Keresés

Részletes keresés

Zete Creative Commons License 2002.11.29 0 0 2303
Hajrá Güszi!
Nagy élvezettel olvasom a "felfedező" túráid leirásait. Azok tetszenek a legjobban, amikor felvilágositod az érdeklődőket, hogy milyen célból is jársz arrafelé :)

Más.
Ma reggel megvettem a Földgömb új számát, s abban láttam egy hirdetést, hogy megjelent a DDK Atlasz.

Előzmény: Güsziológus (2302)
Güsziológus Creative Commons License 2002.11.29 0 0 2302
4. szakasz
Ecsegfalva – Mezőtúr

Azt kívánom elöljáróban, hogy kvte minden kívánsága ilyen hamar teljesüljön.

A tegnapi napon három kérdésre kerestem a választ.
Az első az, hogy melyik oldal az „igazi”.
A másik a távolság.
A füzetben 27,6 km (kac-kac kukac)
Kvte szerint 31,6, de Ő az ecsegfalvi hídig mérte (kár, hogy ez csak hazafelé tudatosodott bennem).
A harmadik problémám a híd neve.
Kvte szerint Ballai-híd, a füzetben Balai-híd. Kvte térképén a híd túlsó oldalán van a Balai Á.G.

Kezdjük visszafelé. A hídnál találtam egy információs táblát, rajta Ballai-híd – Pásztózug 8,0 km. A híd feljárójánál ugyanakkor egy közúti tábla: Balai-híd.
Döntese el, akinek nincs jobb dolga! Híd és punktum. De jó volt, mikor már láttam:o)

A távolság már nehezebb probléma, ugyanis kvte a keleti oldalt mérte én a másik oldalon mentem. A füzetben ui. ez van bejelölve. Részletek később, de akit nem érdekelnek a részletek, annak előrebocsátom a végeredményt, szerintem 36 km a távolság Ecsegfalva és Mezőtúr v.á. között, ha Ecsegfalván az autóbusz állomástól indulunk. Ez a pont a Berettyó étteremmel (magunk között szólva kocsma) azonos. Az út a nyugati oldalon vezet, de ez nem biztos. A táj viszont még ilyenkor is mesébe illő. És végig szembe sütött a nap. Rövid ujjú ingben mentem. (Lehet irigykedni!) Vízfogyasztás minimális. Szúnyogokkal nem találkoztam és egyáltalán nem zavart, hogy nem volt árnyék:o)
Ezzel a szakasszal kapcsolatban is igaz: gyalogosan csak megszállottaknak!!!
Nem tudom, hogy kinek mekkora a monotónia tűrő képessége, az enyém jó. Közel 6-os átlagot produkáltam, mely a túra első felében 5-ös, a második felében (a folyó itt már csatorna) közel 7-es, ami már-már VadMalac űző tempó.
Még egy információ a részletek előtt. A gátra fellépéskor 41,1 km volt a távolság a torkolattól, mikor letértem, a 7,6 km-es követ búcsúztattam. (Itt folytatom, remélem már a jövő héten) A kettő különbsége 33,5 km. Ehhez jön a faluban megtett mintegy 2 km és az állomásig kb. 500 m.

