Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

RodrigeZZ Creative Commons License 2002.05.31 0 0 174
Inkább az elpakolás lehet a jó, mert nekem a magnókazettáim olyan zenebonát csapnak a Karácsony S.utcában, hogy még beszélgetni sem lehet.
Előzmény: Abraka Dabra (172)
igazi hős Creative Commons License 2002.05.31 0 0 173
"Ugye, hogy ugye!" (MZN)
Persze, hogy visít a gumi, ha ráteszed a fél autót a jobb elsőre. ("Ez nem baj, ez fizika.") A baj csak ott kezdődik, amikor úgy érzed, hogy nem tudod rendesen irányítani az autót (és ott végződik, amikor tényleg nem tudod :-).
Akkor "welcome to the club", vagy az még odébb van?
Előzmény: Apeter7403 (170)
Abraka Dabra Creative Commons License 2002.05.31 0 0 172
Érdekes, de a nem hidros picassoban is inkább azt szoktam hallani, hogy pattognak a kerekek a macskakövön, de nem zörög benn minden. Vagy jól elpakoltam, vagy jó futóművet csináltak:-)
Előzmény: RodrigeZZ (171)
RodrigeZZ Creative Commons License 2002.05.30 0 0 171
A dolog szvsz úgy igaz, hogy egy "hagyományos" rugózású autóval, ha sz@r úton mész minden zörög a keysztyűtartóban, meg a különböző rekeszekben, notabene zörög a kaszni, meg a fogadban a tömés. Ha hp rugózásod van, akkor az elnyeli a rázás 90%-át a kocsiban nem zörög semmi, tehát hallod, hogy sz@r az út.:-))
Előzmény: Apeter7403 (170)
Apeter7403 Creative Commons License 2002.05.30 0 0 170
Igen, :)

Kívül szép, belül szép és nagggyon csendes.

A futóművet is próbálgattam, de igazán a városban közlekedve nem sokminden tudott kiderülni. Kimentünk a fóti corához, ott egy kisebb körforgalomban megnéztem, hogy sodródik-e.

Sodródni nem sodródott, bár a gumik nagyon visítottak már 30-as tempónál. Ettől kicsit megijedtem. Aztán kimentem az octaviával is. Az is visított. Szóval azt kell mondjam nem tűnik rosszabbnak a C5 futóműve az octaviáénál. Mindemellett azért megjegyzem, hogy a C5-ön 215-ös gumik voltak, az octaviamon meg csak 195. Ettől függetlenül alapvetően tetszik a jármű.

Apeter

Ui: ja, és aki a futómű zajokra panaszkodik az gyakorlatilag a kákán is csomót keres, merthogy tényleg van, de annyira minimális, hogy annyi minden kocsiban van.

Előzmény: Mihaszna Zullott Naplopo (169)
Mihaszna Zullott Naplopo Creative Commons License 2002.05.30 0 0 169
No? :)
Ugye, hogy ugye? :)
Előzmény: Apeter7403 (162)
tcaoe Creative Commons License 2002.05.30 0 0 168
En olvastam, nemvettem is jokat. A legenyhebb terhelesvaltas kb. azt jelentheti, hogy 160-nal mar sodrodva a kanyarban elkezdek kikerulni egy kutyat... Mert normalisan vezetve, ami ram egyebkent nem jellemzo, meg a BX sem kezd sodrodni, de meg a magas epitesu PUG partner sem. Pedig, mikor probaltam a C5-ot adtam neki rendesen, de csak az tunt fel, hogy hagyomanyos fekje van, igy nem olyan franko, mint a regebbi citroeneke...
Előzmény: Apeter7403 (160)
monyesz Creative Commons License 2002.05.30 0 0 167
>Nekem is azért tünt rázósnak az octávia, mert akkor a BX-et hajtottam. Lehet, hogy most a picassobol átülve nem tűnne fel.

