Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 414520

Ezek a berendezések (amikről írsz) rögzítik azt is, hogy a jelző figyelése HELYETT, épp sms-t írt a vezér ?

 

Mert ha igen, akkor tényleg felesleges a kamera.

 

 

Előzmény: cs1014 (414516)
cs1014 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 414519

Én jártam így. Nem indult az autó, álltam a sávban, a zöld lámpa előtt, mögöttem meg a másik fékezés nélkül telibepancsolt.

És mikor megkérdeztem, hogy ezt most miért, aszondta, hogy "de hát zöld volt a lámpa!".

És? Akkor nem is kell az utat nézni?

Előzmény: Vendégsín (414508)
cs1014 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 414518

Itt nem az a lényeg, hogy mit rögzítenek, hanem az, hogy ki fér hozzá ezekhez az adatokhoz. Azt meg hidd el, hogy erősen korlátozzák.

 

Argentinában leadta a TV.

Előzmény: sssey (414492)
trizs77 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 414517

http://iho.hu/hir/a-vonatok-tele-vannak-de-az-utasok-fele-nem-fizet-141119

 

Szlovákiában mennyi önálló település van ?

 

A települések hány % érhető el vasúttal ?

 

Amelyik településen nincs vasút, annak lakosai úgy jártak ?

 

 

cs1014 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 414516

Még a megfigyelésről: a jelenlegi fedélzeti adatrögzítő berendezések a jármű aktuális üzemállapotát olyan részletességgel rögzítik, hogy abból gyakorlatilag az operátor összes ténykedése nagy pontossággal rekonstruálható. Kamu tehát, hogy a kamera azért kell, mert így, és csak így, meg izé, meg blabla.

 

Előzmény: cs1014 (414515)
cs1014 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 414515

OFF

elképzelhetőnek tartom, hogy azért kell bennük kialakítani az állandó megfigyelés érzetét

 

Ezzel az egésszel kapcsolatban van egy konteo-m.

Történnek dolgok (terrorizmus, külső/belső ellenség, vagy ezek virtuális megképződése), amivel elő lehet egy bizonyos, általános parát idézni a népben, illetve amire hivatkozva totális kontroll alá vonható szinte bárki.

És ehhez jön a demagógia, hogy "ha rendesen viselkedsz, nincs miért tartanod a megfigyeléstől".

 

Végeredményben pedig ott tartunk, mint a legtotalitáriusabb diktatúrákban, csak egy kicsit le van öntve cukormázzal, meg ketchuppal.

ON

 

A boardcam, meg a dolgozó paráztatása helyett nekem sokkal szimpatikusabb az európai módi, nevezetesen a normális vonatbefolyásoló.

Végeredményét tekintve pedig egyrészt jóval biztonságosabb technikailag megelőzni, ill. kvázi kizárni a baleset ilyen oldalról történő előidézhetőségét, tehát preventíve ember+technika biztosítást alkalmazni, mint az embert a technika alá vonni, úgy, hogy a technika nem tud preventív lenni, csak szankcionáló.

Ami csak eső után köpönyeg, illetve valamilyen formában terror, de legalábbis stresszforrás.

 

Még mindig fenntartom, hogy a mobilozás, és társainak tiltása merő alakoskodás, mindaddig, amíg a fedélzeti kommunikációs berendezések úgy kezelendők, ahogy.

Volt erről már korábban (asszem a spanyol balhé kapcsán) egy vita a tegnap kiikszelt trollal, akinek fogalma sem volt a GSM-R kezelésének mikéntjéről, de csak szajkózta, hogy mennyire jó, ha puskát nyomunk a masiniszta hátába, hogy "előre nézz paraszt!", ahelyett, hogy telepítenénk némi vonatbefolyásolást.

 

Csak ugye ez az egész politikai gyökerekkel bír, és az amcsiknál a "biztonságtechnikai" cégek lobbyereje elsöprő.

Előzmény: GOLAZ111 (414482)
bárány Creative Commons License 2014.11.20 0 0 414514

Ezt hiába írod be ide, trizs 2024-ben, 40 évvel a jogszabályba iktatás után is be fogja írni, hogy a fehér csak a működést jelzi :)

 

Előzmény: Snake-Mojzi (414507)
kopaszsop Creative Commons License 2014.11.20 0 0 414513

Bár itt nem is a hosszúság, hanem a sok érintett ország a lényeg!

 

nem. a rövid idő alatt szállítható nagy mennyiség a lényeg.

