Keresés

Részletes keresés

etomcat Creative Commons License 2019.12.19 -2 0 99360

> Hát aki egy turbulenciáért képes perelni a légitársaságot, azt jól pofán kéne csapni, nem kártérítést fizetni neki. Esetleg beleírni az ÁSZF-be, hogy csak saját felelősségére kérjen kávét.

 

Ültem olyan Wizz gépen 6-7 éve, ahol repülés közben konkrétan bemondták, hogy a kedves utasok elnézését kérik, de a turbulencia helyzet miatt ezen a járaton nem tudnak cateringet felszolgálni. Akinek orvosi okból szüksége lenne folyadékra, kérjük külön jelezze a légikísérőknek.

 

Szóval bizonyos fokú turbulencia esetén megvan a fapados légitársaságnak is a felelőssége. Ha az időjárás radar képe úgy néz ki mintha 30 kémrepülő zavarná egyszerre, de a személyzet mégis felszolgál, mert annyira hajtják a 2-3 eurós italokból a bevételt, az nem az utasok felelőssége.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (99357)
etomcat Creative Commons License 2019.12.19 -3 0 99359

> https://index.hu/kulfold/eurologus/2019/12/19/a_legitarsasag_fizet_a_kiomlott_kaveert/

 

Amerikában volt olyan ügy, ahol valamelyik gyorsétterem lánc (mc bohócos?) indokolatlanul túl forró kávét szolgált ki tető nélkül az autós áthajtós pultnál. Egy női sofőr a lába közé tette, aztán induláskor kiömlött és leégette a csúnyáját. Több millió dolláros kártérítést nyert, mert utána nem tudott többet izélni. Azóta van ráírva a poharak oldalára, hogy Vigyázz forró! és szoktak olyan kvázi leszedhetetlen tetőt rátenni, mini lyukkal.

 

Szóval az EU bíróság ítélete beleillik a globális tendenciákba.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (99354)
etomcat Creative Commons License 2019.12.19 -4 0 99358

17 éves amerikai tini ellopott egy kétmotoros turboprop-ot, de szerencsére lány volt, így felszállás-lezuhanás helyett csak egy parkolási balesetet sikerült összehoznia vele:

 

https://edition.cnn.com/2019/12/18/us/teenager-steals-plane-trnd/index.html

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.12.19 -1 1 99357

Hát aki egy turbulenciáért képes perelni a légitársaságot, azt jól pofán kéne csapni, nem kártérítést fizetni neki.

Esetleg beleírni az ÁSZF-be, hogy csak saját felelősségére kérjen kávét.

Emberek már nem tudják jó dolgukban, hogy mi bajuk legyen még, a bíróság meg adja alájuk a lovat.

Előzmény: malazs (99355)
BJ Creative Commons License 2019.12.19 0 0 99356

186-ra székezett A320 már most is van, ugyanúgy mint 239-re székezett A321 - és mindkettőn árulnak forró levest valamint parfümöt is ;-)

Előzmény: malazs (99355)
malazs Creative Commons License 2019.12.19 -1 0 99355

1-2 kártérítés és a légitársaságok mellőzni fogják a fedélzeti felszolgálást és árusítást. Így majd lehet 186-194-re székezett A320is akár. Spórolnak a súlyon,stb.. az utasok meg kénytelenek lesznek elfogadni és max palackos vizet vagy sportkupakos üdítőt kapnak mert ez lesz az általános....

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (99354)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.12.19 0 0 99354

Hamarosan nagyon komoly ügyekkel bővíthetjük a témát:

https://index.hu/kulfold/eurologus/2019/12/19/a_legitarsasag_fizet_a_kiomlott_kaveert/

Habár ha ez elharapózik, inkább a légi közlekedésre nézve lesz szerencsétlenség.

