10 honapos, 40ezer km-t futott xsara2-m van, 1,6-os.
kb masfel honapja a kovetkezo hibajelensegre figyeltem fel:
gyujtas raadasakor (meg inditas elott) az ac pumpa halk bugasa helyett hangos berregest lehet hallani hatulrol. inditaskor ez folytatodik meg 10-20 masodpercen keresztul, majd elhalkul es abbamarad.
eleinte kellett egy ejszakat allnia a kocsinak, mire ujra csinalta, de az utobbi idoben egyre surubben, szinte minden inditaskor.
minel kevesebb benzin van a tankban, annal kisebb "allasido" kell neki, hogy csinalja.
velemenyem szerint ez nem normalis, szerviz elsore benzin (ac)pumpat cserelt, de a helyzet meg rosszabb lett, mint volt.
masik szerviz szerint a hiba ismert, a kocsi ettol meg megy, meg se nezik, a c. hungaria tud rola, a franciak dolgoznak az ugyon, egyszer majd lesz talan visszahivas. nem tuntek tul meggyozonek.
talakozott mar valaki hasonloval?
mit lehet ilyenkor tenni?
ezen ne sokat problemazz: vagd le a csatlakozot egy kis darab vezetekkel egyutt, rakd fel a csuszosarukat, aztan amikor visszaadod az autot, szepen visszaszigeteloszalagozod (szep szo) majd az eredeti csatlakozot. Soha senki nem fog reklamalni.
Azokhoz lenne kérdésem akik már kidobták a régi műanyag hangszóróikat. Szeretném kicserélni, de mivel céges autó, ezért nem akarom levágni a gyári csatlakozókat. Lehet hozzá kapni olyan csatit ami átalakítja csúszósarussá? Ha igen pl. hol?
Előre is köszi.
A ford még most is megvan, 102 ezerrel, 0 problémával.. :-) És előző hozzászólásom ellenére valszeg egy Xsara Picassora cserélem... :-))) Ennyit az előítéletekről. Atyám meg C5 re kacsintgat... :-)))
Ez egy rossz hozzáállás részetekről. Egy hibából még nem lehet ítélni. Valszeg gyári hibás ami mindenhol előfordulhat. Lehet, hogy a fordon is előjött volna valami. Ezt nem tudhatjátok.
Nekem van egy 98-as xsaram 95ezerrel, 0 problémával. erről ennyit.
Szüleim Xsarájánál ugyanez a helyzet, a szervízben azt mondták, a hátsó ülést döntő rudazat zörög, be kell borítani vmi szivaccsal, és akkor abbahagyja. Ritkán megyek vele, de baromi idegesítő.
Más: Képzeljétek: 10 hónaposan, 21000 km után csapágyas lett a kocsi. Atyám,lévén szolíd hatvanas úriember, nem egy autóversenyző, tehát nem ez az oka. Ez kicsit megrendítette a bizalmam a citroenben. (Az övét is, három évig egy escortot hajtott, és a kötelező szervízen kívül csak egy feltörési kísérlet (nem sikerült nekik) miatti zárcsere okán volt szervízben.. Most morog, hogy nem fordot választott..)
1700 km van a kocsiban, nem nagyon volt eddig még semmi (remélem nem is lesz). A jobb első fék néha finom fékezésnél nyikorog egy kicsit, az 1500/2500 szervíznél megpucoltatom.
Amit észrevettem, hogy a MOL Tempo gázolajjal sokkal halkabb, kevesebbet fogyaszt és jobban megy, mint a Shell gázolajjal. Először MOL, a második tank Shell, most megint MOL van benne.
Sziasztok!
Nemrég bolodog tulajdonosa lettem egy Xsara Break HDI gépsárkánynak. Az lenne a kérdésem a kedves topiclakókhoz, hogy hova érdemes Bp. és környékén
szervízbe hordani. Az 1500/2500 szervíz lassan esedékes lesz.
Segítséget szeretnék kérni.
Xsara 1.6 i SX-nél rázósabb utakon a hátsó ajtók(ban)nál valami zörög, nyicog, pattog.
Állítólag ez sajna típus hiba.
Kérdésem, hogy találkoztatok-e a fenti problémával, ha igen lehet-e orvosolni, ill. mi a teendő?
Nekem nem eszi az olajat, legalabbis nem latom, hg fogyna belole, csak Porterral beszelgettem, es o mondta, hg figyeljem. Ezert vagyok kivancsi masok tapasztalatara.
