kérdeztem őket, azt mondták egyáltalán nem vagyok ezzel egyedül az ABS, illetve a puha anyagok az oka a gyors fék kopásnak.
Az mondjuk tény, hogy a gumijaim még igen jó állapotban vannak, mind a téli mind a nyári garnitúra
Hát a tárcsa vetemedése (illetve egyenetlen kopása) pedig erősebb fékezéskor (satuzás pl.)szokott bekövetkezni asszem, ha rendesen szerelik és gyári anyagot használnak, akkor kb. 60 ekm-t kibír egy (ez tényleg csak kb. !). A tárcsa csere azért húzós, mert betétet is kell vele együtt cserélni, előírás szerint.
Beszélj a szervízben valakivel, hogy mi lehet az oka a sok cserének, hátha mondanak valamit. Mellesleg leszabályoztatni nem lehet a tárcsát ? Azt szokták, ha elég vastag.
na felhívtak a szervizből...:(
A difiben a bolygókerékről letört egy darab ami beleesett a váltóba és ott is magával rántott még néhány alkatrészt...
Csak anyagköltségre mondtak 400e Ft-ot és minimum egy de legalább két hetet:((
Most mit mondja, nem vagyok túl boldog...
tényleg normálisan vezetek és nem padlógáz, padlófék üzemmódban.
Ha a tárcsa és betétcsere most jött volna ki elsőként egy szavam nem lenne, de már volt egy tárcsa és két betétcserém.
És azért egy tárcsa-betét csere 50e Ft:(
A kuplungra 80e-t mondtak, a váltót elöbb szétszedik és csak azután közlik az összeget.
Lehet, hogy kifogtam egy hibásabb példányt?:(
Borgasz
Ui.: Ennek ellenére amíg várakoztam megnéztem a C3-at és elgondolkoztam, hogy a feleségem részére be kellene egy olyat szerezni.
Szvsz a 76 ekm utáni kuplung csere normális.
A fék akkor ráz így, ha a tárcsát le kell szabályozni, mert nem egyenletes a felülete. A fékek kopása elég vezető függő...
A váltó zörgése ennyi után viszont érdekes.
Nekünk volt egy Xsara I 1.4i SX (már eladtuk) '97 novemberi. Amikor eladtuk, akkor volt benne 80000 km. Soha semmi gond nem volt vele. Egyedül egy légtömegmérőt (vagy mit) kellett kicseréltetni (az is sz@r német gyártmány volt: Bosch). 6 literes átlagfogyasztással ment. A 75000-es szervízen még mindig nem kellett kicserélni az eredeti(!!!) fékbetéteket és tárcsákat. Azt mondták a szervízben, hogy majd 90000-nél. Ők is csodálkoztak. Egyébként csak normális vezetési stílus kérdése.
Egy érdekes történet aminek még nincs vége.
Elöljáróban egy két éves 76e km-t futott 1.4-es XsaraI-et használok annak új kora óta.
Tegnap reggel amikor megálltam még semmi hibajelenség nem volt.
Amikor este elindultam már az első métereknél valami gyanús volt, valami furcsa zörejt hallottam azt hittem, hogy az egyik kerekem leeresztett, kiszálltam az autóból, de mind a négy kerék tökéletes volt.
A zaj egyre erősödött olyan volt mintha a kerékpárküllők közé betesztek egy kártyalapot.
Viszont érdekes módon gázadásra elhallgatott, de amint egy kicsit is visszavettem a gázt újra előjött bármelyik sebességfokozatban is voltam.
Ha kinyomtam a kuplungot egy kicsit halkabb lett, de nem jelentősen.
Ma reggel elvittem szervizbe, hogy javítsák meg.
Most hívtak vissza, hogy kuplung csere, de a váltómat is szét kell szedni mert az is zörög...:((
Az már csak apróság, ha már ott volt az autó akkor mondtam, hogy nézzék meg a féket és a centírozást is, mert erősebb fékezéseknél berázza az elejét az autó.
A telefonhíváskor megnyugtattak, hogy betét és tárcsacserét is kell az autón végezni.
Szerintetek ez normális, hogy ennyi idő alatt megadja magát a kuplung és már ez a második tárcsa és a harmadik betétcserém??
( Azt hozzá kell tenni, hogy a szervizt ismerem megbízok bennük nem akarnak átverni és természetesen minden kötelező szerviz időben el volt végezve az autón, bár ezek a hibák attól függetlenek )
Ha ezt a mai szervizköltséget is hozzászámolom akkor a két év alatt már több mint fél millió forint elment szervizre egy három milliós autóra...
fefe!
Amint van valami fejlemény az ügyben, légy szíves tedd közzé, az én kocsim pont egy nappal fiatalabb mint a tiéd, nekem ez a jelenség nem jött elő, de az ördög nem alszik. Egyébként jelenleg vagyok erősen gondolkodóban a +2 éves kiterjesztett garancián. Ha van valakinek véleménye a dologról, szívesen olvasom.
