Keresés

Részletes keresés

Fatboy Slim Creative Commons License 2008.01.15 0 0 1181

ez hivatalos adat, igaz?

benne foglaltatik a cuccban a maszek ujságárus, vagy az utcai kis vakondárus is?

nem vitatkozom. menj ki és ellenőrizd magad.

Előzmény: FriendlyFire (1180)
FriendlyFire Creative Commons License 2008.01.15 0 0 1180

"szlovákok ellepték a cseh munkaerőpiacot."

 

Kb. 100 ezer szlovák dolgozik Csehországban (hvg adat), nem beszélnék ellepésről.

Előzmény: Fatboy Slim (1179)
Fatboy Slim Creative Commons License 2008.01.15 0 0 1179

ezt én így nem mondanám

a helyzet azóta különösen élesre fordult, mióta a képzetlen, fogalmatlan szlovákok ellepték a cseh munkaerőpiacot. minden kasszás, üzemi konyhás, butikos, virsliárus, stb. állást tót tölt be, vegyesen az ukránokkal. a helyzetet súlyosbítja, hogy a kliens csehük kéri az árut, a tót meg tótul válaszol neki.

Előzmény: FriendlyFire (1178)
FriendlyFire Creative Commons License 2008.01.15 0 0 1178

Csak ez a "szerelem" nem kölcsönös, pl. a szlovákok használják a cseh nyelvet, a cseheket meg nem érdekli a szlovák nyelv. Amúgy tényleg jól megvannak. :-)

Előzmény: puntik (1177)
puntik Creative Commons License 2008.01.15 0 0 1177

Hat igen intezmenyek,fegyvergyartas,kozos,mar a vasut is ismet kozos iranyitas alatt lesz mind eddig volt-Puntik-CZECHO-SLOVAKIA-

Előzmény: Hierro Nyh. (1171)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2008.01.14 0 0 1176
Nem is szólva, hogy hogy a bánatba lehet egy nehézgépkocsit egy könnyűteherautóhoz viszonyítani.
Előzmény: őszkaján (1173)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2008.01.14 0 0 1175
Nem tőlem.
Előzmény: Fatboy Slim (1169)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2008.01.14 0 0 1174
Hát egen, akkor Schwehat miatt szépen bezárják és nem feljavítják.
Előzmény: Amerigo61 (1170)
őszkaján Creative Commons License 2008.01.14 0 0 1173
 Puntik ne röhögtess. Méghogy a KGST a képességek szerint osztota szét a feladatokat. A nagy túróst. Olyan volt mint egy hadi gazdaság. Azt tudtad e, hogy pl. az Ikarusz buszok vázába eleve be kellett építeni olyan betétezést, hogy korház busszá lehesen alakítani? A Csepel tgk-k hadrafoghatóságáról meg ne beszélj nekem, mert voltam szállító szd. pk. tech. helyettes. Tudom mit mire lehet használni. A VSz-ben nem volt megbízhatóbb szállító jármű, mint a Cs- 350-es. A 344-es terepjárót már a gyár KGST-s visszafejlesztése után csinálták és cak a MN-nek. Az a cseh viszóki miatúró meg a buzi franciák gyára. Pont az a szemét Irisz társaság ami az Ikaruszt gyártó részét azért vette meg, hogy egy darab buszt se gyártson, mert kellet a piac a latin-szláv szemétnek.
Előzmény: puntik (1161)
puntik Creative Commons License 2008.01.14 0 0 1172

HIdd el a ,yamaha-is elromlik,uton,utszelen,de az mar a illeto technikai adottsaga-tol,fugg hogy megcsinalom,vagy fogom tolni,50-km ert karomkodva.Nezd a ti total car topik-otokat,bizonyara megveszi valaki mert ott allandoan alkatreszt keresnek,en itt veszek ami kell.Puntik-CZECHO-SLOVAKIA-

