Keresés

Részletes keresés

Zolas Creative Commons License 2002.11.27 0 0 2284
Mire gondolsz?Rajta van a Cortographia térképén?
Egyébként túrázta már Bicske-Alcsút között!Jó kis dzsungelharc volt!
Előzmény: Váci (2283)
Váci Creative Commons License 2002.11.27 0 0 2283
Ha szereted az ilyesmit, mehetsz a régi vasút nyomvonalán is.
Előzmény: Zolas (2281)
Béla én vagyok. Creative Commons License 2002.11.27 0 0 2282
Ez számomra igen kedvező hír. :-)
Köszönöm a tájékoztatást.
Előzmény: Güsziológus (2280)
Zolas Creative Commons License 2002.11.27 0 0 2281
Topictársak!
Holnap,28-án bejárom az OKT Sárvár-Bögöt-(Porpác vá.)szakaszát.Ha valaki csatlakozna,ezen a számon el tud érni:30/2549476.
Gusziológos!
A gyöngytyúk csérog.Legalább is felénk Kiskunhalason így mondják!
Güsziológus Creative Commons License 2002.11.27 0 0 2280
Tavaly október végén aludtunk ott. Éjjel mínuszok voltak, de nyitott alaknál tudtunk csak aludni, olyan meleg volt.
Előzmény: Béla én vagyok. (2279)
Béla én vagyok. Creative Commons License 2002.11.27 0 0 2279
Sziasztok!
Szállt már meg valamelyikőtök télvíz idején a bánkúti Justicia Síházban? Ha igen, mennyire volt jó a fűtés?
Úgy néz ki, a 7végén megszállok ott. (Elég fázós vagyok, csak ezért érdekelne...)
Güsziológus Creative Commons License 2002.11.27 0 0 2278
3. szakasz
Körösladány – Ecsegfalva

Tegnap, ahogy terveztem, nem Nyírbogáttól folytattam a túrát, új megyével ismerkedtem. Sikeresen „túl vagyok” a Körösladány – Ecsegfalva szakaszon.

Békés megye őseim hazája, a vidéket elég jól ismerem, a „falvakat” (Dévaványa, Körösladány, Szeghalom) szintén. Nagy gondot nem okozott a tájékozódás, de abban a hiszemben élek, hogy vannak hasznosítható tapasztalataim.

A legfontosabb a távolság. Az Igazoló Füzet szerint 35 km, kvte szerint 36,2 km. Az eltérés nem jelentős.
Szerintem még a 35 is sok, 9.30-kor indultam fél órát töltöttem a telepen és 16:00-kor már a buszon ültem, Ecsegfalván. A füzetben jelölt úton menetem, egy kis rövidítéssel.

Előzetesként megadnám az információforrásokat:

http://www.c3.hu/~kvte/ak/bm06.htm

http://www.c3.hu/~kvte/kvk/kvk09.htm
http://www.c3.hu/~kvte/kvk/kvk10.htm
http://www.c3.hu/~kvte/kvk/kvk11.htm

Végül, de nem utolsó sorban nagyon hasznos kvte térképe, a helyét fentiek alapján könnyű megtalálni.

Előre elnézést kérek az esetleges túlzott precizitásért, de nagy a puszta és sok az árok. Most száraz volt minden, de ez nem jellemző állapot.

Fontos infó a Réhelyi bemutatóközpont nyitvatartási ideje. Október 31.-e után ui. a telepen nincs senki. Érdemes telefonon érdeklődni, a szám: (66) 483-083. Ha ez nem válaszol, akkor a (66) 483-077. (Ez utóbbi a jó szám, kvte 09-es lapján téves a 483-007!!! Mivel a bemutatóház nincs mindig nyitva, a második szám a nyerő. Itt kaptam meg a telepvezető mobiljának a számát, mely nagyon hasznosnak bizonyult. Így sikerült ui. céges bélyegzőt kapnom.

