Még a megfigyelésről: a jelenlegi fedélzeti adatrögzítő berendezések a jármű aktuális üzemállapotát olyan részletességgel rögzítik, hogy abból gyakorlatilag az operátor összes ténykedése nagy pontossággal rekonstruálható. Kamu tehát, hogy a kamera azért kell, mert így, és csak így, meg izé, meg blabla.
elképzelhetőnek tartom, hogy azért kell bennük kialakítani az állandó megfigyelés érzetét
Ezzel az egésszel kapcsolatban van egy konteo-m.
Történnek dolgok (terrorizmus, külső/belső ellenség, vagy ezek virtuális megképződése), amivel elő lehet egy bizonyos, általános parát idézni a népben, illetve amire hivatkozva totális kontroll alá vonható szinte bárki.
És ehhez jön a demagógia, hogy "ha rendesen viselkedsz, nincs miért tartanod a megfigyeléstől".
Végeredményben pedig ott tartunk, mint a legtotalitáriusabb diktatúrákban, csak egy kicsit le van öntve cukormázzal, meg ketchuppal.
ON
A boardcam, meg a dolgozó paráztatása helyett nekem sokkal szimpatikusabb az európai módi, nevezetesen a normális vonatbefolyásoló.
Végeredményét tekintve pedig egyrészt jóval biztonságosabb technikailag megelőzni, ill. kvázi kizárni a baleset ilyen oldalról történő előidézhetőségét, tehát preventíve ember+technika biztosítást alkalmazni, mint az embert a technika alá vonni, úgy, hogy a technika nem tud preventív lenni, csak szankcionáló.
Ami csak eső után köpönyeg, illetve valamilyen formában terror, de legalábbis stresszforrás.
Még mindig fenntartom, hogy a mobilozás, és társainak tiltása merő alakoskodás, mindaddig, amíg a fedélzeti kommunikációs berendezések úgy kezelendők, ahogy.
Volt erről már korábban (asszem a spanyol balhé kapcsán) egy vita a tegnap kiikszelt trollal, akinek fogalma sem volt a GSM-R kezelésének mikéntjéről, de csak szajkózta, hogy mennyire jó, ha puskát nyomunk a masiniszta hátába, hogy "előre nézz paraszt!", ahelyett, hogy telepítenénk némi vonatbefolyásolást.
Csak ugye ez az egész politikai gyökerekkel bír, és az amcsiknál a "biztonságtechnikai" cégek lobbyereje elsöprő.
"Mezei jelzőlámpás útkereszteződésre lefordítva olyan, mintha a zöldnél körül kéne néznem és meg kéne állnom, ha látótávolságon belül bármilyen jármű közeledik felém."
Ha valóban észlelted és még van mód a manőverezésre, akkor köteles vagy ilyen esetben mindent elkövetni a baleset elhárítása érdekében, ez nem választás kérdése.
A bármilyen jármű lehet egy szirénázó mentőautó is.
Azonban az átjárót fokozott óvatossággal kell megközelíteni és az andráskeresztnél vagy a vonalnál meg kell állni, ha vasúti jármű közeledik vagy jelzőőr megállj jelzést ad.
Mezei jelzőlámpás útkereszteződésre lefordítva olyan, mintha a zöldnél körül kéne néznem és meg kéne állnom, ha látótávolságon belül bármilyen jármű közeledik felém.
19. § (1)A vasúti átjáró biztosítására szolgáló jelzőberendezések: a fénysorompó, a félsorompó és a teljes sorompó.
(2)A fénysorompó a vasúti jármű közeledését és áthaladását két egymás mellett levő, felváltva villogó piros fénnyel jelzi; egyébként a készülék villogó fehér fényt ad.
(3)A félsorompó a vasúti jármű közeledésekor és áthaladásának ideje alatt az úttest menetirány szerinti jobb oldalát- piros-fehér színű - sorompórúddallezárja. A félsorompóval együtt fénysorompó is működik.
