a helyzet azóta különösen élesre fordult, mióta a képzetlen, fogalmatlan szlovákok ellepték a cseh munkaerőpiacot. minden kasszás, üzemi konyhás, butikos, virsliárus, stb. állást tót tölt be, vegyesen az ukránokkal. a helyzetet súlyosbítja, hogy a kliens csehük kéri az árut, a tót meg tótul válaszol neki.
Csak ez a "szerelem" nem kölcsönös, pl. a szlovákok használják a cseh nyelvet, a cseheket meg nem érdekli a szlovák nyelv. Amúgy tényleg jól megvannak. :-)
Puntik ne röhögtess. Méghogy a KGST a képességek szerint osztota szét a feladatokat. A nagy túróst. Olyan volt mint egy hadi gazdaság. Azt tudtad e, hogy pl. az Ikarusz buszok vázába eleve be kellett építeni olyan betétezést, hogy korház busszá lehesen alakítani? A Csepel tgk-k hadrafoghatóságáról meg ne beszélj nekem, mert voltam szállító szd. pk. tech. helyettes. Tudom mit mire lehet használni. A VSz-ben nem volt megbízhatóbb szállító jármű, mint a Cs- 350-es. A 344-es terepjárót már a gyár KGST-s visszafejlesztése után csinálták és cak a MN-nek. Az a cseh viszóki miatúró meg a buzi franciák gyára. Pont az a szemét Irisz társaság ami az Ikaruszt gyártó részét azért vette meg, hogy egy darab buszt se gyártson, mert kellet a piac a latin-szláv szemétnek.
HIdd el a ,yamaha-is elromlik,uton,utszelen,de az mar a illeto technikai adottsaga-tol,fugg hogy megcsinalom,vagy fogom tolni,50-km ert karomkodva.Nezd a ti total car topik-otokat,bizonyara megveszi valaki mert ott allandoan alkatreszt keresnek,en itt veszek ami kell.Puntik-CZECHO-SLOVAKIA-
Tudod ez marha jól hangzik, csak éppen nem igaz. Ui. 40 korona felett van a nafta és ennyiért nem éri meg oda menni, mert itt is ennyi, vagy olcsóbb. (Valamikor nagyon régen igaz lehetett, mint ahogy ősrégen az osztrákok meg ide jártak tankolni.)
Nekem,szinten,JAWA-210-es kismotor,es JAWA 350/640-es nagymotor,van a nagymotorral,mart bejartam-itt a orszagot,akkor YU-egesz Dubrovnik-ig azt PL-GDANSK--ig,1000km-problema nelkul.Puntik-CZECHO-SLOVAKIA-
Szlovákiára pedig különösképpen igaz az állítás. Muszáj volt betelepíteni iparral, mert különben Prágába szökdöstek volna a hegyekből.
Tulajdonképpen a nehézipari üzemeik azok nem a német-cseh munkakuktúra szintjén üzemeltek, de erősen működött a szláv-bajtársiasság mítoszára alapozott faluközösségi jómunkásember szindróma.(Emlékszem mit röhögtünk a lármafáikon, amik ott voltak felszerszámozva minden településen)
Érdekes lesz a jövő, ha a most átmeneti mankót jelentő, kitelepített, leszállóágban levő ipar kezd majd rogyadozni náluk.
a-SLOVNAFT.magyar tulajdon,mart csak ez hianyzott,ezt attkoztak a INA-horvat-kutkezeloi is,mikor beszeltem vele tankolasnal,mert ott is valahol a MOL-van.DE multkori utamon haza,nyaron,GYOR-on, keresztul,ahogy mesz ki a varosbol haza a hatar fele MOL-kut,ures,nekem mar villogott ,a uzemanyagjelzo,de mindig igy tankolok,--hatar-atmegyek,elso-SLOVNAFT-kut,annyi a H-jelzesu kocsi,alig tudtam beallni,csak tankol,es mar fordul vissza.Mondom,uraim,mart eljottem vagy 860-km-ert,meg elakarok gurulni vagy70-km-ert,de csak a tolongas,es egymas szidasa,azt
Ne is mondd, nekem van egy JAWA mopedem (tudod, az a sárga tankos csoda), de az többet állt, mint ment: volt, hogy 10 km-ről toltam haza szentségelve, mert besz.rt a gyújtás. Nem akarod esetleg megvenni? :-)
A-KGST-mindenkinek a kepessege es mar meglevo eszkozei,szerint,osztotta,szet ki mit gyartson.Mert itt is a mezogazdasagi reszen ,mezogazdasag ment,a hegyek-kozott gepgyarak.A CSEPEL,teherkocsik magasfordulatu motorral,csak ugy kerregtek a sarba,egy kozos barati katonai gyakorlat alkalmaval,miutan a TATRA-kal huzigaltak kia sarbol,,barati segitseg,-meg abban a idoben.IKARUS-busokat-mart itt a KAROSA-busok valtjak fel a varosikozlekedesbe,POZSONY-ba is latni a CSEH-Vysoke-myto-gyartsa oket.Es ha megnezed a ti TOTAL-CAR topik,-ba iro,ti polgaraitokat,egesz mas velemennyel vannak a JAWA-rol,es meg nalatok,babetta.skoda-TATRA-LIAZ,topikok vannak,nekem is ezek vannak,itt gyartott dolgok.Puntik-CZECHO-SLOVAKIA-
Fenemód büszke vagy a "csehszlovák" iparra, de azt ne felejtsd el, hogy ennek 90%-a valójában eredetileg cseh volt. Rá is fáztatok a szétválásra, mint mókus az erdőtűzre, a csehek meg röhögnek a markukba :-).
