Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fefefe Creative Commons License 2002.10.18 0 0 283
en is arra varok, hogy legyen egy irasom rola, hogy ok, ismert dolog, sajna nem tudunk most mit kezdeni vele, ha kiderul a forrasa, javitjuk, ha barmi gond szarmazik belole, az a mi sarunk, ...
vagy valami hasonlo. ehhelyett kodositenek.
Előzmény: RodrigeZZ (282)
RodrigeZZ Creative Commons License 2002.10.18 0 0 282
A kimoderálás volt az eccerűbb...:-(((((((((

Szvsz sokkal korrektebb lett volna 1 válasz, hogyaszongya:
"Tisztelt uram!
A hiba véleményünk szerint semmilyen rendellenességre nem utal, de amennyiben xxxxxkm-en belül konkrétan körülirható és javítható hibajelenséggel párosul, úgy azt a garanciális kötelezettségünk keretén belül javítjuk. Tisztelettel xy ügyfszolgvez"
vagy valami hasonló.
szvsz egy több millió forintos forgalmat bonyolító cégnek ennyi belefér.
Az is igaz, hogy ettől még engem is marhára zavarna, hogy van némi "üzemi zaj"

R

Előzmény: fefefe (280)
monyesz Creative Commons License 2002.10.18 0 0 281
Ezek után egy biztos: új autót nem veszek !
Se Citroent, se más márkát. Kinek hiányzik egy ilyen levelezgetés, miközben az ember több tízezer forintot fizet havonta a részletekre ?
Előzmény: fefefe (280)
fefefe Creative Commons License 2002.10.18 0 0 280
tehat a kimoderalt hozzaszolasom ismet, immar szemelyes (bar szerintem mindenki szamara barmikor elerheto) adatok nelkul..l

az ugyben eddig lefolytatott levelezesem, hatha valaki okul belole.
az utolso levelemre meg nem erkezett valasz, nehany napot meg varok, hatha csak az internet-posta kesik. ;-)
ha nem jon valasz, akkor talan meg egyszer megprobalom elkuldeni, bar nagyon nem remenykedem, hiszen ha kimoderaltattak a hozzaszolasom, akkor talan el is olvastak elotte, es tudjak, hogy mire varok, megsem lepnek.
esetleg felveszem ismet a kapcsolatot az anyaceggel, de lehet hogy ez is csak szelmalomharc.

2002.09.23

CoordonnAŠes :
CivilitAŠ : Mr
Nom : ferenc
Prenom : gelegonya
Adresse : ******************
Code Postal : *************
Ville : budapest
Pays : Hongrie
TAŠlAŠphone : **************************
Email :

VAŠhicule :
Marque : CitroAŤn
ModA¨le : Xsara2 1.6i 16V SX
Mise en circulation : 2001-11-08
Km : 40000 km
No serie : ******************

Question :
Dear Lady/Gentleman! In first line, please don\'t forward this mail
automatic to citroen hungary, i spoke already with them. Thanks. I have
a 10 months old Xsara2 car. For a year i visited many car-salons from
different brands, and citroen was the chosen. i have more than 40 000 km
after me with this car, and at this point i am still totally satisfied.
Except one thing: For 1-2 months i noticed the following symptom: when i
add the sparking, then i don\'t hear the soft sound of the fuel pump,
but a loud, rattling sound. after i start the engine, the loud sound
continues for about 10-20 seconds, then all sounds fine. when the fuel
tank contain plenty of fuel, the car must \"rest\" a night, before it
happens again. when only a bit of fuel is in the tank, i can reproduce
it in most cases after a few minutes. because the warranty of the car is
still valid, i was in several brand services here in hungary. the first
said, the fuel pump broke wrong, and he will replace it with a new one.
ok. but the sound was on the next morning louder, than before. i was
going back, then they said, the fuel filter resonate. after it was
\"fixed\", i start the engine - all was the same, as before. then i was
looking for another citroen service. when the new service heard my
problem, the answer was: yes, it\'s a known problem, the fuel system
lose the pressure somewhere, the french engineers seeking for the
solution, and there will be a callback, when they find it. after this i
was calling citroen hungary, but they said: yes, we know from one (?)
car with similar fault, but the car works, don\"t worry, the french
engineers.... homewards i saw an another citroen service (the third),
and i think - give it a try. the serviceman said: yes, we had several
cars with exact this symptom, and we know the solution: the fuel pump
resonate a wave -break lamella in the fuel tank, and this is the reason
of the scary sound. (but when this is true, why discontinues the sound
after a while, and why sounds it only after a time or when the tank is
full???...) they said, they will cut a little piece from this lamelle in
the tank with a knife, and all will be fine. this don\'t sounds too
professional for me... ok, this was my story. I\'m afraid, that this is
only a sign for something worse, and an important part of the car will
become disordered on a longer trip, or it happens an accident. in the
following days i will try a few other citroen services, maybe at least
two of them will have the same \"diagnose\". (i\'m a little dissapointed
with the hungarian brand services). my questions: do you know about a
type-problem with this symptom? have you information from citroen
hungary, that more cars in hungary has this problem? will be there a
callback sometime? please don\'t write me, that i should turn to citroen
hungary, because i need the answer from you, from the brand. here in
hungary - i sad, that i must write this - the warranty business don\'t
works always, as it should. when you know from the problem, but your
engineers really need a little time to find the solution, then i can
live with the problem for a while. but if you hear this problem first
time from me, then the hungarian citroen-network only sells cars, but
does nothing to prevent the name of citroen and serves the clients. by
all means I count of your answer! thanks in advance! (and sorry for my
bad english) ferenc gelegonya