Aki nem járt még Ecsegfalván az csak akkor szálljon le a buszról, amikor az étteremhez ér. Ennek közelében van a posta is. A busz Eger és Gyula között közlekedő távolsági járat, de megállt a falu határában is, sőt a Polgármesteri Hivatalnál is. Ott szállt le a sofőr beszélgető társa.
Az első élményem az volt, hogy nagyon szép bélyegző van a postán. A második az, hogy találtam egy jelet, a postával szemben. Csak akkor lehet észrevenni, ha nem a templom felőli oldalon, a járdán haladunk!!! Az oszlopon gólyafészek. A hídig még két jelet találtam. Okulva az előző túrán tapasztaltakon, jól elraktároztam a látványt.
A régi vasúti híd igen rossz állapotban van, de még áll. Jelzés sajnos nincs. Nem lehet tehát eldönteni, hogy melyik oldalon kell menni. Én a füzetben lévőt választottam. Mint már írtam, ez a hosszabb.
A hosszú úton jegyzeteltem, ezt most közreadom.
41,1 Elindultam.
38,8 – 38,7 között Mirhói szivattyútelep.
A gáton egy dizájnos fa oszlop, rajta egy kék nyíl. A szemben jövőknek azt mutatja, hogy balra, le a gátról. Hogy hova? Szerintem rosszul szerelték fel a nyilat az oszlopra.
37,0 – 36,9 jobbra út, 3 épület, a középső a juhhodály. A felirat JUI ODÁLY.
A baloldali mellett csorda. Ez a telep lehet a térképen jelzett „Bokros”. Kéne lenni itt egy halomnak, de én ilyet nem láttam.
34,6 vége a hatalmas „U” kanyarnak, az „U” betű bal felső sarkánál vagyunk. Jobbra vezeték (az épületektől jön) és elindul egy nagy balkanyar.
33,4 épület, rajta a felirat: GÁSTYÁS
Ez egy szivattyúház, a 10.10/1 ŐRJÁRÁS HATÁRA
Itt találtam a második dizájnos oszlopot. Rajta egy kék nyíl a szemből jövőknek, hogy tovább, előre (más irány nem nagyon van, de ne legyünk rosszmájúak). Nem tudom, hogy ez a két valami (a másik a Mirhói szivattyútelepen volt) jel-e, de mindkettő kék volt. Ilyen tábla volt Réhelyen is. Megindult a fantáziám. Valaki megrendelt ilyeneket (esetleg többet is?). Ez a kettő mutatóban ki lett helyezve? De. A jel nem szabványos. Függőleges jelet itt láttam először. Meg aztán csak egy irányból látható, jóllehet a tábla másik oldalán is van hely. Vagy ez már túl sokba került volna???
32,2 jobbra a réten gémeskút, pici ház, hodály
32,0 keresztút, indul a balkanyar
Ettől a ponttól kezdve már csak 200 méterenként van oszlop.
28,8 A gáton belül tanya, sok lábasjószág (pulyka és gyöngytyúk is)
Két haragos kutya.
28,4 jobbra kerített házak.
27,0 Háromszög alaprajzú oszlop, a tetején lehet ülni. Itt „tankoltam”. Kezdődik az erdő.
25,0 10.09/4 ŐRJÁRÁS HATÁRA
23,2 jobbra liget, a fák között szép házak. Azt hiszem vadászházak.
21,6 HÍD
20,6 Tanya struccokkal
16,6 tanya
16,4 híd, és egy viszonylag jó állapotban lévő jel.
A füzetben átvezet az út a folyón, de a híd nincs feltüntetve. Kvte említi. Túloldalán egy tábla, de akkor már nagyon kellett sietnem:o)
16,2 zsilip. Azt mondja az öreg pecás. Mezőtúr még 8-9 km!!! Sajnos, igaza volt.
16,0 10.09/3 ŐRJÁRÁS HATÁRA
15,0 JELZÉS az oszlopon!!!
Ettől kezdve minden kilométernél volt jelzés, egyre halványabb, de volt!!!
13,4 Szép ház a másik oldalon
12,6 10.09/2 ŐRJÁRÁS HATÁRA
Itt van a Pusztazugi gátőrház.
10,4 vezeték keresztezi utunkat
9,6 másik vezeték
7,8 10.09/2 ŐRJÁRÁS HATÁRA
7,6 Végre. Ezt a követ kerestem 6 óráig.