Egybkent 5W-50-es olajat kapott a kicsike. (Mobil)
Eddig jo 3 ezer km-t mentem az autoval, de nem latom, hg fogyna.
1.9D-em volt (ZX) 0,2L olaj/10.000 km. Valvoline 10W-40-est kapott mindig. (Ha nem volt penzem, akkor 15W-40-et, de nem soxor.)
Érdekes, ilyen "olajfogyasztós" motor nekem is volt a kezem alatt, de a minimum szint alá soha nem ette az olajat.
Azt sejtettük a szerelővel, hogy az olaj kiverődik valahol, mert a motor hátsó részén (leömlő) volt folyamatosan olaj.
Mondjuk ez egy BX 1.9D motor volt, de esetleg érdemes megnézni neked is.
Most uazt az olajat használod ?
stevie,
és mi lesz a Skoda topikkal :-)
A XsaraII-nek ugyanolyan vacak németes rugózása van, mint a tőle keletebbre készülő népautóknak :-(
Írsz "tesztélményt"?
Azert az Audiban az a 8V technika csucsa! Valtozo szivocso-hosszusag a lelke, de kulonben is finom motor. A teljesitmenye es a nyomateka is bő 10 szazalekkal nagyobb, raadasul a nyomateki gorbeje is meglehetosen egyenletes. Igy aztan konnyu jobbnak erezni.
Stevie
aki a heten ket Xsara 1.6 Coupe-val is szemezgetett hasznalt auto veteli cellal es most ezert bongeszi a topikot :-)
Ezert erzed gyorsabbnak, sot lehet is tole gyorsabb, hg kap 3 vagy 4 rovid attetelt, es egy relativ hosszu 5-iket. De azt hittem eddig, hg ez a "technika" a franciakra es az olaszokra jellemzo....valtoznak az idok.
Mas: Olajugyben senkinek sincs semmi tapasztalata?
Nem tudom, a múltkor mi volt, most a 11.000 km alatt alig fogyott belőle olaj (pedig akkor sem hajtottam, most se hajtom).
Nagyon misztikus.
Tegnap mentem egy 1.6-os Audi A3-mal. Hát sajnos el kell ismernem, a Xsara 1.6 8v-nél jobban megy a gép, igaz baromi rövid a váltója - 140-nél már 4000 fölött jár.
Ja igen azt akartam kerdezni, hg eszi az olajat az 1.6i 8V motor? Azert kerdem, mert Porter szerint igen. Eddig 3000 km alatt nem latom, hg hianyozna, barmilyen kicsi is. Szoval masnak eszi az olajat?
Csak osszehasonlitaskent, a dizelem 2 deci evett 10.000km alatt. Az ebbol 1,5 elment az elso 1000 km-en. Teljesen logikatlannak tartottam, de igy volt.
Udv. koch
En is tobbre szamitottam. De tenyleg ennyi. Azt hittem rossz a mutato, ezert mentem tankolni is. De nem ment tobb a tankba. (Nem bantam).
De teny, hg ha itt tankolok Nemetorszagban, akkor kevesebbet fogyaszt az autom, mintha otthon tankolok. Ez volt a tapasztalatom meg akkor amikor az Astram volt (1.4 16V) es most is. Igaz az Opelemen ereztem is, a benzinminoseg-kulonbseget, a Xsara meg nem futott annyit otthon, hg errol barmit tudjak mondani.
Jellemzo volt, hg mig az itteni 95-sel felszaladt 200 fole is, addig otthon 180 folott kicsivel vege volt....
Gazolajban nem ereztem kulonbseget. Vagy csak a ZX-em nem volt erzekeny ra.
Udv. koch
Kell Neked olyan messzire kujtorogni. Ha az M7 álautópályán száguldoznál 80-nal, akkor 6 alatt fogyasztana :-)
Egyébként a sok városi km után minden autónak jót tesz egy hosszabb autópálya szakasz: a sajátomon is megérzem Németo-ba menet, hogy 3-4 óra után már más hangja van a gépnek.
Nekem is meglepetest okozott. 6,8. (1.6i 8V) Ennek a fele autopalya 160-180 ill. orszagut, hegy-volgy so kis kanyar, aranyos kigyorsitasokkal...Ennyit a dizelem is megevett volna, ha fel tudott volna pororgni 170 fole...
udv. koch