2002.09.25

Dear Sir,

We follow up on your message dated September 18th, 2002, that we
carefully read.

We were concerned to learn of your dissatisfaction regarding the
rattling noise on your CITROËN XSARA. We immediately transmitted your
message to our Subsidiary in Hungary, for the treatment of your request.
We have since been informed of the outcome.

We thank you for bringing your concern to our attention and apologize
for the inconvenience.

Best regards,

Mélanie SORTLAND
Customer Service CITROËN France

----------------------------------------
innen hianyzik egy koszonolevelem, amiben kerem oket, hogy a fejlemenyekrol tajekoztassanak, meg egy masik, amiben meg egyszer elnezest kernek, es tovabbitottak

levelem a c. hungarianak.
----------------------------------------

2002.09.23 17:45


Tisztelt Gelegonya Ferenc!

A Citroen Automobiles tovabbitotta reszunkre az on e-mailjet.
Kerjuk,
amennyiben a korabbiakban megbeszelteken tulmenoen segitsegere
lehetunk,
irja meg nekunk.

Tisztelettel:
...

2002.09.24

Tisztelt ...!

Koszonettel vettem valaszukat.
Laikuskent a kovetkezo kerdesem lenne: amennyiben valoban egy
ismert
problemarol van szo, mi az oka annak, hogy a markaszervizek
nincsenek
errol tajekoztatva, es az eddigi 3 markaszerviz mind kulonbozo
magyarazatot adott a hibara?
Kivancsi vagyok tovabba azzal kapcsolatos velemenyukre, hogy az
egyik
szerviz (C. Nagy, Konyves K. krt) allitolag tobb autonal ugy
orvosolta a
hibat (a munkafelvevo' allitasa szerint), hogy az uzemanyagtartaly
egyik,
az ac pumpahoz allitolag nagyon kozel levo hullamtoro
lamellajabol "egy
kessel lefaragott egy kicsit"? Ha a hiba az On altal ismertetett okra
vezetheto vissza (nyomasvesztes az uzemanyagrendszerben), akkor - ha
nem
jarom elotte kelloen korbe a temat - a fenti szerviz csak kart
okozna a
kocsiban, ha rajuk biznam a javitast.

varom velemenyuket!

koszonettel es tisztelettel:

gelegonya ferenc

2002.09.24 09:22

Tisztelt Gelegonya Ferenc!

Tajekoztatom, hogy az On atal korabban (telefonon is ) emlitett
"problema", miszerint az AC pumpa hangos, hibajelenseggel nem tarsul,
tehat a szervizektol nem varhato el, hogy egy hibanak nem
nevezheto
jelensegre magyarazatot adjanak.
Feltetelezem, hogy az on altal emlitett "muszaki megoldast", ill.
velemenyt az ugyfel keresenek valo megfeleles motivalta, de
amennyiben
on hozzajarul, levelet tovabbitjuk a szerviz muszaki
vezetojehez, es
utanajarunk a leirtaknak.

