szárnyvonal sajnos, elsorvadt. Funkcióját az új híddal átveheti a Kisvárda - Sárospatak közút. (B.A.Z. megyéből máshol nem lehet kelet felé közlekedni.) Ezen a vonalon Cigánd óriási vonzereje az, hogy a Tisza partján van. Hatalmas ártéri erdők keletre is, nyugatra is. Ideális idegenforgalmi "csomópont".
Nekem nagyon tetszett a falu.

Lehet, hogy mégis belevágsz az AK-ba?

Előzmény: Váci (2223)
Váci Creative Commons License 2002.11.15 0 0 2223
"Cigánd jelenleg csöndes, takaros kis falu, megél abból is, hogy jó helyen van..."

Ezalatt mit értesz?
Egyébként én is jártam ott a nyáron, a Tisza-túra egyik délutánján kértem kölcsön Dombrádon egy bringát, azzal jártam be a Dombrád-Tiszahid szakaszt. (Nem volt túl nagy táv, de Tiszakanyáron "felszenteltem" az igazolófüzetet.)

Előzmény: Güsziológus (2222)
Güsziológus Creative Commons License 2002.11.15 0 0 2222
Elnézést a szűkszavúságért.

Kezdem az elején.
Réges-régen pontonhíd volt Cigánd és Dombrád között. Tokaj után ez volt az egyetlen átkelési lehetőség (a kompokon kívül, de ugyebár ezek nem folyamatosan üzemelnek; árvíz, jég, stb.).

Cigánd és Dombrád "fontos" falu volt. A régi térképeken még folyamatos az út. Az Igazoló Füzetben már megszakad, a pontonhidat ui. szétszerelték és máshová szállították. Felépült az új híd (volt nagy csinadratta), de Cigándtól távolabb (6 km).

Az új híd tehát nem Cigándon van, a falu mégis sajátjának érzi.
Az igazi "vesztes" azonban Dombrád.

Cigánd jelenleg csöndes, takaros kis falu, megél abból is, hogy jó helyen van, nincs szüksége az átmenő forgalomra.

Természetesen mindez az én meglátásom, én nem cigándinak gondolom a hidat, inkább tiszakanyári. Végső soron azonban Tiszakanyárt is elkerüli a híd, de a hídtól északra van egy szép sóderes rész, a part pedig tele van üdülőházakkal.

Örülök, hogy olvasod a beszámolóimat, azért írom, hogy többet tudjunk a környékről. Nem sűrün jutunk el ilyen messzire. Kisvárda 313 km. Brrr.

Előzmény: larzen (2221)
larzen Creative Commons License 2002.11.15 0 0 2221
Ezt a cigándi hidas dolgot nem értem. Hogyhogy nem bocsájtja meg a falu, hogy nem ott épült? És akkor milyen híd van a képeslapon?
"Pedig nem kell a falunak a forgalom!!!" Ezt sem értem. Ha nem épült híd, akkor nincs is forgalom...
Előzmény: Güsziológus (2220)
Güsziológus Creative Commons License 2002.11.15 0 0 2220
1. szakasz, 2. nap
Pácin – Kisvárda

Ez a szakasz meglehetősen húzós, de más választás hiányában be kellett vállalni.