Az nem derül ki a szövegből, hogy mi baja lett a pasasnak a kávétól, és milyen jogalapon perel a gyerek az apja miatt. Netán belehalt a sokkba?

malazs Creative Commons License 2019.12.19 0 1 99353

Tegnap szállította le az utolsó kereskedelmi légitársaságnak gyártott 737NG-t a Boeing a KLM részére ha jól értelmeztem. Innentől akkor csak a Max ami rendelhető a tipusból.

 

Az hogy konkrétan melyik a jobb, nehezen kijelenthető, ezt az tudná majd megmondani aki 10-15 éven keresztül ugyanolyan körülmények közt párhuzamosan üzemelteti mind a 2 tipust.

Előzmény: elemes (99351)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.12.19 0 0 99352

Lehet, hogy jobb. De az Airbus kapacitásai évekre előre le vannak kötve. 

Előzmény: elemes (99351)
elemes Creative Commons License 2019.12.19 0 0 99351

a boeingnél mindenképp nagy piacvesztés várható. mert a gépéhség nagy, de a fapadosok élezik a versenyt, a költségeket csökkenteni kell -- az airbus Neo pedig sokkal jobb, mint a 737NG sorozat. 

Előzmény: trizs77 (99348)
Vilibáttya Creative Commons License 2019.12.18 -1 0 99350

Nem emlékszem a részletekre, csak idemásoltam a linket a MAX-okkal kapcsolatos téma folytatásaként.

Vilibáttya Creative Commons License 2019.12.18 0 0 99349

Nem férnek el a matchboxok a repülők miatt:)

Előzmény: elemes (99344)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.18 0 1 99348

Nyilván sok gondot, nagy veszteséget jelent a 737 MAX gyártásának leállítása.

De.

 

Olyan nagy a gépéhség, hogy ha nem a MAX változatot gyártják, hanem egy másik (akár régebbi) 737 változatot, akkor is min. 5 évre biztosítva van a folyamatos gyártásuk.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2019.12.18 0 0 99347

 Hááá meee óvasnak bennünket..........................:-)))

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (99345)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.18 0 0 99346

Akkor csak a 99336-ból maradt ki ?

 

 

Előzmény: Vilibáttya (99343)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.12.17 -1 1 99345

Most már.

Nem emlékszem tutira a korábbi címre, de azt hiszem, itt is automatikusan képződik az URL az eredeti címből, és ez nem változik később.

Előzmény: Vilibáttya (99343)
elemes Creative Commons License 2019.12.17 -1 2 99344
megtelt a dolgozói parkoló?
Előzmény: Vilibáttya (99336)
Vilibáttya Creative Commons License 2019.12.17 0 1 99343
A cikk címében MAX van.
Előzmény: trizs77 (99337)
Katana750 Creative Commons License 2019.12.17 0 1 99342

Meg vannak ukrán katonák akiknek a saját pénzükön kell bakancsot meg lőszert venni háborúzás közben. 

Előzmény: etomcat (99341)
etomcat Creative Commons License 2019.12.17 -3 0 99341

https://www.youtube.com/watch?v=nQUO5LvKw1I

 

Vannak öreg pilóták és bátor pilóták, meg ukrán Szu-27 pilóták, akik fűnívóban szoros kötelékeznek hajó elleni rakétával.

trizs77 Creative Commons License 2019.12.17 -1 0 99340

Ameddig van élő megrendelés (több száz darabra) addig a műszak beosztó művezető helyében nem idegeskednék.

 

 

Előzmény: etomcat (99339)
etomcat Creative Commons License 2019.12.17 -5 0 99339

> Nem a 737-k gyártását függesztik fel, hanem a 737-MAX altípus gyártását.

 

Nagyjából ugyanaz szerintem, mert az elöregedett B737-800 már nem versenyképes az Airbus-320 család gépeivel - nem fogják tudni eladni a fejlett világban, hiába is gyártanák.

Előzmény: trizs77 (99337)
Vilibáttya Creative Commons License 2019.12.17 -1 1 99338
Persze, úgy logikus.
Előzmény: trizs77 (99337)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.17 -1 2 99337

Szerintem hibás a cím.