Az on e-mailjeben leirt nekem tulajdonitott kijelentest, miszerint
"az
on altal ismertetett okra vezetheto vissza (nyomasvesztes az
uzemanyagrendszerben)" nem tudom megerositeni, reszemrol ez nem
hangzott el.

Tisztelettel:

...

2002. 09.24

Tisztelt Holgyem!

Elnezest kerek, ha olyan kijelentest tulajdonitottam Onnek, amilyet nem
tett. Ennek okat abban latom, hogy az uggyel kapcsolatban tobbfele
velemenyt is hallottam a markaszervizektol, es nem jegyeztem fel
pontosan, ki mikor mondta (a nyomasveszteses dolgot talan az ormezoi
szervizben mondtak).
On a problema szot idezojelbe tette, ez szamomra azt jelenti, hogy
csupan az ugyfel rigolyajanak tekintik a dolgot.
Velemenyem szerint egy 3,5 millio forintos gepkocsi 9 honapos koraban ne
adjon ki semmifele "idegen" hangot. amennyiben uj koraban is ilyen lett
volna, talan el tudnam fogadni, hogy ez ilyen. Mivel a hiba tobb honap
utan jelentkezett, en ugy gondolom, a gepkocsiban valahol valami
megvaltozott, es ha a mukodest ez nem is befolyasolja, joggal varhatom
el, hogy az eredti "csendes uzemet" visszaallitsak.
ha On peldaul vasarolna egy televiziot, ami nehany honapos hibatlan
mukodes utan egy nagy durranast hallatna minden bekapcsolaskor, de ettol
eltekintve hibatlanul mukodne, nem kezdene gyanakodni, hogy valami nem
stimmel?

Az anyacegnek kuldott levelemmel csak azt probaltam megtudni, valoban
tudnak-e kint a hibarol. Ezt kerem, hogy ne kifejezetten az Onok cege
elleni , hanem ugy altalaban a magyarorszagi garancialis ugyintezesek
iranti bizalmatlansagnak vegyek.

Az On velemenye szerint, ha egy jelenseg oka nem ismert, akkor csupan az
ugyfel keresenek valo megfeleles miatt indokolt egy garancialis gepkocsi
"megfaragasa"?

Kerem, hogy a tisztanlatas erdekeben tajekoztasson ismetelten erkezett-e
tobb hasonlo hibarol bejelentes Onokhoz, vagy egyedi esettel allunk
szemben?
Mit tettek Onok idaig a jelenseggel kapcsolatban?

ismetelten koszonettel es tisztelettel

gelegonya ferenc

2002.09.26 12:39

Tisztelt Gelegonya Ferenc!

Az Ön "gyanakvását" teljes mértékben megértjük, ezért is szeretnénk
ezúton megerosíteni ill kiegészíteni a korábban már említetteket.

Az Ön által leírtakra alapozva arra a következtetésre jutottunk, hogy az
Ön által is tapasztalt (a gépkocsi hidegen történo újraindításakor
fellépo) hangjelenség üzemi zaj, a gépkocsi rendeltetésszeru használatát
nem befolyásolja, muködési hibára nem utal, hanem - muszaki
kollégánktól kapott tájékoztatás szerint - az újraindításkor az AC-pumpa
felol az üzemanyagnyomás "felépülését " kíséro hang.
Amennyiben ezzel kapcsolatban kétsége van, csak azt tudjuk javasolni,
hogy kérdezze meg márkaszervizben, hogy az általunk említett jelenség
tapasztalható-e az Ön gépkocsiján is.

Az ügyfélnek való megfelelést illetoen, az a kérésünk, ha Önnek az a
tapasztalata, hogy nem gyári megoldást alkalmaz bármelyik szerviz a
gépkocsiján, pontos adatokkal alátámasztva tájékoztasson minket, hogy a
szervizzel ezt egyeztethessük.

Tisztelettel

...

2002.09.26

Tisztelt ...!