Bevezetésként négy fontos pontot kell egyértelműen meghatározni.

„A”.
Az első a Karcagi út töréspontja. Az út Körösladány utolsó házánál indul és gyakorlatilag egyenes, az iránya északi. Jelzés csak az elején van. A töréspont azért fontos, mert jelzés nincs. Kvte 11-es lapján a meghatározás: „Fasor, mellette út keresztben (5,7)” Kvte irányából balról olajkút. Nekem jobbról volt és szerintem nem olajkút, hanem vízcsapok, öntözés céljából. A lényeg az, hogy ez a pont a dévaványai templom és a szeghalmi gabonatároló irányának és az É-D irányú Karcagi útnak a metszéspontján van. Két fasor is van, az egyik É-D irányban, a másik K-NY irányban. Jelzést nem találtam.

„B”.
A másik fontos pont a Szeghalmi útnál lévő istálló. Sajnos, egyik térképen sincs jelezve, a helye kb. a Simaszigettől keletre és Szalmavárostól délre, a keresztúttól picit délre. A keresztúton vezeték is van, innen lehet egyértelműen tudni, hogy elértük a pontot. (Ha valaki megnézi a Dévaványa térképet, akkor láthatja, hogy azt a K-NY irányú utcát, melynek ez az út a folytatása, Szeghalmi utcának hívják. A másik végén, Szeghalomban ez a Ványai köves út. Az eleje és a vége tehát műút, de a közepe nem!) Van egy jelzés is a villanyoszlopon. A kék nyíl Dévaványa felé mutat. Mentem egy darabig, de több jelzést nem találtam, tehát visszafordultam és indultam északi irányba. Ami zavaró, az a térkép. Az Igazoló Füzetben lévőn az úton kb. 1 km-t kell menni, a valóságban semmit. Kvte térképén ennél hosszabb a távolság. A pont helye szerintem az út kitüremkedésénél van.

„C”.
A harmadik fontos pont a Szalmavárostól keletre lévő útelágazás, a füzetben a 85,8-as magassági pont. A ponttól keletre van erdőfolt, úgy ahogy az a térképen van.

„D”.
Zöld színű magasles szerűség, a füzet 29. oldalán a piros színű „Túzokrezervátum” felirat „z” és „o” betűje között, a régi vasút nyomvonalánál.

Jellemző „tereptárgy” a Folyás-ér körüli erődsáv. Végső soron az „A” és a „B” pont között ezt kerülgetjük.

Ennyi bevezető után a részletek, szinkronban kvte bontásával.

Váci Creative Commons License 2002.11.27 0 0 2277
Sziasztok!

Tegnap voltam Jásd-Kisgyón között. A túrával minden OK volt, a Volánnal volt egy kis kalandom, ha valakit esetleg érdekel, a Volán-topicban megirtam.
A túra végén gondoltam, csalok egy kicsit itt:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
De nem volt rá szükség, mert - mint utólag kiderült - a térképpel ellentétben a kék-jelzés végig az egykori nyomvonalon, a töltésen halad.

A Kisgyón-Bakonycsernye közötti kék-négyzet - ami a régi vasút nyomvonalán megy - még most is igen nehezen járható. (A nyáron járhatatlan is volt a dzsungelharc miatt.)