(4)A teljes sorompó a vasúti jármű közeledésekor és áthaladásának ideje alatt az utat, illetőleg az úttestet teljes szélességében - piros-fehér színű sorompórúddallezárja. A teljes sorompótkiegészíthetiolyan berendezés, amely
a) a sorompó lezárásának a megkezdését és záródásáthangjelzéssel jelzi;
b) a sorompó lezárásának a megkezdését; valamint záródását és zárva tartását (a teljes felnyitásig) két egymás mellett levő felváltvavillogó piros fénnyel jelzi.
(5) A félsorompó és a teljes sorompósorompórúdjánpiros fényvisszaverő, illetőleg piros fényt adó lámpavan.
(6)A továbbhaladás tilalmát jelzi, ha
a) az - egyedül vagy félsorompóval együtt alkalmazott - fénysorompóvillogó piros fényjelzést ad;
b) a fél-, illetőleg a teljessorompó rúdja mozgásban vagy lezárt állapotban van;
c) a teljes sorompótkiegészítő berendezés[(4) bek.]hang- vagy fényjelzést ad.
(7) Az (1) bekezdésben említettberendezések üzemzavarát jelzi, ha
a) afénysorompón sem a piros, sem a fehér fénynem világít;
b) afélsorompó rúdja nyitott vagy félig nyitottállapotban vanésa fénysorompón sem a piros, sem a fehérfény nem világít;
c) asorompórudak eltérő állásban vagy félig nyitott helyzetbenvannak.
(8) A továbbhaladást- a 39. § (1) bekezdésében foglaltak megtartása mellett -engedélyezi
a) a fénysorompóvillogó fehér fényjelzése,
b) ateljes sorompórúdjainaknyitott helyzete, feltéve hogy a sorompótkiegészítő hang- vagy fényjelzőberendezésjelzést nem ad.
Közlekedés vasúti átjáróban
39. § (1) A vasúti átjárótmegközelíteni csak fokozott óvatossággal szabad. A vasúti átjáró megközelítésekor, illetve a vasúti átjárón történő áthaladás során eleget kell tenni a vasúti átjáró biztosítására szolgáló közúti jelzéseknek.
(2) A vasúti átjárón csak folyamatosan - megállás nélkül -legalább 5 km/óra átlagsebességgel szabad áthaladni.
(3) A vasúti átjáró előtt a 98., 99., 99/a. vagy 99/b. ábra szerinti jelzésnél, vagy a megállás helyét jelző útburkolati jel előttmeg kell állni, ha
a) bármely iránybólvasúti jármű közeledik,
b) a teljes sorompó vagy a félsorompósorompó rúdja nem teljesen nyitotthelyzetben állvagy mozog,
c) a teljes sorompót kiegészítő fényjelző berendezés, illetőleg a fénysorompó vagy félsorompóval kiegészített fénysorompóvillogó piros jelzést ad,
d) a teljes sorompót kiegészítő berendezéshangjelzést ad,
e) fénysorompó vagy félsorompóval kiegészítettfénysorompó villogó fehér jelzést nem ad,
f) vasútijelzőőr „Megállj” jelzést ad,
g) a (2) bekezdésben meghatározottfolyamatos áthaladásra nincs lehetőség,
(4)Biztosítatlan vasúti átjáróra járművel csak abban az esetben szabad ráhajtani, ha a vezetője meggyőződött arról, hogy az átjáró felévasúti járműegyik irányból sem közeledik, és a (2) bekezdésben meghatározott folyamatos áthaladásra lehetőség van.
(5)Biztosított vasúti átjárórajárművel csak abban az esetbenszabad ráhajtani, ha
a) a teljes sorompó mindkéntsorompó rúdja nyitott véghelyzetben áll, és esetlegesfényjelző és/vagy hangjelző berendezése jelzést nem ad,
b) a fénysorompó vagy a félsorompóval kiegészített fénysorompóvillogó fehér fényjelzést ad,
c) a vasútijelzőőr „Megállj” jelzést nem ad,
d) a (2) bekezdésben meghatározottfolyamatos áthaladásra lehetőség van.