Koszonom valaszat.
Sajnos levelebol nem kaptam valaszt arra a kerdesemre, hogy a jelenseg mielobbi megszuntetese erdekeben tettek-e mar valamilyen lepeseket, illetve milyen lepeseket

tegyek en? Nem derult ki szamomra az sem, hogy nagy szamu hasonlo esettel talalkoztak mar, vagy csak nehanyan jeleztek?
Velemenyem szerint, ha a hang valoban az uzemi nyomas felepulese miatt van, akkor leallas utan a rendszer valahol elveszti a nyomast. (ezert kell inditaskor felepulnie).
Mivel 10 honapon keresztul nem volt ilyen hang, feltetelezem, hogy abban az idoben nem is volt szukseg a nyomas felepitesere, tehat elotte nem volt allasido alatti
nyomasvesztes.

koszonettel:

gelegonya ferenc

Előzmény: abap (236)
Vitya Creative Commons License 2002.10.18 0 0 279
Az se volt nagy reklám a CH-nak, de ez aztán pláne nem... :-)
Előzmény: bgrbftby (275)
monyesz Creative Commons License 2002.10.18 0 0 278
Most mindjárt sírva fakadok !
Itt írkálunk agyatlanul, a CH olvassa, a moderátorral elintézteti az ügyet, és közben készül hogy meddig kell elmennie az engedménnyel (mit vigyen el ő a balhéból).
Ezek után lehet hogy leveteti a rendszámot az autómról, mert nem tetszik amit írtam ?
Ha olvassa, akkor miért nem ír ide ? Persze, tudom miért: egy későbbi peres eljárásban minden itt leírt betű számít...
De ez a korrekt eljárás, hová lesz így a világ !?
tcaoe Creative Commons License 2002.10.18 0 0 277
Na a helyzet a következő: egyetlen esetben viszonylag egyértelmű a dolog: ha a tányérkerék foga a külső sarkánál törik le, akkor az beállítási hiba. Bár a tányérkerék törése minden esetben valószínűleg anyaghiba következménye, ezért érdemes szakértői vizsgálatot kérni. Ezt el tudom intézni, nem tudom a pontos árát, de valszeg megéri ez estben.
Előzmény: tcaoe (267)
fefefe Creative Commons License 2002.10.18 0 0 276
ertettem!
Előzmény: bgrbftby (275)
bgrbftby Creative Commons License 2002.10.18 0 0 275
fefefe olvtárs hozzászólását (melyben felhatalmazás nélkül teljes levelezést tett közzé) a Citroën Hungária kérésére töröltem. A hozzászólás (vagy annak tartalma) természetesen ismét beilleszthetö a topicba, a konkrét levelezési adatok nélkül.

Megértéseteket köszönve: moderátor

borgasz Creative Commons License 2002.10.18 0 0 274
javul a helyzet, úgy néz ki a szerviz ( vagy a CH ) komoly költségátvállalásra készül:)
Viszont időben nem bíztattak lehet, hogy két hétig is elhúzodik...
monyesz Creative Commons License 2002.10.18 0 0 273
>lehet hogy direkt igy van?
Én azt hallottam - de soha nem próbáltam - hogy van valami ami nagyobb sebességnél nem engedi 1-be visszarakni, pont azért mert szétmenne minden, meg balesetveszélyes is lenne.
Előzmény: fefefe (270)
fefefe Creative Commons License 2002.10.18 0 0 272
igen, egyetertek veled, csak en monyesz kerdeset "lehet"-kent fogtam fel, nem "szabad"-kent. ez a kis sebesseg nalam is szinte allast jelent, egeszen lassu gurulast, amikor szinte kettesben is erolkodne mar a motor.
Előzmény: ballage (271)
ballage Creative Commons License 2002.10.18 0 0 271
fefefe az én tudomásom szerint 1-esbe csak álló helyzetben szabad betenni (beleeröltetni lehet, csak nem túl tanácsos...)...
Előzmény: fefefe (270)
fefefe Creative Commons License 2002.10.18 0 0 270
hat ugy mar nem mernem megprobalni, de ez nem jelent semmit. ha a sebesseg nagyobb, mint kb 5-10 km/h, akkor nekem nehezen is venne be az 1-est, megakad, es nagyot kell nyomni rajta, hogy bemenjen. lehet hogy direkt igy van?
Előzmény: monyesz (262)
igazi hős Creative Commons License 2002.10.17 0 0 269
Sorjában:
- nem tudom, hogyan vezet borgasz, de szerintem a 76 ekm kicsit korai a kuplungcseréhez
- a tárcsa- és betétcsere viszont nem irreális (bár pont én vagyok az, akinek dupla ideig tart ki egy fékbetét/-tárcsa :-)
- a költségeket pedig ne az autó árához, hanem a megtett km-ekhez számold. (Ha megnyugtat: én a harmadennyibe kerülő autómra költök ugyanennyit km arányosan.)
- mivel ez egy elég régi motor, váltó sanszos a bontókban, a difi más kérdés, bár az sem lehetetlen
monyesz Creative Commons License 2002.10.17 0 0 268
Apropó, nekünk a cégnél volt hátsó difi csere egy négykerékhajtású mazda terepjáróban nemrég - garban természetesen, 1 milkó volt az ára...
Előzmény: borgasz (259)
tcaoe Creative Commons License 2002.10.17 0 0 267
Reggelre megnézi, hogy van-e róla valami konkrét rajza. De háborgass nyugodtan, ha meglátod a nickemet, mert gyakran felejtek el dolgokat.
Előzmény: borgasz (266)
borgasz Creative Commons License 2002.10.17 0 0 266
köszönöm!
Előzmény: tcaoe (265)
tcaoe Creative Commons License 2002.10.17 0 0 265
Nem 100%-os, mert nem tudom fejből a váűltót, de mindjárt megkérdezek egy illetékes szakértőt.:)
Szerintem a helytelen használat ott nem tud kiütközni....
Előzmény: borgasz (264)
borgasz Creative Commons License 2002.10.17 0 0 264
tcaoe