Ami ipar most nálatok van, az jórészt nyugati befektetés, ugyanúgy, mint nálunk, a hagyományos iparágak, mint pl. az acélipar a béka feneke alatt van, a Slovnaft meg magyar tulajdon, ugyi :-).
KGST-ről nem hallottál? Kivolt osztva ki mit gyárthat. Bár igaz, hogy ezt csak a magyarok, meg az DDR tartotta be. Mindíg úri emberek voltunk. Bár Csonka-Magyarországon trianon után kellett megcsinálni az ipart az 50-es években pl.már a Pannónia meg a Csepel teherautó picsába küldte a Jáwát, meg a hasonló szláv szemeteket. Ezért tették tönkre nálunk az ipar egy részét. Aztán ne mond nekem, hogy Tóciában a városi közlekedés nem Ikaruszokkal volt megoldva. A mai világban különben a gyártósor vége már Kínában van. Iparral egy két kiemelt témán kívűl nem érdemes foglalkozni.
Nem igazán jön be a nettó mezőgazdasági ország jellemzésed mondjuk Trianon fényében, ahol egyértelműen azért dobták szét a monarchiát, mert Magyarország kiegyezéssel indult rohamos ipari fejlődése a meglévő nyersanyagbázissal, belső felvevőpiaccal és közelkülföld(Balkán,Oroszo.) potenciális piacával komolyan veszélyeztette a vezető hatalmak érdekeit.
Egyértelmű az is, hogy az extraprofitot termelő mezőgazdasági kivitel volt az alapja a fejlődésnek és erre alapozódott az a pénzügyi konstrukció ami finanszírozta a fejlődést amivel nem csak Budapest, de a többi nagyváros is szédületes ütemben fejlődött.
A mosatni Szlovákia is ennek a budapestcentrikus fejlődésnek az előnyeit élvezte, főként, mivel a Felvidék korábbi hajtóereje, a színesfémbányászat megalapozta iparodottság a bányák 1800-as évek elején elindult kimerülésével eltűnt.
Jól mutatja ezt a 40.000 fős lakosságú Selmecbánya hanyatlása a mai 12.000-re.
A Csehszlovák iparosítás komoly hátrányokhoz vezethet nemzetstratégiai szinten a pozíciókba bentragadás miatt. Az indiai 400.000 Ft-os kisautó(és társai) árnyékában a szlovák melós vagy visszavesz az életszinvonalából, vagy munkanélkülivé válik.
Magyarország és elsősorban a központi régió, a közel-távol legnagyobb lakosságot magáénak tudó Budapest (és agglomerációja) városias civilizációja már túljutott a kékgalléros korszakon és előbbrelépett.
Magyarország számára ez a potenciális központ, a felhalmozott tudás és az ismét felértékelődő, a gazdasági életben egyedül valódi extraprofitot termelő, export eflé irányítható mezőgazdaság alapot ad arra, hogy kihasználva stratégiai fekvését jól helyezkedjen a jövőben.
Nomost ne verd a nyálad, nálatok fegyveripar volt, minden könnyűipar a cseh részen volt, ez miatt is volt annyira nagy gáz a szétváláskor.
Másrészről nálunk is volt komolyabb ipar, csepel, rába, ikarus, ganz, mom meg ilyen apróbb üzemek, nem is szólva az elektronikai iparról. Az, hogy ezeket nem tudták működtetni az kb ugyanolyan indokok miatt volt amiért a skoda is padlóra ment volna, ha a VW nem nyúl a hóna alá. A magyar ipar hanyatlása leginkább a fasz politikusaink miatt volt, meg a fasz lakosságunk, amely ki volt éhezve a nyugati szagos Fa szappanra és társaira.
CSak,hogy ti meg a komunista idok-bol,egy mezogazdasagi,orszag voltatok, ebbol,kifolyolag a ipar gyer volt emlekszem,--ha megfordultunk nalatok,minden
ipari dolog behozatal,volt mas nem volt csak -made in DDR-,sajat gyartmany majdnem semmi,itt pedig a szerszamok-tol,kerekpar,motor kis nagy,szemelykocsi,teher kocsi,rakodok,fegyverek,kamionok,vagonok,feher technika,mindenre tudok markat irni,-most is rengeteg dolog van nekem is
mire az van irva -made in -czechoslovakia-attol fuggoen,hogy most ket reszre van
osztva a orszag,mar amennyire van.Puntik-CZECHO-SLOVAKIA-
Nehogy azt hidd, hogy a ti gazdasági mutatóitok saját érdem. Mindkét ország ugyanabban a csapdában van egy alapvetően nyugati betelepült ipari háttér felfujja a gazdasági mutatókat. Még érhet titeket is komoly meglepetés.