Én éppen most újítok fel egy 30as évekbeli Puch kerékpárt, és azt nem tudom a felújítottak képeit nézegetve, hogy az összeeresztéseknél azok a gyűrűk(nem tom, hogy hívják őket pontosan) mindegyiken le vannak krómozva, nikkelezve, tudom is én. Szal gondolom először megcsinálják a fényezést, de utána ezt vajon hogyan végzik el
Ez a szépséges Puch kerékpár szeptember eleje óta árválkodik az Erzsébet presszó melleti keróúton. Néha én is felállítom, mert van akiknek útjában van és ide-oda taszajtják amitől padlót fog. Iszonyat futilakat van rajta és a kerekei már enyhén laposak, csodálom, hogy még egyben van.
üdv. kérdésem: létezik valami szer, ami KONZERVÁLJA a rozsdafoltot? vagyis nem szeretném eltüntetni, de azt se szeretném, ha tovább enné a fémet. valami olyasmi lakkszerű anyag kellene, ami stabilizálja a rozsda szerkezetét, ugyanakkor nem hagy látható nyomot rajta. létezik ilyen?
Ez a kimunkált szép gép már muzeális értékű, sőt úgy látom működőképes is! A tömege biztos úttartást biztosíthat :-), kiváncsi lennék ezzel is hajtanának-e 38-as átlagot hegyi etapokon. :-)
30-as évekből Papp Extra ffi kerékpár. Vázszáma P00737. Gumi falcos kerekekkel, torpedó kontrafékes hátsó aggyal, harang csapágyas közép agy, Bosch dinamó, hátsó lámpa, első lámpa kapcsolható, dinamóról vagy elemről is üzemel, Papp gyártmányú trilla csengő, PAPP EXTRA felirat maratva a vázba.
A gyártó Papp Sándor, 1906-tól az államosításig készített kerékpárokat, konfekciós alkatrészekből, kb. 20 különböző kivitelben.
Az utolsó 4 képen 2 bicikli lezáró van. Az 1. egy D.R.P. gyártmány, macskaszemmel. A 2. egy torpedó gyártmányú.
Talált, süllyed! De lehet hogy bányászlámpa olyan sisakra szerelhető? Egyébként egy öreg kerékpárostól kaptam, sajnos a valaki villanyosra alakította át és szétbarmolta a víztartályát (ez a lefrektor mögötti kúpos rész)
Szia!
Ha jól emlékszem, a régi Camping biciklimen volt Super Granat feliratú hátsóagy. A biciklit a '80-as években kaptam. Valószínű, hogy egy régebbi kontrás hátsó agy típus egyébként.
Róbert
Szerdán boldog tulajdonosai lettünk kedvesemmel egy szovjet gyártmányú kb. 20-30 éves tandem kerékpárnak. Majd teszek fel róla képet is. A kérdésem azlenne, hogy milyenek egy ilyen gép restaurálási esélyei? Mennyire van hozzá alkatrész(bár még egyenlőre beazonosítani se sikerült 100%-osan)?
Egyszer láttam egy hasonló feliratos első lánckereket (az valami német márka volt), ez az igazi unikum. Sajnos a fogak reménytelenül le voltak kopva, és a tulajdonosa egy kocsma előtt úgy gondolta, hogy az ő bringája 30.000 -et ér. Én nem így gondoltam, szóval azóta sincs hasonló lánckerekem.
Pár napja beszéltem egy salgótarjáni emberrel akinek kb.30 db régi felújitás elötti biciklije van, ő mondta hogy egy barátjának kb.100 db különféle bicikli táblája van és egyben 100000 Ft-ért eladó.
Menyiért adnád azt a dupla rugós ülést amit a multkor kérdeztem?
Esetleg lenne cserébe Styria hiányos dobfékes első kerekem gumi alcos felnivel v. hiányos hátsó kerekem szintén gumi falcos peremmel v. komplett dobfékes első agy.
Nekem egy Papp biciklim van, ami meg lehetősen lestrapált. Amit tudok róla. Háború előtt készűlt Békéscsabán, Papp és Fia műhelyében, szép réztábla van rajta , kormány szoritója van, gumi falcos kerekei. Ha valaki tud több információt, esetleg fényképet azt szivesen fogadnám. A réztáblájáról teszek majd fel képet, de valahova elraktam és hirtelen nem találtam meg.
Zeman eladó alkatrészeid közütt látok egy dupla rugós üllést, ez érdekelne ha olyan amilyen a Weiss Manfréd bicikliken és kismotorokon is volt.