Pácin-Cigánd, ÉNY Gátőrház (Liba tanya)
Korán keltem, 6:00-kor már adtam is le a kulcsot. Gyors reggeli vásárlás és irány a falu közepe. 6:30-kor indultam a kéken. Jelzések vannak, az út nyílegyenes. Láttam a napfelkeltét!!! Már megérte! Ilyet gyermekkoromban láttam utoljára alföldi tájon!
A térképpel ellentétben az út a Pácin-csatornánál nem kanyarodik, halad tovább, úgy, ahogy az a leírásban is van. Csak azt tudnám, hogy a lektorok mit lektorálnak!!! A kék út a villanyvezetéket elérve irányt vált. A szekérúton halad, jó 1 km után kanyarodik csak dél felé, egy kellemes füves úton érjük el a házakat. Már a hosszú út végén is láthatóak a házak, de nem szabad siettetni az elérésüket. Türelemmel kell menni nyugati irányba. Látszólag már túlmegyünk, mikor az út, kissé visszafelé délkeleti irányból belefut a tanyába.
A gátőrnek már felmondott a HIVATAL, de még ott lakik. A házat megvette a szomszéd (?) gátőr, de a régi (ex-gátőr) még nem költözött ki. Elmondta, hogy Ő szokta aláírni a füzetet, doboz (nyalóka) soha nem volt arrafelé. Pedig rajta kívül nem sokan járnak arra!!!
ÉNY Gátőrház (Liba tanya) – Tiszakanyár
Vannak előnyei annak, ha valaki szereti a síkvidéket és van egy pici érzéke a tájékozódáshoz. Az exgátőr bíztatására belőttem a 4 nyárfát (a térképen is jelzett halastó északi csücskénél) és irány a puszta. Szárazabb volt, mint a sáros út, de leginkább rövidebb. Volt egy takaros kis kőhíd, ezen átkeltem a csatornán. Új módszert kellett kifejleszteni. Oldalaztam a híd szélének betonján, kapaszkodva a kő korlátjában. A hídon ui. marhacsorda közlekedik, elképesztő sarat produkálva. A sikeres átkelést követően a térképen is jelzett szekérúton haladtam a kék irányába. A szekérút mentén is van csatorna, benne vadkacsák. Szépek voltak, mikor felröppentek. A levágást követően elértem a hosszú egyenes utat, még néhány km és vége a sárdagasztásnak. Az országútig sok minden nem történt.
Cigánd szép kis falu. A biztonság kedvéért a postán bélyegeztem és vettem egy képeslapot is, rajta a templom (takaros) és a HÍD. Cigánd úgy látszik nem bocsátja meg, hogy az új híd nem a falunál épült. Pedig nem kell a falunak a forgalom!!!
A gáttúra részletesen le van írva. Engem nem zavart, hogy nem volt árnyék, ui. a nap sem sütött. De ha sütött volna, akkor sem zavart volna. Nagyon jó viszont az út minősége. Homokos és apró kövek is vannak. A sártól egy időre elbúcsúztam. Akkor még nem tudtam (éppúgy, mint a gátőr a Tanú c. filmben), hogy a búcsú nem végleges. A híd kissé igénytelen, de szuperál. Még jelzések is vannak!!!
A híd után se Füzes csárda, se Boszorkány csárda. Állítólag a kettő ugyanaz, de egyik sincs. Épül egy újabb. A leírást kissé nehézkesnek találtam, 200 m után ui. egyszerűen le kell menni a gátról és irány a falu. Egyetlen gyenge jel van, de az irány egyértelmű. A falu „külvárosában” érdemes gyorsan áthaladni. Amikor elérjük a főutat, akkor jobbra kell menni, arra van ui. a falu központja, ott lehet pecsételni. Antialkoholistáknak a postát javaslom, akik szeretik a sört, azok betérhetnek a műintézménybe. Volt hangulat is. Megbeszéltük a megbeszélni valókat. Egy helyi vadásszal évődtem, aki nem tud semmit, de azt jobban tudja. Végül ittunk egy fél unicumot a turisták és a vadászok megbonthatatlan barátságára.
Tiszakanyár – Rétközberencs
A leírás segítségével könnyű kinavigálni a faluból. Ezt követően azonban szűkszavú az írás és használhatatlan a térkép. Az út völgyben halad, fedett terepen. Egy helyen van kilátás és tájékozódási pont, de Kékcse víztornya nincs a térképen. Figyelni kell tehát a régi jeleket és kitartóan haladni a nagyon kellemes, nedves homokon, akácok között. A gázvezeték után már lehet bizakodni, hamarosan feltűnik a száraz csatorna gátja. Onnan Rétközberencsig aszfalt. Érdekes vidék. A térképen szivattyú felirat van, valószínű, hogy a mélyen fekvő csatornából szivattyúzzák a vizet a XV. csatornába. De nem vagyok vízügyes.
Rétközberencs – Kisvárda
Egy helybéli megpróbált rávenni, hogy válasszam a rövidebb utat, de nem volt sikerélménye. A buszvégállomásnál lévő hídnál ui. balra kanyarodtam, jóllehet a Csicsás csatorna irányában már látszott Kisvárda. Kezdetben jó volt az út, jelzés is volt, de a házak után… A Magos-hegy 99,0 magassága kissé abszurd, de a mély fekvés miatt a sár minden eddigit felülmúlt. Egy jelzést találtam, kb. félúton. Bíztam benne, hogy a csatorna melletti út nem ér véget és kitartásom meghozta az eredményt. Elértem az országutat. A szennyvíztelep irányából egy vastag csövön folyt valamilyen folyadék a csatornába, de az állaga nem volt bizalomgerjesztő.
Kisvárdán érdemes figyelni a jeleket, mert a főút egy nagy kanyart ír le. Nekem sikerült elkavarnom, így a vár kukkolása kimaradt. Kaptam térképet a főúton, ennek alapján kicsit pontosítani kell. Előbb a Szent László utca, majd ezt követi a (elfelejtettem). A vasútállomás könnyebben is elérhető, mint az a leírásban szerepel, egyenes (jelzetlen) út vezet a templomtól. És amire gondolni sem mertem, elértem a 15:03-as vonatot, 20:00-kor már áztattam rusnya testemet.

