Én itt lakom Istvántelektől 10 percre. 9:40-kor csöngetnek ki a második órámról. Megtudnátok várni a istvántelki megálló gyalogos felüljáróján? 9:55-re megprobálok ott lenni.
Amikor Tapolcán fotóztam, alig olvashatóan, krétával írva 424,005 szerepelt az orrán, a füstszekrényajtó alatt. Elvileg lehetséges, mert ezt a pályaszámú gépet nem nyesték szét. A képen szereplő masina egyébként éppen úgy néz ki, mint amit kiállítás vagy legalábbis megőrzés céljából pingáltak ki - a legtovább szolgáló Bivalyok külsejére mintha eléggé sokat adtak volna annak idején. Szóval, szerintem ő 424,005. Szombathelyen nem tudnák biztosan?
Nem tünik fütögépnek szerintem sem. Azokról leszerelnek minden felesleges alkatrészt, össze-vissza belekötnek mindenféle csöveket, a kazánt elöbb-utóbb kihevítik :-((, ez meg olyan, mintha egyszer csak kioltották volna és azóta a szabad ég alatt állna. (Még a vörös csillag is rajta van, lekopófélben.)
Hali!
Divi: Ha arra az Ursula Anderses filmre gondolsz akkor az egy Garrat gozos volt, a Kitson Meyer tipus rokona. es nagyon brutalis. Ja modellezoknek javallot beszerezni egy ilyet, pl LGBeknel csak 6500 marka. Ugye ti is ennyit szoktatok aldozni egy jo modellre?
Gondolom a tipus elonye, hogy jo a vonoereo/mozdonytomeg aranya, kis ivekben is elmegy, alapvetoen ez egy keskenynyomozu tipus volt, leginkabb afrikaban honos.
Van otthon irodalmam, erdeklodes eseten keresek.
udv
bs
Beszéltem telcsin Pozsgai Sándor Úrral, aki müüszaki főnök a Füstiben. Mondta, hogy nincs akadálya, csak mielőtt megyünk hívjuk fel őt és szól az ottaniaknak.
6-2-ig van müüszak. Én a péntek 10-re gondoltam, jó lenne?
Nem tudom, mi okból szerepel 012 pályaszámként a kép mellett... Az F424-12 (ex 424,1012) már öt éve is romhalmaz volt - lásd a Celldömölkön készült "pobedás" Zékány-Máthé-képeslap hátterét (a sorozatszámot nem tudom fejből). A Te képeden szereplő gép nemigen volt fűtőgép, le merném tenni a nagyesküt, hogy az egykor Rákosrendezőről, majd - kb. két éve - Tapolcáról is eltűnt Bivalyra bukkant rá czzf50, áldassék is érte a neve:)!!! Én utoljára még szegény néhai "S" betűs 013-as NoHAB-bal együtt fotóztam le 1999 áprilisában Tapolcán. Nem tudni róla valami közelebbit?
Ma sokat kavarogtam autoval Budapesten. Az M3-as bevezeto szakaszarol jol latszik a Vasuttorteneti Park,es a mellette levo romos terulet. Ez az utszakasz a vegen feluljaroban vegzodik, errol a feluljrarorol lenezve a sinek mellett/kozott tobb regi kocsi romjat lattam! Ezekrol van valakinek felvetele? Erdemes kozelebbrol megnezni oket?
Mas: ha lesz Istvantelki latogatas, en mindenkeppen megprobalnek ott lenni!!
Sajnos nem vagyok olyan pozícióban, hogy megszervez(tet)hessek egy istvántelki üzemlátogatást, de lévén hivatalból többször jártam bent, a következőkre szeretném az esetleges "nemhivatalos" látogatók figyelmét felhívni:
A volt Istvántelki Főműhely felhagyott épületeinek jórésze (közötte a VII. o. csarnok keleti szárnya) életveszélyes állapotú. (értsd alatta, bármikor dőlhet, hullhat, szakadhat valami a gyanútlan látogató nyakába, különösen szeles időben)
Célszerű helyismerettel rendelkező kísérőt szerezni, de legfőképp: senki ne bóklásszon egyedül a területen!
Bocs' az utsító hangnemért, de én vetettem fel Istvántelek kérdését, így nem szeretném, hogy az általam közzétett információtól fellelkesülve bárki is veszélynek tegye ki magát.
Tegnap a füstiben megkérdeztem egy ott doglozó urat és egy mozdonyvezetőt. Azt mondták, hogy szerintük nincsen akadálya, adtak két nevet, hogy hívjam fel valamelyiküket és kérjek engedélyt.
Ők a Füsti vezetői. Hétfőn v. kedden felhívom majd Őket.
Nagyon készségesek voltak egyébként a Füstiben. Valahogy szóbajött a 301-es és egyből körbevezettek és sokmindent megmutattak rajta, pl. hogy a kerekek belső oldalán is volt hajtás, ami nem került vissza, meg hogy a rudazat a 424esé, meg még mondott sok olyasmit, amit nem értettem, de azért bólogattam mintha érteném.
A 411 118 a füütőházban volt (egy hete a nyitott részen), mert volt egy Angol csoport, akik kérték, hogy be legyen füütve.
Nos az Istvánteleki FMH a róla elnevezett vasúti megállótol nem messze van.Egyik nyári hozzászólásomban már írtam,hogy jártam ott.
Igaz,hogy bűnös módon átmásztam a kerítésen,de a cél szentesíti az eszközt. :-)))
Bent ,a hatalmas csarnokban fantasztikus látvány tárul az ember szeme elé.
De azért kérdezzétek meg,hátha beengednek maguktól.
Tisztelt Gőzmozdonyrajongók!
Nemigen szóltam még hozzá a vasúttal kapcsolatos topic-okhoz, ezúton szeretnék csatlakozni a gözmozdonyokról szóló oldalhoz. Gyermekkorom óta érdekelnek e nemes masinák és a gőzmozdonyokról szóló topic alkalmat adna jobban megismerni a gőzösöket. Első alkalommal egy kérdést szeretnék feltenni a Tisztelt hozzászólókhoz. Tudna nekem mondani valaki egy rövid jellemzést a MÁV egykori 501 sorozatú gőzmozdonyairól? Úgy tudom csak 5 darab volt belőle. Hol készültek? Miért csak öt darab volt? Tényleg hasonlított az 520 sor. mozdonyra? Köszönettel.
"Az Istvántelki FMH-ben milyen gépek vannak?Esetleg megtekinthetőek ezek?"
ezt én is kérdezném!
érdekelnének a szabadban szanaszét álló kocsironcsok is...