Előzmény: Amerigo61 (1162)
Hierro Nyh. Creative Commons License 2008.01.14 0 0 1171

Neked csak azt mondom,hogy ebredj mart fel.mart 13-napja -2008-at irunk,es nem 1555-ot.Puntik-CZECHO-SLOVAKIA-

 

Erre mondják: önmagáért beszél. :))))

Előzmény: puntik (1146)
Amerigo61 Creative Commons License 2008.01.14 0 0 1170

"a-SLOVNAFT.magyar tulajdon,mart csak ez hianyzott"

 

Hidd el nekem, jobban jártatok így. Ha az OMV veszi meg a Slovnaftot, akkor nem úsztátok volna meg ilyen olcsón ...

Előzmény: puntik (1164)
Fatboy Slim Creative Commons License 2008.01.14 0 0 1169
Én az ilyenekért mit kaptam....
Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (1143)
Hierro Nyh. Creative Commons License 2008.01.14 0 0 1168

A-KGST-mindenkinek a kepessege es mar meglevo eszkozei,szerint,osztotta,szet ki mit gyartson.

 

Esetleg retorika szintjén erre hivatkoztak...

Előzmény: puntik (1161)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2008.01.13 0 0 1167
Tudod ez marha jól hangzik, csak éppen nem igaz. Ui. 40 korona felett van a nafta és ennyiért nem éri meg oda menni, mert itt is ennyi, vagy olcsóbb. (Valamikor nagyon régen igaz lehetett, mint ahogy ősrégen az osztrákok meg ide jártak tankolni.)
Előzmény: puntik (1164)
puntik Creative Commons License 2008.01.13 0 0 1166
Nekem,szinten,JAWA-210-es kismotor,es JAWA 350/640-es nagymotor,van a nagymotorral,mart bejartam-itt a orszagot,akkor YU-egesz Dubrovnik-ig azt PL-GDANSK--ig,1000km-problema nelkul.Puntik-CZECHO-SLOVAKIA-
Előzmény: Amerigo61 (1162)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.13 0 0 1165

Bőven az volt.

 

Szlovákiára pedig különösképpen igaz az állítás. Muszáj volt betelepíteni iparral, mert különben Prágába szökdöstek volna a hegyekből.

Tulajdonképpen a nehézipari üzemeik azok nem a német-cseh munkakuktúra szintjén üzemeltek, de erősen működött a szláv-bajtársiasság mítoszára alapozott faluközösségi jómunkásember szindróma.(Emlékszem mit röhögtünk a lármafáikon, amik ott voltak felszerszámozva minden településen)

Érdekes lesz a jövő, ha a most átmeneti mankót jelentő, kitelepített, leszállóágban levő ipar kezd majd rogyadozni náluk.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (1163)
puntik Creative Commons License 2008.01.13 0 0 1164

a-SLOVNAFT.magyar tulajdon,mart csak ez hianyzott,ezt attkoztak a INA-horvat-kutkezeloi is,mikor beszeltem vele tankolasnal,mert ott is valahol a MOL-van.DE multkori utamon haza,nyaron,GYOR-on, keresztul,ahogy mesz ki a varosbol haza a hatar fele MOL-kut,ures,nekem mar villogott ,a uzemanyagjelzo,de mindig igy tankolok,--hatar-atmegyek,elso-SLOVNAFT-kut,annyi a H-jelzesu kocsi,alig tudtam beallni,csak tankol,es mar fordul vissza.Mondom,uraim,mart eljottem vagy 860-km-ert,meg elakarok gurulni vagy70-km-ert,de csak a tolongas,es egymas szidasa,azt

magyar-tulajdon.PUNTIK-CZECHO-SLOVAKIA-

Előzmény: Amerigo61 (1160)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2008.01.13 0 0 1163
"A-KGST-mindenkinek a kepessege es mar meglevo eszkozei,szerint,osztotta,szet ki mit gyartson."