Előzmény: v_peti (414504)
V63 022 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 414512

"Mezei jelzőlámpás útkereszteződésre lefordítva olyan, mintha a zöldnél körül kéne néznem és meg kéne állnom, ha látótávolságon belül bármilyen jármű közeledik felém."

 

Ha valóban észlelted és még van mód a manőverezésre, akkor köteles vagy ilyen esetben mindent elkövetni a baleset elhárítása érdekében, ez nem választás kérdése.

A bármilyen jármű lehet egy szirénázó mentőautó is.

Előzmény: Snake-Mojzi (414507)
kopaszsop Creative Commons License 2014.11.20 0 0 414511

úgy szeretnék néha egy uaz-zal közlöködni. hogy kerül oda?

a kereszteződésbe úgy szabad behajtani, hogy a folyamatos áthaladás folyamatos és akadálymentes legyen, a többi közlekedőt ne befolyásolja.

de majd vépeti utánanéz a pontos megfogalmazásnak. ;)

Előzmény: Vendégsín (414508)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 414510

Nem,mert a fénysorompóhoz hasonlóan nem 100%-os ha el lehet esni vele.

Előzmény: manhattani (414461)
Grg Creative Commons License 2014.11.20 0 0 414509

Akkor a másik a hunyó, mert neki piros volt. :) (Én meg a hülye mert ha láttam akkor miért nem álltam meg,persze csak ha volt rá lehetőségem)

 

Előzmény: Vendégsín (414508)
Vendégsín Creative Commons License 2014.11.20 0 0 414508

...mintha a zöldnél körül kéne néznem és meg kéne állnom, ha látótávolságon belül bármilyen jármű közeledik felém.

 

Ha zöldnél nekimégy a keresztezésben levőnek, akkor mi van?

Előzmény: Snake-Mojzi (414507)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.11.20 0 0 414507

A fénysorompó értelmezése tehát:

 

Villogó piros fény: vasúti jármű közeledik

Villogó fehér fény: vasúti jármű nem közeledik

 

Áthaladást tiltja: villogó piros fény

Áthaladást engedélyezi: villogó fehér fény

Üzemzavart jelez: sötét

 

Azonban az átjárót fokozott óvatossággal kell megközelíteni és az andráskeresztnél vagy a vonalnál meg kell állni, ha vasúti jármű közeledik vagy jelzőőr megállj jelzést ad.

 

Mezei jelzőlámpás útkereszteződésre lefordítva olyan, mintha a zöldnél körül kéne néznem és meg kéne állnom, ha látótávolságon belül bármilyen jármű közeledik felém.

Előzmény: Snake-Mojzi (414506)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.11.20 0 0 414506

(II. 5.) KPM-BM együttes rendelet


Vasúti átjárót biztosító jelzőberendezések

 

19. § (1) A vasúti átjáró biztosítására szolgáló jelzőberendezések: a fénysorompó, a félsorompó és a teljes sorompó.

 

(2) A fénysorompó a vasúti jármű közeledését és áthaladását két egymás mellett levő, felváltva villogó piros fénnyel jelzi; egyébként a készülék villogó fehér fényt ad.

 

(3) A félsorompó a vasúti jármű közeledésekor és áthaladásának ideje alatt az úttest menetirány szerinti jobb oldalát - piros-fehér színű - sorompórúddal lezárja. A félsorompóval együtt fénysorompó is működik.

 

(4) A teljes sorompó a vasúti jármű közeledésekor és áthaladásának ideje alatt az utat, illetőleg az úttestet teljes szélességében - piros-fehér színű sorompórúddal lezárja. A teljes sorompót kiegészítheti olyan berendezés, amely

a) a sorompó lezárásának a megkezdését és záródását hangjelzéssel jelzi;

b) a sorompó lezárásának a megkezdését; valamint záródását és zárva tartását (a teljes felnyitásig) két egymás mellett levő felváltva villogó piros fénnyel jelzi.

 

(5) A félsorompó és a teljes sorompó sorompórúdján piros fényvisszaverő, illetőleg piros fényt adó lámpa van.

 

(6) A továbbhaladás tilalmát jelzi, ha

a) az - egyedül vagy félsorompóval együtt alkalmazott - fénysorompó villogó piros fényjelzést ad;

b) a fél-, illetőleg a teljes sorompó rúdja mozgásban vagy lezárt állapotban van;

c) a teljes sorompót kiegészítő berendezés [(4) bek.] hang- vagy fényjelzést ad.