Vérfarkas Creative Commons License 2002.11.26 0 0 2276
Az jo, mert most akartam felhivni en is. Azt mondjuk vegkepp nem ertem, hogy a penteki ismetlest miert toroltek.
Előzmény: Vyrgu (2271)
Zete Creative Commons License 2002.11.25 0 0 2275
mail ment, lehet reménykedni...
Előzmény: Vyrgu (2261)
Zete Creative Commons License 2002.11.25 0 0 2274
Elég gáz, akárcsak a bélyegzőlopkodás :-(
Pedig nagyon vártam már én is a Sirok-Kékes rész bemutatását. 97-ben voltam itt a MBérc ttúrán, utána meg tavaly kékezni, de akkor tiszta rohanás volt csak, még a Gazoskőnél sem tudtam megállni nézelődni, pedig az az egyik kedvencem. Most, hogy igy szóba jött, lehet, hogy jövőre ismét elmegyek a MBércre...
Előzmény: Vyrgu (2271)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.25 0 0 2273
En nem voltam Matrabercen de Pavi visszafele ellenkezo iranybol egy csomo emelkedore nem emlekezett. Persze pihenten az elejen lefele menni az elso 10 km-en nem olyan maradando :)
Persze ebbol az iranybol sokkal lazabb tura de azert igy sem lapos
Előzmény: ssimi (2266)
Güsziológus Creative Commons License 2002.11.25 0 0 2272
Köszi.

Ezek szerint jól döntöttem, hogy nem rohanok végig ezen a szakaszon. A szállás úgy néz ki, stabil (ár is elfogadható). Felvettem a kapcsolatot az illetékesekkel, postázzák a füzetet. Remélem, hogy alapos útleírást kapok.

Ha minden igaz, Békésben folytatom, majd írok.

Előzmény: kvte (2257)
Vyrgu Creative Commons License 2002.11.25 0 0 2271
Most beszéltem az MTV ügyfélszolgálatával és az mondták, hogy ők nem tudják megmondani, hogy mikor lesz leadva, és "reménykedjünk" (szó szerinti idézet), hogy "csúsztatják majd eggyel" az egészet. "De ez nem biztos!!!" (ez is idézet) Ha ők nem tudják, akkor ki???

Vyrgu

Előzmény: Vérfarkas (2270)
Vérfarkas Creative Commons License 2002.11.25 0 0 2270
De most se csutortokon se penteken nem latok kiirast az ismetlesre. Vasarnap meg mar az uj resz lesz (www.mtv.hu). Nehogy mar kihagyjanak egy reszt!!!
Előzmény: Zete (2269)
Zete Creative Commons License 2002.11.25 0 0 2269
Ja, én is pórul jártam, mert beprogramoztam a felvételt, aztán kaptam az arcomba egy vallási műsort, meg egy autósmagazint... Pont a Szt. István vandorlást hagyták el a programból, :-(
Az előző rész ismétlése is csütörtökön volt, nem pénteken, épphogy fel birtam venni.
Előzmény: Vérfarkas (2265)
ssimi Creative Commons License 2002.11.25 0 0 2268
Hát igen, ez elég csalóka rész.
Előzmény: Vérfarkas (2267)
Vérfarkas Creative Commons License 2002.11.25 0 0 2267
Csak annyit hogy visszafele van es teljesen mashogy szamitsunk az szintekre. Pl Oroszlanvar errol az oldalrol "egyszeru", viszont Szederjes teto megizzasztott.
Előzmény: ssimi (2266)
ssimi Creative Commons License 2002.11.25 0 0 2266
"A Kekes-Sirok szakaszrol annyit, hogy meg a Matraberceseknek is tud meglepetest okozni"

Milyen meglepetésben volt részetek?

Előzmény: Vérfarkas (2265)
Vérfarkas Creative Commons License 2002.11.25 0 0 2265
Mi ket hettel ezelott voltunk ezen a reszen, azzal a kulonbseggel, hogy Sirokon aludtunk es masnap tovabbmentunk Szarvaskore.

A Kekesteton mi is a sihazban aludtunk, es a mellette levo bufet mi is 8 utan vettuk igenybe :-),(amugy 8 kor bezar) mert Matrahazarol egy kis ejszakai kek-tura kereteben megmasztuk a Kekest.

A szanatoriumban (ahol amugy is pecsetelni kell), egyebkent van egy kis abc, ahol szinte mindent lehet kapni. Ez belul az epuletben van a sorompon tul es az a jo benne hogy kb 6kor nyit.

