"Az Istvántelki FMH-ben milyen gépek vannak?Esetleg megtekinthetőek ezek?"
ezt én is kérdezném!
érdekelnének a szabadban szanaszét álló kocsironcsok is...
Istvántelki Főműhely VII. o-i csarnok
Hajtó- és cstlórudak hiányoznak, vezérmű hiányos, kazánszerelvények hiányosak, szóval egy 20+ éve leállított mozdonynak megfelelő állapot...
Ma kinnt voltam a FÜSTI-ben.
Két müködő gőzmozdony volt kinnt:
a 375,562
204 Vezetni lehetett. Kb 10 centin mullót hogy nem esett bele a fordítókorongba. Szerencsére le tudott fékezni. 411,118 frissen volt olajozva.
301,016 az A fordítókorong előtt állt.
Igen, 2 db!
MÁV Vontatójármüü Albumból:
1940-ben a MÁV a nehéz gyorsvonatok továbbítására a MÁVAGtól 2 dbot rendelt. A 2C2 elrendezés miatt 150-nél is nyugodt volt a mozdony futása. Eredetileg három hengerrel és áramvonalas burkolattal tervezték, de két henger lett belőle és nem lett burkolat. A II. VH. miatt csak 51-re lett kész az első mozdony. A MÁV legkorszerüübb gyorsvonati mozdonya volt - gépi tüzelőberendezés. A villamosítás és dízelesítés miatt nem rendelt belőle többet a MÁV. Egy évtizeden át vittek nehéz gyorsvonatokat.
Az albumban a 002-ről van kép.
Volt mellette néhány érdekes adat:
Hajtókerékátmérő: 2000mm
Mozdony szolgálati tömeg: 116,5t
Szerkocsi szolgálati tömeg: 75t
Ütközők közötti hossz: 25,5m
Legnagyobb sebesség: 120km/h
és miből áll egy kazánvizsga? A teljesség igénye nélkül:
A kazánok és nyomástartó edények üzemeltetési feltételeit a bennük felhalmozott energiából eredő veszélyre tekintettel meglehetősen pontosan szabályozzák szabványok, illetve rendeletek, szabályzatok (korábban népiesen: a Kazántörvény).
Az ilyen eszközök kialakításának, javításának, felszereléseinek, üzemeltetésének szabályosságát a kazánbiztosok (megfelelő képzettségű, hatósági megbízású és jogkörű szakmérnökök) ellenőrzik. Ugyanők végzik az új, illetve javított edények, kazánok víznyomás próbáját az üzembehelyezés előtt, ez az üzemi nyomásnál meghatározott értékkel magasabb. Ennek sikere esetén adják ki az engedélyt a berendezés használatára. Egy mozdonykazán üzemeltetési ideje kb. 60 év, ennyi idő elteltével, megfelelő karbantartás mellett is az anyaga elfárad, tovább nem igazán üzemeltethető. Ezen lehet némi "erőszakot" venni, üzemen kívüli időszakok, un. letétek miatt, lehet hosszabbítani, üzemi nyomást csökkenteni, de egyszer elkerülhetetlenül nincs tovább... (A legújabb magyar gőzmozdony - 375,1032 - is 43 éves!) Ekkor új kazánt kell készíteni. No, erre vár egy halom fekete ócskavas az A fordító körül az MVP-ben.
Sziasztok! Infókat kerestem a 301-016-ról, ezért kicsit olvasgattam a topicot.
Ha esteleg valakinek új lenne: A http://www.users.broadband.hu/gaboca/ címen van jópár kép a 301-016 átadásáról.
Szerintem már a Füstiben van a mozdony (vagy jól eldugták). Minden nap elmegyek vasútállomás mellet (mindkét oldalról), de a mozdonyt már nem látni.
Miket kell megélni egy gőzösnek!
Kazánvizsgáról mit lehet tudni? Mi az, mennyi időre adják meg? Milyen vizsgákon kell átesnie egy gőzönek ahhoz, hogy üzemelhessen?
Van a nyitott részen más müködő gőzös is? A gőzös amit vezetni lehet most nem 375 xxx volt, hanem a 207-es számú. Sajnos, több elvileg működőképes, de lejárt kazánú jármű (1026, 7111) várja ott a szebb jövőt. A Trumann ugyanilyen ok miatt került ide, nem tudni, mikor lesz (lesz-e egyáltalán) pénz a kazán megújítására. Hogy mikor milyen szén vagy olajzabálót lehet vezetni, az a pillanatnyi üzemkészség, a forgalom, a rendezvények függvénye. Hétköznap ezért van M28-as.
A 301 016 a fedett korongnak azon a részén állt, ahol a vágányok párhuzamosan futnak. Háttal állt a fütőháznak. Nem tudom, hol fogják elhelyezni. A korog nincs befedve, a körfűtőház előtt a B fordító van. A mozdony az A fordítóhoz fog kerülni a szabad térre, csak 22-én este a körfűtőházban tartandó homo-meleg-leszbi rendezvény díszlete lesz előbb (bár a rendezvény körül viharok készülnek, lehet, hogy nem lesz megtartva).
Hát mos már nem vagyok olyan biztos benne. Az biztos, hogy régi számozása volt. Egy kiadványban megnéztem és ott találtam 204-es pályaszámú gyorsvonati mozdonyt (220 197). Talán ezt láthattam.
A 301 016 a fedett korongnak azon a részén állt, ahol a vágányok párhuzamosan futnak. Háttal állt a füütőháznak. Nem tudom, hol fogják elhelyezni.
Hello!
A 301 016 ma délután már a Füstiben volt látható.
Régen voltam arra, így nekem több újdonság is volt.
Láttam egy 376-osat, amit talán eddig nem láttam ott. Aztán a 411 118 nem a füütőházban volt, hanem kint a nyitott korong mellett. Ez pedig üzemképes azt hiszem. Van a nyitott részen más müködő gőzös is?
A gőzös amit vezetni lehet most nem 375 xxx volt, hanem a 207-es számú.