A „folyó” Mezőtúr előtt már inkább kanális, mint folyó. Borzasztó volt a látvány.
Épphogy elértem a 15:45-ös vonatot, a sört (üvegből) már a vonaton tudtam csak legurítani.
Kár, hogy nem olvastam figyelmesebben Kvte leírásait, akkor nem lötyögtem volna olyan sokat a faluban és nem vettem volna kényelmesre a tempót az elején. Sok választásom nem volt, mert a következő vonat 17:46-kor volt. Akkor meg már nagyon sötét van. És Mezőtúr nem érdekelt annyira!!! Főleg nem sötétben 35 km-el a lábaimban.
Még egy apróság. Az őrjárás határai táblák, ha valaki az ellenkező irányból jön, természetesen mások. Mezőtúr felől pl.7,8-nál 10.09/1 és így tovább.

asciimo Creative Commons License 2002.11.29 0 0 2301
Koszonom az infokat.
Ugy latom karacsony tajan megprobalkozom egy
Nagyvazsony-Varoslod, meg egy Sumeg-Keszthely szakasszal.
Majd meglatjuk mi jon ossze belole.

Ha valaki valami frisset tud, szoljon!

asciimo

Múzsla Creative Commons License 2002.11.29 0 0 2300
Nekem októberi infóim vannak két bélyegzőről.
A derenki és a szabó-pallagi is a helyén volt láncostul, mindenestül.
Előzmény: Vérfarkas (2297)
Vérfarkas Creative Commons License 2002.11.29 0 0 2299
Varjunk csak. a 13. resz az nem az ami elmaradt...
az m1 teletextjen viszont vasarnap a 12. reszt irtak ki ami tenyleg az ami elmaradt. Nem ertem. Ezek szerint ma a 13. resz lesz, vasarnap meg a 12. Mindenesetre akit erdekel es fel akarja venni az figyeljen ma este is. Sose lehet tudni...
Előzmény: Vérfarkas (2298)
Vérfarkas Creative Commons License 2002.11.29 0 0 2298
Jo hir:

Az m2 teletextjen mar ujra azt irjak, hogy ma 21.35-22.05 Szent Istvan Vandorlas 13. resz, azaz a vasarnap elmaradt resz. Az mtv honlapjan persze meg nem javitottak ki, ugyhogy lehet remenykedni.

Vérfarkas Creative Commons License 2002.11.29 0 0 2297
A matraverebelyi belyegzot is levagtak a lancrol
Előzmény: asciimo (2294)
Lud Creative Commons License 2002.11.28 0 0 2296
Írottkőn talán meg lehet fűzni a osztrák határőr fejét egy pecsétre, bár nekem arról sem sikerült meggyőznöm anno, h felmehessek a kilátóba. Egyébként pont az utolső két pecsét volt lenyúlva 96-ban is, de hát szép ez a Kőszegi hg. legföljebb megyek újra.
Előzmény: asciimo (2294)
Váci Creative Commons License 2002.11.28 0 0 2295
Nagyvázsonyban a büfében van a bélyegző. Az más kérdés, hogy télen nyitva van-e...
Előzmény: asciimo (2294)
asciimo Creative Commons License 2002.11.28 0 0 2294
HELP!

Most akkor mi a helyzet a szabadterben elhelyezett fembelyegzokkel? Melyikek tuntek el? Az Irottkoit irta valaki a ttt-forumon, tobbrol nem volt szo.
Es a Nagyvazsonyi ill. szigligeti belyegzovel mi van? Normalis esetben a var penztaraban van, de kideritettem, hogy a varak novemberig tartanak nyitva. Karacsonykor 2 turat is tervezek, ezert kerdezem.

asciimo

kvte Creative Commons License 2002.11.27 0 0 2293
Érdemes telefonon érdeklődni, a szám: (66) 483-083. Ha ez nem válaszol, akkor a (66) 483-077. (Ez utóbbi a jó szám, kvte 09-es lapján téves a 483-007!!!