Nem teljesen. Stratégiai téma is volt a döntés.
Előzmény: puntik (1161)
Amerigo61 Creative Commons License 2008.01.13 0 0 1162
Ne is mondd, nekem van egy JAWA mopedem (tudod, az a sárga tankos csoda), de az többet állt, mint ment: volt, hogy 10 km-ről toltam haza szentségelve, mert besz.rt a gyújtás. Nem akarod esetleg megvenni? :-)
Előzmény: puntik (1161)
puntik Creative Commons License 2008.01.13 0 0 1161
A-KGST-mindenkinek a kepessege es mar meglevo eszkozei,szerint,osztotta,szet ki mit gyartson.Mert itt is a mezogazdasagi reszen ,mezogazdasag ment,a hegyek-kozott gepgyarak.A CSEPEL,teherkocsik magasfordulatu motorral,csak ugy kerregtek a sarba,egy kozos barati katonai gyakorlat alkalmaval,miutan a TATRA-kal huzigaltak kia sarbol,,barati segitseg,-meg abban a idoben.IKARUS-busokat-mart itt a KAROSA-busok valtjak fel a varosikozlekedesbe,POZSONY-ba is latni a CSEH-Vysoke-myto-gyartsa oket.Es ha megnezed a ti TOTAL-CAR topik,-ba iro,ti polgaraitokat,egesz mas velemennyel vannak a JAWA-rol,es meg nalatok,babetta.skoda-TATRA-LIAZ,topikok vannak,nekem is ezek vannak,itt gyartott dolgok.Puntik-CZECHO-SLOVAKIA-
Előzmény: őszkaján (1159)
Amerigo61 Creative Commons License 2008.01.13 0 0 1160

Fenemód büszke vagy a "csehszlovák" iparra, de azt ne felejtsd el, hogy ennek 90%-a valójában eredetileg cseh volt. Rá is fáztatok a szétválásra, mint mókus az erdőtűzre, a csehek meg röhögnek a markukba :-).

Ami ipar most nálatok van, az jórészt nyugati befektetés, ugyanúgy, mint nálunk, a hagyományos iparágak, mint pl. az acélipar a béka feneke alatt van, a Slovnaft meg magyar tulajdon, ugyi :-).

Előzmény: puntik (1154)
őszkaján Creative Commons License 2008.01.13 0 0 1159
 KGST-ről nem hallottál? Kivolt osztva ki mit gyárthat. Bár igaz, hogy ezt csak a magyarok, meg az DDR tartotta be. Mindíg úri emberek voltunk. Bár Csonka-Magyarországon trianon után kellett megcsinálni az ipart az 50-es években pl.már a Pannónia meg a Csepel teherautó picsába küldte a Jáwát, meg a hasonló szláv szemeteket. Ezért tették tönkre nálunk az ipar egy részét. Aztán ne mond nekem, hogy Tóciában a városi közlekedés nem Ikaruszokkal volt megoldva. A mai világban  különben  a gyártósor vége már Kínában van. Iparral egy két kiemelt témán kívűl nem érdemes foglalkozni.
Előzmény: puntik (1157)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.13 0 0 1158

Nem igazán jön be a nettó mezőgazdasági ország jellemzésed mondjuk Trianon fényében, ahol egyértelműen azért dobták szét a monarchiát, mert Magyarország kiegyezéssel indult rohamos ipari fejlődése a meglévő nyersanyagbázissal, belső felvevőpiaccal és közelkülföld(Balkán,Oroszo.) potenciális piacával komolyan veszélyeztette a vezető hatalmak érdekeit.

Egyértelmű az is, hogy az extraprofitot termelő mezőgazdasági kivitel volt az alapja a fejlődésnek és erre alapozódott az a pénzügyi konstrukció ami finanszírozta a fejlődést amivel nem csak Budapest, de a többi nagyváros is szédületes ütemben fejlődött.

