Nem 100%-os, mert nem tudom fejből a váűltót, de mindjárt megkérdezek egy illetékes szakértőt.:)
Szerintem a helytelen használat ott nem tud kiütközni....
természetesen ( bár ez már nem természetes ) magyarországi és vezetett szervizkönyves, ráadásul az első ( 1500-as ) szerviz kivételével ugyanabban a szervizben voltak a kötelező és a nem kötelező szervizek is ( volt már egy apró gondom az első futóművel )
Rákérdeztem, most egyezkedünk, elég pozitívan állnak a kérdéshez. Ráadásul egy hónap múlva úgyis ismét találkozunk mert viszem a 80e-es szervizre...
Ilyenkor szokas, hogy a markakepviselet "meltanyossagbol" atvallalja a szervizkoltseg egy jo reszet. Altalaban az a feltetele, hogy az auto magyar legyen, vezetett szervizkonyvvel. Ha nem ajanljak fel, hatarozottan kerdezz ra. A Skodanal peldaul tobb esetetet is hallottam eredmenyes targyalasokrol, pedig a Porsche Hungaria is genya tud am lenni...
az a baj, hogy nagyon szükségem van az autóra és nincs időm arra, hogy elkezdjek esetlegesen pereskedni a CH-val.
Inkább megcsináltatom az autót, elkérem a hibás-cserélt alkatrészeket, no meg a számlát ( :) ) és körülnézek mit lehetne tenni a "kár enyhítésére"
igen de a difi is kukás akkor, szóval keresni kellene egy bontott váltót és difit. Nem hiszem, hogy a bontók tele lennének 1.4-es Xsarákkal..:(
Beszéltem a munkafelvevővel a szavatosság kérdéséről, azt mondta, hogy CH azt fogja mondani, hgy ez egy téves váltás vagyis helytelen használat miatt következett be ezért nem fogják a szavatossági kérdést elfogadni. Persze ettől még megpróbáljuk.
Az a baj, hogy gar esetén a gyártónak kell bizonyítani, hogy esetlegesen helytelenül használtam, szavatosság esetén viszont nekem, hogy helyesen használtam...
Én megpróbálnák valamit megtenni azért, hogy a 500 eFt-ot ne nekem kelljen kiköhögnöm 76 ekm után...
De legvégső esetben egy bontott váltót rakatnék be, az szvsz töredéke ennek az összegnek.
a difi az tulajdonkeppen a valtohoz tartozik, vagy a futomuhoz, vagy...?
csak azert, mert nekem azt mondtak, a motorra es a valtora 3 ev a gari, tehat igy olcsobb lehetne. vagy egy masik variacio: mitol tort az le? anyaghiba? akkor szavatossag - szinten 3 ev a jogszabalyok szerint.
gar csak egy évig volt, szóval...:(
és a 400e csak az anyag a végszámla 500 fölött lesz.
Ezzel viszont módosítom a korábbi hozzászólásomat, a 3 milliós autóra 800e-t kellett költeni két év alatt, ez nem túl gazdaságos...
Még megpróbálkozok a szavatossággal, de látva a hozzáállást az AC-hoz nincsenek hiú reményeim.
kérdeztem őket, azt mondták egyáltalán nem vagyok ezzel egyedül az ABS, illetve a puha anyagok az oka a gyors fék kopásnak.
Az mondjuk tény, hogy a gumijaim még igen jó állapotban vannak, mind a téli mind a nyári garnitúra
Hát a tárcsa vetemedése (illetve egyenetlen kopása) pedig erősebb fékezéskor (satuzás pl.)szokott bekövetkezni asszem, ha rendesen szerelik és gyári anyagot használnak, akkor kb. 60 ekm-t kibír egy (ez tényleg csak kb. !). A tárcsa csere azért húzós, mert betétet is kell vele együtt cserélni, előírás szerint.
Beszélj a szervízben valakivel, hogy mi lehet az oka a sok cserének, hátha mondanak valamit. Mellesleg leszabályoztatni nem lehet a tárcsát ? Azt szokták, ha elég vastag.
na felhívtak a szervizből...:(
A difiben a bolygókerékről letört egy darab ami beleesett a váltóba és ott is magával rántott még néhány alkatrészt...
Csak anyagköltségre mondtak 400e Ft-ot és minimum egy de legalább két hetet:((
Most mit mondja, nem vagyok túl boldog...
tényleg normálisan vezetek és nem padlógáz, padlófék üzemmódban.
Ha a tárcsa és betétcsere most jött volna ki elsőként egy szavam nem lenne, de már volt egy tárcsa és két betétcserém.
És azért egy tárcsa-betét csere 50e Ft:(
A kuplungra 80e-t mondtak, a váltót elöbb szétszedik és csak azután közlik az összeget.
Lehet, hogy kifogtam egy hibásabb példányt?:(
Borgasz
Ui.: Ennek ellenére amíg várakoztam megnéztem a C3-at és elgondolkoztam, hogy a feleségem részére be kellene egy olyat szerezni.
Szvsz a 76 ekm utáni kuplung csere normális.
A fék akkor ráz így, ha a tárcsát le kell szabályozni, mert nem egyenletes a felülete. A fékek kopása elég vezető függő...
A váltó zörgése ennyi után viszont érdekes.
Nekünk volt egy Xsara I 1.4i SX (már eladtuk) '97 novemberi. Amikor eladtuk, akkor volt benne 80000 km. Soha semmi gond nem volt vele. Egyedül egy légtömegmérőt (vagy mit) kellett kicseréltetni (az is sz@r német gyártmány volt: Bosch). 6 literes átlagfogyasztással ment. A 75000-es szervízen még mindig nem kellett kicserélni az eredeti(!!!) fékbetéteket és tárcsákat. Azt mondták a szervízben, hogy majd 90000-nél. Ők is csodálkoztak. Egyébként csak normális vezetési stílus kérdése.
Egy érdekes történet aminek még nincs vége.
Elöljáróban egy két éves 76e km-t futott 1.4-es XsaraI-et használok annak új kora óta.
Tegnap reggel amikor megálltam még semmi hibajelenség nem volt.
Amikor este elindultam már az első métereknél valami gyanús volt, valami furcsa zörejt hallottam azt hittem, hogy az egyik kerekem leeresztett, kiszálltam az autóból, de mind a négy kerék tökéletes volt.
A zaj egyre erősödött olyan volt mintha a kerékpárküllők közé betesztek egy kártyalapot.
Viszont érdekes módon gázadásra elhallgatott, de amint egy kicsit is visszavettem a gázt újra előjött bármelyik sebességfokozatban is voltam.
Ha kinyomtam a kuplungot egy kicsit halkabb lett, de nem jelentősen.
Ma reggel elvittem szervizbe, hogy javítsák meg.
Most hívtak vissza, hogy kuplung csere, de a váltómat is szét kell szedni mert az is zörög...:((
Az már csak apróság, ha már ott volt az autó akkor mondtam, hogy nézzék meg a féket és a centírozást is, mert erősebb fékezéseknél berázza az elejét az autó.
A telefonhíváskor megnyugtattak, hogy betét és tárcsacserét is kell az autón végezni.
Szerintetek ez normális, hogy ennyi idő alatt megadja magát a kuplung és már ez a második tárcsa és a harmadik betétcserém??
( Azt hozzá kell tenni, hogy a szervizt ismerem megbízok bennük nem akarnak átverni és természetesen minden kötelező szerviz időben el volt végezve az autón, bár ezek a hibák attól függetlenek )
Ha ezt a mai szervizköltséget is hozzászámolom akkor a két év alatt már több mint fél millió forint elment szervizre egy három milliós autóra...