A Kekes-Sirok szakaszrol annyit, hogy meg a Matraberceseknek is tud meglepetest okozni. Bar szintben ez az irany valoszinuleg joval elmarad.

Sirokon idealis szallas a Sirok motel (1420Ft/fo)
Nem az a sokcsillagos, de ami kell egy turistanak az van benne. Pl konyha ahol teat lehet fozni. Bolt van par 100 meterre tole.

Sirok-Szarvasko szakasz nagyresze aszfalt es murvas ut. Kisse egyhangu, de a szarvaskoi var mindenert karpotol, legalabbis a panorama ami onnan lathato mert varnak nem igazan mondhato. (Pl a siroki romhoz kepest)

Hetvegen pont ez a szakasz lett volna a Szt. Istvan Vandorlasban, de a musor elmaradt. nem tudja valaki mikor adjak le megint, mert meg a penteki szokasos ismetlest sem talalom. :-(

Előzmény: Törölt nick (2263)
Lud Creative Commons License 2002.11.25 0 0 2264
Ilyen hírek hallatán én is mindig elkeseredek.
Pár hosszúsági fokkal nyugatabbra, télen tüzifával, matraccal, kályhával, főzőedényekkel felszerelt menedékházak várják a hegyek szerelmeseit. A turistautak csomópontjain pedig csúcskönyvek, útvonalkönyvek és díszes pecsétek adnak lehetőséget, hogy "hivatalosan regisztrálhassuk" ottjártunkat.

Nekem a Kőszegi-hegységben voltak pecséthiányos tapasztalataim, ott ahol tényleg csak túrázók járnak.

Előzmény: Múzsla (2262)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.25 0 0 2263
Vasarnap az OKT kekesteto Sirok utvonalat teljesitettuk. Szombat keso delutan buszoztunk fel Kekestetore es a torony melletti sihazban aludtunk. Este a kodos sotetben egesz ufoszeru jellege lett a toronynak es volt benne valami sejtelmes ahogy felenk magasodott. Paratlan volt az ejszakai kilatas paradra. Eleg kiraly erzes volt az orszag tetejen aludni. Kellemes vendeglatorpari egyseg helyezkedik el a sihaztol (es a csucstol) kb 50 meternyi jarasra kedves kiszolgalassal es finom forraltborral. Pici meglepetest azert okoztunk, ugy tunt nem tul gyakoriak az este nyolc utan betero alkalmi latogatok.:) A sihaz is nagyon tetszett, egyszeru de kellemes, jo fejek laktak meg ott rajtunk kivul es jo volt a futes meg volt meleg viz is. Egy negyagyas (ket emeletes agyas) szobaban aludtunk ketten, fejenkent egy ezresert..
Reggel jol bereggeliztunk az otthonrol hozott keszletbol (ejszakara a kajak huteset a ket ablak koze biztositotta) majd atsetaltunk a mar emlitett vendeglatoipari egyseghez egy finom reggeli kavera, vegul kb reggel 10kor (hajnali kilencoras keles utan) nekivagtunk.
Szep volt az utvonal a kilatas disznokorol meg saskorol meg csodas, kesobb egyre inkabb belementunk a kodbe. Azert klassz volt . Ebedidore ertunk az oroszlanvarhoz (azert ez a tempo a Matrabercen nem lenne eleg:)) Szepen eszegettuk a szendvicseinket egy keresztbe kidolt fatorzson ulve, mikor is jott ket helyi onkentes favago fiu. Annyira vicces volt hogy egesz nap szinte senki emberfiaval sem talalkoztunk, es mikor leulunk egy fatorzsre jon ket favago es szetfureszeli alattunk:-))))
Beszedbe elegyedtunk es kiderult, hogy szelid motorosok ok, akik onkentes munkaban tisztitjak a terepet a kidolt faktol. Olyan helyekre masznak fel ahova az erdogazdasag emberei nem tudnak eljutni. Jaj larzen ha lattad volna ahogy a motorosfuresszel dolgoztak! Le sem birtam venni a szemem a munkajukrol. Olnyi vastag fakat egy perc alatt vagtak kette es huztak le az utrol!
A jelzes vegig jol kovetheto es frissen ujjitott, ezen a reszen nem kell kavarogni. Egyetlen szakasz van a Sirok elotti szakaszon egyre terebejesedo tarvagas ahol csak erzesbol lehet az utat kovetni. Itt duhongtunk egy kicsit. Nem tudom miert kellett kivagni a fakat, de ha valaki megmagyarazza nagy nehezen azt meg el tudnam hinni. Na de amit abbol a nehany eve meg erdoreszbol csinaltak az nagyon elszomorito. Ha mar ki kellett vagni az OSSZES fat legalabb valahogy rendezni lehetett volna a teruletet!! Csak hatalmas sartenger es felszantott kereknyomok figyelhetok meg az egesz hatalmas tisztason. :-(((( Az ember (erdeszet?) terjeszkedese a Markazi kapunal is megfigyelheto ahol 1-2 eve megcsak szuk osveny ment a kerites mellett most szeles (saros) erdeszeti ut van mely traktornyomokkal. Szeles savban letarolva minden elovilag :(
Kulonben nagyon szep volt az egesz ut, az erdo. A vegefele koszonhetoen a laza “kekturas” temponak illetve tobb olyan emelkedonek amire Pavarotti kollega nem emlekezett, kicsit jobban ki kellett lepni mint szerettem volna , raadasul kicsit mar rank sotetedett es sar is nagy volt… :) Azert gond nelkul elertuk a vonatot Sirokon. Az utasok elegge megbamultak a cipoinket , pedig igyekeztunk ugy tenni mintha szep tisztak lennenek:)
Múzsla Creative Commons License 2002.11.25 0 0 2262
Ezt most olvastam a www.civilhirado.hu honlapon.