Az alföldi homokról csak annyit, hogy ezen a 65 km-es szakaszon a gát és a Rétközberencset követő 3 km kivételével csak sár van. Na és aszfalt.

Güsziológus Creative Commons License 2002.11.15 0 0 2219
Köszi.

Apropó. Nem csuklottál tegnap?

Emlegettünk. Mikor folytatod az RP-DDK-t?

A csillaglato-t szoktad olvasni?
Jó egy hete írtam Neked!!!

Előzmény: SKSK (2218)
SKSK Creative Commons License 2002.11.15 0 0 2218
Gratula a kilenceshez!

Az én verzióm az volt, hogy mobiltelefon + egy előre felkért segítő a gép mellett, aki tud elvirázni. Persze én hosszú időre indultam el.

Előzmény: Güsziológus (2217)
Güsziológus Creative Commons License 2002.11.15 0 0 2217
Beköszöntő

Nyár eleje óta tervezem az Alföldi Kéktúrát, most végre minden összejött. Vannak még logisztikai problémáim, de beindultam.

Összefoglalnám a legfontosabbakat.
Kell Magyarország térkép a „felvonulás” megtervezéséhez.
Kell ELVIRA és VOLÁN menetrend (gyalogosoknak).
Nem árt, ha van megyetérkép, hisz a menekülő utakat is meg kell tervezni!
Az Igazoló füzetben elég jó térképszelvények vannak.
Az első két megye (B.A.Z. és Sz.Sz.B) útvonaláról van részletes leírás.
Érdemes tanulmányozni kvte beszámolóit.
Vannak hasznos információk a neten.

Szállás szempontjából nem a legrózsásabb a helyzet, de nem reménytelen. A részletekről később.

Kell továbbá hatalmas elszánás, idő és pénz.
Ennyi előzmény után belevágtam tehát, készül a részletes beszámoló.

Elnézést, de hosszú "üzemszünet" volt a fórumon, én meg összekevertem. Fentiekkel terveztem kezdeni:o)

Güsziológus Creative Commons License 2002.11.15 0 0 2216
1. szakasz, 1. nap
Sátoraljaújhely – Pácin

A 6:05-ös vonattal indultam, 9:54-kor érkeztem Sátoraljaújhelyre. Érdemes felkeresni a Hősök terét és onnan indulni. A közelben van tourinform iroda, adtak ingyenes várostérképet és szép prospektusokat.