köszönöm! természetesen bízom benned, de ez biztos információ?

Borgasz

Előzmény: tcaoe (263)
tcaoe Creative Commons License 2002.10.17 0 0 263
Jobb is, mert a diffi tányérkereke csak anyaghibából/olajhiányból kifolyólag tud tönkremenni. A helytelen használat pont azt nem tudja megölni.
Előzmény: borgasz (259)
monyesz Creative Commons License 2002.10.17 0 0 262
Nagyobb sebességnél gondoltam...
Előzmény: fefefe (261)
fefefe Creative Commons License 2002.10.17 0 0 261
illetve 1.-be, 4.-bol.
Előzmény: fefefe (260)
fefefe Creative Commons License 2002.10.17 0 0 260
szerintem vissza, csak ertelemszeruen igen kis sebessegnel. pl hirtelen lassulas utan egybol megindul a sor, akkor egybol 4.-be lehet tenni.
Előzmény: monyesz (258)
borgasz Creative Commons License 2002.10.17 0 0 259
stevie wonder

természetesen ( bár ez már nem természetes ) magyarországi és vezetett szervizkönyves, ráadásul az első ( 1500-as ) szerviz kivételével ugyanabban a szervizben voltak a kötelező és a nem kötelező szervizek is ( volt már egy apró gondom az első futóművel )
Rákérdeztem, most egyezkedünk, elég pozitívan állnak a kérdéshez. Ráadásul egy hónap múlva úgyis ismét találkozunk mert viszem a 80e-es szervizre...

Borgasz

Előzmény: stevie wonder (257)
monyesz Creative Commons License 2002.10.17 0 0 258
Tényleg vissza lehet váltani mondjuk 4-ből 1-be ?
Előzmény: fefefe (255)
stevie wonder Creative Commons License 2002.10.17 0 0 257
Ilyenkor szokas, hogy a markakepviselet "meltanyossagbol" atvallalja a szervizkoltseg egy jo reszet. Altalaban az a feltetele, hogy az auto magyar legyen, vezetett szervizkonyvvel. Ha nem ajanljak fel, hatarozottan kerdezz ra. A Skodanal peldaul tobb esetetet is hallottam eredmenyes targyalasokrol, pedig a Porsche Hungaria is genya tud am lenni...
borgasz Creative Commons License 2002.10.17 0 0 256
az a baj, hogy nagyon szükségem van az autóra és nincs időm arra, hogy elkezdjek esetlegesen pereskedni a CH-val.
Inkább megcsináltatom az autót, elkérem a hibás-cserélt alkatrészeket, no meg a számlát ( :) ) és körülnézek mit lehetne tenni a "kár enyhítésére"
fefefe Creative Commons License 2002.10.17 0 0 255
az eltort alkatreszt kellene bevizsgaltatni, szerintem megmondjak, hogy anyaghiba, faradas, vagy "helytelen valtas" volt az oka.
Előzmény: borgasz (252)
monyesz Creative Commons License 2002.10.17 0 0 254
Csak hogy tudd, sok roncsot a márkakereskedő vesz meg, pontosan ilyen alkatrészek pótlására. Az 1.4-es meg szerintem elég sűrűn előforduló darab...
Előzmény: borgasz (252)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!