Folyamatosan lopják az igazoló bélyegzőket

Minden bizonnyal egy őrült járja az OKT útvonalát, aki a kihelyezett fém kéktúra bélyegzőket ellopja. Az említett fém bélyegzők - azon túl, hogy eléggé csunyácskák - újjnyi vastag "marhaláncra" vannak hegesztve, s úgy rögzítve az ugyancsak fém dobozhoz. Tehát nem valami kívánatos szép bélyegzőről van szó és mégis, azokat valaki sorra ellopja. Egyébként a láncot sima csípő-, vagy harapófogóval nem is lehet elcsípni, tehát megfelelő célszerszámmal járja sorra a gazember az igazoló helyeket. Az eljárás elemzése során kiderült, hogy minden bizonnyal ugyanaz a személy az elkövető, valamint a szervezettséget sem tartjuk kizártnak.
A szövetségünknek okozott anyagi káron túl, nem kis bosszúságot okoz tettével ez az őrült azoknak a természetjáróknak, akik túrájuk során nem találják az igazoló bélyegzőket.
Nem szeretnénk az elkövető helyében lenni, mondjuk amikor egy kissé bosszús csapattal, vagy netalán Miskával találkozik az erdőben.
Kérjük a Tisztelt Túrázókat, hogy a hiányzó kéktúra bélyegzőket mielőbb jelezzék szövetségünk Gyalogtúra Bizottsága felé.
Jó kéz és lábtörést!

Magyar Természetbarát Szövetség (MTSZ)

Nagyon durva!

Vyrgu Creative Commons License 2002.11.25 0 0 2261
Sziasztok Kéktúrázók!

A segítségeteket szeretnénk kérni: sportklubunk természetjárói részére rögzítjük a Szent István vándorlás sorozat részeit. Sajnos a 11. rész (Bükk fennsík) felvétele technikai problémák miatt nem valósult meg, ezért arra kérnénk Titeket, hogy akinek sikerült felvennie és fel tudja ajánlani másolás céljára, az e-mail címemre küldjön egy üzenetet (részleteket magánban tudjuk egyeztetni).
Egyébként Mi is Kéktúrázunk, eddig már 40%-át tettük meg eddig a teljes távnak, 2004-re tervezzük a befejezést.