Szó szerint így igaz, kedves hidrós kolléga ! :)

Előzmény: RodrigeZZ (163)
Abraka Dabra Creative Commons License 2002.05.29 0 0 166
A skodánál a VW nevét kell megfizetni. A rugózásban azt hiszem akkor tudnál érdemben dönteni, ha egyszer vezetsz egy hidro3-as rugózású autót:-)
Előzmény: Apeter7403 (156)
aamen Creative Commons License 2002.05.29 0 0 165
varjuk a beszamolot.
Előzmény: Apeter7403 (162)
RodrigeZZ Creative Commons License 2002.05.29 0 0 164
1./ a hozzászólás Apeter7403-nek válasz, nem igazi hősnek (ha nem derült volna ki)

2./tekergatemem = tekergetem

Előzmény: RodrigeZZ (163)
RodrigeZZ Creative Commons License 2002.05.29 0 0 163
Ha még nem ültél hp rugózásu autóban, nem tudod mi a jó.;-) Nekem is azért tünt rázósnak az octávia, mert akkor a BX-et hajtottam. Lehet, hogy most a picassobol átülve nem tűnne fel.

Az újságirókról. 2 (nem szó) szerinti idézet. Mindkettő valamelyik napilapban jelent meg a c5 magyarországi bemutatója után.

...az autó kombi változatát néhány hónap múlva mutatják be. Sajnos e típusból 5 ajtós változatot nem terveznek...
:-)))

A kitűnő stabilitás és gazdag belső felszereltség bla bla bla... sajnos e citroenben is zavaróan hangos az a speciális szilentblock hang a futóműtől, ami jellemző
e márkára

Namost, mint autószerelő és gépjárműtechnikus végzettségű egyén tudom, hogy a szilentnek kb olyan hangja van, mint amikor a radírgumit tekergatemem az ujjaim között. Aki ezt hallja, az menjen karmesternek, de ne írjon újságot. Fel szerettem volna hívni az újságírót, ugyan mesélje már el, hogy milyen hangja van a szilentblocknak, és pláne mitől speciális, de nem kapcsolták.

Még valami. Fürdőszoba felújítás kapcsán vettünk 15 v 16 doboz csempét (utána lemértem á 22kg). Megyünk kifelé a telepről, a portásnak adom a számlát, az meg kérdezi, hol a többi csempe, mert csak 6-8 dobozt látott a hátsó ülésnél.
mondom benne van a csomagtartóban. Aszonggya "ne vicceljen már, hát látni az autón, hogy nincs megpakolva!"

Próbáld ki, és írjál valamit róla.