(6) A vasúti átjárót biztosítójelzőberendezés üzemzavara eseténjárművel a vasúti átjáróra - a (3) bekezdésben említettmegállást követően-abban az esetben szabad ráhajtani, ha
a) a vasúti átjáró olyan kialakítású, hogy a megállás helyéről a vasúti pálya mindkét irányban kellő távolságra belátható és a jármű vezetője meggyőződött arról, hogyaz átjáró felé vasúti jármű nem közeledik, vagy
b) a vasúti átjáró forgalmát vasúti jelzőőr irányítja és a jelzőőr „Megállj” jelzést nem ad,
feltéve - mindkét esetben - hogy a (2) bekezdésben említett folyamatos áthaladás lehetséges.
(7) Ha a vasúti átjáróbana jármű elakad, és vezetője azt bármilyen módszerrel vagy eszközzel azonnal eltávolítani nem képes,köteles mindent megtenni annak érdekében, hogy a közeledő vasúti jármű vezetőjevagy a vasút más alkalmazottjaa veszélyhelyzetről a lehető legrövidebb időn belül tudomást szerezzen.
Na ja, én is észrevettem a leordítóbb hibát, hogy nem egy iszonyatosan hosszú vasúti szerelvényről van szó, hanem egy hosszú viszonylatról. Bár itt nem is a hosszúság, hanem a sok érintett ország a lényeg!
>az eredményesség és az adatvédelem/személyiségi jogok közvetlen összekötése ...
Nem az adatvédelemmel/személyiségi jogokkal, hanem a mozdonyokon kiépített, a mozdonyvezetők esetenkénti szándékos vagy akaratlan hibás munkavégzéséből eredő hibákat kivédő kiépített rendszerekkel kötöm össze az eredményességet.
Olcsóbb jól dolgozó mozdonyvezetőket alkalmazni, mint qrva drága műszaki rendszerekkel kivédeni a hibás munkavégzést. Mert pl. nincs az a qrva drága műszaki rendszer, amit nem lehet kiiktatni vagy becsapni.
Persze, semmi sem 100%-osan biztonságos, csak nagyon nem mindegy, hogy kellő motivációval/erőforrással rendelkező illetéktelen célzottan hozzájut valaki személyes adataihoz, vagy pedig tálcán kínáljuk az összeset, tömegesen, akárkinek.
Ezt meg már csak bűncselekmény gyanúja esetén lehet.
Itt ebben ez a lényeg.
Más pénzéből lehet önérzeteskedni Európában. Amerikában erre senki nem fizet.
Engedelmeddel, ez (az eredményesség és az adatvédelem/személyiségi jogok közvetlen összekötése) marhaság. Nyilván minden cég a kisebb ellenállás irányába mozdul, de ez egy apró morzsa az anyagiakban, az európai vasutak nem ezért veszteségesek, és ezt te pontosan tudod... (Azzal együtt, hogy az amerikai vállalatokon kisebb a teher, lehet találni olyat, amit meg az európaiak úsznak meg olcsóbban - mondjuk az EÜ-rendszer eltartása, hogy valami nagyon durvát mondjak...).
Kiváló, ismét megint sikerült a szerzőnek összekevernie a vonal és a vonat szavakat, ráadásul úgy, hogy közben viszonylatra/járatra asszociált. Az már csak egy apróság, hogy miért is kellene személyszállító vonatok és konténeres irányvonatok viszonylatait egymáshoz hasonlítgatni (és ha már hasonlítgatja, miért nem számol a Harkov-Vlagyivosztok járattal). Mellesleg az átrakás, plusz a határátlépések miatti procedúra szépen rátesz a menettartamra. Itt tanulmányozható, hogy a Transzkonténer (Transcontainer) mennyi idő alatt teljesít egyes viszonylatokat. A 12,2 napra vállalt Nahodka-Kalinyingrád táv éppenséggel majdnem 10,5 ezer km. De egy Nahodka-Buszlovszkaja is laza tízezer, plusz még amennyit a vonat Finnországon belül bejár.