A mosatni Szlovákia is ennek a budapestcentrikus fejlődésnek az előnyeit élvezte, főként, mivel a Felvidék korábbi hajtóereje, a színesfémbányászat megalapozta  iparodottság a bányák 1800-as évek elején elindult kimerülésével eltűnt.

Jól mutatja ezt a 40.000 fős lakosságú Selmecbánya hanyatlása a mai 12.000-re.

A Csehszlovák iparosítás komoly hátrányokhoz vezethet nemzetstratégiai szinten a pozíciókba bentragadás miatt. Az indiai 400.000 Ft-os kisautó(és társai) árnyékában a szlovák melós vagy visszavesz az életszinvonalából, vagy munkanélkülivé válik. 

 

Magyarország és elsősorban a központi régió, a közel-távol legnagyobb lakosságot magáénak tudó Budapest (és agglomerációja) városias civilizációja már túljutott a kékgalléros korszakon és előbbrelépett.

Magyarország számára ez a potenciális központ, a felhalmozott tudás és az ismét felértékelődő, a gazdasági életben egyedül valódi extraprofitot termelő, export eflé irányítható mezőgazdaság alapot ad arra, hogy kihasználva stratégiai fekvését jól helyezkedjen a jövőben.

 

Előzmény: puntik (1154)
puntik Creative Commons License 2008.01.13 0 0 1157
MIERT? SZerinted mi nem igaz ebbol?PUNTIK-CZECHO-SLOVAKIA-
Előzmény: őszkaján (1156)
őszkaján Creative Commons License 2008.01.13 0 0 1156
 Nagy mesemondó vagy te Puntik.
Előzmény: puntik (1154)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2008.01.13 0 0 1155
Nomost ne verd a nyálad, nálatok fegyveripar volt, minden könnyűipar a cseh részen volt, ez miatt is volt annyira nagy gáz a szétváláskor.

Másrészről nálunk is volt komolyabb ipar, csepel, rába, ikarus, ganz, mom meg ilyen apróbb üzemek, nem is szólva az elektronikai iparról. Az, hogy ezeket nem tudták működtetni az kb ugyanolyan indokok miatt volt amiért a skoda is padlóra ment volna, ha a VW nem nyúl a hóna alá. A magyar ipar hanyatlása leginkább a fasz politikusaink miatt volt, meg a fasz lakosságunk, amely ki volt éhezve a nyugati szagos Fa szappanra és társaira.
Előzmény: puntik (1154)
puntik Creative Commons License 2008.01.13 0 0 1154

CSak,hogy ti meg a komunista idok-bol,egy mezogazdasagi,orszag voltatok, ebbol,kifolyolag a ipar gyer volt emlekszem,--ha megfordultunk nalatok,minden

ipari dolog behozatal,volt mas nem volt csak -made in DDR-,sajat gyartmany majdnem semmi,itt pedig a szerszamok-tol,kerekpar,motor kis nagy,szemelykocsi,teher kocsi,rakodok,fegyverek,kamionok,vagonok,feher technika,mindenre tudok markat irni,-most is rengeteg dolog van nekem is

mire az van irva -made in -czechoslovakia-attol fuggoen,hogy most ket reszre van

osztva a orszag,mar amennyire van.Puntik-CZECHO-SLOVAKIA-

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (1153)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2008.01.13 0 0 1153
Nehogy azt hidd, hogy a ti gazdasági mutatóitok saját érdem. Mindkét ország ugyanabban a csapdában van egy alapvetően nyugati betelepült ipari háttér felfujja a gazdasági mutatókat. Még érhet titeket is komoly meglepetés.

Előzmény: puntik (1152)
puntik Creative Commons License 2008.01.13 0 0 1152

A emberek ,nemakarnak meg rosszabbul elni,egy tonretett gazdasagu,orszag-ba,

PUNTIK-CZECHO-SLOVAKIA-

Előzmény: Amerigo61 (1151)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!