Előzmény: igazi hős (161)
Apeter7403 Creative Commons License 2002.05.29 0 0 162
Holnap reggel :)
Előzmény: igazi hős (161)
igazi hős Creative Commons License 2002.05.29 0 0 161
Az átlagos magyar tesztíró a német rugózáshoz szokott (GolfII GTI), azaz balrarántom-jobbrarántom-útonmarad. Ennek a szemléletnek is van haszna: "hülyebiztos" az autó. (Lásd még A Merci és jávorszarvas teszt.) A lágyabb rugózású francia autók (és ez alól a hidropneumatikusak sem kivételek, legfeljebb az Activák) kevésbé tűrik ezt, azaz tanulni/szokni kell a kormányzást. (Attól, hogy egy BMW padlógázra keresztbefordul még nagyon jól vezethető, de ismerni kell az autót.)
Szerintem vezess egy próbakört a C5-tel és meglátod, hogy Nálad mennyire fordul keresztbe.
Előzmény: Apeter7403 (160)
Apeter7403 Creative Commons License 2002.05.29 0 0 160
Most olvastam az auto magazin juniusi szamat. Van benne egy összehasonlito teszt: C5, Laguna, Primera, Mondeo és az uj Vectra. Mindamellett, hogy szerintem a belso tovabbra is a legjobb a C5-nel, elkeseritoen irtak a C5 futomuverol (es ez nem hiszem, hogy apro, betegseg, ami az uj konstrukcioknal mindig megjelenik...): "....francia auto kanyarveteli tulajdonsagai ugyanis hajmeresztoek: a C5 a legenyhebb terhelesvaltasra is keresztbe fordul.... a farolasi hajlam nem ... csokken"
Ne ertsetek felre, nem fikazni akarom a C5-ot, csak keresem azt az autot, amiert hajlando lennek 6 milliot kifizetni.
Olvasta valaki a cikket? Velemeny?
Koszi
Apeter
Mihaszna Zullott Naplopo Creative Commons License 2002.05.29 0 0 159
De a Xantia meg az ocatavia mellé a 406-ot tedd, ne a 307-et. Árban is.
406 Supreme HDi 110: 6.460.000.
Előzmény: Apeter7403 (157)
monyesz Creative Commons License 2002.05.29 0 0 158
Apeter7403 !
Na, akkor megírom neked a tutifrankót.
Előre bocsájtom, hogy nekem is citróm van, egy BX.
A feleségem autószalonban dologozott(-ik), eddig a skodánál újabban a pugnál.
Neked a pug nem jön be, eddig rendben.
Viszont: az új modelleknél mindig vannak aprónak mondott hibák, így van ez a skodánál és a C5-nél is (és persze a pugnál is). Ezeket egy idő múlva "kinövik" az autók. Érdekes, de minden márkánál vannak állandó panaszos ügyfelek (a japánoknál is), legfeljebb nem kap minden egyforma nyilvánosságot. És itt rá is térhetünk az értékvesztésre: ezt jórészt a presztizs, a szubjektum határozza meg ! Az általában igaz, hogy a citroen alacsonyabb fenntartással kalkulálható, de ha ezt pontosan akarod tudni, akkor menj be a kereskedésekbe és kérd meg a szervízköltséget az első 200ekm-re. Érdekesség, a skodánál uazt az alkatrészt kb. 20%-kal olcsóbban adják mint a vw-nél (uaz a cikkszám, auz a csomagolás !): ebből látszik az üzletpolitika.
A C5 attól is olcsóbb, hogy ebben a kategóriában általában jobb anyagokat használnak, de persze a magasabb felszereltségű modellek itt is tudják amit tudni kell. Ráadásul a C5 csak most - átmenetileg - csúcsmodellje a citrónak, végül is a Xantiát és az Xm-et váltotta le (az Xantia pedig a BX-et, anno), majd a C6 lesz a presztizsautó (ez az árára is igaz lesz). Tehát elérhető áron akarják adni a C5-t, ez a lényeg (ld. amit fentebb írtam).
A C5 felfüggesztéséről még nem hallottál nagyon jót, csörög-zörög: gondolod, hogy teli hibával Franciaországban el lehetne adni egy autót, amikor ott van konkurenciának a Laguna ?
De mondok mást: én meg azt tudom az octaviáról, hogy a hátsó fékeket a gyárból kijött autóknál sem lehetett úgy beállítani ahogy azt műszaki vizsgán megkövetelik... de nem ragozom tovább !
Kipróbálásra a bérlés tényleg jó ötlet, de C5-t nem láttam még bérautóban, csak Xsara-t. Persze ha nagyon zörög a felfüggesztése akkor azt egy próbaúton is hallani fogod.

Monyesz

Előzmény: Apeter7403 (157)
Apeter7403 Creative Commons License 2002.05.29 0 0 157
Igazad van, a C5 sokkal nagyobb, mint az octavia (hosszabb majdnem 12 centivel, magasabb és szélesebb is, helykinalata is sokkal kedvezobb).
Viszont az arat osszehasonlitva az octaviaval (es egyebkent mas hasonlo kategoriaju kocsikeval bizony az octaviaval van pariban. A renault laguna kb 7-korulre jon ki, a superb "fapados" valtozata 7,1, a P607 valahol 8-nal kezdodik.

Emiatt felek is egy kicsit a C5-tol, miert tud egy arban lenni az octaviaval, amikor lenyegesen nagyobb, es tenyleg helyenkent ugy tunik, hogy egy masik kategoria? (a TDI octavia 6,5 extrakkal, a C5 SX 6,4) Nem hiszem, hogy a skodanal a markanevet kellene megfizetni. Igy viszont a C5 a gyanusan olcso.

Egyebkent nekem a p307 nem tetszik. Lattam, ultem benne, megse nyert meg.

Felreertes ne essek nem azon agonizalok, hogy vegre valami nem eszeveszetten draga. Csak nem ertem, hogy miert? Ha emelle odarakom a citroenekrol elterjedt infokat (megbizhatatlan, sok apro gond jon elo alig par eves koraban) akkor el tudom fogadni ezt az arat. Viszont igy meg nyilvan nem szabad megvenni.

Velemeny?