Sátoraljaújhely – Alsóberecki
A jelzések tökéletesek, minden úgy van, ahogy a leírásban vagyon. A térképen tévesen van bejelölve a Papok-útja, a jelzett út a nyílegyenes árok mentén halad, ez a Papok-útja. A Bodrog hídjáig tehát nem problémás eljutni.
Alsóberecki – Karos
Az országútról balra kell kanyarodni, nagyon gyenge, nagyon régi jelek vannak, de a leírás alapján nem lehet eltévedni. Üzemel a söröző is. Bélyegezni nem kell. A temetőt követően még van két jel, melyek a térképen távolabb feltüntetett Móka-domb irányába haladó szekérútra invitálnak. Erre kell menni a leírás szerint is. Az egyetlen bökkenő az, hogy a jegenyék elfogyása után elfogy az út is, beszántották. Erről kvte is megemlékezik. De azért lehet menni, csak a friss szántás ilyenkor ősszel kissé ragadós, a bokrok meg szúrnak. Jelzés nincs. Van egy keresztező árok, szerencsére száraz volt. Egy helybéli (még a faluban) igyekezett lebeszélni, de nem hagytam magam. Nem bántam meg.
Mielőtt elfelejteném, a térkép az országutat jelöli, de a kék nem azon halad.
Mikor elérjük az erdősávot, látszólag elfogy az út, de nem reménytelen a továbbhaladás. Jelek is vannak. Kicsit macerás a haladás, de nem tart sokáig. Hamarosan kijutunk egy hatalmas, bekerített legelőre, ennek a szélén kell menni. Jobbra major. A következő erdőnél az út jobbra kanyarodik, jelzés is van. Beérve e faluba, megtaláljuk az oszlopot, rajta a gólyafészek.
Az úton leintettem egy Suzukit, mert jeleket nem találtam. Az egyik srác nagyon megörült, hogy kék túrázóval találkozott. Érdeklődött, hogy ismerek-e egy Hadházi nevű urat. Sajnos nem ismerek. Hosszú aszfalt a falun belül!!!
Karos – Karcsa
Országút, sáros dűlőutak, majd falu. Érdemes a postán pecsételni. A néni nagyon kedves volt, a csicsás pecsétet nyomta a füzetbe. Nyitva volt a kocsma is, lehet ott is bélyegezni. A templom szép, a plébános járta az OKT-t, de az AK-val kapcsolatban nem tud arról, hogy valaki felkereste volna. Pedig a templomkertben ideális helye lenne egy kis dobozkának, benne nyalókával. A Sátoraljaújhelyen kapott prospektusban benne van a templom fényképe. Igazán szép. A valóság azért szebb!!!
Karcsa – Pácin
A köves út minősége fokozatosan romlik, a végén már el van gazosodva. Az elágazásnál egy gyenge jel mutatja az irányt. A valamikor köves út ettől a ponttól egyébként járhatatlan. Az akácerdőben futó úton sem lehet haladni, a szántások miatt nem volt könnyű az első pár száz méter.
A panoráma (Nagykövesd) enyhe gyógyír volt.
Szerencsére a Szlovákia felőli szántás hamar véget ért és a legelő szélén futó füves úton jó tempóban lehetett haladni. A leírásban lévő fasor öt fából áll. A kőhíd még megvan, de omladozik. A temető előtt van egy kis kavarás, de nehéz eltévedni. A temető után csodás erdőben halad az út. A kastély sajnos bezárt, mire odaértem.
A távolság 26 km volt, mikor Pácinba értem, már égtek a lámpák. Viszonylag jó a közlekedés Pácin és Sátoraljaújhely között.
Pácinban töltöttem az éjszakát, még a nyár végén sikerült megállapodni a tulajjal, hogy az apartmant a szezon végén kiadja jutányos áron. Három szobás, konyhás, fürdőszobás kis házikó, de jó meleg volt, igaz, hogy csak egy szobában. A zuhanyozás után kapkodni kellett a lábam, hogy beérjek a fűtött helységbe!!! 1.500 pénzben állapodtunk meg. Egyetlen szépséghiba, hogy a falu másik végén van a ház.