 

(7) Az (1) bekezdésben említett berendezések üzemzavarát jelzi, ha

a) a fénysorompón sem a piros, sem a fehér fény nem világít;

b) a félsorompó rúdja nyitott vagy félig nyitott állapotban van és a fénysorompón sem a piros, sem a fehér fény nem világít;

c) a sorompórudak eltérő állásban vagy félig nyitott helyzetben vannak.

 

(8) A továbbhaladást - a 39. § (1) bekezdésében foglaltak megtartása mellett - engedélyezi

a) a fénysorompó villogó fehér fényjelzése,

b) a teljes sorompó rúdjainak nyitott helyzete, feltéve hogy a sorompót kiegészítő hang- vagy fényjelző berendezés jelzést nem ad.

 

Közlekedés vasúti átjáróban

 

39. § (1) A vasúti átjárót megközelíteni csak fokozott óvatossággal szabad. A vasúti átjáró megközelítésekor, illetve a vasúti átjárón történő áthaladás során eleget kell tenni a vasúti átjáró biztosítására szolgáló közúti jelzéseknek.

 

(2) A vasúti átjárón csak folyamatosan - megállás nélkül - legalább 5 km/óra átlagsebességgel szabad áthaladni.

 

(3) A vasúti átjáró előtt a 98., 99., 99/a. vagy 99/b. ábra szerinti jelzésnél, vagy a megállás helyét jelző útburkolati jel előtt meg kell állni, ha

a) bármely irányból vasúti jármű közeledik,

b) a teljes sorompó vagy a félsorompó sorompó rúdja nem teljesen nyitott helyzetben áll vagy mozog,

c) a teljes sorompót kiegészítő fényjelző berendezés, illetőleg a fénysorompó vagy félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó piros jelzést ad,

d) a teljes sorompót kiegészítő berendezés hangjelzést ad,

e) fénysorompó vagy félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó fehér jelzést nem ad,

f) vasúti jelzőőr „Megállj” jelzést ad,

g) a (2) bekezdésben meghatározott folyamatos áthaladásra nincs lehetőség,

h) ott „Állj! Elsőbbségadás kötelező” jelzőtábla van.

 

(4) Biztosítatlan vasúti átjáróra járművel csak abban az esetben szabad ráhajtani, ha a vezetője meggyőződött arról, hogy az átjáró felé vasúti jármű egyik irányból sem közeledik, és a (2) bekezdésben meghatározott folyamatos áthaladásra lehetőség van.

 

(5) Biztosított vasúti átjáróra járművel csak abban az esetben szabad ráhajtani, ha

a) a teljes sorompó mindként sorompó rúdja nyitott véghelyzetben áll, és esetleges fényjelző és/vagy hangjelző berendezése jelzést nem ad,

b) a fénysorompó vagy a félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó fehér fényjelzést ad,

c) a vasúti jelzőőr „Megállj” jelzést nem ad,

d) a (2) bekezdésben meghatározott folyamatos áthaladásra lehetőség van.

 

(6) A vasúti átjárót biztosító jelzőberendezés üzemzavara esetén járművel a vasúti átjáróra - a (3) bekezdésben említett megállást követően - abban az esetben szabad ráhajtani, ha

a) a vasúti átjáró olyan kialakítású, hogy a megállás helyéről a vasúti pálya mindkét irányban kellő távolságra belátható és a jármű vezetője meggyőződött arról, hogy az átjáró felé vasúti jármű nem közeledik, vagy

b) a vasúti átjáró forgalmát vasúti jelzőőr irányítja és a jelzőőr „Megállj” jelzést nem ad,

feltéve - mindkét esetben - hogy a (2) bekezdésben említett folyamatos áthaladás lehetséges.

 

(7) Ha a vasúti átjáróban a jármű elakad, és vezetője azt bármilyen módszerrel vagy eszközzel azonnal eltávolítani nem képes, köteles mindent megtenni annak érdekében, hogy a közeledő vasúti jármű vezetője vagy a vasút más alkalmazottja a veszélyhelyzetről a lehető legrövidebb időn belül tudomást szerezzen.

Előzmény: v_peti (414505)
v_peti Creative Commons License 2014.11.20 0 0 414505

Rákerestem, de nem találtam konkrét infót a KRESZ-szabályzatban a fényjelző készülékről.

Előzmény: kopaszsop (414450)
v_peti Creative Commons License 2014.11.20 0 0 414504

Na ja, én is észrevettem a leordítóbb hibát, hogy nem egy iszonyatosan hosszú vasúti szerelvényről van szó, hanem egy hosszú viszonylatról. Bár itt nem is a hosszúság, hanem a sok érintett ország a lényeg!