Apeter

Előzmény: Abraka Dabra (155)
Apeter7403 Creative Commons License 2002.05.29 0 0 156
RodrigeZZ

Most octaviam van, és nagyon meg vagyok vele elégedve. Egy dolgot leszamitva: mivel benzines, ezert takarekosnak eppen nem neveznem. Ezert kezdtem a dizelek fele kacsintgatni. Teny, hogy korszerubb a citroen/peugeot dizel, mint a vw. A C5 felfuggeszteserol viszont nem hallottam meg nagyon jot. Allitolag csorog, zorog... Szerintem egyebkent a skoda sem volt kemeny rugozasu. Elotte renault-om volt, es nem lattam nagy kulonbseget a francia es a cseh/nemet rugozas kozott.
Az viszont feltetlenul teny, hogy osszehasonlithatatlan a helykinalat a ket autoban....
Mindenesetre koszi a tippet az autokolcsonzokkel.
Apeter

Előzmény: RodrigeZZ (154)
Abraka Dabra Creative Commons License 2002.05.29 0 0 155
A skoda oktavia a golf alvázára épül. Azt hiszem ennyi elég is róla, egyáltalán nem nevezhető a c5 vetélytársának. A c5 sokkal nagyobb. Mivel felsőbb kategória, ezért igényesebb kidolgozás, több extra, és jobb futómű jellemzi. A hidro-s rugózás előnyéről, hátrányáról sokat szoktak vitázni, de sokat mondó, hogy az új VW (Phaeton) is ilyennel rendelkezik.
Valóban ajánlanám a P307SW-t, nézdd meg érdemes. Esetleg a P607-est. A 406-ost nem érdemes ide sorolni, mert régi konstrukció, esedékes a leváltása, azt hiszem még idén bemutatják a 407-est.
Ha meg a skoda felé kacsintgatsz, akkor szerintem a C5 vetélytársa a superb lehet, amit a napokban kezdtek árusítani.
Előzmény: Apeter7403 (151)
RodrigeZZ Creative Commons License 2002.05.28 0 0 154
A skoda octavia és a c5 (nálam) kb olyan messze van egymástól, mint Makó Jeruzsálemtől. A Nóta is azt mondja "mindednSkoda 3 napig tart":-) (bocsánat)
A magam 184 cm-ével csak összehajtogatott lábakkal fértem be hátra, ami mindjárt 1 hátrány. Miután elindultunk, viszont egész úton pattogtam, mint kecskeszar a deszkán. Tudom, van aki a kemény "sportos" rugózást keresi, én nem tartozom közéjük.
A c5 hdi motorja korszerűbb, jobb, mint a skodájé (vw). a psa dieseleket még a németek is jobbnak tartják a sajátjuknál. ez azért jelenthet valamit... A c5 belső komfortját, rendkívül lágy, de ugyanakkor biztonságos rugózását pedig nem is lehet összehasonlítani a skodával. Nekem BX-em volt, felejthetetlen. Azóta csak fejlesztettek rajta.
Mindettől függetlenül ajánlanám, hogy 1-1 napra próbálj meg bérelni valamelyik autókölcsönzőtől egy példányt tapasztalatszerzésre. Az a néhányezer Ft. valszeg megtérül, ha a rossz választást sikerül egyértelmüsíteni.
(azért öszintén csodálnám, ha mégis a csoda nyerne)
Előzmény: Apeter7403 (149)
koch Creative Commons License 2002.05.28 0 0 153
C5-rol annyit, tudok Neked mondani, hg az ADAC tesztelte a kategoria autoit, talan januarban, es messze a legbiztonsagosabb autonak hoztak ki.
Megjegyzes is volt, hg vegre epitett a PSA konszern egy biztonsagos autot. (Jelentem verte a Skoda Oct., Ford Mondeot, BMW 3-as sort, A4-est stb.) Erdekessegkent: a 307-es is jo helyen volt a kategoriajaban.
Szvsz, a citroen szerv. kolstege alacsony.
Volt mar:opel, vw, meg valami tavolkeleti csodam is. A Xsaram a masodik Citroenem. Az elozo a ZX volt.

