Több embernek is elküldtem ezt a tömegvásárlási dolgot, de csak C50-től kaptam választ.
Konkrétan a csille helye érdekelne, hogy pontosan hol feküdt. Hátha van még ott valami...(a kötélpályaoszlopon kívül). Ez a terület régi meddőlerakó, lehetséges, hogy több selejtes csillét is meddővel fedtek le.
Pilisszentiván: az egyik haverom mondta, hogy a solymári osztályozó melletti törmelékhalmoknál látott valami csilleteknő szerűség sarkához és fogantyújához hasonlót kiállni a földből. Többször kértem, hogy mutassa meg, de eleinte nem akarta, mert azt hitte, valami tömeggyártott dorogi csille. Aztán amikor kimentünk és megnéztük, akkor mondtam neki, hogy ez valami régiség lehet és a következő héten munka/suli után délutánonként kimentünk a sittkupacra kiásni. 5 délután ment rá, homokozójáték méretű szerszámokkal (simítólapát és társai). Könnyen ment a meló, mert porló murvás anyagban feküdt. Az egyik kerekét már kiásása után meg tudtuk forgatni. A "munkagödörben" már látszott, hogy viszonylag egyben van, minden kereke és a vonókészülékek is megvannak. C50 és egy másik KEMV-es kolléga, a megtaláló és én kb. 2 órai melóval tudtuk C50 furgonjába tenni. Talpraállításkor derült ki a teknő rozzant állapota, ugyanis a föld alatt levő oldala, amin feküdt, sokat vesztett vastagságából és az alváz felett kihasadt (a gödör alján ott maradt egy jókora rozsdatábla szétporladva). Ahhoz képest, hogy össze-vissza borítottuk, döntöttük, fejre állítottuk, állapota nem romlott tovább. Kemencén a kirakás után szinte azonnal nekiestünk, levettük a kerékpárokat, drótkefével, később Dr. Ótkoronggal flexuálisan zaklattuk, illetve a csapágyakat fáradtolaj-gázolaj keverékkel itattuk át, ímg nem tudtuk megforgatni a kereket. Minden része külön lett festve, száradás után lett összerakva és egy rövid síndarab segítségével kiállításra került.
Egy hiányos alacsony kötélpályaállvány feküdt még a sitthalmok alatt-mellett, más vasúti/bányászati anyag ott nem volt, de azt Bányatörp is látta.
Ha lesz ár, majd beírom ide.
G_Rp türelmet és sok pénz összegyűjtését kéri a Lyukó III projekthez! Lyukó I megvalósult, a II-es is meglesz, most már nem tőlem függ és a III-as még el sem kezdődött, csak többen vérszemet kaptak. Remélem a nagy lelkesedésből vásárlás és szállítás is lesz!
Tipp: ne egy ember vállalja fel ezt a dolgot, hanem többen adják össze a szükséges pénzt mind a cuccokhoz, mind pedig a szállításhoz. Kemencén így többször sikerült már járművet és más dolgokat begyűjteni, tehát életképes lehet a dolog itt is.
G_Rp türelmet kér és híreket, hogy ki hogy áll a járműmentés ügyében (mit tudott egyezkedni a bányával, hova tudja elhelyezni, stb.).
O.K. majd utánaérdeklődök.
30 valahány éve lehetett
Van az több is, a bánya 69-ben zárt be. A kisvasút nem tudom, hogy mikor épült ki, de szerintem az a csille sokkal régebbóta volt ott. Különben hogy találtatok rá? Más nem volt ott?
Csak szinte teljesen rohadt a teknője, hegeszteni nem lehet. Kb. 30 valahány éve lehetett a föld alatt és egy fa is belenőtt a teknő egyik sarkába. Teljes felújítása egyenlő lenne egy vadiúj puttony készítésével az eredeti maradványait lemásolva. De ez nem lesz meg, inkább a hámló festék leverése után újramázolás, festéskiegészítés.
Ha lesz fuvardíj, majd megírom az árát. Tippem sincs, marhaságot meg nem akarok blöffölni.
G_Rp türelmet kér és híreket, hogy ki hogy áll a járműmentés ügyében (mit tudott egyezkedni a bányával, hova tudja elhelyezni, stb.).
Várom a fuvaros telefonját az időpont miatt, de még árat nem tudok, azt a sofőr-tulajdonos fogja kiszámítani és megadni, tippem sincs rá, de ahány vállalkozó annyi ár lehet. Persze az ár attól függ, hova kell vinni a szállítmányt, mennyibe kerül a gázolaj, van-e vagy emiatt kell-e venni autópálya matricát, stb. ha sikerül megvenni. Erről ugyanis senki nem írt, hogy hol kívánja/kívánják elhelyezni, mekkora távot tegyen meg a teherautó.