Előzmény: hmsoft (414498)
manhattani Creative Commons License 2014.11.20 0 0 414503

Nem hecker, hacker.

 

Kérdezd meg egy magyarországi nagybank főszoftveresét, hogy utoljára mikor tört be egy "jó hacker" a rendszerükbe.

Kérdezd meg egy óriási amerikai multi itteni info security managerét (ír ide), hogy mikor volt utoljára sikeres hackertámadás a rendszerük ellen.

 

100%-os védelem valóban nincs, de olyan közel jár hozzá, hogy te nyugodtan veheted 100%-osnak :-)

Előzmény: Törölt nick (414496)
manhattani Creative Commons License 2014.11.20 0 0 414502

>az eredményesség és az adatvédelem/személyiségi jogok közvetlen összekötése ...

 

Nem az adatvédelemmel/személyiségi jogokkal, hanem a mozdonyokon kiépített, a mozdonyvezetők esetenkénti szándékos vagy akaratlan hibás munkavégzéséből eredő hibákat kivédő kiépített rendszerekkel kötöm össze az eredményességet.

 

Olcsóbb jól dolgozó mozdonyvezetőket alkalmazni, mint qrva drága műszaki rendszerekkel kivédeni a hibás munkavégzést. Mert pl. nincs az a qrva drága műszaki rendszer, amit nem lehet kiiktatni vagy becsapni.

 

 

Előzmény: vrobee (414500)
vrobee Creative Commons License 2014.11.19 0 0 414501

Persze, semmi sem 100%-osan biztonságos, csak nagyon nem mindegy, hogy kellő motivációval/erőforrással rendelkező illetéktelen célzottan hozzájut valaki személyes adataihoz, vagy pedig tálcán kínáljuk az összeset, tömegesen, akárkinek.

Előzmény: Törölt nick (414496)
vrobee Creative Commons License 2014.11.19 0 0 414500

Ezt meg már csak bűncselekmény gyanúja esetén lehet.

Itt ebben ez a lényeg.

 

Más pénzéből lehet önérzeteskedni Európában. Amerikában erre senki nem fizet.

Engedelmeddel, ez (az eredményesség és az adatvédelem/személyiségi jogok közvetlen összekötése) marhaság. Nyilván minden cég a kisebb ellenállás irányába mozdul, de ez egy apró morzsa az anyagiakban, az európai vasutak nem ezért veszteségesek, és ezt te pontosan tudod... (Azzal együtt, hogy az amerikai vállalatokon kisebb a teher, lehet találni olyat, amit meg az európaiak úsznak meg olcsóbban - mondjuk az EÜ-rendszer eltartása, hogy valami nagyon durvát mondjak...).

Előzmény: manhattani (414494)
hmsoft Creative Commons License 2014.11.19 0 0 414499

fedvény:

ismét megint

(a kevésbé szép törölhető)

Előzmény: hmsoft (414498)
hmsoft Creative Commons License 2014.11.19 0 0 414498

Kiváló, ismét megint sikerült a szerzőnek összekevernie a vonal és a vonat szavakat, ráadásul úgy, hogy közben viszonylatra/járatra asszociált. Az már csak egy apróság, hogy miért is kellene személyszállító vonatok és konténeres irányvonatok viszonylatait egymáshoz hasonlítgatni (és ha már hasonlítgatja, miért nem számol a Harkov-Vlagyivosztok járattal). Mellesleg az átrakás, plusz a határátlépések miatti procedúra szépen rátesz a menettartamra. Itt tanulmányozható, hogy a Transzkonténer (Transcontainer) mennyi idő alatt teljesít egyes viszonylatokat. A 12,2 napra vállalt Nahodka-Kalinyingrád táv éppenséggel majdnem 10,5 ezer km. De egy Nahodka-Buszlovszkaja is laza tízezer, plusz még amennyit a vonat Finnországon belül bejár.

hm

Előzmény: v_peti (414487)
manhattani Creative Commons License 2014.11.19 0 0 414494

Az utcai kamerák monitorja mögött sem ül rendőr, nincs annyi szabad. A felvételeket rögzítik, és ha kell, visszanézik, esetleg gyanúsítottak arcát keresi képelemző sw. Az övfigyelő kamerák a rendszámfigyelők is, ott elég, hogy elektronikusan leolvassák a rendszámot, megállapítják, hogy be volt-e kötve az utas és kész. De mégis rögzítik, mert ha később bejelentik, hogy azt az autót épp lopják, visszanézhető, hogy ki vezette. Ezt meg már csak bűncselekmény gyanúja esetén lehet.