Javítva, köszönöm!

kvte

Előzmény: Güsziológus (2278)
kvte Creative Commons License 2002.11.27 0 0 2292
Szervusz Güszi,

Örömmel olvastam a beszámolódat, sajnos egyáltalán nem lep meg amit írtál a jelek hiányáról. Az Ecsegfalva utáni részen csak egyetlen nagy kérdés van: Túrkevéig a Hortobágy-Berettyó folyó melyik oldalán kell menni?

Mi az Ecsegfalva felölin találtunk egy-két igen kopott jelet, de az új füzet a túloldalon jelöli a helyes utat. Igazából ez agy kedves rész, lehet hogy egyszer unalmamban bejárom mindkét oldalt egy körtúra keretében.

kvte

Előzmény: Güsziológus (2291)
Güsziológus Creative Commons License 2002.11.27 0 0 2291
3. szakasz, 3. rész
Réhely – Ecsegfalva

Az épületektől a „D” pontig könnyű eljutni, van szép kék nyíl is (egy darab). Ha valaki nem folytatja, akkor érdemes tudni, hogy a rezervátum (a túzokfigyelő) kicsit északabbra van. Nyugati határa a régi vasútvonal, déli és keleti határa a Felső-Réhelyi csatorna. Ahol a ferdén feliratozott „Réhely” szó „y” betűje van, ott vannak a túzokok, magas kerítés mögött.
Megmutattam a térképet a telepvezetőnek és kérdeztem, miért kerüli a jelzett út az erdőt. A válasz lakonikus tömörséggel csak annyi volt, hogy az a szakasz szigorúan védett, belépni csak engedéllyel lehet. Kérdeztem, hogy ki adhat engedélyt. Én, válaszolta. Megegyeztünk.
Nem tudok beszámolni tehát arról, hogy van-e jelzés az erdő másik oldalán, de nem járok messze az igazságtól, ha azt feltételezem, hogy nincs. A régi vasút nyomvonalán haladtam végig, sehol sem volt. Volt viszont két tábla, rajta a felirat, csak engedéllyel. Nekem volt engedélyem:o) Érdekes, hogy a telep az erdő szélén van, két-három ház. Addig van aszfaltozva az út. A túzokokat észak felől tehát erdő védi.
Az erdő északi oldala is el van kerítve, ott legel a gulya. Van jó sok állat.
Ecsegfalva nem nagy durranás, jelzés a faluban sincs. Kíváncsi vagyok, hogy mikor találom meg a jelzett utat. Mezőtúrig nincs gond, a gáton nehéz eltévedni:o)

Végezetül az epilógus.
Sajnálom, hogy nem tudok hozzájárulni a hivatalos útvonal megtalálásához. A biztos csak az, hogy ami a füzetben van, az nem a jelzett út. A „B” pontig egyértelmű, onnan vannak variációk. Azért 1-2 jelet el tudnék képzelni a „B” pontig is!!!
A „B” ponttól nem kéne sok, csak néhány oszlop, nyilakkal. Vannak beton átereszek, ezeken is elférnének a jelek. Láttam ilyet Alsóbereckinél. Vannak hidak. És vannak fák is. Nem sok ember jár arrafelé! Nem vágják ki a fát, ha tudják, hogy miért van a jelzés!!!
Azt írja a füzet. A túzokrezervátum közelében az Alföldi Kéktúra első bejárásának emlékére magyar kőrisből létesített keményfa ligetet a Magyar Természetbarát Szövetség. De jó lenne tudni, hogy ki járta be először? És azt is, hogy ki járta be gyalogosan?
Sajnos ott és akkor nem olvastam a füzetet, mert sietős volt az utam, ezért nem tudom, hogy hol van a ”közelében”. De nyáron, ha arra járok megnézem.
Van továbbá egy olyan érzésem, hogy kocsival mentek Réhelyre az illetékesek és éltették az éltetni valót. De az, aki berajzolta a füzetbe az útvonalat, az nem járt arra, az biztos! Jelek nélkül is el lehet jutni, Ecsegfalvára, kvte és lelkes csapata is eljutott. Most már én is. Kezdem megérteni kvte bevezetőjét :o)

