Hali! Van 1 mokány nevű bringám, az első sárvédőn lévő szárnyas ló WM jellel eredeti lehet? Tudja valaki? Ja és az évjárata érdekelne.Köszi.Majd lefotózom és felteszem.
Szép!!! Nagyon szép!!! Állítólag vizesnadrágban kell "betörni" a leendő tulajnak, és örökéletre szól! Ha visszatekintel a kerékpáros témájú hozzászólásaimra, van köztük kép a Sárinéni "szupernagyi" kerékpárjáról. Ő ilyen nyergen élte le az életét és nyert "veterán" triatlon EB-ét 93'-ban. A László Tomi által felajánlott Bianchi nyerge "szokatlan" volt számára, de azért később csak átnyergelt, mert a régi EB bajnok bicaj és annak nyerge azért csak csak elkopott...( Sárinéni is azóta...)
S egy másik eset: a szlovákok hoztak nekem anno ilyesmi bőrnyergeket akkoriban. Még nem szereltem fel egyik kerékpárra sem, de egy holland csaj felfedezte a cuccaim között. Az általa kikölcsönzött kerékpárra azonnal fel kellett szerelnem! Többjük ilyen bőrnyerges kerékpárral is jött, járt...
A milyenk elég jó , nagyon sok problémát megoldottunk már , és szivatásról szó sem lehet , nagyon szuper a társaság . Ha nem áll túl messze érdeklődési körödtől nézzél be néha :Skoda 110R coupé baráti kör
Heveseeen !!!??? Nagyapám pont a szomszéd városba vagy lehet , hogy akkor épp falu volt / a történelem folyamán ez mindíg változott / Jászapátiba való . Lehet hogy az Ő csapatából való az a bicikli ? Na ha megyünk a temetőbe a sírokhoz, Hevesen beugrok a rendőrkapitányságra és megnézem azt a bicajt . Huhú , de örülök , ezt nem is gondoltam volna , hogy ilyen gyors és pontos segítséget kapok , köszönöm szépen .
Nekem még a padláson van... őrizgetem öregapám emlékére,még ott elfér... de van két paraszt BMX-em, amolyan rendes csepel bicikli, apámé-anyámé volt, na az már nem kell -tucatbiciklik- bár a toldi sem egy extra dolog... tényleg drótperemes gumit lehet rá egyáltalán kapni?
Hát gondolom a karbantartás amolyan időkitöltő feladat volt, mint sok minden a katonáknál. Na persze nem bagatelizálom el, nyikván szükség volt rá. Én magam is biciklis katona voltam, de már az átkosban, és más okból. De ez persze komolytalan ahhoz képest.... Na csak ami eszembejutott a felvetéssel kapcsolatban: Hevesen a redőrkapitányság épületében van kiállítva egy ilyen harcibicikli!!! Talán előbányászok egy képet róla, amit az ara vezető túránk alkalmával készítettem. Később... Nézzétek meg, nem sokára itt a tavasz lehet túrázni...
Sziasztok , olyan dologra lennék kíváncsi , hogy :
Nagyapám biciklis katona volt a második világháborúba , parasztember lévén a lovassághoz szereteett volna kerülni , de csak bicikli jutott neki. És ezzel szabadították fel a Felvidéket . Mesélt Ő nekem erről , meg a biciklikről , hogy napi hány órát kellett kötelezően karbantartani , meg ilyesmit . Csakhát ugye amíg kézzelfoghatóak a dolgok , addig az ember úgy van vele , hogy ráér . Aztán mikor érdekelné akkor meg már nincs kit megkérdezni , mert hát , már 15 éve meghalt az Öreg .
Úgyhogy erről a tipusról szeretnélek benneteket kérdezni , tudtok -e valamit rólla ? Magyar bicikli volt , vagy német ?
Üdv mindenkinek, köszönöm az eddigi infókat, jövő héten megy is a cucc a krómozóhoz, csak most egy újabb kis bosszúság: homokfúváson volt a váz, és a festék eddig sikeresen eltakart egy kis lyukat az egyik felni, amely most napvilágot látott:)
Lebontod vázig a kerót, elviszed felületkezelőhöz és megmondod neki,hogy hol akarod, hogy krómozott legyen. Simán megoldja.
Az alanti lapon talász galvanizálókat, fémfelületkezelőket.
http://www.cegszemle.hu/!hu-g/galvanizalas/galvanizalas.phtml
Nah, szóval ezekre gondoltam, bár biztos tudtátok. Szal a fényezés előtt krómozzák , de hogyan, ha a vázon vannak? És hogyan tudnám ezt megcsináltatni?
Én éppen most újítok fel egy 30as évekbeli Puch kerékpárt, és azt nem tudom a felújítottak képeit nézegetve, hogy az összeeresztéseknél azok a gyűrűk(nem tom, hogy hívják őket pontosan) mindegyiken le vannak krómozva, nikkelezve, tudom is én. Szal gondolom először megcsinálják a fényezést, de utána ezt vajon hogyan végzik el
Ez a szépséges Puch kerékpár szeptember eleje óta árválkodik az Erzsébet presszó melleti keróúton. Néha én is felállítom, mert van akiknek útjában van és ide-oda taszajtják amitől padlót fog. Iszonyat futilakat van rajta és a kerekei már enyhén laposak, csodálom, hogy még egyben van.
üdv. kérdésem: létezik valami szer, ami KONZERVÁLJA a rozsdafoltot? vagyis nem szeretném eltüntetni, de azt se szeretném, ha tovább enné a fémet. valami olyasmi lakkszerű anyag kellene, ami stabilizálja a rozsda szerkezetét, ugyanakkor nem hagy látható nyomot rajta. létezik ilyen?
Ez a kimunkált szép gép már muzeális értékű, sőt úgy látom működőképes is! A tömege biztos úttartást biztosíthat :-), kiváncsi lennék ezzel is hajtanának-e 38-as átlagot hegyi etapokon. :-)
30-as évekből Papp Extra ffi kerékpár. Vázszáma P00737. Gumi falcos kerekekkel, torpedó kontrafékes hátsó aggyal, harang csapágyas közép agy, Bosch dinamó, hátsó lámpa, első lámpa kapcsolható, dinamóról vagy elemről is üzemel, Papp gyártmányú trilla csengő, PAPP EXTRA felirat maratva a vázba.
A gyártó Papp Sándor, 1906-tól az államosításig készített kerékpárokat, konfekciós alkatrészekből, kb. 20 különböző kivitelben.
Az utolsó 4 képen 2 bicikli lezáró van. Az 1. egy D.R.P. gyártmány, macskaszemmel. A 2. egy torpedó gyártmányú.