Segítségeteket előre is köszönjük,

Vyrgu

Zete Creative Commons License 2002.11.25 0 0 2260
Szombaton láttam egy könyvesboltban "Szent István vándorlás" cimen egy könyvet, ami egy sorozat első részének tűnt, szerzője: "Peták". Mivel kb. 1 percem volt nézelődésre, nem igazán tudtam elmélyedni benne, az viszont meglepett, hogy a kiasalakú könyv ára 3600 pénz körül volt...
Mindenesetre bővül tovább a Kéktúra irodalma, ami önmagában is örvendetes.
Ha valakinek esetleg már megvan, szivesen hallanék róla valami ismertetőt...
Levcso Creative Commons License 2002.11.25 0 0 2259
Szépjóreggelt minden kedves kéktúrázónak!

kérdéseim kicsit kapcsolódnak Múzsla előző leveléhez. A DDK igazolófüzetben nincs egzakt módon megfogalmazva, mint az OKT-sban, hogy a táv kizárólag gyalog és sível teljesíthető. Lehetséges az DDK kerékpáros teljesítése is?
A szakaszok beosztásával és megszakításával kapcsolatban. Az igazolófüzetben feltüntetett résztávok településein, ahol nincs bélyegzőhely is meg lehet szakítani az útvonalat, vagy csak a pecsételőhelyeken?
Létezik a web-en valamilyen tömör leírás a bélyegzőhelyekről, mint Felazso honlapja, vagy a ttt-n nyitott OKT fórum? Eddigi legjobb a KVTE leírásai amit találtam, mennyire lehet rá hagyatkozni?

üdv,
Levcso

Múzsla Creative Commons License 2002.11.25 0 0 2258
A 3738 számú OKT jelvény tulajdonosa lettem a múlt hét péntekén.

A történet kissé bonyolult, de röviden vázolom.
1997-re sikerült végigjárnom a Nagy Kék kört. Igen ám, de bizonyos részeit bringával. (Páran tudjátok, hogy mit jelent nekem a bringázás.) Olvastam én az OKT füzet ilyen irányú írását, de egy szeméy az MTSZ-ből telefonon úgy informált, hogy az MTB-k elterjedésével már lehetséges a bringás bejárás is. Nos, 97-ben a füzet leadásakor Pálmai Vencel ugyan elhitte a dolgot (mármint hogy telefonon valaki ezt mondta), de mivel nem emlékeztem a rossz adatot adó úriember nevére, így azt javasolta hogy a bringával bejárt részeket járjam be ismételten gyalogos formában.
Ez idén októberre sikerült is, így két füzettel értem el a hivatalos bejárást és a jelvény megszerzését.
Konzekvencia: Ha információt kérsz, akkor vagy levélben tedd vagy írd fel, hogy mikor-ki-mit mondott.

Ezzel összefüggésben larzen a zempléni szilveszteri bejárást részemről töröltem.
Bocsi, ha már nagyon beleélted magad.

kvte Creative Commons License 2002.11.23 0 0 2257
Még van jó 30 km a következő megyéig, de rossz tapasztalatom eddig nem volt. Az útleírás, a füzet és a jelzések elegendőnek bizonyultak a problémamentes navigáláshoz. Remélem, hogy a következő szakasz után sem változik véleményem. Nyíracsád és Debrecen között már van normális buszjárat!!! Nagyon messze van Szabolcs-Szatmár megye!!!
Időközben kiderült, hogy Nyíracsádon 1500 pénzért van szállás. Most már csak az időjáráson múlik és Bánkig meg sem állok. Onnan meg már helyi járat van Debrecenbe!!!

