Azt, hogy egy kaptafára készültek, azt nem igazán mondanám. Ugyan számos altípusnál, az 95-ösnél a padló hasonló, de csak egy bizonyos pontig. Ez a pont a hátsó szekció kezdete. Más a helyigénye a különféle gépészeteknek, s az Egyedinél, nem kaptafára gyártották a felépítményeket, hanem az adott motorhoz, alvázhoz igazítva. Ebből kifolyólag eltérések megfigyelhetők a padlózatokban.
Vegyük például a .41-egyest. Ott nincs az úgymond dobogó, itt a járóköz, s az ülések(Komárom II) egy síkban vannak az autóbusz teljes hosszában, noha az is B7R. A .42-nél igazából az ülések a meghatározók. Más a Vögel(HRE), s más az Imag(HXG) helyigénye, ebből kifolyólag máshogy vannak elrendezve az utas ülések. Itt nincs a padlózatban különbség. A Nemzetvédelmis .42-esek üléselrendezése megint más. Előfordul azonban, hogy egy altípuson belül sem egyforma a padlózat az autóbusz hátsó szekciójában. Nézzük pl a .52-eset(.55). Ott a Rábának teljesen más a helyigénye, mint a Detroitnak, s ez az autóbusz belsejében szemmel látható.
Más a helyszükséglete a Scania gépészetnek(.04, .12, .16 etc.), s ez is feltűnő, ha olyan E95-ösbe szállunk.
E95.23-igaz újrakarosszált, de a padlómotor nagyban befolyásolja a belső elrendezést, ugyanúgy mint a .08-nál(Hautamaki oy, Savolinja oy). Ez a. 26, .27-re is igaz. Bár ezek nagyon kilógnak a sorból.
Vagy ott a .24 es DAF gépészettel. Ott is vannak érdekes megoldások.
S vannak különbséges Faceliftes és nem Faceliftes autók padlózása között is, bár azok nem mindig észrevehetőek és meghatározóak.
Lehet, hogy átestem a ló túloldalára, de elég csak körbenézni a Tiszánál, s láthatóak a különbségek a padlózásban.
Ezek egy kaptafára készültek. Az Egyedi mint nevében is benne van sok opciót kínált, igyekeztek úgy kialakítani a teret a hajtásláncnak, hogy oda szinte bármi beférjen.
Hoztam nektek némi információt az új hosszú járataitokról:nem a MANok kerültek rájuk. :(
Ma Zalaegerszegre a HHY-796 ment(Pécsről jó 20perces késéssel indult tovább),míg Békéscsaba felé a HXG-925 ment. Ez is jelentős,kb. 25perces késéssel indult tovább+az utasoknak nehéz volt megtalálni,mert nem az indulására kijelölt kocsiállásra állt a sofőr.
Én valamikor régebben ezt hallottam(Volvo gépészet nagyobb helyigénye miatt került a Volvo alvázas E95-kben a hátsó ötös előrébb),de akkor ezek szerint ez nem igaz.Köszi a pontosítást. :)
Fussunk neki újra. A Volvo gépészetnek nincs nagyobb helyigénye mint a többinek. Tehet én ezt úgy értettem hogy semmi változás nincs az utastér padlózatában mint a többi E95 vagy 395ön. Az ülések elrendezése teljesen független ettől. Az hogy kispóroltak egy ülésnyi helyet a lábtérrel nem jelenti azt, hogy a gépészet több helyet foglalna.
"semmivel sincs kevesebb hely a Volvo gépészet miatt"
Nem kötekedésképpen:lehet,hogy szám szerint ugyanannyi hely van bennük,mint a nem Volvosokban,de akkor valószínűleg sűrűbben vannak székezve.Mert a Volvo alvázas E95-ben a hátsó 5ös sor ott helyezkedik el, ahol pl. a Scaniásban még az utolsó előtti sor van.
Jajj de megy a vita a tényleg semmiről, most akkor igyekszem összefoglalni mindent, ha valamit kihagynék szóljatok. :) -a HXGs kocsik tényleg nem ilyen hosszú távra vannak tervezve... -semmivel sincs kevesebb hely a Volvo gépészet miatt -Igen még csak lemezelik, mellső felfüggesztést Pénteken noszogatták a helyére.Az elektronikát reménykedjünk hogy nem úgy bontották mint a 417eseknél! :)
Gondolom a 924-esnél még csak a felépítményen dolgoznak. Az elektronikával szerinted nehéz dolguk lesz? No de majd január közepefelé kiderül, hogyan is sikeredett az első felújítása. A 926 befejezésést fabruár közepére datálják.
Na de Tanár Úr! Minimum dícséretes 5-öst érdemel a Balázska, mert még a semmiről is képes oldalakat regélni. Olyan mély nyomot hagyott bennem a kommentje, hogy még most sem találom a szavakat, vagyis találom, de az már személyeskedés lenne(bár lehet csak az Ő "véleménye szerint"-semmitmondó szavak ezek).
De jó hogy mostanában nem kell lemennem Makóra. :D Mindig azon az úton megyek... Amint hallottam Makó környékén 'majd az összes utat lezárták. A Maroslelei buszok gondolom az autópályán kerülnek.
A Csongrád megyei 4414-es jelű összekötő út Maroslele és Makó között, a 18. és 27. kilométer közötti szakaszon a hóátfúvások miatt vált ideiglenesen járhatatlanná.
Az nem semmi! Tartok tőle, holnap se lesz sokkal jobb a helyzet... ma viszont kétszer is láttam az off Vonatkerti sorompónál az off bácsos E94-est tolni a vontatót keletnek...
Ehez még hozzátartozik ez is, ezt már máshol olvastam:
"Szeged és Baja között több szakaszt már félig-meddig lezártak, hisz tisztítani felesleges és egyben nem tudják, így van ahol méteres hótorlaszt épített a szél."
Biztos szem nem maradna szárazon... az pedig, hogy ezen a nick-en kell írnod - függetlenül attól, hogy a "plusz 2-3 ezer milyen név alatt született - , háááát, ki tudja, miért kellett váltani :-)
Az azért megnyugtat, hgy nem csak nekem van bajom a HXG-k komfortjával, de tudom, ez szubjektív. Amennyiben viszont szét tudod választani egy járműtípus megítélését egy cég megítélésétől, akkor szerintem nincsen baj. Itt az előbbi történt részemről, te viszont az utóbbival jössz. Ez sokmindent elmond...
Van itt a fórumon egy topiktárs - nevezzük csak "kisnyugdíjasnak"m ő meg engem Röszke Szépének, mert neki megengedem :-) - ő mondta azt sokszor, és tök igaza van: ne abba köss bele, hogy ki mondta, hanem abba, amit mondott. Ugyanis az előbbi nagyon melléviheti a beszélgetés tartalmát. Kérsz bővebb kifejtést? :-)