Váci Creative Commons License 2002.11.15 0 0 2215
A Közép-dunántúli már elvben megvan, az új Bakony-térképen már igy van jelölve. De erről már irtam pár hónapja...
Előzmény: Güsziológus (2214)
Güsziológus Creative Commons License 2002.11.15 0 0 2214
Epilógus

Tegnap elbúcsúztam Kaposvártól. Nem részleteztem a beszámolóban, de az az igazság, hogy a szakasz bejárásakor az idő szűkössége miatt rövidítenem kellett („csaltam”), ezt a hiányosságot pótoltam tegnap. Az már csak hab a tortán, hogy jót beszélgettünk és átvettem a kitűzőt.

Annyi kiegészítésem lenne a Kaposvár vá. utáni szakasszal kapcsolatban, hogy a valóság itt is kicsit más, mint ami a térképen van. Az elkerülő út építése miatt ui. levágták az utolsó kunkort. A jelzett út ennek következtében a bicikli útba torkollik, előbb, mint a térképen jelzett szekérút. Gyanús is volt, mikor a bicikli úton haladva egyszer csak piros jeleket láttam, de nem tulajdonítottam jelentőséget neki. Most már minden világos, a szakasz szabályosan is be van járva. (Szépen mondva.)

Szépre sikeredett a búcsú a vidéktől, még a nap is kisütött. Hangulatos volt az őszi erdő. Kár, hogy a kunkort levágták, megnéztem volna a tavat a másik oldalról is. Majd legközelebb.

És hogy teljes legyen a kép, kaptam Somogy turistája igazoló lapot is. Nem szakadok tehát el a megyétől.

A piros útnak egyelőre tehát vége. Remélem, lesz Észak-Dunántúli Piros is.

Múzsla Creative Commons License 2002.11.14 0 0 2213
Szép volt Güszi!

ujfiu
Én a Baranya megyei Természetbarát Szövetségnél vettem, 100Ft-ért.

ujfiu Creative Commons License 2002.11.14 0 0 2212
Gratulálok!

mellesleg: hol lehet DDP igazolófüzetet kapni?
(köszi)

Előzmény: HEV (2211)
HEV Creative Commons License 2002.11.14 0 0 2211
Szevasztok
Ezúton értesitek minden kedves olvasót, hogy a DDP-teljesitésnél a mai naptól már csak két számjegyű sorszámot lehet kapni.10 óra 02 perckor Güsziológus Sporttárs személyesen átvette a 9-es sorszámú teljesitésért járó jelvényt mely tanusitja, hogy az elméletileg 318.5 Km-t sikeresen teljesitette. A közel három órás beszélgetésünk során a somogyi szakasz ügyes bajos dolgait is átbeszéltük és nagyon sok segitőkész információhoz jutottam. Köszönöm!
HEV
Joeyline Creative Commons License 2002.11.13 0 0 2210
Mikor pontosítási adatot küldtem, nekem is azt írta Felazso, hogy a könyv megjelenése után már nem folytatja.
A könyv szerint 2001. dec. 31-ével bezárólag 3678. az utcsó sorszám, természetesen az 1961-től újraindult számozás szerint. Az 1952-61 közötti VTSZ-es időkben teljesített sporttársakról csak töredék van, Laci bácsi (sorszám nélkül) évenkénti bontásban felsorolja Őket 1957-ig, utána már nincs semmi adata, mert bizonyos okokból "örökre" el lett tiltva mindenféle sportvezetőségtől, így nem tudta közvetlenül figyelni az eseményeket, és a korabeli sportsajtóban sem talált semmi ide vonatkozó adatot.

Én '97-ben fejeztem be az első teljesítésem, de csak '98-ban adtam le, a sorszámomat kívülről fújom, ugyanis megegyezik az egykori úttörőcsapatom számával. :))
(3369.)

Joey

Előzmény: asciimo (2195)
kvte Creative Commons License 2002.11.12 0 0 2209
Köszönöm!

kvte

Előzmény: Múzsla (2208)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!