Sziasztok Xsarások, én kb 2 hét múlva válok tulajjá (1.6-os coupe) Egy-két kérdésem lenne:
Mennyire lopékony ez a típus?
A gyári immo + Ufó(sárga ronda kormányzár) elég védelem? Ha nem mit ajánlotok?
Típushibák?
Vedd ki a teleszkópokat (de előbb támaszd ki az ajtót): egy laposfejű csavarhúzó kell hozzá mindössze, amivel a rugót kipattintod a végén, utána már levehető a kis gömbökről. Ha valamelyiket kézzel össze tudod nyomni (és nem vagy nehézatléta :-), akkor az meghalt. Szerintem nem lehet javítani, de nem is olyan drága, hogy érdemes lenne vele vesződni.
erről jut eszembe,
utóbbi 2-3 hétben tapasztaltam, hogy nem olyan szépen tompán megy fel a csomi hanem koppan a végén, mi lehet a telóval? egyenlőre nem vészes de gondolom jobb se lesz.
Sajnos, sajnos ... Ha már nem garanciális a gép, ilyenkor érdemes felhívni 1-2 alkatrész kereskedőt. Én már jártam úgy, hogy Nagyék 2 hetet (és 12 ezer Ft-ot) mondtak egy csomagtartó-teleszkópra, ami a Bárdynál polcon volt ráadásul 4 ezerért. (És ami a legszebb: Bárdynál is gyári, Citroen logós volt.)
Érdeklődni szeretnék, hogy kinek milyen tapasztalata van egyes Citroen szervizek alkatrész ellátottságától. Jómagam a Citroen P@sztorhoz viszem javíttatni a járgányt, de nincs jó tapasztalatom. Napokig kell várni egy-egy bagatell alkatrészért mire megrendellik és leszállítják.
Példák:
* Tavaly ellopták a négy kerekemet, két hét alatt sem tudtak gyári, acél felnit szerezni. Végül magyar utángyártottat szereztek. Kerékcsavar 3 nap volt. Később dísztártsák beszerzése három hét. Igaz kerékőr volt a polcon.
* Tavasszal egy hét folyamatosan balra indexeltem, mert beszart az index kapcsoló.
* Most meggyűrtem a jobb oldalát. három hét karosszia javítás-fényezés után három nap a kárpitpatentok beszerzése, a légzsákvezérlő elektronika még nem jött meg.
Már fontolgatom, hogy átmegyek más szervizbe, ahol értelmes időn belül kiszolgálnakm, de szeretném tudni hová érdemes.
Azért mert az ő íróasztaluk mellett nem kerreg az a valami. Ja, és elképzelni sem tudják, hogy Te nem halucinálsz. Mellesleg így lehet ám építeni a márka image-ját ! Lefelé, persze.
es azutan fogyasztovedelem? mert szerintem nem normalis. es zavaro is.
azota egyebkent valtottam nehany levelet a c.hungariaval, a franciakkal is, es hat eleg erdekes a hozzaallasuk...
ilyenkor elo kell venni egy papirt, meg egy tollat, hogy OK, akkor most irunk errol egy papirt, hogy a tapasztalt jelenseg teljesen normalis, az autonak ilyennek kell lennie. Szervizvezeto alairasa, datum, pecset.
Ez mind igaz, de elötte volt egy Ford Mondeom amivel ugyanezt csináltam( mármint a használati stílus) és azért nem lyukkadt ki a kipufogó ennyi használattól. Jobban szeretem a Xsarát de ez azért nem egy jó pont.
ezek szerint nem egyedi az eset. a szervizek, eddig: c. dabas, c. ormezo, c. nagy (konyves k. krt), plusz futottam egy kort a c. hungarianal es a franciaknal is. egyelore naluk a labda, de nem tul biztato. ha erdekel a tortenet reszletesen, akkor szolj, es irom (akar mailben is)
igen, én is találkoztam hasonlóval. sőt, ugyanezzel. nem fordult még elő olyan gyakran, hogy megfigyelhessem, hogy mikor berreg jellemzően, de kifejezetten idegesítő.
mondjuk az enyém 4 éves, 96ezerrel, de arra is ráférne a csere, remélem még a telet kibírja, aztán szemét
ezelőt egy feliciám volt, elvittem a köt. szervízre, elmeséltem a problémáimat, de a kiput nem említettem nekik, nem is csináltak vele semmit pedig lyukas volt. Talán hozzáállás kérdése, nem tudom.