 

>A fülkében legfeljebb az merül fel, hogy indokolt-e venni a vezér képét egész nap, vagy megoldható máshogy is.

 

Nem csak a képét, a kezei ténykedését is (mert pl. azzal ír SMS-t).

Megoldható máshogy is? Igen, tele lehet pakolni a mozdony kezelőszerveit helyzetérzékelőkkel, mint a repülőn, meg a mozdonyra EÉVB-t, ami felhívást ad, sűrített felhívást ad, meg ilyenek. Jó drága lenne. Az európai vasutaknál ilyesmiket csinálnak. Az európai vasutak mind vastagon veszteségesek, az adófizetők kegyelméből élnek. Az amerikai vasutaknál a UP-ről hallottam most szeptemberben: múlt évben vagy 4, vagy 8 (elfelejtettem, hogy pontosan mennyi) milliárd USD volt az adózás utáni nyeresége. A nyeresége.

Más pénzéből lehet önérzeteskedni Európában. Amerikában erre senki nem fizet.

 

Előzmény: vrobee (414493)
vrobee Creative Commons License 2014.11.19 0 0 414493

Az ilyen övfigyelő kamerák képét éppúgy kezelik, mint az utcaiakét.

Ül a monitor mögött két rendőr, és bámul? Csodálkoznék. Az ilyeneket teljesen automata szoftver szokta feldolgozni, és ebben az esetben nyilván semmi szükség arra, hogy az egyértelműen szabályos autósokról bármi adatot rögzíts.

 

A járatpilóták minden ténykedését és a hangjukat is rögzítik.

Mert ez alapvetően biztonsági kérdés. A fülkében legfeljebb az merül fel, hogy indokolt-e venni a vezér képét egész nap, vagy megoldható máshogy is. Egy irodában videózni, ahogy az alkalmazott dolgozik/a sgggét vakarja, az más kategória.

 

 

Előzmény: manhattani (414490)
sssey Creative Commons License 2014.11.19 0 0 414492

vrobee

 

A munkavállaló korlátlan megfigyelése különösebb indok, komolyabb gyanú nélkül, az hétszentség, hogy alkotmányellenes.

 

Tényeket nem mondhatok, de tudok olyan európai állami céget, amely a GPS-es járműkövetéssel egybeépítve rögzíti a gépjármű utasterének a képét is. Azt, hogy mennyi időre visszamenőlegesen rögzítik, azt nem tudom, de a mai kapacitások mellett ez akár korlátlan is lehet.

Ennek köszönhetően percre pontosan visszakereshető, hogy ki vezette a gépkocsit, volt-e rajta kívül más is a gépkocsiban, esetleg elbóbiskolt-e, telefonált-e, stb...

A példa kedvéért visszanézhettem, amikor én is a gépjárműben ültem.

 

Itt nem az a lényeg, hogy mit rögzítenek, hanem az, hogy ki fér hozzá ezekhez az adatokhoz. Azt meg hidd el, hogy erősen korlátozzák.

 

sssey

Előzmény: vrobee (414488)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.19 0 0 414491
Megértem. Reménytelen...
Előzmény: r1232 (414485)
manhattani Creative Commons License 2014.11.19 0 0 414490

Az ilyen övfigyelő kamerák képét éppúgy kezelik, mint az utcaiakét.

 

A járatpilóták minden ténykedését és a hangjukat is rögzítik. Ott nincs szükség videókamerára, mert minden kezelő- vagy kormányszerv mozgatásukról rögzítés marad. Minden gyanú nélkül is. Ezellen soha senki nem emelt kifogást.

 

Előzmény: vrobee (414488)
manhattani Creative Commons License 2014.11.19 0 0 414489

Ha már sok éve lejárt, újra kell vizsgáznod.

Előzmény: v_peti (414486)
vrobee Creative Commons License 2014.11.19 0 0 414488

A biztonságiőves kamerák nem tudom, hogy működnek, de iylet valszg. csak úgy lehet üzembe helyezni, ha garantálható a zárt adatkezelés, pl. nem tárolódik el a szabályos autósokról semmi, vagy nem hozzáférhető csak úgy, stb.

A munkavállaló korlátlan megfigyelése különösebb indok, komolyabb gyanú nélkül, az hétszentség, hogy alkotmányellenes.

Előzmény: manhattani (414480)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!