Güsziológus Creative Commons License 2002.11.27 0 0 2290
3. szakasz, 2. rész
Szeghalmi út – Réhely

A „B” pontot már körbejártuk, ezért azzal folytatnám, hogyan lehet elérni a „C” pontot. A füzetben lévő út lehet az igazi, az árok ui. nekem bal oldalon volt. Sok választási lehetőség nincs, az a lényeg, hogy az épületek a bal oldalunkon legyenek. A „C” pontnak az az egyetlen jelentősége, hogy útelágazás, folytathatjuk nyugati irányban, választhatjuk a füzetben lévő utat, de elindulhatunk picit ÉK irányba is. Ez van kvte térképén.
Én a füzetben lévővel próbálkoztam. Hamarosan elkanyarodtam nyugati irányba az árok északi oldalán. Kezdetben szántó volt az árok mellett út-féleséggel, de aztán jött a szántás, út sehol. Nem érdemes követni a füzetet, irány észak és az első széles úton nyugat. Ugyanoda jutunk. Jelek se itt, se ott. Ez a hosszú K-NY irányú széles út jól járható és könnyen tájolható. Tisztán beazonosítható a Dékánytanya (lakatlan) és a Somogyitanya, előtte a harántút. A harántút hídon vezet keresztül az árkon. Távolban látszanak Vadtanya házai (raktárak). Én ezen az úton mentem. Jól járható, agyagos út, sok látnivaló nincs.
Dévaványa templomának tornya egyre inkább délre van, ahogy haladunk.

Balról bejön a Bikaház felől egy széles út, majd egy műút és már Vadtanyánál vagyunk. Vadtanya egy lerakat, dühös kutyákkal. Északi irányba kivezet egy földút, ezzel próbálkoztam, de jelzést nem láttam. Mikor eluntam, irányt váltottam, már látszott a műút. Belefutottam egy kerítésbe, a kerítésen belül bivalycsorda. Bátortalanul indultam, de mikor a csorda is megindult felém, akkor tempót váltottam. Hamar elértem a műutat :o)

A telepen kiderült, hogy felesleges volt átmászni a kerítésen, el kellett volna érni a „D” pontot. A baj csak az, hogy akkor még nem tudtam létezéséről.

Hogy hol az út, nem tudom. De az biztos, hogy a füzetben jelzett úton nincs egy árva jel sem. Kvte szerint máshol halad az útvonal, az ő térképén északabbra vezet az igazi. Ez valamivel hosszabbnak tűnik, de nem ez a lényeg. A csomópont a „D” pont, innen folytatódik ui. az út, legalábbis a füzet szerint.

Érdekes, hogy a telepen belül van egy szép kék nyíl, a „D” pont irányába mutat.

Még egy fontos infó, nem kell megkerülni a telepet, a bejárat ugyan az országút felől van, de mi a „D” ponton keresztül egyszerűbben is bejuthatunk (rövidebb is). Arról nem beszélve, hogy a kvte térképén „Berek” feliratú rész zárt terület, a már említett bivalycsorda nem látszott barátságosnak. Meg aztán kerítésen átlépni nem rendes dolog.

Zolas Creative Commons License 2002.11.27 0 0 2289
Semmi gond!Olvastam a Volán-t.Jó lesz vigyázni,ha majd azt a szakasz pótolom.
Előzmény: Váci (2286)
Zolas Creative Commons License 2002.11.27 0 0 2288
Igen,ezt tudom ,hogy van,de ez már a következö szakasz eleje lesz.Így meglesz Sárvárig és Kisapátitól Galyatetőig,kivéve a Kisgyónpuszta Bodajk szakasz.
Előzmény: Váci (2285)
Güsziológus Creative Commons License 2002.11.27 0 0 2287
3. szakasz, 1. rész
Körösladány – Szeghalmi út

Körösladányban a vasútállomáson bélyegeztem, a vonat 9:25-kor futott be. Már a vonat ablakából láttam a kék jeleket. Örültem, hogy viszontláthattam az ismerős környéket. Kicsit dumáltam a vasutas bácsival, majd irány Ecsegfalva.