Nyírbátor - Bánk
Szerintem az Alföldi Kék egyik legszebb szakasza vár rád...

kvte

Előzmény: Güsziológus (2255)
felucca Creative Commons License 2002.11.22 0 0 2256
Sziasztok, kéktúrázók!

Kérem, segítsetek! Még a 80-as években jártam végig a kéktúra akkor aktuális dunáninneni szakaszát Nagymarostól Lászlótanyáig, két részletben. A Cserhátban a kék jelzéseket -igaz, ritkábban elhelyezve - egy fémlapra festett falevél-jel kísérte. Ez milyen jel? Honnan hová vezet?

Köszi, felucca

Güsziológus Creative Commons License 2002.11.22 0 0 2255
2. szakasz, 2. nap
Vaja – Nyírbogát

Korán keltem, 6:00-kor én „nyitottam” a boltot. Még sötét volt. Kisétáltam az állomásig, kaptam szép bélyegzőt. Vissza az útkereszteződésig, hogy letudjam a restanciát. 7:00-kor kezdtem a leírás szerinti 3. túrát a nevezetes diszkónál.
Vaja – Kántorjánosi
Elkeserítő állapotok. A „széles új út” ui. aszfalt. Jó 3 km. Egész a gázvezetékig. Itt az út bal oldalán egy tanya, birkák sokaságával. Ilyen hülyén csak egy birka tud nézni, gondoltam. Nyírbogáton aztán rájöttem, hogy milyen jó, hogy a birkák nem tudnak beszélni. Ennek következtében ui., a hülyeségük szintje nem mérhető. Embereknél ez kicsit másképp van. De ne vágjunk a dolgok elébe.
A hosszú aszfalt után rövid, pihentető homok. Nehéz eltévedni. Kántorjánosi szegény negyedébe visz az út, igaz, a központi rész sem gazdag. Aszfalt ugyanakkor van. Más nincs is.
Kántorjánosi – Nyírderzs
Dög unalom. Aszfalt és aszfalt. Forgalom is van. Egyetlen jó hír az, hogy a falu határában a gazdálkodás jelei mutatkoznak. A faluban rengeteg kocsma van. Postahivatal is működik. Ittam egy forró feketét. Megkérdezi az egyik helybéli. Hát maga miért cipeli a hátán a zsákot? Osztogat valamit? Alig bírtam megmagyarázni neki, hogy mi járatban vagyok.
A falu határában valóban érdekes templom van. A préri mellett.
Nyírderzs – Nyírbátor
Egy darabig aszfalt, majd kellemes homokos út. Most menjetek, mert jövőre ezt is leaszfaltozzák. És akkor már csak biciklivel lehet közlekedni Vaja és Nyírbátor között. Végig aszfalt. Belegondolni is szörnyű. 17 km. Brrrr.
A nyírbátori sorompónál van vége a leírás szerinti 3. túrának.
Az előbb elfelejtettem. A 2. túránál a cím hibás. Nyírcsászári helyett Nyírkarász (a szövegben jól van) és a Rohod utáni 13 természetesen 23.
A harmadik túránál is van hiba, a távolság ui. Nyírbátorig 17,5 km. A sorompóig tehát.
Nyírbátor – Nyírbogát
A leírás a 4. túránál található. Kicsit zavaros a leírás, de még Budapesten vettem térképet. A református templom híres tornyát restaurálják, sok látnivaló nincs. Az Egyház utca után a Váradi utcában folytatjuk, ez a leírásból kimaradt. A kiszélesedő Kossuth utcába kanyarodás leírása kissé zavaros. Szemből jön a Kossuth Lajos utca és nekünk visszafelé kell ráfordulnunk. Néhány méter után elkanyarodunk jobbra a Damjanich utcába. A jelzések jók. A templom vonzza a tekintetet. A piciny köz bájos. A múzeum, sajnos már zárva volt, pedig 11:00 előtt értem oda. Hiába, nincs szezon. A szobor előtti téren emlékpark. Megkapó. A főtér hangulatos. A postán a főnök engedélyével kaptam szép bélyegzőt. Nem sűrűn fordulnak meg arrafelé turisták!!!