Udv. koch

Előzmény: Apeter7403 (149)
aamen Creative Commons License 2002.05.28 0 0 152
a c5-rol en is csak annyit, amit itt az indexen a c5 topikban irnak rola, http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9059247&uq=16
azmeg nem tul kedvezo. persze ez csak egy eset.
307-est probaltad mar? nekem kimondottan kemenynek tunt a futomuve, az otajtost probaltam, az sw meg mar meretileg is elegge szep darab.

egy ugyfelemnek volt oktaviaja, egy tdi110, a masodik heten a tokujauto eccercsak reggel meg se moccant, mint kiderult, az akksi szarrament, kifojt belole a sav, es valami elektronikara meg rafojt, elegge sokaig javitgattak.
mikor megcsinaltak, ket hetig ment rendben az auto, aztan elloptak.
akkor vett egy xsara hdi-t, az azota is hol itt zorog, hol ott, viszont meg semmi baja nem volt, na ezt most szrra torte.

en a dologbol azt a konkluziot vontam le, hogy a xsara zorog, de megbizhato, es olcso, a skoda tobbnyire megbizhato, nem zorog, de lopjak.

a c5-rol meg nincs kiforrott velemenyem, ha ilyet vennel, ird meg pliz a tapasztalataidat.

Előzmény: Apeter7403 (151)
Apeter7403 Creative Commons License 2002.05.28 0 0 151
Koszi, neztem, probaltam is a 406-ot, de a futomuve egyatalan nem tetszett. A kocsi ossze-vissza dolt, mondhatni imbolygott. A motor nagyon jo volt ott is, csak attol feltem, hogy nem bir az uton maradni.

A c5 megbizhatosagarol veletlenul nem tudsz valamit?

Apeter

Előzmény: aamen (150)
aamen Creative Commons License 2002.05.28 0 0 150
az oktaviahoz hasonlo meretu citroenben a xsara, ebben is mukodik ugyanaz a hdi110-es motor, mint a c5-ben. a xsara viszont sokkal kevesbe igenyes kivitelu, mint az oktavia vagy a c5, persze arban is lejjebb van.
szerintem nezd meg a peugeot307 sw-t ugyanezzel a dizellel, vagy ha negyajtosat keresel, a p406-ot is.

Előzmény: Apeter7403 (149)
Apeter7403 Creative Commons License 2002.05.28 0 0 149
Autovasarlas elott vagyok. Valasztasi lehetosegek kozott van a citroen c5-os, a ketliteres dizel motorral. Mit tudtok errol? Jo kocsi? Erdemes megvenni?
Amit eddig az internetrol ossze tudtam szedni az inkabb negativ: altalaban nem megbizhatonak es draga szervizkoltsegu kocsinak mondjak a citroeneket. Igaz ez?
Az ertekvesztese tenyleg nem a legkedvezobb (mar ha uj autorol beszelunk) Miert lehet ez?
Csak osszehasonlitaskeppen: az 1.9-es dizel skoda octavia a masik lehetseges befuto. (sokmindent neztem renaulttol fordig) Arba a ket kocsi nagyjabol azonos erteken fut, bar, hogy oszinte legyek nekem a c5 egy fel kategoriaval nagyobbnak tunik.
Velemeny? Mit javasoltok, inkabb c5 vagy octavia? (bar tudom, hogy ez egy citroen forum...)
Porter Creative Commons License 2002.05.28 0 0 148
Szia,

csak a 6 hónap határidő miatt ne görcsölj. Mivel a kocsi nem a te neveden van, ha megállit a rendőr, akkor bármikor elmondhatod, hogy ez cégautó a magyar cégednél és most éppen ezzel közlekedsz. Ha a tiéd a kocsi, az már más helyzet. Mondja ezt Porter, aki hasonló okok miatt évekig magyar rendszámú kocsival közlekedett (és közlekedik) Németországban, de eddig még csak meg sem állitották. Sőt, még a rendőr sem kopogtatott, hogy miért áll a ház előtt magyar rendszámú autó.

A tapasztalatom, hogy tartósbérletből kiszállásnál általában buksz - mármint ha teljesen korrektül, szerződéssel és mindennel akarsz kiszállni (másba nem hinném, hogy belemegy a bank). Ráadásul gondolom a futamidő lejárta után nagy "vásárlási kedvezményt" kapsz majd, ha meg akarod venni a kocsit - ezt a jövőbeli kedvezményt te már részben kifizetted, de vadidegennel most csak elég nehezen tudnád teljes értékben elfogadtatni az árban. Ez a saját véleményem, nem szakvélemény, úgyhogy azért nem tartson vissza attól, hogy megvizsgálod a lehetőségeidet.