A füzetben lévő fantáziaszüleménytől eltérően, egyszerűen át kell menni az állomás másik oldalára, a jelek a vasúttal párhuzamos Vasút utcában vannak. Kellő sűrűségben. Érdemes beraktározni a látványt, mert sokáig nem látunk hasonlókat. A Karcagi út a falu utolsó házánál indul. Egy nagyon gyenge kék nyilat láttam, majd a kvte által is említett tiszta jel következett. Aztán semmi.

Az „A” pontig lehet nézelődni és ha nincs sár, akkor kényelmes tempóban lehet haladni. Vannak fák, de jelzést nem érdemes keresni.

Az „A” pont előtt balról van még egy árok, jobbról a vízcsap, melyet szántó vesz körül. Jobbra előre látszanak Királyderék házai. A fasoros keresztútnál választhatunk. A balról jövő út déli oldalán van a fasor, a mi utunk folytatásaként is van fasor, jobbról. Hogy melyik az igazi, nem tudom, én a jobb minőségűt választottam, elindultam nyugati irányba és az első északi irányú elágazásnál eljutottam az erdősáv melletti hatalmas szántó széléig. Onnan tudtam, hogy jó helyen járok, mert sok volt a nyúl :o)

Sajnos, ezen az ÉNY irányú úton sem találtam jelzést. Elértem az erdősávot, az út egy darabot levág a széléből, majd éles kanyar délnyugat felé. Itt találtam egy nagyon régi kék pöttyöt és egy oda-vissza irányú nyíl-féleséget. A térképen nincs jelezve, de van út déli irányba is. Nekünk azonban vissza kell fordulnunk. Jobbra van a jellegzetes erdősáv, balra előre az istálló, a „B” pont. Már látszik a vezeték. Az út kanyargós. Egy picit nyugati irányba, egy picit északi irányba. Mikor nyugati irányba haladunk, szemben látszik a dévaványai templom tornya. Eggyel több a kanyar, mint a térképen. De az istállóig nem lehet eltévedni, a szántón ui. nincs más út, a mi utunk bal oldalán meg árok van. A kutya ottjártamkor meg volt kötve. Az út másik oldalán a póznán ott a jel és a már említett kék nyíl, Dévaványa irányába mutatóan. Rossz idő esetén be lehet menni a „faluba”, Simasziget és Dévaványa között műút van. Műúton érhetjük el a Vadtanyát is. Ebben az esetben kihagyunk néhány rozzant tanyát és sok-sok sarat. Lehet, hogy az útvonal tervezői úgy döntöttek, hogy bevezetik az utat Simaszigetre és a Bikaház felé fordítják északi irányba. Azt hallottam ui., hogy arra vannak jelzések. Kvte térképén északi irányba kell fordulni, ez van a füzetben is.