Mikor lefordulunk a Hunyadi utcába, akkor mindjárt az elején, az ABC részeként van egy gyorsbüfé. Percek alatt megfőzték a pár debrecenit. Finom volt. Nem ettem meleg ételt két napja. Utána langyos jeges tea. Pikáns.
Az Encsencsi utca előtt furcsa jelzés. Ha a függőleges síkot elforgatjuk a felső szélén, mint tengelyen, akkor a vízszintes jel már teljesen élvezhető. Olyan ez, mint a kör négyszögesítése. Magyarul balra kell kanyarodni. Az utca neve csak később derül ki, de jelzés van. Ezzel vége a városi „kalandnak”.
Az Encsencsi utcában más is történt. Kisütött a nap. A meleg kaja és a folyadék feldobott, ezt fokozta a szép idő. Kedvem lett volna nem abbahagyni. De a józan ész győzött. Meg aztán hamar lelohad a kedv.
Az Encsencsi utca homokos országútba torkollik. Hatalmas forgalom lehet Nyírbátor és Encsencs között, homokon, gondoltam. A kemény homok csak az utolsó tanyáig tartott :o)
Az utolsó tanya viszont messze van. Sok gazdasági egység (farmnál kisebb, házhelynél nagyobb). Még struccfarm is üzemel! Meg gyöngytyúkok is vannak. Apropó, mit csinál a gyöngytyúk? A csirke mondja csip-csip, a tyúk mondja kot-kot. De mit mond a gyöngytyúk?
A lényeg az, hogy az utolsó ház után szinte azonnal jön az elágazás. A térképen ez útvilla jellegű, a valóságban úgy van, ahogy a leírásban. Derékszögben jobbra. Van jel is és megerősítő jelet is találunk. Az út fokozatosan veszi fel a déli irányt. De messze még a következő jellegzetes pont!!! Eltévedni nehéz. Vannak jelek, a jobb oldalon áthatolhatatlan fiatalos, majd komor erdő. Útelágazás nem nagyon van. A Kispiricse – Nyírbogát közötti út előtt jobbról elfogy az erdő, balról már szántás van. Egyértelmű az irányváltás, más út ui. nincs. Jobbra elől már látszik a jellegzetes vadles. De előbb egy kicsit visszafelé kell menni (más út nincs), majd az erdő szélénél éles kanyar, irány a vadles. Kellemes, füves út. A vadles után irány NYUGAT. Jelzés is van, hamarason „megjön” az árok is. Az út kissé fel van dúlva, de járható. A visszafelé kanyarodásnál hatalmas festett fa. Szegény jelzésfestők. Ritka az ilyen útelágazás.
Itt véget vetettem a túrának. Kimentem az állomásig (szolgálat nincs), irány a kocsma. A bárgyú kocsmáros butaságát nem részletezem (ld. birka). Az is eszembe jutott, hogy megyünk az EU-ba. De ne személyeskedjünk!
Debrecenben szerencsére kaptam jegyet az IC-re, így 19:00-kor már otthon voltam.
Még van jó 30 km a következő megyéig, de rossz tapasztalatom eddig nem volt. Az útleírás, a füzet és a jelzések elegendőnek bizonyultak a problémamentes navigáláshoz. Remélem, hogy a következő szakasz után sem változik véleményem. Nyíracsád és Debrecen között már van normális buszjárat!!! Nagyon messze van Szabolcs-Szatmár megye!!!
Időközben kiderült, hogy Nyíracsádon 1500 pénzért van szállás. Most már csak az időjáráson múlik és Bánkig meg sem állok. Onnan meg már helyi járat van Debrecenbe!!!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!