MINDEN autot lopnak, ezen belul Citroeneket egy kicsit kevesbe. A gyari immo es az Autolok2000 osszesen nagyjabol 3 percet vesz el a tolvaj eletebol. Altalanos elv, hogy az auto ertekenek 5-10 szazalekat erdemes lopasvedelemre kolteni. Go to Autolopas topik.
Sziasztok Xsarások, én kb 2 hét múlva válok tulajjá (1.6-os coupe) Egy-két kérdésem lenne:
Mennyire lopékony ez a típus?
A gyári immo + Ufó(sárga ronda kormányzár) elég védelem? Ha nem mit ajánlotok?
Típushibák?
Vedd ki a teleszkópokat (de előbb támaszd ki az ajtót): egy laposfejű csavarhúzó kell hozzá mindössze, amivel a rugót kipattintod a végén, utána már levehető a kis gömbökről. Ha valamelyiket kézzel össze tudod nyomni (és nem vagy nehézatléta :-), akkor az meghalt. Szerintem nem lehet javítani, de nem is olyan drága, hogy érdemes lenne vele vesződni.
erről jut eszembe,
utóbbi 2-3 hétben tapasztaltam, hogy nem olyan szépen tompán megy fel a csomi hanem koppan a végén, mi lehet a telóval? egyenlőre nem vészes de gondolom jobb se lesz.
Sajnos, sajnos ... Ha már nem garanciális a gép, ilyenkor érdemes felhívni 1-2 alkatrész kereskedőt. Én már jártam úgy, hogy Nagyék 2 hetet (és 12 ezer Ft-ot) mondtak egy csomagtartó-teleszkópra, ami a Bárdynál polcon volt ráadásul 4 ezerért. (És ami a legszebb: Bárdynál is gyári, Citroen logós volt.)
Érdeklődni szeretnék, hogy kinek milyen tapasztalata van egyes Citroen szervizek alkatrész ellátottságától. Jómagam a Citroen P@sztorhoz viszem javíttatni a járgányt, de nincs jó tapasztalatom. Napokig kell várni egy-egy bagatell alkatrészért mire megrendellik és leszállítják.
Példák:
* Tavaly ellopták a négy kerekemet, két hét alatt sem tudtak gyári, acél felnit szerezni. Végül magyar utángyártottat szereztek. Kerékcsavar 3 nap volt. Később dísztártsák beszerzése három hét. Igaz kerékőr volt a polcon.
* Tavasszal egy hét folyamatosan balra indexeltem, mert beszart az index kapcsoló.
* Most meggyűrtem a jobb oldalát. három hét karosszia javítás-fényezés után három nap a kárpitpatentok beszerzése, a légzsákvezérlő elektronika még nem jött meg.
Már fontolgatom, hogy átmegyek más szervizbe, ahol értelmes időn belül kiszolgálnakm, de szeretném tudni hová érdemes.
Azért mert az ő íróasztaluk mellett nem kerreg az a valami. Ja, és elképzelni sem tudják, hogy Te nem halucinálsz. Mellesleg így lehet ám építeni a márka image-ját ! Lefelé, persze.
es azutan fogyasztovedelem? mert szerintem nem normalis. es zavaro is.
azota egyebkent valtottam nehany levelet a c.hungariaval, a franciakkal is, es hat eleg erdekes a hozzaallasuk...
ilyenkor elo kell venni egy papirt, meg egy tollat, hogy OK, akkor most irunk errol egy papirt, hogy a tapasztalt jelenseg teljesen normalis, az autonak ilyennek kell lennie. Szervizvezeto alairasa, datum, pecset.
Ez mind igaz, de elötte volt egy Ford Mondeom amivel ugyanezt csináltam( mármint a használati stílus) és azért nem lyukkadt ki a kipufogó ennyi használattól. Jobban szeretem a Xsarát de ez azért nem egy jó pont.
ezek szerint nem egyedi az eset. a szervizek, eddig: c. dabas, c. ormezo, c. nagy (konyves k. krt), plusz futottam egy kort a c. hungarianal es a franciaknal is. egyelore naluk a labda, de nem tul biztato. ha erdekel a tortenet reszletesen, akkor szolj, es irom (akar mailben is)
igen, én is találkoztam hasonlóval. sőt, ugyanezzel. nem fordult még elő olyan gyakran, hogy megfigyelhessem, hogy mikor berreg jellemzően, de kifejezetten idegesítő.
mondjuk az enyém 4 éves, 96ezerrel, de arra is ráférne a csere, remélem még a telet kibírja, aztán szemét
ezelőt egy feliciám volt, elvittem a köt. szervízre, elmeséltem a problémáimat, de a kiput nem említettem nekik, nem is csináltak vele semmit pedig lyukas volt. Talán hozzáállás kérdése, nem tudom.
Most kell vinnem 3 éves Xsara I-esem vizsgára. Lukas a hátsó dob , ebből csere lesz. Szerintetek ez mennyire általános? Vagy csak én fogtam ki. (56 eKm van benne)