Váci Creative Commons License 2002.11.27 0 0 2286
Bocs, Zolas, most kapcsolok, hogy össze-vissza beszélek. Én a másik irányra gondoltam...
Váci Creative Commons License 2002.11.27 0 0 2285
Igen, rajta van az egykori Sárvár-Zalabér-Batyk vonal helye.
A nyáron jártam rajta Sárvár és Gérce között, ott nem dzsungel, hanem kényelmes szekérút.
Előzmény: Zolas (2284)
Zolas Creative Commons License 2002.11.27 0 0 2284
Mire gondolsz?Rajta van a Cortographia térképén?
Egyébként túrázta már Bicske-Alcsút között!Jó kis dzsungelharc volt!
Előzmény: Váci (2283)
Váci Creative Commons License 2002.11.27 0 0 2283
Ha szereted az ilyesmit, mehetsz a régi vasút nyomvonalán is.
Előzmény: Zolas (2281)
Béla én vagyok. Creative Commons License 2002.11.27 0 0 2282
Ez számomra igen kedvező hír. :-)
Köszönöm a tájékoztatást.
Előzmény: Güsziológus (2280)
Zolas Creative Commons License 2002.11.27 0 0 2281
Topictársak!
Holnap,28-án bejárom az OKT Sárvár-Bögöt-(Porpác vá.)szakaszát.Ha valaki csatlakozna,ezen a számon el tud érni:30/2549476.
Gusziológos!
A gyöngytyúk csérog.Legalább is felénk Kiskunhalason így mondják!
Güsziológus Creative Commons License 2002.11.27 0 0 2280
Tavaly október végén aludtunk ott. Éjjel mínuszok voltak, de nyitott alaknál tudtunk csak aludni, olyan meleg volt.
Előzmény: Béla én vagyok. (2279)
Béla én vagyok. Creative Commons License 2002.11.27 0 0 2279
Sziasztok!
Szállt már meg valamelyikőtök télvíz idején a bánkúti Justicia Síházban? Ha igen, mennyire volt jó a fűtés?
Úgy néz ki, a 7végén megszállok ott. (Elég fázós vagyok, csak ezért érdekelne...)
Güsziológus Creative Commons License 2002.11.27 0 0 2278
3. szakasz
Körösladány – Ecsegfalva

Tegnap, ahogy terveztem, nem Nyírbogáttól folytattam a túrát, új megyével ismerkedtem. Sikeresen „túl vagyok” a Körösladány – Ecsegfalva szakaszon.

Békés megye őseim hazája, a vidéket elég jól ismerem, a „falvakat” (Dévaványa, Körösladány, Szeghalom) szintén. Nagy gondot nem okozott a tájékozódás, de abban a hiszemben élek, hogy vannak hasznosítható tapasztalataim.

A legfontosabb a távolság. Az Igazoló Füzet szerint 35 km, kvte szerint 36,2 km. Az eltérés nem jelentős.
Szerintem még a 35 is sok, 9.30-kor indultam fél órát töltöttem a telepen és 16:00-kor már a buszon ültem, Ecsegfalván. A füzetben jelölt úton menetem, egy kis rövidítéssel.

Előzetesként megadnám az információforrásokat:

http://www.c3.hu/~kvte/ak/bm06.htm

http://www.c3.hu/~kvte/kvk/kvk09.htm
http://www.c3.hu/~kvte/kvk/kvk10.htm
http://www.c3.hu/~kvte/kvk/kvk11.htm

Végül, de nem utolsó sorban nagyon hasznos kvte térképe, a helyét fentiek alapján könnyű megtalálni.

Előre elnézést kérek az esetleges túlzott precizitásért, de nagy a puszta és sok az árok. Most száraz volt minden, de ez nem jellemző állapot.

Fontos infó a Réhelyi bemutatóközpont nyitvatartási ideje. Október 31.-e után ui. a telepen nincs senki. Érdemes telefonon érdeklődni, a szám: (66) 483-083. Ha ez nem válaszol, akkor a (66) 483-077. (Ez utóbbi a jó szám, kvte 09-es lapján téves a 483-007!!! Mivel a bemutatóház nincs mindig nyitva, a második szám a nyerő. Itt kaptam meg a telepvezető mobiljának a számát, mely nagyon hasznosnak bizonyult. Így sikerült ui. céges bélyegzőt kapnom.

Bevezetésként négy fontos pontot kell egyértelműen meghatározni.