Egyébként az év elején én is gondolkodtam rajta, hogy eladom a Xsara-t és veszek itt valami nagy sportdögöt magamnak, de aztán meghánytam-vetettem a dolgot és rájöttem, hogy rohadt sokba kerül itt fenntartani egy igazi autót, viszont a Xsara még túl jó autó ahhoz, hogy annyiért eladjam, amennyiért lehetne.

Porter, Xsara I 1.6 SX Coupe, 89960 km, 0 probléma az autóval.

Előzmény: DeRosa (147)
DeRosa Creative Commons License 2002.05.24 0 0 147
Hello,

Kulfoldre koltozes miatt nalam is kezd felmerulni
a magyar-kulfoldi rendszam problemaja, es mivel a
kocsi Mo-on tartos berleti konstrukcioban van a
cegemnel, es igy meg a bank tulajdona, nem tudok
ra masik rendszamot intezni. Igy meg kellene
valnom tole. (Amugy Nemetorszagban 6 honap
kinntartozkodas utan kell a rendszamot +
biztositast honositani.)

Van valakinek otlete, hogy mi modon lehet
ertekesiteni egy tartos berleti szerzodest?
- ugye az autot nem lehet, az nem az enyem... -
(Azt hiszem, ezt hivjak operativ lizingnek is.)
Berleti ido 3 ev, juliusi forduloval.

Amugy a kocsi egy Picasso 1.8SX, 2001. Juliusi
vetel, most 23eKm van benne, tokeletesen fut...
Hasznalva tobbnyire autopalyan van (Nemetorszag-
Mo.) 150-170es tempoval, mashol normalisan autozva
90-110km/h. Igy 8.4 a fogysztas, minden a
beepitett muszerek alapjan, de benzinkutnal
parszor ellenorizve nem sok elterest mertem.

A 20ezres szervizben csereltek a jobb elso
lengokart, a szerelo szerint ez sok Picassoban
bekovetkezik, eddig a rekorder egy 3eKm-es volt.
(Info: Szfvar - Citroen Toth)

Szine Tiziano voros.

Udv,
deRosa

koch Creative Commons License 2002.05.08 0 0 146
Udv. mindenkinek!

Voltam turazni az uj autommal. Nagyon jo vezetni! A szervizben kerdeztem, hg mennyit mennek el.
Citroen Citromnal allitolag van 1.4 Xsara 270.000 km-rel, nagyjavitas nelkul. (Csak fek-betet-tarcsa es kuplung csere volt..)
Udv. koch

koch Creative Commons License 2002.04.10 0 0 145
Koszonom a valaszokat.
Tehat a cserem oka:
Az automat le kell iratnom a nevemrol, mert kulfoldon elek, es elvileg nem lehet(ne) itt 3 honapnal tovabb tartanom az autot, de nem szeretnek itteni rendszammal kozlekedni.
A masik ok, pedig, hogy olyan keveset megyek, hogy ezert nem eri meg dizelt tartani (500m-re van a munkahelyem a lakasomtol). Jelenleg egy 1,9D ZX-em van, 7x.000 km-rel, de teljesen jo. Ha tehat mindefelekeppen le kell iratnom az autot a nevemrol, akkor inkabb beiktatok egy teljes cseret, mert a Xsara eleg kedvezo vetelnek tunik. Ja igen az autot vegig szervizeltek. A ZX-em egyebkent jo, baratnom sir erte, mert o kepes volt vele 3(!!) fokozatban is elindulni...., de szerencsere nem vezette sokat. Szoval az ZX-embe kb. 60.000 km-et tekertem bele, es eleg jo tapasztalatom van vele. Az auto nagyon kenyelmes. 3 dolog zavart osszesen:
1. Duda, de hat az tipikus francia
2. Nincs az automban pollenszuro
3. A pedalok rossz elhelyezese.
Egybkent jo.
Udv. koch
Előzmény: igazi hős (143)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!