Most kell vinnem 3 éves Xsara I-esem vizsgára. Lukas a hátsó dob , ebből csere lesz. Szerintetek ez mennyire általános? Vagy csak én fogtam ki. (56 eKm van benne)
10 honapos, 40ezer km-t futott xsara2-m van, 1,6-os.
kb masfel honapja a kovetkezo hibajelensegre figyeltem fel:
gyujtas raadasakor (meg inditas elott) az ac pumpa halk bugasa helyett hangos berregest lehet hallani hatulrol. inditaskor ez folytatodik meg 10-20 masodpercen keresztul, majd elhalkul es abbamarad.
eleinte kellett egy ejszakat allnia a kocsinak, mire ujra csinalta, de az utobbi idoben egyre surubben, szinte minden inditaskor.
minel kevesebb benzin van a tankban, annal kisebb "allasido" kell neki, hogy csinalja.
velemenyem szerint ez nem normalis, szerviz elsore benzin (ac)pumpat cserelt, de a helyzet meg rosszabb lett, mint volt.
masik szerviz szerint a hiba ismert, a kocsi ettol meg megy, meg se nezik, a c. hungaria tud rola, a franciak dolgoznak az ugyon, egyszer majd lesz talan visszahivas. nem tuntek tul meggyozonek.
talakozott mar valaki hasonloval?
mit lehet ilyenkor tenni?
ezen ne sokat problemazz: vagd le a csatlakozot egy kis darab vezetekkel egyutt, rakd fel a csuszosarukat, aztan amikor visszaadod az autot, szepen visszaszigeteloszalagozod (szep szo) majd az eredeti csatlakozot. Soha senki nem fog reklamalni.
Azokhoz lenne kérdésem akik már kidobták a régi műanyag hangszóróikat. Szeretném kicserélni, de mivel céges autó, ezért nem akarom levágni a gyári csatlakozókat. Lehet hozzá kapni olyan csatit ami átalakítja csúszósarussá? Ha igen pl. hol?
Előre is köszi.
A ford még most is megvan, 102 ezerrel, 0 problémával.. :-) És előző hozzászólásom ellenére valszeg egy Xsara Picassora cserélem... :-))) Ennyit az előítéletekről. Atyám meg C5 re kacsintgat... :-)))
Ez egy rossz hozzáállás részetekről. Egy hibából még nem lehet ítélni. Valszeg gyári hibás ami mindenhol előfordulhat. Lehet, hogy a fordon is előjött volna valami. Ezt nem tudhatjátok.
Nekem van egy 98-as xsaram 95ezerrel, 0 problémával. erről ennyit.
Szüleim Xsarájánál ugyanez a helyzet, a szervízben azt mondták, a hátsó ülést döntő rudazat zörög, be kell borítani vmi szivaccsal, és akkor abbahagyja. Ritkán megyek vele, de baromi idegesítő.
Más: Képzeljétek: 10 hónaposan, 21000 km után csapágyas lett a kocsi. Atyám,lévén szolíd hatvanas úriember, nem egy autóversenyző, tehát nem ez az oka. Ez kicsit megrendítette a bizalmam a citroenben. (Az övét is, három évig egy escortot hajtott, és a kötelező szervízen kívül csak egy feltörési kísérlet (nem sikerült nekik) miatti zárcsere okán volt szervízben.. Most morog, hogy nem fordot választott..)
1700 km van a kocsiban, nem nagyon volt eddig még semmi (remélem nem is lesz). A jobb első fék néha finom fékezésnél nyikorog egy kicsit, az 1500/2500 szervíznél megpucoltatom.
Amit észrevettem, hogy a MOL Tempo gázolajjal sokkal halkabb, kevesebbet fogyaszt és jobban megy, mint a Shell gázolajjal. Először MOL, a második tank Shell, most megint MOL van benne.