Az utcai kamerák monitorja mögött sem ül rendőr, nincs annyi szabad. A felvételeket rögzítik, és ha kell, visszanézik, esetleg gyanúsítottak arcát keresi képelemző sw. Az övfigyelő kamerák a rendszámfigyelők is, ott elég, hogy elektronikusan leolvassák a rendszámot, megállapítják, hogy be volt-e kötve az utas és kész. De mégis rögzítik, mert ha később bejelentik, hogy azt az autót épp lopják, visszanézhető, hogy ki vezette. Ezt meg már csak bűncselekmény gyanúja esetén lehet.
>A fülkében legfeljebb az merül fel, hogy indokolt-e venni a vezér képét egész nap, vagy megoldható máshogy is.
Nem csak a képét, a kezei ténykedését is (mert pl. azzal ír SMS-t).
Megoldható máshogy is? Igen, tele lehet pakolni a mozdony kezelőszerveit helyzetérzékelőkkel, mint a repülőn, meg a mozdonyra EÉVB-t, ami felhívást ad, sűrített felhívást ad, meg ilyenek. Jó drága lenne. Az európai vasutaknál ilyesmiket csinálnak. Az európai vasutak mind vastagon veszteségesek, az adófizetők kegyelméből élnek. Az amerikai vasutaknál a UP-ről hallottam most szeptemberben: múlt évben vagy 4, vagy 8 (elfelejtettem, hogy pontosan mennyi) milliárd USD volt az adózás utáni nyeresége. A nyeresége.
Más pénzéből lehet önérzeteskedni Európában. Amerikában erre senki nem fizet.
Az ilyen övfigyelő kamerák képét éppúgy kezelik, mint az utcaiakét.
Ül a monitor mögött két rendőr, és bámul? Csodálkoznék. Az ilyeneket teljesen automata szoftver szokta feldolgozni, és ebben az esetben nyilván semmi szükség arra, hogy az egyértelműen szabályos autósokról bármi adatot rögzíts.
A járatpilóták minden ténykedését és a hangjukat is rögzítik.
Mert ez alapvetően biztonsági kérdés. A fülkében legfeljebb az merül fel, hogy indokolt-e venni a vezér képét egész nap, vagy megoldható máshogy is. Egy irodában videózni, ahogy az alkalmazott dolgozik/a sgggét vakarja, az más kategória.
A munkavállaló korlátlan megfigyelése különösebb indok, komolyabb gyanú nélkül, az hétszentség, hogy alkotmányellenes.
Tényeket nem mondhatok, de tudok olyan európai állami céget, amely a GPS-es járműkövetéssel egybeépítve rögzíti a gépjármű utasterének a képét is. Azt, hogy mennyi időre visszamenőlegesen rögzítik, azt nem tudom, de a mai kapacitások mellett ez akár korlátlan is lehet.
Ennek köszönhetően percre pontosan visszakereshető, hogy ki vezette a gépkocsit, volt-e rajta kívül más is a gépkocsiban, esetleg elbóbiskolt-e, telefonált-e, stb...
A példa kedvéért visszanézhettem, amikor én is a gépjárműben ültem.
Itt nem az a lényeg, hogy mit rögzítenek, hanem az, hogy ki fér hozzá ezekhez az adatokhoz. Azt meg hidd el, hogy erősen korlátozzák.
Az ilyen övfigyelő kamerák képét éppúgy kezelik, mint az utcaiakét.
A járatpilóták minden ténykedését és a hangjukat is rögzítik. Ott nincs szükség videókamerára, mert minden kezelő- vagy kormányszerv mozgatásukról rögzítés marad. Minden gyanú nélkül is. Ezellen soha senki nem emelt kifogást.
A biztonságiőves kamerák nem tudom, hogy működnek, de iylet valszg. csak úgy lehet üzembe helyezni, ha garantálható a zárt adatkezelés, pl. nem tárolódik el a szabályos autósokról semmi, vagy nem hozzáférhető csak úgy, stb.
A munkavállaló korlátlan megfigyelése különösebb indok, komolyabb gyanú nélkül, az hétszentség, hogy alkotmányellenes.