„A”.
Az első a Karcagi út töréspontja. Az út Körösladány utolsó házánál indul és gyakorlatilag egyenes, az iránya északi. Jelzés csak az elején van. A töréspont azért fontos, mert jelzés nincs. Kvte 11-es lapján a meghatározás: „Fasor, mellette út keresztben (5,7)” Kvte irányából balról olajkút. Nekem jobbról volt és szerintem nem olajkút, hanem vízcsapok, öntözés céljából. A lényeg az, hogy ez a pont a dévaványai templom és a szeghalmi gabonatároló irányának és az É-D irányú Karcagi útnak a metszéspontján van. Két fasor is van, az egyik É-D irányban, a másik K-NY irányban. Jelzést nem találtam.

„B”.
A másik fontos pont a Szeghalmi útnál lévő istálló. Sajnos, egyik térképen sincs jelezve, a helye kb. a Simaszigettől keletre és Szalmavárostól délre, a keresztúttól picit délre. A keresztúton vezeték is van, innen lehet egyértelműen tudni, hogy elértük a pontot. (Ha valaki megnézi a Dévaványa térképet, akkor láthatja, hogy azt a K-NY irányú utcát, melynek ez az út a folytatása, Szeghalmi utcának hívják. A másik végén, Szeghalomban ez a Ványai köves út. Az eleje és a vége tehát műút, de a közepe nem!) Van egy jelzés is a villanyoszlopon. A kék nyíl Dévaványa felé mutat. Mentem egy darabig, de több jelzést nem találtam, tehát visszafordultam és indultam északi irányba. Ami zavaró, az a térkép. Az Igazoló Füzetben lévőn az úton kb. 1 km-t kell menni, a valóságban semmit. Kvte térképén ennél hosszabb a távolság. A pont helye szerintem az út kitüremkedésénél van.

„C”.
A harmadik fontos pont a Szalmavárostól keletre lévő útelágazás, a füzetben a 85,8-as magassági pont. A ponttól keletre van erdőfolt, úgy ahogy az a térképen van.

„D”.
Zöld színű magasles szerűség, a füzet 29. oldalán a piros színű „Túzokrezervátum” felirat „z” és „o” betűje között, a régi vasút nyomvonalánál.

Jellemző „tereptárgy” a Folyás-ér körüli erődsáv. Végső soron az „A” és a „B” pont között ezt kerülgetjük.

Ennyi bevezető után a részletek, szinkronban kvte bontásával.

Váci Creative Commons License 2002.11.27 0 0 2277
Sziasztok!

Tegnap voltam Jásd-Kisgyón között. A túrával minden OK volt, a Volánnal volt egy kis kalandom, ha valakit esetleg érdekel, a Volán-topicban megirtam.
A túra végén gondoltam, csalok egy kicsit itt:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
De nem volt rá szükség, mert - mint utólag kiderült - a térképpel ellentétben a kék-jelzés végig az egykori nyomvonalon, a töltésen halad.

A Kisgyón-Bakonycsernye közötti kék-négyzet - ami a régi vasút nyomvonalán megy - még most is igen nehezen járható. (A nyáron járhatatlan is volt a dzsungelharc miatt.)

Vérfarkas Creative Commons License 2002.11.26 0 0 2276
Az jo, mert most akartam felhivni en is. Azt mondjuk vegkepp nem ertem, hogy a penteki ismetlest miert toroltek.
Előzmény: Vyrgu (2271)
Zete Creative Commons License 2002.11.25 0 0 2275
mail ment, lehet reménykedni...
Előzmény: Vyrgu (2261)
Zete Creative Commons License 2002.11.25 0 0 2274
Elég gáz, akárcsak a bélyegzőlopkodás :-(
Pedig nagyon vártam már én is a Sirok-Kékes rész bemutatását. 97-ben voltam itt a MBérc ttúrán, utána meg tavaly kékezni, de akkor tiszta rohanás volt csak, még a Gazoskőnél sem tudtam megállni nézelődni, pedig az az egyik kedvencem. Most, hogy igy szóba jött, lehet, hogy jövőre ismét elmegyek a MBércre...
Előzmény: Vyrgu (2271)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!