Kemencére járművet vinni külön tortúra lesz, ahogy a vezetőség hozzáállását ismerem. Ha valaki járművet visz oda, előtte meg kell mutatni egy főnöknek (pl. üzemvezető) és ha neki tetszik, akkor megoldja hogy menjen. Ha nem tetszik, valószínűleg nem engedi oda vitetni. Azóta óbégatnak a járműadományok miatt, amióta Pilisszentivánról mindenféle bejelentés és vezetőségi engedély nélkül felvittünk egy meddőhányóból kiásott romos, de egyben levő csillét (nem tetszett a főnökségnek, csak azért maradhatott Kemencén, mert néhány hétvégi nap alatt készen lett a "felújítás" ottani anyagokkal és szerszámokkal), pedig a tatarozás a szállítás napján megkezdődött. Főleg, hogy az 500 mm nyomtávú és ha odébb kell rakni, az macera.
A C50 kolléga és az oroszlányi bányamúzeum ajándékcsilléjéről előre tudtak, ott nem volt gáz (pedig az egyik igencsak ótvar volt).
Ha lesz ár, megírom, hogy lássátok, kb. mekkora fuvardíjjal érdemes számolni.
A ktp. anyag mindenesetre sokkal kevessebbe került, mint a várható szállítási költség.
Rajzok nincsenek, a népes valószínűleg ALUTERV gyártmány, hossza megfelel kb. 2 darab csillének (kasban jöttek ki), kézi működtetésű dobfékes. Valószínűleg mind a négy kerék fékezett. Az árak meg: horror (1 db. csillekerékpár 10ezer Ft). Ez csak egy kerékpár. Egy csillét 30ezer forintra saccolok, a népes lehet olyan 50ezer és 100ezer között/darab, erre jön még a megfelelő méretű teherautó fuvardíja. Csilléből háromféle van: 800 literes dorogi, 1000 literes és hasonló, mint a dorogi, illetve mecseki uránbányától vásárolt. Vannak még vás vasúti járművek, ezek nehézgép szállító pőrekocsik és különböző tartálynak, szerszámosszekrénynek átalakított bödönös csillék. A népesek foglaltak, egy cseh vasút kérte őket, de még nem fizettek. Bizonytalan, hogy adnak-e másnak belőlük. Talpi csillét tudtommal eddig csak ócskavaskereskedők vittek. A kötélpálya anyag sokkal olcsóbb volt. Még a telefonos dolgok is (nagy részük már Oroszlányban van).
Nemcsak kiállított darab lehet ez a felújított vágathajtó gép! Lehet, hogy eladták vagy eladásra kínálják egy másik bányának. Amúgy hiányos: nincsenek a karján a tüskés marófejek.
Sajnos. talán múzeumi célokra van még esély, kiállított csillét lehetett látni. A tornyok közül a pirosat mindenképpen lebontják, az már olyan állapotban van. A sárga még egész jól bírja, igaz nincs még teljesen eltömve. Hát reménykedjünk...
Perecesnek még van egy (kis?) esélye a megmaradáshoz, de pletykaszinten azt hallottam, hogy valószínűleg megeszik a lángvágók. Pedig az az akna teljesen még egyben van (május végi hiteles infó, volt rá szemtanú!). Holnap az oroszlányi bányamúzeumban (Majk XX-as akna) leszek, reggel a Népligetből 8.30-kor induló busszal megyek. Ha valakinek van kedve, jöhet. Időjárás nem hátrány. Az Éden presszó megállóig kell menni, onnan kb. 30 perc gyalog. Sajnos a múzeumhoz nincs közvetlen busz, csak autóval vagy gyalog lehet eljutni hozzá. Látványos, érdekes és nagyon szép a gyűjteményük, apránként még bővülni is szokott (nemcsak helyi anyaggal).
A bánya bontása lassan halad. Az udvaron sok az ócskavasnak való, többekközt csillék, gépalkatrészek, berendezések, és egyéb kisvasúti járművek. A két aknatorony közül Skip-akna (piros) már nem húzza sokáig. A személyszállító-akna (sárga) még jó állapotban van, nincs teljesen betömve. A felszíni kisvasút sínjei még többé-kevésbé megvannak. Az udvaron található 6 db kéttengelyes népeskocsi, rosszabb-jobb (inkább rosszabb) állapotban, áruk úgy 50000-80000 Ft körül mozoghat. Érdemes lenne legalább kettőt megmenteni belőlük.