 

Nem a 737-k gyártását függesztik fel, hanem a 737-MAX altípus gyártását.

 

 

Előzmény: Vilibáttya (99336)
Vilibáttya Creative Commons License 2019.12.17 -1 0 99336
https://airportal.hu/januartol-felfuggeszti-a-737-esek-gyartasat-a-boeing/
Jahno Creative Commons License 2019.12.16 0 0 99335

Már a MÁV is próbálkozik, a világ le van plombálva, de még így is akadnak gyenge pontok, mert azért minden illesztést nehéz cseppmentesen megoldani.

Előzmény: etomcat (99334)
etomcat Creative Commons License 2019.12.16 -3 1 99334

> Butább rendszer lenne a vasúténál? A vasúti kutakon folyamatosan van mérve a hőmérséklet, ezáltal a fajsúly, így van egy kiadott és egy átszámított, kompenzált mennyiség.

 

Talán nem a butaság a különbség, hanem a repterek be szoktak kerítve lenni, a sínek meg nem? Így vasúton könnyebb lopni, ami a mozdonyba bemegy, abból a bokor alatt egy hordónyi átugrik a téesz traktor tankjába, cserében egy hízó felugrik a vezérállásra. Aztán ráfogják a hőtágulásra a hiányt...

 

Idézném itt a cikket, amit olyan sokszor és hangoson cáfoltak, hogy valószínűleg igaznak kellett lennie:

https://index.hu/belfold/2009/05/22/a_mozdonyok_uzemanyaganak_kozel_felet_ellopjak_a_mav-nal/

Előzmény: atika001 (99329)
etomcat Creative Commons License 2019.12.16 -3 0 99333

> az oroszoknak van még valami saját szabványosított kotyvalékuk hidegebb helyekre, de - gondolom - azt nem nagyon engedi meg egy európai (ázsiai, amerikai, ausztrál) légitársaság, hogy megkockáztassa.

 

Pár napja volt a BBC-n egy cikk, amiben az szerepelt, hogy 1989-ben még csak úgy tudtak egyedi Anglia-Ausztrália nonstop utat lebonyolítani B747-essel, hogy a gorbacsovi nyitást kihasználva vettek spéci szovjet kerozint, aminek magasabb volt az energia sűrűsége.

Előzmény: Kronter (99332)
Kronter Creative Commons License 2019.12.15 0 1 99332

"Ja meg csak annyi van leírva a limitationban, hogy az üzemanyag hőmérséklete max 49°C lehet, a minimális pedig vagy -43°C, vagy 3 fokkal az adott üzemanyag fagypontja fölött. Namármost én még egyszer sem láttam olyan üzemanyag számlát, ahol ez utóbbi érték fel lett volna tüntetve....."

egy 737-be szerintem többnyire JET-A1-et tankolsz, ha a kutas "véletlenül" el nem nézi és némi fizetéskiegészítési okból nem paliz be valami motorblokk tisztítós V-Pover-es, prémium benzinre.

ezen túl még tölthetsz bele JET-A-t vagy JET-B-t. (az oroszoknak van még valami saját szabványosított kotyvalékuk hidegebb helyekre, de - gondolom - azt nem nagyon engedi meg egy európai (ázsiai, amerikai, ausztrál) légitársaság, hogy megkockáztassa.) aztán több lehetőség nincs is ezekre a hajtóművekre "szokványos" reptereken. mindháromnak (elvileg) szigorúan szabványos a fagypontja, és ha nem annyi, akkor az már nem is az. A1: -47C, A: -40C, B: -60C.

Előzmény: B7378 (99328)
Kronter Creative Commons License 2019.12.15 0 2 99331

az emelkedés nem megoldás FL1000-re? Ott már melegszik a levegő. 150 000 lábon meg már csak alig mínusz 2 fok van odakint? :)

Előzmény: B7378 (99328)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!